Zdraví

Seriál s Hankou Kynychovou: I v práci můžete cvičit

Hana Kynychová

Dobrý den, dámy, dnes ale i pánové! :-) Když jsem přemýšlela, čím Vám dnes potrápím tělo, napadlo mě následující... Proč s Vámi stále jen posilovat, když někteří z Vás mají málo času, a potřebují naopak radu, jak se rychle a efektivně dostat do lepší fyzické kondice a také momentálního stavu? A protože často trávíte spoustu času u počítače v kanceláři, Vaše tělo je v podstatě v neustálé křeči, svalstvo nedostatečně prokrveno a Vás bolí vše, na co si vzpomenete. Určitě mi dáte za pravdu, že nejvíc krční páteř, tudíž často i hlava.

I když v práci opravdu nemáte čas a nestíháte si odskočit ani na oběd, zamyslete se. Na chvíli se zastavte a srovnejte si priority. Intenzivní pracovní nasazení je chvályhodné a Váš zaměstnavatel to ocení nebo někdy stejně neocení. Ovšem pokud nebudete v dobré kondici, Vaše pracovní výkony stejně půjdou časem dolů. Budete unavení a nesoustředění a to nemluvím o faktu, že si zaděláváte na žaludeční potíže a další třeba i chronické záležitosti.

Takže moje dnešní rada číslo jedna zní, pijte a jezte. Přineste si s sebou do práce velkou láhev vody, nejlépe neslazené a bez bublin, dejte si ji na stůl před sebe a pijte. Dejte si předsevzetí ji každý den vypít. Je to minimum, které Vaše tělo potřebuje, ale uvidíte, jak se Vám zmírní třeba bolesti hlavy. Rada číslo dvě Vám možná bude připadat jako samozřejmost, ale samozřejmá není. Jezte! Kromě toho, že máte ze zákona nárok na polední pauzu, ve které se naobědváte, jezte i během dne. Každé dvě hodiny se snažte něco sníst. Dopoledne třeba jablko nebo jogurt, odpoledne si dejte nějakou zeleninu. Když není čas cokoli připravovat přes den, mějte s sebou malou svačinu z domova.

Hana Kynychová

Tak a teď konec dobrých rad a pojďme si říct, jak si v práci rychle pomoci.

Co dělat, když máte stěží pět minut a potřebujete se protáhnout a prokrvit si mozek?

Posuňte si židli dál od stolu a rovně se na ni usaďte. Kolena nechte u sebe, zhluboka se nadechněte a vydechněte, ruce podél těla. Volně nechte hlavu klesnout bradou na hrudník. Netlačte ji, využijte jen váhy hlavy a naprosto volně ji nechte spadnout. Počítejte do deseti a pak ji zvedněte, cvik znovu opakujte.

Teď udělejte to samé, ale hlavu si oběma rukama chytněte lehce na temeni a pomozte si nepatrným tlakem. Opět si tento cvik alespoň dvakrát třikrát zopakujte. Teď pozor, malá obměna. Hlavu nedávejte kolmo k hrudníku, ale mírně do strany. A zase si dejte na každou stranu aspoň dvakrát. Je potřeba říct, že je to výdržová pozice. Jako taková bude mít smysl, když budete cítit, že Vaše svaly pracují. Čili netlačte hlavu tak, až Vás to bolí, ale jemně ji držte aktivní, abyste o svých svalech věděli. Nebojte se napočítat si třeba i do dvaceti. Svaly se mnohem líp prokrví a uvidíte, že Vaše krční páteř to ocení.

Dalším kritickým místem je Vaše zápěstí, které celý den spočívá na stole a pracuje s počítačem a myší. Důkladně si jej protáhněte. Stále sedíte. Zvedněte jednu ruku do výše prsních svalů a ohněte ji v pravém úhlu. Ohněte zápěstí, nejprve si druhou rukou mírně tlačte na dlaňovou část, poté na hřbetní. Opět vydržte u každého aspoň na deset vteřin a dejte si dvě nebo tři série. Ruce vyměňte.

Zujte si boty. Poloha vsedě. Propněte na nohy a postavte je tak, jako byste se chtěli postavit na špičky. Chvilku vydržte, pak nohy postavte jako baletka a pořádně protáhněte nárty. Tohle by Vás mělo bolet, možná budete mít křeče, ale Vaše žíly si budou chrochtat blahem. Když se postavíte, chytnete se zezadu opěradla židle a dejte si klasické výpony na špičku a na patu. Tento cvik zvládne úplně každý a jeho účinky jsou nedoceněny. Funguje při nich totiž svalová pumpa, která například při chůzi v botách na podpatku téměř nefunguje. Vznikají tak křečové žíly a nohy jsou těžké a oteklé. Dejte si proto aspoň třicet výponů a klidně to za chvíli zopakujte.

Hana Kynychová

A neodpustím si to, ale ještě jeden cvik Vám musím prozradit. Je to zázračné cvičení na posílení vnitřního hlubokého a pánevního svalstva. Kdykoli sedíte třeba u počítače, zkuste tyto svaly aktivizovat. Zhluboka se nadechněte a při dlouhém a hlubokém výdechu si představte, že máte v sobě tampon, a vtáhněte ho. :-) Vím, že pro muže bude tato představa složitá, ale to je opravdu nejvýstižnější pojmenování. Opakujte cvik aspoň osmkrát a během dne se k němu vracejte. Není vidět, že cvičíte, ale to, co se děje s vašimi hluboko uloženými svaly, je doslova zázrak. Když nic jiného, je to jedna z nejúčinnějších prevencí inkontinence.

Podívejte se na moje videa a nechte se inspirovat dalšími cviky. věřím, že vyberete takové, které Vám pomůžou rychle zregenerovat tělo.

Mějte se hezky a hejbejte se.

Vaše Hanka

Zde odkazy na cvičení

   
13.05.2011 - Zdraví - autor: Zuzana Sommerová

Komentáře:

  1. avatar
    [3] Nunak [*]

    Různě v práci zanožuji a unožuji u kopírkySml22 Mívám takové nárazové kopírování, tak mi ta nudná práce aspoň utečeSml24

    superkarma: 0 15.05.2011, 20:13:38
  2. avatar
    [2] LudPa [*]

    Já v práci moc necvičím, spíš dětičky cvičí se mnou.Sml30

    superkarma: 0 13.05.2011, 20:44:19
  3. avatar
    [1] heligona [*]

    Hanka Kynychová je skvělá, plná energie a hlavně velmi motivující. Akorát už by to chtělo fotky z brněnské a ostravské Nestlé tour Sml24

    superkarma: 0 13.05.2011, 11:10:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Akce pro čtenářky: Velikonoční pečení a vaření s Globusem
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme