.

Rozmazlená manželka, nebo nezodpovědný chlap?

Vztahy

Rozmazlená manželka, nebo nezodpovědný chlap?

Nechtěně jsem se stala svědkem jedné manželské rozepře. Nechci nikomu dělat soudce, ale svým způsobem chápu oba. Přečtěte si jejich příběh a posuďte, na čí straně byste stáli vy.

baby

Ona (říkejme jí Bára) se nedávno vrátila z porodnice s malým miminkem. Chlapeček se narodil o něco dřív, takže má problém s kojením. Nemá ještě tolik sil, při kojení vždycky usne, a za dvě hodiny se zase budí hlady, takže se musí dokrmovat. Manžel, říkejme mu Ondřej, se snaží Báře pomáhat, jak to jen jde. Přebaluje, koupe, krmí, v noci k dítěti vstává. K tomu se sám stará o velké hospodářství, které čítá patnáct koní. A všechno dohromady ho trochu zmáhá.

Je unavený, nevyspalý, bez energie a nálady. Kdo ho znal dřív, dnes o něm řekne, že je to bručoun. O víkendu za ním přijeli kamarádi. A bručoun rázem pookřál. Konečně vítaná změna a povyražení. Jenomže, jak už to někdy chodí, nevěděl, kdy má přestat, a druhý den byl nepoužitelný. 

To pochopitelně naštvalo Báru. Najednou nebyl nikoho, kdo by se o zvířata postaral. A tak vzala „chůvičku“ do kapsy a šla chystat krmení. Přitom na Ondru nadávala, kudy chodila. „Ožral se jako dobytek a mě v tom nechal samotnou. Kluk se za chvíli vzbudí a kdo to všechno nakrmí?“ Nabídla jsem se, že jí pomůžu.

Když už jsem měla skoro všechno hotové, přimátožil se Ondra. Omlouval se a moc mi děkoval. Já jsem ho svým způsobem docela chápala, ale jak si to bude dlouho žehlit u Báry, bůh suď.

Tady se těžko radí, svůj podíl na rodinném „dusnu“ mají oba. Ondra měl mít rozum a trochu se krotit, ale když už se mu to vymknulo z rukou, měla ho Bára klidně „vykopat“ z postele a nahnat do práce. Ale možná se schválně vžila do role mučednice, když ho nechala spát, a pak nasupeně dělala všechno za něj...

   
03.08.2011 - Láska a vztahy - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [40] FAXÍK [*]

    my ženy se můžeme opít, ale ráno vstávat a dělat, za nás to nikdo neudělá a chlapi ty si vyspávají a nic neřeší Sml52

    superkarma: 0 09.12.2011, 14:31:39
  2. avatar
    [39] risina [*]

    Mně by připadala mnohem víc rozmazlená, kdyby udělala to, co je v závěru článku - tj. na koně se vykašlala a vykopala k nim manžela. Ale ona ho nechala po opici vyspat a tu práci udělala. Že při tom nadávala? No a co? Měla na něj vztek, možná mu i záviděla, že on se namazat může a ona ne, tak se potřebovala vyventilovat. A která z nás nikd ynenadávala, když se ten její v nevhodnou dobu podobně upravil?

    superkarma: 0 06.08.2011, 01:43:55
  3. avatar
    [38] aninas [*]

    Rikina — #31 Sml30Sml67Sml67Sml67Sml30

    superkarma: 0 04.08.2011, 19:25:26
  4. avatar
    [37] aninas [*]

    Dano, kdyz jsi teda ta jeji kamaradka - das ji precist nazory ctenarek?

    Opravdu je jak rozmazlena. Jak uz jsem napsala na zacatku, tak mela milujicimu a pracovitemu manzilkovi pripravit na rano cesnecku nebo kureci vyvar, aby byl co nejdrive fit. A brblat se da i s usmevem - moc dobre vi, ze by ji vse vynahradil.

    superkarma: 0 04.08.2011, 19:23:18
  5. avatar
    [36] diblice [*]

    taky stále nechápu, proč by z tohodle mělo být doma dusno, nepovažuji s eza žádnou super ženu, ale v hospodářství jsem porodila dvě děti a jsme na to s manželem sami, žádný zaměstnanci,máme 10 hektarů, dobytek a koně a k tomu nějakou drobotinu na zpestření jídelníčku a myslím  si, že se nadřu míň jak ženský u pásu nebo v marketu

    superkarma: 1 04.08.2011, 12:27:40
  6. [35] Ryor [*]

    Když on dělal všechno za ni, proč by ona nemohla udělat jednou něco za něj! Může bejt ráda že má takového chlapa který jí tak pomáhá. Jiný ženský po porodu musí hnedka makat, a nikdo za ně nic neuděla-a už vůbec nenakrmí mimino! To je akorát nějaká čůza, která by ho chudáka akorát udřela k smrti!!!!Sml31

    superkarma: 1 04.08.2011, 11:21:41
  7. [34] Anai [*]

    Dana Svobodová — #27 Tak bych to podnikání nějak rozšířila - třeba o penzion a hospůdku. Jasně, tam by byl potřeba personál, ale snad by se uživil. Já jsem názoru, že když je krize, v čemkoliv, je třeba něco změnit. A současně vím, jak moc je to těžké - nejtěžší... Chce to v sobě najít takovou tu "speciální filozofii" (alá kniha a film Secret).

    superkarma: 0 04.08.2011, 09:13:55
  8. avatar
    [33] paníliška [*]

    Rikina — #31 Sml67Sml57

    superkarma: 0 04.08.2011, 08:03:13
  9. avatar
    [32] denkas [*]

    Rikina — #31 souhlas. jednou si vyrazil a už je zle!!

    superkarma: 0 03.08.2011, 23:44:13
  10. [31] Rikina [*]

    Mám dojem, že už se tu tahle rodinka rozebírala. Sml57 Jak si mladí idealisté z města koupěj ruinu na venkově, a chtějí mít ty koně, je tam práce jak na kostele, protože nic není použitelné, všechno se musí opravovat, investovat do toho, oni nemaj co, tak to dělají pomalu, všechno vlastníma rukama, a do toho ona otěhotní.  A je jí špatně, pořád zvrací, nic nemůže dělat, jenom se plouhá, chlap dělá všechno sám, je uštvanej a dovolil si poznamenat, že to těhotenství nebylo úplně nejlepší nápad, načež ho tady v diskuzi všichni sežrali zaživa? Sml80 No a teď máme pokračování. Potomek je na světě, chlap furt dělá všechno sám, a ještě je ten špatnej. Nic, kojence zavinout do plachetky a marš ke koním, dotyčná má, co chtěla  - idylku na vsi. Sml57 

    1. na komentář reaguje denkas — #32
    2. na komentář reaguje paníliška — #33
    3. na komentář reaguje aninas — #38
    superkarma: 0 03.08.2011, 22:50:17

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] diblice [*]

    Dana Svobodová — #27 já teda nevím, ale na ustájení tu mám přes zimu dva koně a z ty prachy mám na přilepšenou(pro mně jich je docela dost) a chtěla jsem se zeptat, pastviny nemají, u nás jsou koně od jara do podzimu na pastvině a jen jednou za týden se jim přidává

    superkarma: 0 03.08.2011, 16:23:19
  2. avatar
    [29] Solei [*]

    Dana Svobodová — #27 to tam nejsou žádné dětičky co by si chtěly zajezdit na koníkovi?

    Takových je přece spousta, nemají peníze na koně ani na jízdárnu, ale s radostí budou chodit kydat hnůj jen aby se mohly projet.

    superkarma: 0 03.08.2011, 16:19:46
  3. avatar
    [28] SStream [*]

    není to náhodou......ne to nemůže být....nebo přeci jen...život? Sml52

    superkarma: 0 03.08.2011, 16:05:02
  4. [27] Dana Haklová [*]

    Anai — #22  Ve vsi není nikdo, kdo by to za těch pár šupů dělal. A víc, než pár šupů dát nemůže. Není z čeho. Koně nejsou moc výděleční. A peníze za ustájení vyjdou tak s odřenýma ušima

    1. na komentář reaguje Solei — #29
    2. na komentář reaguje diblice — #30
    3. na komentář reaguje Anai — #34
    superkarma: 0 03.08.2011, 15:45:36
  5. avatar
    [26] Barbucháč [*]

    to je ještě laktační psychóza, ne? Píše se, že porodila nedávno. V podstatě měl Ondra štěstí, že ho neprobodla vidlemaSml57

    superkarma: 0 03.08.2011, 15:05:06
  6. avatar
    [25] Altamora [*]

    Rozmazlená manželka. Ženy vždycky pracovaly v domácnosti a v hospodářství i s kojenci, to jen dnes máme dojem, že musíme za dítě málem dýchat. Kdyby pil každý týden, tak je to na zlobení, ale takto bych to přešla bez kabonění. Ani muži nejsou ze železa a taky potřebují relax.

    superkarma: 0 03.08.2011, 14:14:30
  7. [24] Bébina [*]

    Anai — #22 Z 15ti koni tezko zaplatis zamestnance. A je fakt, ze lidi nechteji pracovat a prace u koni je tezka a malo placana.

    superkarma: 0 03.08.2011, 14:09:09
  8. avatar
    [23] diblice [*]

    Anai — #22 ono se do zemědělství špatně hledají pracovníci, já si taky raději s brbláním udělám všechno sama než někoho platit a ještě být nespokojená s jeho prací

    a pokud se to stane jednou, tak bych mu to teda nevyčítala, zvláště, když se omluvil

    superkarma: 0 03.08.2011, 13:09:39
  9. [22] Anai [*]

    A což si takhle na přechodné období, kdy se s mimčem zaběhávají nenajmout brigádníka k těm koním? Pokud už pracovníky mají, tak ještě dalšího? Pokud nejsou zadlužení a "nemelou z posledního", tak je lepší se vzdát pár korun a někomu naopak nechat vydělat. Tak bych to řešila já - když práci nezvládám, buď jí změním, nebo si najdu někoho, kdo mi s ní pomůže.

    1. na komentář reaguje diblice — #23
    2. na komentář reaguje Bébina — #24
    3. na komentář reaguje Dana Svobodová — #27
    superkarma: 0 03.08.2011, 12:52:29
  10. avatar
    [21] Žábina [*]

    tak se jednou opil, no bóže Sml80

    jestli jí jinak pomáhá jak může tak snad není co řešit, ne??

    superkarma: 0 03.08.2011, 12:32:30
  11. avatar
    [20] Solei [*]

    Tohle bohužel v případě koní udělat nemůžeš.

    Ale, jak zde již bylo napsáno. Nejde o to, vyprdnout se nebo nevyprdnout se na to udělat něco za něj protože jsem taky unavená, ale o to, že on maká na dvě směny a ona na něj špačkuje, když jednou směnu vynechá.

    superkarma: 1 03.08.2011, 12:29:12
  12. [19] Bébina [*]

    Pokud krmi novorozence UM jen proto, ze ma hlad kazde 2 hodiny, tak brzo prestane kojit uplne a pak muzou vstavat k diteti nastridacku, jeden den ona, druhy den on. Jinak ja jsem byla prvnich par tydnu totalne vyrizena, kojila jsem treba po hodine, z unavy jsem mela tik v oku a dala bych kralovstvi za 3hodiny neprerusovaneho spanku. Nechapu, proc si pani delala nasili a zbytecne se rozcilovala, ja bych se na mila zviratka vyprdla, vsak by to jednou prezila. A doporucila bych jim, aby predelali ustajeni na volne s libovolnou moznosti pohybu zvirat a pristupu k senu. To se pak jednou za par dni navali balik do krmitka a clovek nemusi vstavat, protoze zvire stoji hladove v pokadenem boxu a nema zadny pohyb.

    superkarma: 0 03.08.2011, 12:08:22
  13. avatar
    [18] paníliška [*]

    Paní Svobodová má dar vymýšlet problémy i tam, kde žádné nejsou.

    superkarma: 0 03.08.2011, 11:47:19
  14. avatar
    [17] maje [*]

    Lukáš Čejka — #16 tak napadlo mě to stejné. on maká na všechny strany, a ona je unavená už jen z pohledu na práci. měla by jít po nocích skládat vagony a přes den ještě do fabriky. aspoň by neměla čas řešit takovéhle kravinySml24Sml24

    superkarma: 0 03.08.2011, 11:37:50
  15. avatar
    [16] Lukáš Čejka [*]

    jestli jsem to z clanku dobre pochopil tak on pres den maka na hospodarstvi a vecer dela mamu a kdyz jednou totez ma udelat ona tak je problem? Sml80

    1. na komentář reaguje maje — #17
    superkarma: 0 03.08.2011, 11:28:09
  16. avatar
    [15] Lukáš Čejka [*]

    Solei — #12 my uz mame automatickou pracku, ta pere sama Sml80Sml32

    superkarma: -1 03.08.2011, 11:26:11
  17. avatar
    [14] pajda [*]

    Vyrazila bych Báru taky ke koním - a bylo by po problémech. Pauza v krmení 2 hodiny stačí bohatě k tomu, aby se Bára aspoň trošku vyrazila mezi lidi - ke koním jim přinejmenším chodí klienti. Tím pádem by nebyla tak zdrchaná a přežila by i nájezd kamarádů. Připadá mi, že si z dítěte udělala modlu, kvůli které se nemůže zůčastnit ničeho jiného, a to je špatně. Navíc když se nestará o dítě sama a Ondra jí pomáhá, jak může. On má taky právo vypnout...já nevím. Sama jsem udělala tutéž chybu, že jsme dítě povýšila úplně nad všechno, jenže já byla opravdu sama - manžel byl velkou část týdne v zahraničí.

    superkarma: 0 03.08.2011, 09:53:18
  18. [13] Rikina [*]

    Rozmazlená manželka. Sml68 

    superkarma: 0 03.08.2011, 09:52:08
  19. avatar
    [12] Solei [*]

    aninas — #2 Sml67  Přesně tak.

    Taťka v pondělí sám od sebe zvládnul vyprat dvě pračky a já mezitím lítala po světě s kamarádkou....

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #15
    superkarma: 0 03.08.2011, 09:51:30
  20. avatar
    [11] Solei [*]

    No tak to tak nějak nechápu.... proč mají podíl na rodinném dusnu oba?

    Jsem na straně Ondry a Bára je koza.

    A teď vážně. Ideální by bylo, kdyby jeden u druhého dokázali akceptovat, že ten druhý něco potřebuje. Bára aby nechala Ondru aspoň den vydechnout a naopak aby pak stejný den dopřál Ondra Báře.

    superkarma: 0 03.08.2011, 09:50:00
  21. [10] martasko [*]

    náročná situace novopečených rodičů, ona je vyřízená a vykolejená a tím že kojí, tak se od malého nemůže odloučit na delší dobu a to jí deprimuje a "závidí" chlapovi, že on může. Znám to, s prvním capartem jsem měla stejné pocity prázdnoty, rutiny a totálního soc odtržení umocnéné tím, že se narodila v zimě a kvůli počasí se nedalo moc jít ven. teď s druhou už je vše o něčem jiném, jsme zvyklí na systém a co je to svoboda bez dítek si už nepamatujeme Sml30

    superkarma: 0 03.08.2011, 08:54:59
  22. avatar
    [9] ahoi [*]

    Ženská rozmazlená, ale chlap si vyhrocenou situaci způsobil sám. Chápu že ona po porodu není úplně fit, ale oba by měli dělat stejným dílem. Z osobního pohledu - čím větší malichernost, tím větší hádka Sml24

    superkarma: 0 03.08.2011, 08:51:44
  23. avatar
    [8] átéčko [*]

    Vždyť se nic nestalo.  Vůbec o nic nejde.

    superkarma: 0 03.08.2011, 08:36:15
  24. avatar
    [7] ToraToraTora [*]

    Souhlasím s holkama, to je normální,stejně jako že první dítě dramaticky změní manželský život. Nic co by nezažila většina novopečených rodičů. Za šest let budou u zápisu dojemně cvakat foťákem a smát se, jaký to byl žoužel a už nosí tašku Sml30

    superkarma: 0 03.08.2011, 08:28:31
  25. [6] Astřička [*]

    Ježiš, nic tak hrozného se nestalo. Však on jí to opět vynahradí jindy.. třeba přijde den, kdy ona nevstane z postele a on se postará. Tohle je podle mě i manžela prkotina.

    superkarma: 1 03.08.2011, 08:15:06
  26. avatar
    [5] Mamata [*]

    rozmazlená manželka....

    superkarma: 0 03.08.2011, 07:47:06
  27. avatar
    [4] Suzanne [*]

    Já bych to asi nedramatizovala, myslím, že to je naprosto normální a bouřka přijde v každém partnerstvíSml80 Kdo se zachoval rozumně a kdo ne, to se posoudit moc nedá, protože každý z nich má velmi dobré důvody, proč to vidí zrovna takhle, tedy i Bára. Možná to uvidí za dva týdny jinak, ale to je prostě takové přetahování energií, nic závažného bych v tom nevidělaSml16

    superkarma: 1 03.08.2011, 07:45:57
  28. [3] Anime Otaku [*]

    Podobné případy jsou vidět i u rodin kde nemají na krku celé hospodářství. Vidím jak se to u mých kamarádů pomalu díky malému dítěti vymyká z rukou. Dřív byli zvyklí na den v podstatě bez režimu, jediné co doopravdy museli byli jít ráno do práce a to díky klouzavé pracovní době mohli chodit v rozmezí od 6 do 8 takže jak vstali, tak vyjeli. On si párkrát týdně udělal na 5 - 6 hodin brigádu na přilepšenou, jinak to bylo samé kino, slezina u kamarádů a podobně. A nějak teď nejsou schopni to zvládnout. Neměli našteřeno skoro nic, takže on teď musí na brigádu 2 až 3krát týdně a to minimálně na 10hodin, aby všechno zvládali, mají na splátky auto, kočárek, no skoro všechno na co se u nich podíváte. Takže se hádají, že on není doma. Ona mu vyčítá, že není doma a každý odchod za kamarády a on je nespokojený, protože ona není už ta pohodová holka. Takže místo aby si promluvili on si koupil za pár tisícovek bezcený šrot (že z toho udělá veteráno, no šlo by to, ale investice bude při nejmenším tak 80 tisíc) a ona se snaží ho nikam nepsutit. Doufám že se domluví, protože mi příjde škoda, že hezký dlouhý vztah zničí příchod díěte. Co pak chudák jejich syn, maminka a taínek se už nemají rádi protože ses narodil? Tohle opradvu asi nebude chtít jednou v životě slyšet.

    superkarma: 0 03.08.2011, 06:44:31
  29. avatar
    [2] aninas [*]

    Hm ... malinko ji chapu, ale nezachovala se jako rozumna zena. Pokud by ten jeji Ondrej mel podobne vypadky obden, tak bych se ji nedivila. Tohle byla ojedinela "dusevni hygiena", kterou - myslim si - opravdu nutne potreboval. Rozjetej chlap se tezko kroti - zvlaste kdyz byl uz tak vycerpany. Vzdyt jinak se snazi ji pomahat + ma na krku sam cele hospodarstvi. Tak snad jednou to mohla zvladnout za nej. Klidne u toho mohla nadavat z plnych plic, ale mela mu k posteli pripravit cesnecku a rict - "tatko, tos to vcera nejak nezvladl" a alespon maly usmev k tomu. A rict, ze si to v nejblizsi dobe vybere - na pokecu s kamaradkama. Sml67

    1. na komentář reaguje Solei — #12
    superkarma: 3 03.08.2011, 04:45:22
  30. avatar
    [1] karamelka [*]

    ja to nevidim ako problem, male rodinne dusno, o chvilu sa vratia do zabehnutych kolaji.

    superkarma: 0 03.08.2011, 03:38:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme