Rodina

Sesterská nevraživost: Ona má všechno a já nic!

Vzpomínáte si na film Osobní strážce, kde neúspěšná sestra tolik nenáviděla tu slavnou, že si na ni pořídila dokonce nájemného vraha? Doufejme, že je to jen hollywoodský příběh, ale  drobné tragédie všedních dní, které pramení z nespravedlnosti osudu, resp. rodičovského přístupu, jsou všude kolem nás.

Ivana (35 let) se narodila jako první do rodiny dvou úředníků, dnes úspěšných podnikatelů. Nikdy s ní nebyly žádné problémy, dobře se učila a bylo pro všechny samozřejmostí, když odjela z rodného města studovat na vysokou školu, při které ovšem pracovala, aby měla peníze na živobytí, protože od rodičů žádnou velkou podporu očekávat nemohla.

sestry

Její mladší sestra Jana (29 let) naopak prý nikdy o nic neprojevila větší zájem, střední školou prolezla jen za pomoci přímluv maminky u pana ředitele a po maturitě cestovala po Evropě a užívala si dospělosti po svém. Rodiče jí pravidelně posílali vysoké kapesné, a tak nebyl důvod se nějak omezovat.

Na svatbu své starší sestry Ivany přiletěla Jana z Anglie a hned se tam zase vracela, protože místní poměry pro ni nebyly dle jejích slov dost dobré, zvykla si na život v evropské metropoli bez závazků a starostí. „Já jsem se naopak přestěhovala z Prahy zpět do rodného města a s manželem jsme si od rodičů půjčili peníze na malý domek, které jsme pravidelně spláceli, i když to nebylo zrovna jednoduché, protože jsem brzy po svatbě nastoupila na mateřskou,“ vzpomíná mladá žena, která svou mladší sestru opravdu nemusí a ani se jí moc nedivíme.

Zatímco si Ivana musela tvrdě vydělat na vše, co chtěla – ať už jde o bydlení, auto, dovolenou, nebo třeba věci každodenní spotřeby, Jana dostala po svém návratu z ciziny domů od rodičů auto, aby byla mobilní a nezávislá, a později, když si našla přítele, za kterého se vdala, dokonce celý dům!

„Nemohla jsem tomu uvěřit a dlouho se to přede mnou tajilo,“ říká rozhořčeně Ivana. „Zatímco my jsme s manželem dřeli a často do noci ještě pracovali na vedlejšáku, abychom rodičům vše a včas zaplatili, moje skvělá sestřička dostala dům úplně zadarmo. A kdyby jen dům! K tomu také pěknou sumu peněz na hezké vybavení, jak jsem později zjistila,“ rozčiluje se žena, která má sice také bydlení, ale stále ještě na dluh – a k tomu jeho vybavení připomíná vetešnictví, protože na nové věci prostě rodina Ivany neměla, a tak nábytek pořídili, kde se dalo, mnohdy šlo i o darované kusy po babičce a dědovi. „Každý pes, jiná ves,“ říká o nesourodém a trochu chudě vyhlížejícím vybavení svého domu starší sestra.

A co na to její rodiče? Divili byste se, ale připadá jim to správné. „Když jsem jim minule položila jasný dotaz, proč tolik podporují svou milovanou Janičku a já budu s manželem splácet dům snad až do smrti, tak se na mě překvapeně podívali a řekli, že já si přece na to dokážu vydělat, tlumočí neuvěřitelný pohled na situaci Ivana.

„Mám strašný vztek, jaká je to nespravedlnost! Samotnou by mě nenapadlo zůstat bez práce a rodičům na obtíž, ale jak je vidět, tak možná přesně tohle chtějí? I když si spíš myslím, že sestru mají prostě raději. Ona je taková drobná, dívá se na svět bázlivě skrz své brýle a tváří se ubože, že by ji člověk dal desetikorunu, i když já bych jí upřímně řečeno nejraději jednu natáhla, protože vím, že za tou její na první pohled zranitelnou tvářičkou je pěkná vypočítavost, “ vybuchuje bez kontroly na adresu své sestry unavená Ivana, která i přes množství energie, kterou vždy disponovala, se před nedávnem z náporu práce rozstonala a byla půl roku na nemocenské

„A myslíte, že se něco změnilo? ptá se a hned sama odpovídá: „Ani náhodou. Dál jsem ta, která když by si půjčila dvacku na párek v rohlíku, tak ji musí při nejbližší příležitosti vrátit, zatímco rodiče s Janičkou v posledních dnech chodí po obchodem a vybírají společně nový gauč, protože ten starý už má celých pět let! Ha. Já mám gauč po babičce z šedesátých let a hned tak nový mít nebudu, když jde většina našich peněz na splátky rodičům. A na konec se vážně pobavíte,“ uzavírá Ivana svůj příběh. „Sestra mi nabídla, že si mohu odvést ten její starý, že by stejně musela někomu platit za odvoz. Ano, je lepší než ten můj, ale z principu to přece nemohu udělat, ne? Taky chci jednou dostat něco nového a hezkého...“

K tomu asi už není co dodat...

Žárlíte na své sourozence?

Možnost%
Ne, mám s nimi báječný vztah42,1
Nežárlím, ale občas to zaskřípe41,4
Ano, jsem na tom podobně jako se píše v článku16,6

Přečtěte si také

   
03.11.2014 - Příběhy - autor: Marcela Macáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [44] Dudlajlama [*]

    Divne je, ze prarodice neprilepsuji ani kvuli jedinemu vnouceti. Treba nemaji radi manzela Ivany, neduveruji mu atd. Bude tam nekde zakopany pes. Pokud je tedy pribeh pravdivy.

    superkarma: 1 05.11.2014, 18:18:21
  2. avatar
    [43] Eva_CZ [*]

    nelysek — #40 a ver mi, ze jsem byla velkou cast zivota ne na dne, ale uplne v prdeli a byla jsem sama na 2 deti, ja jsem nezvladala ani sama sebe, natoz ty deti, ale dala jsem se dohromady a splnila si sen a je lip, mnohem lip. Uz zvladam i sebe. Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 04.11.2014, 21:51:19
  3. avatar
    [42] Eva_CZ [*]

    nelysek — #41 to je taky zkresleny. V jakem SVEM bydlis, pokud vlastni banka? Za par let? Za KOLIK let? Ja tomu nerozumim, na co vlastnit a stresovat se a zit v pujckach ( protoze vlastnit nemovitost je o strkani penez do kramu na cely zivot ), kdyz muzu daleko lepe a v klidu zit v najmu? Tady je najem vyssi, nez splaceni hypoteky. Ale protoze vim, ze barak nikdy nesplatim, je mi milejsi zit bez stresu v pronajmu. Protoze po me smrti moje deti bud zdedi dluhy, nebo barak spadne zpatky bance.

    superkarma: 2 04.11.2014, 21:49:46
  4. avatar
    [41] nelysek [*]

    Eva_Fl — #38 obecně souhlasím, půjčovat si na "zlepšení života" je většinou blbost, jelikož se pak dluhy snadno načítají, ale v případě bydlení to vidím jinak. Proč někomu platit nájem, když za stejnou výši splátky půjčky mohu za pár let bydlet ve svém Sml80.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #42
    superkarma: 1 04.11.2014, 20:40:30
  5. avatar
    [40] nelysek [*]

    Eva_Fl — #37 Pěkný zvyk, my si také se sourozenci dáváme dárky, ale dovolená to ještě nebyla Sml58.

    Ono jde o to v jaké situaci se člověk nachází, když se daří a je člověk v klidu asi to přejde by větších "následků", ale když se nedaří a je na dně stačí málo a už to jede...

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #43
    superkarma: 0 04.11.2014, 20:37:34
  6. [39] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #34 Pravdu díš, náčelníku. Sml22 Vím o případech, kdy právě ten sourozenec, který byl od rodičů materiálně zabezpečen a dostal "všechno", přesto měl pocit, že je rodiči milován méně než ten, který nedostal nic.

    superkarma: 0 04.11.2014, 10:58:41
  7. avatar
    [38] Eva_CZ [*]

    nelysek — #36 a ja si nepujcuju vubec, kdyz neco chci, tak si to koupim a kdyz na to nemam, tak na to nasetrime. Sml80

    1. na komentář reaguje nelysek — #41
    superkarma: 0 04.11.2014, 03:26:22
  8. avatar
    [37] Eva_CZ [*]

    nelysek — #35ja jsem od nasich v zivote dostala hovno, bracha prvni posledni. Presto mu to preju. Ze sve 1.vyplaty jsem mu koupila skladaci auto a pak to pokracovalo, dostal ode me 1.dziny, skolni batoh, trika, dostava ode me darky dodnes ( dnes uz teda posilam pro celou jeho rodinu ), atd.atd.atd. A letos ode me dostal nejkrasnejsi dovolenou sveho zivota. Rikal ON. Sml58Sml16 Sml54Sml80

    1. na komentář reaguje nelysek — #40
    superkarma: 0 04.11.2014, 03:25:29
  9. avatar
    [36] nelysek [*]

    nelysek — #35 Ještě doplním, že já si od rodiny peníze nepůjčuji. Nechci být někomu zavázaná a mít to pořád na talíři (o čemž v případě mé rodiny nepochybuji), to už si raději půjčím od banky. Dluh je to tak jako tak a u banky je to bez emocí... tedy pokud jsem schopna splácet.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #38
    superkarma: 1 04.11.2014, 02:09:38
  10. avatar
    [35] nelysek [*]

    Nebudu řešit, zda mají rodiče něco dávat dětem nebo ne, ale při představě, že bych dřela ve dvou nebo třech zaměstnáních abych jim mohla půjčky splatit a sestra dostala vše na stříbrném podnose (dost pochybuji, že to nevidí, viz. ten gauč), by mě asi trefilo. Toto fakt nepochopím Sml23. A pro ostatní, nemyslím si, že ji závidí, jen jí to pochopitelně mrzí, mě by to také mrzelo a ruku na srdce, Vás snad ne?

    1. na komentář reaguje nelysek — #36
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #37
    superkarma: 1 04.11.2014, 01:51:29
  11. avatar
    [34] Mickey Mouse [*]

    Kimmy — #33Nechápem čo nechápete!

    Obě jsou dospělé a už dávno mají vědět, že rodičovská láska ani "spravedlnost" se neměří v penězích. Pokud tak paní Ivana uvažuje, ukazuje tím svojí jednoduchost. Rozhodně není možné dávat oběma sestrám do koruny stejně - a ani by to nebylo správné!

    Rodiče pro své chování důvod mají a paní Ivana jej nechce uznat. Jenže ona nemá právo soudit život své sestry. Ani rozhodnutí svých rodičů. Má žít svůj život a nekoukat sestře "do talíře".

    1. na komentář reaguje Rikina — #39
    superkarma: 2 03.11.2014, 22:22:30
  12. avatar
    [33] Kimmy [*]

    Eva_Fl — #19 Mickey Mouse — #22 Mickey Mouse — #23 Ja zase nechapem, preco toto ti rodicia v clanku nepovedia ich mladsej dcere (ktora si zda sa hlavne uziva) ale len tej starsej, ktora sa prave snazi byt zodpovedna. Svoju starsiu dceru radsej nechaju sa upracovat k smrti, a mladsej budu "pomahat" aby si mohla uzivat bezstarostny zivot. No to mi hlava neberie, ale dobre.....asi proti gustu ziadny disputat, ako sa hovori...Sml80

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #34
    superkarma: 1 03.11.2014, 21:00:23
  13. [32] Karo Líná [*]

    Na druhou stranu bych svou nelibost s touhle situací rozhodně neobracela proti sestře. Ona za to nemůže, že se rodiče tak rozhodli. Navíc třeba ani nevěděla, že je jediná příjemkyně - třeba se domnívala, že Ivaně se taky dostalo pomoci...... Sml80

    superkarma: 0 03.11.2014, 19:14:18
  14. [31] Karo Líná [*]

    Pokud by jedno moje dítě bylo slabší (ve smyslu ne tak schopné jako to druhé, nemělo by šanci na tak dobře placenou práci apod.) nebo třeba nemocné nebo jakkoliv handicapované, tak bych mu taky pomáhala víc než tomu schopnému a zdravému. To dá rozum, nenechám ho plácat se v existenčních problémech, když můžu zrovna pomoct.

    Ale pokud jsou obě (všechny) děti na prakticky stejné úrovni, mají podobně placená zaměstnání, stejné výchozí podmínky, podobné životy..... nevidím absolutně žádný důvod, proč jednomu dávat všechno a druhému nic Sml80 Takové nespravedlnosti bych se na svých dětech nikdy nedopustila a to ani v případě, že bych třeba někde v koutku měla jedno z nich tajně radši. Nedělali to ani moji rodiče a nedělali to ani prarodiče. Podle mě je to hnusné a paní z článku se vůbec nedivím, že se jí to nelíbí.

    superkarma: 3 03.11.2014, 19:08:01

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Danila [*]

    je to nespravodlivé Sml15 a smutné ale bohužiaľ pre niekoho realita. každý by mal dostávať od rodičov rovnako alebo aspoň pribižne rovnako Sml80

    superkarma: 2 03.11.2014, 18:33:59
  2. avatar
    [29] Dudlajlama [*]

    Treba by se Ivana rovnou mohla rodicu zeptat, jestli by jim zbytek pujcky neodpusiliSml80, mozna rodice ani netusi, ze je na tom rodina Ivany tak spatne.

    Jak uz bylo dole zmineno, docela by me zajimalo, jak se zachovaji sestry, az bude potreba se postarat o stare a nemocne rodice, pokud tito neskonci nekde v luxusnim "odkladisti." Neco mi rika, ze ta krehoucka a nemohoucnoucka Jana to asi nebudeSml57.

    superkarma: 1 03.11.2014, 18:12:05
  3. [28] Breberka456 [*]

    Nevraživost mezi sourozenci neznám, nemohu soudit, ale chápu, že to může být problém

    superkarma: 0 03.11.2014, 17:25:14
  4. avatar
    [27] paníliška [*]

    Suzanne — #24Přesně tak. Sml67

    superkarma: 0 03.11.2014, 16:23:19
  5. avatar
    [26] paníliška [*]

    Mickey Mouse — #23 Já tam ale o závisti nic nečtu. Sml80 Souhlasím, že nikdo nemá právo od rodičů cokoli požadovat, to samozřejmě. Ale přístup těchto rodičů mi prostě v pořádku nepřijde, ale paní Ivana by se s tím měla srovnat a ne se trápit.

    superkarma: 4 03.11.2014, 16:22:26
  6. avatar
    [25] kobližka [*]

    Mickey Mouse — #22 100% souhlas! Tohle je přesně to,co bych napsala já.Dík,žes to udělal za mě Sml33

    superkarma: 0 03.11.2014, 14:51:13
  7. avatar
    [24] Suzanne [*]

    Altamora — #17 Ano, máš pravdu, takhle to vnímání funguje. Ale jestli to paní nezmění v sobě, tak už nemá kde to měnit. Nemůže změnit druhé. Může jít do konfliktu, ale stejně to nezmění. Tedy má jedinou možnost - pracovat na sobě. A neříkám, že je to jednoduché, je mi jasné, že není.

    1. na komentář reaguje paníliška — #27
    superkarma: 1 03.11.2014, 14:43:44
  8. avatar
    [23] Mickey Mouse [*]

    paníliška — #16 A já to chápat neumím a nechci. Paní Ivana je dospělá a nemá od rodičů chtít nic. Vůbec jí nic není do toho, komu a jak rodiče pomáhají. Že chtějí pomoci sestře, to není "upřednostňování" a rodiče nedělají nic špatně. Jen se rozhodují podle svého uvážení a ne podle toho, co chce závistivá paní Ivana!

    V rodině běžně dostává každé dítě něco jiného. Synovi a dceři dávám každému to co potřebuje. A rozhodně ne podle toho, co který z nich chce. To by mohlo zdravé dítě nemocnému závidět drahé berle nebo syn dceři drahou antikoncepci. To rozhodně není rozumný přístup.

    1. na komentář reaguje paníliška — #26
    2. na komentář reaguje Kimmy — #33
    superkarma: 2 03.11.2014, 14:43:14
  9. avatar
    [22] Mickey Mouse [*]

    Altamora — #17 Problém má paní Ivana jen v sobě. Protože ještě jako dospělá od rodičů něco chce a závidí sestře, která to dostává. Jenže život nikdy není a nemusí být spravedlivý, dokonce ani od rodičů není možné chtít, aby byli dokonalí. Paní Ivana by si měla uvědomit, že je dospělá a na nic od rodičů nemá nárok. Rodiče prostě přilepšují těm dětem, které jim připadají slabší, zranitelnější... A je to vpořádku.

    Jsem nejstarší ze 6 dětí. O svoje sourozence jsem se dokonce staral a nejmladší jsem vychovával víc než rodiče (kteří už prostě nestíhali). V mládí jsem také řešil, že já si musím vydělávat a oni od rodičů dostávají. Jenže - já jsem nakonec těm sourozencům také pomáhal a přilepšoval, protože jsem na to měl a oni prostě ne.

    Takže pokud si závidí malé děti, které dostalo víc bonbónů, dokážu to pochopit. Pokud závidí dospělý svému sourozenci, pak bych řekl, že má problém v sobě. Jako dospělý od rodičů nemá čekat nic. A pokud rodiče i tak pomohou nebo přilepší, pak je to jejich věc kdy a komu.

    1. na komentář reaguje kobližka — #25
    2. na komentář reaguje Kimmy — #33
    superkarma: 4 03.11.2014, 14:32:56
  10. [21] Maria28 [*]

    Je to nespravedlivé, ale Ivana s tím nic neudělá. Ať si z toho vybere to lepší. Nemusí být za nic vděčná a zavázaná, rodiče jí nemohou nic vyčítat. A troufám si prorokovat, že až budou rodič nemohoucí, tak se opět obrátí na Ivanu. A k ostatním komentářům - je už snad pravidlem, že když je v rodině majetek, tak se pozůstalí rozhádají. U mně nehrozí, že po mně dcery zdědí dům, žádný nemám. Ale když jsem vyhrála v jedné soutěži notebook, dala jsem ho dceři která ho potřebovala a té druhé, která žila v cizině, jsem ty samé peníze poslala na stavebko. Nenapadlo by mě udělat to jinak.

    superkarma: 3 03.11.2014, 14:24:37
  11. [20] MaVy [*]

    tohle jsem od mámy uslyšela taky, umíš se o sebe postarat, tak nic ode mne nepotřebuješ Sml24 kašlu na to , nežárlím je mi to fuk

    superkarma: 0 03.11.2014, 13:41:07
  12. avatar
    [19] Eva_CZ [*]

    .. ..a ja vubec nechapu, ze deti ocekavaji od rodicu jakoukoliv vypomoc. Na rozdil od rodicu jsou mladsi, maji zdrave ruce i nohy ( vetsinou ) a maji mnohem vice sily a sance si proste na kramy vydelat. Sml80

    1. na komentář reaguje Kimmy — #33
    superkarma: 2 03.11.2014, 13:06:49
  13. avatar
    [18] Milala [*]

    Mám taky sestry.Rodiče přepsali dům na nejmladší sestru,která s nimi bydlí.Neřešila jsm to,brala jsem to,že je to jejich rozhodnutí a vůbec jsem nad tím nepřemýšlela. Za druhou sestru zaplatili dluhy. Letos mně připsali větší část chaty.Menší díl zůstal mladší sestře.A výsledek? Od té chvíle se se mnou nebaví,jsem u ní ten nejhorší člověk na světěSml80

    superkarma: 0 03.11.2014, 12:57:40
  14. avatar
    [17] Altamora [*]

    Suzanne — #12Když padáš únavou a vidíš, že to, co ty získáváš pracně, dostane tvoje sestra od rodičů jen za to, že je líná, to se pak špatně přemýšlí nad tím, že si o tobě myslí, že jsi schopnější. Znám to z blízkého okolí. Syn si své sny, na které nemá peníze, nechává pro sebe, dcera pořád něco chce a své matce pořád říká, jaká je chudinka, že si to nemůže dopřát. A matka cpe peníze své chudince dceři a syn má smolíka. Nemusím snad dodávat, že ke své matce chodí syn jen z povinnosti a když doopravdy musí a se sestrou se nestýká vůbec. Doufám, že tohle svým dětem neudělám.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #22
    2. na komentář reaguje Suzanne — #24
    superkarma: 6 03.11.2014, 12:01:11
  15. avatar
    [16] paníliška [*]

    Ivaně rozumím, chápu, že ji to bolí, ale měla by se nad to povznést a zbytečně se netrápit, ve finále tím ubližuje jen sama sobě. Rodiče se nezmění a nepochopí, že je něco špatně. Osobně to nemůžu pochopit, děti mám 3 a nedovedu si představit, že bych takto některé upřednosňovala.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #23
    superkarma: 4 03.11.2014, 11:55:21
  16. avatar
    [15] Léthé [*]

    Nikdy jsme neřešili mezi sourozenci (3 kusy) kdo co měl, všichni jsme měli na začátku našeho samostatného života úplně stejné hovno, neb rodiče s rozvody rozsypali vše co měli. Momentálně řeším spíš nevraživost mé dcery (37), která má pocit že je méně milovaná než syn (38). Jak na to přišla ? Na FB k fotkách synovo dětí jsem dala více lajkůSml67, než na její příspěvky a její fotky, které jsem přehlédla, neb na FB moc nechodím. Takže bacha i na lajkováníSml32. Věk dětí jsme připsala z důvodu, aby jste si nemysleli, že jsou ještě v pubertě.

    superkarma: 1 03.11.2014, 11:18:11
  17. avatar
    [14] Pentlička [*]

    Naštěstí jsem spokojený jedináček. Děti mám dvě a od začátku dbám pečlivě na to, abych ani jedno neupřednostňovala.

    superkarma: 1 03.11.2014, 09:36:56
  18. avatar
    [13] datura [*]

    Mám sestru o 14 let starší, když mi byly 4 roky, vdala se a odstěhovala na opačný konec republiky. Vídala jsem ji jen zřídka, byla to pro mě skoro cizí paní. Když ovdověla a měla už dospělé děti, tak občas přijela k matce na návštěvu, ale matka mi o tom ani neřekla. Po matčině smrti / je to už 22 let/ jsme se už neviděly vůbec. Příští rok jí bude 80 a ani nevím, jestli ještě žije.Sml15

    superkarma: 0 03.11.2014, 09:03:56
  19. avatar
    [12] Suzanne [*]

    Průser je, že lidi měří rodičovskou lásku tím, kolik toho od rodičů dostanou. Myslím, že rodiče prostě chtějí, aby jejich děti byly šťastné a když mají pocit, že některé z dětí je na tom "hůř", snaží se to vynahradit péčí, která se někdy zaměňuje s hmotou. Pak z toho plynou křivdy. Paní by si mohla zkusit uvědomit, že je vlastně rodiči považovaná za tu schopnější. Své rodiče nezmění, tak musí pracovat na sobě. Ne, neříkám, že je to lehké. Ale odpustit rodičům i sestře by měla hlavně kvůli sobě, ne kvůli nim. Ničí si svoje zdraví, svoji duši.

    1. na komentář reaguje Altamora — #17
    superkarma: 6 03.11.2014, 07:59:17
  20. [11] cilani [*]

    Mám fajn sourozence a nepátrám, kde vzali peníze na to, co mají, ani nezávidím ségře, že dostala garáž. Proč taky? Nějak nemám právo ani potřebu kecat darujícímu do toho, koho chce obdarovat..

    superkarma: 0 03.11.2014, 07:57:38
  21. avatar
    [10] rendvo [*]

    Mám jen jednu sestru a s tou baječně vycházím a jsem moc ráda že to tak je.Je fakt že naši rodiče mezi náma nedělají rozdíli a jednou dají něco segře, jednou zase mě. Prostě nás mají rady obě a žádnou neupřednostňují. Myslím že tak to má být a né že jedna dostana celý barák a druhá nic. I když si myslím že bych to sestře za zlé neměla, spíše rodičům. Ale těžko se vžít do takové situace když v ní nejste osobně.

    superkarma: 1 03.11.2014, 07:10:27
  22. avatar
    [9] buldok [*]

    Mám sestru, ale zatím nic takového se neděje díky bohu.

    superkarma: 0 03.11.2014, 07:08:52
  23. avatar
    [8] Milicent [*]

    ..se sestrou se stýkám, ikdyž musím říct, že když po smrti rodičů přišlo na lámání chleba - na dům atd po rodičích, tak jsem koukala jak jojo, jo za blbost a naivitu s e platí..Dneska mám prd , iluze v tahu..ale nemyslím si, že by jí to přineslo štěstí...Bráchu jsem za posledních 12 let viděla 2x..Tvrdila jsme vždycky, že má smysl jen rodina a zdraví...Kecy..tu RODINU už beru s rezervou, nejlepší sestry jsou ty, které jsme si našly samy - kamarádky Sml59Díky Bohu za ně..Sml59Sml59

    superkarma: 1 03.11.2014, 07:06:30
  24. avatar
    [7] marde [*]

    Nemám sourozenceSml80

    superkarma: 0 03.11.2014, 06:53:53
  25. avatar
    [6] gerda [*]

    Život prostě není pohádka, kde nakonec všecko dobře dopadne a spravedlnost zvítězí. Rodiče nejsou bez chyb, protežují jedno dítě, ale od toho jsme dospělí, abychom se nad to povznesli, ne? I já znám takový případ, kdy majetek (ale podle rodiče opravdu spravedlivě rozdělený mezi dva sourozence) zavinil takovou nevraživost mezi nimi, že syn otce až do jeho smrti ignoroval. Toho to velice trápilo, napravit se už nedalo nic. A měli jste vidět, jak ten "ukřivděný" syn plakal na pohřbu otce, když si to dodatečně uvědomil. Nene, majetek by neměl stát nad vztahy.

    superkarma: 3 03.11.2014, 05:17:50
  26. avatar
    [5] Kimmy [*]

    Ako je to možné že mne to tam vždy hodí Italics? Mám snaď skrytého škriatka v klávesnici alebo čo sa deje?

    superkarma: 0 03.11.2014, 04:15:47
  27. avatar
    [4] Kimmy [*]

    Nedávno (pred pár mesiacmi) tu bol na túto tému podobný článok, ale aj tento je zaújmavý...už som len čakala kedy príde Rikina a zase podľa nej "sťažovateľku" sprdne... a vida, ani to tak dlho netrvalo...Sml30

    Môj osobný názor je, že rodičia sú proste k staršej dcére nespravodliví a ctené čtenářky sa tu môžu pohoršovať ako a koľko len chcú, že u nich je to tak a tak a oni by sa zachovali tak a inak prečo je to vlastne pre pisateľku - hlavnú aktérku príbehu - problém, keď u nich to problém nie je resp. by nebol. Redakcia ženy-in, navrhujem raz príbeh na tému "Ako sa vysporiadať s tým že všetci nie sú takí istí ako ja alebo je ako je to možné že niekto má iný pohľad na vec?". Možno by to bolo pre niektorých poučné...

    superkarma: 4 03.11.2014, 04:14:15
  28. avatar
    [3] Eva_CZ [*]

    Rikina — #2Sml29Sml67Sml16

    superkarma: 2 03.11.2014, 02:08:55
  29. [2] Rikina [*]

    Hm. Taky mám sestru, o několik let mladší. Když jsme byly děti, tak jsem byla ta starší rozumná, co měla za úkol se o mladší ségru starat, dávat na ni pozor, vodit do školky a školy a tamtéž i vyzvedávat, brát ji s sebou všude, a být za ni zodpovědná. Později jsem vdána pečovala o svou rodinu a děti, zatímco ona svobodně cestovala po Evropě. Dneska ona má dům, auto, a přítele, co ji zahrnuje hodnotnými dary ve formě elektroniky, šperků a podobně, a já mám kulové s přehazovačkou, včetně toho starého nábytku, který mi ségra věnovala, když si pořídila lepší Sml57 kurník šopa, neměla bych si taky sehnat nájemného vraha? Sml52

    Peníze a majetky budou a my nebudem, že by mi to za to stálo, kvůli tomu žárlit, ségra je jen jedna, a že je mladší, krásnější, štíhlejší a úspěšnější? No prima, to mi může každej závidět, že mám tak šikovnou sestru. Sml24

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #3
    superkarma: 10 03.11.2014, 01:20:49
  30. avatar
    [1] Jindriska8 [*]

    Nemám sourozenceSml15

    superkarma: 0 03.11.2014, 00:27:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme