Bulvár

Řvoucí dítě v letadle je noční můra

Jestli jste někdy letěli letadlem, možná to znáte. Nastupujete a říkáte si: prima, osm hodin letu, to se aspoň trochu vyspím. Tuhle představu vám ale vzápětí poté zkazí pohled na sedadlo za vámi: malé dítě.

kid

Už bych ani nespočítala, kolikrát se vracel ze služebních cest letadlem můj manžel. Vždycky je unavený a stěžuje si, ale to, co zažil při poslední cestě, daleko předčilo všechny předchozí zážitky. Cestou z New Yorku do Prahy za ním sedělo dvouleté dítě. A celou cestu brečelo, křičelo, hučelo nebo bouchalo do jeho sedadla. Přijel domů a prohlásil: „To je noční můra všech mých dalších cest.“ A pak to začal popisovat.

„V celém letadle bylo asi jediné dítě, a samozřejmě jsem měl sedadlo hned před ním. Jinde volno nebylo, takže jsem si ho ani nemohl vyměnit. Začalo to hned po usednutí - první kopanec do sedadla. Za další minutu znovu a pořád a pořád. Po půl hodině už mi došla trpělivost, a tak jsem si stoupl a slušně řekl jeho rodičům (odhadl jsem je na Američany), jestli by malého mohli pohlídat, aby nekopal do sedadla. Asi mu něco řekli, neslyšel jsem to, ale kopání přestalo. Asi na deset minut.

Jen co jsme vzlétli, dítě k tomu všemu začalo brečet. Po hodině řevu jsem měl nervy na pochodu, slyšel jsem křik i přes sluchátka a nahlas puštěnou hudbu. Určitě se uřve, přece nemůže mít tolik energie, uklidňoval jsem se pořád. Ale marně. Chvíle, když brečet přestalo, aby popadlo dech, byly ukrutně krátké. Pokusil jsem se znovu oslovit rodiče, ale oba měli zavřené oči a v uších sluchátka. Oni snad opravdu spí! V tomhle řevu? divil jsem se. Asi byli zvyklí, nevím, ale já trpěl dál.

Rodiče ho nechali řvát...

Když už chlapec přestal brečet, všelijak hučel, pokřikoval, mluvil nebo vydával jiné zvuky, prostě zticha nebyl snad ani deset minut. A taky chodil po letadle, všechno osahával, bral lidem věci z kapes na sedadlech - prostě otravoval celé letadlo. Nechápal jsem, že ho rodiče nechají, ale Američani to tak asi mají ve zvyku, ani jednou ho neokřikli, neřekli mu, ať to nedělá, neuklidnili ho, prostě na něj jen koukali. Bylo to neuvěřitelné.

Já samozřejmě celou dobu nespal. Po osmi hodinách už jsem byl tak vyřízený, že tělo únavu nevydrželo a já konečně usnul. A za patnáct minut jsme přistávali. Byla to zatím nejhorší cesta mého života.“

Asi nepřeháněl. Když přijel domů, večer si lehl, usnul a dvanáct hodin spal. A pak ještě týden nadával...

Máte taky nějaký takový zážitek? A nechaly byste své dítě, aby se takhle chovalo kdekoliv, nejen v letadle?

Další články v našem magazínu:


Slovo ke 13. úkolu ze soutěže o strašidlo - doporučueme zkopírovat : hòa bình

   
10.07.2013 - Společnost - autor: Lucie Paličková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [71] martasko [*]

    no, tak to by mě zabilo :(, někteří rodiče jsou fakt mazec, též jsem několikrát seděla před kopajícím dítětem, naštěstí ne 8 hodin Sml32 letos v srpnu letíme na dovolenou i s dětmi - 2 a 3 roky, tak se těším,že si ten zážitek užiju i z druhé strany, ale snad holky ukočírujeme a nebudou terorizovat celé letadloSml79

    superkarma: 0 12.07.2013, 12:59:55
  2. [70] simaj [*]

    Tak to musela být pěkná cesta Sml68... nechápu rodiče co nejsou schopni dítě alespoň okřiknout, když dělá to, co nemá. U nás v rodině to bylo podobné, prý věk vzdoru a teď se jim to vrací i s úroky.

    superkarma: 0 12.07.2013, 00:23:38
  3. [69] cilani [*]

    Rikina — #3 fakt? Netušil jsem, že jdou zvlášť vagony pro matky s dětmi. Asi bych i s případným potomkem taky nastoupila do běžného vagónu, protože o těch druhých jsem neměla ani šajnu..

    superkarma: 0 11.07.2013, 08:34:40
  4. avatar
    [68] ondrasek74 [*]

    Moje noční můra je ta, že mám poprvé autobudem cestovat s 2.5 letou do Prahy - hodinka cesty, aby něco podobného nepřipravila i ona. Neposedí chvilku. Vezmeme zásobu knížek a budeme číst, to má ráda.

    superkarma: 0 10.07.2013, 21:17:10
  5. avatar
    [67] kobližka [*]

    peetrax — #66 To víš,doba se změnila,ale o tom nemá cenu diskutovat.Jinak s tebou souhlasím.

    superkarma: 0 10.07.2013, 20:42:34
  6. avatar
    [66] peetrax [*]

    kobližka — #56 vidím to stejně, sice je mořský vzduch blahodárný, ale jinak je tak malému děcku celkem jedno, jestli je u moře nebo na Mácháči. Jak to tak sleduju v okolí, spíš rodiče si nedokáží odříct a ohánějí se tím, že je to vlastně dobrý pro to nemluvně, že tam jedou kvůli němu. Je to docela úsměvné. Sml30

    1. na komentář reaguje kobližka — #67
    superkarma: 3 10.07.2013, 20:26:04
  7. avatar
    [65] Pentlička [*]

    Řvoucí dítě je noční můra kdekoliv.

    superkarma: 1 10.07.2013, 20:21:56
  8. avatar
    [64] daska59 [*]

    Tak to určitě byli Američani, s tou jejich volnou výchovou Sml30. Ne že bych neměla děti ráda, ale i proto si plánujeme dovolenou první týden v září, když jdou děti do školy. Nechci napomínat rodiče, jak se vychovávají děti Sml80.Jednou se nám to pěkně vymstilo, letadlo bylo plné předškoláků Sml30

    superkarma: 0 10.07.2013, 19:45:23
  9. avatar
    [63] Altamora [*]

    kuzle — #61 Máš pravdu, že tohle harcování od památky k památce má člověk provozovat z vlastní vůle, ne z donucení. K tomu se musí dospět. Přiznávám, že já k tomu nedospěla. Absolvovala jsem jen jeden poznávací zájezd a nehodlám si to zopakovat. Cestování typu "Jestliže je úterý, musíme být v Belgii" musí být pro dítě otrava na entou. Malé dítě si víc užije pobyt v dobře zařízeném hotelovém komplexu než u jihočeského rybníka a pravděpodobně i s menšími zdravotními následky. Se čtyřletou dcerou jsem jela autobusem z Ostravy na Šíravu. Bez následků a krásně jsme si to tam užili. Stejně tak by přežila a užila si i pobytu v Turecku, kdyby to tenkrát bylo možné.

    superkarma: 0 10.07.2013, 19:26:41
  10. avatar
    [62] Eva_CZ [*]

    No nevim, je pry pravda, ze tak male deti by musely u more stravit 6+ tydnu, aby se na nich ucinky more nejak projevily, kratsi pobyty jsou pro ne vic stresujici, nez lecive. Sml80

    superkarma: 1 10.07.2013, 18:02:09
  11. avatar
    [61] kuzle [*]

    kobližka — #60 pekne dekuju, v danem pripade bych si asi radeji fakt vystacila sama nebo cele prazdniny na tabore, nez tohle harcovani od certa k dablu Sml68

    1. na komentář reaguje Altamora — #63
    superkarma: 0 10.07.2013, 17:18:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] kobližka [*]

    kuzle — #57 Buď ráda,žes toho s rodiči hodně zažila,jiné děti si musí vystačit samy.

    1. na komentář reaguje kuzle — #61
    superkarma: 0 10.07.2013, 16:33:54
  2. [59] free [*]

    Mě stačilo nedávno dítě v dálkovém autobuse.... ale matka byla v klidu, prostě moderní výchova.

    superkarma: 0 10.07.2013, 16:32:14
  3. avatar
    [58] RosaGloriaDei [*]

    kobližka — #56 tak to stoprocentně

    superkarma: 0 10.07.2013, 15:30:24
  4. avatar
    [57] kuzle [*]

    kobližka — #56 myslim, ze si to uzila vic nez ja se segrou, kterou nasi tahali celou zapadni Evropou jen co se otevrely hranice a to bylo hrrrr na pamatky, hrrr do auta, hrrr dal Sml28 a to klidne 14 dni v kuse ... co ja bych dala za to nekde se natahnout na plazi, uzivat si vody a slunicka, hriste, kolotocu ... zatim jsem videla kazdy kostel v kazdem meste, kazdou zriceninu co jsme potkali ... a co si z toho pamatuju, houby s octem Sml68

    1. na komentář reaguje kobližka — #60
    superkarma: 1 10.07.2013, 15:28:26
  5. avatar
    [56] kobližka [*]

    RosaGloriaDei — #54 Ale vždyť já ti to neberu,když jste to tak chtěli,je to vaše věc.Snažím se jen říci,že malému prckovi,2-3 letému je úplně šumafuk,jestli je s tátou a mámou v nějaké tramtárii,nebo na dovolené v Čechách...nic,víc,nic miň.

    1. na komentář reaguje kuzle — #57
    2. na komentář reaguje RosaGloriaDei — #58
    3. na komentář reaguje peetrax — #66
    superkarma: 2 10.07.2013, 14:54:43
  6. avatar
    [55] Brixik [*]

    Bébina — #52 Jojo, to funguje, taky už jsem viděla pravý opak účinku sedalinu. Ale nějaké zklidňující homeopatika určitě jsou nebo aspoň Kinedryl, ten taky uspává.

    superkarma: 0 10.07.2013, 14:51:04
  7. avatar
    [54] RosaGloriaDei [*]

    kobližka — #49 naše malá byla vloni (v roce a půl) na dovolené dvakrát (v Řecku a v Turecku), chtěli jsme využít, že je zdarma, a musím říct, že si to tam opravdu hodně užila, ona je dost akční, má ráda změnu, na nové prostředí se adaptovala velmi rychle, hned měla všude kamarády...jen já jsem si kolikrát říkala, jestli mi to stojí za to, protože to není o tom, že si rodič válí šunky na pláži, děcko baví každá hra chvilku a je potřeba jej neustále stimulovat...na druhou stranu, co je pro něj lepší než čistý přímořský vzduch a čas strávený s blízkými, kteří se mu mohou na AI dovolené 100% věnovat?

    1. na komentář reaguje kobližka — #56
    superkarma: 0 10.07.2013, 14:21:01
  8. avatar
    [53] Eva_CZ [*]

    Galiku, Gerdo - ten okamzik zlomu nastava rozhodne driv, muj syn mi tahal domu na obedy kamarady ze stredni, tem klukum bylo cca 16 let, byli uzasni. Do jednoho. A o jejich vychove doma si nedelam iluze. Byli slusni, uctivi, laskavi, vdecni - no koukala jsem jak zjara. Sml80

    K tem antidepresivum - Amerika je tvrda svine. Ten tlak v praci a zivote vubec je obrovsky. Navic tady predepisuji antidepresiva jak na bezicim pasu. Pilulky stesti? Sml80Sml15

    superkarma: 0 10.07.2013, 13:58:08
  9. [52] Bébina [*]

    Brixik — #25 Který ovšem nezabírá vždy a zvlášť ne tehdy, když je zvíře hodně psychicky excitované, to naopak bude jančit ještě víc.

    1. na komentář reaguje Brixik — #55
    superkarma: 0 10.07.2013, 13:52:07
  10. avatar
    [51] kuzle [*]

    kobližka — #49 kdyz uz ji bylo dobre tak si to uzivala na detskem hristi, v detskem bazenku, na retizkovem kolotoci, na masince co jezdila po kolejich kolem dokola Sml22 ten hotel mel specialni jidelnu pro deti s detskym koutkem, klouzackou, houpackou ... detsky klub s vlastnimi bazeny a tobogany a hristem pro male deti Sml22 i trampolinu tam meli, bazen s virivkou pro kazdeho kdo mel chut a v bublinkach se detem libilo Sml67 tenhle hotel totiz nema jedinou chybu Sml23 hotel Delphin Diva v Antalii Sml67

    http://www.holidaycheck.cz/hotel-recenze-hotelu_Hotel+Delphin+Diva+Premiere-ch_hb-hid_38276.html

    superkarma: 0 10.07.2013, 13:37:44
  11. avatar
    [50] kobližka [*]

    Alenka0010 — #32 Asi tak nějak,jenže bych to takhle nedokázala "sešmoulat" Sml67 Sml16

    superkarma: 0 10.07.2013, 13:31:20
  12. avatar
    [49] kobližka [*]

    kuzle — #48 Mě ani tak nešlo o cestování,jako o to,co asi takové malé mrně z té dovolené v cizině může mít? Sml80 Ovšem,každý má zcela jiné představy.

    1. na komentář reaguje kuzle — #51
    2. na komentář reaguje RosaGloriaDei — #54
    superkarma: 2 10.07.2013, 13:29:50
  13. avatar
    [48] kuzle [*]

    kobližka — #45 segra ted letela s rocni holcinou a ted do toho Turecka jede s nasima s malou taky Sml22 takze ty 2 roky mi prislo jeste v pohode, s mensim bych si netroufla a ona fakt cestovani snasi bez problemu, jen to letadlo ji proste nesedlo Sml80 fakt jsem zvedava jak to bude ted v jejich 4 letech Sml22

    1. na komentář reaguje kobližka — #49
    superkarma: 0 10.07.2013, 13:23:23
  14. avatar
    [47] peetrax [*]

    Alenka0010 — #32 asi jsem starosvětská a nejsem dostatečně in, ale souhlasím s tebou do písmene.

    superkarma: 0 10.07.2013, 13:22:37
  15. avatar
    [46] kobližka [*]

    ekleinovka — #44 Ach,ti rodiče....Sml68

    superkarma: 0 10.07.2013, 13:21:25
  16. avatar
    [45] kobližka [*]

    kuzle — #21 Seš odvážná,s dvouletým capartem bych teda rozhodně neletěla do Turecka,ale dneska se všechno bere nějak jinak.

    1. na komentář reaguje kuzle — #48
    superkarma: 0 10.07.2013, 13:21:02
  17. avatar
    [44] ekleinovka [*]

    S dětmi jsem cestovala odmala,s dcerkou od kojeneckého věku,ta byla klidná a lety snášela dobře. PŘEDLONI PŘI LETU Z mALLORCY tam jeden chlapeček celou cestu ječel a to mu byly nejmíň 4 roky, bylo to na špunty do uší,válel se po podlaze a řval,rodiče jaksi nereagovaliSml80Sml80Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #46
    superkarma: 0 10.07.2013, 13:09:23
  18. avatar
    [43] kobližka [*]

    Tak v letadle jsem zatím ještě neseděla ( a doufám,že ani nebudu Sml24),ale přiznám se bez mučení,že řvoucí dítě,pokud není nemocné a nemá bolest,mi jde na nervy kdekoliv - ve vlaku,v obchodě,na úřadě...

    superkarma: 1 10.07.2013, 13:04:39
  19. avatar
    [42] kuzle [*]

    Brixik — #39 ja z toho byla mozna vic na nervy nez spolucestujici, kdyz jsem vycerpala vsechny moznosti Sml80 ze u ni zacina ta herpeticka angina mne ani ve snu nenapadlo, jenomze u ditka to zacne z minuty na minutu, ze Sml22 a byly ji 2 roky, nebylo to uplne mimino, fakt jsem ani ve snu necekala, ze nastane takovehle rodeo Sml15

    superkarma: 0 10.07.2013, 12:45:41
  20. [41] halflive [*]

    malé děti do letadla nepatří, bohužel některé rodiče ,,zadek pálí,, a táhnou i malá mimina přes půl světa

    superkarma: 0 10.07.2013, 12:37:52
  21. avatar
    [40] Brixik [*]

    telelot — #36 Tak ono to bylo myšleno mírně nadneseně. Ale myslím si, že by na to mohli spíš pamatovat rodiče a pomocí nějakých přírodních homeopatik dítko nasedovat již před odletem.

    superkarma: 1 10.07.2013, 12:04:05
  22. avatar
    [39] Brixik [*]

    kuzle — #34 Tak tohle je samozřejmě trošku jiná situace. Pokud i přes snahu rodičů je problém, holt se to stává, i když iritovalo by mě to taky, být spolucestujícím...

    Ale pokud si rodiče dají sluchátka a dělají, že oni nic, tak Sml80

    1. na komentář reaguje kuzle — #42
    superkarma: 0 10.07.2013, 12:02:49
  23. avatar
    [38] OlgaMarie [*]

    V letadle selhal podle mě personál. Syn dostal od Lufthasy lahev šampáňa po přistání, protože byl ochotný vyměnit si v letadle místo v letu z Atlanty do Frankfurtu. Byl o to požádán letuškou, neboť řvoucí dítě na jeho místě prý řvát nebude. A ono také ihned usnulo.Sml80

    Ale mazec je tedy pořádný, když letadlo pro bouřku nemůže odstartovat a když konečně vzlétne, létají kolem oken blesky a děti se začnou bát! Spustí to jedno dítě, postupně se přidají další a znérvózní i dospělí, kteří jsou už naštaní pro téměř dvouhodinové zpoždění. Klobouk dolů před stevardy a stevardkami.

    superkarma: 0 10.07.2013, 12:02:18
  24. [37] telelot [*]

    Alenka0010 — #32 ano, souhlasím, všichni chtějí všechno a hned teď... s malým dítětem jsem prostě nikam necestovala a nebo tak, aby nikoho neobtěžovalo. Odmalička to dcerám říkám, že se NEOBTĚŽUJE okolí hlukem, kouřem, pachem... prostě se nechováme jako určití "nepřizpůsobiví"...Sml30

    superkarma: 1 10.07.2013, 11:20:53
  25. [36] telelot [*]

    Brixik — #25 no jo, ale pak ten průšvih, kdyby se děcku něco stalo, stačí třeba alergie... to bych neriskovala

    1. na komentář reaguje Brixik — #40
    superkarma: 0 10.07.2013, 11:17:04
  26. avatar
    [35] Altamora [*]

    Mám své děti ráda, proto bych je nenechala takhle se trápit a nudit celou dobu cesty kamkoliv. Kdyby ho měli rádi, uměli by ho zabavit a neotravovalo by ostatní spolucestující. Co tam to ubohé dítě mělo dělat, když se mu nikdo nevěnoval?

    superkarma: 0 10.07.2013, 10:47:17
  27. avatar
    [34] kuzle [*]

    Alenka0010 — #32 jenomze jak ma clovek tusit, ze mu ditko bude v letadle 4 hodiny jecet jak pominute, kdyz v aute, vlaku, autobuse je naprosto v pohode a v klidu, dokazu ho zabavit ctenim knizek, povidanim, zpivanim Sml80 kdybych to byvala tusila, tak taky nikam neletim a neotravuju, jak pisete, lidi kolem sebe Sml80 ale tenkrat jsem opravdu vycerpala veskere moznosti ... pokud by se mi to stalo nekde na zamku, v jeskyni, tak proste popadnu ditko a pockam na ostatni venku samozrejme, jenomze v letadle to slo dost tezko, navic zacala brecet az po startu Sml80

    1. na komentář reaguje Brixik — #39
    superkarma: 0 10.07.2013, 10:36:44
  28. [33] slavuska [*]

    tohle bych svým dětem v etadle rozhodně nedovolila, moji kluci jsou naštěstí v letadle vždycky hodníSml79

    superkarma: 0 10.07.2013, 10:33:13
  29. avatar
    [32] Alenka0010 [*]

    kuzle — #31 Mám 3 děti a opravdu bych neměla tu odvahu či drzost otravovat svým děckem x lidí, fakt ne. Problém je, že dnešní rodiče si nechtějí nechat nic odříct jen proto, že mají malé děti, chtějí si zajet všude a hned a po ostatních, kteří musejí snášet řev jejich dětí, jim naprosto nic není. Je to ovšem jen můj názor, se kterým samozřejmě nemusíte souhlasit. Ale zkuste se také vžít do kůže lidí, kteří již své děti vychovali a ted si třeba chtějí v klidu užít dovolenou. A mám zkušenost, že těch bez dětí jezdí víc a zkazit pohodu dokáže jen jediný uřvanec.

    1. na komentář reaguje kuzle — #34
    2. na komentář reaguje telelot — #37
    3. na komentář reaguje peetrax — #47
    4. na komentář reaguje kobližka — #50
    superkarma: 4 10.07.2013, 10:20:14
  30. avatar
    [31] kuzle [*]

    Alenka0010 — #30 Midsummer — #29 je jednoduche vsechny oznacit za nevychovane fakany, ale co kdyz fakt nic nezabira Sml80 ditko jen nema svuj den, neceho se boji ... matka vycerpa veskere moznosti ... ma to dotycne dite vyhodit z vlaku, z letadla? Sml80

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #32
    superkarma: 0 10.07.2013, 10:04:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme