Bulvár

Setkání s úředníkem nemusí být vždy nepříjemné

Nelze házet všechny úředníky a úřednice do jednoho pytle, i oni mají své starosti a nemají pokaždé náladu se usmívat. Zejména když stojí za přepážkou arogantní blbec. Jenže ten blbec může sedět i z druhé strany, a to je pak konec.

Úřady a jejich zaměstnanci

Pošta, banka, „registr vozidel“, sociálka, zdravotní, výpis katastru, notář, advokát, bytové družstvo... a tak bychom mohli ve výčtu úřednických míst pokračovat ještě hodně dlouho. Každý z nás se jednou chtě nechtě dostane během svého života do kontaktu s úřady a úředníky.

I úředníci jsou lidé jako my, i oni mají své rodiny, problémy a starosti, i oni musí poslouchat ty nahoře a učit se stále nové směrnice a předpisy, přesto se někdy chovají, jako by jim patřil celý svět a člověk si před nimi připadá malý a ještě menší a úplně nejmenší, až je úplné… nic.

Zatím jsem měla štěstí

Když jsem se vdala a poprvé jsem musela začít vyřizovat různé úřednické formality, pamatuju si, že úřednice za přepážkou pro mě byly něco jako nedotknutelné sfingy. Pomalu jsem jim při odchodu poklonkovala až ke dveřím. Čím jsem starší, tím jsem otrlejší a na úředníky se už nedívám jako na polobohy, ale lidi sobě rovné, se kterými je lépe vycházet, než si je rozházet. Někdy je těžké vyvodit na jejich tváři úsměv, ale musím zaklepat, vcelku se mi to daří.
Úřednici, která by to ode mě rozhodně nečekala, pochválím její úžasný prsten, načež se hned dozvím, že má ráda kameny, zajímá ji astrologie, a první „neforemní“ kontakt je navázán.

úřednice

Pokud sedí za stolem mužský, vyloudím úsměv, který u mě snad ani manžel neviděl, a pokud onen dotyčný nereaguje, přidrzle ještě dodám něco ve smyslu: „Usmějte se, určitě to umíte.“ No a pak se dozvím, že pán nemá důvod k úsměvu, protože se právě rozvádí, šéf na něm chce dvakrát víc práce za stejné peníze a ráno mu nestartovalo auto.
Nicméně, těch několik minut strávených s usměvavou klientkou mu dá snad na chvíli zapomenout.

Původně jsem chtěla toto téma pojmout směrem k úřadům negativně, no a vidíte, nakonec mi z toho vyšlo pozitivum. Setkání s úředníkem nemusí být vždy nepříjemné, záleží i na nás samotných, jak se i my chováme k nim.

A co se týká velkých front a nekonečných hodin čekání, to taky není zcela v jejich kompetenci. Řídí to zase ti nahoře, se kterými se my obyčejní lidé do kontaktu nedostaneme. A když už, to by byla asi ta pravá srážka s… úředníkem. Anebo že by stačil ten úsměv?
Zkuste to, ženy.

Téma dnešního dne 25. 7.: Úřady a úředníci

  • Jaké máte zkušenosti s jednáním na úřadech?
  • Jste vy sama úřednice?
  • Už jste se někdy u přepážky pohádala?
  • S jakého důvodu nejčastěji?
  • Pokládáte nějaká úřednická místa za úplně zbytečná?
  • Anebo naopak, některá chybí?

O úřadech a úřednících (doufám, že přijde i příspěvek přímo „od stolu“ )
pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz

Jedna z pisatelek obdrží krásný dárek: parfém od Avonu BOND GIRL FOREVER (aby při vyřizování na úřadech hezky voněla).

parfem

   
25.07.2012 - Společnost - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [44] LudPa [*]

    Jako všude, někdo svou práci dělá rád a někdo, že musí.

    superkarma: 0 29.07.2012, 19:29:21
  2. avatar
    [43] wich [*]

    peetrax — #41 Jenže ten chlap nebyl zamyšlený, ale byl to obyčejný náfuka, pro kterého je evidentně mladá paní za pultem vzduch. Myslím, že rozliším zamyšleného člověka od povýšeného křupana. Ale už jsem si zvykla, že zastat se někoho je vlastně špatné Sml32

    superkarma: 0 26.07.2012, 11:46:11
  3. [42] 1021965 [*]

    Zatím jsem se nesetkala s arogantním jednáním na úřadech. Je to všechno v lidech co jsou za i před přepážkou. Někdy se úředník musí obrnit velkou trpělivostí, když na úřad přijde klient - hulvát.

    superkarma: 0 26.07.2012, 09:05:17
  4. avatar
    [41] peetrax [*]

    wich — #40 No

    jo, chlapi, když jsou zamyšlení, tak nevnímají. A někdy nejen

    oni. Kdybych byla na jeho místě a někdo mě tam napomínal, tak

    se myslím taky budu stydět, ač v tom budu nevinně a budu si

    myslet svoje o „protivné úče“ (terminus technicus od nás z

    práce). Mmch pro mě taky nejsou prodavačky a spol. sluhové, nedokazuju si to poznámkama na adresu ostatních, ale pozdravem,

    poděkováním, úsměvem... Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #43
    superkarma: 1 25.07.2012, 21:04:42
  5. avatar
    [40] wich [*]

    peetrax — #38 Samozřejmě to k něčemu bylo, chlap se aspoň zastyděl a holky byly rády, že jsou i lidé, kteří na ně nenahlíží jako na sluhy.

    1. na komentář reaguje peetrax — #41
    superkarma: 0 25.07.2012, 20:49:39
  6. avatar
    [39] ondrasek74 [*]

    Jo zdaleka ne všichni úředníci jsou nepříjemní, prodavači je kolikrát předčí úplně v pohodě Sml16

    superkarma: 0 25.07.2012, 19:18:34
  7. avatar
    [38] peetrax [*]

    wich — #22 a prospělo to něčemu? Jednou poznámkou burana předělat nelze, snad pouze zviditelnit sebe sama.

    1. na komentář reaguje wich — #40
    superkarma: 1 25.07.2012, 18:41:02
  8. avatar
    [37] ekleinovka [*]

    Jj,je to všechno v lidech a záleží,na koho narazíš....bohužel

    superkarma: 0 25.07.2012, 18:08:00
  9. avatar
    [36] SNÍŽEK [*]

    úsměv na každého neplatí Sml23

    superkarma: 0 25.07.2012, 16:43:24
  10. avatar
    [35] wich [*]

    Suzanne — #31 Jo, je, takový mladý manekýn, co hrozně rychle zapomněl, jaké to bylo, když pracoval na přepážce on. A místo, aby na stížnost odpověděl něčím o dodržování diskrétní zóny apod. vytýká a vytýká Sml28

    Suzanne — #34 Prý ve Francii je to zážitek. Jak oni nenávidí ty přistěhovalce, tak vyřizovat si něco jako cizinec, je chuťovka.

    superkarma: 0 25.07.2012, 15:34:36
  11. avatar
    [34] Suzanne [*]

    átéčko — #32 To je běsSml28 Ne, není to jen u nás, osobně si myslím, že "ouřad" je na celém světě stejný. A někde i daleko horší než u nás.Sml22

    1. na komentář reaguje wich — #35
    superkarma: 0 25.07.2012, 15:05:12
  12. avatar
    [33] átéčko [*]

    Sašo, já jsem na úřadu, na sociálce jednou došla úřednici koupit bylinkový čaj, vitamíny a Modafen. Dodnes mě zdraví...tentokrát jí to asi pomohlo Sml16

    superkarma: 0 25.07.2012, 14:44:24
  13. avatar
    [32] átéčko [*]

    Suzanne — #28 Kamarádka z Dubaje chtěla pas pro malé dítě a půl dne strávili fotografováním tříměsíčníhi miminka, které spalo, nebo plakalo. Není to jen u nás.

    Jo  ten pas jim nedali, fotky neodpovídaly požadovaným parametrům.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #34
    superkarma: 0 25.07.2012, 14:42:24
  14. avatar
    [31] Suzanne [*]

    wich — #29 Ten šéf je kůň Sml22

    1. na komentář reaguje wich — #35
    superkarma: 0 25.07.2012, 13:56:09

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Altamora [*]

    evelyn — #24 Jako programátorka si nejsem tak úplně jistá, že za ty problémy může jen dodavatelská firma. Jestli dostali špatné zadání, nedostatek času, pak špatná data z jednotlivých úřadů, s tím se nic nenadělá. Sml80 Pro mě je hlavním viníkem ten, kdo provedl akceptační testy, tedy odběratel, který nedodal kvalitní podklady a nepořádně testoval. Asi někdo z ministerstva měl velkou odměnu, když se to spustí v termínu, chyba sem, chyba tam..

    superkarma: 0 25.07.2012, 13:41:41
  2. avatar
    [29] wich [*]

    Suzanne — #28 No to jo. Hlavně se teda divím, že ji bavilo poslouchat ten řev. Mě by rozbolela hlava, že bych byla do konce šichty vyřízená Sml2Sml30Sml30

    Debil šéf Sml22 Ženská do té stížnosti napsala, že měla nepřiměřeně dlouhý hovor (5 min. k řešení situací je fakt úplně normální čas) a holka už se neměla jak bránit. Šílené. Ty holky to tam mají prý na denním pořádku. Tuhle si baba stěžovala, že jí pracovnice řekla, ať si jde vzít lísteček k vyvolávacímu systému nebo další, že řekla, že si jen vyčistí brýle a hned se jí bude věnovat. Samozřejmě všechno anonymní stížnosti a za vše vytýkací dopis (a 3 výpověď). Lidi už snad neví, na co by si stěžovali Sml14 Já bych tu práci vůbec nezvládla a to jsem celkem držťka, no možná proto Sml30

    1. na komentář reaguje Suzanne — #31
    superkarma: 0 25.07.2012, 13:22:02
  3. avatar
    [28] Suzanne [*]

    wich — #27 no to by zase měl být soudný vedoucí Sml22Sml3

    Je ale fakt, že mi vyprávěla kamarádka jdoucí s malými dvojčaty vyrábět pas, že úřednice byla dost arogantní, protože byla sama nasraná, že ten nesmysl musí provádět. Jedno dítě se nechalo vyfotit, ale dělalo grimasy a nedívalo se přímo do objektivu. Druhé dítě řvalo. Úřednice trvala na přesném provedení, které rozhodně nikde na hranicích nikdo neocení, protože nepřesných fotek nemluvňat jsou tuny, ale paní se prostě rozhodla, že to TAKHLE BUDE. První dítě se fotilo 25 minut stylem - ať se mi kouká sem, já si počkám. Druhé dítě řvalo. Když matka navrhla, aby vyfotila dvakrát to první, neboť dvojčata jsou jednovaječná a skutečně nerozpoznatelná, baba na ni začala ječet. Já osobně bych ty děti nepozorovatelně zopakovala bez jejího vědomí. Chápu, že i úřednice může být nešťastná, ale tohle bylo trestání sebe sama i klentů švejkovsky přesným plněním příkazuSml30

    1. na komentář reaguje wich — #29
    2. na komentář reaguje átéčko — #32
    superkarma: 0 25.07.2012, 12:51:35
  4. avatar
    [27] wich [*]

    Suzanne — #25 Ono je to tím, co sama píšeš - jsi k lidem slušná, proto i oni s tebou jednají slušně Sml67 Všude kam vlezu, ať je to obchod, úřad, pošta... chovají se ke mě slušně, když se neusmívají, vypadají, že jsou prostě jen unavené, vyčerpané... tak mě napadá, jestli ti, co si na úřednice stěžují, nejsou náhodou právě ti, kteří si chodí na úřady tzv. pořvat, chovají se arogantně, nenechají člověka domluvit, když jim něco vysvětluje...Sml28 Zvlášť dnes, když se všude dbá na proklientský přístup a lidi se bojí o flek, takže i protivnému smraďochovi musí vlézt do dupy Sml80

    Perlička z praxe - kamarádka měla klienta na telefonu, řešila s ním složitou situaci, do toho klepala ženská, kamarádka jí řekla, ať chviličku počká, že potřebuje dořešit jednu věc. Baba na ni za tohle podala stížnost vedoucímu, takže díky dámičce, která je asi víc než ostatní klienti je kámoška vytýkací dopis a je bez prémií Sml45

    1. na komentář reaguje Suzanne — #28
    superkarma: 0 25.07.2012, 12:19:25
  5. avatar
    [26] Kytinkak [*]

    Dante Alighieri — #18 to je fakt, ale je také pravda, když ho naštve někdo přede mnou, proč to mám odnést já

    superkarma: 0 25.07.2012, 12:12:35
  6. avatar
    [25] Suzanne [*]

    Dante Alighieri — #18 Jsem daňový poplatník a na jejich činnost tedy přispívám svojí prací. Nepotřebuji úsměv, ale nechci se koukat na nasraný ksicht. Očekávám profesionální a rychlé vyřízení mé záležitosti bez průtahů a povýšeneckých póz. Taky nepotřebuju, aby mi jakýkoli úředník dával najevo, že ho obtěžuji.Sml24

    Nicméně většina úřednic a úředníků se ke mně chová lidsky a dokonce se na mě usmívá, protože já se usmívám na ně.

    1. na komentář reaguje wich — #27
    superkarma: 3 25.07.2012, 11:59:19
  7. avatar
    [24] evelyn [*]

    Ja1na — #23 jo, spousta zodpovednych lidi za tenhle slendrian by mela jit okamzite od valu, ale zase se to zamete pod prah. Navic ta firma, co tehle zmetek dodala, dostala opet novou zakazku od statu, fakt nevim, co si o tom mysletSml31

    1. na komentář reaguje Altamora — #30
    superkarma: 0 25.07.2012, 11:40:59
  8. avatar
    [23] Ja1na [*]

    evelyn — #20 Sml22máš pravdu, já ty lidi chápu, taky musím chodit k jiným úředníkům, jenže já už dokážu rozpoznat, kdy je to úředníkova neschopnost a kdy se fakt nedá nic dělat. Teď s těma registrama - to je zářný příklad toho, ře ty chuděry za přepážkama nic nezmůžou, ony za to fakt nemůžou, ale schytají to, protože, jak píšeš, jsou první na ráně. a chápu ty lidi, taky bych byla vytočená na nejvyšší stupeň. Řvát bychom měli na úplně někoho jinýho, ale k těm se,, bohužel, nedostaneme.

    1. na komentář reaguje evelyn — #24
    superkarma: 0 25.07.2012, 11:36:49
  9. avatar
    [22] wich [*]

    Dante Alighieri — #18 Já jsem v tomhle drzoun a když stojím s někým ve frontě, kdo se chová na prodavačku/pošťačku/úřednici hnusně, hned si do něho musím rýpnout Sml31 Asi i proto, že mám dost kamarádek a známých, co s lidmi pracují, takže vím, jaké to je.

    Třeba tuhle jsme se stavovali v KFC v OV, čekali jsme na svoji porci a velde se chlapa paní ptala, co si dá a on ji ani nepozdravil nic, arogantně čučel dál na cedule, tak jsem nahlas řekla obsluze "to by byl pro pána asi velký problém říct Dobrý den děkuji, ještě vybírám". Kočky za pultem se začaly potutelně usmívat.

    1. na komentář reaguje peetrax — #38
    superkarma: 0 25.07.2012, 11:34:55
  10. avatar
    [21] Hanula [*]

    Sml16také to tak dělám - když je dusná atmosféra, pokusím se jí zlepšit - většinou to vychází

    superkarma: 0 25.07.2012, 11:03:32
  11. avatar
    [20] evelyn [*]

    Ja1na — #19 samo, jak se do lesa vola... Ale jste holt prvni na rane, treba ted situace s nefungujicimi registry aut. Pokud tam ten clovek jde po nekolikate, odsedi si tam x hodin, bere si na to dovolenou..., ja verim, ze ty urednice za prepazkou jsou z toho stejne nestatne a nemaji na tom zadnou vinu, jen jsou chudiny prvni, na kterych si ten frustrovany clovek zchladi zahu, zbytecne, nepomuze to nikomu, bohuzel stupen iritace se vysplhal tak vysoko, ze frustrace musi ven.Sml31

    1. na komentář reaguje Ja1na — #23
    superkarma: 0 25.07.2012, 10:55:37
  12. avatar
    [19] Ja1na [*]

    Ano, všechno je v lidech a každé zaměstnání má svá pro a proti. Úředníci mají tu nevýhodu, že jsou vidět, všem a pořád  na očích. A to  i na ulici, při cestě do práce, z práce, o dovolené ... kolikrát musím vyřizovat různé věci i na té ulici. Vyřídím, proč ne, když mi to čas dovolí, troufám se zařadit k těm úředníkům, kteří s lidmi vycházejí v pohodě a věřte, že mám srovnání dnes a denně na očích. Někdy je ale s těmi na druhé straně stolu těžké vyjít, když přijde člověk vytočený jako vrtule a už jde na úřad s tím, že někoho seřve, že se musí vykřičet ... a nezajímají ho žádné argumenty, žádné vysvětlení, je mu jedno, že ten úředník zrovna v téhle věci má třeba pravdu ... Takový člověk vám pak dokáže zkazit náladu na celý den - ovšem tomu, co jde po něm, do toho nic není, ten musí být obsloužen k jeho plné  spokojenosti.

    Dávám za pravdu Saše, sice nechci, aby mi někdo chválil nový svetřík nebo prsteny, ale s příjemným člověkem se jedná líp a proč nebýt taky příjemná, že? Zvlášť, když musím být příjemná i na toho nepříjemného Sml32

    1. na komentář reaguje evelyn — #20
    superkarma: 1 25.07.2012, 10:50:43
  13. avatar
    [18] Dante Alighieri [*]

    Práce s lidmi není sranda, krucinál, buďte trochu shovívaví a neotravujte úředníky, prodavače, recepční drzými poznámkami, aby se usmívali. Jsou to jen lidi, nemusejí mít neustále dobrou náladu, nemůžou se 8 - 12h denně tlemit. Jsou výjimky, stále pozitivní lidé - tak ty obdivuju, ale s těmi neusmívajícími se soucítím!

    1. na komentář reaguje wich — #22
    2. na komentář reaguje Suzanne — #25
    3. na komentář reaguje Kytinkak — #26
    superkarma: 4 25.07.2012, 10:21:05
  14. [17] cilani [*]

    prece ja — #15 přítel dělá pro soukromníka a taky musí zvládnou práci za víc lidí. Když nestíhá, nebo přijede zboží, které musí složit, musí holt práci, co nestihl, naddělat na přesčase, protože ta se sama neudělá. Ono to není složité jen ve státní sféře. Sml80

    superkarma: 2 25.07.2012, 10:09:07
  15. [16] cilani [*]

    Nepotřebuju, aby se na mě úředník usmíval. Požaduji jediné, aby odvedl svou práci bez zbytečných štráchů a bez povýšené pózy. Jsem při jednání s nimi slušná, ale do zadku jim nepolezu. Nechodím si tam pokecat a chci to mít rychle za sebou. Každá práce má své pro a proti a oni nejsou jediní, kteří jednají s nepříjemnými lidmi každý den. Jenže soukromník zaměstnance vyhodí, když bude ke klientům nepříjemný.

    superkarma: 1 25.07.2012, 10:07:18
  16. avatar
    [15] prece ja [*]

    kdyby stát nesnižoval drasticky stavy ( hádejte, KDe se sníží - nahoře nebo dole?) , tak by práci, ktero dřív dělalo 12 lidí dnes nemuselo zvládnout 4. nebyly by fronty, lidé by nečekali a úřadnice by nebyly přepracované.

    1. na komentář reaguje cilani — #17
    superkarma: 2 25.07.2012, 10:00:49
  17. avatar
    [14] carmi [*]

    Jindriska8 — #2 Měli jste se lépe učitSml57

    superkarma: 0 25.07.2012, 09:38:42
  18. avatar
    [13] ladouch [*]

    Je to naprostá pravda, úředník je také jen člověk a musí se řídit spoustou nařízení, vyhlášek a pokaždé prostě vyhovět nelze a pak je samozřejmě pro žadatele neochotným blbcem.Sml22Sml22

    superkarma: 0 25.07.2012, 09:37:46
  19. avatar
    [12] marianaant [*]

    Je  to vždy v člověku, každý se chová jinak. Jeden je ochotný a jiný je protivný už od pohledu.Sml32

    superkarma: 0 25.07.2012, 09:27:29
  20. [11] Saritka [*]

    U nás na úřadě bylo zatím vše v pohodě, možná tím , že se tady známe.Sml30

    superkarma: 0 25.07.2012, 09:10:51
  21. avatar
    [10] malvina [*]

    Trefa — #1  přesně tak, dnes  se  dokonce musíš  i představit. Dobrý den , moje jméno je "Jana Nováková"

    superkarma: 0 25.07.2012, 08:40:28
  22. avatar
    [9] malvina [*]

    saruz — #8Česká pošta--  to je  dílo.Diskuze   by  nestačila ani na  celý měsíc...

    superkarma: 0 25.07.2012, 08:39:02
  23. avatar
    [8] saruz [*]

    Banku řeším přes internet a je to v pohodě, zato na poště u nás jsou vždy velké fronty, ať příjdu v jakoukoli denní hodinu.

    1. na komentář reaguje malvina — #9
    superkarma: 0 25.07.2012, 08:13:51
  24. avatar
    [7] wich [*]

    Všechno je o lidech. K úřednicím a úředníkům jsem vždycky milá, takže jsou milí i oni ke mě Sml67, samozřejmě pokud není 16:30 a 30°C venku i v kanceláři Sml28 Dobrou náladu úředníků obdivuju, já obsluhovat denně x apriori protivných, nevychovaných, často smradlavých lidí, nevím, kde bych tu dobrou náladu brala Sml2Sml2

    Ex-spolužačky, co dělají úřednice říkají, že to je kolikrát fakt nářez. Ráno člověk přijde s dobrou náladou, pracuje, ale pak přijde během jedné hodiny třeba šest blbounů za sebou a hned je po náladě. To potom už ty úsměvy jsou o přemáhání. Tahle práce vyžaduje skutečně odolnou osobnost, není to pro každého.

    superkarma: 2 25.07.2012, 08:13:36
  25. avatar
    [6] evelyn [*]

    Samozrejmne jsme se behem sveho zivota setkala s mnoha uredniky, uz mam nejaky krizek na hrbu, tak to s tim souvisi. Nicmene za tech 13 let v cizine, krom zacatku, kdy se clovek potrebuje nahlasit na cizinecke a pote danovy urad, ktery o cloveku schranuje vsechna info na jednom miste, nepotrebovala jsem nekam na urady jit. Vse lze vyridit telefonicky a pres net, zadny fronty nekdeSml80

    S tim cizineckym mam komickou historku, kdyz jsem zadala o povoleni k pobytu, byli jsme s Jarousem kazdej zvlast, jestli nase vypovedi sedi a nevymyslime si. Vyslech skoncil a ja rikam zenske, ze ale potrebuju to povoleni rychle, protoze babi v Cechach slavi kulatiny a ja musim na oslavu, tak at se muzu vratit. Zenska teda koukala, prej se pokusi. Jarous me hned zacal zpovidat, jak to uvnitr vypadalo a tak mu povidam, jak jsem si to hezky zaridila, abych mohla na oslavy. To zas koukal on, prej se ceka mesice a roky, se spoustou odvolani..., no ale asi jsem vypadala sympaticky a presvedcive, ja ho opravdu mela doma do tydneSml16

    superkarma: 0 25.07.2012, 07:55:49
  26. avatar
    [5] datura [*]

    Dělala jsem deset let na poště pokladní, bylo mi krásných 18 a milovali mě snad všichni důchodci z města, byly to krásné roky Sml58

    superkarma: 0 25.07.2012, 07:52:59
  27. [4] diplopeta [*]

    Přesně tak, úředníci jsou lidi jako my, proč bychom se jich měli bát. S férovým a klidným jednáním zajdeme asi dál..Sml16

    superkarma: 0 25.07.2012, 07:27:49
  28. [3] lidicka [*]

    S úředníky je to různé, někdy člověk natrefí na příjemného člověka, někdy neSml22Sml30Sml23

    superkarma: 0 25.07.2012, 06:56:37
  29. avatar
    [2] Jindriska8 [*]

    Trefa — #1 To s tebou souhlasím a ještě jsme při tom museli lítat a ne sedět na zadečku.Sml22

    1. na komentář reaguje carmi — #14
    superkarma: 2 25.07.2012, 00:38:29
  30. [1] Trefa [*]

    Trefa:e ja nejsem urednice,pracovala jsem v obchode potravin,tam musel clovek byt mily k zakaznikum.slusne pozdravit a podekovat.

    1. na komentář reaguje Jindriska8 — #2
    2. na komentář reaguje malvina — #10
    superkarma: 0 25.07.2012, 00:27:51

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme