salát se sojou

Soja je zdravá a moc dobrá. Když ji navíc zkombinujete s fazolkami v chilli omáčce a s kukuřicí, vznikne vám výživný a chutný salát. Ten můžete jíst teplý i studený, doplnit ho třeba nastrouhaným sýrem a čerstvými bylinkami.

Hlavní surovinou v tomto salátu jsou vařené sojové boby. Ty jsem dva dny předem nechala namočené v lednici a poté uvařila doměkka a doplnila dalšími surovinami.

Soja má vysoký obsah bílkovin, takže jí můžete v klidu nahradit maso, které v tomto salátu není. Obsahuje také mnoho různých vitamínů a minerálů. Draslí, železo, kyselinu listovou, hořčík, vlákninu a vitamíny skupiny B.

Salát je velice variabilní. Můžete do něj přidat na kostičky nakrájenou čerstvou zeleninu, kostičky sýra a nejrůznější čerstvé bylinky. Já jsem přidala zelenou petrželovou nať.

Suroviny

  • 400 g sojových bobů
  • 1 plechovka červených fazolí v chilli omáčce (cca 400 g)
  • 1 plechovka sterilvané kukuřice (cca 400 g)
  • sůl a pepř
  • zelená petrželová nať

Postup

Namočenou soju uvařte v osolené vodě doměkka a sceďte. Vsypejte do větší salátové mísy.

Přidejte okapanou sterilovanou kukuřici a celou plechovku chilli fazolí. Ty jsou lehce pikantní a pomůžou salát dochutit.

Ještě můžete použít sůl a pepř, podle chuti. Vsypejte nasekanou zelenou petrželku nebo jinou bylinku.

Promíchejte a podávejte. Třeba s kouskem pečiva, teplý nebo studený.

Dobrou chuť přeje Elly.

Čtěte také

Reklama