Pravda není důležitá. Hlavní je velký, a především lákavý titulek, nejlépe ve spojitosti se skandálem a známou osobností. Ve článku nesmí chybět velké množství expresivních slov. Hlavní téma? Sex. Drogy. Alkohol. Hádky. O čem, že píši? O bulvárním tisku. Stačí pár slov, pozměněná či zcela vymyšlená skutečnost a bulvár se prodává.

 

Lidé kupují a rádi si přečtou, co že to známá herečka či nedávný vítěz reality show zase provedl. Bulvární tisk byl, je a bude. Některým známým lidem, kteří upadají do stínu zapomnění, pomůže v popularitě a v oprášení jejich dávné minulosti.

 

Ale je tu skupina známých lidí, kteří by se bez těchto novinářů rádi obešli. Jsou to ti, kteří musejí svým známým vysvětlovat, že není pravda, co se o nich píše, a často ochutnají plnými doušky negativní stránku popularity.


Bulvární – vztahující se k bulváru, přeneseně hanlivě málo hodnotný, například bulvární tisk – senzacechtivý tisk. V České republice například Blesk, ve Velké Británii The People a The Sun, v Německu Springelův Bild-Zeitung.
 

Někteří z nich se rozhodnou tisk zažalovat a jiní se snaží vše vysvětlit. Zrovna nedávno vyšel v českém bulvárním tisku článek o Janě Brejchové, který ji označil jako alkoholičku, která má jen málo filmových nabídek. Ti, kteří to tvrdí, nemají jména, ale jsou to naprosto „zaručené“ informace.

 

„Celý článek je zlovolná, zcela nepravdivá pomluva, vzniklá na něčí objednávku anebo z prosté hlouposti anonymních autorů. Přeji autorům článku soud, kde budou svoje nesmysly muset dokládat,“ poznamenal ke článku režisér Jan Hřebejk a dodal: „s Janou Brejchovou jsem natáčel celé léto film Kráska v nesnázích. Nikdy jsem ji nezažil popíjet, natož opilou. Pracovala ve skvělé formě.“

 

V posledních letech se již mnozí z těch, o kterých se v bulváru píše, brání. Jde však většinou o vleklé soudní spory. Herečka Libuše Šafránková se dočkala omluvy za článek o jejím nadměrném užívání alkoholu. Častou návštěvnicí soudů je i zpěvačka Helena Vondráčková. Ale je i hodně těch, kteří se rozhodli o bulváru mluvit veřejně a seznámit lidi, jak většinou články vznikají.

 

Vědí, že to nepovede k tomu, že by tyto články a jejich čtenáři ubývali. Možná je ale už nebudou číst s takovou důvěrou jako předtím. Možná.

Je stále dost těch, kteří berou to, co je napsáno v tisku, jako stoprocentní pravdu a nerozlišují bulvár od ostatních novin. Baví je číst ty velké titulky a ve skrytu duše jsou rádi za to, že nejsou těmi, o kterých se tam píše...

Zdroj:

www.cojeco.cz


Kupujete bulvární tisk?
Věříte tomu, co se v něm píše?
Články z bulváru - lákají vás, nebo odpuzují?
Je řešením, že se známé osobnosti s tiskem soudí? 

 

Reklama