M

Inspirace není nikdy dost a honba za originalitou nezná mezí. V každém případě je „šok“ tím nejlepším způsobem, jak si kolekci zapamatovat. Když k tomu všemu přidáte humor, křiklavé barvy a netradiční materiály, máte o pozornost postaráno. Jako kolekce značky Moschino, na kterou se teď můžete podívat i vy.

Když jsem hledala nějakou zajímavost ze světa módy, narazila jsem na správně „ulítlou“ kolekci značky Moschino. Jestli si dobře vzpomínám, neměla bych se ničemu divit. Moschino je svou „jinakostí“ a snahou o originalitu a humor už dlouho známá. A vlastně moc nevybočila ze svých zvyklostí. Od svých počátků stavěla tak trochu na šoku. Jejím poznávacím znamením bylo využití písma, piktogramů, log a různých značek. A jak je vidět na přehlídce jaro/léto 2016 své koncepci zůstává věrná i nadále.

Tentokrát si vzala jako inspirační zdroj všechno, co se týká aut a dopravy včetně různých zábran, varování a zákazů, které vídáme na stavbách komunikací. Barevné plastové pásky, silniční kužely, výstražné cedule, reflexní náševky…to všechno bylo vidět na výrazných a humorně pojatých modelech.

Největší pozornost sklidily „šaty“ inspirované kartáči v automyčkách. A jak je vidět na modelkách, přehlídku si náramně užívaly. A to je v dnešní vážné době moc fajn.

m

Na běžné nošení to zrovna není, ale trocha legrace určitě neuškodí.

Zdroj foto: facebook Moschino

Více o značce:

Tato buřičská a kontroverzní osobnost italské módy, jakou byl Franco Moschino, stojí jistě za zmínku. Podle svého polemického způsobu se sám označil za umělce ve službách módy.

„Kupující jako oběť módy“. Na to chtěl Moschino svými návrhy upozornit. Zpochybňování a karikování stávající módy a kultu značek bylo pro něho výchozím bodem pro vytvoření něčeho nového. Například jeho reklama na parfém, v níž modelka ve zlatém korzetu pije brčkem z flakonu. Plakát s názvem: „Jen k vnějšímu použití“, vzbudil vlnu nevole.

Jeho do detailů propracované šaty - objekty jsou vtipné a zároveň provokativní. Módní přehlídky se zároveň stávaly happeningem, při kterém mohli diváci házet rajská jablíčka na modelky, které se jim nelíbily.

Čtěte také:

Reklama