Novinky

Rozvod je horší bolest než smrt dítěte

Čtenářka Tina5 nám poslala svou úvahu na téma bolest. Mne v ní zaujala myšlenka, jež je v titulku. Vnitřně s ní nějak nedokážu souhlasit. Co vy čtenářky? Milá Tino5 moc Vám děkuji za tento příspěvek a věřím, že se na mne za ten bulvární titulek nezlobíte.

Milá redakce, přeji krásné deštěm osvěžené ráno.
Téma bolest je tolik zajímavá, že si neodpustím pokusit se napsat a tím si srovnat své myšlenky v hlavě.

Už při příchodu na svět způsobujeme bolest a svůj život začínáme křikem a ne zrovna radostným, ikdyž okolí při našem prvním křikopláči  často ukápne slzička štěstí..

Později, když dítko zlobí a zkouší, kam až může zajít a opravdu to po dobrém nejde, mám pocit, že mě těch pár přes zadek bolí víc než dítko. Zrovna včera jsem musela k vařečce sáhnout, když mě dcerka neustále okřikovala a napomínala a odmítala sednout na klín a mazlila se celé dopoledne. To se mi dlouho nestalo.

Ono ji těch pár na zadek snad i potěšilo.. Nevím, zda si už ten malý špunt dokáže uvědomit, že nám na něm záleží..

Co je větší bolest? Když se puberťák žene do záhuby a odmítá poslouchat? Když se chytí nějaké party? Když se vykašle na školu a neřeší, čím se jednou bude živit? Když skončí na drogách? Když někomu ublíží? Když je ublíženo jemu? Když se díváme našemu dítěti do rakve?

Říká se, že druhý největší stresor po úmrtí partnera je rozvod. Souhlasila bych s tím. I když nám zemře dítě, jsme na tu bolest dva, ale když zradí ten, kterého jsme si brali na celý život, komu jsme věřili a pak najednou jak nějaké probuzení z divného snu zjistíte, že celý život je jeden velký podvod, je to šílené a srovnat se s tím a dokázat odpustit a jít dál, vůbec není snadné a není to otázka dnů či týdnů..

Ale jsou i milé bolesti. Když si přečtu nějaký skvělý vtip a chci se o něj podělit s manželem a jdu mu ho říci a půl hodiny sebou skoro mlátím o zem a směju se, až pláču. Manžel se směje jen při pohledu na mě.

Naposledy se mi to stalo, když přijel syn z kolejí a večer jsme seděli a povídali vtipy. Vzpomněla jsem si na jden skvělý a chtěla jim ho říci, ale nešlo to, smála jsem se, tekly mi slzy, syn i manzel se smáli mě a manžel jen mávl rukou a řekl“ Hm, to se ho dozvíme zas až tak pozítří..“ Víte, jaké to je, když vás pak druhý den bolí břicho od smíchu?

A co takový koncert Elánů nebo fandění při hokeji, to pak bolest v krku a chrapot trvá několik dní, ale ten úžasný pocit za to stojí.

Manžela chytily dutiny. Kdo nezná, nepochopí. Je celý nateklý, trpí moc, ale nestěžuje si. Snažím se mu ulehčit a nevím, jak a čím mu pomoci a nejraději bych tu jeho bolest vzala na sebe. Včera jsem na něj koukala tak, že manžel všeho nechal, začal mě předvádět a řekl mi, že vypadám hůř než on. To mi připomnělo, když jsme rodili naše první dítě, jak jsem se mezi stahy podívala na svého muže a on měl v obličeji víc bolesti než já, on tu moji bolest bral na sebe, až jsem se lekla a začala se o něho bát..

A co zuby? Už Jára Cimrman říkával, že zuby pohroma huby.. Ty dokážou potrápit.

Krásný den spíš bez bolesti nebo jen od smíchu..
Tina5
Text nebyl redakčně upraven


Dnešní téma dne je:

Jak jsem se vypořádala s bolestí?

  • Kdy jste cítila největší bolest?
  • Kdy jste poznala největší bolest?
  • Jak jste se s bolestí vypořádala?
  • Co vám na ní zabírá?
  • Co bolí nejvíce?
  • Pomohla jste někomu od bolesti?
  • Dělá vám bolest dobře?

Vaše příspěvky posílejte na redakční mail:

redakce@zena-in.cz

Jednu z vás, která přispěje k tématu dne a pobaví, donutí mne k zamyšlení, rozpláče, prostě zaujme moji pozornost odměním sedacím balónem, který zbaví vaše záda bolesti. Jeho cena je 500 Kč.

mic

   
21.06.2012 - Čtenářské příspěvky - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [104] peetrax [*]

    toupalova — #103 když si pořádně přečteš článek, pochopíš, že si to nevymyslel, ale autorka to tam takhle píše. Bohužel.

    superkarma: 1 29.06.2012, 15:09:06
  2. [103] toupalova [*]

    Radek musí být hrdý na to, jak se mu povedlo rozpoutat žhavou diskuzi...bohužel na smutné téma...

    1. na komentář reaguje peetrax — #104
    superkarma: 0 29.06.2012, 10:12:19
  3. [102] MaVy [*]

    átéčko — #100 na chlapa zapomenem,ale až přijde další,zradu,kterou jste zažila si myslím ponesete i do tohohle vztahu, nezažila jsem,ale myslím si to

    superkarma: 0 28.06.2012, 13:45:39
  4. [101] MaVy [*]

    átéčko — #100 samozdřejmě,že ho nenahradí,tak jsem to nemyslela,ale budeme-li mít další dítko,budeme na něj asi opatrnější,ale nebudeme mu nic vyčítat,ani s ním nepovedeme diskuze o tom co když ...,jasně že to nepřebolí,jen se bolest ztišší

    superkarma: 1 28.06.2012, 13:40:25
  5. avatar
    [100] átéčko [*]

    MaVy — #98 Další dítě nikdy nanahradí dítě, které zemřelo. To jen pejska můžeme nahradit dalším.Sml79

    Ale když nás podvede někdo, kouho milujeme, tak si musíme uvědomit, jestli ho milujeme  tolik, že mu odpustíme nevěry, nebo ho pošleme pryč...je toho tolik na přemýšlení...

    1. na komentář reaguje MaVy — #101
    2. na komentář reaguje MaVy — #102
    superkarma: 1 28.06.2012, 10:37:07
  6. avatar
    [99] dasena [*]

    Autorka je podivného názoruSml15 přreji jí však vše dobréSml22

    superkarma: 2 28.06.2012, 10:12:14
  7. [98] MaVy [*]

    já myslím,že ve chvíli kdy se to stane,je jednoznačně horší přijít o dítě,než o milovaného partnera,většina co tu píšete jste se rozváděly z vlastní vůle a je Vám bez prašivky líp,ale co když žijete s člověkem,kterého léta milujete,myslíte že i on Vás a najednou Vás nechá,bolest po dítěti musí být ohromná,ale víme,že čas všechno,aspon částečně zhojí,další dítě je nejlepší lék, nikdy se Vám ,ale nestane,že ho budete podezřívat,bát se znovu milovat,aby se to nestalo znovu,jak se to ale bude dít s partnerem,tak jsem to pochopila já

    1. na komentář reaguje átéčko — #100
    superkarma: 0 27.06.2012, 18:59:37
  8. [97] posp [*]

    Proboha kdo napsal takový blábol.Rozvod ,že je horší než smrt dítěte?

    superkarma: 2 27.06.2012, 10:18:46
  9. avatar
    [96] blondýna [*]

    Tak nevím,ale pro mne byla větší bolest,když nám zemřelo miminko,než rozvod.Nechápu to..

    superkarma: 2 26.06.2012, 07:16:01
  10. [95] Madiva33 [*]

    Rozvod (s alkoholikem) mám za sebou, sice mě stál spoustu nervů, ale nebolel a na jeho konci přišla obrovská úleva. Proto srovnání rozvodu se smrtí dítěte mi přijde absurdníSml80a nepochopitelnéSml68. Ztráta dítěte musí být neskutečná bolest. Ale každý máme právo na svůj názor.

    superkarma: 2 25.06.2012, 07:49:46
  11. avatar
    [94] Dudlajlama [*]

    To je opravdu podivne srovnaniSml24. At si me zrazuje partner treba kazdy rok, s tim se umim porvat. Nechces, jdi si na lepsiSml57. Smrt ditete ale musi byt cira a koncentrovana hruza.

    superkarma: 4 24.06.2012, 19:01:52
  12. avatar
    [93] logos [*]

    Rozvod jsem zažila a přežila, i když to bolelo, ale smrt dítěte si ani neumím představit a nechci nikdy zažít.

    superkarma: 1 22.06.2012, 14:15:49
  13. avatar
    [92] kobližka [*]

    Rikina — #89 Všichni dobře víme,co udělá bulvární titulek.Článek sám o sobě ani tam bulvární nebývá.Teď to myslím obecně,nikoliv k článku Tiny5.

    superkarma: 0 22.06.2012, 11:06:30
  14. avatar
    [91] ekleinovka [*]

    átéčko — #78 Dítě ničím nenahradíš,díru po něm ničím nezalepíš,s rozvodem to nemá vůbec nic společného.Dítě je kus Tebe samého,o které se staráš,probdělé noci,když je nemocné,radosti z jeho prvních krůčků,poté dospěje, vystuduje,miluje Tě a najednou není....a rozvod???Něco úplně jiného...žádný chlap za to nestojí - alkoholik v mém případě už vůbec ne,jem jsme si vydychli - já a děti.....

    superkarma: 1 22.06.2012, 05:53:02

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [90] Jala [*]

    Úplně jsem nepochopila všechny detaily článku, ale díky komentářům jsem asi pochopila záměr šéfredaktora a být Tinou, také bych se zlobila, i když ona se také nevyjádřila příliš šťastně.

    Nevím, jestli je potřeba takovým zavádějícím nadpisem vyvolávat tolik negativních reakcí. Ale asi ano.

    Kotě - myslím - dnes nenapsalo, že?

    Jinak já za sebe mohu říci, že jsem - a děkuji Bohu - nezažila ani jedno z toho, co Tina, ale přesto by to bylo pro mě strašné. OBOJÍ!

    Ale netroufla bych si to v žádném případě srovnávat!

    superkarma: 0 22.06.2012, 00:19:51
  2. [89] Rikina [*]

    kobližka — #84 proč omluvu? Ta myšlenka v tom článku je, a pan Kříž ji pouze vypíchl do titulku. Což je smysl a účel titulků - stručně vyjádřit, oč jde a zaujmout. To se evidentně zdařilo. Že se autorka potom lekla negativních ohlasů v diskuzi, a snažila se to zmírnit, to už je další věc. Sml80 O těch Lidicích a císařském řezu je to totéž - opět to v tom článku je, ale holt postaveno vedle sebe v jedné větě to vypadá blbě. Ono to teda vypadá blbě vždycky, jen okecáno více slovy to tolik nevyniká. Sml57

    1. na komentář reaguje kobližka — #92
    superkarma: 2 21.06.2012, 23:19:10
  3. [88] sludka [*]

    Tento článek může napsat pouze ten, kdo nezažil co je to za strašný strach, když Vám onemocní dítě a vy nevíte jakto dopadne. Může to být i dospělý člověk, ale pro vás je to stále dítě.

    superkarma: 1 21.06.2012, 22:59:47
  4. avatar
    [87] řinka [*]

    kobližka — #86 To máš pravdu.Já ho podezírám,že to udělal schválně.Moc dobře věděl co píše.

    superkarma: 0 21.06.2012, 22:53:06
  5. avatar
    [86] kobližka [*]

    řinka — #85 Samozřejmě,nemusí se omlouvat,ale o něčem to svědčí,ne?

    1. na komentář reaguje řinka — #87
    superkarma: 0 21.06.2012, 22:33:44
  6. avatar
    [85] řinka [*]

    kobližka — #84 Proč by to dělal?Nevidíš co je tady příspěvků? A o to jde ne?

    1. na komentář reaguje kobližka — #86
    superkarma: 0 21.06.2012, 22:27:20
  7. avatar
    [84] kobližka [*]

    No,panu redaktorovi se dneska opravdu daří"" !!!!!

    Nejdřívě titulek Co je horší,císařský řez,nebo Lidice?

    A teď další skutečně lidskost postrádající titulek tohoto článku! Pravda ,článek sám o sobě nebyl napsaný s rozmyslem,v jednom příspěvku psát o rozvodu,smrti dítěte a závěrem o bolesti břicha ze smíchu.To nebyl nejšťastnější nápad,ale ten titulek tomu teda nasadil korunu! Přinejmenším bych očekávala od pana Kříže omluvu.Když ne Tině5,tak rozhodně všem matkám!

    1. na komentář reaguje řinka — #85
    2. na komentář reaguje Rikina — #89
    superkarma: 2 21.06.2012, 21:54:32
  8. avatar
    [83] datura [*]

    Smrt svého tehdy tříletého dítěte zažila moje sestra a řeknu vám, že je to opravdu to nejhorší, co mámu může potkat. Je to už hodně let a pořád to nepřebolelo. A rozvod s blbcem je vlastně důvod k oslavě. srovnává se tu nesrovnatelné.

    superkarma: 2 21.06.2012, 21:44:34
  9. avatar
    [82] Žábina [*]

    átéčko — #78 to mně taky Sml22

    superkarma: 0 21.06.2012, 21:44:28
  10. avatar
    [81] peetrax [*]

    átéčko — #78 mně taky. I když nebudu chtít, tak mi tenhle článek zůstane v hlavě asi ještě dlouho. Sml15

    superkarma: 2 21.06.2012, 21:20:48
  11. avatar
    [80] peetrax [*]

    fialinka — #76 četla a ani tak nepochopila. Prostě mám jiný názor, nechápu, jak se dají tyhle dvě věci srovnávat. a nakonec to vyhodnotit takhle. Ale tak dobře, že lidi nejsou všichni stejní, to by byla na světě nuda, navíc každej má právo na názor. Každopádně mně to hlava nebere. Naštěstí jsem nezažila ani jedno, ale myslím si, že smrt dítěte, ač je sdílená, je absolutně to nejhorší a nejstrašnější, co člověka může potkat. Ale jak říkám, každej máme priority jinak a asi je to tak dobře. Sml80

    superkarma: 1 21.06.2012, 21:19:40
  12. avatar
    [79] SNÍŽEK [*]

    opravdu Ti nepřeju aby Ti umřel syn aby jsi mohla srovnávat,rozvod proti tomu je banalita.Sml31

    superkarma: 1 21.06.2012, 21:18:12
  13. avatar
    [78] átéčko [*]

    Žábina — #71 Ale srovnávat to se smrtí dítěte se mi zdá dost brutální...Sml15

    1. na komentář reaguje peetrax — #81
    2. na komentář reaguje Žábina — #82
    3. na komentář reaguje ekleinovka — #91
    superkarma: 0 21.06.2012, 20:49:53
  14. [77] MaVy [*]

    já Vás chápu

    superkarma: 0 21.06.2012, 20:43:32
  15. avatar
    [76] fialinka [*]

    Přečtěte si, co k tomu zakladatelka píše v diskuzi a pochopíte...

    1. na komentář reaguje peetrax — #80
    superkarma: 0 21.06.2012, 20:36:01
  16. [75] evamagdalena [*]

    Titulek tohoto příspěvku je zavádějící. Obojího jsem si užila,proto si dovolím říci, že je to nesmysl!!!!!!!!!!Sml23

    superkarma: 0 21.06.2012, 19:43:43
  17. avatar
    [74] risina [*]

    OPodobně jako většina komenujících si myslím, že smtr dítěte by byl atisíckrát horší než rozvod, ale neberu autorce, která zřejmě zažila obojí (já ani jedno - ťukám na dřevo), právo na její vlastní prožívání a názor. Ona sama musí nejlíp vědět, jak to má.

    superkarma: 0 21.06.2012, 19:41:08
  18. avatar
    [73] Julča [*]

    Nějak nepobírám tento článek. Jak vůbec může někdo zlehčovat smrt vlastního dítěte a na druhou stranu z rozvodu dělat tragédii. Ztráta dítěte je nejvíc, co může být.

    superkarma: 2 21.06.2012, 19:28:03
  19. avatar
    [72] daska59 [*]

    Nesouhlasím - ztratit chlapa ( a ještě k tomu živého) nikdy nemůže být taková bolest jako ztratit dítě.

    superkarma: 1 21.06.2012, 19:12:53
  20. avatar
    [71] Žábina [*]

    átéčko — #69 taky se mi to srovnání nelíbí ale musím ti oponovat, ne vždy se ti dva na rozvodu domluví 

    často zradí jeden druhého a to pak je opravdová bolest kterou bych nikomu nepřála...mě to pořád bolí i po třech letech od rozvodu Sml22

    1. na komentář reaguje átéčko — #78
    superkarma: 1 21.06.2012, 19:10:41
  21. avatar
    [70] lenagirl [*]

    naštěstí nevím jak bolí ztráta dítěte ale rozvedená jsem,nebylo to nic moc ale nebolelo to,spíše to byla  zrada že mě zdradil partner kterého jsem si vzala " na celý život " ztráta dítěte musí být hrozná a nechtěla bych ji prožít Sml68Sml23

    superkarma: 0 21.06.2012, 18:54:36
  22. avatar
    [69] átéčko [*]

    Panebože, co je tohle za názor? Když se dva domluví na rozvodu, je to zcela jistě úleva a ne bolest!!! A srovnávat to se smrtí vlastního dítěte? Asi jsem to špatně pochopila, ale rozčílilo mě to.Sml31

    1. na komentář reaguje Žábina — #71
    superkarma: 1 21.06.2012, 18:40:26
  23. [68] Saritka [*]

    Tak nesouhlasím. Ztratit dítě je největší bolest.

    superkarma: 0 21.06.2012, 18:36:09
  24. [67] magic11 [*]

    peetrax — #61 mě to taky z toho příšpěvku vychází a s tím rozhodně nemohu souhlasit, ač jsem šťastně vdaná a rozvod mi doufám nehrozí, přijít o dítě - hrůza, děs, noční můra ...ne,neSml68

    superkarma: 0 21.06.2012, 17:40:38
  25. [66] magic11 [*]

    Já se taky hrozně bojím o manžela, aby se mu něco nestalo, až děti utečou z domu, zbyde mi jen on, ale nevím, když bych o něj přišla rozvodem - aspoň by byl naživu, ale přijít o dítě - to si ani představit nemohu, ne, nikdy, podle mě - nesrovnatelné.

    superkarma: 0 21.06.2012, 17:39:08
  26. avatar
    [65] Altamora [*]

    Určitě je rozdíl, jestli člověk přijde o dítě při porodu nebo jestli už měl možnost poznat ho a milovat ho jako samostatnou bytost. V tom prvním případě bych to srovnání i akceptovala. V tom druhém si to neumím představit. Ještě teď cítím ten hrozný strach z toho, že moje dcera nepřežije komplikace po banální operaci. Neumím a nechci si představit, co bych cítila, kdyby se ta noční můra naplnila. Z rozvodu jsem nikdy strach neměla. Asi by mě vykolejil, ale asi ne na dlouho.

    superkarma: 0 21.06.2012, 17:13:16
  27. [64] dadma [*]

    Pentlička — #62 Souhlasím.Myslím, že s rozvodem se člověk vyrovná i když je to někdy těžké a bolestné,ale ztrátu dítěte si nedovedu představit.Ten ,kdo to neprožil si to neumí představit.

    superkarma: 0 21.06.2012, 17:02:37
  28. avatar
    [63] LudPa [*]

    Komentáře nemám čas číst, článek jsem četla důkladně,je tam nějaký zmatený 3 odstavec a pak mi přijde, že až fanaticky nebo nevím, jak bych to formulovala, popisuje zradu partnera. Ano bereme si ho původně na celý život,ale dokonalý není nikdo.

    superkarma: 0 21.06.2012, 16:20:47
  29. avatar
    [62] Pentlička [*]

    Myslím si, že tyto dvě věci se nedají srovnávat. Pokud jste manžela milovaly a rozvést se nechtěly, jako se to stalo mně, tak je to bezpochyby velká ztráta a neskutečná bolest, protože ten muž sice živý zůstal, ale už ne pro vás, naopak žije si šťastně s někým jiným a na vás naprosto kašle. Srovnat se s tím, to je opravdu umění, které se mi ani po šesti letech od rozvodu docela nepodařilo. Stále to hrozně bolí a bude mě to bolet až do smrti a jiného chlapa už nechci ani vidět!!! Ale smrt dítěte si neumím vůbec představit. To si myslím, že to bych asi nedokázala přežít, to musí být něco tak strašného, že pro to nejsou ani žádná vhodná slova.

    1. na komentář reaguje dadma — #64
    superkarma: 1 21.06.2012, 16:15:45
  30. avatar
    [61] peetrax [*]

    enka1 — #56 i přes vysvětlení autorky a trojím důkladném přečtení dotyčného odstavce, neřku-li přečtení všech komentářů,  tam furt vidím myšlenku, že lepší varianta je ztráta dítěte než rozvod. Sml68 Sml80

    1. na komentář reaguje magic11 — #67
    superkarma: 2 21.06.2012, 15:30:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme