Bulvár

Rodinné finance


Vážená redakce,

K napsání tohoto příspěvku mě přiměla debata, kterou jsme měli před pár týdny s kolegy a kolegyněmi v práci. Sešlo se nás osm ve věku od 24 do 55 a většina z nás je vdaná/ženatý nebo žije s partnerem.  Na začátku bylo povídání o plánech na dovolené, pak se rozhovor rychle stočil na financování dovolených a od toho byl už jen krůček k tématu "jak financovat rodinnou domácnost".

Byla jsem překvapena, kolik modelů existuje a také tím, jak si toto fungování lidé zdůvodňují. Shoda byla vlastně jen v jednom: většina rodin vyšla alespoň částečně z toho, jak to chodilo u nich doma, když byli ještě dětmi. Při popisování (a obhajování) svých rodinných financí několikrát padl argument "to je normální" a "tak se to přece všude dělá". Ale to nebyla pravda. Vlastně jsme nenašli mezi námi jedinou domácnost, která by po finanční stránce fungovala stejně.

Přístupy se pohybovaly mezi dvěma variantami:

1. model - společná rodinná kasa, každý odevzdá vše, co vydělá, a bere si tolik, co je třeba, pochopitelně s ohledem na to, aby zbylo i na ostatní. Nebere se do úvahy to, kolik kdo vydělává, a ten, kdo má méně finančně lukrativní místo (v naší debatě vždy žena), o to víc pracuje zdarma v domácnosti.

2. model - finance jsou oddělené, manželé mají rozdělené stálé platby ve stylu já platím byt, ty telefon, na běžný chod domácnosti přispíváme dohodnutou částkou atd. a zároveň nejsou informováni o výši svého kapesného. V tomto případě se jednalo o nejmladší dvojici.

K debatě se nás sešlo jen osm, a tak je těžké z tak malého počtu osob vyvozovat závěry. Nicméně by mě zajímalo, jak se fungování ekonomiky různých domácností liší, zda hraje roli věk manželů, výše jejich příjmu, vzdělání, vzájemný poměr výše platů atd. Jak se změní financování domácnosti při narození dítěte a čerpání mateřské dovolené?

S přáním pěkného dne vaše
čtenářka.



Milá ženo-in,
ráda se ujmu vašeho námětu na téma dne a nabídnu ho čtenářkám do diskuze.
Máte pravdu, co domácnost, to jiný model, jen doufejme, že se nám s ním budou chtít ostatní čtenářky svěřit.
Položíme jim pár obligátních otázek a uvidíme.
Koneckonců, každý zveřejněný příspěvek přinese do každé domácnosti přinejmenším 30 bodů a zvýší naději, že se právě ten jejich rozpočet rozroste o výhru v naší letní soutěži.

Jaký model financování funguje ve vaší domácnosti?
Společná kasa?
Nebo oddělené finance?
Nebo máte jiný model?Jaký?
Jak to fungovalo ve vaší  původní rodině?
Vzali jste si příklad, nebo naopak?
Jak řešíte velké investice (auto, zařízení, dovolené apod.)?
Co udělal s vaším rozpočtem příchod dítěte, mateřská?

redakce@zena-in.cz

Napište nám o tom. Všechny uveřejněné příspěvky odměníme body, nejlepší navíc kosmetickým dárečkem.

   
22.08.2006 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [115] Garwa [*]

    Společná rodinná kasa je podle mě nejlepší, jenom tak jsou finance pod kontrolou a každý má o nich přehled.

    superkarma: 0 27.05.2016, 17:47:28
  2. [114] sdrawa [*]

    Rodinné finance není rozhodně dobré ukládat do banky, mnohem spolehlivější způsob je třeba nakoupit zlaté slitky jako investici, která se časem bohatě vrátí

    superkarma: 0 16.05.2013, 00:42:13
  3. [113] Terezka95 [*]

    Na uložení financí je nejlepší česká spořitelna

    superkarma: 0 12.07.2011, 15:44:46
  4. [112] zdenkar [*]

    U nás se peníze dávají dohromady,kasu drží manžel,ale vždy a ve všem se spolu radíme, ať jsou to nákupy jídla, oblečení nebo věcí do domácnosti. Všechno nakupujeme a řešíme dohromady. A na tom, kdo do domácnosti dá více, nezáleží. Zatím nám to funguje.

    superkarma: 0 16.03.2011, 19:40:44
  5. [111] kornoutek [*]

    já bych taky ráda domácí účetnictví....

    superkarma: 0 27.08.2006, 13:54:19
  6. [109] 7kraska [*]

    Muzete mi nekdo poradit, jak si poridit program na domaci ucetnictvi? Klidne piste do vzkazu, diky.

    Nejlip si to zaridila moje babicka, deda "udelal stojku" a ona se vsim pak hospodarila dle sve uvahy a jemu dala vzdycky penize presne na listek na nedelni fotbal. On kdyz chtel mit vlastni penize, tak je musel vyhrat v hospode v kartach - a darilo se mu to pomerne dobre. O svem hospodareni v rodine radeji pomlcim, protoze jsme se na tom nestacili dohodnout nez jsme se nastehovali do meho noveho bytu a nez se nam narodilo dite a od te doby jsem na penezich porad bita.

    superkarma: 0 23.08.2006, 01:10:33
  7. [108] diblík [*]

    Jsem 20 let vdaná,peníze dáváme do na jednu hromádku,o základní věci se starám sama,větší výdaje řeším s manželem a funguje to.

    superkarma: 0 22.08.2006, 18:51:12
  8. avatar
    [106] Lilinka [*]

    lvicem: a co takhle "zajímavý článek"?

    superkarma: 0 22.08.2006, 18:30:28
  9. avatar
    [105] Žížala [*]

    Ivicem: no hlavně ten tvůj

    superkarma: 0 22.08.2006, 18:07:59
  10. [104] lvicem [*]

    zajímavé názory

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:56:38
  11. [103] tornado-lou [*]

    Fipka: tak i u vetsich investic pozaduj pulku. nebo aspon dbej, aby velke veci, ktere koupis byly tvoje.

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:38:29
  12. avatar
    [102] Jeremi [*]

    Lucik007: Akorát, že v manželství, na mateřské a s dětma to pak takhle fakt nejde.

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:22:24
  13. [101] Olca [*]

    u nas funguje 1.model

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:18:12
  14. avatar
    [100] Amálie [*]

    Fipka: když držíš pusu, jdeš a koupíš to, tak si nestěžuj a nebo udělej opak, nic nejdoduššího neni

    superkarma: 0 22.08.2006, 15:20:43
  15. [96] počítačka [*]

    Nedočetla jsem všechny názory do konce, protože se mi zamlžily oči a nelze, než napsat svůj názor. Společně hospodaříme přes dvacet let. Vždycky a to podtrhuji, jsme měli jeden účet a z něho se čerpalo na hromádku. A z hromádky si každý bral, kolik potřeboval, ale přehled jsem měla o hromádce asi jen já. Manžel to neřešil. Věděla jsem o všech větších částkách, které utratí, já jsem mu o větších částkách také říkala /i když vím, že mne neposlouchal, tedy nevnímal/. A za nějakou dobu jsem zase šla vybírat hromádku z účtu. Neznám pojem moje a tvoje peníze. Mne by řeči tohoto typu VELMI PONIŽOVALY a manžela také. Jako příklad letošní dovolená. Každý si vzal peníze do kapsy - 6000,- /to k vůli ztrátě/ a platební kartu. Platil ten, kdo měl peněženku v ruce. Až jsme vyčerpali hotovost, zase si každý doplnil objem v peněžence. Ze společného účtu platíme všechny náklady na pojistky, stavebko, pravidelné platby. Nikdy jsem manželovi nešla peněženku kontrolovat, on také ne. Ale funguje -vezmi si u mě v peněžence dvoutisícku a rozměň ji za nákup. Oba jsme byli vždycky rozumní, věděli jsme o příjmech i výdajích a i o kupičce v bance. Větší nákupy řešíme dohodou - auto, elektospotřebiče, dovolená, menší nákupy jsou automatické. O benzínu platí to, co už bylo napsáno - kdo má v ruce peněženku. Jezdíme oba oběma auty, tak jak to spravedlivě řešit? Některým Vaším názorům nerozumím a budu ráda, když se mnou budete diskutovat.

    superkarma: 0 22.08.2006, 14:57:11
  16. avatar
    [95] Lubar [*]

    My jsme v okamžiku, kdy jsme spolu začali bydlet, dali všechny peníze na jednu hromadu a z té hromady se prostě bere tak, jak je potřeba ... Velké věci vždycky domluvíme, malé věci se neřeší ... rozhodně se nemusím bát, že by mi bylo vyčteno, že jsem si koupila něco na sebe nebo že jsem koupila něco pro syna či dokonce pro manžela
    Protože jsem na mateřské začala podnikat, tak mám svůj vlastní účet, a zatím to vypadá tak, že na něm se pomaličku spoří ty peníze na ty větší investice ...

    superkarma: 0 22.08.2006, 14:51:09
  17. avatar
    [92] Dedida [*]

    V naší rodince funguje model 1 k úplné spokojenosti nás obou.

    superkarma: 0 22.08.2006, 14:28:03
  18. [91] markousek [*]

    máme 1 model,učty píšem oba do PC aby byl přehled za co se utratili

    superkarma: 0 22.08.2006, 14:24:34
  19. avatar
    [90] janynka76 [*]

    *Freyja*: My to máme také tak.

    superkarma: 0 22.08.2006, 13:48:06
  20. avatar
    [89] Kachnička81 [*]

    Je to každýho věc jak s penězi hospodaří, mně jen přjde dost trapný, když se třeba dohaduje manželský pár, že ona mu dluží za tohle a on zase za ono. My máme s společný účet, každý svojí kartu a každý si vybere kolik zrovna potřebuje a jedno, kdo kolik vydělává.

    superkarma: 0 22.08.2006, 13:43:16
  21. avatar
    [88] femme [*]

    JO 33: byla jsem ve stejné situaci jako ty, ten můj si dokonce vymyslel, že budu zapisovat výdaje za každý koupený rohlík to jsem samozřejmě odmítla a hodila mu těch pár korun, co mi dával, na hlavu jako každej ješitnej chlap mi chtěl dokázat, že on klidně za ty peníze vydrží celý měsíc, ale nějak mu po 14ti dnech došly a od té doby mám pokoj

    superkarma: 0 22.08.2006, 13:42:54
  22. avatar
    [87] Meander [*]

    Lucik007: Nenakupuj, nestarej se o něj. Má hlad? No tak ať si za svoje nakoupí a uvaří.

    superkarma: 0 22.08.2006, 13:22:10
  23. avatar
    [85] lightblue [*]

    Lucik007: tak my jsme na tom podobně s tím kinem, s tím, že nikam nechodíme a tak, protože pořád se řeší, jestli je to drahý nebo ne a mě už to přestalo bavit. Já šetřím co můžu a mám z toho i dobré svědomí, jenže když šetří jeden, tak to moc nejde, zvlášť když vůbec nemám ponětí, co a jak za domácnost on platí.

    superkarma: 0 22.08.2006, 13:06:08
  24. avatar
    [84] Jeremi [*]

    Lucik007: Tak dokud spolu jen "chodíte", tak mi požadavek "každý za své" nepřijde zas až tak mimo. Akorát bych ho tedy asi důsledně uplatňovala oboustraně a nechala si proplatit i to kuře a rozhodně doma nevykonávala žádné domácí práce pouze v jeho prospěch (vyper si, vyžehli si a hrnek od kafe si po sobě, miláčku taky umej ; nebo to holt nějak kompenzuj). Ale jestli plánujete společnou budoucnost, tak je třeba si promluvit i o tom, jak si to s financemi představuje po svatbě nebo s dětmi.

    superkarma: 0 22.08.2006, 13:02:09
  25. [83] jitkamarsalkova [*]

    Platím si všechno sama a zatím to zvládám

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:53:17
  26. avatar
    [78] Žížala [*]

    ...napsala jsem to chaoticky, ale snad je to k pochopení

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:20:28
  27. avatar
    [77] Žížala [*]

    A co to udělat třeba procentuelně ? Pokud nepotřebujete ovšem tvrdě setřit na byt. Spočítat kolik je na vše (včetně jídla-protože to se vůbec nezdá, ale prožere se leckdy víc než je nájem) potřeba peněz a říct si, že třeba 50% z výplaty půjde do společné kasy ? Bylo by to podle mě spravdelivé, každému by přispěl podle svých možností a každému by zbylo na ostatní - kdo bere víc tomu by zbylo víc. ALe kdo bere míň by zároveň nezůstal na nule a zbyla by mu taky půlka platu.

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:18:53
  28. avatar
    [75] lilithheta [*]

    Tak tohle je přesně téma, které mě už pár týdnů trápí. S přítelem žiju krátce, ale už jsme mluvili i ev. o mimču. Musím přiznat, že vydělávám málo (cca něco přes 5.000 měsíčně) u něj je to podstatně lepší. Jenže zatím to vypadá tak, že on má ještě polovinu peněz na účtě, tak já mám konto už vybrané (a to neutrácím jen za jídlo, ale i kolikrát když jdeme na pivko a on nemá vybrané peníze) a do výplaty doba dlouhá. Jj, pořád prohlašuje, že o peníze se budu starat já (to hlavně kvůli máti, aby se s ní nemusel hádat kvůli inkasu a mohl to takhle hodit na mě), dal mi po výplatě 3.000 Kč - z čehož šlo na jídlo asi 500 Kč - zbytek se někam "vypařil" (knížky, hry do compu, pizza). Mně je před ním trapně, že vydělávám tak málo a už jen z toho důvodu nejsem schopna ho vytáhnout od rozehrané hry a čistě technicky s ním probrat, jak to bude.

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:07:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [72] Žížala [*]

    Lucik007: to nemá s šetřením nic společnýho, to je prostě lakomej chlap. Já nemám ráda lakomý lidi .

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:50:23
  2. avatar
    [70] Meander [*]

    Lucik007: Najdi si jinou práci nebo jiného chlapa a nebudeš nakrknutá.

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:46:48
  3. avatar
    [68] monca13 [*]

    Sweeney: hlavní je, že se domluvíte

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:28:58
  4. avatar
    [67] Amálie [*]

    lightblue: já vim... Pokud ti stojí za to, abys s ním byla, budeš si na to muset zvyknout a vymyslet nějakou "lest"

    Nebo zaplať věci dřív, než to stihne on, aby mu zbylo, nebo mu navrhni jeden měsíc opaku: ty platíš vše a od půlky měsíce řekneš, že už nemáš a že se bude sedět doma. Tohle bych udělala já, s předem dohodnutými pravidly(např. nikdo nebude nic hodnotit ani držkovat, dokud neskončí měsíc a nesednete si k diskuzi).

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:11:58
  5. avatar
    [66] Jeremi [*]

    Tak náš model financování vzešel z toho, že jsme spolu začínali v době, kdy vydělával jen manžel a já studovala, tj. v té době hradil veškeré výdaje za společnou domácnost on. Když jsem pak byla na mateřské, moc se na tom nezměnilo - na můj účet chodil rodičovský příspěvek a pravidelná platba z manželova účtu, z které jsem platila většinu jídla. Ostatní výdaje (bydlení, provoz , stavební spoření, dovolené...) šly pořád z jeho účtu. Po mém nástupu do práce odpadla ta "apanáž" a převzala jsem odpovědnost za stavebko svoje a dítěte. Z mého účtu jdou taky ostatní vydání na dítě - oblečení, obutí, kroužky, školné v jazykovce, tábory apod. Jídlo platím já, když jdu nakupovat sama, nebo manžel, když jedeme spolu. O koupi dražších věcí rozhodujeme společně. Co má zcela v kompetenci manžel, jsou investice a zhodnocování úspor. Do toho nekecám, páč tomu nerozumím. Nicméně i tenhle model bych považovala za "jednu kasu" - podstatné mi přijde, že všechny peníze považujeme za "naše", ať už je vydělal kdokoliv.

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:08:08
  6. avatar
    [65] Dájka [*]

    Máme jeden účet. Manžel vydělává podstatně víc než já. Zatím není problém. Když jeden z nás něco potřebuje, tak si to prostě koupí, pokud je to dražší, dohodnem se. Finance spravuju já, manžel ani pořádně neví, kde máme jaké investice a kdy se co má kde zaplatit .

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:05:37
  7. [64] tornado-lou [*]

    my sem se jeste nevzali, takze mame kazdy vlastni ucet. prijmy mame zhruba stejny, z myho uctu se plati staly platby, protoze mam vyssi rezervu, z jeho uctu denni vydaje, jidlo a tak, chodi i casteji nakupovat, tkaze je to prakticky. kdyz nekdo neco chceme a nazname, ze na to mame, tak si to koupime. na vetsich vydajich se domlouvame a platime je tak nejak odkud se to zrovna vic hodi. cili mame spolecne penize na oddelenych uctech :-) zatim to funguje a castky na uctech kupodivu pomalu, ale jiste rostou. uvidime co s tim podnikneme, az budeme porizovat trvaly bydleni a deti.

    superkarma: 0 22.08.2006, 10:52:07
  8. avatar
    [63] Žížala [*]

    To nemá nikdo žádný starosti s penězma doma a skoro všude to klape ? My si žijem zatím každý zvlášť, takže si platíme to své, s tím že u koho s tráví víkend ten platí nákup jídla. Ale až budem bydlet spolu a budem se snažit ušetřit na bydlení tak nevim nevim...můj má k penězům jiný vztah než já. Mám tendence co nejdříve splatit půjčku a mít to z krku, kdežto on se svojí půjčkou (od rodičů) se nijak moc netrápí a každý měsíc peníze utratí do dna za sportovní potřeby, knihy, nářadí... nejsou to žádné blbosti, ale stejně by se podle mě bez nich mohl obejít a raději dát něco rodičům na umoření dluhu ...mám trochu obavy že až se budem dohadovat o penězích při společném bydlení že to bude trochu boj .

    superkarma: 0 22.08.2006, 10:45:15
  9. avatar
    [61] lightblue [*]

    damanka: ne vůbec, on si ode mě nic nevezme a tak třeba nejdeme se nikam bavit, protože nechce, abych to platila taky bojujeme, teda resp. už jsem dobojovala já .
    Ale nic jinýho v tom fakt není. Ale já to stejně nechápu.
    Amálie: lehko se to řekne, ale těžko dělá

    superkarma: 0 22.08.2006, 10:33:27
  10. [59] lea [*]

    U nas jsem verila, ze bude tok penez podobny, jako u mych rodicu, tzv. obalkovy system. Obalky jsem zalozila, penize byly vlozeny a obcas se stalo, ze pred nakupem nebylo z ceho nakupovat, protoze zrovna bylo neco "vyhodnejsiho", co pritel nemohl ozelet.
    Dalsi variantou byl spolecny ucet - vyplaty chodily na ucet pritele cca 3 mesice a mohu rici: me penize mely svuj vlastni zivot Rikala jsem si o "kapesne" a 1-2 tydny pred vyplatou byla na ucte 0.
    Samozrejme jsem se vzbourila, chvili jsem drzela kasu ja, coz se zase nelibilo priteli (ikdyz ocenil, ze jsme usetrili a i jsme mohli pujcit jeho rodicum). Dlouhodobe to vsak neslo - tedy priteli se to nelibilo.
    Uz 3 roky to u nas funguje takto: z meho uctu se plati elektrika a plyn + moji psi, pojisteni meho domecku, dva uvery na nej atd. Pritel si plati leasing na auto a vse kolem dopravy. Nakupy potravin a drogerie financuje pritel a doplaci mi polovinu za energie. V konecnem souctu to vypada tak, ze mame stejne penize pro volnou manipulaci s tim rozdilem, ze pritel je strci do cestovani, kultury zkratka pozitku (kterych se ucastnim) a ja investuji do domecku, ktery je dedictvim po babicce (narozdil od pritele ja sve penize zhodnocuji investovanim do nemovitosti a myslim na budoucnost, ktera nemusi byt vzdy v ruzovych barvach).
    Samozrejme toto vse jde jen diky tomu, ze nemame deti a oba vydelavame. Krom toho ja potrebuji mit penize pod kontrolou a je fakt, ze i z mala usetrim, kdezto pritel nikoli.

    superkarma: 0 22.08.2006, 10:25:17
  11. avatar
    [57] Amálie [*]

    lightblue: nepoučitelné ženy, doufající v zázrak - změnu chlapa
    Budeš si to s nim muset vyříkat nebo prostě začít něco platit sama Pokud s nim chceš zůstat, zjisti motivaci tohoto jednání.

    superkarma: 0 22.08.2006, 10:14:07
  12. avatar
    [55] lightblue [*]

    Amálie: nevím, je prostě tak naučenej, akorát jsem doufala, že se to změní a ono

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:56:31
  13. avatar
    [54] Amálie [*]

    lightblue: co tim sleduje...?

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:55:15
  14. avatar
    [52] Hanýsek [*]

    Ahojky , s přítelem spolu 1,5 roku bydlíme, účet máme jeden, který jsme měli i předtím, než jsme měli společné bydlení a plně nám to vyhovuje . Když přijde výplata, v první řadě zaplatíme nájem a jiné poplatky a pak je na živobití. Neřešíme něco jako: z tvých peněz se platil nájem, z mých jídlo.......... atd. Prostě to berem jako jednu velkou a hlavně SPOLEČNOU výplatu. Zatím kvůli tomu nebyl jeden jediný problém

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:50:02
  15. avatar
    [51] Šupitopresto [*]

    Už 13 let máme společnou hromadu (na účtu), s kterou docela úspěšně hospodaříme, neshody nejsou

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:45:27
  16. avatar
    [50] jjandula [*]

    ahoj všem...my máme společnou kasu...jenže je tam ještě pár problémů z minulosti přítele,ale to se taky vyřeší a bude fajn.Jen s tím rozdílem,že já rozhoduji co se koupí,co je důležitý a co klidně může počkat

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:45:26
  17. [49] okno [*]

    Sarir: nesouhlasím..jak jsem psala níže,my tento model využíváme a děti máme.Syn má už 19 a dcera 12let a fungujem takhle už minim.11let

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:42:46
  18. avatar
    [48] Kayty [*]

    Už tři roky bydlím s přítelem, účet máme každý svůj. Přítel platí nájem, inkaso a další platby ohledně bytu. Já platím jídlo a věci kolem (drogerie, ...). Částky jsou tak srovnatelné. Jelikož vydělávám o trochu méně, tak mi ještě urč. malou částkou přispívá. Jinak si každý sám hradíme svoje stavebka, pojištění a další platby vč. kapesného.
    Až jedou přijdou děti, tak se to možná změní. Už jsme i koketovali s myšlenkou společného účtu, ale zavrhli jsme to z důvodu dalších poplatků a neshodli jsme se na bance.

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:41:13
  19. avatar
    [47] lightblue [*]

    Amálie: Sarir: nevyhovuje mi to, že on to táhne všechno sám, aby mi pak mohl říct, že nemá v půlce měsíce peníze, takže čistě vztahový problém

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:32:19
  20. avatar
    [45] Amálie [*]

    lightblue: co to na tom nevyhovuje?

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:26:39
  21. avatar
    [43] Handa [*]

    Já jsem v domácnosti, tak máme jen jeden účet kam chodí jen jeden příjem. Problém není. Každý si vezme , co potřebuje .

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:21:40
  22. avatar
    [42] Zzuzzka [*]

    Máme společný účet a vyhovuje mi to

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:20:27
  23. avatar
    [41] zdemario [*]

    Já platím ze svého účtu inkaso, úvěr apod. a přítel ze svého dává stejnou částku na jídlo, domácnost aj. Na účtu tak každému něco zbyde - utratíme dle vlastního uvážení...

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:19:38
  24. avatar
    [40] Aja [*]

    Moje výplata jde na účet a z něj se platí všechny potřebné stálé platby. Snažím se moc nevybírat, aby se něco málo ušetřilo... Manžel dostává výplatu v hotovosti, nechá si něco pro sebe...opravdu netuším kolik, ale když mu písnu, ať nakoupí to či ono, tak nežgrundá korunky, protože "dal ze svého"...Nějak jsme to nikdy neřešili, vyplynulo to samo...Jen koulíme očima nad našimy kamarády, když si vyčítají, co kdo platil "ze svého"...

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:08:51
  25. avatar
    [39] marcellina* [*]

    co jsem se pristehovala k priteli, je to tak, ze on plati bydleni a veskere vylohy s tim spojene a ja jidlo a drogerii . Ucet mame kazdy svuj a kazdy si z toho platime pojisteni, stavebni sporeni, tvorime rezervy atd. a utracime si zbytek za co chceme

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:08:04
  26. avatar
    [38] Evikus [*]

    Máme jeden účet na který chodí obě výplaty a platí se z toho všechny poplatky. Když potřebuju peníze řeknu manželovi a on mi je dá. Nemusím mu říkat na co, prostě řeknu kolik chci. Sama si moc nevybírám, ale to jenom proto, že manžel hlídá kolik peněz musí zůstat na účtě - máme hodně plateb, půjček atd. Takže je to v pohodě. Až na to, že teda nemůžu přijít a říct dej mi 3500 na boty protože to bysme potom jedli trávu .o)

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:07:02
  27. avatar
    [37] Mazlinka [*]

    S přítelem zatím nebydlíme spolu, ale zatím nám to vyhovuje, každý je ještě u rodičů, ale párkrát jsme se už o tom bavili a říkali jsme si, že by to bylo nejlepší, abychom měli nějaké tzv. obálky třeba na bydlení, jídlo, elektriku atp., do kterých bychom dávali nějakou stejnou hodnuto peněz ze svých výplat a pak měli každý svoje úspory na své věci, koníčky atp.

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:06:04
  28. avatar
    [35] lightblue [*]

    My máme "bohužel" každý svůj účet. Manžel platí veškeré výdaje na domácnost sám a nic ode mě nechce, neboť zastává názor, že chlap se musí o rodinu postarat. Bohužel já mám na to názor jiný a je to jeden z důvodů, proč si moc poslední dobou nerozumíme

    superkarma: 0 22.08.2006, 09:01:21
  29. avatar
    [34] Beruška1 [*]

    Peníze dáme na společnou hromadu, naobálkuji nutné pravidelné výdaje, každý si vezmeme cca 1000,- kapesného jen pro sebe a zbytek je společná kasa, z níž se platí všechno ostatní. A peníze máme na jednom účtu - mém, přítel nesnáší jakékoliv běhání po jakýchkoliv úřadech a institucích a u platební karty by si stejně ani nezapamatoval PIN, takže tohle nechává na mě.

    superkarma: 0 22.08.2006, 08:56:19
  30. [32] FAXÍK [*]

    máme společné peníze a tím větší přehled

    superkarma: 0 22.08.2006, 08:48:48

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme