Zdraví

Sedm důvodů, proč i po čtyřicítce navštěvovat gynekologa

Ženy po čtyřicítce často podceňují preventivní gynekologické prohlídky a význam antikoncepce. Podle průzkumů (STEM/MARK) 32 % žen tohoto věku neužívá žádnou antikoncepci a dalších 10 % žen považuje za dostatečnou ochranu před otěhotněním přerušovaný styk, který je nejméně spolehlivou antikoncepční metodou. Přitom neplánované těhotenství v tomto věku je pro ženu jak fyzickou, tak psychickou zátěží. Lépe je nechtěnému těhotenství předcházet, než následně řešit, zda jít na interrupci nebo si „neplánované“ dítě nechat. Existuje mnoho dalších vážných důvodů, proč si do diáře poznamenat každoročně alespoň jeden termín preventivní gynekologické prohlídky.

gynekologie

Preventivní vyšetření (screening) rakoviny děložního hrdla

Právě v tomto věku je vznik zhoubného onemocnění čím dál pravděpodobnější. V současnosti je známa příčina (především infekce lidským papilomavirem v souhře s dalšími rizikovými faktory), ale především při včasném odhalení a odstranění předrakovinných změn se riziko karcinomu děložního hrdla výrazně snižuje. Screening karcinomu děložního hrdla je součástí každé preventivní prohlídky.

Včasná diagnostika dalších gynekologických onemocnění

Moderní aktivní žena by si měla gynekologa pečlivě vybírat nejen podle jeho přístupu k ní samotné, ale i podle vybavení ordinace, k němuž patří i ultrazvuk. Ultrazvukové vyšetření pomůže odhalit i takové změny, které jsou jinak oku lékaře skryty. K tomu patří například změny ve tvaru a struktuře vaječníků, posouzení děložní sliznice a odhalení jejích nepravidelností či sledování vývoje myomů (nezhoubných nádorků z děložní svaloviny). Tak lze v časných stadiích diagnostikovat mnoho onemocnění, která jsou pak lépe léčebně ovlivnitelná.

Kontrola stavu (krevní tlak, hmotnost)

Erudovaný gynekolog (nebo zdravotní sestra) současně vyšetří i základní ukazatele zdravotního stavu, změří krevní tlak, hmotnost a je-li to zapotřebí, pak doporučí další, třeba i laboratorní vyšetření.

Úprava poruch menstruačního cyklu

Kolem čtyřicátého roku u mnoha žen dochází ke změnám v menstruačním cyklu, intervaly mezi krvácením se mohou prodlužovat, nebo zkracovat. Může jít o důsledek hormonálních změn, které vyvrcholí klimakteriem (přechodem) a menopauzou (posledním menstruačním krvácením), ale může jít i o příznak vážného onemocnění. To gynekolog při prohlídce zjistí a navrhne léčbu.

Léčba menoragie (silné menstruační krvácení)

Silné menstruační krvácení (menoragie), při němž odchází větší kusy děložní sliznice, jsou častým problémem žen po čtyřicítce. Časté a silné menstruační krvácení vede k nadměrné krevní ztrátě, až k rozvoji chudokrevnosti (anemie). Pacientky jsou unavené, bez elánu, kvalita jejich života je výrazně snížena. Je zapotřebí zjistit, co je příčinou menoragie (může to být například myom, zánět, další onemocnění, ale i hormonální nerovnováha). Dříve se těžká menoragie řešila operačním odstraněním dělohy. Dnes existují i další metody, například nitroděložní systém s hormonem nebo antikoncepční přípravky s velmi nízkou dávkou hormonů (viz dále).

Antikoncepce pro pokročilejší

Žena po čtyřicítce (až do menopauzy) potřebuje spolehlivou antikoncepci, která respektuje i její věk. I pro ženy v tomto věku, kdy se mohou vyskytnout zdravotní obtíže, které výběr antikoncepční metody zužují, lze najít vhodný typ ochrany před nechtěným těhotenstvím. Jde například o pilulky s velmi nízkými dávkami estrogenu a nitroděložní systém s hormonem.

Nejméně estrogenu (15 mikrogramů ethinylestradiolu) obsahují např. pilulky Mirelle, které mají navíc užívací schéma 24+4 (24 pilulek s hormony, 4 pilulky placebo). Toto schéma má mnoho výhod. Patří k nim např. nižší kolísání hladin hormonů a lepší kontrola užívání pilulek. Při schématu 24 + 4 nedochází k počítání obvyklé sedmidenní pauzy, ale žena užívá pilulky nepřetržitě, což vylučuje zapomenutí užití pilulky v novém cyklu.

Pro ženy, které nechtějí myslet na svou antikoncepci každý den, je vhodný nitroděložní systém s hormonem (Mirena), který poskytuje spolehlivou pětiletou ochranu před otěhotněním, aniž by měnil hormonální hladiny. Hormon (levonorgestrel) se uvolňuje přímo v místě svého působení, tedy v děloze, a do krve se vstřebává v zanedbatelném množství. Na rozdíl od klasických nitroděložních tělísek nezvyšuje výskyt gynekologických zánětů a nepůsobí bolestivou a silnou menstruaci. Právě naopak, Mirena menstruaci podstatně zmírňuje, některé ženy přestanou menstruovat úplně. Používá se i terapeuticky v léčbě menoragie (silné menstruační krvácení), může zmenšit malé myomy. Nitroděložní systém brání nadměrnému růstu děložní sliznice, což je příčina silného krvácení. Protože hormon působí jen v děloze, je tato antikoncepce vhodná i pro ženy, které ze zdravotních důvodů (například při zvýšeném riziku srdečně-cévních chorob, zvýšeném krevním tlaku, apod.) nemohou užívat hormonální antikoncepci obsahující estrogeny.

Mirena je jednou z nejlevnějších a nejspolehlivějších metod hormonální antikoncepce. Tato antikoncepce představuje jednorázovou prvotní investici. Pokud se částka při pětiletém využití nitroděložního systému rozdělí na jednotlivé měsíce, dostáváme se na částku menší než 100 Kč. Dalšími výhodami, které tato metoda nabízí, jsou méně časté návštěvy u gynekologa pro předepsání receptu na antikoncepci, především pak kratší a slabší menstruace, čímž žena ušetří i na hygienických potřebách, což je při současných cenách nezanedbatelné.

Včasné řešení preklimakterických změn

Hormonální změny, které jsou způsobeny pozvolna klesající činností vaječníků, k níž dochází zhruba od 35. roku, jsou provázeny nepříjemnými příznaky - již zmíněné nepravidelnosti menstruačního cyklu, silné krvácení, ale i bolesti hlavy, poruchy spánku, zvýšená únava. Tyto příznaky se u mnoha žen stupňují až do tzv. klimakterického syndromu, který asi u 10 - 15 % žen vyžaduje léčbu.
V současnosti se hovoří o tzv. managementu klimakterických potíží. Pilulky s nejnižší dávkou hormonů (Mirelle) přináší zdravým ženám nekuřačkám po čtyřicátém roce věku kromě spolehlivé antikoncepce i další zdravotní benefity, jako je odstranění prvních klimakterických příznaků či úprava nepravidelné menstruace. Antikoncepční pilulky s velmi nízkou dávkou hormonů mohou ženy po čtyřicítce užívat až do přechodu.

Výraznou pomocí v managementu klimakterických potíží je taktéž nitroděložní systém s hormonem, který mírní v preklimakteriu častou menoragii, a navíc „hlídá“ děložní sliznici před přerůstáním. Pokud pak žena potřebuje léčbu klimakterického syndromu, lze ženě se zavedeným nitroděložním systémem podat pouze samotný estrogen ve vhodné dávce a formě. Tato kombinace nabízí ženě optimální řešení případných problémů během přechodu.

Každá žena má život ve svých rukou. Záleží na ní, jakého gynekologa si zvolí, aby měla jistotu ohledně svého zdraví. Může svým rozhodnutím ovlivnit kvalitu svého života Správná volba antikoncepce ji umožňuje naplno prožívat desítky let po čtyřicátých narozeninách.

MUDr. Jiří Zvolský
soukromá gynekologická ambulance, Opava

   
14.06.2012 - Intimní zdraví - autor: odborný článek

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [50] marianaant [*]

    Lékařku navštěvuji pravidelně jednou za rok, nebo podle potřeby.Sml15

    superkarma: 0 14.10.2012, 09:19:12
  2. [49] Stendy [*]

    Chodím jednou za rok.

    superkarma: 0 14.08.2012, 16:09:48
  3. avatar
    [48] tajnostii [*]

    ChodímSml22

    superkarma: 0 16.06.2012, 17:45:46
  4. avatar
    [47] Kytinkak [*]

    chodím 2x do roka ať mám klid na duši, myslím, že je to potřebné

    superkarma: 0 14.06.2012, 21:54:11
  5. avatar
    [46] Makova_panenka [*]

    kobližka — #29 ano, já osobně znám teda i takové,co nebyly 12 let, je to škoda, myslím si, že stud je zbytečný a screeningové metody jsou dost dobré na to, aby "kdyby něco", tak se vše zachytilo a řešilo.

    superkarma: 0 14.06.2012, 21:03:43
  6. avatar
    [45] ondrasek74 [*]

    Trefa — #43 i tak je třeba ke gynekologovi chodit! Jak píšeš, pochopila jsem, že ostatní orgány máš, tzn. vaječníky, vajcovody a kdyby i ty ne, tak máš vnější pohlavní orgány a ty je třeba také kontrolovat. Takže hurá na prohlídku Sml22

    superkarma: 3 14.06.2012, 18:32:43
  7. avatar
    [44] ladouch [*]

    I když už jsem mnohem starší tak chodím na pravidelné prohlídky i pravidelně na mamograf, mám se pořád ještě ráda.Sml22Sml22

    superkarma: 0 14.06.2012, 18:16:15
  8. [43] Trefa [*]

    Trefa:ja uz nechodim ke ginekologovi,nebot nemam uz delohu.

    1. na komentář reaguje ondrasek74 — #45
    superkarma: 0 14.06.2012, 17:55:29
  9. avatar
    [42] kareta [*]

    Altamora — #41 no...agresivní, to mám spíš dojem, že jsou agresivní uživatelky HA, normálně mám dojem, jako by jich byla většina v nějaké HA sektě, vychvalují si to, posílají si odkazy, kdo nebere s nima, bere proti nim...atd. Sml80 

    Za sebe- dceři bych HA nedovolila!

    superkarma: 2 14.06.2012, 17:44:10
  10. avatar
    [41] Altamora [*]

    Lisa11 — #39 Kdy bylo to dříve, kdy byly ženy zdravé, nerodily nechtěné děti a netrápily je problémy v přechodu? Že by to bylo tehdy, kdy mnohé z nich vykrvácely právě při přechodu? Proč jsou odpůrkyně hormonální antikoncepce a hormonální substituce tak agresívní? Že by nedostatek hormonů?   A vůbec - v dobách, kdy byly ženy imrvére furt těhotné se z jejich moči ty těhotenské hormony do vody neuvolňovaly? (Neberu HA ani HS, bohudík nemusím.)

    1. na komentář reaguje kareta — #42
    superkarma: 0 14.06.2012, 17:38:42
  11. avatar
    [40] marianaant [*]

    K lékařce chodím pravidelně a přechod jsem překonala bez hormonu a bylo to celkem v pohodě.Sml16

    superkarma: 0 14.06.2012, 17:36:20
  12. [39] Lisa11 [*]

    Suzanne — #37 Je jasné,že když to do sebe ládujete,tak si nepřiznáte,že byste z toho mohla dostat rakovinu nebo třeba mrtvici. Jenže z čeho mají mladé ženy rakovinu prsu? Dříve to byla spíš záležitost žen po přechodu. Ony i vědecké výzkumy potvrzují,že tu vyšší riziko je. Samozřejmě záleží na tom, kdo výzkum platí. Jestli je to výrobce antikoncepce, tak výsledky, týkající se rakoviny prsu, zamlčí. Nejhorší je, že močí ženských, které se tím cpou, se hormony dostanou do vody. Čistička je bohužel neumí odstranit a tak všichni chtě nechtě hormony užíváme s pitnou vodou. A to i malé děti od narození.

    1. na komentář reaguje Altamora — #41
    superkarma: 3 14.06.2012, 17:18:03
  13. avatar
    [38] SNÍŽEK [*]

    No jo,měla bych se tam zase letos objednat Sml15

    superkarma: 0 14.06.2012, 17:16:06
  14. avatar
    [37] Suzanne [*]

    kareta — #33 Tak podle vyprávění přechod naše babičky i prababičky trápil. Ale k doktoru s tím asi nechodily, to je pravda. 

    Lisa11 — #22 Vzhledem k tomu, že jsem jeden čas nějak spolupracovala s Mamma Help, poznávacím znamením nemocných žen opravdu nebylo braní HA. Nicméně to nic nemění na tom, že některé ženy hormony prostě nechtějí, mají na to nárok. Mně HA vyhovuje, je mi přes čtyřicet a cítím se s tím dobře.

    1. na komentář reaguje Lisa11 — #39
    superkarma: 0 14.06.2012, 16:20:36
  15. avatar
    [36] hubajda [*]

    ja jsem u nej jak doma skoro kazdy mesic

    superkarma: 0 14.06.2012, 16:05:39
  16. avatar
    [35] ekleinovka [*]

    Chodím pravidelně,nic jsem nikdy nebrala,hormony mají vedlejší účinky.....ač jsou už jak píší lékaři v nepatrném množství

    superkarma: 0 14.06.2012, 14:16:02
  17. [34] jithule [*]

    chodím na preventivky

    superkarma: 0 14.06.2012, 13:32:19
  18. avatar
    [33] kareta [*]

    neplánované těhotenství je větší fyzická zátěž než plánované..????Sml30Sml30

    Pan doktor je správnej lobista, jak někdo nebere hormony, tak je to samý TY TY TY hazardérko, budeš pykatSml8.

    Jak jen mohly naše babičky přežít bez pravidelných stěrů a prohlídek je mi taky záhadou...pro MODERNÍ ženy bych podotkla, že skutečně neměly babi ani prababi víc jak chtěný počet dětí (2-3) a ani nechodily na interupce. Přechod je nijak neomezil ani nepotřápil. Ale dnes jsou prášky skutečně na všechno, na tloustnutí, na hubnutí, na otěhotnění, na neotěhotnění, na přechod, na snědou pleť, na světlou pleť...to jednou bude průůserSml57

    1. na komentář reaguje Suzanne — #37
    superkarma: 3 14.06.2012, 12:54:18
  19. avatar
    [32] kobližka [*]

    heligona — #31 Jakožto diskutiující pod tebou odpovídám:

    1.zábavu si představuji jinak Sml58

    2.jsem uvědomělá Sml58

    3.každý horor se dá přežít Sml57

    superkarma: 0 14.06.2012, 12:41:11
  20. avatar
    [31] heligona [*]

    To je ale divný článek, nabádá k návštěvám gyndy, ale argumentuje průzkumem ohledně braní antikoncepce. Jak to spolu souvisí?

    Taky nechápu souvislost s věkem, to jako že někdo chodí na prohlídky pravidelně a ve 40-ti si najednou řekne - už to nemá cenu, kašlu na to? Nebo celý život nechodí, pak si řekne - aha, je mi 40, tak začnu? Asi těžko Sml80

    A ještě bych se ráda zeptala diskutujících pode mnou, které to "už neba" - vy jste tam dřív chodily pro zábavu? Sml58

    1. na komentář reaguje kobližka — #32
    superkarma: 1 14.06.2012, 12:27:37

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] V19 [*]

    Saritka — #25 ja tiež chodím pravidelne 1x ročne

    superkarma: 0 14.06.2012, 12:17:23
  2. avatar
    [29] kobližka [*]

    Makova_panenka — #28 No,to je potom těžký....když si neváží svého zdraví Sml80Neříkám,že se nemůže něco přihodit i když se chodí na prohlídky,ale nejít tam více jak rok a někdo tu psal,tuším i patnáct let,to je dobrovolný hazard Sml31Sml31Sml31.

    1. na komentář reaguje Makova_panenka — #46
    superkarma: 0 14.06.2012, 12:14:53
  3. avatar
    [28] Makova_panenka [*]

    Lisa11 — #11souhlasím s Vámi, neženu nic do extrému, ale spousta hormonálních nahrážek je brána ženami zbytečně. Reklama na hormony samozřejmě nesmí  chybět, že Sml32

    kobližka — #27 to ale předpokládáte špatně, zejména starší ženy na gyndu prostě nechodí - a jdou, až když je problém neřešitelný Sml80 A s těmi gynekology máte naprostou pravdu, sehnat vyhovujícího pokládám za nadlidský výkon Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #29
    superkarma: 0 14.06.2012, 11:44:21
  4. avatar
    [27] kobližka [*]

    Nepředpokládám,že v dnešní době, je ještě nějaká "tmářská" žena,které nechodí na gynekologické prohlídky.Pokud ano,tak takové zjištění mě vždycky vytočí.Taky mě dokáže lehce pobavit čtení o tom,jak si mám vybírat gynekologa.No,nevím jak u vás,ale dostat se k jinému doktorovi,když mě ten "můj" nevyhovuje,je skoro nadlidský úkon. Naštěstí mám dobrého doktora a prohlídku 1X za rok "přežiju" Sml58.Téma HA je obsáhlé,já nebrala nikdy žádnou a naštěstí se moje tělo se změnami vyrovnalo samo bez potíží.

    1. na komentář reaguje Makova_panenka — #28
    superkarma: 1 14.06.2012, 11:03:26
  5. [26] macamala [*]

    Lisa11 — #11 Na tohle téma jsem četla článek v KOndici.

    superkarma: 0 14.06.2012, 11:02:18
  6. [25] Saritka [*]

    Chodím pravidelně jednou za rok.Sml16

    1. na komentář reaguje V19 — #30
    superkarma: 0 14.06.2012, 10:57:33
  7. avatar
    [24] Hanula [*]

    Sml16právě jsem byla -tak ještě čekání na výsledky vyšetření

    superkarma: 0 14.06.2012, 10:50:03
  8. avatar
    [23] datura [*]

    Na to, abych gynekologa navštěvovala jednou ročně i po šedesátce nepotřebuju body žádné, to je snad samozřejmost. Aspoň mám klidné spaní.Sml16

    superkarma: 0 14.06.2012, 10:49:58
  9. [22] Lisa11 [*]

    pajda — #18 Je mi 43. V životě bych hormony nebrala.Máme v rodině rakovinu prsu a v prsní poradně mi řekli,že pokud neberu hormonální antikoncepci,nemusím se obávat.Takže pro mě je to jasný.Existují bylinky na zmírnění příznaků přechodu. Pokud to bude nutné, budu si vařit čaje nebo brát extrakty z bylin. Dělám to i u ostatních potíží.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #37
    superkarma: 1 14.06.2012, 10:42:30
  10. avatar
    [21] blondýna [*]

    Danulka K. — #16Ostuda?Moje mamka tam byla loni po 15-ti letech!Sml12 ...to je ostuda!!!!!!!!!!Ale naštěstí je vše o.k-Sml19

    superkarma: 1 14.06.2012, 10:36:27
  11. avatar
    [20] blondýna [*]

    blondýna — #19 omlouvám se za ty překlepy Sml25

    superkarma: 0 14.06.2012, 10:33:51
  12. avatar
    [19] blondýna [*]

    Tak to já zanedbávám gyn.prohlídky.Jasem lajdák.  Ale nechala jsem  dobrovolně udělat sterilizaci(možná je to blbý tady psát),ale chtěla jsem jen poradit ženám,které už děti mít nechtějí,opravdu nechtějí! Sml38.

    Zákrok trvá asi 20.minut při plném uspání.Nic po operaci nebolí. Některá z vás,si bude říkat,že by už nebyla ženou,ale já to tak necítím.

    A proč jsem se tak rohodla v 34.letech?(už je to 5.let)Protože jsem s bývalým přítelem 2krát otěhotněla hned za sebou./Antokoncepci jsem brát nemohla,bylo mi po ní hrozně zle./.On děti už nechtěl,protože má 2 dospělé a navíc neprojevil vůbec žádné nadšení,nebo tak.Ani do nemocnice za mnpou nepřišel.No,PAN PODNIKATEL neměl čas.Ale měl čas odpoledne na hospodu..Sml77.Prý celý den jezdí(autodoprava)tak má nárok.Ale byl tam denně až do zavíračky...ale to by bylo jinné téma..

    Tak jsem se nechala operovat a i když mám jinného muže(hodného manžela)nevadí mi to a ani manželovi.On má z prv.manž. také 2 děti a já z prv.manž. syna.A navíc,táhne mi na 40 -za rok a čtvrtSml28 a manželovi příští rok 45..To už se těším na vnoučátka Sml50

    1. na komentář reaguje blondýna — #20
    superkarma: 0 14.06.2012, 10:32:47
  13. avatar
    [18] pajda [*]

    Lisa11 — #11 a kolik ti je? já jen že většina mých kamarádek s podobnými názory vydržely přesně do chvíle, než se u nich přechod začal projevovat...

    1. na komentář reaguje Lisa11 — #22
    superkarma: 0 14.06.2012, 10:22:24
  14. [17] FAXÍK [*]

    hlídám si to každého půl roku a chodím na prevence, hlavně kvůli myomu, který mám a cytologie je taky důležitá

    superkarma: 0 14.06.2012, 09:19:58
  15. [16] Danulka K. [*]

    Včera jsem zrovna gYnekologa navštívila, asi po 3 letech, jsem ostuda.

    1. na komentář reaguje blondýna — #21
    superkarma: 0 14.06.2012, 09:01:58
  16. avatar
    [15] delfi.na [*]

    blesksoft — #13 právě o ní uvažuji, kámoška ji má a je maximálně spokojená i je taková klidnější, vysmátější .... asi zajdu za doktorem a poradím se .. už je to potřeba Sml30

    superkarma: 0 14.06.2012, 08:52:06
  17. avatar
    [14] gaba23 [*]

    chcíp Sml15, nenávidím tyhle prohlídky Sml57

    superkarma: 0 14.06.2012, 08:40:30
  18. avatar
    [13] blesksoft [*]

    chodím pravidelně a mám Mirenu a jsem nadmíru spokojená

    1. na komentář reaguje delfi.na — #15
    superkarma: 0 14.06.2012, 08:30:50
  19. avatar
    [12] Jindriska8 [*]

    Chodím,ale pilulky žádné neberu Sml23

    superkarma: 0 14.06.2012, 08:24:27
  20. [11] Lisa11 [*]

    Vždy mě dostane, jak je třeba "léčit" normální pochody těla.Jestliže žena prožívá klimakterium, je to jen další etapa v jejím životě.Proč se kvůli tomu cpát hormonama,které nemají v těle co dělat? To samé si myslím o hormonální antikoncepci. A teď mě třeba poslušné uživatelky tohoto hormonálního svinstva ukamenujte.

    1. na komentář reaguje pajda — #18
    2. na komentář reaguje macamala — #26
    3. na komentář reaguje Makova_panenka — #28
    superkarma: 4 14.06.2012, 08:21:37
  21. [10] macamala [*]

    Důvody, proč na gynekologii chodit, jsou v každém věku.

    superkarma: 1 14.06.2012, 08:15:15
  22. avatar
    [9] luneta [*]

    Rikina — #2 já to prohlásila hned po shlédnutí obrázku

    superkarma: 0 14.06.2012, 08:14:02
  23. [8] Roland [*]

    Já zatím chodím pravidělně 1x za rok.

    superkarma: 0 14.06.2012, 07:54:04
  24. avatar
    [7] black.bird.third [*]

    Mám Mirenu a čtyřicet ještě v nedohlednu. Na pět let stála 7.000,-Kč. Po rozpočítání je opravdu asi nejlevnější. Nebo jedině nesexovat vůbec. To je zadarmoSml30

    superkarma: 0 14.06.2012, 07:35:54
  25. avatar
    [6] zsuzsika [*]

    vůbec mě to neba tam choditSml30

    superkarma: 0 14.06.2012, 07:06:06
  26. avatar
    [5] LudPa [*]

    lidicka — #4 Proč tolikrát? Já chodím 1x, kdysi to bylo 2x za rok.

    superkarma: 0 14.06.2012, 06:31:06
  27. [4] lidicka [*]

    Mám už hodně přes 40, a na prohlídky chodím pravidelně 4x do rokaSml22

    1. na komentář reaguje LudPa — #5
    superkarma: 0 14.06.2012, 06:26:05
  28. [3] babočka12 [*]

    na prohlídky chodím pravidelně 1x za rokSml16

    superkarma: 0 14.06.2012, 06:18:11
  29. [2] Rikina [*]

    Když omylem začnu číst podobné články, obvykle mě po třetím odstavci napadne, že až se příště narodím, tak jedině jako chlap. Sml57 Což pravděpodobně nebyl účel tohoto textu. Nicméně mě lehce pobavil výraz "antikoncepce pro pokročilejší" Sml24

    1. na komentář reaguje luneta — #9
    superkarma: 1 14.06.2012, 00:30:02
  30. avatar
    [1] denkas [*]

    A kolik důvodů po šedesátce?? Už mě to neba ,tam chodit Sml57

    superkarma: 0 14.06.2012, 00:04:12

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme