Vztahy

S dítětem u psychologa

Vyrazit s tříletým capartem k psychologovi za účelem pochopení ho a naučit ho na nočník mi připadá samo o sobě jako šílenost, natož pak s naším aktivním dítkem, které trpí díky úrazu ruky panickou hrůzou z kohokoliv, kdo jen trošku zavání doktořinou. Nicméně jsme rozhodnutí naší paní doktorky respektovali a vyrazili na specializované pracoviště, vyzbrojeni doporučením.

 

V miniaturní čekárně jsme se ani neohřáli a už nás sestřička, která dozajista svou práci dělá za trest a každému, kdo ji vyruší, to dává patřičně „sežrat“, zvala k sobě. Zatímco manžel a synek byli odesláni rovnou k panu doktorovi, já jsem s ní měla vyplnit dotazník. Zcela „kraťoučký“ dotazník, který trval snad patnáct minut a ve kterém se zajímali o dědičné choroby do pátého kolena, až po rodinu manžela neteře mé sestřenice. 

 

Netrpělivě jsem nadiktovala naše iniciály, datum sňatku, odkývala jsem, že jde o naše první manželství a ani jsem se nepozastavila nad otázkou, zda je šťastné. Zamítla jsem rodinné hádky, rvačky v afektu i ohrožování se zbraní před dítětem (zřejmě pokud není dítě na blízku, je to v pořádku) a konečně jsem byla propuštěna do ordinace.

 

Drobek se mi hnal v ústrety v ruce svíraje opelichanou, odporně špinavou a potrhanou žábu, která pamatovala snad mládí pana doktora. Nadšeně mi ji ukazoval a tiskl ji k sobě. Neměla jsem to srdce mu ji vyrvat a hodit do nejbližšího koše, namísto toho jsem mu trpělivě vysvětlila, že opičky (mimochodem ještě špinavější než ta žába) a medvídek (bez ucha a se zaschlými zbytky jakéhosi nápoje kolem čumáku, zřejmě, jak se ho snažilo nějaké dítko nakrmit) budou bez žabičky plakat.

 

Pan doktor sedící nad hromadou papíru ve stejně ušmudlaném plášti, se rozpačitě drbal na hlavě a snažil se z doporučení dětské lékařky vyčíst nějakou pomoc. Sdělil mi, že mu manžel vše objasnil, a zajímal se, zda jsme někdy vyzkoušeli posadit malého na nočník. Nechápavě jsem se na něho podívala. Myslel si snad, že jsme naprostí idioti?

 

Popsala jsem mu, jak to u nás probíhá. Tedy to, že náš drobek je schopen se nepočurat celý den, ale na záchodě se nevyčurá. A že máme strach ho nechávat celý den bez čurání, tak mu raději dáme plínu, když si o ní řekne. A ten dobrák vyletěl jak čertík z krabičky a nadšeně řičel: „A to je ono! To je ten problém! Vy ho musíte namísto pleny posadit na nočník.“

 

Vyměnili jsme si s manželem nechápavý pohled. Nakonec jsem mu stále se slušností vysvětlila, že takhle chytří jsme také. Pan doktor nejprve dospěl k názoru, že je synek ještě nezralý a nemá dostatečně vyzrálou nervovou soustavu a že se to doučí, ať se neznepokojujeme. Vzápětí prohlásil, že je rozmazlený a že díky tomu nechodí na nočník, a své demagogie završil spokojeným prohlášením, že my jsme nezralí rodiče!

 

Svou jakousi prazvláštní seanci, při které nás nenechal říct už ani slovo, zakončil tím, že nám napíše doporučení na psychiatrii, kde našemu normálně se vyvíjejícímu tříletému dítku bojkotujícímu nočník předepíšou nějaké léky!!!

 

S díky jsme odmítli a prchali jak od něj, tak od naší paní doktorky, která na naši stížnost reagovala slovy, že pan doktor je špička ve svém oboru.

Našli jsme jinou paní doktorku, která hned v úvodu prohlásila, že je to naprosto v pořádku, a jen pro náš klid mi dojednala sezení s psycholožkou. Ta po celou hodinu našeho sezení pozorovala našeho drobka, jak si hraje, nechala ho malovat a na závěr mi poradila několik jednoduchých fíglů, které by ho mohli inspirovat. Prohlásila, že náš synek je velmi šikovné, zvídavé dítko ... a to dokázal i během dalších tří měsíců, kdy se na ten záchod naučil chodit.

 

Takže vy všechny, které máte podobný problém, nepropadejte panice. Do první třídy snad nikdo ještě s plínou nešel…

 

 

 

 
   
29.12.2004 - Láska a vztahy - autor: Eliška

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [181] Jeremi [*]

    rozina: Souhlasím s Andulou - dítě je nejspíš dyslektikem odjakživa, akorát se to v MŠ neprojevilo. Vzhledem k tomu, že dyslexie je porucha čtení, tak na tom ani není nic divného. V mateřinkách děti nečtou.

    superkarma: 0 02.01.2005, 19:28:48
  2. avatar
    [180] Andula [*]

    rozina: a ještě toto, jsou naopak psychické potíže, jako je dprese, které už nepatří k psychologovi, ale k psychiatrovi a tam mají prášky vsé místo, byť většinou jako dočasná a ne vše řešící pomoc.

    superkarma: 0 02.01.2005, 17:13:39
  3. avatar
    [179] Andula [*]

    rozina: psychologové těžko, jelikož žádné prášky ani předepisovat nemohou ...
    Jinak, noromálně vyvíjející se dítě se dyslektikem nestane, ale právě po nástupu do školy se může tato porucha projevit, dřív jaksi moc nemá na čem. Trauma to zapříčinit nemusí, je to vrozené.
    Mmch, ještě k těm práškům - naopak mnozí rodič s dětmi dyslektickými, hyperaktivními a podobně chtějí po psycholozích něšjakou jednoduchou okamžitě zabírající radu, jak s těmi problémy zatočit a naopak nechtějí moc slyšet, že to hrozně moc záleží na nich a jejich pomoci tomu potomkovi.

    superkarma: 0 02.01.2005, 17:11:43
  4. [178] rozina [*]

    a jestě mi připadá, že psychologové se všechno snaží řešit práškama, ale přece otázka psyché je běh na dlouhou trať a žádné léky tomu nemohou pomoci . Váš názor ??

    superkarma: 0 01.01.2005, 14:47:00
  5. [177] rozina [*]

    Zdravím, také bych chtěla od nějakého psychloga - ale ne takového tady popisovaného, vědět, zda je možné, aby dítě normálně se vyvíjející v MŠ, se v 1. třídě stalo dislektikem. Může to také zapříčinit nějaké trauma ??

    superkarma: 0 01.01.2005, 14:44:41
  6. avatar
    [176] peguša [*]

    Andula: To nemůžu posoudit, já jen, že se tady o tom dost mluvilo. Já to prostě neřeším. Jediné, kdy mě to trochu rozladí, když jdu na WC v noci rozespalá a toho prkýnka si nevšimnu a sednu si na tu studenou mísu. Nicméně proberu se, zakleju si pro sebe, vykonám potřebu a zase to zalomím. Ale přežít se to dá.

    superkarma: 0 31.12.2004, 12:27:34
  7. avatar
    [175] Andula [*]

    peguša: tři chlapy mám doma já a že by zrovna tohle bylo na palici? Vždyť je to úplná blbost.

    superkarma: 0 31.12.2004, 10:31:51
  8. avatar
    [174] peguša [*]

    Patricia: Je to sice pohodlnější, ale pracnější. Vede je k tomu jednoduše lenost. Prostě mají pocit, že je to neuvěřitelně zdržuje. Většina mých kamarádek taky učila zpočátku své ratolesti -kloučky- vsedě, ale jakmile hošíčci krapet povyrostli a dosáhli na WC mísu, hned je přeučily na "vestoje". My jsme doma na manžela 3 "holky" a tak to prkénko zase tak často zvednuté nebývá. Čili mě to zase až tak netrápí, ale dokážu pochopit, když má ženská doma třeba 3 chlapy. Pak je to asi na palici.

    superkarma: 0 30.12.2004, 23:55:39
  9. avatar
    [172] peguša [*]

    Patricia: To je jednoduchý, jsou líný a při čůrání ve stoje se nemusí celí svlékat, jako my, holky. Stačí rozepnout poklopec nebo jen trochu stáhnout kaťata vpředu a je to. Upřímně, někdy jim to závidím. Zejména na chatě, kde máme kadibudku a když je zima, je sednutí na studené prkýnko hodně nepříjemné. Skoro by člověk zapomněl, co tam vlastně chtěl.

    superkarma: 0 30.12.2004, 19:57:26
  10. avatar
    [171] paní domácí [*]

    Ťapina: Přesně moje řeč, zvednutý prkýnko je hnusný, my ho máme dole i s deklem, připadá mě to lepší.

    superkarma: 0 30.12.2004, 18:49:56
  11. avatar
    [169] peguša [*]

    Každý dítě je jiný. Mám dvě holky a na nočník začaly chodit zhruba v 18-20 měsících. Tu starší jsem se to snažila naučit dřív, ale veškeré pokusy byly marné. Nezabraly ani látkové pleny ani v létě na chatě chození "naostro". Na nočníku by klidně, kdybych jí nechala, vydržela sedět hodinu, ale stejně by do něj ani neukrápla. Ve chvíli, kdy vstala a natáhla kalhotky, zčurdila se jako blázen. Tak jsem to vzdala. Pak najednou začala chodit z nočníkem a sedat si na něj sama. Během několika dnů to zvládla. Tu mladší jsem nechala být a výsledek byl zhruba stejný.

    superkarma: 0 30.12.2004, 15:24:41
  12. avatar
    [168] Ťapina [*]

    Jeremi: No jo, to ses asi nenastěhovala do bytu, kde několik let před tím svobodný chlap na záchod nešáhnul S tím už nic neudělám, leda vyměnit.

    superkarma: 0 30.12.2004, 11:16:31
  13. avatar
    [167] Jeremi [*]

    Ťapina: Fakt mi to nepřijde hnusný. Máš pravdu, že pod prkýnkem se usazuje nejvíc svinstva, takže se zvednutým si toho aspoň včas všimnu a vydrbu to. A žádný vodní kámen tam nemám.

    superkarma: 0 30.12.2004, 10:55:01
  14. avatar
    [166] Ťapina [*]

    Jeremi, werka: Vám nepřipadá záchod se zvednutým prkýnkem hnusnej? Mně to teda docela vadí (i když co se dá dělat, no..). Jako kdyby někdo nechával otevřenej odpadkovej koš. Je vidět každé zrníčko vodního kamene, pod prkýnkem se usazuje nejvíc a nejde dolů.

    superkarma: 0 30.12.2004, 10:04:57
  15. avatar
    [165] zlato [*]

    Ja jsem ucila me deti na nocnik,kdyz zacali sedet,je pravda,ze zadne nasili,hned po ranu,se jim to povedlo a behem dne postupne.Je pravda,ze pak jsem postupne odbouravala pleny pres den,naucili se to brzy.Ma vnucka to same nemela pleny od 17 mesicu....je to individualni.

    superkarma: 0 30.12.2004, 03:33:33
  16. avatar
    [164] Andula [*]

    Jeremi: werka: taky to nevidím jako problém a neřeším to, ale je fakt, že naše prkýnko je už tři roky holt takové samopadací , takže jsem ve výhodě. Ale jinak nevím, proč by mělo být prkýnko dole dominantní

    superkarma: 0 30.12.2004, 00:14:34

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [163] Jeremi [*]

    werka: Přesně tak - než jsem poznala internet (a s ním i mraky diskusí věnovaných těm hnusným chlapům, co po sobě nedávají prkýnka dolů ), tak mě ani ve snu nenapadlo, že by kolem záchodového prkýnka mohl být nějaký problém. Maximálně jsem to brala jako stopu, kdože byl poslední na záchodě (a třeba tam zapomněl zhasnout). Takže ani Hrošíka neučím, že by měl prkýnko na záchodě dávat dolů. Snad si ho nějaká vezme i bez toho.

    superkarma: 0 29.12.2004, 23:44:40
  2. avatar
    [162] paní domácí [*]

    Mám 2 kluky a přiklním se k názoru, že je to individuální věc.Někomu to prostě jde dřív - starší syn už v roce a třičtvrtě, někomu později - mladší syn téměř ve 3 letech. Používala jsem u obou stejný metody - dávala jsem látkovou plínku, aby cítil mokro, během týdne to uměl a neměl plínku i v noci. Mladší syn vůbec nechtěl na nočníku sedět, nic nepomáhalo a najednou přišel zlom a bylo to. v noci měl ještě plínku, ale jednou si sundal pyžamo i plínku a spal bez toho. Tak jsem to riskla a nechala ho nahatého. Vydržel do rána v pohodě a od té doby je i v noci bez plíny. Z nočníku přešel brzo na záchod, ale on přitom sedí, vestoje nečurá, protože mísa je moc vysoko. Až trochu vyroste, tak to zvládne. Ve školce to mají fajn, tam mají ty nízký mísy pro děti.
    Takže fakt záleží na tom dítěti, jak je vyspělý. Rodič ho k tomu může jen nasměrovat, pomoct, ale když to nejde, tak to hned nelámat přes koleno.

    superkarma: 0 29.12.2004, 22:52:28
  3. avatar
    [161] werka [*]

    Sandy: Teda prkýnko na záchodě je věc, která mne nechává naprosto v klidu - když je nahoře, tak si ho sundám já, když je dole, tak si ho chlapi zvednou - nevidím v tom problém . Takže za naučení sundavat prkýnko by ode mne tchýně žádnou vděčnost nezískala. A přiznám se, že mi vůbec nenapadlo, že bych něco takovýho měla učit

    superkarma: 0 29.12.2004, 22:48:29
  4. avatar
    [160] Nanet [*]

    a mě vlastně též

    superkarma: 0 29.12.2004, 22:40:16
  5. avatar
    [159] Nanet [*]

    do pytle ženský, mám osmnáctiměsíční a ještě jsem nekoupila nočník, proboha co sem zač , ovšem batoleti je to jedno

    superkarma: 0 29.12.2004, 22:38:59
  6. avatar
    [158] Eva_CZ [*]

    Sandy: no mozna jednou bude odzvoneno i tem panelakum a budou se stavet normalni byty....

    superkarma: 0 29.12.2004, 22:28:22
  7. avatar
    [155] Eva_CZ [*]

    Sandy: mozna ze i do Ceska nekdy dorazi vymozenost - co osoba, to vlastni koupelna, takze nejake WC prkno baby prestanou resit....

    superkarma: 0 29.12.2004, 22:19:18
  8. avatar
    [154] klara.kr [*]

    Taky si myslím, ze zkušenosti s 2 chlapcema, že až to přijde, tak to přijde. I kdybych jim slibovala hory doly, neudělali by to dřív, než sami chtěli. Albert měl dobedávna plenku na noc (3 roky) a skončilo to tak, že si večer sám řekl, že jí nechce a od tý doby se nepočůrává.
    Ale mám pár skvělých matek kolem sebe, kterých si dítě řeklo na nočník ještě když jim pomalu ani nebyl rok

    superkarma: 0 29.12.2004, 21:38:17
  9. avatar
    [151] Andula [*]

    Sandy: víš co, to si musíš pořídot prkýnko, který samo nahoře víceméně nedrží

    superkarma: 0 29.12.2004, 20:40:19
  10. avatar
    [150] Andula [*]

    Jen dodatek - motorická vyspělost tedy sezení nemusí nutně být stejná jako nervová, tedy třeba svěrače a tak.

    superkarma: 0 29.12.2004, 20:38:50
  11. avatar
    [149] Andula [*]

    Aspiková: moje dítě sedělo od pěti měsíců, ale obávám se, že nočník by v té době dost nechápal.
    A jinak, spojovat jídlo s nočníkem je dle mého prostě
    Já naštěstí žádné veselé zážitky z vysazování nemám, protože jsem to neudělala snad nikdy a kupodovi, plíny už hoši nenosej.

    superkarma: 0 29.12.2004, 20:38:20
  12. avatar
    [147] Andula [*]

    Aspiková: 130 to podle mě celou věc jen komplikuje.
    Nadto slovo "nácvik" je fakt příšerný

    superkarma: 0 29.12.2004, 20:30:59
  13. avatar
    [146] Eva_CZ [*]

    Jsem fakt rada, ze je tady i hrstka normalnich a rozumnych, ktere nestrkaji diteti jidlo, pokud ma vykonavat potrebu. Posadit dite na nocnik, pustit mu k tomu TV a dat mu snidani mi prijde tezce ujety.
    Ja jsem vysazovala jen po chvilkach, snazila jsem se, aby pochopili, co po nich chci. Bud neco udelali, nebo ne. Bez plen jsem mela oba brzo - i bez zradla na nocniku a TV.

    superkarma: 0 29.12.2004, 20:25:53
  14. avatar
    [144] Aspiková [*]

    TAk si přečti ještě jednou co Tvoje dítě chce a nechce, pak to bude ještě zajímavější.
    84. 29.12. 2004 12:58:50 - Sandy (Odpovědět) (Poslat vzkaz)
    Deja: přesně tak... klukovi je rok a půl, na nočník zaboha nechce. Ale zato se krásně sám nají lžící i vidličkou a necintá. Až bude chtít na nočník, řekne si sám - stejně jako si řekl, že chce spát nebo jíst sám Kámošky kluk je od roka bez plín (i přes noc), ale lžíci odmítá vzít do ruky... a je to taky dobře. Akorát bych zabila jednu chytračku, která svoji tříměsíční (!!!) holčinu vážně posadí na gauči na nočník, ze stran podepře polštářema, a ještě se tím chlubí.....

    superkarma: 0 29.12.2004, 19:00:32
  15. avatar
    [141] Aspiková [*]

    Lesana: Neberu to tak, že by jsi něco kritizovala, ale tak jako bychom se bavily někde u skleničky.
    Já nemyslela vrstevnice všechny, ale holky, se kterejma jsme se s dětma navštěvovaly.
    Kdyby moje děti na tom nočníku být nechtěli nebo u toho řvali, tak je tam necpu, ale jim to nevadilo, nepřišlo jim to divný. Prostě jsem věděla, že po ránu se pravidelně vyčůrá do nočníku a tak jsem ho tam posadila. Někdy jsme nestíhali a tak jsem mu dala do ruky lahev s kakaem, on seděl na nočníku, pil a díval se na Kouzelnou školku a pak jsme frčeli ven. Nebylo to tak, že bych mu místo židle ke stolování cpala nočník.
    Starší syn třeba ve třech letech jezdil na kole bez pomocných koleček. David na kolo nechtěl a pomalu ve čtyřech neumí jezdit ani s pomocnejma. Každý dítě je jiný a nebudu Davida držet násilím na kole, když o to nestojí.
    Sandyno dítě na nočník nechce, tak ho tam necpe a myslí si, že já jsem hrozná matka když jsem děti na nočník dávala, protože si třeba myslí, že u toho vyváděli i moje děti. Nevyváděli, bylo jim to fuk. Proto nemám špatný pocit z toho, že už není moderní děti vysazovat. Nikomu to moje vysazování neublížilo a tím to pro mne končí.

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:47:10
  16. avatar
    [140] Žábina [*]

    někde jsem četla o kolik sezení musí absolvovat víc dítě které se učí na nočník zbytečně brzy než to které se učí dejmetomu až kolem 1 a 1/2 roku...bylo to dost hustý číslo...a výsledek? stejný u obou....

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:35:26
  17. avatar
    [139] Lesana [*]

    Aspiková: jejíž, předchozím příspěvkem nechci kritizovat tvůj postup, aby to tak nevyznělo. Jenom jsem reagovala na ty "všechny vrstevnice"

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:33:59
  18. avatar
    [138] Lesana [*]

    Aspiková: co jsem koukala, měla bych být taky tvoje vrstevnice... a takhle "brzy" (dle mého názoru pokud není schopno cíleně nočník používat, je to brzy) jsem dítě nevysazovala Ani nevím o tom, že by to dělaly moje nejbližší kamarádky (u těch ostatních netuším, u těch jsem neměla šanci to vypozorovat). Fakt je to věc názoru, moje dítě bylo šídlo, které se na nočníku stejnak nedalo udržet (moje máma to zkoušela... bez úspěchu), a i když přišel její čas a zvládla to (cca rok a třičtvrtě), tak si pomalu ani nevybavuju, jak na nočníku vypadala - i tehdy totiž čůrala tak, že prořítila kolem nočníku... a najednou v něm bylo načůráno Celý "nácvik" nám trval asi tři dny, než jsem se odhodlala sundat pleny nejenom na doma, ale i na ven a holka je pak používala jenom na noc. To asi do dvou a půl let, nebo tak nějak. Mladší holčina je kliďas, ta si na nočníku ráda poseděla od doby, co začala rozum brát (odkoukala od starší, já ji do too rozhodně nenutila), ale konat potřebu začala taky zhruba ve stejné době. Do tý doby měla asi jenom dvakrát náhodný úspěch.

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:31:58
  19. avatar
    [137] Aspiková [*]

    JanaVi: Pro mne bylo důležitý, aby byli brzy bez plen a docílila jsem toho bez drastickýho průběhu, bez psychologů i bez nějakých šílených následků. Nepodléhám módním výstřelkům a tak nevím ve kterou dobu byl tento výcvik trendem, nicméně všechny moje vrstevnice děti vysazovaly na nočník brzy a děti na nočník vysazovaly i v jeslích. Pro mne je důležitý výsledek a ten se dostavil.

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:21:34
  20. avatar
    [136] JanaVi [*]

    Aspiková: Tenhle způsob učení na nočník byl myslím v módě tak před 30-40 lety, nevím, jak máš staré děti. Teď je to zase jinak. Těžko říct, co je lepší. Fakt je, že většina dětí se to někdy naučí .
    Naše děti rozhodně na nočníku nejedly. Zasedly, vykonaly, co zamýšlely, a rychle pryč. Někdy v té rychlosti nočník převrhly .

    superkarma: 0 29.12.2004, 18:05:12
  21. avatar
    [135] Aspiková [*]

    To já nevím jestli to postrádá logiku nebo ne, ale já to tak dělala a dělá to tak spousta lidí. Obě moje děti pochopili k čemu nočník slouží a to je důležitý. HOdiny tam určitě netrávili. Ráno po probuzení jsem je posadila na nočník a při té příležitosti jsem jim strčila flašku s kakaem.
    Myslím, že je normální děti vysazovat na nočník od doby, kdy začne samo sedět. Není to nic co by trhalo žíly mne nebo dětem. Prostě to dítě přišlo do styku s nočníkem dřív než kdyby se jeho vrstevníci na pískovišti ptali proč má plíny a nechodí na nočník a on se tudíž na nočník doma ptalo.
    A do tří let jsem kluky dávala čůrat v noci než jsem šla spát. Můžete říct, proč jsem to dělala když spali. Dělala jsem to proto, aby si nenačůrali do postele.
    Na nočníku děti jíst samozřejmě nemusí, všechno je to otázka volby a záleží na tom jak si to matka zařídí.

    superkarma: 0 29.12.2004, 17:53:27
  22. avatar
    [134] bookcase [*]

    tak to se mi ulevilo. Náš mrňous má taky tři roky a vesele to "pouští" do plínek. Jinak je chytrý a zvídavý, všechno chce dělat a zkoušet, jen to učení na nočník mu nejde

    superkarma: 0 29.12.2004, 17:46:17
  23. avatar
    [133] peguša [*]

    Aspiková: Myslím, že nočník a jídlo dohromady nepatří. Navíc roční dítě stejně nechápe, co má na tom nočníku vlastně dělat a jídlem se mu to ještě víc pomotá. Já jsem pro určité návyky. Když např. obědvat, tak vsedě u stolu, když na čůrat, tak na nočníku nebo WC. Ale oboje dohromady ne. Chce to čas, stejně ti prcci až tak kolem roka a půl chápou, proč se chodí na nočníček a co tam mají dělat.

    superkarma: 0 29.12.2004, 17:41:36
  24. avatar
    [131] JanaVi [*]

    Aspiková: To ale potom to dítě myslí, že nočník je jen trochu divná židlička a vůůůůbec nepochopí, co se na nočníku má dělat.

    superkarma: 0 29.12.2004, 17:22:55
  25. avatar
    [130] Aspiková [*]

    Já jsem roční dítě posazený na nočník občas nakrmila smetánkem, jinak by mi na tom nočníku nesedělo. Ono si roční dítě málokdy řekne samo, že chce čůrat a tak jsem ho sem tam posadila a zkoušela jestli to půjde. Nikdy mne nenapadlo, že by to bylo nehygienický. Nočník nebyl na záchodě, ale v pokoji a nočník byl vždy umytý. Ono je asi jedno jestli to dítě kadí při jídle do plíny nebo do nočníku.

    superkarma: 0 29.12.2004, 17:13:49
  26. avatar
    [129] alifie [*]

    Markýza:

    superkarma: 0 29.12.2004, 16:21:19
  27. avatar
    [128] Eva_CZ [*]

    Markýza: no - ono kakao je sice tekute, ale je to potravina, ale to je jedno. Mne prijde divne, ze nekdo na nocniku pije ( at je po tvem ).

    Stejne divny mi prisly ty detsky vysoky zidlicky s nocnikem.... Ale u TEBE se uz prestavam divit vsemu...

    Na WC se muzete najist postupne...

    superkarma: 0 29.12.2004, 16:14:28
  28. avatar
    [127] Markýza [*]

    Eva_Fl: syn seděl na nočníku a PIL u toho kakao - ano; na záchodě nejíme, je malý a všichni bychom se tam nevešli, taky je tam jenom jedno místo na sezení a pro ostatní by to bylo nepohodlné, ve stoje se jíst nemá, není to zdravé.

    superkarma: 0 29.12.2004, 16:03:05
  29. avatar
    [126] Eva_CZ [*]

    Markýza: syn sedel na nocniku a jedl u toho? to je u vas normos? Vy jite na zachode?

    superkarma: 0 29.12.2004, 15:20:38
  30. avatar
    [125] Markýza [*]

    oprava s plínou

    superkarma: 0 29.12.2004, 15:05:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme