Zdraví

S antikoncepční náplastí se váhy bát nemusíte!


Mýtus, že hormonální antikoncepce způsobuje zvyšování hmotnosti žen, se traduje od šedesátých let minulého století, kdy  se začala používat. Zkreslená informace přetrvává dodnes, přestože ve vývoji antikoncepce došlo k výraznému pokroku. V současné době je na trhu velké množství nízkohormonálních antikoncepčních přípravků, které zvyšování hmotnosti zcela určitě nezpůsobují.

Antikoncepční náplast, nejmodernější způsob antikoncepce, obsahuje dva druhy hormonů – gestagen a estrogen, a patří mezi nízkohormonální antikoncepční přípravky,“ uvádí MUDr. Vladimíra Paseková „Koncentrace hormonů dostatečně chrání před otěhotněním a zároveň minimálně zatěžují ženský organizmus. Účinné látky se postupně uvolňují přes kůži přímo do krevního oběhu, takže nedochází k výkyvům v hladině hormonů, jako to bývá u antikoncepčních pilulek,“ dodala.

Norelgestromin – gestagen obsažený v antikoncepční náplasti i jiných antikoncepčních přípravcích vykazuje minimální androgenní aktivitu, která je spojená s nárůstem hmotnosti. Klinické studie prokázaly, že používání antikoncepční náplasti hmotnost nezvyšuje1. U téměř 80 % žen, které antikoncepční náplast používaly po dobu jednoho roku, nedošlo k žádné změně hmotnosti. U zbylých 20 % došlo k mírným poklesům či nárůstům hmotnosti. Tyto změny jsou však, především u mladších dívek, dány přirozeným tělesným vývojem. Další studie porovnávala změny hmotnosti u skupiny žen používajících  antikoncepční náplast s kontrolní skupinou, které si lepila placebo. Z výsledků vyplynulo, že ve změnách hmotnosti uživatelek skutečné a placebové antikoncepční náplasti nebyl žádný rozdíl. Zvýšení hmotnosti o více než 10 % zaznamenalo dokonce vyšší procento žen, které používaly placebo.

Co si počít, pokud přibýváte na váze, což je obzvlášť před létem sledovaná veličina?

„Nedávejte vinu antikoncepci, jezte zdravě a s mírou,  hýbejte se a hlavně  hlídejte, aby příjem energie byl nižší než jeho výdej," radí ženám Martina Piskorová, koordinátorka internetového magazínu www.jednoutydne.cz, který je určen pro moderní ženy. Najdete v něm velké množství informací a zajímavých novinek z oblasti životního stylu, včetně sekce o antikoncepci. 

 

 

   
22.07.2005 - Zdraví - autor: Komerční článek

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [91] parašutysta [*]

    Otik: Jde to stejně jako u pilulek. Prostě lepíš a lepíš bez přestávky.

    superkarma: 0 25.07.2005, 11:44:02
  2. [88] J.kvetinka [*]

    ahojda,máte tady někdo zkušenosti s těmi naplastmi?A nevite někdo kolik tak stoji??Diky za odpověď

    superkarma: 0 24.07.2005, 21:22:10
  3. avatar
    [86] elen-a [*]

    TAKY LEPÍM NÁPLAST, PŘESLA JSEM Z PRÁŠKŮ A VÁHA KLESLA O 2KG .BEZ JAKÉKOLIV DIETY, ČI OMEZOVÁNÍ.

    superkarma: 0 24.07.2005, 11:17:51
  4. avatar
    [85] Vivian [*]

    Janulicek: kdyby byla Nyo vdaná, tak možná, ale pokud nemá stabilního partnera, tak by bylo docela drsný chtít po každém, aby se šel nechat sterilizovat

    Nyotaimori: jak už jsem psala, tvou jedinou možností by bylo mít hoodně peněz...

    svetluszka: jo takhle jsi to myslela... tak to jo. Ale není to tak absolutní, ony se i ty přestřižené vejcovody dají někdy sešít zpět... i když ta pravděpodobnost, že žena bude po tom zase schopná otěhotnět, není nijak vysoká.

    superkarma: 0 24.07.2005, 10:27:40
  5. [80] bejby [*]

    Velkou duvěru k těm náplastem nemám.

    superkarma: 0 23.07.2005, 21:08:08
  6. avatar
    [77] svetluszka [*]

    Vivian: Podle toho co jsem o tom četla tak IVF je jediný způsob, jak po sterilizaci otěhotnět.

    superkarma: 0 23.07.2005, 03:24:08
  7. avatar
    [75] Vivian [*]

    Nyotaimori: IVF je umělé oplodnění, nevím, jak to s tím souvisí... jinak i sterilizace se dá řešit, když si to rozmyslíš, existuje možnost to "vrátit", ale není to jednoduchý a nikdo neručí za to, že žena bude po tom zase schopná mít dítě.
    Na kolik to přijde nevím, ale myslím, že kdybys měla dost peněz, stoprocentně bys našla lékaře, který by ti ji udělal i teď, tomu věř... Koupit se dá ledacos, lidi jsou prodejný

    superkarma: 0 22.07.2005, 21:00:34
  8. avatar
    [73] Kekka [*]

    anika: můžu se zeptat jaké problémy?

    superkarma: 0 22.07.2005, 20:28:43
  9. avatar
    [72] Vivian [*]

    svetluszka: ty jsi po sterilizaci?

    superkarma: 0 22.07.2005, 20:19:37
  10. avatar
    [70] svetluszka [*]

    Nyotaimori: Nejspíš je to proto, že jsi mladá a co kdyby sis to v budoucnu s dětma rozmyslela . Ta sterilizace stojí prachy a léčba a IVF ještě víc...já bych ti mohla povídat...

    superkarma: 0 22.07.2005, 18:30:31
  11. avatar
    [69] Vivian [*]

    Žábina: ale píšeš, že každá antikoncepce způsobuje nezájem o sex, což není pravda... jak píšu - jak která a jak u koho, nelze zobecňovat

    Manx: v případech, které popisuješ, je ochrana proti početí opravdu SNÍŽENÁ! Pokud pozřeš pilulku, kterou vzápětí vyzvrátíš, měla by sis vzít radši hned druhou (pokud ovšem nebudeš ve zvracení pokračovat) nebo se jistit třeba ještě gumou, protože ta pilule se nevstřebala.
    Pokud máš styk odpoledne a večer si vezmeš pilulku, kterou vyzvracíš, je to to samé... Nezapomeň, že spermie můžou přežít v tvém těle cca 48 hodin

    superkarma: 0 22.07.2005, 17:13:58
  12. avatar
    [68] paja.svecova [*]

    Právě jsem založila auditko o HA, můžete mi napsat zkušenosti s jednotlivými přípravky...
    http://www.zena-in.cz/auditoria/auditorium_osobni.asp?stranka=1&id=1211

    superkarma: 0 22.07.2005, 17:04:28
  13. [66] Rikina [*]

    Nyotaimori: přesné podmínky nevím, ale mně už je přes 40, tak asi to je taky jeden z důvodů, proč se dá takový zákrok provést. Kdyby mi slíbili, že pak nebudu mít menzes, neváhám ani vteřinu. Bohužel na to sterilizace vliv nemá, čímž se mi nejeví tolik zajímavá

    superkarma: 0 22.07.2005, 15:51:42
  14. [64] Rikina [*]

    Nyotaimori 52: jak to, že ne ? Vždyť mi doktorka sama nabízela sterilizaci, a děti mám jen dvě... prý se to nedělá hlavně proto, že mají ženský nesmyslný předsudky, a nechtějí. Že by si pak nepřipadaly jako ženy, či co.

    superkarma: 0 22.07.2005, 15:13:07
  15. avatar
    [61] Žábina [*]

    Vivian: no vždyť jsem to psala že se liší skladbou hormonů... i to že Evra nejde přes žaludek

    superkarma: 0 22.07.2005, 14:39:15
  16. avatar
    [60] Vivian [*]

    Mně osobně stoprocentně vyhovuje polykání pilulek, snáším je naprosto bez problémů a bez jakýchkoli nežádoucích účinků, a zapomínání mi problém nedělá
    Slyšela jsem už nejednou, že se náplast odlepila, třeba při koupání v moři o dovolené, a musela se vyměnit (což se při té ceně trošku prodraží) nebo že se objevila alergická reakce na lepidlo a tak podobně...

    Výhoda u náplastí je, že na rozdíl od pilulek se jejich účinek nesnižuje zvracením nebo průjmy. Ale tohle neřeším Za prvé zvracím nebo průjmuju dost vzácně, a za druhé, když zvracím nebo mám průjem, obvykle nemám chuť na sex

    superkarma: 0 22.07.2005, 14:21:42
  17. avatar
    [59] Luciš [*]

    Taky si myslím, že je to úplně stejné jako u nízkoHA pilulek, jen se nezatěžuje žaludek. Jak můžou tvrdit, že se po náplastech netloustne. Netloustne se po jakékoliv nízkohormonálná antikoncepci

    superkarma: 0 22.07.2005, 14:19:29
  18. avatar
    [58] Vivian [*]

    Žábina: není to pravda, všechny antikoncepční preparáty nejsou stejné kdyby byly, stačil by jeden a nebylo by jich na trhu tolik jednotlivé přípravky se mohou lišit jak obsaženými látkami (pozor! - nejen hormony), tak jejich množstvím, stejně jako se liší jednotlivé uživatelky (každý organismus je trochu jiný), takže jeden preparát může mít na každou ženu úplně jiný účinek, rozhodně se to nedá zobecňovat

    Pokud jde o vliv na játra, dnes už jsou ta množství hormonů v těch preparátech tak nízká, že to má vliv jen minimální, ale ta možnost tu pořád je, protože ty hormony se z náplasti uvolňují do krve a krev se "filtruje" přes játra. Jediný rozdíl je v tom, že to nejde přes žaludek, takže je to řešení pro někoho, komu je po spolknutí pilulky špatně od žaludku (nebo mu polykání dělá potíže ), jinak je mechanismus působení na organismus naprosto stejný jako u pilulek.

    Evra stojí kolem tisícovky na 3 měsíce (v každé lékárně je to samozřejmě jiné) a zkušenosti jednotlivých klientek jsou různé, ale řekla bych, že to není až tak úplně úžasná a báječná věc, jak praví tento "odborný" komerční článek, jelikož se ozývá i dost negativních ohlasů
    Je to asi jako s každou antikoncepcí, jeden si ji chválí, druhému nevyhovuje...

    superkarma: 0 22.07.2005, 14:16:19
  19. avatar
    [55] vifina [*]

    Janulicek: psala jsem cenu níže, takže na 3 měsíce náplasti stojí 1006,- Kč.

    superkarma: 0 22.07.2005, 14:03:56
  20. avatar
    [53] Žábina [*]

    Nyotaimori: ty jsi číslo

    Manx: taky jsem si lepila na zadek, konkrétně doprostřed půlky a ani ve vykrojených kalhotkách nebylo nic vidět

    vifina: KAŽDÁ antiko to způsobuje, věř tomu...tvoje sestra je holt náruživá jako Nyotaimori ,takže ani antiko jí nemůže omezovat

    superkarma: 0 22.07.2005, 13:40:47
  21. [51] Gabka [*]

    Manx: mě se tedy povedlo přibrat i po Yadine asi to bude velmi individuální

    superkarma: 0 22.07.2005, 13:13:40
  22. avatar
    [48] vifina [*]

    Manx: já nosím bikiny a lepím si to tak, aby mě to ty plavky zakryly. Opravdu to nejde ani v plavkách vidět. Horší jsou tanga plavky, ale ty já nenosím.

    superkarma: 0 22.07.2005, 12:11:34
  23. avatar
    [44] vifina [*]

    Žábina: no ale mě doktorka řekla, že naopak antikoncepce s malým obsahem hormonů to právě nezpůsobuje. Moje sestra bere antikoncepci Harmonet a ze sexem jí to žádný problémy nedělá.

    superkarma: 0 22.07.2005, 11:50:03
  24. avatar
    [42] vifina [*]

    Manx: já si tu náplast lepím na zadek kvůli tomu, aby to nebylo vidět.

    superkarma: 0 22.07.2005, 11:46:52
  25. avatar
    [40] Žábina [*]

    vifina: ano, přesně tak...to je jejich výhoda že nepůsobí na játra, že nezatížují strav.trakt
    ale jinak mají stejné vedlej.účinky jako ostatní prášky
    prášky se střídají proto že každé obsahují jinou hodnotu hormonů, která se u někoho projeví např.krvácením v průniku /mezi cykly/ pak musí mít vyšší hodnoty hormonů někomu to nevadí, pak mu stačí nízkodávkové
    ale libido neboli chuť na sex snižuje úplně všechna antiko

    superkarma: 0 22.07.2005, 11:34:35
  26. avatar
    [39] narciska [*]

    vifina: tak to jo. Na mesic by to bylo silene moc. No ono je to dost i tak, ale uvazuju o tom, ze ji zkusim..

    superkarma: 0 22.07.2005, 11:28:23
  27. avatar
    [38] renike [*]

    marti26: a myslis ze ostatni vedlejsi ucinky nemaji???

    superkarma: 0 22.07.2005, 11:27:13
  28. avatar
    [37] vifina [*]

    Žábina: ne, protože každá antikoncepce působí jinak. Proto když ti nějaký prášky nesednou, tak máš zkusit jinou antikoncepci a zkoušet dokavaď to nebude O.K. Tyto náplasti zase nepůsobí na játra jako pilulky.

    superkarma: 0 22.07.2005, 11:22:23

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [36] Žábina [*]

    vifina: č.29 - no nevím jestli sis to jen nevsugerovala, protože hormony jsou úplně stejné jako u tabletek, akorát se dostávají do těla jinou cestou - přes krevní oběh a ne přes žaludek

    superkarma: 0 22.07.2005, 11:17:13
  2. avatar
    [35] Žábina [*]

    marti26: to je podle mě nesmysl, je to tady novinka ale povolený to je
    já je měla už loni, jako jedna z prvních

    superkarma: 0 22.07.2005, 11:15:52
  3. avatar
    [34] Meander [*]

    Předražený a neestetický...

    superkarma: 0 22.07.2005, 11:14:39
  4. avatar
    [32] vifina [*]

    narciska: ne 1006Kč je na 3 měsíce!!

    superkarma: 0 22.07.2005, 10:21:47
  5. avatar
    [31] narciska [*]

    vifina: a ta cena kolem 1000Kc, to je teda na 1 mesic? za 3 naplasti?

    superkarma: 0 22.07.2005, 10:20:03
  6. avatar
    [30] Hanďule [*]

    mě se teda odlepila jednou, ale jen kousek

    superkarma: 0 22.07.2005, 10:13:09
  7. avatar
    [29] vifina [*]

    Žábina: souhlasím, že když se náplast sundavá, tak to bolí, proto jí chce co nejrychleji strhnout. Jinak s tím menzesem, tak já jí mám pro změnu zase slabší než když jsem brala prášky Mercylon. Jenomže já ty náplasti beru první měsíc, tak zatím nemohu posoudit, ale v sexuální stránce mě pomáhají!!! Když jsem brala Mercylon, tak jsem opravdu měla odpor k sexu, protože jsem byla suchá, sex mě i bolel a pořád jsem byla unavená. teď se cítím jak nikdy předtím a doufám, že mě to i nadále vydrží.

    superkarma: 0 22.07.2005, 10:10:31
  8. avatar
    [28] vifina [*]

    Kelly: náplast se neodlepí. Taky jsem se první týden bála a pořád náplast kontrolovala, ale zbytečně a to jsem plavec, takže skoro každý den trávím čas v bazéně apod.

    superkarma: 0 22.07.2005, 10:05:15
  9. avatar
    [27] Žábina [*]

    narciska: na jeden měsíc máš 3 ks náplasti, každý týden si musíš nalepit jednu a tu předchozí samozřejmě sundat

    superkarma: 0 22.07.2005, 10:03:54
  10. avatar
    [26] vifina [*]

    narciska: lepí se jednou za týden. Příklad nalepíš si jí v pátek a příští týden v pátek si jí odlepíš a nalepíš novou (pozor: náplast se nemá lepit na stejné místo). Takhle to děláš 3 týdny a 4. týden si nic nelepíš a očekáváš menzes. Teď v létě je nejlepší si náplast lepit na prdýlku, protože se většina z nás opaluje, tak aby někde neměla bílý čtvereček. V zimě je už to jedno.

    superkarma: 0 22.07.2005, 10:03:12
  11. avatar
    [25] Žábina [*]

    náplast Evra jsem měla loni v létě...nejdřív jsem si jí pochvalovala, nemusela jsem myslet každý den na prášek..trochu mě sice vadilo sundávání - docela to bolí, náplast drží pevně, ale co bych pro trochu pohodlí nevydržela
    co však bylo horší, že jsem při ní měla dost silnou menstruaci...a to se mi vůbec nelíbilo
    proto jsem se vrátila k tabletám, beru Jeannine

    superkarma: 0 22.07.2005, 10:03:01
  12. avatar
    [24] Olynth [*]

    Kelly: fakt se neodlepí a to jsem s ní chodila dvakrát týdně plavat do bazénu. A prý vydrží i saunu

    superkarma: 0 22.07.2005, 09:58:23
  13. avatar
    [23] sharonka [*]

    Já už beru 9 let Cilest a začínám uvažovat o jeho vysazení. V každé té 7-denní pauze mám dvoudenní migrénu, nejspíš ze snížení hladiny hormonů, což mi dost vadí. A za poslední dva roky jsem přibrala asi 5 kg, přitom se mi nezdá, že bych se nějak přecpávala a nemůžu se jich zbavit, tak si říkám, jestli to není tím Cilestem. Taky mám genetické předpoklady ke křečovým žílám a na to není antikoncepce moc dobrá. Asi to proberu se svým MUDr., stejně musím teď v srpnu po roce zas na kontrolu.

    superkarma: 0 22.07.2005, 09:54:22
  14. avatar
    [22] narciska [*]

    A na jak dlouho se lepi? na 21dni jako normalni HA nebo jinak?

    superkarma: 0 22.07.2005, 09:52:02
  15. avatar
    [21] Kelly [*]

    Odborný článku, zaručíš nám, ženským, že se náplast neodlepí a neztratí ... ???
    A co alergické reakce, ty nebyly po náplasti u dotyčných zaznamenány?

    superkarma: 0 22.07.2005, 09:50:46
  16. [20] Gabka [*]

    Moje sestra náplast používá a je s ní spokojená. Dřív zapomínala pilule, proto se pro ní rozhodla. Cena sice není malá, ale je srovnatelná s mým Yadine, za který dám taky skoro tisícovku.

    superkarma: 0 22.07.2005, 09:23:54
  17. [19] okno [*]

    Vidíte holky,ještěže jsem vám to řekla,aspoň víte,že jste normální a za vše můžou pilule .Moje mirena na pět let stála 4.800,je to naráz hodně,ale dejte si dohromady sumu za prášky za pět let,k tomu vložky,tampony a zjitíte,že je to zadara..navíc to jde pořídit na splátky a pokud jste u VZP,tak do 35let přispívají na antiko,Vnitro i dýl..

    superkarma: 0 22.07.2005, 09:11:12
  18. avatar
    [18] svetluszka [*]

    No a já si zrovna koupila balení na 5měsíců dopředu...beru Logest, ten taky stojí skoro 1000,-, ale je to za tři měsíce.

    superkarma: 0 22.07.2005, 09:06:20
  19. avatar
    [16] vifina [*]

    svetluszka: ano nechutenství k sexu, únava apod., tak za to vše může antikoncepce. Nechutenství k sexu má strašně moc holek či žen kteří HA berou. Proto je nejlepší buď zkusit jinou variantu antikoncepce nebo jí nebrat vůbec.

    superkarma: 0 22.07.2005, 09:02:18
  20. avatar
    [15] raddre [*]

    mě sice hormonální antikoncepce nepřidala na váze ani gram,zato na sex.apetitu včechno

    superkarma: 0 22.07.2005, 09:01:04
  21. [14] okno [*]

    svetluszka: no to si piš,že je to možné..vím o několika kamoškách,co dopadly stejně a jakmile to vysadily,vše se vrátilo do normál.kolejí..

    superkarma: 0 22.07.2005, 09:00:12
  22. avatar
    [13] svetluszka [*]

    To je vážně možný, že HA může mít jako vedlejší ůčinek nechuť k sexu? A já se pořád vymlouvám, že jsem unavená...

    superkarma: 0 22.07.2005, 08:57:03
  23. avatar
    [12] almi 77 [*]

    Taky jsem tuto náplast vyzkoušela, ale dvě základní PROTI rozhodly, proč jsem u ní nezůstala. Jedním důvodem byla příliš vysoká cena, druhým důvodem bylo to, že mi přišlo na některých místech nepohodlné mít náplast a vůbec představa, že si od teď budu pravidelně někam po sobě lepit několik let náplast Drží ale dobře, jen co je pravda, taky jsem čtvereček lepidla po sundání náplasti na sobě měla ještě nějakou dobu Samozřejmě je to "pohodlné" v tom, že nemusíte denně myslet na prášek, ale jsou i jiné antiko metody, kdy na to nemusíte myslet každý den

    superkarma: 0 22.07.2005, 08:38:17
  24. avatar
    [11] vifina [*]

    okno: právě že beru tyto náplasti Evra!! Předtím jsem brala antikoncepční pilulky Mercylon.

    superkarma: 0 22.07.2005, 08:25:24
  25. [10] okno [*]

    vifina:jak jsi to vyřešila?Nebereš nic nebo něco jiného?

    superkarma: 0 22.07.2005, 08:18:11
  26. avatar
    [9] vifina [*]

    okno: s tím nezájmem o sex s tebou úplně souhlasím , protože jsem tyto problémy měla taky a td je konečně s tím konec!!!

    superkarma: 0 22.07.2005, 08:15:45
  27. [8] okno [*]

    10let jsem používala hormonální antikoncepci a jako většina z nás jsem ze začátku přibrala,to se časem upravilo,ale bohužel jsem po několika letech zjistila,že opadá můj zájem o sex,že jsem totální frigida..po prostudování antiko jsem zjistila,že to antikoncepce,ne já má za vinu můj nezájem o sex..nyní mám již rok Mirenu a vše je o.k.Navíc jsem po půl roce přestala mestruovat,což je taky super..takže vřele doporučuji!!Pět let nemusím přemýšlet,jestli jsem vzala piluli,nemusím vybírat dovolenou tak,abych TO neměla..paráda

    superkarma: 0 22.07.2005, 08:07:46
  28. avatar
    [5] vifina [*]

    Náplast Evra používám teprve 3 týden a jsem s ní velice spokojená. Nejenže se mě vrátila chuť na sex, ale je to paráda, když si jí můžu jenom jednou za týden vyměnit. Taky jsem měla obavu, že náplast nebude dobře na těle držet, ale drží skvěle ať dělám cokoliv. Akorát jedna nevýhoda to je že je drahá 1006Kč!!

    superkarma: 0 22.07.2005, 07:23:08
  29. avatar
    [2] Raduzka [*]

    Neslyšela jsem o ni. Prý ale pomáhá nepřežírat se! nepřežírat se! nepřežírat se!

    superkarma: 0 22.07.2005, 06:56:53
  30. avatar
    [1] svetluszka [*]

    A antikoncepční náplast po které se i hubne neexistuje..?

    superkarma: 0 22.07.2005, 06:22:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme