.

Šest z deseti Čechů posílá balíky více než třikrát za rok, čtyři z pěti jsou zásilky do 3 kilogramů

Bulvár

Šest z deseti Čechů posílá balíky více než třikrát za rok, čtyři z pěti jsou zásilky do 3 kilogramů

Víte, že přibližně šest z deseti Čechů (61 %) posílá balíky více než třikrát ročně, zatímco jen zhruba 7 % lidí je neposílá vůbec? Kromě toho zhruba třetinu (34 %) ze všech zásilek tvoří dárky pro příbuzné a přátele, zatímco téměř polovina respondentů posílá běžnou zásilku (47 %) v rámci ČR bez konkrétního účelu. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu nepoštovní zasilatelské služby Chytrýbalík.cz, na který odpovídalo 1070 dospělých respondentů.

„Výsledky průzkumu ukazují, že s rozvojem e-commerce roste rok od roku i zájem o zasilatelské služby. Poměrně překvapující je zjištění, že Češi až v takové míře využívají kurýrní společnosti už při běžné korespondenci nebo také při přepravě zásilky k obdarování svých blízkých. Přitom většinou platí, že balíky posílají spíše ženy než muži,“ uvedl Robert Škorpík zakladatel portálu Chytrýbalík.cz.

Chytrýbalík.cz

Zatímco šest z deseti Čechů pošle balík třikrát za rok a vícekrát, čtyř z deseti (39 %) méně než třikrát nebo vůbec. Zhruba více než tři čtvrtiny (77 %) Čechů pošle za rok balík alespoň dvakrát, a alespoň jednou celkem 93 % dospělých Čechů. Naopak 7 % neposílá balíky vůbec.

Účel zasílání balíku je kromě doručování běžných zásilek (38 %) a obdarování svých blízkých (34 %) také např. prodej bazarového zboží 21 %. Do zahraničí je zasláno zhruba 4 % balíků a k jiným účelům využívá zasilatelských služeb zhruba 3 % respondentů.

Chytrýbalík.cz

„S přibývajícím počtem zásilek roste i náročnost zákazníků. Například každý třetí zákazník e-shopu si stěžuje, že mu pošta nepřiveze objednaný balík až domů. Již dříve poukázal průzkum Asociace pro elektronickou komerci na skutečnost, kdy pošťák většinou u dveří vůbec nezazvoní a jen vhodí do schránky oznámení o doručení zásilky. V této souvislosti dlouhodobě registrujeme poptávku po vyšším standardu zásilkových služeb, u kterého má zákazník jistotu, že jeho zásilka bude doručena ode dveří ke dveřím do druhého dne a automaticky bude pojištěna proti poškození ci krádeži,“ řekl Jakub Kůstka, spoluzakladatel projektu Chytrýbalík.cz.

Chytrýbalík.cz

Z hlediska velikosti zásilky jsou nejčasteji distribuovány balíky do 3 kilogramu, které tvoří až tri čtvrtiny z celkového počtu. Více než třetinu (36 %) z celkového počtu jsou zásilky do 1 kilogramu. Balíky do 5 kilogramu tvoří zhruba 97 % zásilek. Zbytek připadá na objemné zásilky až do 50 kilogramů.

„Právě s objemnými zásilkami je často při bežném poštovním styku problém, protože pošta je odmítá z důvodu velké hmotnosti nebo špatného zabalení. I když tvoří poměrně malou část z celkového počtu zásilek, jejich odesílatelé jsou poměrně významná skupina, která si urcite zaslouží vetší pozornost,“ dodává Robert Škorpík.

Služba Chytrýbalík.cz je nepoštovní zasilatelská služba, která nabízí zákazníkovi alternativu v podobě zaslání zásilky on-line ode dveří ke dveřím bez nutnosti osobně chodit na poštu a čekání ve frontě na přepážce. Služba garantuje doručení balíku příjemci následující pracovní den od vyzvednutí (do 24 hodin), pojištění zásilky proti krádeži ci poškození až do výše 50.000 Kč. Chytrýbalík.cz je schopen doručovat i objemné zásilky do 50 kilogramů.

Chytrýbalík.cz

 

 

   
05.02.2015 - Společnost - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [8] assaly [*]

    zoufalé služby a zoufalé ceny, s balíky mám stejnou zkušenost a doppručené dopisy totéž. a nemluvím o tom, že mám věčně poškozenou/otevřenou poštu, díky zvědavé pošťačce :-(

    superkarma: 0 05.02.2015, 18:11:30
  2. avatar
    [7] bonda [*]

    Nechtěla bych pracovat na poště, jejich pracoviště jsou hrozně neergonomicky zpracovaná, holky nemají nic po ruce, prostě na ně manažeři kašlou, ale hlavně, že jim strhávají prachy, když neprodají pojištění a furt je mají za zadkem. Fakt na hlavu. Měli by se ti vázankoví posadit chvilku k okénku.

    superkarma: 1 05.02.2015, 16:16:22
  3. avatar
    [6] kobližka [*]

    theodorka1 — #4 Přesně tak - Česká pošta avízuje SMS,že balík dorazí ten a ten den a VŽDYCKY dorazí až den následující Sml31Sml31Sml31Sml31 A ty,blbečku,pěkně celou dobu čekej doma.Pokud to jen trochu jde,vždycky volím jiného přepravce.

    superkarma: 0 05.02.2015, 10:42:18
  4. [5] free [*]

    I minimálně ekonomicky zdatný člověk si spočítá, že čím dražší nekvalitní služba, tím bude míň využívaná.... tím bude míň práce pro zaměstnance... a bude se propouštět.

    superkarma: 0 05.02.2015, 10:22:35
  5. avatar
    [4] theodorka1 [*]

    Ubyly dopisy, ubyly pohledy-tak vám to zdražíme zákazníci.Sml32 Co by se jeden namáhal s balíkem-hodíme lupen do schránky. Sml57 Dáme Vám vědět že zítra doručíme balík...čekejte nás-a ono houňo, ono se přijede bez upozornění následující den. Česká pošto-posílám balík do ŠVAJCU-dej nám zákazníku skoro 500,- za balíček do kila.....stejně to nedojde, někde se ztratí....pošleš druhý a co následuje? To samý!!Sml32 Na poště čekám 20 minut, potřebuji formulář abych si ho doma v klidu prostudovala-odmítne madam a že ho vyplníme hned. Nafrat!! Co kdybych ho vyplněný podala u jiného okénka a "produkt" zchlamstul někdo jiný!Sml32 Ale z jedné stránky se těm zaměstnancům nedivím, fakt ne! Ten manažerský nátlak je na palici.... a aby si každý udržel práci-nechají se změnit v hadr na podlahu....Sml32

    1. na komentář reaguje kobližka — #6
    superkarma: 1 05.02.2015, 10:17:38
  6. avatar
    [3] Antonia [*]

    Přála bych České poště, aby její mnohdy nekvalitní a předražené služby přestali lidé využívat. Stává se mi, že si objednám a zaplatím v eshopu službu balík do ruky a ve schránce na mě čeká den předem vytištěný lístek k vyzvednutí zásilky. Když posílám balík, předem si online vykalkuluji jeho cenu na stránkách ČP a rovnou požaduji jak chci balík odeslat. Je běžné, že když odesíláte balíček a necháte si u okénka poradit, jak ho poslat, doporučí Vám tu nejdražší variantu - i 2x dražší. Také se přimlouvám za konkurenci. Už jsem se dívala na Chytrybalik.cz. Služby vypadají zajímavě a hlavně komfortně.Sml58

    superkarma: 4 05.02.2015, 09:53:48
  7. avatar
    [2] kobližka [*]

    Česká pošta by potřebovala pořádně na pr*el !!!! Ty jejich nehorázné sazby jsou neskutečné Sml31Sml31Sml31 Chtělo by to konkurenci.

    superkarma: 3 05.02.2015, 09:21:29
  8. [1] Leni2 [*]

    Patřím mezi 7 %.

    Příbuzné mám blízko, tak balíčky předávám osobně.

    superkarma: 4 05.02.2015, 08:27:43

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme