Bulvár

Rušit besídky je přehnané

Enka 1 posílá odkaz na romantickou píseň dua Two Voices – Anděl z Atlantidy. A zamýšlí se nad tím, zda je nutné rušit koncerty a dětské besídky

Dobrý den,
 
v neděli jsem se byla podívat na vánočních trzích na našem náměstí, ale hlavně na koncert paní Rychterové a pana Pecháčka. V půlce koncertu v osmnáct hodin začaly zvonit zvony k poctě V. Havla. Celé náměstí ztichlo, p.Rychterová pak Václavovi věnovala, tam nahoru, krásnou píseň - Anděl z Atlantidy. Bohužel jsem ji nenašla na youtube, tak sem dám jen odkaz. Najděte si ji je moc pěkná.
Koncert pak pokračoval dál i veselými (mimochodem skvělými) písničkami a bylo to moc dobře. Píšu to proto, že jsem se doslechla, že se někde ruší kvůli státnímu smutku podobné akce, dokonce i vánoční besidky dětí, které dlouho a s nadšením zkoušely. Trochu přehnané, nezdá se vám? Nevím, nevím, jestli ty dětičky získají k osobě V. Havla do budoucnosti kladný vztah. A taky si myslím, že radost by neměl ani samotný Václav.

Anděl z Atlantidy
enka1


Děkuji Enko1 za váš odkaz. Pro čtenářky: pokud si to chcete poslechnout, musíte přejít na stránky skupiny Two Voices, a tam si to pustit. Skladba se na Youtube nevyskytuje.

Dnes máme téma dne  hudební pocta Václavu Havlovi více : Pojďte na kus dobré muziky

redakce@zena-in.cz

   
22.12.2011 - Příběhy - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [95] átéčko [*]

    Besídku snad zrušila škola, tak bych nadávala jim a ne na Václava Havla, nebo na ty, kdo doporučili státní smutek. Záleží na každém řediteli školy, ne?

     Já osobně jsem neměla tyhle akce vůbec ráda.

    superkarma: 0 22.12.2011, 20:10:11
  2. avatar
    [94] evelyn [*]

    risina — #92 tak, tak, nebyva to nejake nezrizene oslavovani, neni na tom nic, coby mohlo narusit "statni smutek"

    superkarma: 0 22.12.2011, 20:02:58
  3. avatar
    [93] ekleinovka [*]

    Určitě není vhodné rušit dětské besídky,ty nenarušují,naopak obohacují ....

    superkarma: 0 22.12.2011, 19:08:03
  4. avatar
    [92] risina [*]

    evelyn — #90 Na školy přišlo doporučení náměstka ministra školeství "zahájit středeční vyučování minutou ticha a nekonat žádné akce, které by mohly průběh sttáního smutku narušit". Já si teda myslím, že vánoční besídka není akcí narušující státní smutek a že to většinou bývá dojemné setkání u koled a vánočních písniček, které přiměje lidi zklidnit se v předvánočním shonu  a trochu se "usebrat" takže ve spojení s nějakým vhodným úvodem se klidně konat mohly.

    U nás se už několik let dělá "zpívání na schodech" - nějaká třída to vždycyk zorganiuje na velkou přestávku, a jsme rádi, když si ti naši "puberťáci" sami od sebe zazpívají neškolenými hlasy koledy, tak nikoho ani nenapadlo to zrušit. A pořádající třída sama přišla s tím, že na začátku byla minuta ticha, což bylo fakt působivý...

    1. na komentář reaguje evelyn — #94
    superkarma: 0 22.12.2011, 18:53:00
  5. avatar
    [91] evelyn [*]

    Lukáš Čejka — #89 i Tobe Lukasi

    superkarma: 0 22.12.2011, 17:56:12

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [90] evelyn [*]

    Rikina — #79 reditelka tvrdila, ze dostala prikazSml80 Podobne situace tu byvaj taky pred Vanocema a koncem skolniho roku, tradicni oslavy v kostele, coz ovsem neni politicky korektni vuci mensinam jinych nabozenstvi, i kdyz je to dlouholeta tradice. A tak reditele skol populisticky davaji ruce pryc, ale rodice si to pak poradaji samiSml16

    risina — #85 skolstvi, statni instituce, asi ano, ale pochybuju, ze to rusili vsude

    1. na komentář reaguje risina — #92
    superkarma: 0 22.12.2011, 17:40:28
  2. avatar
    [89] Lukáš Čejka [*]

    A protoze uz mam padla, tak vsem preju prijemne a klidne Vanocni svatky. Sml16

    1. na komentář reaguje evelyn — #91
    superkarma: 0 22.12.2011, 17:36:10
  3. [88] Rikina [*]

    Aggata — #82 No právě - "správnost je sporná" - takže někdo může být přesvědčen, že koná naprosto správně, když besídky zruší. Mezi náma - diskutovat se všema učitelkama, jestli zrovna tohle vystoupení je vhodné nebo není, a jestli jsou ochotné nějak to upravit ku větší pietě, to by leckterej ředitel školy předčasně zešedivěl. Něco rozhodnout a nařídit to podřízeným je mnohdy ta nejjednodušší, i když ne vždy úplně nejsprávnější cesta. Sml57 

    superkarma: 0 22.12.2011, 17:34:38
  4. avatar
    [87] Lukáš Čejka [*]

    Aggata — #86 ti reditele meli rozhodnout jak se zachovaji v te nastale situaci a to udelali, nemyslim ze je nutne je proto nazyvat ignoranty, vy ano ,tak se stejne nemame vicemene o cem bavit Sml16

    superkarma: 0 22.12.2011, 17:33:42
  5. [86] Aggata [*]

    Lukáš Čejka — #84 Ne v tom je právě rozdíl, o besídkách již bylo rozhodnuto, ze všech informací, které například media poskytnula, nevyplynul ani náznak toho, že by se mělo něco takového dít. Byla to přehnaná iniciativa. No je mi líto, musím končit s diskusí, mažu s dětma na judo, to taky nezrušili.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #87
    superkarma: 0 22.12.2011, 17:29:57
  6. avatar
    [85] risina [*]

    evelyn — #57 Tak ten náš "podnikový" večírek se zrušil Sml22.

    1. na komentář reaguje evelyn — #90
    superkarma: 0 22.12.2011, 17:29:29
  7. avatar
    [84] Lukáš Čejka [*]

    Aggata — #82 oni ne ze  mohli - oni museli, protoze rozhodnuti prislusi jim - pokud by se rozhodli opacne - tedy ze besidka se bude konat, ze ji jako poradatel usporadaji, pak by opet ostatnim  vnutili svuj nazor, jediny rozdil je, ze by se vam takove rozhodnuti libilo a pravdepodobne byste je nenazyvala ignoranty Sml80Sml16

    1. na komentář reaguje Aggata — #86
    superkarma: 0 22.12.2011, 17:26:21
  8. [83] Rikina [*]

    Aggata — #80 Proč to ti lidé, kterým se takové rozhodnutí nelíbí, neventilují především těm ředitelům?  Proč si tu besídku neuspořádají sami, mimo školu, nezávisle na oněch ředitelích? Sml80 

    superkarma: 0 22.12.2011, 17:26:17
  9. [82] Aggata [*]

    Lukáš Čejka — #81 Ignorantství podle mne je právě to, že svůj názor vnutili ostatním (protože mohli), zvlášť když jeho správnost je sporná. A je v tomto případě jedno, jestli si myslím já, že je to nebo není správně.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #84
    2. na komentář reaguje Rikina — #88
    superkarma: 0 22.12.2011, 17:22:27
  10. avatar
    [81] Lukáš Čejka [*]

    Aggata — #78 vsak je to taky naprosto ostudne, ze ligu neprerusili, je to hanba a klesli tim na uroven nejakych heren nebo kasin v Usti, ktera take svou cinnost neprerusila Sml15

    a k te ignoraci - jestli dobre rozumim: ignorantem tedy podle vas jsou protoze maji jiny pohled na situaci nez vy a rozhoduji (neb jim to prislusi rozhodovat) jinak nez si prejete ci predstavujete vy Sml80

    pokud ano, tak to mi to konecne vse objasnilo Sml22

    1. na komentář reaguje Aggata — #82
    superkarma: 0 22.12.2011, 17:18:06
  11. [80] Aggata [*]

    Rikina — #79 No dyť jo, o tom je asi  dojezd této diskuse ne? Že se někomu nelíbí (a někomu líbí), že se našli ředitelé, kteří něco takového vymysleli. O ničem jiném to není.

    1. na komentář reaguje Rikina — #83
    superkarma: 0 22.12.2011, 17:16:36
  12. [79] Rikina [*]

    evelyn — #76 To je ovšem věc ředitele té školy, že to tak rozhodl. Sml80 Nikdo a nic ho k tomu nenutilo, leda vlastní osobní názor. Není žádný zákaz pořádání čehokoli, je pouze na zvážení toho, kdo příslušnou akci pořádá, jestli je to vhodné v době státního smutku, nebo ne. Dokonce ani nepůjde žádná kontrola po školách, aby se dívala, jestli někdo hanebně nepořádá školní besídku, a hned mu namalovala černej puntík. Sml57 Ono by to ani prakticky nešlo uskutečnit. Naopak jsem slyšela reportáž v rádiu, ze školy, kde školní besídka probíhala, se vsunutou vzpomínkou na Havla, a s vynecháním plánované diskotéky po besídce.

    1. na komentář reaguje Aggata — #80
    2. na komentář reaguje evelyn — #90
    superkarma: 0 22.12.2011, 17:13:21
  13. [78] Aggata [*]

    Lukáš Čejka — #75 Protože podle mého názoru je to nesouvisející, nepatřičné, nesprávné a pokud někdo, kdo má tu moc rozhodovat, má názor jiný, tak měl zvážit, zda je na místě, aby ho vnucoval ostatním, zvlášť dětem. Určité doporučení vláda vyslovila, o něčem tak absurdním nebyla ani zmínka. Extraligu hokeje to nezastavilo, ale besídky dětem nějakej Hujer zakázal. Jen to opět potvrzuje, že Kocourkov je tu pořád.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #81
    superkarma: 1 22.12.2011, 17:11:58
  14. avatar
    [77] enka1 [*]

    Jádrem příspěvku byla písnička, našel jste si ji vůbec někdo?

    Nechtěla jsem, ale píšu to:

    rušení besídek->jako organizátor, nemusím trávit někde s někým své jinak volné odpoledneSml24

    rušení některých akcí->dám to někam vědět, ať tam mám plus

    zkrátka mám pocit, že ten smutek, spoustě lidí přišel vhod, aniž by ho vnitřně pociťovaliSml80

    superkarma: 0 22.12.2011, 17:10:37
  15. avatar
    [76] evelyn [*]

    Rikina — #74 prave, ze je, jsem tu psala, ze lejly kluk se desne tesil a bulil, kdyz jim besidku zrusili s oduvodnenim, ze dostali prikaz shora.Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #79
    superkarma: 0 22.12.2011, 17:07:16
  16. avatar
    [75] Lukáš Čejka [*]

    Aggata — #72 proc ignorantstvi ?

    1. na komentář reaguje Aggata — #78
    superkarma: 0 22.12.2011, 17:03:45
  17. [74] Rikina [*]

    evelyn — #71 ale vždyť tu možnost přece mají, to není zakázáno. Sml80 Že to někde zrušili, to je čistě jejich vlastní iniciativa, to není nějaké nařízení "shora".

    1. na komentář reaguje evelyn — #76
    superkarma: 0 22.12.2011, 17:01:13
  18. [73] Rikina [*]

    enka1 — #70 Mí synci prosívali, aby v den vánoční besídky nemuseli do školy. Sml80 To asi měli po mně. A to ani nic nenacvičovali, ale už jenom to, že se očekávalo donésti cukroví, vyměňovat si ho s ostatními dětmi, a že museli sedět a přihlížet vystoupení těch, co něco nacvičeno měli, je smrtelně nebavilo. Možná to záleží na učitelích, jak to dětem podají. Na besídku ve skautu se totiž kluci těšili... ale tam zas nebylo nutno nic nacvičovat, tam ta zábava nějak vyplynula přirozeně.  

    superkarma: 0 22.12.2011, 16:58:53
  19. [72] Aggata [*]

    gabagabag — #61 Jo o tom se nepřu, jinej termín je taky dobrej nápad (i když třeba ve školách už asi neproveditelnej, tam jsou zvyklí na něco sto let zažitého a neuměj být flexibilní), já jsem ale proti podstatě samé. Nechápu jak souvisí besídka malých dětí a "režim" státního smutku. To jsou prostě podle mne hrušky s jabkama a svědčí to jen o ignorantství příslušných ředitelů nebo jejich nadřízených míst.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #75
    superkarma: 1 22.12.2011, 16:56:24
  20. avatar
    [71] evelyn [*]

    Rikina — #69 to je o pristupu ucitele, trauma z toho mozna nekteri mit mohou, ale tech je min, nez tech, co se tesi a chteji rodicum a prarodicum predvest, co mesice zkouseli. A nemyslim, ze dneska nekdo nuti introventni typy, aby tam vystupovali, pokud nemaj chut. Ale ucast nebo neucast nebylo to, co se tu probiralo, moznost poradat besidku.

    1. na komentář reaguje Rikina — #74
    superkarma: 0 22.12.2011, 16:54:50
  21. avatar
    [70] enka1 [*]

    Rikina — #69 Některé děti to prostě těší.Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #73
    superkarma: 0 22.12.2011, 16:47:51
  22. [69] Rikina [*]

    Pro mne, tichou introvertní holčičku, byly vánoční besídky noční můrou. Sml80 Vždycky. Jsem pro zrušení takových záležitostí navždycky, a nevím, co kdo na tom vidí, když se chudinky děti předvádějí jak cvičené opičky. Akorát pak mají trauma, když se to, co pracně nacvičovaly, nepovede, a kolektiv jim to dá náležitě sežrat. Sml57 Ostatně ono to není, pokud vím, povinné, nebo dáno školními osnovami, takže by se to za každou cenu dělat nemuselo. nebo aspoň ne do toho nutit všechny děti. Sml80 Co se týká zrušení z důvodu státního smutku, opět to nebylo povinné a bylo to na uvážení pořádajících. Pokud to některým rodičům nevyhovuje, proč se tedy operativně nedohodnou s učitelstvem a neuspořádají si tu besídku někde soukromě?

    1. na komentář reaguje enka1 — #70
    2. na komentář reaguje evelyn — #71
    superkarma: 0 22.12.2011, 16:43:00
  23. avatar
    [68] Lukáš Čejka [*]

    cilani — #67 myslim, ze ono se ve skutecnosti nic nestane ani kdyz ta besidka vubec nebude, natoz kdyz bude odlozena - nenecha to na nich zadne stopy a v lete uz ani nebudou vedet ze nejakou besidku mely mit, ale s cim tedy naprosto nesouhlasim je to hodnoceni, ze respektovani nejake piety znamena, ze deti neco odnasej

    beru to jako vas nazor, muj nazor je jiny Sml80

    superkarma: 0 22.12.2011, 16:10:04
  24. [67] cilani [*]

    Lukáš Čejka — #66 není jim to jedno. Po Vánocích jsou rozjuchané a hůř se jim na to vzpomene. Jsem pro pietu, státní smutek mi nevadí, ale nevím, proč by to měly odnášet děti.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #68
    superkarma: 0 22.12.2011, 15:59:17
  25. avatar
    [66] Lukáš Čejka [*]

    cilani — #65 klidne po vanocich - tem detem je to jedno jestli ji maji tyden pred, par dnu pred, nebo par dnu po, nebo tyden po Sml80

    1. na komentář reaguje cilani — #67
    superkarma: 0 22.12.2011, 15:48:21
  26. [65] cilani [*]

    Lukáš Čejka — #41 zajímal by mě jiný vhodný termín pro Vánoční besídku, než před Vánoci..Sml80

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #66
    superkarma: 0 22.12.2011, 15:42:50
  27. avatar
    [64] Lukáš Čejka [*]

    gabagabag — #62 naprosty souhlas Sml30

    superkarma: 0 22.12.2011, 15:15:15
  28. avatar
    [63] enka1 [*]

    evelyn — #59 enka1 — #51 A já? 51

    superkarma: 0 22.12.2011, 15:12:24
  29. [62] gabagabag [*]

    Lukáš Čejka — #60to by pak drželi smutek i měsícSml22

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #64
    superkarma: 0 22.12.2011, 15:10:32
  30. [61] gabagabag [*]

    Aggata — #12já myslím, že děckám by se to dalo vysvětlit jako v pohádce-tam taky se celé království zahalilo do smutku a král je skoro to samé jak prezident. a když umře moudrej,hodnej a spravdelivej král atd. děcka nekdy chápou víc než se nám zdá.

    1. na komentář reaguje Aggata — #72
    superkarma: 0 22.12.2011, 15:09:39

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme