Večerní mlsání u televize patří mezi časté zlozvyky. Protože je naše hlava zcela zaměstnána sledováním filmu, často dobře nevnímáme, jaké množství potravin jsme během chvilky zkonzumovali…

„Večerní mlsání je problematické také z toho důvodu, že po dvacáté hodině lidské tělo automaticky zpomaluje metabolismus a trávení. 

kdkddddd

Začíná se připravovat na odpočinek, takže velké množství tuků,  cukrů - a v nich přijatých kalorií, se záhy projeví na naší váze,“ vysvětluje RNDr. Lucie Svobodová, odbornice na výživu a zdravý životní styl, a pokračuje: „ Večer se tedy rozhodně vyhněte potravinám obsahujícím zmiňované velké množství cukrů a tuků, tedy všem sladkostem, pečivu, bramborovým lupínkům, slaným oříškům, popcornu, slaným tyčinkám a krekrům, ale ani ovoce není v tuto denní dobu vhodnou variantou.“

telefvee

CHUTNĚ – ZDRAVĚ

Pokud si hlídáte svoji váhu, a přesto se nedokážete večerního mlsání vzdát, vyzkoušejte některý z těchto tipů:

  • semínka (slunečnicová, sezamová, dýňová, lněná, konopná, chia…),

Tip: „Chcete si připravit ještě chutnější variantu? Na pánvi nasucho orestujte slunečnicová semínka, na konci je zakapejte kvalitní sójovou omáčkou Tamari nebo Shoyu  a hned stáhněte z plamene. Semínka získají výbornou, lehce slanou chuť,“ doporučuje RNDr. Lucie Svobodová.

  • zelenina nakrájená na kousky (můžeme ji konzumovat samotnou nebo s tvarohovým dipem),

zeleeeeee

Tip: Výborný dip si připravíte i sami doma. Smíchejte nízkotučný tvaroh s bylinkami, směs dochuťte špetkou mořské soli a česnekem.  Do dipu si namáčejte kousky zeleniny (ideální je nakrájet si je do tvaru hranolek). Výborná je mrkev, kedlubna, paprika nebo také často opomínaný řapíkatý celer,“ říká dále RNDr. Lucie Svobodová.

  • nesolené ořechy, pozor ale na množství, je vhodné zkonzumovat maximálně „hrst“ ořechů,
  • zeleninové chipsy - z červené řepy, cibule, mrkve… jsou k dostání v prodejnách nebo koutcích zdravé výživy,

Tip: I zeleninové chipsy si snadno uděláte ve své kuchyni. Vhodnou surovinou je třeba cuketa, kterou nakrájíme na tenčí plátky, zakapeme olejem, posypeme hrubou solí a upečeme v troubě na pečícím papíře dokřupava,“ dodává RNDr. Lucie Svobodová.

dkdkddd

  • amarantové lupínky – jsou podobné běžným chipsům, obsahují však o polovinu méně tuku a navíc jsou bezlepkové a neobsahují glutamáty (k dostání v prodejnách  nebo koutcích zdravé výživy),
  • mrazem vysušené (lyofilizované) ovoce (bývá neproslazené).

Zdroj: tisková zpráva

Reklama