Vztahy

Rozchody

Rozchod. Pro jednoho vysvobození, pro druhého tragédie.

Téma rozchodu je velmi frekventované. Diskutujeme o něm s kamarádkami, ptáme se na něj maminek. V poradnách časopisů se o něm popíšou strany a strany, rozebírají se horem dolem, radí se, jak se s ním vyrovnat, uveřejňují se zaručené recepty, jak dostat ex-přítele z hlavy.
V poradnách dnes a denně končí ti, kteří se s rozchodem vyrovnat nedokázali, ale mají ještě tolik vůle, že vyhledají pomoc. Ti, kteří pomoc nevyhledají, často utápějí svůj žal v alkoholu. Ty nejtragičtější případy končí i sebevraždou.

Téma rozchodu je oblíbené i ve filmu. Někdy se dokonce dostane až do titulu, jako v případě filmu Jak ztratit kluka v 10 dnech, kde Andie, redaktorka ženského časopisu, píše článek o tom, jak během deseti dnů odpudit i toho nejzamilovanějšího muže. Aby byla reportáž podpořená osobní zkušeností, začne chodit s Benjaminem. Ale ouha! Ten se právě vsadil, že zlomí srdce každé, na kterou mu ukážou. Potom se ale do sebe přeci jen zamilují… a jak myslíte, že to dopadne? Kdepak, rozvodem ne :-).
Ještě důkladněji toto téma probírá nový film s Jennifer Aniston a Vincem Vaughnem, který se jmenuje jednoduše Rozchod. Začíná ve chvíli, kdy se tihle dva rozejdou. Protože ale mají společný krásný byt, ze kterého se nechtějí ani jeden stěhovat, zůstanou v něm oba. Brzy ale začnou urputně pracovat na tom, aby ten druhý odešel „dobrovolně“… A jak to dopadne? Film má premiéru až v srpnu, takže mohu pouze hádat. Ale řekla bych, že se nezmýlím, když předpovím, že se k sobě vrátí :-).

Rozchod ale nemusí být jen pláč a slzy. Pro některé může být vysvobozením z vyčpělého vztahu, kde je udržovala jen vlastní pohodlnost a neochota činit rozhodnutí. A tak (třeba i nevědomky) čeká, až to ten druhý ukončí za něj.

Speciální kategorií rozchodů jsou rozvody. Ty umí být opravdu ošklivé, protože v rozvodu jde obvykle o víc: máte děti, auto, byt, společné úspory. Kromě majetku se ale dělí i váš život a vaše sny, protože tehdy, když jste se vdávala, myslela jste, že to bude „nadosmrti“…
 
Těm, kteří hledají pomoc na internetu, je určena tato stránka.

 

A co vy, milé ženy-in?
Jaké jsou vaše zkušenosti s rozchody? Jak se s nimi vyrovnáváte?

Nesete je klidně, nebo se utápíte v čokoládě a kapesnících?
Rozcházíte se spíše vy, nebo to necháváte na tom druhém?
Znáte někoho, kdo se s rozchodem ne a ne vyrovnat?
Co byste poradily někomu, s kým se právě rozešla jeho drahá polovička?
Berete rozchody jako tragédii, nebo jako nutné zlo?
Zažily jste ve vašem okolí rozvod jako z filmu Válka Roseových?

Napište nám o tom do redakce! Naše adresa je redakce@žena-in.cz!

   
19.07.2006 - Láska a vztahy - autor: Anna Plasová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [222] dofinka [*]

    Rozchod opravdu bolí, já zrovna jeden prožívám, můj přítel si po 5letém vztahu našel 17-ti letou milenku...........měli sme před svatbou........docela to bolí a myslím, že žádná zaručená rada to nevyřeší.....

    superkarma: 0 17.08.2006, 08:27:21
  2. avatar
    [221] Simba [*]

    Paolo: příspěvky mají být smysluplné, tohle za bodíky nebude, je třeba se víc snažit

    Film asi nebude žádné veledílko. Ale dnes jdu na předpremiéru Pirátů a na to se těším dost, hlavně na kapitána Jacka

    superkarma: 0 02.08.2006, 12:47:49
  3. [220] Paolo [*]

    superkarma: 0 02.08.2006, 08:04:19
  4. avatar
    [219] Meander [*]

    Zajíavá diskuse. Věčná škoda, že jsem marod a na net se dostanu na chvíli večer, což je s křížkem po funuse...

    superkarma: 0 19.07.2006, 20:27:51
  5. avatar
    [218] leny2607 [*]

    agail: no tak to by byla opravdu smůla

    superkarma: 0 19.07.2006, 16:06:13
  6. avatar
    [217] Asdareel [*]

    Marína (211): Jenže z tvého původního příspěvku nevyplynulu, že by tvůj původní partner byl právě takovým člověkem, s nímž už jsi nechtěla být. Pokud tomu tak bylo, tak je to samozřejmě něco jiného.

    superkarma: 0 19.07.2006, 16:02:05
  7. avatar
    [215] agail [*]

    leny2607: tak na tomhle je taky kus pravdy. Nejhorší by ale bylo zjištění, že ten první srovnávací vzorek byl nejpoužitelnější...

    superkarma: 0 19.07.2006, 16:01:23
  8. avatar
    [214] leny2607 [*]

    marína:taky si myslim že něco na to je

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:59:15
  9. avatar
    [213] leny2607 [*]

    marína:a když má člověk víc vztahů alespoň má možnost srovnání

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:58:38
  10. avatar
    [210] leny2607 [*]

    slyšela jsem dobrej názor víte jak ženská pozná že je to ten pravej chlap pro život(nemoli definice toho pravého) ,,Je to chlap který ani po dlouhý době až tak moc nevadí"

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:56:38
  11. avatar
    [209] agail [*]

    Nyotaimori: souhlasím, Š & G je skutečně luxusní záležitost, jen tím jedním tahem kreslil schodiště, čímž okouzloval na domovní schůzi sousedky.
    P.S. Woody Allen (jeho filmy moc hezky ukazují různé vztahy a rozchody)

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:53:39
  12. avatar
    [208] Asdareel [*]

    Marína (207): Zamilovat se jednou na celý život je můj sen. Bohužel nenaplněný.

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:51:21
  13. avatar
    [206] Asdareel [*]

    Marína: Bylo toho dost.

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:43:39
  14. avatar
    [204] Asdareel [*]

    Marína: No nic, teď už je to jedno, jen jsem vyjádřil svůj názor. Dávám přednost trvalým a pevnáým vztahům a v životě jsem vždy spíš stále na té straně barikády, kde je tvůj bývalý partner. I když jsem se nikdy neponižoval a nebrečel, to neumím.

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:38:15
  15. avatar
    [202] Asdareel [*]

    Nyo: Jj, pomuchlat - a vrátit. Tím je nasycena i má láska ke zvířatům :-))

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:31:42
  16. avatar
    [200] Asdareel [*]

    a... (198): To je ale úplně jiný případ, imho...

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:26:24
  17. avatar
    [199] ještěrka.ehp [*]

    Jo a k těm rozvodům, blízká kamrádka se nechtěla právě kvůli dětem rozvést, rok doma hráli hroznou pohodu, ale jelikož děti nejsou tupci, věděli, že je něco špatně a ta nejistota a nevědomost pro ně byla horší (nějaké vážné zdravotní problémy). Teď, když jsou rozvedení a žijí každý jinde jsou děti naprosto sebevědomé a vyrovnané a je jim tak dobře. Nejde paušalizovat - já jsem se kvůli rozvodu našich strašně trápil a proto všichni ostatní to mají taky tak

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:24:17
  18. [198] a.... [*]

    Asdareel: Funkční vztah je velmi relativní záležitost...z tvého pohledu bylo možná mé manželství taky funkční...manžel dost vydělával, prachy nějaký mi dával,nehádali jsme se, mě ani dceru nebil a nijak neomezoval moji osobní svobodu. To, že jsme vpodstatě mnoho let nežili spolu , ale jen vedle sebe, neměli jsme potřebu spolu komunikovat a totálně jsme se odcizili, tak tohle ti možná přijde jen jako drobná prkotina, kterou je třeba překonat. Mé okolí bylo naším rozchodem překvapeno...někteří si dokonce mysleli, že máme ideální manželství.

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:23:34
  19. avatar
    [197] Asdareel [*]

    Bóbika (195): Desetileté zkušenosti v bdsm-komunitě jsou vynikající školou trpělivosti na úrovni tibetských mnichů

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:20:33
  20. avatar
    [196] Asdareel [*]

    Nyo (184): 100% souhlas. A btw, i kočky smrdí a trhají co jim přijde pod tlapky. Zvíře jedině na talíři

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:19:29
  21. avatar
    [193] Asdareel [*]

    Můj předchozí příspěvek je reakcí na Tyrkys (183)

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:15:54
  22. avatar
    [192] Asdareel [*]

    Tyrkys: Mno, tak především by ses měla dát na politiku, jsi hlavně výtečný demagog

    Ještě jednou a zcela polopatě: Máš-li funkční vztah (a vztah, o němž je dnes řeč, byl plně funkční, znovu jsem si přečetl tento příběh a z celého příspěvku vyplývá, že i láska tam byla velká), jeví se mi jako velmi nešťastným podlehnout endorfinovému zblbnutí vnukajícímu nám iluzi, že ten další vztah bude ještě lepší. Jednak ani zdaleka nemusí být (ačkoliv nevylučuji, že může), jednak tím ublížíme svému partnerovi, který nás miluje a jemuž se zhroutí svět, a v neposlední řadě uvrhneme do nejistoty i sami sebe.

    Jiná situace nastává ovšem, je-li původní vztah tak jako tak nefunkční. Pak je na místě, není-li již šance na jeho resuscitaci, jej ukončit a pak teprve s čistým štítem se vydat na lov nového partnera.

    Takže asi tak.

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:15:23
  23. avatar
    [189] ještěrka.ehp [*]

    Nyo: Dva a půl roku jsem žila sama, vyhovovalo mi to, žila jsem si po svém, dělala co chtěla, uklízela kdy chtěla atd. atd., ale když jaksi potkáš osobu, které si můžeš vážit, má smysl pro humor a je ti s ní dobře, najedou zjistíš (teda ty možná ne), že tě všechny ty věci co běžně děláš víc baví s ní než samotnou a pak jako mávnutím kouzelného proutku už prostě být sama nechceš, ba dokonce chceš veškerý svůj čas (samozřejmě s nadsázkou) trávit s tím oním

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:13:49
  24. [188] a.... [*]

    Asdareel: No..mám daleko lepší vztah už 3 roky , právě díky svým předchozím zkušenostem Pokud někomu některé vlastnosti partnera po čase připadají nesnesitelné je to právě tím, že je nezralá osobnost a nedokáže věci předem odhadnout a domýšlet.
    Nyotaimori: ale no tak..jsou přece lidé horší a lepší.. a pak ještě mimořádní..však to musíš znát

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:12:39
  25. [187] r1911 [*]

    Sobec až u 172 příspěvku? To jde.

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:11:31
  26. avatar
    [186] ještěrka.ehp [*]

    Asdareel: a fakt si myslíš, že pokud máš pocit, že jiný vztah by mohl být lepší, tzn. už o tom takhle přemýšlíš a uvažuješ, že je tvůj vztah úplně v pořádku? Já to mám právě spíš tak, že jakmile začnu řešit, jestli s tim nebo s tim by mi náhodou nebylo líp, končím vztah, protože v tom případě není takový, jaký by měl být. Až (jestli) si pořídím děti, situace bude jiná, ale to si taky sakra dobře rozmyslím, s kým si je pořizuju

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:10:48
  27. avatar
    [183] tyrkys [*]

    Asdareel: takže shrnuto a podtrženo: jak si jednou někoho najdu, měla bych s ním vydržet, dokud nás smrt nerozdělí. V opačném případě jsem prakticky nesvéprávná osoba zmítaná hormonálními bouřemi

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:07:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [181] a.... [*]

    Jardine: To záleží na tom, jak jste spolu žili jako rodina, pokud jste spolu chodili všude společně, jezdili na dovolené a otec se ti věnoval, pak je to nepochybně těžké. Moje dcera vídala svého otce jen sporadicky a vpodstatě s ním trávila minimum času, všechen čas trávila se mnou, tatínek měl jiné aktivity...no a když jsem se jí pak ptala, jestli jí to vadí, že už s námi nebude bydlet, řekla, že je jí to jedno. Když se pak odstěhoval řekla dokonce, že už je radši, že tam s námi nebydlí

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:06:21
  2. avatar
    [179] Asdareel [*]

    a...: Upřímně? Připadá. A vlastnosti partnera? To, co se nám dnes líbí, za rok se může zdát nesnesitelným.

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:04:09
  3. [178] Rikina [*]

    Nyotaimori: "jedním tahem Kreml" - můžu to používat?

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:02:39
  4. avatar
    [177] Jardine [*]

    Nyo: no, každý živočišný druh je v podstatě sobecký a dělá věci, ze kterých mu plynou výhody (mám doma dobrý studijní materiál, chovám zvířectvo od morčat po velké papoušky). Takže nějaký individuální prospěch z partnerského života kynout musí, pro každého asi jiný. Můj muž mi třeba každý den pomáhá s úklidem morčat a velkých papoušků ... za to ho mám ráda a neomezuji ho v pařbě počítačových her

    superkarma: 0 19.07.2006, 15:02:31
  5. [176] a.... [*]

    Asdareel168: Ty k tomu ale opravdu přistupuješ, jako kdyby lidé byli nemyslící bytosti. Připadá ti tak nemožné, že ten další vztah bude opravdu o hodně lepší? Třeba právě díky zkušenostem ze vtahu minulého? Prostě už budeš vědět, že partner ROZHODNĚ NESMÍ mít tyhle a tyhle vlastnosti a naopak musí být takový a takový...no a když ho pak potkáš JE TO TU

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:59:35
  6. avatar
    [174] Asdareel [*]

    a....: No jo... nejsem zas až tak typický chlap se svým zájmem o vztahy

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:56:11
  7. avatar
    [173] Jardine [*]

    marína: já nevím, co ti dětští psychologové sami prožili, ale z vlastní zkušenosti vím, že rozvod rodičů je pro dítě naprostý životní otřes. Věděla jsem sice, že to našim neklape, ale pořád jsem se snažila dát je dohromady a věřila si, že to půjde... kupovala jsem jim třeba z kapesného dárečky, aby se usmířili atd atd. To poznání, že to tak bylo pro všechny strany lepší, přišlo až mnohem později, na konci puberty. V době rozvodu to děcko absolutně nemá šanci pochopit, chce jen, aby máma s tátou zůstali spolu.

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:55:58
  8. avatar
    [171] ještěrka.ehp [*]

    malenina: kdybych ho nepotkala? Asi bych žila ve vztahu, který by dříve nebo později stejně krachnul, popř. by ten svazek nebyl tak silný, jaký by mohl být s někým jiným

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:54:39
  9. [170] a.... [*]

    Asdareel: No myslím, že vztahy, kde jsou děti, se určitě neničí kvůli endorfinové záplavě...tam se lidi snaží racionálně domluvit a vztah je většinou udržen( jak moc poškozený vztah to je a jestli je to nepoznamená napořád, to už je věc individuální). Jinak lidé bez dětí mají podle mého názoru plné právo vyměnit partnera za lepší model bez výčitek svědomí.A tahle výměna je právě spíš doménou chlapů

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:54:02
  10. avatar
    [168] Asdareel [*]

    a....: BTW, vše NOVÉ se zdá být zajímavější než to, co již známe jako své boty

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:46:33
  11. avatar
    [167] Asdareel [*]

    a... (163): Ano, to přece tvrdím celou dobu a pořád tu jenom čtu o nefunkčním vztahu . Zajímavější - to je ten pravý důvod. Jestli lepší - hm, to se ukáže až po opadnutí endorfinové záplavy . Ale budiž, třeba i lepší. To, co mi nejde na rozum je, že se vztahy ničí ne proto, že by byly špatné, nýbrž pro prchavý příslib možná lepšího vztahu. Chápu, že si někdo pořídí nový mobil, když se mu zdá, že bude lepší, než ten jeho původní, ale vyměnit parnera jako mobil? To asi v životě se svým jednoduchým, chlapským, přímočarým a konzervativním myšlením nepochopím

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:45:00
  12. avatar
    [166] Jardine [*]

    Nyo: já v pohodě sama žít umím .... jenom se mi do cesty jaksi připletla osoba opačného pohlaví, se kterou jsem brzy získala dojem, že existence v páru také není úplně k zahození. On to měl asi podobně, tak už jsme u toho zůstali ...

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:42:46
  13. avatar
    [164] Simba [*]

    leny2607: myslím, že ani obrazně nikoli ..co jsem četla, byla to pouze diskuze dvou celkem vyhraněných táborů .. Podle mne byly připomínky Bóbiky docela trefné a jak se říká, potrefená husa ...

    Bóbika: 159 - ano přesně tak, tak to bylo napsáno

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:40:15
  14. [163] a.... [*]

    Asdareel: Ty asi nechceš brát v úvahu tu jedoduchou věc, že ženská prostě potká někoho lepšího, zajímavějšího, s kým si bude lépe rozumět a uvědomí si, že ten doma je proti němu úplná nula.
    Jinak dneska ženský přece za svým citem už dávno nechodí, ženy jsou po určitých životních zkušenostech VELMI racionálními( až vypočítavými ) tvory

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:39:36
  15. avatar
    [160] leny2607 [*]

    Simba: obrazně samo

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:36:39
  16. avatar
    [158] leny2607 [*]

    Bóbika: to jsme si nerozuměly proč se tady do maríny navážíte že opustila někoho jiného se kterým měla fungující vztah s někým do koho se zbláznila zamilovala, když už jenom uznáš tu možnost že se to může stát každýmu třeba i tobě.Jestli jsem to dostatečně vysvětlila snad se to dá pochopit

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:35:44
  17. avatar
    [157] Simba [*]

    leny2607: tady dal někdo někomu na budku?

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:34:32
  18. avatar
    [155] Asdareel [*]

    a....: Njn, co já se svým chlapským myšlením můžu vědět o posvátném a věčném citu a příslibu věčného štěstí, za nímž je třeba jít přes hory a lesy muhehehe

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:32:05
  19. [153] a.... [*]

    rozina: Ale neblázni..to je především na matce, jak dokáže dítěti život uspořádat, vysvětlit a vynahradit mu to, aby necítilo nějaký deficit. Daleko větší zátěž pro dítě je soužití rodičů,kteří se očividně nesnášejí.

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:28:17
  20. avatar
    [152] leny2607 [*]

    Bóbika: tak to je docela fér takže eventuelně se ti můžou splšit hormony a pro tebe se třeba splašily maríně, tak proč jí vlastně nedat na budku když už se jí to stalo a tobě se to teoreticky může stát ale nemá smysl to řešit dopředu

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:26:43
  21. [151] a.... [*]

    Nyotaimori: Vztahy nevyhledávám, je mi skvěle samotné ale tak se to vždycky přihodí, že potkám někoho, koho by byla škoda nechat jít dál.. . Dala jsem si ovšem předsevzetí, že tentokrát to bylo už OPRAVDU naposled,jestli to skončí, pak si tu svou samotu budu užívat
    Asdareel142: joj..typický chapský kecy...pálilo ji dobré bydlo.. a k tomu dalšímu..člověk sice není hračka, ale snad taky ne labilní hadr, který se s něčím takovým nedokáže vyrovnat.Myslíš, že je to uspokojivý "funkční" vztah, když je někdo s někým jen ze soucitu?

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:25:35
  22. [150] rozina [*]

    Rozvody jsou VŽDY tragediií pro děti !! a pak pro toho, kdo byl podveden zrazen, ponížen. Je to moc smutné. R

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:22:50
  23. avatar
    [147] Asdareel [*]

    Leny2607: No, to je ono. Ona je tu totiž taky ta druhá strana. Pro někoho jen obtížné břemeno, zátěž, které je nutno se zbavit. Ovšem pro to "břemeno" to taky může představovat životní tragédii. A o to jde, Člověk není hračka, která letí do krabice, když nás přestane bavit. A vztah je mj. i o odpovědnosti.

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:13:45
  24. avatar
    [145] Žížala [*]

    Že na tohle tlachání dokolečka dokola máte ještě energii .

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:11:30
  25. avatar
    [143] leny2607 [*]

    a co tohle debatění otočit jinak, co třeba u těch který tu tvrdí jak ty svý milujou a chcou s nima bejt navždy totež neplatí o z té druhé strany a co když právě ti si tohle nemyslí a nebo právě ti se jim přece můžou zakoukat do někoho jiného tak a včil mudrujte......

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:09:36
  26. avatar
    [142] Asdareel [*]

    a.... Možná... ale člověk má sklon k tomu, aby ho pálilo dobré bydlo a když má něco, co je dobré začne si říkat, jestli by to jinde nebylo třeba ještě lepší

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:08:03
  27. [141] a.... [*]

    Asdareel: Už to tady bylo jednou řečeno... ženská většinou nemá potřebu porozhlížet se kolem sebe po jiných a dát šanci "osudovým setkáním", když je ve vztahu spokojená. Zaměňuješ příčinu a následek.

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:05:01
  28. avatar
    [138] Asdareel [*]

    Marína (137): Z mé strany zcela jistě

    superkarma: 0 19.07.2006, 14:02:14
  29. avatar
    [136] Asdareel [*]

    a....: O odcizení bych si netroufl spekulovat až do onoho osudného setkání. Začínám chápat žárlivce

    superkarma: 0 19.07.2006, 13:59:00
  30. avatar
    [135] Asdareel [*]

    Marína: Tak hodně štěstí...

    superkarma: 0 19.07.2006, 13:57:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme