Japonský výrobce veterinárních léků chce výplatou tohoto bonusu ve výši 1 000 jenů (cca180 Kč) měsíčně upozornit na to, že domácí zvířata nejsou jen módními doplňky, ale živými tvory, vůči kterým má jejich majitel celoživotní závazek. S růstem příjmů i průměrného věku v Japonsku narůstá počet psů a koček. Je jich teď v ostrovním císařství víc, než dětí pod patnáct let. Přesto je jich ale víc než 300 000 ročně utraceno. Mluvčí tokijské korporace Kyoritsu Seiaku, výrobce léků pro zvířata, zdůvodňuje rozhodnutí svého zaměstnavatele o vyplácení přídavků snahou o to, aby si lidé uvědomili svou odpovědnost vůči čtyřnohému členu rodiny: "Každý má právo na to, opatřit si psa či kočku, ale má také povinnost se o domácí zvíře po celý jeho život starat. V budoucnosti bychom rádi, aby se naším příkladem začaly inspirovat i další japonské firmy." Firma sice ještě nedává zaměstnancům volno, když jejich domácí mazlíček zemře, jako to dělá jeden japonský výrobce žrádla pro zvířata, ale prý to už také zvažuje.

Zdroj: Korzo

Reklama