Domácnost

Sbírka na pomoc dětskému domovu


Blog Přání pokračuje i dnes! Tentokrát pro vás máme sbírku na dětský domov v Nechanicích, který jsme, inspirováni přáním čtenářky Nase Veru, kontaktovali a zjistili jsme tak, co by se dětem hodilo. Z našeho rozhovoru s ředitelem Lubošem Holečkem vyplynulo, že se dětem bude jistě hodit oblečení a hračky. „Plyšové hračky ale nepotřebujeme, těch máme dostatek,“ dodává Holeček.

Máte již nepotřebné zachovalé hračky a oblečení pro děti a mládež ve věku od 3 do 19 let? Oblečení musí být vyprané a vyžehlené. 

V dětském domově nyní žije celkem 42 dětí, polovina chlapců a polovina dívek. Nejvíce dětí je od 13 do 18 let, nejmladšímu chlapečkovi jsou právě tři roky. „Nad složením oblečení není potřeba váhat,“ říká Holeček, „hlavně, aby bylo zachovalé. Ale jestli někdo bude přemýšlet, zda poslat sukni pro sedmiletou holčičku, a nebude si jistý, ať ji klidně pošle. Děti se u nás střídají, takže oblečení uskladníme a můžeme ho použít později.“

Sbírka probíhá na adrese redakce:

   Magazín Žena-in.cz
   Gorazdova 10
   120 00 Praha 2

Své dárky a oblečení posílejte nebo noste (mezi 8.30 až 17.00 hod.) tak, aby do redakce dorazily nejpozději ve středu 11. února 2009.

S dárky pojedeme do dětského domova pravděpodobně v neděli 15. února 2009.

Zajímá vás více o dětském domově v Nechanicích?
Potom se těšte na naši reportáž z předávání dárků. Kromě dárků ze sbírky chystáme i překvapení od našich obchodních partnerů a další aktivity s tímto dětským domovem. Zatím se můžete podívat na jeho stránky (klikněte na obrázek).

Dětský domov by chtěl ústy svého ředitele poděkovat čtenářce Nase Veru za nápad pomoci jejich domovu a vyřídit jí, že „...si vážíme každé pomoci, protože naše finanční prostředky jsou omezené. Ne že by byly menší, ale dotace jsou stále stejné a služby a zboží stále dražší, proto vítáme jakoukoli formu pomoci.“

Související články:
Čtenářka Nase Veru pomáhá dětem
Blog Přání

Přispějete do naší sbírky?

   
29.01.2009 - Dům a byt - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [117] Yazoo [*]

    Dábel: to máš zapnutý generátor náhodných písmen a smajlů, nebo se snažíš něco sdělit?

    superkarma: 0 10.02.2009, 17:39:49
  2. [116] Dábel [*]

    Dobrý večer .Všem dětičkám z dětského domova ,přeji jen to nejlepší ,hodně lásky ,zdraví ,uspěchy ,štěstí a suprové,hodné,milé,vlídné adoptované rodiče. Krásnej večer s pozdravem Simona

    superkarma: 0 08.02.2009, 19:27:57
  3. avatar
    [115] haluška [*]

    OlgaMarie: no občas, keď sa preberiem z nečinnosti, alebo ma niečo poriadne vytočí, tak som akčná ako žralok.

    superkarma: 0 08.02.2009, 17:30:10
  4. [114] janina01 [*]

    OlgaMarie: To by ses divila , jsou vyjímečné situace, kdy sama sebe nepoznávám , možná je to i věkem

    superkarma: 0 08.02.2009, 08:50:53
  5. avatar
    [113] OlgaMarie [*]

    haluška: Viz 106: Ryba takto akční není.

    superkarma: 0 08.02.2009, 07:57:31
  6. avatar
    [112] haluška [*]

    paníliška: ja len ,ale veď vieš...

    superkarma: 0 07.02.2009, 23:04:38
  7. avatar
    [111] paníliška [*]

    haluška: Neboj, třeba já jsem to pochopila.

    superkarma: 0 07.02.2009, 22:24:38
  8. avatar
    [110] haluška [*]

    Tak, aby nedošlo k omylu. berte prosím tú 106 ako nejapný žart odo mňa. Bol to naozaj podobne stupídny nápad, ako od niekoho...

    superkarma: 0 07.02.2009, 21:54:56
  9. avatar
    [109] haluška [*]

    OlgaMarie: prečo?

    superkarma: 0 07.02.2009, 21:47:11
  10. avatar
    [108] OlgaMarie [*]

    haluška: Opravdu jsi ve znamení ryb?

    superkarma: 0 07.02.2009, 20:32:41
  11. avatar
    [107] páťa [*]

    haluška:

    superkarma: 0 07.02.2009, 15:24:02
  12. avatar
    [106] haluška [*]

    inak mi toto všetko vnuklo oneskorený nápad pre redakciu: Onedlho budem mať narodky, tak mi prosím pošlite všetky prezenty, ktoré vám ostali z minulého roku v redakcii. Ja ich doma preberiem, a čo sa mi hodiť nebude, darujem trebárs aj do DD v Nechaniciach.

    superkarma: 0 06.02.2009, 23:26:02
  13. avatar
    [105] haluška [*]

    Dante Alighieri: ad 39. Pretože " dobrá vec" stojí za to , aby sa opakovala aj sto krát a viac. Ale toto? Chcem len vysvetlenie, ako pridala ruku k dielu Naše Veru. Je to snáď také nepochopiteľné. Nech mi trebárs napíše do vzkazov adresu a ja jej pošlem po ďeťoch tričká a ona ich aspoň operie, ožehlí a poskladá. Potom sa aspoň nebude tváriť ako mašľa na darčeku a možno ju bude aj hriať pocit, že aj ona prispela svojou troškou.

    superkarma: 0 06.02.2009, 23:02:33
  14. avatar
    [104] shb [*]

    Eva-Fl: asi tak

    superkarma: 0 06.02.2009, 16:36:21
  15. avatar
    [103] páťa [*]

    teda dámy měly byste se nad sebou zamyslet. Je mi z vás smutno .

    superkarma: 0 06.02.2009, 13:40:48
  16. avatar
    [102] Eva_CZ [*]

    .... at jsou me (ne)sympatie k Veru jakekoliv, vyplyva mi z toho vseho, ze nekde nejaka decka potrebuji pomoc. Z toho budu vychazet. Do redakce poslet nic nestihnu, takze to budu muset udelat jinak.

    superkarma: 0 04.02.2009, 13:21:40
  17. avatar
    [101] Jupíí [*]

    Ťapina: Jo natěšeně to roztrubovala o týden dříve, než vyšel oficiální článek. Ona chce všechnyy trumfnout, ne pomáhat.

    superkarma: 0 03.02.2009, 16:18:55
  18. avatar
    [100] Ťapina [*]

    cicinka: No, taky se dalo napsat redakci "ne, takhle to nechci". Ale chce bejt zadarmo za hodnou, tak ať je, no

    superkarma: 0 03.02.2009, 13:49:47
  19. avatar
    [99] cicinka [*]

    Vivian: Její přání, ale nebylo uspořádat sbírku.Koukám,že už všichni zapoměli, jak její přání znělo.

    superkarma: 0 03.02.2009, 13:33:34
  20. avatar
    [98] Vivian [*]

    Podle mě byl primárně nešťastný nápad pojmout to jako novoroční přání... Kdyby prostě přišla s tím, že chce pro ten děcák prostřednictvím Ženy-in uspořádat sbírku, mohlo se to obejít bez tohohle cirkusu.

    superkarma: 0 03.02.2009, 13:12:41
  21. avatar
    [97] Simba [*]

    Ťapina: Myslela jsem si, že není možné napsat 12 chyb v příspěvku jen v interpunkčních znaménkách, ale ono je. Napadlo mne, jestli si tu image gramatikou nedotčené nebuduje záměrně.

    superkarma: 0 03.02.2009, 09:31:31
  22. avatar
    [96] Ťapina [*]

    cicinka: Není třeba číhat na čárečku nebo tečičku, člověk prostě čte, pak ho jeden příspěvek praští přes oko jak prkno, a od koho je? No zkus hádat, pro příklad se podívej třeba na ten svůj poslední.

    superkarma: 0 03.02.2009, 09:18:20
  23. avatar
    [95] OlgaMarie [*]

    No, no, dámy, nechcete se jít lopatičkou mlátit po palici na jiné pískoviště?

    superkarma: 0 03.02.2009, 08:52:26
  24. avatar
    [94] cicinka [*]

    Kassy: Jak jsem psala níže,od jiných nicků bych se kritice svého patvaru zasmála.A vysvětlila,možná se i omluvila.Těmto nickům nikoliv.Neboť jen číhají na blbou čárečku,tečičku a kdoví co ještě.Tady nešlo o to,že nerozumí.jsou to inteligentky ,jak se prezentují.Tady šlo o to,že je to psáno mnou a ještě ke všemu o miminech.

    superkarma: 0 03.02.2009, 06:48:39
  25. [93] Rikina [*]

    Holly73: máš pravdu. V městě, kde žiju, Červený kříž skutečně šatstvo prodává. Pánská bunda zimní 15,- Kč a podobné cenové relace, z toho musí být provize jako řemen. Dělají to hlavně kvůli psychologickému efektu - když dá někdo za oděv byť i takto symbolickou částku, nemusí si pak připadat jako žebrák, řečeno ve zkratce. Můžu tě ujistit, že z toho příslušná organizace nijak extra nezbohatne.

    superkarma: 0 03.02.2009, 00:35:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [92] Meander [*]

    Holly73: Když to tvrdíš ty, tak to samozřejmě musí být pravda
    cicinka: Jako malej fakan, viď?

    superkarma: 0 02.02.2009, 22:59:13
  2. avatar
    [91] Kassy [*]

    cicinka: Ono půjde asi spíš o to, že ostatní, jak jsi i sama podotkla, tvoje patvary neznají a znát nemohou. Představ si, že by tady svými patvary psali všichni. To by diskuse rychle skončila, protože význam poloviny příspěvků by se dal jen odhadovat. Možná ti to ušlo, ale i jazyk má svá pravidla a chceš-li si s druhými lidmi rozumět, bylo by záhodno je dodržovat. Zvlášť pokud ti tolik vadí, když si někdo dovolí ti sdělit, že tvým patvarům nerozumí nebo mu přijdou divné až směšné.

    superkarma: 0 02.02.2009, 22:29:58
  3. avatar
    [90] cicinka [*]

    Simba: Madam je lingvistka?Ach tak to jo.Nemýlila jsem se tedy.Dej si obklad a bu´d v pohodě

    superkarma: 0 02.02.2009, 20:42:42
  4. avatar
    [89] Simba [*]

    cicinka: Můj soukromý tip je, že alergenem bude tvá vrozená hloupost, nezničitelná ani případně utrpěným vzděláním. Tobě možná používání patvarů přijde zajímavé, jiným směšné. Co člověk, to názor.

    superkarma: 0 02.02.2009, 16:36:20
  5. avatar
    [88] cicinka [*]

    Simba: tatulah: Můj patvar je můj patvar.Určitě by se ve vašem slovníku taky nějaký našel.Pokud nejste schopny pochopit,že když píšu o mimouších a zároveň o kojeneckém ústavu,bude to asi o miminku,je váš problém.
    Na některé zmínka o miminech a dětičkách působí jako červený hadr,co?
    Ale za to já jim nemůžu.Od jiných bych to vzala jako legraci.Ale od konkrétních nicků nelze.

    superkarma: 0 02.02.2009, 16:10:22
  6. [87] tatulah [*]

    cicinka: tobě asi uniká realita jako taková.

    superkarma: 0 02.02.2009, 15:56:48
  7. avatar
    [86] Simba [*]

    cicinka: Z 84 příspěvků se ve 4 příspěvcích holky baví tvým patvarem, vážně myslíš, že jim obsah diskuze jen proto uniká?

    superkarma: 0 02.02.2009, 14:20:25
  8. avatar
    [85] Holly73 [*]

    cerveny kriz ty hadry z kontejneru vetsinou drti a dela z toho kdovico ale malokdy to nekomu dava byl tu nedavno vn emekcu uzasny dokument o tom... ja se bavila. Jak jsou lide naivni a mysli si ze to nekomu daji, houbelez, vlastne to prodaji a maji z toho provizi.

    superkarma: 0 02.02.2009, 13:54:05
  9. avatar
    [84] cicinka [*]

    Meander: Promiň,já zapoměla,že ty tohle slovo znát nemůžeš.
    tatulah: A že si musíte přemýšlet zrovna nad jedním slovem.Celé diskuze je o něčem jiném,jestli vám to uniklo.

    superkarma: 0 02.02.2009, 13:34:56
  10. avatar
    [83] Ch.Z. Kochanská [*]

    Meander: Umřela jsem.

    superkarma: 0 02.02.2009, 12:21:14
  11. [82] tatulah [*]

    Meander: Já totiž nechápu, proč dospělí lidé píšou a mluví jak infanti

    superkarma: 0 02.02.2009, 12:14:41
  12. avatar
    [81] Meander [*]

    tatulah: To jsou uši vyrostlé jinde, než by byla jejich očekávaná poloha Prostě uši mimo mísu. Mimouši.

    superkarma: 0 02.02.2009, 01:05:07
  13. [80] tatulah [*]

    cicinka: co je "mimouši", jako že jsou mimo, jo?

    superkarma: 0 01.02.2009, 19:56:11
  14. avatar
    [79] paníliška [*]

    Julča: Taky mě to zajímá, ale odpovědi se zřejmě nedočkáme, Nase Veru jasně napsala, že jí za nějaké vysvětlování nestojíme.

    superkarma: 0 01.02.2009, 18:07:31
  15. avatar
    [78] OlgaMarie [*]

    Rikina: Napadá mě, že někdejší systém byl pro život opuštěných dětí vymakanější. Včetně domovských listů, kdy se musela o sirotka postarat domovská obec.

    superkarma: 0 01.02.2009, 08:11:50
  16. avatar
    [77] spetulka [*]

    Julča: 74 - zajímalo by mě naprosto to stejné jako tebe a to by i hodně vypovědělo o tom, jak vážně to se svým přáním myslela

    superkarma: 0 31.01.2009, 20:13:47
  17. [76] iřka [*]

    Nemyslím si, že záleží na tom jak dlouho jsem venku. Všichni přece víme,že to nejsou jen děti z DD ,kteří nejsou zrovna vzorní. A ruku na srdce, myslím, že ani my jsme jako mládež nebyli úplně svatí. Ale pravda, je snadnější odsoudit jednorázově,šup všichni do jednoho pytle hajzlíci. Možná kdybyste slyšely některé životní osudy,ale ani dnes těchto případů přece není málo. Nikdo neví co vyroste z děcka, které bylo já nevím jak dlouho týrané, ono dostat se jim do dušičky není tak snadné.

    superkarma: 0 31.01.2009, 15:12:00
  18. [75] janina01 [*]

    Jestli se vám příčí, že máte pomoci přes ženu in,můžete přeci poslat dárek na adresu DD.

    superkarma: 0 31.01.2009, 14:27:16
  19. avatar
    [74] Julča [*]

    Nase Veru: Mohla bys prosím tě odpovědět na dotaz, který zajímá i mě, jestli jsi byla už v DD na návštěvě a vzala dětem aspoň čokoládu? Máš o tom DD informace jen z doslechu, redakce zjišťuje od ředitele co děti potřebují, redakce pořádá sbírku, posílat má někdo jiný. Jak psala Rikina, ti ostatní mají oblečení vyprat, vyžehlit, poslat. Kde je tvůj zájem?

    superkarma: 0 31.01.2009, 12:24:01
  20. [73] Rikina [*]

    OlgaMarie: moje babička takhle vychovala čtyři dívky sirotky, bydlely normálně u nich doma, a starala se o ně stejně jako o tři vlastní děti, všechny dokončily střední školu, a potom, když se vdaly, dostaly od ní výbavu i věno, jak bylo tenkrát zvykem. Babička sama vyrostla jako sirotek "na vychování" u cizích a tak to brala jako že vrací to, co kdysi sama od hodných lidí dostávala.

    superkarma: 0 31.01.2009, 12:20:54
  21. avatar
    [72] cicinka [*]

    Můj názor je ten,že když Nase Veru psala své přání,tak to brala s nadhledem.Přát si zlatou kartu,podle mého, myslela jako povzdech nad tím,že tohle se stejně nesplní a není to možné.Taky se to nesplnilo.Žádnou zlatou kartu nedostala,aby s ní mohla do obchoďáku a tam vršit balíčky s novými věcmi pro děcka.
    Přání si k obrazu svému předělala redakce.A vy jim to dáváte sežrat,oběma.
    A taky u nás máme dětský domov.V okolí jsou asi čtyři.Se starším synem chodil do MŠ chlapeček z domova.Byl to cikánek,trochu raubíř,ale měla jsem ho ráda.Prý měl tátu,který za ním někdy jezdil,možná si ho i bral.Jeden čas nosil,tak rozedrané bačkorky,že moje děti by za tu dobu vyměnili už nejmíň dvoje.Když už jsem byla rozhodnutá,že jdu a koupím mu nové,tak mu je někdo naštěstí koupil.Na maškarní karneval se nikdy nikdo neobtěžoval mu vymýšlet natož vyrobit a pořídit masku.
    Když byli moji kluci mimouši,posílala jsem věci do kojeneckého ústavu.S omluvou,že už nejsou nové,ale na zahradu,kde je děti mohou bez obav ničit a špinit ještě dobré.Vždy mi odepsali a mile poděkovali.
    Pak už byli kluci větší a poslala jsem věci do domova ve stejném městě a odtamtud nepřišlo nic.Nešlo mi o velké díky,jen nevím do dneška zda se jim to hodilo,nebo zda to vyhodili do popelnice.
    To je několik mých postřehů s dětskými domovy.

    superkarma: 0 31.01.2009, 11:52:53
  22. avatar
    [71] OlgaMarie [*]

    Kassy: Mamince bylo 8 a tetě 11. Jejich nejstarší sestře bylo 14 a byla v Praze v učení. Dnes se děckám z DD vyčítají věci, za které nemohou. Tehdy to bylo trochu jinak. Kdo vzal děcko do učení, vzal ho na byt a stravu do vlastní domácnosti + náklady obce. Mamka se vyučila modistkou a provdala se do velmi bohaté rodiny, děda s babičkou byli nejhodnější a mnou nejvíc milovaní lidé. Ale ta křivda, že její rodiče tak brzy zemřeli, je v ní dosud a bude jí 84. Teta jí to má za zlé, že se v tom furt patlá.

    superkarma: 0 31.01.2009, 00:03:03
  23. avatar
    [70] kareta [*]

    škoda že jsem nesoutěžila o norkový kožich

    superkarma: 0 30.01.2009, 20:21:38
  24. [69] univerzální uklízečka [*]

    Kassy: o tom právě mluvím.
    Zmetky jsem je nazvala proto, že ve mně vře ještě čerstvá zkušenost. Skupinka dorostenců z domova si tu dneska navečer udělala kopací míč z potulných koček měli z toho děsnou srandu. Nějaká postarší babča na něj odvážně vylítla. Nechybělo málo a dostala by od nich po ústech

    superkarma: 0 30.01.2009, 19:53:57
  25. [68] Nase Veru [*]

    Ještě něco...děkuju všem, které třeba jen trochu stojí za mnou,ale zároveň i těm, které jsou na druhé straně..je to zkušenost a já jsem za ni ráda.

    superkarma: 0 30.01.2009, 19:44:37
  26. [67] Nase Veru [*]

    Tak jsem si přečetla, co píšete a moc nevím, co napsat..popravdě už to tu padlo, nechci vyvolávat další dlouhou diskuzi a možná i hádku. Několikrát jsem se snažila vysvětlit, co jsem svým přáním chtěla říct,ale nepovedlo se..Odpovědět Vám na otázku, kdo a kdy do domova pojede nemůžu, prootže to nevím. Vím jen, že redakce mluvila s ředitelem DD, ten se vyjádřil a měla se udělat sbírka. Ale to už ostatně víte..Jinak jsem nikdy nechtěla zlatou kartu pro sebe a svoje nákupy,to mě ani nenapadlo. (Kdybych ji dostala,určitě nepojedu nakupovat bezhlavě sama a bez toho, aby někdo poradil). Ale jestli si to někdo myslí, nebudu mu to vyvracet. Samozřejmě, nikoho nikdo nenutí,aby něco poslal,je to na každé z vás. Pokud snad ten velký odpor kvůli mě, tak se stalo, to nevezmu zpátku, jednou se tam moje jméno objevilo.
    Ještě bych se ráda vyjádřila k té soutěži a mé diskvalifikaci o loňských Vánocích. Je pravda, že jsem článek okopírovala,ale nikdy jsem se, jak se tu píše, neurazila. Tenkrát jsem jen chtěla vysvětlení, proč nás nebylo víc, když se upozornilo na víc okopírovaných článků.
    Mějte se a hezký víkend.

    superkarma: 0 30.01.2009, 19:41:15
  27. avatar
    [66] Kassy [*]

    OlgaMarie: Smím se jen tak ze zvědavosti otázat, kolik let v té době tvé mamince a tetě bylo?

    Použité výrazivo se mi taky velmi nelíbí, jinak ale s univerzální uklízečkou vcelku souhlasím. Chce-li někdo pomáhat materiálně, ať pomáhá tam, kde je takové pomoci skutečně třeba nebo kde je jiná pomoc z jeho strany nereálná. Chce-li někdo pomáhat dětem v DD, jsem přesvědčena, že by udělal lépe, kdyby se zajímal třeba o hostovskou péči, zařídil pro ty děti kurz vaření nebo jinak přispěl k jejich sociální integraci a k tomu, aby se naučily orientovat v běžném životě a postarat se o sebe.

    Shodou okolností mám jeden DD kousek od bydliště a oblečení, které ty děti nosí, rozhodně nepatří k tomu nejlevnějšímu, věčně je člověk vidí s mobilem nebo MP3 přehrávačem v ruce a tak podobně. A pak v domě na půli cesty člověk slyší, že ty děti přijdou z DD oblečené ve značkových hadrech a s nejmodernějším mobilem v kapse, ale neumí si uvařit ani čaj a když jim přijde složenka od mobilního operátora, nechají ji prostě ležet na stole, protože nevědí, co s ní...

    superkarma: 0 30.01.2009, 19:13:31
  28. [65] univerzální uklízečka [*]

    OlgaMarie: luxusem jsem samozřejmě mínila hmotné zabezpečení. Nehodlám debatovat o tom, že ty děcka tam mají mnohem víc než děti z běžných rodin. V roce 1933 to moná bylo jinak. Dneska ty děti nad nošeným oblečením leda ohrnou nos. Zmetci - to právě pro ten luxus, proto, že neznají hodnotu věcí a peněz a neumí si jich vážit. Ale netrvdím, že si za to můžou. Holt rozmazlené caparty (pozor, neházím všechny do jednoho pytle) z nich udělal možná stát, ale rozhodně velkou vinu nesou právě ty charity a sbírky, které s heslem "když jsou to nebožátka opuštěná, tak ať aspoň z toho něco mají" jim kdeco podstrkujou. Howgh

    superkarma: 0 30.01.2009, 19:07:11
  29. avatar
    [64] OlgaMarie [*]

    iřka: Moje maminka se svou sestrou v roce 1933, jako oboustranní sirotci byly umístěné v sirotčinci. Každá s jinou povahou. Teta měla radost, když tam někdo přišel s věcmi, moje maminka se za milodary styděla. Teta milostpaním ruku ráda políbila, líbily se jí prstýnky, máma měla co dělat, aby na tu ruku neprskla...
    univerzální uklízečka: Co je pro tebe luxus? Být odmítnuté dítě? A kdo je zmetek? To ti tak nadávali doma?

    superkarma: 0 30.01.2009, 18:53:20
  30. [63] univerzální uklízečka [*]

    iřka: teda pokud jsi už venku

    superkarma: 0 30.01.2009, 18:30:08

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme