.

„Sen o životě na venkově se nám rozplynul. Kvůli dětem!“ vypráví Světlana

Rodina

„Sen o životě na venkově se nám rozplynul. Kvůli dětem!“ vypráví Světlana

Vychovávat děti na čerstvém vzduchu, kde mohou bezstarostně pobíhat po zahradě, co může být lepšího? A tak se spousta rodičů stěhuje z města na venkov. Jenže idylka leckdy končí vystřízlivěním. Tak jako u Světlany (34).

Z Prahy se odstěhovali před sedmi lety, když čekali první dítě. Manžel vyrůstal v malém městě a pořád o tom básnil. Šlo prý o úplně jiné dětství než ve městě. A tak jsme to chtěli dětem dopřát taky a koupili domeček v menší obci za Prahou. Do centra to byla příměstskou dopravou slabá hodinka, autem ještě méně. I já si rychle zvykla na klid, soukromí i vlastní zahrádku. A po porodu kamarádkám pěla ódy na to, jak mi Lukášek venku v kočárku krásně spinká,“ vzpomíná Světlana. Jediné, co jí chybělo, byly pravidelné schůzky s kamarádkami. Vydat se za nimi do Prahy i s kočárkem sice nebyl problém, ale už to vyžadovalo podstatně více času.

village

Po třech letech se Světlaně narodila dcera a ona si dál užívala života na venkově. Jenže když rodičovská skončila a ona se vrátila do práce, nastal pořádný kolotoč. „Luky nastoupil do první třídy, Ivanka do školky. Šéfovy prvotní sliby, že budu moct odcházet z práce dřív, vzaly za své a já často nabírala šílené zpoždění. Školka a družina u nás končila ve čtyři, což se příliš stíhat nedalo. Občas jsem proto volala učitelce, která bydlela nedaleko, zda by nemohla vzít děti k sobě, než přijedu. A s kroužky, které byly jen v blízkém městě, to bylo ještě horší. Ne-li nemyslitelné,“ líčí dobu, kdy byli s manželem v neustálém stresu a poklusu.

Už to vážně nešlo! Učitelky byly naštvané, děti mrzuté, že musí pořád někde čekat. A tak jsem se jednou večer manžela opatrně zeptala, zda by nebylo rozumnější vrátit se zpět do Prahy. Zdálo se, že ho můj dotaz ani nepřekvapil, prý jen čekal, kdy přijde. Nadšený nebyl, ale usoudil, že mám pravdu. Dům jsme naštěstí prodali celkem rychle. Noví majitelé, také mladý pár, zářili štěstím a já si v duchu říkala, jak dlouho to vydrží jim. Nebo jsme to my vzdali moc brzy? Měli jsme se víc snažit a jeden z nás si najít méně časově náročnou práci, třeba i někde poblíž? Těžko říct. Každopádně, teď už zase kličkujeme mezi tramvajemi a na čerstvý vzduch chodíme na hřiště v parku,“ svěřuje se Světlana.

Čtěte také:

   
16.10.2015 - Příběhy - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [55] Mickey Mouse [*]

    Rikina — #46 Vesnice, to není jen samota u lesa. Vlastně pro mne, rodilého pražáka, je vesnicí každé sídlo pod 20000 obyvatel. Ale přesto jsem se z Prahy přestěhoval ven a potvrzuji, že se i na vesnici dá žít docela v pohodě a nezakrnět.

    Např. člověk z vesnice víc cestuje a tak pozná víc rozmanitější prostředí než člověk ve městě, který zná většinou jen centrum svého města. Vím o čem mluvím, většina pražáků se v Praze pořádně neorientuje a okraje Prahy zná málokdo.

    superkarma: 1 21.10.2015, 09:48:26
  2. avatar
    [54] Linde [*]

    Rikina — #52 Rikino, já se nemíním hrotit s tebou, to opravdu nebyl útok na všechny lidi z města, včetně tebe Sml79 Sml80.

    Já obhajuji svoji vesnickou idylu -v mém pojetí oproti velkoměstu, které popisuje SandraAbigail, která po vesnici přímo plivala, byť ji tam nikdo necpe a ani nechce, takže se klidně vydej za kulturou dle svého, já ti město a vyžití neberu. Uznávám, že ne všichni lidé z města jsou nasáčkovaní v obchodních centrech, opravdu ne. Už do smrti dobrý? Sml58Sml58Sml58

    superkarma: 2 19.10.2015, 21:24:13
  3. [53] Leena [*]

    Život ve městě nebo na vesnici má svoje výhody.

    Na vesnici je blíž ke zvířatům, hlíně, větší klid a "spolkový" život (setkání, hašici apod.)

    Ve městě je blíž do práce a na zařizování, víc kultury jako jsou divadla, víc kroužků...

    Přijde mi ale, že třeba pro puberťáky je určitě lepší vyžití ve městě. Kamarádka říkala, že u nich na vesnici mlaďoši jenom chlastaj za sámoškou... pak ale dodala, že tam vlastně nemaj jak se zabavit Sml79

    Ve městě aspoň můžou jít do kina, na koncert, na squash, bowling.

    Ono to ani nemusí bejt příšně rozděleno, třeba my bydlíme ve 100tisícovém městě, v práci jsem za 20 minut MHDčkem, ale za domem máme velikej les a jízdárnu... takže za vesnici bych to určitě nevyměnila.

    superkarma: 0 19.10.2015, 17:22:08
  4. [52] Rikina [*]

    linde — #48 No a ty to zas hrotíš do opačného extrému - oni lidi ve městě taky ve volném čase dělají i jiné věci, než že by všichni jen šli do obchoďáku a tam čučeli do mobilu. Sml80

    1. na komentář reaguje linde — #54
    superkarma: 0 19.10.2015, 11:56:16
  5. avatar
    [51] evelyn [*]

    Ja sproste zavidim lidem ten klid na vesnici, bydlime v centru mesta, coz je tedy prakticke, vsude kousek, i do prace 5 minut chuze, ale o klidu si muzem nechat zdat.

    superkarma: 0 19.10.2015, 10:38:43
  6. avatar
    [50] Eva_CZ [*]

    SandraAbigail — #15 ty holky z vesnic, ktere na tebe reagovaly, jsou HODNE pred tebou. Zvlastni, ze? Vidlacky.... Jsi blba jak hovno.

    superkarma: 3 18.10.2015, 22:38:43
  7. avatar
    [49] kobližka [*]

    linde — #47 Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 18.10.2015, 21:47:43
  8. avatar
    [48] Linde [*]

    Rikina — #46 ale nemusíš přece zákonitě bydlet pouze tam, kde vyděláváš - o tom ta diskuze myslím si, není. Jde o to, že někteří bydlí na vesnici a dojíždějí do práce do města (můj případ) a jsme za to rádi. Ale níže padlo opovržení, jak jsou lidé na vesnici zakrnělí a že vesnice je prostě místo s nemožností zábavy a vyžití.

    1. na komentář reaguje Rikina — #52
    superkarma: 1 18.10.2015, 21:31:28
  9. avatar
    [47] Linde [*]

    Rikina — #45 nechci se přít, samozřejmě - použila jsem pojem kultura a není úplně přesný pro události, které popisuji. Nicméně je složité zaškatulkovat, co přesně ještě kulturou je a co už je pouze lokální místní vesnická událost, spojená se sdružením lidí, kteří při této příležitosti oblékli myslivecké a hanácké kroje, navařili srnčí a bažantí speciality, babičky v krojích napekly koláče a uvařily čaje. Pro mne pro tento celodenní obřad spojený s návštěvou lidí, kteří odloží práci a jdou si sem sednout prostě vyvstane pojem kulturní odpoledne a tudíž jsem použila dle mého zjednodušené "kultura". Čistou kulturou by se zřejmě dalo nazvat asi divadelní představení, snad výstava v galerii, podpisová akce zpěváka...těžko říct. Pro mne prostě kultura je událost, kdy se sejdou lidé na nějaké akci, kde se něco prezentuje, předvádí, ti lidé se z toho poučí, pobaví se, oddychnou si, vytáhnou lepší oblečení, vyzují gumáky a je to na nějaké úrovni Sml80 Pokud bychom měli škatulkovat pouze vyhraněné události jako kulturu, asi by v obcích mohly z fleku zaniknout kulturní domy, neboť se v nich nic dostatečně nóbl neodehrává Sml57. A teď vážně - myslela jsem to v předchozím příspěvku spíše jako srovnání, jak zrovna dnes lidé trávili svůj volný čas v jedné nejmenované obydlené zatáčce a v jednom obchodním centru. A že mi přišlo milé být u nás na obci než vejrat do mobilu jako jiní v obchoďáku Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #49
    superkarma: 3 18.10.2015, 21:23:31
  10. [46] Rikina [*]

    Taky je scestný názor, že každý může žít tam, kde mu to vyhovuje... hodně lidí nemá na vybranou. Sml80 Ono vlastně ani není dost samot u lesa pro všechny, kdo by případně měli zájem. Lidí je hodně, prostoru zas tak moc ne, a v těch městech je přece jen víc možností, kde pracovat, podnikat... vydělávat na hypotéku... každej není založením lesák a zemědělec. Sml80

    1. na komentář reaguje linde — #48
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #55
    superkarma: 0 18.10.2015, 21:12:15
  11. [45] Rikina [*]

    linde — #43 Sml80 To je ovšem značně zkreslený pohled. Ochutnávka koláčů není kultura, stejně jako není kultura návštěva obchodního centra. Tam se chodí nakupovat, ne se družit, ba ani za kulturou. Na to jsou jiná zařízení. Pravda, v poslední době leckterá obchodní centra mají tendence pořádat zábavné akce, ale to bývá vesměs na úrovni té ochutnávky něčeho, případně dětského odpoledne se soutěžemi. Kulturou bych to taky nenazývala.

    1. na komentář reaguje linde — #47
    superkarma: 1 18.10.2015, 21:05:41
  12. avatar
    [44] Suzanne [*]

    linde — #43 Sml22Sml67 (jsem ze vsi, tak dávám jen obrázky, protože po pracovním dni nemám sílu moc reagovat slovně Sml30).

    superkarma: 0 18.10.2015, 21:05:15
  13. avatar
    [43] Linde [*]

    děkuji za topy.

    Zrovna dne jsem měla srovnání vesnické kulturní zábavy a městskou zábavu. Dopoledne u nás v kulturáku proběhla ochutnávka mysliveckých specialit; místní babičky napekly koláče, vdolky a bábovky a kdo chtěl, přišel ochutnat.

    Každý měl co říct a nač se zeptat...

    Odpoledne jsem byla navštívit kvůli novému mobilu obchodní centrum v nedalekém velkém městě, bylo plné lidí, děti na houpacích atrakcích, na vláčcích a matky klebetící v kavárnách. Velké množství lidí poposedávalo na všudepřítomných lavičkách, od mladých po starší, každý na "samotce" a zíral do tabletu či mobilu. Těch bylo bezkonkurenčně nejvíce.

    Netvrdím, že to či to je dobré nebo špatné, navíc kultura na vesnici není pravidlem a často. Ale z toho mi vychází, že mnoho lidí se prostě v těch malých bytech ve městě cítí osamoceno, nemá se jak zabavit a kde se setkat slidmi, tak kulturou se mnohdy rozumí sezení v obchoďácích. Nic pro mne....zlatá vycházka ven do lesa s dětmi, nebo na koni.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #44
    2. na komentář reaguje Rikina — #45
    superkarma: 4 18.10.2015, 20:12:46
  14. avatar
    [42] Pimpa D [*]

    linde — #33 Sml36Sml67

    superkarma: 0 18.10.2015, 19:08:14
  15. avatar
    [41] peetrax [*]

    linde — #33 na zakrněnce z vesnice máš celkem dobrý písemný projev! Sml57 Top máš i ode mě. Sml16

    superkarma: 3 18.10.2015, 18:46:29
  16. avatar
    [40] peetrax [*]

    denkas — #30 myslím, že i ten, kdo žije třeba na samotě, si tu aktivitu a lidi na mluvení (když už ne zrovna přátele, ti se hledají fakt těžko nezávisle na tom, kde žijeme) najde, pokud chce. Pak jsou taky lidé, kteří se jen chtějí nechat bavit a nehodlají vyvinout žádnou aktivitu. To si ale pak nemají stěžovat, protože je to jejich rozhodnutí. Sml80

    superkarma: 0 18.10.2015, 18:44:49
  17. [39] kikinous [*]

    Jak jsem tak pročítala komentáře, tak jsem si začínala myslet, že v ČR jsou buď vesnice=prdel světa, nebo město=perfektní místo na život s dětmi Sml23

    Já se z města přestěhovala na vesnici za manželem a tak nějak nevidím problém... Školka i škola jsou tak 10 min. pomalou chůzí, stojí tu vlak i autobus. Je tu obchod, řezník, květinářství, prodej krmiv pro zvířata, knihovna, posilovna, několik hospůdek a 2 restaurace. Máme krásný park a kousek i místo na rybaření. Vyžití pro děti je jak v naší vesnici tak v blízkém okolí (max. 10 minut autem). Od fotbalu, přes hokej, tenis, plavání či golf. Do blízkého města je to 15 minut vlakem či autobusem... A kdybych chtěla do většího města (kde pracuji), tak je to max. půl hodinky. Ale to záleží na člověku, jak je moc pohodlný a jak moc si situaci ověří předem. Ale když jsme s manželem vybírali místo pro bydlení, tak jsme mysleli na to, že budeme chtít děti a že je třeba mít v okolí nějaké vyžití a případně i někoho, kdo by dítko mohl občas pohlídat, či vyzvednout... Sousedy máme celkem v pohodě a že by mi lidi viděli až do talíře taky říct nemůžu. Ale já jsem na vesnici vždycky chtěla. I když jsem vyrůstala ve městě, domeček na vesnici byl můj sen.... Jen si nemyslím, že je to vyloženě horor a že se člověk na vesnici zahrabe. Mám tady dokonce zajímavější společenský život než ve městě, kde jste každému prakticky u prdele....

    superkarma: 3 18.10.2015, 18:29:19
  18. avatar
    [38] Julča [*]

    Bydlím na vesnici a ve městě jsem dřív, než bych byla z jednoho konce města na druhý. Cesta trvá 15 minut, mimo špičku 10. Spojené je dobré, o víkendu není. To je jediný nedostatek.

    superkarma: 0 18.10.2015, 18:14:03
  19. avatar
    [37] kobližka [*]

    gerda — #36 No,jestli někdo měří inteligenci pobytem ve městě,nebo na vesnici,tak pánbů s námi a zlý pryč...Sml32 ale zase se ukázala inteligence toho dotyčného.

    superkarma: 2 18.10.2015, 15:41:03
  20. avatar
    [36] gerda [*]

    kobližka — #35já takySml16 ... a pak se divme, že si lidi z pražáků utahujou. Záměrně píšu malé pSml32

    1. na komentář reaguje kobližka — #37
    superkarma: 1 18.10.2015, 14:30:05
  21. avatar
    [35] kobližka [*]

    gerda — #34 Však jsem jí taky za to dala top Sml16

    1. na komentář reaguje gerda — #36
    superkarma: 0 18.10.2015, 12:53:08
  22. avatar
    [34] gerda [*]

    linde — #33napsalas to skvěle!Sml67Sml67Sml67

    1. na komentář reaguje kobližka — #35
    superkarma: 0 18.10.2015, 12:15:45
  23. avatar
    [33] Linde [*]

    SandraAbigail — #15 to by mě zajímalo, jak člověk na vesnici zakrní Sml52. Zmenšuje se nám mozek? Narostou místo rukou motyky? Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52

    Pocházím z příměstské části, celý život žiji v dosahu okresního města na vesnici, autem sotva pár minut. A hrdě prohlašuji, že nezakrňuji. Jestli máš na mysli, že třeba na vesnici hloupneme, že třeba nemáme Tv, neumíme řídit auto nebo třeba neumíme počítat více jak do stovky, protože vy ve městě jste nezakrnělí, tak se pleteš. Počítat umíme všichni, řídit umíme zřejmě také v hojném počtu. Tv máme a ne jednu Sml24. Jinak nevím, co myslíš zakrnění...že nechodíme do divadel (někteří) to bych nechodila ani ve městě. A nemám potřebu ani chodit do posilovny a natřásat tam za těžký prachy zadkem, protože si kondičku udržuji dobrovolně zahradou, sekáním dřeva, chozením do lesa a jízdou na kole a na koni. Dokonce studuji cizí jazyk, byť jsem z vesnice Sml4.

    Děti zde taky netrpí nudou, mají libovolné množství zvířat-od slepic, králíků, přes kočky, psy, koně...mají libovolně kolo, koloběžky, zahradu, čistý vzduch, vlastní houpačky u domu, vlastní bazén, saunu, kus vlastního lesa, svoje borůvky....co by měly ve městě? přijdou ze školy a aby netrčely u PC, než se rodiče vrátí z práce nebo nákupů, klusají do kroužku, aby měly pohyb a nenudily se a byly pod dohledem. Komfort dopravy? Než se ve městě tísnit v MHD s bezďáky nebo romy, autem jsou ve městě za pár minut a příměstskou dopravou asi za 15 minut a s lidmi, které znají a nikdo je nebude chtít okrást nebo unést. Tady se všichni známe, důvěřujeme si a kupodivu se i zdravíme a navzájem si sdělujeme, u koho se někdo dobýval do domu, když byl v práci, nebo pohodlně (Sml58) autem u lékaře. Takže na vesnici i lidé mluví a z mého pohledu rozumněji a s pochopením více, než když se člověk pustí do řeči s někým v obchodu ve velkém městě a ten hned nasadí pohled, co jsem to asi za stvoření, že pozdravím a poděkuji.

    Takže asi máš hodně špatné zkušenosti s vesnicí, ale myslím, že každý žije tam, kde mu to vyhovuje vzhledem k jeho životnímu stylu. Nikdo tě na vesnici bydlet nenutí-zvláště, když tvrdíš, že se tam bydlet fakt nedá. A nikdo tě tam ani nepotřebujeme s těmito názory Sml79

    1. na komentář reaguje gerda — #34
    2. na komentář reaguje peetrax — #41
    3. na komentář reaguje Pimpa D — #42
    superkarma: 10 17.10.2015, 21:04:59
  24. avatar
    [32] OlgaMarie [*]

    Jirika — #26 Chodívaly skupinky, to je pravda. To byly děti z vesnických jednotřídek, které byly do 5. třídy. Teď už ledaskde byly i tyto jednotřídky zrušené. Pamatuju si, že ta děcka patřila prospěchem k lepším.

    superkarma: 0 17.10.2015, 19:40:02
  25. avatar
    [31] denkas [*]

    kobližka — #29Jo jo ,přepískla.Sml22

    superkarma: 0 17.10.2015, 14:25:48

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] denkas [*]

    peetrax — #28Moc hezky si to napsala.Sml59 Já řikám:Všude žijí lidé. Každý má na žití jiný požadavky,tak je důležitý,aby byl on spokojený.

    1. na komentář reaguje peetrax — #40
    superkarma: 0 17.10.2015, 14:25:05
  2. avatar
    [29] kobližka [*]

    SandraAbigail — #15 No,nevím,jestli jsi to s tím vidlákovem krapet nepřepískla...Sml68

    1. na komentář reaguje denkas — #31
    superkarma: 5 17.10.2015, 13:08:39
  3. avatar
    [28] peetrax [*]

    SandraAbigail — #15 není to tak černobílé. Že na vesnici člověk jen zakrní a nejsou tam žádné možnosti... s nemožností zábavy a mluvení s lidmi... Nepopírám, že ve městě jsou větší možnosti, to jsou. Asi to bereš podle sebe. Kdo chce, zábavu si najde i na vesnici, dokonce i lidi na mluvení. Vidlákov máš ve své hlavě, není to městem/vesnicí, kde pobýváš. Sml24

    1. na komentář reaguje denkas — #30
    superkarma: 8 17.10.2015, 11:55:52
  4. avatar
    [27] Suzanne [*]

    Holky, víte, co je nejlepší? Že lidi tady na vsi vaše starosti a argumenty vůbec neřeší. Prostě ti, co tu chtějí žít, tady žijí a fungují. Sml22Sml16 [

    15] Sml30

    superkarma: 4 17.10.2015, 11:08:36
  5. avatar
    [26] Jirika [*]

    OlgaMarie — #22 Je rozdíl jestli chodí ty 3 - 4 km pravidelně skupina spolužáků, kteří znají cestu, a o kterých dospělí vědí kdy asi dorazí do školy a kdy ze školy domů, a když se na takovou cestu vydá samotné dítě bez toho, že by někdo věděl kde je.

    Já taky klidně ujdu za den 10 km, se skupinou lidí, nebo na osvětleném chodníku kde jsou poblíž lidé, ale když si mám vybrat mezi hodinovým čekáním na autobus na zastávce, kde je v zimě zavřená čekárna a cestou pěšky přes temný les po úzké silnici, kde mě může kdykoliv přehlídnout auto tak radši drkotám zuby na zastávce a čekám na autobus (varianta C zajít zatím do supermarketu se děsně prodražuje Sml16). Ještě že už jsem se přestěhovala do města kde všude dojdu pešky.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #32
    superkarma: 1 16.10.2015, 21:35:02
  6. avatar
    [25] denkas [*]

    OlgaMarie — #22Nojo,dřív chodily,chodila celá parta,blblo se,..Ale teď jede každý dítě autem a který nejede,aby šlo samo pěškySml15.Já sem taky v Praze chodila z učňáku pěšky,i když sem mohla jet tramvají.Ale šlo nás víc,tak proč bych nešla.Sml80 kobližka — #24Díky.A i ty máš zase pravdu.Dnes se žije úplně jinakSml80Takže se to nedá srovnávatSml23 A taky dřív byly na vesnici jesle,školka,práce,..a teď?

    superkarma: 1 16.10.2015, 21:31:10
  7. avatar
    [24] kobližka [*]

    OlgaMarie — #22 No,tohle se mi zdá už vážně jako z dob vyprávění mojí maminky.A to,doufám,ty takhle stará zase nejsi Sml16Sml58

    denkas — #19 Máš pravdu a top ode mě.

    Jirika — #18 Tak přece jenom doba je zase kousek dál,než za tvého idylického mládí.Řekla bych,že se dneska žije trochu jinak,takže té rodině z článku se ani nedivím.

    1. na komentář reaguje denkas — #25
    superkarma: 0 16.10.2015, 21:04:16
  8. [23] free [*]

    Já měla stejné problémy a dojížděla jsem do práce jenom do sousední vesnice. Manžel byl na vojně, rodiče ještě mladí na důchod, ráno se školka otevírala v 7hodin, ale až po příjezdu ředitelky autobusem, takže občas zpoždění, a zavírala v 16 hodin. Navzdory zkrácenému úvazku o půl hodiny, víc mi dovolili, jsem stíhala tak tak. Honička jak blázen.

    A nejvíc mě dostalo, když ředitelka na rodičáku prohlásila, že na některé děti působí psychické trauma, když tam zůstavá pořád jenom to samé nejdéle. Baba jedna, vadilo ji, že nestihne autobus před čtvrtou.

    superkarma: 0 16.10.2015, 19:53:05
  9. avatar
    [22] OlgaMarie [*]

    Jirika — #18 K nám do městečka chodily děti z vesnic do školy 2x denně 3 - 4 km. Autobusem by mohly, ale tehdy se šetřila každá koruna.

    1. na komentář reaguje kobližka — #24
    2. na komentář reaguje denkas — #25
    3. na komentář reaguje Jirika — #26
    superkarma: 0 16.10.2015, 19:44:32
  10. [21] Boros [*]

    No jo, kdysi byly jesle i školky do 17,30.

    superkarma: 0 16.10.2015, 19:24:28
  11. avatar
    [20] chanahd [*]

    Když jsem byla malá, také jsme bydleli na vsi. Ale dost to tam žilo. Z místního zámečku bylo učiliště. Byl tam i statek, tedy hodně pracovních míst. Autobus jezdil velice často. Též tam byla hospoda a obchod. A 2 týdně ještě navíc přijížděl pojízdný obchod.

    Po revoluci se učiliště muselo honem rušit a zámeček se vracel. Od té doby je prázdný a chátrá. Zrušila se hospoda i obchod. Statek už také není, tím pádem přímo na vsi není jediné pracovní místo. Autobusy jsou omezené na minimum - v půl osmé do města, odpoledne zpět. O víkendu nejede nic.

    Takže pokud nemá každý v rodině auto, není to sranda. I nákup chleba je výlet na půl dne. To samé návštěva lékaře. Upřímně - dnes už bych tam bydlet nechtěla.

    Kdo mohl, z vesnice prchnul. Zůstávají hlavně lidé nad 60 let a víc. Tedy i má babička s dědou. V baráčku tam prožili celý život. Ale i oni říkají, že kdyby si měli znovu vybrat, nežili by tam.

    superkarma: 0 16.10.2015, 18:57:10
  12. avatar
    [19] denkas [*]

    Je už trochu jiná doba.Dětem už nestačí hrát si venku smíčem.Je In,aby chodily do spousty kroužků,..Dříve jezdilo málo autobusů,ale te´d jich jezdí ještě míň. Je pravda,že na vesnici musí mít rodina dvě auta (nejmíň). Ale taky je pravda,že nyní málokdo chce slevit k vůli dětem,nechce měnit zaměstnání,jen proto,aby byl dřív domaSml80No i málokterý zaměstnavatel umožní ženě vhodnou pracovní dobu.Sml22 Já bych mladým rodinám ten venkov nedoporučovalaSml23ještě tak než jdou děti do školy.Sml16

    1. na komentář reaguje kobližka — #24
    superkarma: 2 16.10.2015, 17:09:48
  13. avatar
    [18] Jirika [*]

    Já jsem prožila idylické dětství na malebné vesnici. Vyrostala jsem ve velkém třígeneračním domě s hospodářstvím. Rodiče ráno odjeli do práce, do školy nás budila babička. Ze školy jsme přišli sami a hráli si s dětmi z ulice. Rodiče přijeli z práce odpoledne až večer. Taťka šel do dílny, mamka na pole. Mohli jsme jezdit na kole po vesnici, hrát si se psem a králíčky, dostat kus vlastní zahrádky a zkoušet cokoliv pěstovat. Do prvního sportovního kroužku jsem se přihlásila na vysoké. Do prvního jazykového kroužku až po vysoké škole.

    Učitelka v jazykovém kroužku si nedávno stěžovala jaká je to hrůza bydlet na venkově s dětmi a nemít neustále k dispozici 2 auta a každý u sebe mobil. Bydlí autem kousek od města kam vozí děti na kroužky. Její muž odvezl syna na kroužek a odjel. Kroužek odpadl, syn zapomněl doma mobil, tak se rozhodl, že se vrátí domů pěšky. Šel v zimě potmě zkratkou mezi poli. Došel domů za dvě hodiny, tou dobou ho už rodiče hodinu hledali a byli šílení strachem. Prodat dům a odstěhovat se do města nemůžou dokud s nimi žijí prarodiče. Jo, autem je to do města z vesnice kousek.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #22
    2. na komentář reaguje kobližka — #24
    superkarma: 0 16.10.2015, 16:16:19
  14. [17] Rikina [*]

    Suzanne — #5 Přesně - je potřeba se rozhodnout, jestli "na vsi" žiju nebo jen bydlím. Sml80 Sama bydlím v malém městě a jezdím pracovat a plno dalších věcí dělat do jiného města. Doma v podstatě jen spím, a ani to ne vždy. Přejížděním tam a zpátky se ztrácí fůra času a energie, a to už dávno nemusím řešit děti, to by při tomhle způsobu vůbec nešlo. Čili tu rodinu z příběhu celkem chápu - oni neuměli přijmout to prostředí za svoje a taky pořád utíkali jinam, bralo jim to čas, sílu a ničilo nervy, tak se vrátili a jsou spokojení. Někdo jiný by to pořešil opačně - vykašlal se na město a našel si jiný styl života v místě, kde má ten domek. Sml80

    superkarma: 0 16.10.2015, 15:05:57
  15. avatar
    [16] SandraAbigail [*]

    A děti bych na venkov fakt nezahrabala, bez možnosti kroužků a dalšího vzdělávání. Radši bydlet v paneláku a jezdit na venkov o víkendu a na prázdniny.

    superkarma: 2 16.10.2015, 14:47:59
  16. avatar
    [15] SandraAbigail [*]

    Ať se to komu líbí nebo ne, ať souhlasí nebo nesouhlasí, faktem je, že na vesnici nejsou žádné možnosti a člověk tam jen zakrní. Navíc ve městě je vlastně všechno, práce, zábava, infrastruktura, lékaři, obchody a pohodlné cestování. Je hezké být v domečku na venkově na víkend nebo třeba přes léto, ale bydlet tam se nedá, zvláště pokud je člověk zvyklý na velkoměsto. Mě se na venkově líbí, tak třeba týden nebo 14 dnů, ale narodila jsem se v docela velkém městě, teď už dlouho žiju v Praze a zkrátka žít někde ve vidlákově s nemožností zábavy a mluvení s lidmi bych fakt nemohla.

    1. na komentář reaguje peetrax — #28
    2. na komentář reaguje kobližka — #29
    3. na komentář reaguje linde — #33
    4. na komentář reaguje Eva_Fl — #50
    superkarma: 2 16.10.2015, 14:47:00
  17. [14] cilani [*]

    Barák byl mým snem, ale dnes už bych do toho nešla.. Koupíte pozemek na samotě, postavíte barák, změní se územní plán a po pár letech máte ze samoty satelit, přijdou sousedé, se kterými nepůjde vyjít, nebo, jak píše Eliana, za barákem skládku a hodnota domu/pozemku jde dolů, z radosti je zklamání.. To už raději budu bydlet v paneláku a do té přirody jezdit se stanem na hrbu..

    superkarma: 3 16.10.2015, 14:11:24
  18. avatar
    [13] diblice [*]

    pro mně by zase bylo město smrt, mám ráda klid a pohodu, děti nikdy neměly problém s vyžitím, kluka to nikdy moc nebavilo a dcera si do pátý třídy vystačila s kroužky ve škole a hlavně s družinou, teď je prvním rokem ve městě, tak si jeden našla, aby stíhala autobus, když se chce, tak to jde

    superkarma: 1 16.10.2015, 14:09:35
  19. [12] bobani [*]

    no, to je dilema

    superkarma: 0 16.10.2015, 13:19:31
  20. [11] violinist [*]

    Chybí mi podstatné informace - co za práci dělá Světlana, co její manžel, zda se nejde dohodnout na pravidelném vyzvedávání (jednou ten, podruhé onen, možná by Světlanin šéf byl vstřícnější, kdyby věděl, že 2-3 dny v týdnu bude v práci dle potřeby), hlídací babičky též nejsou? A co třeba dohodnout se s některým z rodičů spolužáků? Nebo investovat do paní či slečny na hlídání, která bude děti vyzvedávat - nebylo by to řešení? Článek je takový polovičatý... Sml80

    superkarma: 2 16.10.2015, 12:44:14
  21. [10] zzandaa [*]

    Máme v plánu se na dědinu přestěhovat. Pochází z tama manžel. Město, škola, školka jsou autem deset minut. Do práce dojíždí i tak z obřího města do menšího, takže na tom by se nic nezměnilo. Časově to vyjde stejně. V tom městě je i plno "kamarádek" na pokec. Jsou to manželovy sestřenky a manželky bratranců, se kterýma se často scházíme. Já jsem sice z města, ale z baráku. Proto jsem už na ten konec světa, jak já to tam nazývám, rezignovala a začínám se i těšit.

    superkarma: 0 16.10.2015, 12:16:16
  22. avatar
    [9] Eliana [*]

    Bydlíme na vsi, bohužel je to satelitek připláclý na obec, ale zase strategicky velmi dobře - do městečka 2km, dálniční sjezd 2km, o soukromí a klidu však řeč být nemůže - buď budovat zdi nebo čekat na zeleň až dosáhne výšin, ale pak vám za zády vybudují příjezd ke skládce takže tu burácí a práší tatrovky..idylka je tu tak v neděli brzo ráno, když všichni vyspávají po mejdanechSml30

    superkarma: 0 16.10.2015, 12:07:24
  23. avatar
    [8] ToraToraTora [*]

    Své dětství jsem strávila na vesnici. Nikdo nás nikam nevozil, protože jsme jezdili sami. Do školy i ze školy. Jinak to nešlo. A jestli měli rodiče strach? Asi měli, ale museli do fabriky brzy ráno a jiná práce nebyla. Dnes bydlíme ve městě, 100m od školy A občas to honička opravdu je, když musím odpoledne ještě něco zařídit. A to máme otevřenou školu do půl páté.

    superkarma: 0 16.10.2015, 11:49:04
  24. avatar
    [7] kobližka [*]

    Národ je poněkud zblbý všemi těmi "celebritami",které jakoby udávali tón i trendech bydlení.Takže se někteří lidé střemhlav vrhli do vesnic a vesniček,na samoty,stavěli,nebo kupovali domy,protože bydlet v bytě ve městě bylo najednou "fuj".Potom třeba po čase zjistili,že na provoz domu nemají dostatek peněz,sil,nebo jako v tomto případě,pozapoměli,že děti na vesnici si sice užijí spoustu přírody a volného pobíhání,ale zároveň musí do města (většinou) za školou,kroužky a podobně.A i rodiče musí někde pracovat,pokud neseženou práci zrovna na té vesnici.Takže ono to chce opravdu zvážit všechna PRO a PROTI,protože nejden čistým vzduchem a kouzelnou přírodou jest člověk živ.

    superkarma: 4 16.10.2015, 11:43:49
  25. avatar
    [6] Motty [*]

    Obojí, vesnice i město, má svoje výhody a nevýhody. Hlavní nevýhodu vesnice bych pro sebe viděla v tom, že každý o každém všechno ví a všichni všem vidí až do talíře, to by mě neskutečně štvalo. Zlatá anonymita města. Ale už dvakrát jsme si na týden pronajali domek na dovolenou, jednou na vesnici kousek od Strakonic a podruhé na Náchodsku a bylo to moc hezký.

    superkarma: 1 16.10.2015, 10:42:26
  26. avatar
    [5] Suzanne [*]

    Na druhé straně je spousta lidí, kteří žijí i s dětmi na vesnici a jsou naprosto spokojení. Jen se tam prostě nesmí být na návštěvě, ti lidé cele přijmou venkovský styl života. Jezdit do města na kroužky za cenu neustálého spěchání někam, to fakt nemá cenu. Tady u nás dojíždějí děti samy autobusem do vedlejšího městečka (asi 3 km, je to i na dojití pěšky odpoledne ze školy), ve škole mají kroužky, prostě si vyberou podle možností. Asi se nejede tolik na výkon, což považuju za klad. Pak jsou tady i rodiče, kteří úspěchům svých dětí obětují vše od víkendu po svoje zdraví, chrtí se s dětmi od tréninku k tréninku, na vsi přespí a pracovat a učit se jezdí do města. Je to volba Sml22

    1. na komentář reaguje Rikina — #17
    superkarma: 6 16.10.2015, 10:25:05
  27. avatar
    [4] Léthé [*]

    Vesnici tak na víkend a to taky jen občas.

    superkarma: 1 16.10.2015, 09:25:59
  28. avatar
    [3] cherinka [*]

    kantor10 — #1 Dávám ti za pravdu, jsem prostě městský člověk, vesnici nemusím. Možná tak na týden, na dva, pak honem zpět do města.

    superkarma: 1 16.10.2015, 09:19:30
  29. avatar
    [2] hyenka [*]

    kantor10 — #1 A to já jsem na vesnici ráda. Po víc jak 30 letech v Brně, z toho posledních 5 let ve vyloučené lokalitě jsem šťastná a spokojená. Dokonce ani to dojíždění mi nevadí, navíc je tu dobré spojení a do centra Brna se teď dostanu rychleji, než když jsem žila na brněnské periferii. Bonus navíc- člověk tu neutratí za kafíčka Sml22.

    superkarma: 0 16.10.2015, 09:15:11
  30. [1] kantor10 [*]

    na dědině není o co stát.Jsem rád,že jsem ve městě na okraji v klidné čtvrti,kde mám všechno kousek

    1. na komentář reaguje hyenka — #2
    2. na komentář reaguje cherinka — #3
    superkarma: 4 16.10.2015, 08:40:51

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme