Cestování

Sedněte si, maminko!

Díky mé obyčejné nevypracované postavě jsem zvedala lidi v dopravních prostředcích ze sedadel. Ovšem, kdo mne zná, ví, že jsem k tomu napomohla i svým oblečením volného střihu, jež nosí hlavně těhotné. Netoliko i já, protože hlavně v loňském parném létě mi dělalo dobře chodit ve vzdušném volném oblečení.

Díky kombinaci těchto prvků jsem nechtěně zvedala lidi ze sedadel v tramvaji a metru, a u známých, jež jsem náhodně po dlouhé době potkala, jsem vyvolávala radostné gratulace…

V dopravních prostředcích jsem nejprve vysvětlovala, že nejsem těhotná, protože mi bylo trapné přijmout místo na úkor někoho, kdo by si to tehdy zasloužil více než já, i na úkor těch, kdo ze sedadel vyskakovali (protože přiznejme si to, - náctiletí to nebyli). Měli jste ovšem vidět ty obličeje – rozpaky, někdy úšklebky.

Po té, co ze sedadla vyskočil i pivní typ, co každý den určitě zdolává svých dvacet a krabičku cigaret, jsem se rozhodla místo přijímat. Proč?

Ze dvou důvodů… Říkala jsem si, že je to jednak proto, aby příště pustili sednout i ty opravdově těhotné, ale jednak proto, že jsem své protějšky v podstatě ztrapňovala. Svojí pravdomluvností jsem jim vlastně nepřímo naznačila, že se dopustili společenského faux pas – neb mi vlastně sdělili, že jsem prostorově výrazná.

Cožpak u známých, tam se to v pohodě vysvětlilo a všemu jsme se nakonec zasmáli. Ale jak se zachovat například u pedikérky, jež najednou z ničeho nic prohlásila: „To je dobře, že jste si udělala na pedikúru čas, ve vašem stavu to potřebujete!“ Chvíli jsem přemýšlela o jakém stavu to mluví (opilá jsem nebyla, na jehlách také nechodím, kuří oka nemám…), až mi to po chvíli došlo. Jen jsem celou dobu přemýšlela, jak bych jí odpověděla na otázku, ve kterém měsíci očekávání jsem. Naštěstí se pedikérka nezeptala – a já jsem tam už nikdy nešla…  

A teď mi nezbývá věřit, že se to jedno místo toto léto pro mne vždy najde...

   
25.02.2004 - Zahraničí - autor: Tereza

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [108] Ťapina [*]

    Tearstief: V Liberci není u místa pro kočárek kde se chytnout? Co tam máte za tramvaje, proboha? V Brně je vyhrazené místo většinou uprostřed, kde naopak není sedačka, ale jsou tam tyče na držení a někdy i takové opěrky.

    superkarma: 0 29.02.2004, 09:40:23
  2. avatar
    [106] Drahuška [*]

    Kelly (66): Eva_Fl: a možná po těchto zkušenostech na uvolněné místo dají matky sednout raději jen své dítě, aby byl klid a i pro sedící dítě je cestování bezpečnější a příjemnější, než když stojí bezprizorně mezi "lesem" vysokých lidí.

    superkarma: 0 28.02.2004, 22:28:48
  3. avatar
    [105] *Kotě* [*]

    Dášule:

    Mně se to v metru taky jednou stalo a taky jsem z toho byla úplně v tranzu. Tomu pánovi bylo asi 40. Jo, gentlemani... škoda že vymírají. Aspoň že jednoho mám doma .

    superkarma: 0 28.02.2004, 19:09:45
  4. avatar
    [104] Dášule [*]

    Zažila jsem to také, bylo mi asi 21, nepatřila jsem k těm štíhlým a v létě mě v pražské tramvaji pustil sednout asi 60 letý pán. Pokud by byl mladší, sedla bych na zadek /tedy dala zadek na sedadlo/ a byla ráda. Tady mi to ale bylo trapné, vzhledem k věku pána. 60 let bylo tehdy pro mě příšerné stáří. Začala jsem něco koktat, pán se usmál a pravil, že ho vůbec nenapadlo, že bych byla těhotná, ale jsem přece žena a on ještě není tak starý!!!. Potom se uvolnilo místo naproti mě, žádná žena newtála a pán si sedl a řekl mi, že když my, ženy, nejsme vůbec schopny přijímat od mužů chování jaké nám náleží, nemůžeme nikdy dosáhnout toho, aby se k nám muži dobře chovali. Často jsem si to uvědomila, když jsem viděla mladé dívky, jak si nechávají v zaměstnání tykat o 10 let staršími kolegy, pouštějí je první do dveří na znamení úcty, odmítají se nechávat oslovovat "slečno". Ten pán mě tehdy hodně naučil a dal mi víc než to místo v tramvaji.

    superkarma: 0 28.02.2004, 16:27:24
  5. avatar
    [103] Minda [*]

    *Kotě*: 99

    superkarma: 0 28.02.2004, 00:17:41
  6. avatar
    [100] *Kotě* [*]

    Na toto téma mám dvě "hezké" příhody: první se mi stala v metru asi před rokem, seděla jsem a přistoupila ženská s asi 4-letou holčičkou. Přistoupila rovnou ke mně a velice arogantně a nepříjemně mi přikázala, abych její dítě pustila sednout. No to mě nakrklo na nejvyšší míru, takže já obvykle poslušná hodná děvenka povídám nezlobte se, ale ne. A teď si představte, že to její dítě se sebralo, přišlo ke mně, beze slova mě vší silou uhodilo do nohy a šlo zase pryč.

    Před deseti lety jsem si na lyžích přetrhala kolenní vazy, půl roku jsem chodila o podpažních berlích s obrovskou sádrou. To jsem neměla problém - než by lidi riskovali, že na ně s tím vším spadnu, radši mě pustili. Pak mi nohu odoperovali a já byla bez sádry, ale noha byla po půl roce v sádře slaboučká a nestabilní, nevydržela jsem stát dýl jak 5 minut v kuse a podlamovala se pode mnou - tak jsem si půjčila hůl po dědečkovi, abych měla přece jen nějakou stabilitu. Jednou jsem takhle jela tramvají, měla jsem jet docela daleko a všechny sedadla obsazený. Vybrala jsem si jednu relativně nejmladší paní a velice slušně jí vysvětlila situaci a poprosila ji o místo. To byste měli vidět, co se zběhlo! Celá tramvaj (plná starších ročníků) se na mě sesypala, přibližně v tomto duchu: "Spratek jeden, dělá si to z lidí recese a ještě si na to vezme hůl!"

    superkarma: 0 26.02.2004, 23:53:05
  7. avatar
    [99] *Kotě* [*]

    Eva_Fl: "A ted vas zase naseru, ale to, co je v CR, demokracie neni."

    A teď naseru já tebe, ale to, co je v USA, taky ne.

    superkarma: 0 26.02.2004, 23:44:35
  8. avatar
    [97] Kelly [*]

    Judy: O.K., také pouštím maminy s dětmi, sama jsem to zažila a vím, co je to vlát za jednu paži v MHD s rošťákem na rukou.
    BIM: to bude individuální. Nevím, mám pocit, že to o stydlivosti nebude. Ono je mezi těma sedačkama fakt málo místa a pokud už prcek povyroste, dost těžko se ta mamina s dítětem usazuje, zvlášť, má-li ještě tašku s nákupem.

    superkarma: 0 26.02.2004, 15:13:57
  9. [95] Pidulina [*]

    Panther:

    superkarma: 0 26.02.2004, 12:56:23
  10. [94] Pidulina [*]

    hudson.linda: souhlasím s tebou mám stejné zážitky z mých dvou těhotenství. "Dámy" staršího data se jen útrpně podívaly na mé břicho a pokračovaly ve sledování krás přírody které se míhaly za oknem tramvaje..........
    Grrrrr jak já je nenáviděla prvních 5 měsíců mi bylo děsně zle kolikrát jsem měla obavy že jim nabl.... na hlavu!!

    superkarma: 0 26.02.2004, 12:50:47
  11. avatar
    [91] Kelly [*]

    deti: ??? v čem ???
    Aha, měla jsem vstát a tu malou pustit sednout, když s sebou málem flákla o špinavou podlahu, aby mohla sama v narvaném autobuse sedět, co?

    Když jsem si znovu přečetla Tvůj příspěvek, tak se vlastně ani nedivím Tvé reakci ...

    superkarma: 0 26.02.2004, 08:42:22
  12. avatar
    [90] brouk [*]

    Tak to jsem rada ze mam cisty svedomi.S kocarem pomuzu a maminku pustim.Prave jsem si to vyzkousela naostro se synem me sestry byl to opravdu zazitek

    superkarma: 0 25.02.2004, 22:42:37
  13. avatar
    [89] Exupery [*]

    Meryl: Taky jsem lidumil. A navíc tedy nevím, kudy všichni ti se samými špatnými zkušenostmi s důchodci jezdí. Já bydlím v Praze 12 let a ještě jsem nic takovýho nezažila. Před tím jsem bydlela od narození v Plzni a tam jsem tedy jednou zažila nějakýho nerudnýho dědka, ale nebylo to kvůli místu k sezení, ale nemohl se nacpat do tramvaje, která byla vprostředku poloprázdná, tak tam začal vyvádět a každýmu říkal ať se posune a mě tenkrát naštvalo, že mi tyká. Když se nad tím ale zamyslím, bylo mi 18 a v té době jsem vypadala asi na 14, takže se vlastně ani není čemu divit. Fakt netuším, kde všichni ty strašný důchodce potkáváte. Já se celkem často spíš dám s nějakou babkou do řeči, než že by prudili.
    No a s těhotnýma je to těžký, pouštím jenom když jsem si naprosto jistá, že jde o těhotenství anebo když si řeknou. Děti pouštím tak do 4 let, pak myslím jsou v pohodě schopný se držet a stát jako já. Kočárku uvolním místo, ale zase proč by ta ženská u něm musela sedět, mi není až tak jasný.

    superkarma: 0 25.02.2004, 22:03:19
  14. avatar
    [88] kytička [*]

    Ferdi..preju ti krasne tehulkovstvi...
    nastesti ja MHD nejezdim...ale kdyz jsem jela vlakem a byl narvany a nikdo se nezvedal..tak jsem mezi reci utrousila ze asi budu ...ze to hazi..no a najednou bylo mista

    superkarma: 0 25.02.2004, 21:29:23
  15. avatar
    [87] Jeremi [*]

    Sandy: Ale věřili. Jak myslíš, že jsem se naučila řídit? Když jsem zůstala stát s na dešti na zastávce, protože mě nastupující dav odstrčil (podotýkám, že na zastávce, kde jiná linka nejela). A potvrzuju i to, že úžasně s kočárkem pomáhali vždycky Romové. Takže - pokud se někdo s přepravujete z centra, doporučuju chodit na tramvaj k Masaryčce.

    superkarma: 0 25.02.2004, 21:21:11
  16. avatar
    [86] Křečkomyš [*]

    My jsme měli jednou na návštěvě dvě korpulentnější dámy za účelem koupě koťátka. Máma jim vařila kafe a té jedné s pochopením povídá: "Vám udělám slabší." No, trapas jako hrom, paní těhotná nebyla, měla jenom trochu bytelnější fortel.

    superkarma: 0 25.02.2004, 21:15:01
  17. avatar
    [84] deti [*]

    Kelly: Bóže,ty jsi ubohá!!!!

    superkarma: 0 25.02.2004, 20:39:52
  18. avatar
    [83] danca79 [*]

    Meryl: tak to já jak kdy Někteří lidé mě dokáží pěkně naštvat! Ale to je holt život...

    superkarma: 0 25.02.2004, 19:15:17
  19. avatar
    [82] Andula [*]

    Vitamín: ja si vetsinou beru ditko na klin, myslim, ze to tak ma byt, tedy to mladsi, starsi uz vetsinou postava. Muze me trefit slak, kdyz nastoupit matka s potomkem tak minimalne 10letym, vlaci mu tasku a jeste ho ousti sednout. Co asi chudak delal cely den ve skole.
    Nemam na mysli pripady kdy treba diteti neni zrovna dvakrat dobre samozrejme.

    superkarma: 0 25.02.2004, 18:58:34
  20. avatar
    [78] danca79 [*]

    Meryl, asi si mě fakt špatně pochopila nebo nečetla můj příspěvěk pořádně, já jsem neřekla, že by měli všichni starouškové táhnout někam! Jen jsem řekla že se nedivím že spousta lidí generalizuje, protože to jde hrozně snadno. Když máš špatnou zkušenost den co den tak to ke generalizování prostě svádí! A ze mě fakt nemluví žádná zášť vůči stařečkům nebo tak, proboha já jsem chtěla po studiu jít pracovat do domova důchodců jako sociální pracovník, než si se mnou osud zahrál jinak!
    A že já se důchodu nedožiju je fakt reálný, věř mi. Ale to je jedno.
    Nehodlám se tady hádat o důchodcích - fakt ne. Ale aby někdo překrucoval co jsem řekla mě fakt mrzí

    superkarma: 0 25.02.2004, 16:26:06
  21. [77] xenie [*]

    Olka: další věc která mně dostává... moje sestra má 2 malé děti (3 a 1 rok) a když jsem s nimi šla si sednout do kavárny, k níž vedl 1 schod, tvářili se lidi překvapeně, přece má s dětmi sedět doma !

    superkarma: 0 25.02.2004, 15:55:07
  22. avatar
    [76] Olka [*]

    Ťapina: Jo, chlapům pomůže každej. Ten můj se taky divil, na co si stěžuju, když jsem ho poslala s kočárkem, tak mu pomohli do tramvaje, pustili ho sednout a pomáhali mačkat tlačítko před výstupem.
    Já jsem jednou stála s kočárkem a starším synkem půl hodiny před Muzeem hl. m. Prahy, prosila všechny kolemjdoucí, aby mi pomohli, až jsem si nakonec došla dovnitř pro pokladní, ta překvapivě nespěchala na autobus, ani neměla nemocná záda a kočárek mi pomohla vynést. Jinak bychom se na tu výstavu snad nedostali. Taky jsem si od někoho vyslechla, že když mám mimino, nemám courat po výstavách, ale sedět doma.

    superkarma: 0 25.02.2004, 15:37:39

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [74] Ťapina [*]

    Já jsem nedávno pomáhala s kočárkem do tramvaje tatínkovi. A pak že nemáme emancipaci

    superkarma: 0 25.02.2004, 15:14:09
  2. avatar
    [68] Lhasa [*]

    Já přidám zkušenost z MHD v zahraničí: věřte mi nebo ne, ale s uvolňováním míst komukoliv, kdo je potřebuje víc než my, jsme určitě jedni z nejvychovanějších Když můj manžel uvolnil jednou v holandském autobuse místo vetché stařence, všichni po něm pokukovali, co je to za exota. A můj příbuzný žijící trvale v Holandsku říkal, že to je srovnatelný s tím, že by při seznamování s dámou, políbil této ruku

    superkarma: 0 25.02.2004, 14:47:27
  3. avatar
    [66] Kelly [*]

    deti: to mi připomnělo nedávný zážitek z ranního autobusu, kdy si vedle mne sedla maminka a na klín si chtěla posadit svou asi 3-4 letou dcerku.
    Ten cirkus mezi těma dvěma by jste měli vidět. Krásný obrázek toho, jak matka nezvládá své dítě.
    Prostě ta malá chtěla sedět sama a né na mamince, maminka na ni ječela, že pokud nepřestane, tak ŽE UVIDÍ , malá začala "natahovat", a zase znovu, sedni si, malá: "Né, ja necíííí, bez plyc"... Autobus narvaný, lidi otráveni ... ty dvě ječely jak sirény ...
    Koukala jsem jak vydra, co z té malé všechno vyšlo - vlastně se ani nedivím, jaká matka, taká dcera.

    superkarma: 0 25.02.2004, 14:33:29
  4. avatar
    [61] deti [*]

    Když děti byly v kočárku-hrozné.Teď,když mají dva a půl,tak jak nastoupíme do tramvaje,tak sami začnou hulákat:já si chci sednout!!!Máte vidět kolik lidí se zvedne,nikdo totiž nechce poslouchat ukňouraná dvojčata) a najednou si můžeme i vybrat,kde chceme sedět!Paráda!

    superkarma: 0 25.02.2004, 14:09:16
  5. avatar
    [60] Eva_CZ [*]

    Meryl: to je ono - maminky s malymi detmi.
    Proto me mohl cert vzit, kdyz jsem takovou pustila - a ona na sedadlo umistila jen sve dite a sama stala dal....
    Nazory Evushe mi pripadaji prinejmensim podivne...

    Stejne jako jeji vyraz : kdyz je demokracie.
    A ted vas zase naseru, ale to, co je v CR, demokracie neni.

    superkarma: 0 25.02.2004, 14:06:21
  6. avatar
    [57] danca79 [*]

    Meryl:
    když ono se generalizuje hrozně lehce. Jasně, argument že taky jednou budem starý je sice logickej, ale na druhou stranu já se důchodu nejspíš nedožiju, protože jsem ročník, kterej do důchodu půjde nejspíš tak v osmdesáti a v tý době budu dávno čuchat kytky zespoda. Mám babičku a mám ji ráda, a oceňuju na ní dost věcí který bohužel nejsou samozřejmostí - ona nedělá spoustu věcí, který dělá v pražské MHD důchodců víc než dost - kupříkladu když to není nutný, nejezdí v dopravní špičce, když ji náhodou nepustí nikdo sednout tak z toho nedělá drama jak je ta mládež děsná, nakupovat chodí dopoledne kolem desáté a ne v pravé poledne kdy jsou polední pauzy nebo kolem čtvrté kdy chodí domu maminy od rodin a potřebují nakoupit něco k večeři a sváče na druhej den. Já fakt myslím že Panther narážela na ty typy důchodců, co vyráží ven jen aby se mohli POHÁDAT. A těch je bohužel dost. Chápu že maj svý důvody, ale když chtějí mít respekt mladších, měli by taky oni respektovat ty mladší.

    superkarma: 0 25.02.2004, 13:37:55
  7. avatar
    [49] Olka [*]

    Medd: V severní Itálii (1993/94) jsem zažila, jak mamina s novorozenětem v klokaní kapse (miminku mohly být tak 2 měsíce) bimbala v autobusu na tyči a místo jí neuvolnil nikdo. A těhotnou nerudný dědek dokonce vyšoupl ze sedadla. S kočárkama jsem pomáhala jen já, ale nebylo jich moc. Většina maminek jezdila MHD s golfáčema nebo s děckem na ruce, asi dobře věděly, že jim nikdo nepomůže. Byla jsem z toho v šoku, tím spíše, že jsem se chystala následující rok otěhotnět, ale to už naštěstí v Praze, tady to je vážně lepší.

    superkarma: 0 25.02.2004, 13:00:59
  8. avatar
    [48] Landriel [*]

    V Německu jsem byla ještě coby dítě školou povinné a fakt se tam nepouští. A všichni na mě koukali jak na blázna, když jsem já jednou vstala a někoho staršího sednout pustila.

    superkarma: 0 25.02.2004, 12:51:30
  9. avatar
    [47] danca79 [*]

    Medd:
    v Německu se prý důchodci sednout nepouštěj. Tam jsem pořádně nebyla tak nevím. Ve Francii jsem pouštění sednout nezažila a v USA je hlavní dopravní prostředek auto a vlak. Ve vlaku prostě průvodčí to místo k sezení najde, když si ho člověk nenajde sám. V NY metru jsem neviděla že by někdo někoho pouštěl sednout.

    superkarma: 0 25.02.2004, 12:45:18
  10. avatar
    [46] Gabi [*]

    Netolerance a neochota je někdy děsivá. Občas jsme uspěli s hlasitými hláškami typu - manžel k dceři: "maminka si teď sedne, protože miminko v bříšku je těžké", já k dceři: "netlač se, nejdříve vystoupí tatínek s kočárkem a potom my".
    Měla jsme vždycky malé bříško, a tak jsem si nikdy sezení neužila, ale velký problém mi to nedělalo. U žádného lékaře jsem nezažila přednost, ani s dětmi ne - vždycky jsme čekali, až na náš přijde řada (občas i několik hodin).
    Asi nejvíc mi vadí, když někdo neuvolní místo pro kočárky dané přepravním řádem MHD A to ani když nějdříve asertivně několikrát vykřikuji "dovolíte" a po té přejíždím nastavené nohy.

    superkarma: 0 25.02.2004, 12:45:01
  11. avatar
    [44] danca79 [*]

    Panther: jo, tak s tím naprosto souhlasím! a pokud možno ještě chodí v době kdy je v krámě největší nával - přes polední pauzu a pak po čtvrté odpoledne a v sobotu dopoledne.

    superkarma: 0 25.02.2004, 12:40:20
  12. avatar
    [43] danca79 [*]

    Těhulky na kterých je to vidět pouštím ráda. Pokud to vidět není tak to fakt nejde odhadnout (ale kdyby si řekly tak taky OK). Většinou vypadají hodně překvapeně protože se málokdo fakt zvedne. A když, tak málokdy je to chlap. Obzvláště kravaťáci jsou pěkní burani. Tuhle mi jedna budoucí mamina říkala, jejda ne díky, já jsem ráda že stojím Prý když stojí tak ji nebolí záda...Ale fakt mě štve když se lidi tvářej že pupek nevidí!!! I kdyby si mi někdo řekl na kom to není poznat tak bych s tím neměla problém. Důchodci jsou kapitola sama pro sebe, takový co dobíhaj metro a pak se ve vagonu belhaj jako by měli umřít zásadně nepouštím - když maj sílu dobíhat, můžou si těch pár stanic postát. Zvlášť když mě třeba není zrovna akorát. Ono ale jde odhadnout, kdo poděkuje a tak....Když mi důchodce mile poděkuje tak mě to potěší, že jsem mu/jí pomohla. Když jsem měla nohu v gypsu a svojí blbostí jsem si sedla na místo pro invalidy, snažila se mě nějaká baba zvednout...vstala paní cca 35 let co seděla vedle mě a babu sprdla že snad vidí že taky nejsem v pořádku!! To jsem fakt koukala ale bylo to milé, protože když jsem stála tak mi ta noha v té sádře hrozně otékala a vůbec ta noha hodně bolela. A taky mě štvou lidi co furt na mladý nadávaj...tuhle se nějaká slečna cca 17letá zvedla 2x a ani jednou si ten důchodce nesedl, napotřetí se nezvedla (taky kdo by se vnucoval když 2x dostala málem vynadáno) a dostala sprda. Nějakej chlap tam začal řešit "dnešní mládež" a babka která seděla přizvukovala a pak že oni za to nemůžou jak je rodiče vychovali....no tak to už jsem se fakt naprdla maximálně a tu hubu jsem si taky otevřela. A když jsem jízlivym hlasem poznamenala, že to že je člověk MLADEJ neznamená že je taky ZDRAVEJ a že většina důchodců je na tom zdravotně podstatně líp něž někteří mladí, tak sklapli oba, protože na to fakt neměli argumenty.

    superkarma: 0 25.02.2004, 12:39:14
  13. avatar
    [36] Bobina [*]

    Já měla zase hloupý pocit,že mně na všechna možná vyšetření,která jsem absolvovala ve třetím měsíci, brali přednostně,protože to na mně nebylo vůbec vidět ani s obtaženým tričkem a viděla jsem ty naštvané pohledy všech babiček,které tam chudinky čekaly třeba dvě hodiny. Tak jsem pak všude mávala těhotenskou průkazkou,aby tedy viděli,že opravdu nepředbíhám z vypočítavosti či protekce.

    superkarma: 0 25.02.2004, 11:46:44
  14. avatar
    [32] Saturninka [*]

    přes 13 let - ale to je fuk, néééé

    superkarma: 0 25.02.2004, 11:29:51
  15. avatar
    [30] Saturninka [*]

    Vybavila se mi přes 12 let stará vzpomínka - bylo to koncem srpna 1990, vedro k zalknutí a já se vracela z okresního města od soudu. Termín porodu jem měla na konec září, tedy za měsíc, ale pupík docela malý. Nastupovala jsem na první zastávce, takže jsem si mohla v klidu sednout. Nikoli tak další mladá mamina, která přistoupila o pár zastávek později do již přeplněného autobusu. Obrázek klasický - paní s břichem jako sud, pánové, vracející se z práce, začtení do svých denních tisků, dámy koukající z okna stylem "cokdybytambyloněcozajímavého" .... A tak jsem vstala já se svým podstatně menším břichem a hlasitě nabídla té paní místo. Měly/i byste vidět, kolik chlapů zrudlo, vyskočili hned 4, takže jsme si nakonec pohodlně mohly sednout obě .

    superkarma: 0 25.02.2004, 11:26:23
  16. avatar
    [28] Kelly [*]

    Rozárko, někoho pustit sednout je slušnost a ne povinnost!!! Pokud se někdo dotěrně!!! dožaduje mého místa, tak jej s klidným hlasem usměrním, že jsem sic na pohled mladá, ale v tuto chvíli je mi zle a hotovo!
    Teď se tak zamýšlím, jestli bych po takovém ústním útoku byla klidná, i kdyby to byla samotná babča. Prostě nepustím a hotovo, mám své pádné důvody a do těch je lidem ..., víš co!

    superkarma: 0 25.02.2004, 11:16:09
  17. avatar
    [27] evusche [*]

    rozárka: já bych neměla sílu jí něco vysvětlovat. Myslím, že by se mi udělalo z ní ještě víc špatně, že bych ji celou , bohužel....

    superkarma: 0 25.02.2004, 11:14:05
  18. avatar
    [26] evusche [*]

    Madie: ano s těmi chlapi okolo 35 let máš naprostou pravdu....pracuji na informacích o autobusových spojích a můžu potvrdit, že tito rádoby gentlemanové jsou nejhorší, nejnespokojenější a hlavě NEJCHYTŘEJŠÍ lidi...fakt mám kolikrát sto chutí poslat je někam ....
    No jo, oni to jsou ti, co nejvíce cinakli při revoluci, tak si myslí, že když je demokracie, že můžou být neohleduplní, namyšlenía atd.

    superkarma: 0 25.02.2004, 11:11:15
  19. avatar
    [24] anava [*]

    V těhotenství to i u mne bylo tak na půl. Ale nejvíc mě ranila jedna paní, když jsem pak jednou už s miminkem v kočárku jela s manželem domů z návštěvy u rodičů nejdříve autobusem a pak ještě tramvají. Cesta se časově protáhla, tramvaj byla opravdu dost narvaná, čekali jsme na ni dlouho - jiný spoj nebyl. Když jsme se snažili nastoupit do tramvaje, u dveří seděla mladá paní s asi tak čtyřletým dítětem na klíně (ještě by si cestování s kočárkem mohla pamatovat) a na celou tramvaj vykřikovala, že je to hrozné, jak můžeme s tak malým dítětem cestovat tak pozdě večer. Bylo něco kolem 19.OO hodiny a my měli za sebou meziměstské cestování, které už trvalo hodinu a půl.

    superkarma: 0 25.02.2004, 11:10:49
  20. avatar
    [22] Olka [*]

    Ferdičko: Mě v prvním těhotenství mrzelo, že mě nikdo nepouští, břicho jsem dlouho žádné neměla. Až mi muž vynadal, že sebe i dítě zbytečně ohrožuju a nutil mě, abych si o místo říkala. Naučila jsem se to, a fungovalo! Při vstupu do vozu jsem vyhledala mladého muže, který vypadal zdravě (bez sádry) a poprosila ho o uvolnění místa, zpravidla bez protestů vstal.

    superkarma: 0 25.02.2004, 11:00:52
  21. avatar
    [19] Lhasa [*]

    Ferdíšku, přeju ti krásný těhotenství a samý ohleduplný spolucestující

    superkarma: 0 25.02.2004, 10:16:22
  22. avatar
    [18] deti [*]

    Mě se dokonce stalo,že jak jsem čekala dvojčata,tak mě někdo pustil sednou a za chvíli po mě začala nějaká stará ženská rýčet,ať ji laskavě pustím sednout.Když jsem ji slušně oznámila,že jsem těhotná a že čekám dvojčata,tak začala vykřikovat po celé tramvaji:To je mládež-už neví co by si vymyslely!Raději jsem vystoupila,všichni se na mě dívali a zřejmě váhali jestli jsem vůbec těhotná.

    superkarma: 0 25.02.2004, 09:45:13
  23. avatar
    [12] evusche [*]

    Já mám trošku jinou zkušenost, když jsem jela s neteří v Ústí nad Labem MHD. Denisce byly asi tak dva nebo tři roky, mě asi dvacet. Narvaný autobus důchodců a musím říct, že se jich plno zvedlo, abych si mohla s malou sednout. No, a protože jsem slušně vychovaná a bylo mi to blbé, nechala jsem sedět pouze neteř a já sama stála. Jinak s těhotenstvím v autobuse ještě zkušenost nemám, ale doufám, že už brzy okusím, co je to nosit v bříšku miminko a že lidé nebudou moc zlí

    superkarma: 0 25.02.2004, 09:04:36
  24. avatar
    [10] Landriel [*]

    Mně se často stávalo, že mě pouštěli sednout důchodci nebo puberťáci, zatímco pánové v nejlepších letech si zarputile četli noviny nebo pevně hleděli z oken a předstírali, že moje tehdy už docela velké bříško nevidí. Jednou se mi dokonce stalo, že takový dost orvaný starší pán seřval celou tramvaj (dost narvanou), že těhotnou maminu nepustí nikdo sednout.

    superkarma: 0 25.02.2004, 08:59:44
  25. avatar
    [9] Mersi [*]

    Liciš nič si z toho nerob. Ja vizerám akoby som mala o 10 rokov menej. A môj vizerá zas staršie. Tak si vieš predstaviť ako na nás čumeli a ja ešte z bruchom. Určite si mysleli, ten ju nabuchal

    superkarma: 0 25.02.2004, 08:56:47
  26. avatar
    [8] Luciš [*]

    Kruci, ještě si stěžujte, že Vás někdo pustí sednout. Ať si myslí, co chtějí.
    Mě se zas v 17ti letech, když jsem měla krátké vlasy stávalo, že mě cizí lidé oslovovali chlapče, pane
    Byla jsem samá ruka samá noha a sukně jsem nenáviděla.
    Rozhodně mi to v pubertě zvedalo sebevědomí

    superkarma: 0 25.02.2004, 08:52:54
  27. avatar
    [5] Žábina [*]

    Mersi: přesně, taky mi bylo nejhůř na začátku, když to ještě vůbec nebylo vidět ...

    superkarma: 0 25.02.2004, 08:32:11
  28. avatar
    [4] Mersi [*]

    Mne tiež nik nechcel uvolniť miesto. Radšej pozerali inam. Ale našťastie som rada stála, lebo som mala sedavé zamestanie.
    Horšie to bolo na začiatku, keď mi nebolo dobre a rada by som si sadla, ale nebolo to na mne vidno.

    superkarma: 0 25.02.2004, 08:10:52
  29. avatar
    [3] Saturninka [*]

    aninas: ale dyk ho "vyklopí", jestli se nepletu, tak tentokrát Ferdička opravdu čeká ! A proto by si letos v mhd sedla ráda .

    superkarma: 0 25.02.2004, 07:54:27
  30. avatar
    [2] aninas [*]

    No jo, ale az te potkaji za nejaky cas, tak se muzou ptat: A co se vam to, pani, narodilo?
    A nebo zase kdyz te budou potkavat takhle nekolik let - budou mit starost, ze "prenasis"
    A neni lepsi, "to mimco" vyklopit?

    superkarma: 0 25.02.2004, 07:02:40

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme