.

RosaGloriaDei: Není domu, kde by mohly vládnout dvě hospodyně…

Novinky

RosaGloriaDei: Není domu, kde by mohly vládnout dvě hospodyně…

Poslední zveřejněný příspěvek k dnešnímu tématu je od čtenářky s nickem RosaGloriaDei. Dozvíte se v něm, jak to chodí u takových rodičů „dědice gruntu“.  

Pěkný den,
mám chvilku, tak přece jen nakonec přispěji svou troškou do mlýna. Vdávala jsem se v šestadvaceti, vdávala jsem se z lásky a vdávat jsem se v tom známém slova smyslu nemusela.  Muž byl  ale celý život vychováván jako „dědic gruntu“, takže ve chvíli, kdy jsme spolu chtěli začít žít, byl sňatek jediným řešením. Podrobněji se mi to rozebírat nechce, snad si alespoň trošku dokážete představit, o čem to je v katolické rodině žijící na vesnici, byť na počátku 21. století.

Do společného života jsme všichni (myslím tím i své tchány) vykročili s radostným očekáváním, jak nám spolu bude skvěle. Manželovi rodiče se během měsíce vystěhovali na dvoupokojový výminek (bylo to jen a jen jejich rozhodnutí) a nám nechali jejich dům na dvě patra. Jenže netrvalo dlouho, a zjistili jsme, že se naše představy o soužití na jednom čísle popisném značně liší.

Nebudu vás zatěžovat detaily (to až třeba někdy příště), ale dopadlo to tak, že jsme byli nuceni najít si vlastní bydlení, vážně to nešlo. Hodně dlouho trvalo, než se hrany alespoň maličko obrousily, tcháni dodnes úplně nepřekousli, že jsem jim „odvedla“ syna. Pamatuji si, jak kdysi jeden známý naši situaci velmi úsměvně ohodnotil slovy: „ Přišla chytrá horákyně, vzala, co měla nejradši, a už byla pryč …..“

Tenkrát nám do smíchu nebylo nikomu, muž se s opuštěním „rodného“ domu úplně nesmířil dodnes. Nicméně rok se s rokem sešel, všichni jsme zestárli, narodila se nám dcera, kterou rozhodně nechci o babičku a dědečka ochuzovat. Kdo ví, jak dlouho je ještě bude mít. Jen se trošku bojím, co nastane ve chvíli, kdy na „gruntu“ zůstane jeden z manželových rodičů sám… Radši se předem nestresuji.

Poučení mám ale jedno. Když je to jen trošku možné, měli by mladí začínat svůj život sami, bez rodičů. A k rodičům se případně vrátit až ve chvíli, kdy to oni sami budou potřebovat. Není domu, kde by mohly vládnout dvě hospodyně….

RosaGloriaDei

pozn. red.: Text nebyl redakčně upraven

_____________________

Tu poslední větu jsem si musela půjčit i do titulku, je to ta nejlepší tečka na závěr.
Děkuji, že jste nakonec přece jen napsala a pozdravujte tchána :))
Saša

Téma dne 19. března 2012 bylo: Jak vycházíte s rodiči vašeho partnera - manžela?

Jedna z vylosovaných čtenářek obdrží za svůj příspěvek dárek v podobě kosmetiky Solutions
Tělový krém na dekolt a poprsí a pleťovou masku na obličej.

darek

   
19.03.2012 - Čtenářské příspěvky - autor: Alexandra Stušková

Komentáře:

  1. avatar
    [26] Kytinkak [*]

    Přesně tak to je jak píšešSml22

    superkarma: 0 20.03.2012, 06:12:54
  2. [25] kajinek [*]

    S poslední větou plně souhlasím.

    superkarma: 0 19.03.2012, 22:29:42
  3. [24] Jala [*]

    Je to jediné správné řešení, pokud možno začínat sami, ve vašem případě po krátké zkušenosti bydlet sami. Zatím.

    Po čase to může být z nejrůznějších příčin úplně jinak.Ostatně sama si to uvědomuješ i připouštíš.

    Akorát mě trošku překvapují doznívající patriarchální zvyky.

    superkarma: 0 19.03.2012, 22:15:45
  4. avatar
    [23] tajnostii [*]

    Hezký příspěvekSml22

    superkarma: 0 19.03.2012, 21:54:59
  5. avatar
    [22] saruz [*]

    Správná volba,každý pěkně na svém. Sml67

    superkarma: 0 19.03.2012, 21:53:24
  6. avatar
    [21] Krupová [*]

    pěkně a s citem napsáno, určitě si cenu pisatelka zasloužíSml59 gratulujiSml67

    superkarma: 0 19.03.2012, 21:25:51
  7. avatar
    [20] denkas [*]

    RosaGloriaDei — #11 Já myslela,že už se to v dnešní době takto neřešíSml80A ono někde pořád jo!!

    superkarma: 0 19.03.2012, 21:18:06
  8. [19] Trefa [*]

    Trefa:neni kostelicka,aby nebylo kazanicka,stary  nebo mady at bydli jinde.

    superkarma: 0 19.03.2012, 20:35:11
  9. avatar
    [18] RosaGloriaDei [*]

    Vera.Macík — #17 ono to bylo původně naplánované trošku jinak...ale to, že se bude dělit, je jen a jen dobře, alespoň se nejen práva, ale i s tím související povinnosti, budou dělit na dvě hlavy...ono je to vážně trošku složitější a upřímně? myslím, že i u majetku může platit, dobrý sluha, špatný pán...

    superkarma: 0 19.03.2012, 19:47:18
  10. avatar
    [17] Vera.Macík [*]

    RosaGloriaDei — #16Pokud nemáte vyřešené dědictví nebo závěť příp. jiný akt, grunt patří rodičům, tak stejně se bude manžel dělit se sestrou o dědictví. Sml80

    1. na komentář reaguje RosaGloriaDei — #18
    superkarma: 0 19.03.2012, 19:32:37
  11. avatar
    [16] RosaGloriaDei [*]

    dadma — #15 tak u nás to bylo o očekáváních a představách jedné velké rodiny, tchán se těšil, že konečně bude mít syna pro sebe...když byl manžel malý, neměl na něj čas, protože stavěli, když byl větší, neměl na něj čas, protože stavěli dceři, pak se muž věnoval koníčkům, studoval, a když už to konečně vypadalo, tak se "MUSEL" oženit...v tomto mě tchán fakt rozesmál, on sám se musel ženil v necelých dvaceti, švagrová musela něco málo po dvacítce, ale my jsme se "museli" brát v šestadvaceti...jediní z rodiny jsme vůbec nemuseli...a nebylo to hned po studiích, muž nebyl v devítce, vystudoval na první dobrou, takže ve třiadvaceti nastoupil do zaměstnání....a ve finále se to asi uklidnilo i proto, že pochopili, že je nikdo na tom "gruntu" nenechá samotné...dokud mohou, ať si dělají, až moct nebudou, bude se to řešit, na holičkách je nenecháme

    1. na komentář reaguje Vera.Macík — #17
    superkarma: 0 19.03.2012, 17:59:57
  12. [15] dadma [*]

    RosaGloriaDei — #12 Jenže bohužel dříve se kvůli gruntům a majetku mladí i museli brát.Tak je dobře, že dnes je jiné i když ne vždy.

    1. na komentář reaguje RosaGloriaDei — #16
    superkarma: 0 19.03.2012, 17:36:43
  13. [14] magic11 [*]

    Hezky napsané Sml67

    superkarma: 0 19.03.2012, 17:34:35
  14. avatar
    [13] black.bird.third [*]

    Pěkný příspěvek. Nedokážu si představit, že bysme bydleli s jedněmi nebo druhými rodiči. Nedělalo by to dobrotu. Mladí mají být opravdu sami. Pokud to jde.

    A ještě gratuluji k výhře. Je moc pěkná.Sml22

    superkarma: 0 19.03.2012, 17:28:47
  15. avatar
    [12] RosaGloriaDei [*]

    RosaGloriaDei — #11 klasický model, jenže žij kvůli majetku velký kus života podle představ někoho jiného...nakonec, až Tě ten někdo po x letech opustí, můžeš zjistit, že jsi vlastně sám podle sebe žít zapomněl...a život, ten nám byl každému dán jen jeden

    1. na komentář reaguje dadma — #15
    superkarma: 0 19.03.2012, 17:19:53
  16. avatar
    [11] RosaGloriaDei [*]

    dadma — #8 má starší sestru, ale ta byla zase celý život připravovaná na to, že si musí postavit vlastní bydlení, protože doma může zůstat jen jeden z nich

    1. na komentář reaguje RosaGloriaDei — #12
    2. na komentář reaguje denkas — #20
    superkarma: 0 19.03.2012, 17:16:22
  17. avatar
    [10] ekleinovka [*]

    Je to tak,mladí mají žít ve svém a po svém..

    superkarma: 0 19.03.2012, 17:14:26
  18. [9] Saritka [*]

    Správné řešené.Sml59

    superkarma: 0 19.03.2012, 17:04:55
  19. [8] dadma [*]

    Souhlas,ty jsi to řešila a s manželem jste se odstěhovali.Takhle by to měla řešit i Heidi H.Má to ,ale těžší ,že manžel nestojí při ní.

    Tvůj manžel nemá sourozence?

    1. na komentář reaguje RosaGloriaDei — #11
    superkarma: 0 19.03.2012, 17:03:53
  20. avatar
    [7] Jindriska8 [*]

    Hezky napsanéSml22

    superkarma: 0 19.03.2012, 16:45:49
  21. [6] jija [*]

    chytrá horákyně Sml67, vyřešila jsi to suprově Sml22!

    superkarma: 0 19.03.2012, 16:45:15
  22. avatar
    [5] řinka [*]

    To ani nemůže fungovat,musela by být hodně velká tolerance z obou stran.Každý má o životě a trávení volného času úplně jiné představy.Nedej bože, co vybudoval jeden a druhý by to chtěl jinak.

    Mladí mají začít sami i kdyby to byl je pidi byteček.

    superkarma: 0 19.03.2012, 16:43:49
  23. avatar
    [4] carmi [*]

    RosaGloriaDei — #2 Ale napsala jsi to velmi taktně, takže by se myslím ani neurazili, kdybysi to přečetli.Sml16

    superkarma: 0 19.03.2012, 16:35:35
  24. avatar
    [3] Věrulinka [*]

    RosaGloriaDei — #2 je to tak, dvě hospodyně nikdy nedělá dobrotu, vždy se něco najde, i když maličkosti, ale i ony otráví občas život Sml22

    Vím o svý, když jsem s první tchyní bydlela Sml15

    superkarma: 0 19.03.2012, 16:16:30
  25. avatar
    [2] RosaGloriaDei [*]

    Sašo, neblázněte, nemůžu se chlubit tím, že jsem o nich někam psala, ač jsem to, dle mého názoru, pojala stručně a taktně.... Nicméně to pozvání do sklípku, to pořád platí....Bohužel jsem před lety také dědila, takže víno tam máme svoje :-)

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #3
    2. na komentář reaguje carmi — #4
    superkarma: 0 19.03.2012, 16:09:29
  26. [1] Violeta [*]

    Sml69 Není domu, kde by mohly vládnout dvě hospodyně…. Moc hezky napsané a skutečně velmi pravdivý závěr.

    superkarma: 0 19.03.2012, 16:07:43

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme