A jaképak jsou restaurační zážitky a zkušenosti u naší čtenářky s nickem RosaGloriaDei? Převažují kladné. A protože rádi cestují, setkala se snad se všemi druhy restaurací.

Restaurace? Místo, které cíleně nevyhledávám, místo, kterým v žádném případě nepohrdnu :-) Tak bych to shrnula hned na začátku….
Můj vztah k jídlu v restauracích je, myslím, vyloženě pragmatický. V žádném případě si nepotrpím na „chození“ na večeře či obědy v rámci všelijakých výročí, přijde mi zbytečné se třeba v neděli dopoledne vypravovat s plnou parádou jen proto, abych si u nás na hotelu dala „kuřecí prsa s broskví“ :) To vážně nemusím, za pár minut si udělám stejná, možná i lepší.

Na druhou stranu s mužem nepatříme k batůžkářům, kteří na každé mezi vytáhnou namazaný rohlík či doma usmažený řízek. Nepatříme možná proto, že k nim patřit nemusíme, ale to by bylo jiné téma, tak se do mě, holky, prosím, hned pro tato slova nepouštějte :) Batůžkaření neodsuzuji, ale praktikuji jej jen, když je třeba (na dalekou cestu samozřejmě také přibalím nějakou tu svačinku, proč bychom kvůli hladu zastavovali, když není řidič unavený a cesta krásně odsýpá?).

Protože se snažíme jezdit na výlety často, setkala jsem se snad se všemi typy restaurací. Vlastně jen s těmi snobskými ne, těm se vyhýbáme, nejsme přece žádní snobi :-) A také nám nestačí „bobek“ čehosi, co by nezasytilo ani myš. Když luxusní jídlo, tak v rámci rautu na nějaké akci, a to je přece něco jiného (hlavně pak ty „bobky“ neplatíme :))

Malé venkovské hospůdky mimo turistická centra mají sice prima atmosféru, obsluha bývá většinou milá, protože je „z rodiny“ majitele, ale jídlo je lepší si tam neobjednávat. Nemají odbyt, tím pádem ani úplně čerstvé suroviny

Samostatnou kapitolou je naopak prodej polotovarů v místech, kde je velký přetlak lidí. Za „normální“ cenu člověk většinou dostane spoustu rozmrzlé strouhanky. Naposledy jsem takovou hrůzu baštila v Prachovských skalách. Frmol děsivý, horko, neskutečný zápach a „jídlo“ nebylo k jídlu… Přesto měla restaurace v rámci (téměř) monopolu zcela jistě neskutečný obrat. A že trpí její pověst? Koho to zajímá, když se tam málokdo vrátí dřív než za pár (možná i desítek) let?

Tím se dostávám k druhé stránce věci. Není totiž vždy úplně jednoduché nabídnout hostům skvělé jídlo za rozumnou cenu. Znám účetnictví několika provozoven a kolikrát je to o tom, že majitel má ještě jinou činnost, protože režie velkých prostor bývají nepředstavitelné. Ano, zaměstnanci restauračních zařízení nemívají příliš velké platy, ale spropitné je samozřejmou (i když nepodchytitelnou) částí  jejich mzdy. Pak je to o tom, jak je kdo šikovný. Kdo z nás dává „tringelty“ jen podle toho, jak se to zrovna hodí? My dáme i více než „doporučovaných“ deset procent, ale zrovna tak s klidným svědomím nedáme ani korunu. Spropitné není povinnost, ale prostředek k vyjádření spokojenosti hosta.

Nedávno jsem poprvé zkusila využít nabídky slevového serveru. Jeli jsme na veletrh do krajského města, věděli jsme, že se budeme potřebovat někde najíst, proč nezkusit tak neskutečně lákavou nabídku? Kilo pečených žeber s chlebem plus 200 gramů hovězího tataráku s topinkami za 99 Kč? Podezřelá cena, že ano :-) My k ní také přistupovali skepticky. V životě jsme už ale ztratili víc, tak jsme si řekli, že to vyzkoušíme, v nejhorším se zvedneme a odejdeme.

Nejen, že jsme neodešli, ještě jsme se neskutečně dobře najedli (rozumějte přejedli). Nedalo mi to, abych se servírky nezeptala, jak se jim tyto akce vyplatí. Odpověděla přesně podle mého očekávání – cena jídla pokryje náklady a vydělává se na nápojích a dalších přáních hostů. Toto je však ta složitější cesta k úspěchu...
Nějak jsem se dnes rozepsala, tak už to konečně shrnu. Jako všude, je to i v hospodách a hospůdkách o lidech. Buď máte štěstí a narazíte na ty správné, nebo máte smůlu, důvod nadávat a příště jít jinam.....

RosaGloriaDei

pozn. red.: Text nebyl redakčně upraven

_____________________

Tak to je pravda, je to také o lidech. Ale ty jsi veselá kopa, na tebe se snad žádný číšník ani servírka nemůže ani náznakem zamračit :)
Děkuji za obsáhlý příspěvek, který jsem poctivě přečetla až do konce.
Pěkný den v pěkné hospůdce (třeba blízko sklípku :)
Saša

Téma dne 12. června 2012: Obsluha v restauracích

  • Chová se k vám personál hezky nebo vám naznačuje, že obtěžujete?
  • Jaké máte zkušenosti, když jdete s dětmi nebo se svými čtyřnohými mazlíčky?
  • Máte nějaký rekord v čekání? Ať už při objednávce nebo při placení?
  • Odešly jste někdy bez placení?
  • Vrátily jste někdy nechutné jídlo?
  • Máte vy sama pracovní zkušenosti v oblasti restauračního zařízení?
  • Máte rády letní zahrádky?
  • Byla jste někdy v opravdu snobské restauraci?
  • Anebo naopak, v té nejhorší špeluňce?
  • Porovnejte zážitky.

Těším se na vaše příspěvky.
Pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz

Jednu ze čtenářek odměním pěkným dárkem: kometikou zn. GABRIELLA SALVETE

darek

A když bude v Praze, tak ji pozvu na pivo :)

Reklama