Novinky

S HA nesouhlasím a neberu ji

Čtenářka mařinka jasně a jednoznačně formuluje svůj názor, ve kterém hormonální antikoncepci zcela odmítá na základě zkušeností svých známých a informací z médií.

Vím, jaké jsou obecně uváděné výhody hormonální antikoncepce (=HA), jak mnoho žen antikoncepci vychvaluje, a na ty, kteří poukazují na její nevýhody, někdy i slovně útočí. Přesto se odvážím jít s kůží na trh a budu doufat, že můj příspěvek nebude negativně přijat.

Já sama za sebe s HA nesouhlasím a neberu ji. Podle mě s sebou nese příliš mnoho rizik. A není to nic ve stylu „jedna paní povídala“. Já ty negativa krom jiného mám kolem sebe. Třeba mám známou, které HA způsobila hlubokou žilní trombózu, na kterou málem umřela, a dosud, po cca třech letech, má veliké bolesti v noze (neuralgie) a musí brát silné léky proti bolesti. Gynekolog zanedbal rodinnou anamnézu, neprobral s ní, jestli zrovna v jejím případě je HA vhodná. Nebo moje kamarádka, které gynekolog zkoušel napsat nejrůznější HA, nic „nesedlo“, kamarádka HA špatně snášela, v současné době trpí na gynekologické problémy, na které před braním HA netrpěla, a nemůže otěhotnět. Podle nového gynekologa za to prý může HA, neb v jejím případě to nebylo vhodným řešením ochrany před početím.

Vadí mi, že doktoři HA předepisují bez upozornění na rizika, bez probrání jiných metod ochrany. Každý člověk je jedinečný, každý reaguje jinak. Mám kolem sebe kamarádky, kterým se po HA vylepšila pleť, ale i takové, které vypadaly hůř než v pubertě. Jiným pomohla upravit cyklus, dalším zase způsobila špinění mimo menstruaci a časté záněty. Není to všelék, ženy by neměly očekávat, že si vezmou HA a všechny jejich problémy zmizí - naopak, některé nové problémy se mohou objevit. Nemluvě o riziku, že mohou pak mít problémy s otěhotněním. Zajímavý názor na to má dr. Máslová: http://ona.idnes.cz/antikoncepce-pro-mladistve-je-zverstvo-tvrdi-gynekolozka-helena-maslova-1lv-/spolecnost.aspx?c=A110810_143328_spolecnost_jup.

Také si spousta žen neuvědomuje, že HA nechrání 100%. Ženy berou HA a myslí si, že neotěhotní. Jenže stát se to může. Bohužel jsem se setkala s případy, kdy ženy šly na potrat, protože HA selhala. Když slyším, jak je HA úžasná, protože díky ní je méně potratů, „vidím rudě“. Není to pravda. Nemluvě o tom, že HA nejen brání dozrání vajíčka, ale pokud již je vajíčko oplodněno, tj. už vznikl nový život (jedinečná DNA), embryo umírá, protože se nemůže uhnízdit a vyvíjet. Ano, mohli bychom tu diskutovat nad tím, že oplodněné vajíčko pro některé není člověk, jenže to by bylo na dlouhou diskuzi. (Navíc - každý jsme byli oplodněným vajíčkem, jen jsme dostali šanci na život...)

Přála bych si, aby ženy o HA přemýšlely. Aby hledaly, kde je pravda, nepřijímaly všeobecně rozšířené názory jako obecně platné, protože to tak nemusí být. Jsou i jiné metody bránící nechtěnému početí, které nezasahují do zdraví, neškodí mu.

Pokud by měl někdo o tuto problematiku zájem, mohu doporučit jedny zajímavé stránky. Jejich autorkou je mladá žena, ateistka (ano, odpůrce potratů může být i nevěřící), která se hlásí k hnutí pro-life. Na svých stránkách ale nepíše jen o potratech, když si do vyhledávacího okýnka zadáte slovo „antikoncepce“, vyjede vám řada zajímavých článků, které nejsou výkřikem do tmy. Uváděné informace má podloženy výzkumy, nechybí odkazy na zdroje, ... http://pro-zivot.pise.cz

mařinka


Děkuji Vám mařinko za Váš dnešní příspěvek.  Máte pravdu v tom, že by se o všech věcech okolo nás mělo přemýšlet a člověk by měl zvažovat, co je pro něj nejlepší!

Dnes máme téma dne ANTIKONCEPCE

Co si myslíte vy?

redakce@zena-in.cz

   
26.09.2013 - Čtenářské příspěvky - autor: Radek Kříž

Komentáře:

  1. [18] mařinka [*]

    Suzanne — #17 Jo, s tím souhlasím, že některé ženy zapomínají a pak to s sebou nese následky. Však jsou také tabulky, které ukazují, jak je HA spolehlivá, když se bere tak, jak má, a jak je spolehlivá v reálu. A ten rozdíl je docela velký.

    Já jsem se ovšem v průběhu let v názorech posunula, takže v současné chvíli to (pro jiné nepodstatné), že HA má za úkol vypudit oplozené vajíčko, je pro mě nezanedbatelným důvodem (ne jediným), proč HA nebrat. Potěšilo by mě, kdyby nad tímto ženy začaly také přemýšlet, kdyby zkoumaly rizika HA, ale nebudu stát s mečem plamenným a nutit je, aby HA okamžitě vysadily. Změnit názor je těžký proces, nezřídka bolestivý, člověk musí sám chtít, musí mu v hlavě hlodat červíček. Pokud se k HA stavíš tak, že jsi s ní spokojená, rizika HA máš v sobě nějak vyřešená, myslím, že je to důvod k "uzavření" naší diskuze. Myšleno v dobrém. :)

    superkarma: 0 26.09.2013, 23:43:14
  2. avatar
    [17] Suzanne [*]

    mařinka — #16 Já ti asi rozumím, co se mi snažíš říct. Stejně jsem přesvědčená, že většina selhání tkví v zapomentí pilulky Sml58

    Ale nechci zabřednout do diskusí, já jsem se svojí HA spokojená už dlouho.

    1. na komentář reaguje mařinka — #18
    superkarma: 0 26.09.2013, 23:14:19
  3. [16] mařinka [*]

    Suzanne — #15 HA má více fází. Tou první má zamezit tomu, aby vajíčko dozrálo. Jenže to není 100% ochrana, HA selhává a vajíčka prostě někdy dozrají. Proto má HA další věc navíc, a to tu, že když už selže při dozrávání vajíčka, tak má oplodněné vajíčko vypudit. Prostě když selže první ochrana, kterou HA poskytuje, nastupuje druhá ochrana. HA má více funkcí, vše v jedné pilulce. Snad to tentokrát vysvětluji srozumitelněji...

    1. na komentář reaguje Suzanne — #17
    superkarma: 0 26.09.2013, 22:49:53
  4. avatar
    [15] Suzanne [*]

    mařinka — #14 Moc jsi mi to nevysvětlila. Jak se může "človíček" vyvíjet, když vůbec nedozraje vajíčko? Dobře, nebudu slovíčkařit, mluvíš o selhání antikoncepční metody. Ale to se stává v řádu promile narozdíl od ostatních metod. Takže je to naprosto irelevantní souvislost. Sml80

    1. na komentář reaguje mařinka — #16
    superkarma: 0 26.09.2013, 22:32:52
  5. [14] mařinka [*]

    Suzanne — #13 Máš na mysli to, že HA zabraňuje uhnízdění vajíčka, a přitom souvisí s potraty? Asi jsem to nevyjádřila dostatečně jasně, pardon. Neb HA není 100% účinná, může dojít (a také někdy dochází) k tomu, že vajíčko je oplodněno a človíček se začne vyvíjet. Jenže žena, která HA bere, další dítě nemusí chtít, a pak jde na potrat. Snad se mi to podařilo vysvětlit lépe...

    bobi2 — #12 Neznám hloubku a pozadí zdravotních potíží, ale takto podáno to zní, že je k braní HA velmi dobrý důvod. Nejsem radikálním odpůrcem HA, který by proti HA brojil na každém kroku, jen bych byla ráda, aby ženy přemýšlely a zvážily všechna pro a proti. Za sebe - kdybych byla v podobné situaci, kvůli svému svědomí bych se nespoléhala na HA a volila i jinou metodu ochrany před početím, protože vědomí, že HA možná zabíjí dítě, které bychom mohli být (byť neplánovaně), by mi hodně vadila. Ale to je můj názor, nikomu ho nenutím.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #15
    superkarma: 0 26.09.2013, 21:35:03
  6. avatar
    [13] Suzanne [*]

    Bohužel jsem se setkala s případy, kdy ženy šly na potrat, protože HA selhala. Když slyším, jak je HA úžasná, protože díky ní je méně potratů, „vidím rudě“. Není to pravda. Nemluvě o tom, že HA nejen brání dozrání vajíčka, ale pokud již je vajíčko oplodněno, tj. už vznikl nový život (jedinečná DNA), embryo umírá, protože se nemůže uhnízdit a vyvíjet.

    To si nějak protiřečíš, ne? Sml58

    1. na komentář reaguje mařinka — #14
    superkarma: 0 26.09.2013, 21:07:50
  7. [12] bobi2 [*]

    Já antikoncepci neberu z důvodu nechtěného otěhotnění, ale z důvodu nemoci. Bohužel nemám moc na výběr. Bolesti, které mi nemoc způsobuje (bohužel, není zatím vyléčitelná a hormonální terapie zmírňuje nesnesitelné bolesti a měla by zabraňovat i dalšímu růstu) byly opravdu nesnesitelné a byly dny kdy jsem si přála raději ani nebýt, léky od bolesti nezabíraly a to jsem brala docela silné, jen na předpis a brávala jsem je 2-3 týdny v kuse pak pár dní trochu klidu a nanovo. Přišla operace a následná hormonální terapie pomocí HA a přes vedlejší účinky - bolest hlavy, nevolnost, špinění a problémy se spaním jsou bolesti mnohem, mnohem menší a zvládam je i bez léku od bolesti. Ano je tu ještě druhá možnost a to úplné odstranění dělohy, to znamená přijít o šanci mít dítě. Zkuzte si tedy představit i tuto variantu proč brát antikoncepci, co byste si bybrala? HA nebo být bezdětná?

    1. na komentář reaguje mařinka — #14
    superkarma: 0 26.09.2013, 21:03:28
  8. [11] mařinka [*]

    Eva_Fl — #9 To je vážně "chytrý" komentář. Nevyjádřit se k věci, neoponovat, nepředložit jiný názor, ale hned urážet člověka, to o něčem svědčí...

    superkarma: 0 26.09.2013, 20:57:16
  9. avatar
    [10] átéčko [*]

    Eva_Fl — #9 Marinka je asi ten chlap, co vyřvával ty protpotratové kecy. Protože KAŽDÁ ženská ví, jak funguje HA. Že žádné embryo neeexistuje, když žena bere HA. Měla/měl by si o tom něco trochu přečíst. 

    A navíc je to o "jedna paní povídala"! Protože každá z nás umí číst adokáže si přečíst příbalový leták a když vidí, že HA nemají brát kuřačky a cpe to do sebe, tak si za embolie může sama, nikoliv lékař, který jí neudělal přednášku. HOWG

    superkarma: 2 26.09.2013, 20:54:42
  10. avatar
    [9] Eva_CZ [*]

    Ja si myslim, ze Marinka je vul.

    1. na komentář reaguje átéčko — #10
    2. na komentář reaguje mařinka — #11
    superkarma: 3 26.09.2013, 19:05:39
  11. avatar
    [8] monkee [*]

    PBD — #4 Teď jsi teda totálně plácla. Jsi si toho, doufám, vědoma. Takže bys radši rodila jako na běžícím pásu?

    superkarma: 0 26.09.2013, 15:27:49
  12. [7] Rikina [*]

    peetrax — #6  Sml22 ano, "jakákoli je lepší, než žádná" v sobě zahrnuje i metodu plodných dnů, i přerušovanou soulož, to je taky antikoncepce, byť statisticky málo spolehlivá.

    superkarma: 0 26.09.2013, 15:05:36
  13. avatar
    [6] peetrax [*]

    PBD — #4 takže ti, co nechtějí děti, radši mají doufat, že se nepodaří otěhotnět, než by provozovali přerušovanou soulož? Protože přece třeba i přerušovaná soulož je jednou z forem antikoncepce, Rikina podle mě nemá na mysli JEN hormonální antikoncepci, aspoň tak jsem tomu porozuměla. Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #7
    superkarma: 0 26.09.2013, 14:40:18
  14. avatar
    [5] PBD [*]

    Je každého věc jestli nějakou antikoncepci užívá/využívá či ne a proč:) ono nic není jen černé nebo bílé..Takže bych antikoncepci ani obecně nechválila,ani ji obecně nekritizovala..

    superkarma: 0 26.09.2013, 13:58:57
  15. avatar
    [4] PBD [*]

    Rikina — #3nesouhlasím z tvrzením,že je jakákoliv antikoncepce lepší než žádná...

    1. na komentář reaguje peetrax — #6
    2. na komentář reaguje monkee — #8
    superkarma: 2 26.09.2013, 13:56:26
  16. [3] Rikina [*]

    Světový den antikoncepce je o všech druzích antikoncepce, nejen o té hormonální, a ačkoli žádná antikoncepce není spolehlivá na 100%, tak jakákoli je lepší než žádná. Sml80 Ano, přemýšlet se u toho musí, ovšem někdy mám pocit, že by některé dámy chtěly, aby za ně přemýšlel někdo jiný a doručil jim všechny informace a argumenty na stříbrném podnose. U toho posledního odkazu mi vyběhlo varování "Existuje problém s certifikátem zabezpečení tohoto webu", což je pro mne dostatečný důvod to neotevírat, děkuji pěkně.

    1. na komentář reaguje PBD — #4
    superkarma: 1 26.09.2013, 13:48:56
  17. [2] slavuska [*]

    Sml79Sml59

    superkarma: 0 26.09.2013, 13:40:05
  18. avatar
    [1] marde [*]

    SouhlasímSml22Také jsem nikdy žádnou nebrala Sml23

    superkarma: 0 26.09.2013, 13:36:27

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme