Zdraví

Se zdravým jídelníčkem ušetříte

Stojí skoro stejně. Správně a špatně sestavený jídelníček nemusí dělit několik nul na účtence. Rozdíl je ale například v množství přijaté energie a také v tom, z jak kvalitních tuků tato energie pochází. Se zdravým jídelníčkem ušetříte až 30 % měsíčních nákladů na jídlo. Jak na to poradí v dalším díle video seriálu Vím, co jím odborníci Petr Havlíček a Karolína Hlavatá.

jím

Snídaně – bílé pečivo nezasytí

„Snídaně v podobě dvou bílých rohlíků a 10 dkg gothaje představuje příliš mnoho energie ve formě nasycených mastných kyselin, živočišných tuků a nevhodný zdroj sacharidů. Bílý rohlík je bez vlákniny a dalším rizikem takové snídaně je i vysoký obsah soli,“ varuje Petr Havlíček před tradiční snídaní. 

„Vhodnější snídaní může být bílý jogurt v množství 200 gramů, jedna porce ovoce a 50 gramů vloček,“ radí dietoložka Karolína Hlavatá.

Svačiny – kousek ovoce je málo

Samotný banán ke svačině nás na dlouho nezasytí. Lépe zvolená svačina je ke kousku ovoce, které je zdrojem vlákniny, přidat například celozrnnou sušenku. Ta má kromě vlákniny i vysoký obsah komplexních sacharidů, které zasytí na delší dobu,“ doporučuje dietoložka. Odpoledne zařaďte zeleninu a k ní přidejte například zakysaný mléčný výrobek. 

Oběd – dopřejte si bílkoviny

Pokud se vám zdá maso drahé, zkuste doplnit bílkoviny z jiného zdroje. Například z vajec, luštěnin nebo výrobků ze sóji. Když na oběd vynecháte bílkoviny, budete mít zase brzy hlad. To pak může dopadnout tak, že sáhnete po koncentrovaném zdroji energie – například po čokoládové sušence,“ varuje Petr Havlíček.

Bohatá večeře zasytí

„Abyste celý večer neměli hlad, dejte si pořádnou večeři,“ radí Karolína Hlavatá. Pořádnou ale ve smyslu velké porce zeleniny. Pečivo – pokud můžete, volte celozrnné a opět nezapomeňte na bílkoviny.

Správně sestavený jídelníček vám dodá dostatek vlákniny, bílkovin, vitamínů, minerálních látek a ještě si pochutnáte.

   
11.02.2014 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [2] knihovna [*]

    Jenomže celozrnné pečivo nemohou dietáři: žlučníkáři, vředaři a ti co trpí na průjmy, takže musí sáhnout po bílém pečivu!

    superkarma: 0 17.02.2014, 13:09:58
  2. avatar
    [1] wich [*]

    Sml67 Souhlasím, co se více stravuju zdravě, docela za potraviny ušetřím. Vždycky dávám jako příklad pečivo. Bílý rohlík je levnější, celozrnný sice dražší (i když dneska už jak kde), ale stačí jeden a zasytí na dlouhou dobu, zatímco bílého se nějak nemůžu dojíst a do hodiny mám zase hlad.

    superkarma: 0 11.02.2014, 10:24:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme