Vztahy

Sex od 14? Poslanci: Ano! Lékaři: Ne!


Sex od čtrnácti už nebude trestný! Musí to ale ještě odsouhlasit senátoři a prezident. Poslanci novele trestního zákoníku, který Snižuje hranici trestní odpovědnosti u mládeže z patnácti na čtrnáct let a zároveň s tím mění i ochranu mladistvého před sexuálním zneužitím, dali zelenou.

To ale zvedlo ze židle některé lékaře. Jejich hlasem je i názor europoslance a sexuologa Jaroslava Zvěřiny (ODS). „Nemůžu pochopit, jak to mohlo projít. Zdá se mi to úplně zhovadilé. Nechápu, jak může někdo předhodit čtrnáctileté děti třeba i deviantům,“ rozčiluje se nad novelou. „Úchylové a pedofilové se už mohou těšit na to čtrnáctileté masíčko. Doufám, že to Senát ještě opraví,“ řekl také.

Poslanci, kteří s novinkou souhlasili, mu však kontrují zkušenostmi ze sousedního Německa, tam snížení hranice nijak pedofily nepovzbudila. Také odmítají, že by se podle dosavadních průzkumů díky tomu vrhalo na první sexuální zkušenosti více teenagerů.

S nimi souhlasí i známý sexuolog Radim Uzel. „Jen naivní lidé se mohou domnívat, že takováto zákonná úprava bude mladé lidi motivovat k předčasným sexuálním stykům. Stejně jako liberální potratový zákon nezvyšuje počet potratů, tak také první pohlavní styk se nebude řídit platným zákonem. Žádoucí zvýšení věku začátku sexuálního života není totiž věcí zákona, ale věcí zodpovědné sexuální výchovy,“ říká.

Podle mnohých gynekologů je ale čtrnáct let příliš brzy na první pohlavní styk i z jiného důvodu. „U žen, které začnou se sexem před sedmnáctým rokem, je udáván vyšší výskyt rakoviny děložního hrdla,“ konkretizuje děčínská lékařka Dana Žáková.

Hlasování v Senátu proběhne v prosinci. Jak dopadne, zatím není z reakcí senátorů zřejmě. Dosud se k novele nevyjádřil ani prezident Václav Klaus.

K souloži před patnáctým rokem se podle veřejných přiznává zhruba pět procent mužů a dvě procenta žen.

Jana Paulová: Ve 14 mě ojel ve vlaku
Brzký začátek sexuálního života přiznala už nejedna známá osobnost. V zahraniční tím proslula například někdejší popová princezna Britney Spearsová, která svoji image původně opírala o panenství populární krásky, jež je snem mnoha fanoušků. Loni ale prasklo, že „o to“ přišla už ve 14 letech.

V českém prostředí je také známá řada VIP osobností, které při sexu porušily platné zákony. Svým popisem prvního sexu šokovala například herečka Jana Paulová v pořadu Peříčko. „Bylo to na školním výletě… jeden spolužák mě strašně vojížděl ve vlaku a přišla tam učitelka a viděla to… Když jsem (kvůli tomu) měla domácí vězení, koukala jsem strašně zamilovaná ven, jak tam ten kluk dovádí a balí jinou holku…“ zavzpomínala veřejně herečka.

Myslíte si, že 14 let je pro začátek sexuálního života příliš  brzy?

   
14.11.2008 - Láska a vztahy - autor: Jan Exner

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [46] tam21 [*]

    Já nesouhlasím, dala bych to spíš o rok později.

    superkarma: 0 15.11.2008, 14:42:31
  2. [45] Rikina [*]

    Ťapina: zde k nahlédnutí

    http://www.utulek-ul.cz/zobraz.php?id=35

    superkarma: 0 15.11.2008, 11:54:12
  3. avatar
    [44] Ťapina [*]

    Rikina: A to se teda divím. Podle nového zákona si osoba mladší 18 let nesmí koupit ani křečka a půjčit psa jo? I menší pes může udělat venku průšvih.

    superkarma: 0 15.11.2008, 11:49:37
  4. [43] Rikina [*]

    Suzanne: ještě je možno si půjčit psa. U nás v útulku půjčují děckám menší psy na venčení, takže dítě nemoří rodiče, že chce pejska, ale chodí si ho jen půjčovat na odpoledne.

    superkarma: 0 15.11.2008, 10:21:32
  5. avatar
    [42] RenataP [*]

    Meander: no jo, ale co vím, tak za nás se tvrdilo, že na akné funguje pravidelnej sex

    superkarma: 0 15.11.2008, 09:06:13
  6. avatar
    [41] kareta [*]

    Meander: ty to taky žerou, a dcerám to nechají napsat, aby měly klid co kdyby náhodou
    jinak já ve 14ti bylo dítě

    superkarma: 0 15.11.2008, 07:59:02
  7. avatar
    [40] Suzanne [*]

    linde: všechno, snad kromě knížek, si můžeš půjčit od 18 let. Třeba vrtačku, sekačku v OBI... zřejmě se porno řadí spíše k nářadí, které vyžaduje zodpovědnost, než ke knihám, které jsou součástí vzdělání

    superkarma: 0 14.11.2008, 21:27:22
  8. avatar
    [39] Linde [*]

    já nikdy nepochopila, proč se může od 15-ti sexovat, ale půjčovat si "péčka" v půjčovně až od 18-ti .
    Mně bylo 17, já zvědavá, co v těch filmech všechno dělají a koukat jsem se s nemohla, ale provozovat jsme mohli, co nás napadlo

    superkarma: 0 14.11.2008, 21:12:20
  9. avatar
    [38] Suzanne [*]

    Deviantům je to šumák a dětem ve velké většině taky. Někdo je ve 14 skoro dospělej, někdo ještě dítě. Jsem naprosto pro návrh.

    superkarma: 0 14.11.2008, 20:59:00
  10. avatar
    [37] Meander [*]

    kareta: Kdo chce kam Nedovedu pochopit, jak to můžou matky těch náctiletých děcek dovolit

    superkarma: 0 14.11.2008, 18:12:42
  11. avatar
    [36] kareta [*]

    Meander: nooo, a prý na úpravu menzes, aby bylo PRAVIDELNÉ VE 13TI

    superkarma: 0 14.11.2008, 18:02:10
  12. avatar
    [35] Meander [*]

    kareta: Jojo, prý na léčbu akné

    superkarma: 0 14.11.2008, 17:49:05
  13. avatar
    [34] Lukáš Čejka [*]

    Rikina: souhlas, u nekterych jedincu, bych pak zavedl i moznost prodlouzit to na dozivoti

    superkarma: 0 14.11.2008, 17:33:49
  14. [33] Rikina [*]

    A co tak trestní odpovědnost od 10 let a hranici sexuální zralosti od 20, a kdo bude souložit v mezičase, půjde do polepšovny?

    superkarma: 0 14.11.2008, 17:30:11

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [32] mindulinka [*]

    lukas.cejka: já rozebírala princip. Myslím si, že deviantovi je úplně jedno, jestli je hranice 14 nebo 15 let. A pokud vím, tak nejvíc zneužívané děti - jsou děti zneužívané několik let a většinou se to v pubertě provalí - ale zneužívány byly od 8-9 let.

    superkarma: 0 14.11.2008, 17:28:40
  2. avatar
    [31] Lukáš Čejka [*]

    mindulinka: zákonem bránit 13ti letým - nejsem na to odbornik, ale mozna jde o fyzickou a psychyckou zpusobilost

    superkarma: 0 14.11.2008, 17:24:04
  3. avatar
    [30] Lukáš Čejka [*]

    mindulinka: pokud jsou nejake zrejme duvody, tak at to nechaji treba od 18
    Me nejvic pobavilo vyjadreni Zveriny o ctrnactiletych detech, patnactilete deti uz predhazovat deviantum muzem?

    superkarma: 0 14.11.2008, 17:21:30
  4. [29] mindulinka [*]

    lukas.cejka: zrovna tak se může říct, zda nemají souložit od 13, jestli je nějaký důvod zákonem bránit 13ti letým v tom co je povoleno 14ti letým - to je prostě - jen řečnění.

    superkarma: 0 14.11.2008, 17:17:49
  5. avatar
    [28] Lukáš Čejka [*]

    mindulinka: s tema narozenima to byla reakce na toho Opocenskeho - pochybuju ze si slecny vybiral na zaklade kontroly data narozeni

    superkarma: 0 14.11.2008, 16:56:58
  6. avatar
    [27] Lukáš Čejka [*]

    mindulinka: 14 let je stejne tak stanovena hranice jako 15, kdyby od zacatku bylo v zakone 14, tak to dneska nikdo neresi
    todle neni o tom zda maji nebo nemaji soulozit od 14 nebo 15, ale o tom, jestli je nejaky duvod zakonem branit 14 letym v tom co je povoleno 15

    superkarma: 0 14.11.2008, 16:51:09
  7. avatar
    [26] shb [*]

    mindulinka 23: souhlas

    superkarma: 0 14.11.2008, 16:50:51
  8. avatar
    [25] punh [*]

    Kytoveček: netvrdím, že teď začnou děti žít sexuálně od 14 jen proto, že to mají povolené. Kdo to bude chtít udělat dřív, tak udělá zákon-nezákon. Spíš jde o to, že bude zlegalizovaná dětská prostituce. Nebude trestné mít pohlavní styk s 14letým dítětem, a to se mi nezdá úplně v pořáddku

    superkarma: 0 14.11.2008, 16:49:28
  9. [24] mindulinka [*]

    Jo mělo by to smysl: kdyby tady několik let demonstrovaly zástupy 15ti letých za právo začít dřív s pohlavním životem - jaksi jsem žádnou takovou stížnost od náciteltých nezaznamenala. Ten, kdo chce, tak souložit bude v jakémkoliv věku - je to jen výchovou a příležitostí, kdy dnešní mládež začne.

    superkarma: 0 14.11.2008, 16:48:12
  10. [23] mindulinka [*]

    lukas.cejka: to by se pak mohli ozývat hlasy -jestli nesouložit bezstrestně od 13 - jestli den před 14týma narozeninama nebo po. Takhle se přeci uvažovat nedá.
    Jak jsem již uvedla, pokud se nezvýší počet sexuálně žijících pod 15 let - jakože ne /pevně doufám) - tak to opravdu ztrácí smysl.

    superkarma: 0 14.11.2008, 16:46:28
  11. [22] mindulinka [*]

    OlgaMarie: naprosto souhlasím, kriminalita dětí do 15ti let je příšerná a lehce se zneužívá.

    superkarma: 0 14.11.2008, 16:43:40
  12. avatar
    [21] Lukáš Čejka [*]

    aninas: kdyz dneska soulozi den pred 15 narozeninama, tak je to trestne, je ale nejaky jiny rozdil mezi tim kdyz soulozi den pred 15 narozeninama a den po? jediny rozdil je z pohledu toho zakona, ani to s tou rakovinou se nemeni, do 17 maj stejne daleko

    superkarma: 0 14.11.2008, 16:31:23
  13. avatar
    [20] Dášule [*]

    Kytoveček: Nesouhlasím. I dnes bylo dost mladých, kteří čekali na 15. narozeniny. Na konci posledního školního roku se taky může stát, že dívky budou v porodnici. Nechápu souvislost mezi trestní odpovědností a právem souložit.

    superkarma: 0 14.11.2008, 16:25:40
  14. avatar
    [19] aninas [*]

    lukas.cejka: mno, v pripade takoveho Opocenskeho to jedno neni, nemyslis?

    superkarma: 0 14.11.2008, 16:23:58
  15. avatar
    [18] kareta [*]

    No, jestli lékaři dokáží předepisovat HA 13 letým holkám, tak ať držíí pysk

    superkarma: 0 14.11.2008, 16:20:46
  16. avatar
    [17] man-mimo [*]

    Úchyl, dle citovaného vyjádření, Jaroslav Zvěřina = lékaři?

    superkarma: 0 14.11.2008, 16:16:54
  17. [16] Kytoveček [*]

    souhlasím s názorem Radima Uzla.Mladiství nezačnou se svým sexuálním život dříve jen proto,že to umožňuje zákon.A lékaři?Ti sice říkají,že by dívky neměly sexuálně žít před 17.rokem věku,ale teď byla hranice stejně na 15,tak co.joo a trestní zodpovědnost bych určitě snížila.ti mladí přece nejsou hloupí.

    superkarma: 0 14.11.2008, 16:07:28
  18. avatar
    [14] Petunie [*]

    Někde jsem zahlídla, že ta věková hranice byla posunutá, aby korespondovala s hranicí trestní odpovědnosti, ale připadá mi to jako oslí můstek.

    superkarma: 0 14.11.2008, 15:25:01
  19. avatar
    [13] aninas [*]

    OlgaMarie: to uz se preci stalo.

    superkarma: 0 14.11.2008, 15:15:18
  20. avatar
    [12] Lukáš Čejka [*]

    14 nebo 15 neni to jedno?

    superkarma: 0 14.11.2008, 15:11:56
  21. avatar
    [11] OlgaMarie [*]

    mindulinka:
    Spíš by se měla snížit věková hranice trestní odpovědnosti dětí jako ve Velké Britanii.

    superkarma: 0 14.11.2008, 15:08:54
  22. avatar
    [10] kareta [*]

    mindulinka: trestní odpovědnost sebou nese i právo uškat

    superkarma: 0 14.11.2008, 15:07:38
  23. [9] mindulinka [*]

    Když to nezvýší počet "dětí", které začnou ve 14 sexuálně žít - tak proč se ta hranice posouvá - v tom případě to ztrácí smysl a je úplně zbytečné o něčem takovém diskutovat.

    superkarma: 0 14.11.2008, 15:00:34
  24. avatar
    [8] bookcase [*]

    Čtrnáct nebo patnáct let - rok tam nehraje velkou roli.

    superkarma: 0 14.11.2008, 14:55:58
  25. avatar
    [7] Meander [*]

    A k čemu je vlastně takové stanovení nějaké hranice? To má něčemu pomoct?

    superkarma: 0 14.11.2008, 14:49:25
  26. avatar
    [5] Meander [*]

    Holt chtějí legalizovat milenky, no

    superkarma: 0 14.11.2008, 14:40:40
  27. avatar
    [4] Zdendula [*]

    nemáme v poslanecké sněmovně pedofily?

    superkarma: 0 14.11.2008, 14:38:01
  28. avatar
    [3] kareta [*]

    jak pro koho

    superkarma: 0 14.11.2008, 14:32:10
  29. avatar
    [2] shb [*]

    superkarma: 0 14.11.2008, 14:27:40
  30. [1] Tini [*]

    superkarma: 0 14.11.2008, 14:26:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme