Rodina

S dítětem do restaurace? Ani náhodou!

Nedávno proběhla médii kauza restauratéra, který se po šesti letech dohadování dozvěděl, že vývěska se zákazem vstupu dětí do jeho restaurace je diskriminační, a byla mu uložena pokuta. Tato událost mě vedla k zamyšlení, zda je toto rozhodnutí správné, a zajímalo by mě také, co si o tom myslíte vy.

dítěMajitel restaurace a penzionu v Mladé Boleslavi na svoji snahu korigovat vstup dětí do své restaurace tvrdě doplatil. Po několika letech totiž rozhodl až Nejvyšší správní soud, který přišel s výrokem, že provozovatel restaurace prostě nemůže paušálně zakázat vstup dětem, pokud takové omezení není založeno na objektivních a rozumných důvodech a odůvodněno legitimním cílem.

Rušení ostatních a hotelových hostů, které jako důvod na své vývěsce uvedl podnikatel z Mladé Boleslavi, tedy pravděpodobně objektivním ani rozumným důvodem není. Nepomohlo ani vysvětlení, že klientelu jeho penzionu a restaurace tvoří převážně podnikatelé, kteří si zde sjednávají obchodní schůzky, při kterých je neustálý křik a pohyb dětí po restauraci ruší. Nevím, jak vám, milé dámy, ale mně to tedy připadá jako celkem rozumný důvod, a to jsem, dalo by se to tak říct, na opačné straně barikády, neboť jsem matka ročního dítěte a do restaurace či kavárny si i s ním taky občas zajdu.

Myslím ale, že snad mám ještě alespoň nějaké zbytky zdravého rozumu, přestože si (stejně jako nejspíš všechny ostatní matky) samozřejmě myslím, že ten můj kluk je prostě ten nejroztomilejší a nejúžasnější na světě, uvědomuju si ale také, že dokáže být pěkně uřvaný a nesnesitelný. To, že jsem většinu času přesvědčená o jeho roztomilosti, mi asi pomáhá tyto chvilky lépe překonávat, tyto růžové brýle ovšem ostatní hosté, kteří musí být svědkem hysterického záchvatu dítěte, kterému se zrovna něco nelíbí, bohužel nemají. Řvaní dítěte je prostě obtěžuje a je to pochopitelné – zaplatili za to, aby si dali v klidu kávu nebo oběd a mohli si spolu nerušeně popovídat. Cizí uřvané děti je nezajímají a nejsou na ně zvědaví. Já to chápu, taky bych nebyla.

Připadá mi, že v dnešní době se vychází matkám s malými dětmi opravdu vstříc a podniků, které jsou tzv. baby friendly, je minimálně v Praze a větších městech čím dál tím víc. Kromě venkovních i vnitřních dětských hřišť je maminkám s dětmi k dispozici i mnoho podniků, které se na tuto cílovou skupinu vysloveně zaměřují a kavárny s dětským koutkem nebo naopak dětské koutky s kavárnou rostou v posledních letech doslova jako houby po dešti.

Pokud tedy potřebuji zajít do restaurace i s dítětem, volím samozřejmě spíše takovouhle variantu. Myslím, že je to příjemnější jak pro dítě, tak i pro mě a ostatní hosty. Vedle dětského koutku si většinou pracující businessmani nesedají, takže je zde o něco menší riziko, že budeme někoho rušit. Samozřejmě že se někdy stane, že musíme zajít i do restaurace, která vyloženě pro děti určená není, zde by ale podle mě mělo být samozřejmostí to, že dítě nenecháme volně pobíhat mezi ostatními hosty, a pokud je hlučné, snažíme se ho utišit. To, že je to někdy doslova nemožné, mi nemusíte povídat, párkrát jsem to už také zažila, ale v takovou chvíli beru dítě a opouštím místnost. Lépe, když se uklidní venku nebo někde, kde to nemusí poslouchat plná restaurace lidí.  

Zcela tedy chápu, že podnikatel z Mladé Boleslavi nebyl příliš nadšený tím, že mu děti rušily hosty, a dokážu si i celkem živě představit, v jakých okamžicích mu už asi ruply nervy a na dveře svého podniku ceduli se zákazem vstupu dětí do šesti let a od šesti let bez doprovodu rodičů umístil. Kvůli dětem své podnikání vzdal a po odlivu klientely, která nechtěla dětský řev poslouchat, a pokutě, kterou mu vyměřil soud, se vyjádřil, že podnik zavírá a odchází z Česka. Podle mě je to škoda a mrzí mě, že když můžeme mít podniky vyloženě pro rodiče s dětmi, nemůžeme mít také ty, kam mají děti vstup omezen. Sama bych si totiž ráda do nějakého takového zašla hned, jakmile budu moct nechat synka někomu na hlídání. :-)

deti

(foto autorka)

Zajímalo by mě, co si o tomto problému myslíte vy? Připadá vám postup restauratéra z Mladé Boleslavi diskriminační? Zdá se vám, že je podniků pro rodiče s dětmi málo? A jak je to ve vašem městě? Vadilo vám někdy chování dětí nebo jejich rodičů v restauraci? Zajímá nás váš názor, napište nám do diskuze pod článkem.

Čtěte také:

   
12.12.2014 - Děti - autor: Eva Sotonová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [78] petr123 [*]

    Při návštěvě restaurace mi nevadí děti ani dospělí ani zvířata pokud mne neobtěžují svým chováním, při kterém neberou na zřetel, že nejsou v místnosti sami a jsou hluční ať již když dětí křičí a běhají po restauraci nebo dospělí když hlasitě telefonují bez ohledu na obsah sdílených informací nebo kuřácí vypouštějí kouř tak, že mne zasahuje nebo jsou přiliš hluční i když se jedná o hurónský smích, který má v místě vzniku asi své opodstatnění, ale svou intenzitou obtěžuje i hosty sedící o pět stolů dále. Vadí mi prostě když se lidé chovají jako by byli v daném místě sami a neberou zřetel na ostatní, že by měli raději klid. Nemusím být podnikatel a vést obchoní jednání, ale do restaurace či kavárny jsem se rozhodl jít strávit příjemné chvíle v klidné atmosféře a to by mělo být respektováno navzájem. Je to velmi pravděpodobně o vychování, ať již rodič jestli nechá své dítě běhat a křičet aniž by se snažil takové dítě uklidnit tak ostatní jestliže se na výtky k jejich chování jěště uchýlí snad k vyhrůžkám. Lidé jsou však různí, ale za mnohá nedorozumění v této věci může personál restaurací či kaváren, který vůbec nepociťuje jakoukoliv odpovědnost vůči hostům tím, že je nechá takovým jednáním (hlukem, smradem, křikem, vulgaritami .....) obtěžovat a když chce člověk v klidu posedět mu nezbývá nic jiného než si o klid říct sám, což se často osloveným často nelíbí. O to, aby hosté nebyli obtěžování je proto úlohou personálu, ale co člověk dnes může chtít po personálu, který velmi často nezná ani své řemeslo které vykonává a v mnoha případech by ve službách neměl pro absenci dostatečné průpravy nikdy pracovat, ale co s tím když se jedná o levnou pracovní sílu, že jo? Nemělo by být na hostech, aby si klidnou atmosféru k posezení vynucovali mezi sebou . Jestli mám dítě, o kterém vím, že si ho zvládnu tak těžko může mít někdo důvod s tím nesouhlasit, ale jestli mám zkušenost , že dítě nezvládám tak bych jako dospělý měl vědět, že s takovým dítětem bych mezi lidi, chodit neměl, protože připouštím, že to může ostatní lidi obtěžovat. Je to prostě o lidech na co mají ( nemyslím tím finance). Vycházím z toho, že své chování kontroluji , a to i v tom smyslu, abych druhé neobtěžoval a proto očekávám, že tak ostatní budou také tak jednat. Personálu všech restaurací, který dbá na to, aby měli hosté při svém posezení v jejich podnuku příjemnou amtmosféru se omlouvám a přeji hodně zdaru.

    superkarma: 0 09.03.2015, 21:54:34
  2. [77] manislava [*]

    bebinko — #72děti narvou do koutků,aby měly klid,místo,aby je vzali na vzduch...

    superkarma: 1 04.03.2015, 07:51:07
  3. [76] manislava [*]

    janapi — #73souhlas

    superkarma: 0 04.03.2015, 07:49:27
  4. avatar
    [75] Barbucháč [*]

    1anicka — #74 tak to já tedy s kámoškama prokafrala celkem dost času a děti se jeví taky celkem vyrovnaně Sml54

    superkarma: 0 23.02.2015, 13:00:15
  5. [74] 1anicka [*]

    dítě má být v klidu,v přírodě.

    copak matka musí kecat senně s kámoškou?

    nejkrásnější doba byla tehdy,když jsem byla s dcerou doma na mateřské.dnes je dceři 24 let a je to vyrovnaná osobnost.věnovala jsem se jí,vařila a prostě si to vše užívala

    1. na komentář reaguje Barbucháč — #75
    superkarma: 1 22.02.2015, 19:37:32
  6. [73] janapi [*]

    Milé maminky, před 20-ti lety napadlo málokoho chodit tak automaticky s dětmi do restaurace/kavárny! Je to fenomén dnešních maminek, místo toho, aby šly s dětmi do parku, jdou s kámoškou "na kafe" a děti berou s sebou. S firmou chodíme pravidelně do jednoho penzionu na oběd. A je to opravdu o tom zaměření! Penzion se v průběhu posledních 10-ti let rozrůstal, přistavěli křídlo, udělali zahradu s překrásným dětským koutkem z přírodnin = příliv maminek. Pak přišli na to, že děti ve velkém množství ruší ostatní a maminky v průměru utratí méně peněz, než podnikatelé na obchodním obědě. Asi po 3 letech začali zahradu předělávat - neoplocené jezírko, ozdobný můstek téměř baz zábradlí, překrásná parková úprava = odliv maminek. Prostě přišli na to, že je to pro všechny lepší.

    Můj názor i děti by měly na návštěvu restaurace "dorůst"

    1. na komentář reaguje manislava — #76
    superkarma: 3 13.02.2015, 12:51:31
  7. avatar
    [72] bebinko [*]

    Jednou za čas, proč ne? ale jak jsem pracovala ještě v restauraci a když vidiš ty maminky jak tam lezou každý den nejen, že jsou otravné jak chcou pořad ohřívat ty přesnídavky, ale taký maš o ně pak názor, že neumí vařít a jsou moc pohodlné....asi taak

    1. na komentář reaguje manislava — #77
    superkarma: 3 09.02.2015, 09:16:02
  8. avatar
    [71] Linde [*]

    leontieen — #70 nezlob se, ale z tvého komentáře mám skoro pocit, že jsi jedna z těch mamin, co tam s dětmi chodily dělat bo*del a teď si nemají kde hrát Sml80Sml57.

    superkarma: 1 08.02.2015, 17:52:26
  9. [70] leontieen [*]

    Autorce připadá, že je baby-friendly podniků čím dál tím více. Ano, ale jen ve velkých městech s více než 25 tis. obyvateli, kde se nachází obchodní centra, ale v těch menších, natož na vesnicích nikoli, tam je to jak kde a vše záleží na vůli provozovatele, což člověk, který není místní a nemá informace které podniky jsou baby-friendly a které nikoli nemusí vůbec vědět.

    Zmíněná restaurace se nenacházela v Mladé Boleslavi, ale asi cca 5 km odtud a v MB jsou baby-friendly jen restaurace v Bondy centru.

    Ano děti do restaurace patří, ale majitel musí před začátkem podnikání svou restauraci správně zacílit na konkrétní segment, v tomto případě na manažery a movitou klientelu a přizpůsobit tomu interiér, nabídku jídla a nápojů, doplňkové služby a hlavně ceny. Takže měl zvýšit ceny (jelikož manažeři a movitá klientela je s příjmy úplně někde jinde, než běžné matky s dětmi), zařídit svůj podnik tak, aby odpovídal kategorii 4 nebo 5 hvězdiček a ono by to ty matky s dětmi odradilo, když je tam tedy nechtěl. Jenže podnikatelé na malých městech nemají o zacílení na konkrétní klienty ani páru, nabízejí vše a nic, pro všechny a pro nikoho- viz. restaurace z pořadu Ano šéfe, které nabízely mezinárodní kuchyni a v podstatě to byla buď jakási šlichta, která se od originálu lišila na míle, nebo neměly koncept, zacílení, vstřícný personál atd. A toto byl ten samý případ.

    1. na komentář reaguje linde — #71
    superkarma: 0 08.02.2015, 14:32:19
  10. [69] lucik77 [*]

    Určitě je to věc soudnosti,pokud mám děti vychovane a dost staré na to aby se chovaly slušně,proč bych s nimi nesla do restauraceSml22Sml22Sml22

    superkarma: 1 08.02.2015, 10:48:03
  11. [68] Uprchlík [*]

    Taky to vidím tak, že záleží na výchově, když vím, že mé dítě nebo děti návštěvu restaurace nezvládnou zajistím si hlídání nebo do restaurace nepůjdu. To samé se týká návštěv kulturních zařízení a památkových objektů. Když vidím jak kolikrát děti pobíhají po zámku a stále ruší výklady průvodců - je mi těch průvodců lítoSml15. Náš syn byl poprvé na zámku ve věku 5let - chtěli jsme vyzkoušet jak se bude v takové situaci chovat a naštěstí ho to velmi baviloSml16 kdyby ne nechám takové věci až bude rozumnější.

    superkarma: 3 30.01.2015, 19:48:42
  12. [67] Jakaz [*]

    kamelie15 — #63Naprosto souhlasím, sice už mám děti dospělé, ale podle mne jsou děti vizitkou rodičů a ti by je měli usměrnit. Kolikrát si divím, co si děti mohou dovolit. Každé dítě má vztekací období, ale v tom případě s ním nikam nebudu chodit, až nebude dělat ostudu.

    superkarma: 3 28.01.2015, 14:24:07
  13. [66] Jakaz [*]

    Taky jsme chodívali s dětmi do restaurace, ale ne s kočárkem, bylo jim tak kolem 4-5 let, kdy už věděli, jak se mají chovat. Rozhodně nikdy nikoho neobtěžovali a nevřískali.

    superkarma: 1 28.01.2015, 14:19:52
  14. [65] mamaoma [*]

    Především si každá rodina má uvědomit, zda dobře zvládá výchovu dítěte. Jsem seniorka, vnoučata odrůstají, ale pokud jsem s nimi jezdila na pobyt - stravování v restauraci - nikdy 4 vnoučata(sečteno) nenadělala takový "cirkus", jako dnes dokáže 1 nevychovaný malý spratek! A i s vychovaným dítětem si hned ověřit, zda ta která restaurace je pro děti vhodná a vybavená = na děti připravená. Dítě nelze "odložit v šatně".Sml80

    superkarma: 2 28.01.2015, 11:08:12
  15. avatar
    [64] AnezkaB [*]

    Zažila jsem už v restauraci i to, že u vedlejšího stolu neváhala matka na ubruse přebalovat posrané dítě. Pak plenu hodila dolů na kočárek, aby dál zaváněla na celou restauraci. Upozorňuji, že restaurace měla i přebalovací kout. Je jasné, že jídlo jsme si už nikdo nedal a co nedřív jsme vypadli.

    Druhý zážitek z restaurace nebyl o moc lepší - cízí dítě lítalo po restauraci. Číšnk sice matku opakovaně upozorňoval, ať si ho hládá, protože na něj už jednou šlápl, když roznášel jídlo. Matka ovšem neměla asi čas - musela drbat s kamarádkama. Nakonec ten spratek strhl ubrus i s jídlem na mou kamarádku.

    Od té doby, vejdu do restaurace, vidím děti, odcházím.

    superkarma: 6 23.01.2015, 19:59:26
  16. [63] kamelie15 [*]

    Je to těžký pracuju v kavárně, kde je málo místa na projití a matky neváhaj a jedou si pokecat s kamarátkama i když už vidí v kavárně třeba 2 kočárky a nejvíc super je když mi zablokují celý stůl kočárem a já jim nemám ani dát jak kafe na stůl a vůbec je nenapadne dát kočár jinám. Taky příjde některým rodičům normální nechat děcka pobýhat po kavárně a nikdy mám trochu pocit jak když se má o ně obsluha ještě starat???? Matlání skla u vitrín kopání do dřevěnýho obložení a rodiče naprostý nezájem. Takže s dětma do kavárny a restauraci proč ne ale pouze tehdy když mají rodiče mozek!!!!

    1. na komentář reaguje Jakaz — #67
    superkarma: 6 22.01.2015, 17:19:33
  17. [62] Miluše3 [*]

    Stačí jedno uřvaný děcko v restauraci a nechutná mně ani

    svíčková.

    Ale vše je na rodičích co dítěti dovolí.

    superkarma: 4 21.01.2015, 23:39:20
  18. [61] akčak [*]

    Eva_Fl — #59no to jsou výrazy

    superkarma: 0 16.01.2015, 12:43:31

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Dudlajlama [*]

    L_B — #58 Bravo, ne moc lidi ma takhle sympaticky pristupSml67. Jasne, ze mi nevadi deti v restauraci, pokud se umi chovat. Muj posledni "detsky" zazitek byl z TP, kde jsme byli s bandou vecer na sedanku, bohuzel v nekuracke casti, a vedle nas byl stul s vetsi rodinnou oslavou, tudiz i detmi. Coz by nevadilo, az na fakt, ze kojenec pulku vecera prorval(na plne koule)a cca trilety synek lital kolem a jecel. Takze tudy cesta urcite nevede.

    Ale je fakt, ze jsme jednou sedeli vedle stolu asi deseti oslavujicich bab a doslova neslyseli vlastniho slova, tak ty baby rvalySml57.

    superkarma: 2 14.12.2014, 16:46:22
  2. avatar
    [59] Eva_CZ [*]

    Tady se chodi do restauraci jist. Stejne jako se jezdi do obchodu nakupovat. Doma se nevari, na veceri se dojede. Takze se veceri s novorozenci, posleze se starsimi detmi. Vcera jsme byli na obede. Mnohem vic, nez 3 deti u vedlejsiho stolu, me sral pan ve vedlejsim boxu. Mluvil FURT a mluvil hlasite a nekonecne dlouho a porad a tak rad se poslouchal, ze jsem mela sto chuti zarvat, at drzi tlamu a zere! Sml31

    Jinak tam mate dost zkreslene predstavy o tom, ze kdyz nekdo otevre SVUJ podnik, nemusi dodrzovat zadna pravidla. To jste tezce vedle.

    1. na komentář reaguje akčak — #61
    superkarma: 0 14.12.2014, 14:34:26
  3. avatar
    [58] L_B [*]

    My tedy deti do restaurace bereme od malinka. Ono kdyz chce byt clovek trochu aktivni a vyjet si o vikendu za sportem nebo jenom tak na vylet, tak mu kolikrat ani nic jineho nezbyvaSml80.

    Kdyz byly mensi, vybirali jsme podniky urcene pro rodiny s detma, pokud to bylo jenom trochu mozne, protoze u batolete clovek naladu kolikrat neovlivni (ale vzdycky je moznost vrazit ho do kocarku a jit se ven na chvilku projit). Ted, kdyz jsou vetsi, tak radeji vybirame "normalni" podniky, protoze cizi urvane deti mi vadi...Sml32

    Nicmene i to decko se musi naucit, jak se v restauraci ma chovat - tzn. vyzadujeme, aby byly klidne, nemluvily nahlas, nedohadovaly se, ani jinak neobtezovaly okoli. V pripade, ze by se chovaly nemistne, tak ja budu ten prvni, kdo je z restaurace vykaze, protoze se chci sama najist v klidu...Sml30...vydovadet se pak muzou na hristi nebo nekde v lese...Sml24

    .

    S majitelem podniku souhlasim - mel by si sam urcit, jake hosty u sebe v restauraci chce mit a nikdo by mu v tom nemel branit.

    1. na komentář reaguje Dudlajlama — #60
    superkarma: 4 14.12.2014, 14:19:36
  4. avatar
    [57] denkas [*]

    Eva_Fl — #48 Myslíš ty rodiče!?Sml30

    superkarma: 0 14.12.2014, 11:40:05
  5. avatar
    [56] Suzanne [*]

    gerda — #54 za nás teda ne a podle vyprávění za dětství mého tatínka taky ne. Sml30 Sebevědomější děti určitě jsou, to máš pravdu.

    gerda — #55 evelyn — #53 To rozhodně souhlasím Sml22

    superkarma: 1 14.12.2014, 11:13:14
  6. avatar
    [55] gerda [*]

    evelyn — #53tak tak. Kdo jde do společenské místnosti, měl by se umět i společensky chovat.Sml58

    1. na komentář reaguje Suzanne — #56
    superkarma: 5 14.12.2014, 10:27:50
  7. avatar
    [54] gerda [*]

    Suzanne — #50věř tomu, že dnes jsou děti mnohem sebevědomější. Na nás stačilo, aby se jenom otevřelo okno a stál tam sousedSml30

    1. na komentář reaguje Suzanne — #56
    superkarma: 1 14.12.2014, 10:26:01
  8. avatar
    [53] evelyn [*]

    Suzanne — #52samo, at se najedi, ovsem at si prvni haranty usmerni a vychovaji, nez je tam vezmou

    1. na komentář reaguje gerda — #55
    2. na komentář reaguje Suzanne — #56
    superkarma: 5 14.12.2014, 10:22:43
  9. avatar
    [52] Suzanne [*]

    kareta — #44 Tak, přesně tak jsem to myslela. Děti jsou pořád stejné. Někteří rodiče jsou praštění. A svět se mění, všechno je jiné. Stejně se mi nejvic libí ruzné historické texty o zhůvěřile vychované mládeži a o tom, že takhle nevychované děti nikdy nebyly Sml30 Psalo se to už ve starém Římě. Sml16.

    A pro pořádek - preferuji klidné restaurace bez dětí, mám ráda svůj klid. Jen se nehodlám pohoršovat nad tím, že se lidi s dětmi chtějí najíst v restauraci.

    1. na komentář reaguje evelyn — #53
    superkarma: 1 14.12.2014, 09:50:57
  10. avatar
    [51] Suzanne [*]

    Eva_Fl — #48 Přesně Sml67

    superkarma: 0 14.12.2014, 09:23:06
  11. avatar
    [50] Suzanne [*]

    gerda — #49 No však tak jsem to myslela Sml80 Že nevychovaní spratci jsme byli už my před čtyřiceti lety, přesto, že nás rodiče vychovávali dobře. A dodnes se v rodině vzpomíná na nebohou sousedku, která bydlela v domě pod mojí babičkou se třemi divokými syny. A to je sedmdesát let. Sml30

    1. na komentář reaguje gerda — #54
    superkarma: 1 14.12.2014, 09:22:10
  12. avatar
    [49] gerda [*]

    Suzanne — #41anebo to můžeš otočit - řev z okna už může být důkazem naprosté nevychovanosti těch pod ním. Někdy to opravdu vydržet nejde. Já stávám na zastávce autobusu u školy a jak se děcka na chodníku chovají, tak to je na pár facek. Perou se, honí se, kličkují kolem dokola, vůbec neberou ohled na to, že jsou tam lidé, klidně do tebe vrazí a berou to jako naprostou normu. Že u toho samozřejmě taky (a sprostě) řvou, to už je maličkost. Sml57 Já jim teda po té nevychované čuni nedám, ale nedivila bych se, kdyby jiný joSml24.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #50
    superkarma: 5 14.12.2014, 07:28:07
  13. avatar
    [48] Eva_CZ [*]

    Utopte je. Hned jak se to narodi.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #51
    2. na komentář reaguje denkas — #57
    superkarma: 0 14.12.2014, 04:35:01
  14. avatar
    [47] Dudlajlama [*]

    kareta — #44Nechapu, co kdo co ma porad s tim chozenim s detmi do hospod. Jak jsme vubec mohly prezit materskou, kdyz se tenkrat do hospod s detmi nechodiloSml80Sml57?

    Kdyz nekde sedime, a to i vecer, a kolem jeci a lita maly rozcapenec, tak mam vztek na rodice, ne na to dite. To za to, ze nema zadnou vychovu a nastavene hranice nemuze.

    Rikina — #43Sml22Sml67

    superkarma: 7 14.12.2014, 01:04:32
  15. avatar
    [46] gerda [*]

    Rikina — #37ten film nesnáším od začátku a nechápu, proč ho tak velebí.Sml80 Budu vypadat hrozně, ale v podstatě mi vadí všechny filmy s malýma dětičkama, protože se mi zdá, že se kvůli nim filmu promine i to, že je jinak docela blbýSml3. Ale na druhou stranu Bylo nás pět se mi líbilo - asi proto, že se tam ukázal normální život.Sml58

    superkarma: 2 13.12.2014, 17:22:56
  16. avatar
    [45] denkas [*]

    kareta — #44 Přesně tak,děti sou pořád stejné a vždy dokázaly využít volnosti.Ale vše má mít své meze.Sml22

    superkarma: 4 13.12.2014, 14:05:37
  17. avatar
    [44] kareta [*]

    denkas — #42 Rikina — #43 děti jsou pořád stejné, jen matky nesoudné a lezou do podniků, kam se to vůbec nehodí...ještě že nelezou do bordelu, tam nakonec vytlačí ty podnikatele (ten zbytek), aby se tam domlouvaly kšeftySml57

    1. na komentář reaguje denkas — #45
    2. na komentář reaguje Dudlajlama — #47
    3. na komentář reaguje Suzanne — #52
    superkarma: 6 13.12.2014, 14:00:54
  18. [43] Rikina [*]

    Suzanne — #41 Tady si mi děti hrajou téměř pod oknama. Je tam velká plocha trávy a od jara do podzimu tam nějaká děcka blbnou, kopou s míčem, lítají a řvou. Ale tam je to v pořádku, to je místo, kde si mají děti hrát, lítat a řvát. Nenapadlo by mě ječet na ně z okna, že to nemají dělat. Ale v restauraci, to je snad něco jiného. A vůbec všude mezi lidma. Sml80 Samozřejmě že když jsme si jako děti hrávaly u vltavských tůní, taky jsme tam lítaly a křičely. Totéž na hřišti na sídlišti. Moji potomci zas chodívali se školní družinou na "pavoučí louku" - to bylo místo, kde se lítalo, blblo a ječelo, a vychovatelka z družiny měla klid, že se tam nemá těm harantům co stát. Ale po cestě ze školy na tu louku šla robátka ve štrúdlu a bavila se potichu, jinak by byl céres, a příště by se nešlo na louku, ale sedělo by se v družině a dělaly úkoly na další den. Sml80 Prostě ty děti věděly, kde si můžou dovolit dělat cirkus a kde jim to neprojde. Mám intenzívní pocit, že dnes jim to prochází skoro všude. Což je "zásluha" dospělých.

    1. na komentář reaguje kareta — #44
    2. na komentář reaguje Dudlajlama — #47
    superkarma: 9 13.12.2014, 13:20:54
  19. avatar
    [42] denkas [*]

    Suzanne — #41 Nojo, z oken.Teda když ste si venku hrály.To je jasný.Ale rikina myslela když celá třída někam jela.A to je pravda,že v dopravním prostředku sme musely být tiše.A kdo nějak vyváděl,tak hned měl poznámkuSml22 Prostě bych řekla,že tenkrát byly určitý meze a ty už nyní nejsou.

    1. na komentář reaguje kareta — #44
    superkarma: 4 13.12.2014, 13:03:14
  20. avatar
    [41] Suzanne [*]

    Suzanne — #36 Tenkrát děti nekřičely? Když to říkáš Sml80 Klub mladého diváka byl možná kultivovanější než my. Na nás sousedky pravidelně řvávaly z oken. Můj sedmdesátiletý tatínek tvrdí, že jak člověk začne nadávat na děti a mládež, je to znak stáří Sml30

    1. na komentář reaguje denkas — #42
    2. na komentář reaguje Rikina — #43
    3. na komentář reaguje gerda — #49
    superkarma: 0 13.12.2014, 12:54:54
  21. avatar
    [40] denkas [*]

    Rikina — #37 Máš pravdu.My doma byly normální děti,hádaly sme se ,praly,..kolikrát napomenutí nepomohlo,až sme na zadek dostaly,ale mezi lidma stačilo když táta zvedl obočí a už sme ani nemuklySml22 Prostě sme tak byly naučený. Teď děti nemají před nikým respekt.Není to dobrýSml23

    superkarma: 7 13.12.2014, 12:22:16
  22. avatar
    [39] Pentlička [*]

    Mě moji rodiče vychovávali, že musím být zticha a nemluvit, pokud nejsem tázána, nesmím běhat, poskakovat, vykřikovat, to už vůbec ne. Ve škole jsme ve vyučování museli sedět s rukama za zády. Podle mých rodičů mělo být dítě vidět, ale ne slyšet. Možná mi lámali moji osobnost, ale rozhodně bylo dospělým v přítomnosti takového tichého a klidného dítěte mnohem lépe, než v přítomnosti rozjíveného brebentícího a běhajícího spratka.

    superkarma: 5 13.12.2014, 11:25:46
  23. avatar
    [38] evelyn [*]

    Rikina — #37ano, dneska je kult nevychovanych smradat a pokud si clovek dovoli poukazat na nedostatky ve vychove, je to zapskly blb. Smradi nemaj respekt pred nicim a nikym.

    superkarma: 9 13.12.2014, 11:14:39
  24. [37] Rikina [*]

    Suzanne — #36 Tak mně třeba právě film S tebou mě baví svět připadá násilně vtipný, nerealistický a za vlasy přitažený. Nelíbí se mi, a nekoukám na něj s nadšením každé vánoce, jako zbytek ČR. Sml80 Děti v tom filmu nejsou normální děti, jsou to děti filmové, představa scénáristy a režiséra, jak by mohlo vypadat, chovat se a mluvit dítě. Navíc se velmi dobře pamatuju, že nás jako děti rodiče vychovávali v ten smysl, že ječením, zmatkem a hemžením nesmíme na veřejnosti obtěžovat. Že jsme byli napomínámi a usměrňováni, nejen rodiči, ale i ve škole. Dneska, když jede třída dětí na školní výlet, tak je to rachot jak nájezd Avarů na vesnici. Křik, zmatek, pobíhání, a zůstane za nima nepořádek jak po pouti. A nikdo je neusměrňuje, už vůbec ne učitelka, která je má na povel. Ta většinou dělá, že tam není a možná se tiše modlí. Jako dítě jsem jezdívala s "klubem mladého diváka" každý měsíc do Prahy do divadla. Jak je možné, že tenkrát plný autobus dětí byl zticha, nikdo neječel, a nehemžil se, ani po cestě, ani v tom divadle? Protože kdo by to dělal, tak by příště nikam nejel, a jeho rodičům by bylo sděleno napomenutí, dotyčný by doma obdržel cambus za to, že dělal ostudu, a ve škole by byl zveřejněn na nástěnce. Což byla dostatečná potupa, aby si to každej rozmyslel. Sml57 Dneska by z toho dětičky neměly žádný respekt, doma by jim řekli, že učitelka je blbá a za nástěnku by školu žalovali. Sml80 Výsledkem je to ječení a hemžení, a negativní nálady vůči dětem ve společnosti.

    1. na komentář reaguje evelyn — #38
    2. na komentář reaguje denkas — #40
    3. na komentář reaguje gerda — #46
    superkarma: 9 13.12.2014, 09:26:09
  25. avatar
    [36] Suzanne [*]

    Mně spíš dneska přijde, že se společnost trochu rozdělila na dva tábory - dítě je můj bůh / kdo není dokonalý, ať nežije. Ale to je jen sinusoida, která přejde.

    Zrovna včera dávali S tebou mě baví svět. Jasně, děti - tedy ječení, zmatek, hemžení. Ale tenkrát se to bralo jinak a kdo neměl rád dětský smích, byl zapšklý. Dneska je poněkud opačný trend - kdo má rád děti (pokud tedy není maminka, její manža nebo babysiter), je divný Sml30

    1. na komentář reaguje Rikina — #37
    2. na komentář reaguje Suzanne — #41
    superkarma: 0 13.12.2014, 08:07:18
  26. avatar
    [35] Myskdalen [*]

    V pražském Imperialu před rekonstrukcí, když se tam ještě mohly házet koblihy po lidech... byl dětský koutek a každému dítěti dávali omalovánky a pastelky k tomu, ideální místo kam jít s dítětem na kafe.

    superkarma: 1 13.12.2014, 00:39:28
  27. avatar
    [34] Myskdalen [*]

    Je mi jedno, co udělal zrovna v MB, já s dítětem od malička do restaurace chodila, dnes je k tomu spíš trend, jsou dětské koutky atd. a kdyžtak jsem tahala s sebou vždy blok a pastelky, to byla zásada, pak byl klid a o zábavu postaráno.

    superkarma: 2 13.12.2014, 00:38:18
  28. avatar
    [33] kobližka [*]

    Až si rodič uvědomí,že JEHO potomek není žádné božstvo,které musí každý respektovat,ubyde problémů s rozmazlenci,uřvanci a vzteklouny.Kdekoliv.Momentálně u nás panuje kult dítěte,které je téměř nedotknutelné.Jen se zkuste na takového vzteklouna jenom špatně podívat a poznáte,jak dokáže být jeho matka bojovná.Neb taková si myslí,že všichni jsou tu pro to,aby uctivě civěli obdivně na jejího potomka.

    Jen houšť a víc takovým cedulím,které zakazují vstup nevychovaným dětem,je to za trest s takovými sdílet prostor.Já jsem pro.A vůbec jsem si myslela,že když mám svůj vlastní podnik,že si můžu na cedulku na dveře napsat co chci.Teda,pokud to samozřejmě nebude rasistický text.

    superkarma: 8 12.12.2014, 17:23:35
  29. avatar
    [32] diblice [*]

    no asi chudák musí upozorňovat rodiče, aby si ty potomky usměrňovaly, sama jsem s dcerou do restaurací chodila, když jsme měly celodenní výlety na vyšetření, ale pro ni to byla odměna, tak se chovala vždy slušně, ale pár rozjívených dětiček jsem zažila a obdivovala personál, co vydržel

    superkarma: 1 12.12.2014, 14:57:29
  30. avatar
    [31] kareta [*]

    Já bych zakázala vstup do restaurace všem, co neumí vzorně stolovat a společensky se chovat.

    superkarma: 6 12.12.2014, 14:54:23

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme