Vztahy

Rodina nade vše? U mě ano...

Když jsem si přečetla článek, který napsala pajda (Rodina nade vše?) o její kamarádce Evě, která nemá chuť se od rodiny vrátit do práce, rozhodla jsem se napsat svůj názor. Svůj pohled na to, proč i já se nechci vrátit do práce, ale budu se raději starat o svou rodinu.

Věřte nebo nevěřte, ale od doby, kdy jsem poznala svého manžela jsem se strašně těšila, až budeme mít svůj domov a děti. A to mi bylo teprve sedmnáct. Po skončení střední školy jsem záměrně nepokračovala na vysoké, i když přijímačky jsem kvůli rodičům zkusila. Kdyby nám to tehdejší podmínky dovolily, asi bych si ani nehledala práci a hned bychom se pokusili o naše první miminko.

Jenže jsme neměli kde bydlet a manžel měl před sebou ještě rok vysoké školy. A já měla to štěstí, že jsem si našla nelehkou, zato dobře finančně ohodnocenou práci. Tam jsem si poměrně brzy získala dobré místo a nemusela jsem mít strach, že o práci přijdu.

Vdávala jsem se ve dvaceti a hned po svatbě jsme začali řešit naše bydlení. Pustili jsme se do stavby domku. Investovali jsme všechny naše úspory, zadlužili se hypotékou a několika úvěry na stavební spoření. Od vykopání základů do stěhování uplynuly skoro přesně tři roky.

Původně jsme si naplánovali, že miminko si pořídíme až do nového domečku. Ale víte, jak to funguje, to plánování. :-) Takže náš Josífek se nám narodil v únoru 2003 a stěhovali jsme se až na konci září. Do té doby jsme bydleli u našich. To, že jsme se tísnili v jednom pokojíčku nám vůbec nevadilo, měli jsme své vysněné miminko.

Dnes už má Josífek rok a pár dní. Já jsem pochopitelně na mateřské dovolené. Někdy, stejně jako všechny maminky, nemůžu pochopit, jak vůbec může někdo té nekonečné a nepřetržité péči o malé dítě říkat dovolená. Ale většinou se opravdu jako na dovolené cítím. Nebo se alespoň snažím si tu dovolenou připravit.

Ráno vstáváme kolem sedmé hodiny. Někdy o něco dříve, někdy později. Pryč jsou ty časy, kdy se Josífek budil zároveň s tátou, a to v pět hodin. Posnídáme a než jde malý v deset hodin zase spát, tak si hrajeme, pozveme na návštěvu nějakou další maminku s dítětem, jdeme do obchodu (podle počasí) a na procházku nebo se podívat za dětmi do školky.

V deset hodin chodí Pepík pravidelně spát. Dříve jeho režim tak pravidelný nebyl, nikdy jsem nevěděla, co od něj můžu čekat. Ale už několik týdnů funguje jako hodinky. Spí asi hodinku a půl, někdy dvě, ale někdy taky půl hodiny. :-) A to je můj čas. Zapínám počítač a dám se do práce. Píšu pro vás články a starám se o Vaření. K práci si uvařím kafe a snažím se toho stihnout co nejvíce.

Po Josífkově probuzení mě čeká, jak jinak, další práce. Vařím oběd a snažím (zdůrazňuji, že opravdu někdy zůstává jen u snahy) se, aby náš domeček vypadal alespoň trochu uklizeně. Ve volných chvilkách si zase hrajeme.
Kolem půl třetí jdeme ven a čekáme na tatínka, až se nám vrátí z práce. Všichni tři obědváme a Josífek jde zase spinkat.

To si potom dáme s manželem v klidu kafíčko, máme čas si popovídat. Pokud je manžel unavený, jde si lehnout za malým a já jdu na kafe někam jinam. :-) Konečně v klidu.

V pět se Josífek zase probouzí a opakuje se to, co celý den. Hrajeme si, chodíme ven, na návštěvu k babičce a dědovi nebo opět za nějakou maminkou s dětmi. Josífek má totiž společnost rád.

Kolem sedmé se koupeme (dost často všichni tři společně), Josífek jde spinkat kolem osmé a mě čeká knížka, někdy televize, oblíbené ruční práce, žehlení nebo znova práce pro Ženu-in. Podle potřeby.

Nenudím se a ani se necítím nějak moc přepracovaná. Tedy, někdy ano, ale naštěstí mám muže, který mi s čímkoliv a kdykoliv pomůže. Ale vím, že jsem toho za celý den stihla hodně a že se ani v nejmenším nedá mluvit o tom, že by maminka na mateřské dovolené neměla do čeho píchnout a nějak přehnaně se nudila. 
Jsem doma spokojená. Cítím, že je to pro mě to pravé a že tohle je to, co jsem chtěla. Proto si chceme pořídit ještě další dvě děti (osobně bych se nebránil i dalším třem), proto s nimi chci být co nejdéle doma a proto mám v plánu i to, s čím určitě všichni nebudete souhlasit. Chci své děti učit doma. Tak dlouho, jak jen to náš zákon umožní. A už se na to moc těším...

Každá z nás určitě ví, na co se cítí. Jestli se chce doma starat o děti a rodinu, nebo jestli chce co nejdříve od dítěte odejít do práce. Přesto se mi moc nelíbí, když maminka utíká do práce od půlročního miminka. Ale i tak, je to její volba a někdy ji k tomu dožene i finanční situace rodiny.
Určitě jsou maminky, které touží po práci a jako ženy v domácnosti by se jen trápily. Naopak jsou maminky, které pro svoji rodinu chtějí obětovat všechen svůj čas a po odchodu do práce nijak netouží.

Nemyslím si, že jedna nebo druhá jsou špatné...

   
20.02.2004 - Láska a vztahy - autor: elly

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [187] Fifinka [*]

    Protože ve Květech na netu ten článek o domácí škole není, oscenovala jsem ho a dala sem: http://www.zena-in.cz/fotoalba/album.asp?stranka=1&id=1686

    superkarma: 0 23.02.2004, 23:41:17
  2. avatar
    [183] werka [*]

    Sandy: Jenže, celý rozruch vznikl na základě toho, že tu někdo ostatní sprdne za to, že diskutují (a vyjadřují protichůdné názory, případně pochybnosti), diskusi ohodnotí jako za h*** stojící, o učitelích šmahem pohovoří jako o debilech, o části dikutujících konstatuje, že si sem chodí léčit mindráky, a jako argument do diskuse použije to, že si nechám "uklízet svůj chlíveček v paneláku". V této souvislosti mi fakt přijde trochu legrační, že se tu pak spolu dovoláváte slušného způsobu vedení diskuse za dob minulých.
    Nicméně navrhuju PEACE

    superkarma: 0 22.02.2004, 22:37:01
  3. avatar
    [180] Ladia [*]

    Sandy: ale ž-in se chce podobat xchatu, mageu, dámě, idnes a jemu podobným velkým serverů (alespoň návštěvností) a to potažmo znamená více lidí, víc životních rolí, osudů, názorů... a s tím jde ruku v ruce urážení, napadání apod.
    Prostě tohle už není malý server, v čele se skupinkou lidí sdílející stejné nebo velmi podobné názory Ne, že bych z toho byla nadšená, ale co člověk nadělá, navíc pořád může změnit lokál

    superkarma: 0 22.02.2004, 20:23:06
  4. avatar
    [179] sunnynka [*]

    EvaFl: myslím si, že pokud se někdo soustředí JEN na rodinu a své koníčky a dejme tomu nějakou práci, kterou dělá na zkrácený úvazek při tom úplně zmrazí, tak si myslím, že je to po odrostení dětí dost velký problém

    superkarma: 0 22.02.2004, 20:00:19

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [178] Ladia [*]

    Lenkalara: jsem jedna ze "starších" ž-in stačí najet myší na můj nick a hned zjistíš A s tím urážením jsi začala ty, dříve bys takhle nemluvila.

    superkarma: 0 22.02.2004, 19:34:10
  2. avatar
    [177] Vivian [*]

    Eva_Fl: mě teda trošku nadzvedlo to "její muž si to nepřeje". Copak ženská je na světě jen pro to, aby plnila přání mužů? Takovej chlap je podle mě čistej sobec. On si "nepřeje", ale je mu úplně jedno, co si přeje či nepřeje jeho žena...

    superkarma: 0 22.02.2004, 18:21:47
  3. avatar
    [176] Eva_CZ [*]

    sunnynka: ona nezila zavrena doma, to fakt ne... Prekonala blok, zacala ridit, takze jezdila k rodicum, denne do fitka atd., ale nevzdelavala se - a ted je v koncich....

    superkarma: 0 22.02.2004, 16:09:02
  4. avatar
    [175] sunnynka [*]

    EvaFl: myslím si, že pokud se někdo soustředí JEN na rodinu a své koníčky a dejme tomu nějakou práci, kterou dělá na zkrácený úvazek při tom úplně zmrazí, tak si myslím, že je to po odrostení dětí dost velký problém

    superkarma: 0 22.02.2004, 15:10:00
  5. avatar
    [174] Eva_CZ [*]

    Muj EX si vzal jako svou 2.zenu jednu velice schopnou recepcni. Protoze on sam je velice uspesny podnikatel, nechal ji v domacnosti ( s hospodyni, pani na zehleni, ridicem - ona mela psychicky blok a sama neridila, no a pozdeji i s pani k detem ).

    Jeho zena je senzacni baba, ale hodne nestastna baba....

    Deti odrostly, holcicka je davno na gymnaziu a chlapec je v cizine na soukr. skole.

    M by se moc rada vratila do prace - ale jeji muz si to nepreje.... Ke vsemu : kam do prace? Neumi s PC, nema co nabidnout. Roky stravila ve zlate kleci s detma.
    Ta zenska vubec neni stastna, ke vsemu prisla na to, ze travi svuj zivot s idiotem, jenze je na nem finacne zavisla.....

    superkarma: 0 22.02.2004, 14:34:01
  6. avatar
    [171] werka [*]

    Sandy: No takhle jsem to pochopila - já nepochopila, proč jsi to adresovala mně , když já tu nejen nic takového nenapsala, ale dokonce si ani nic takového nemyslím. Dokonce si ani nemyslím, že to, že ženská není doma s dětmi, ael chodí do práce, svědčí samo o sobě o její inteligenci, vzdělanosti a tom, že by neměla problémy, kdyby zůstala bez manžela. Jak nemám ráda paušalizování od druhých, tak se i snažím sama nepaušalizovat.

    superkarma: 0 21.02.2004, 23:25:36
  7. avatar
    [169] werka [*]

    Sandy: Tedy asi jsem míň chápavá, ale není mi jasné, co jsi mi tímhle chtěla říci ...

    superkarma: 0 21.02.2004, 22:42:50
  8. avatar
    [167] Libča [*]

    Sandy ze jsem ji videla vid? Jestli je to ta ..... krasna pani.. tak fakt je krasna... a moc moc moc moc mila ......

    superkarma: 0 21.02.2004, 22:11:34
  9. avatar
    [165] Libča [*]

    jo a protelefonovala jsem mailant se synem ..... tenkrat jeste moc nemluvil ale ja ho musela slyset..... a vite co delam ted.. uz mam treti nabidku na skoleni a vzdycky ale vzdycky mi neco do toho velze ja fakt bez toho ditete nikam nechci.. a dneska jsem byli v IKEA mrnous ze jde do te skolky a ja ho premlouvala rikala mu nechod tam bud se mnou a on "Maminko jdi si nakoupit ja si budu hrat" nebyla jsem schopna nic ani poradne nakoupit... a pak jsem hnali po pul hodine pro nase dite... porad hlasili JOnas, Marc, Lenoni a je nevim co jeste chteji byt vyzvednuti ze skolky a ja cekala na to Christoph.. a vono nic.. ani k nam nechtel..... raubirek...

    superkarma: 0 21.02.2004, 22:06:58
  10. avatar
    [162] Libča [*]

    jo to kdyz ja jse mbyla na prvni skoleni v Tübingenu a spala jsem tam tak jsem se smala na kazde miminko a prijela domu s taskou plnou hracek a sladkosti.. obrovske lizatko jsem privezla synovi a pani doktorka ktera tam byla se mnou mi rikala jak super levny boty tam maji a tak a pta se a co vy Libo co jste si koupila a ja tu tasku otevrela a nic nerekla a ta se jen smala... a rikala "Typicka mamina po materske!"

    superkarma: 0 21.02.2004, 22:03:35
  11. avatar
    [161] Hanela [*]

    werka: a mě bylo líto každého psa, kterého jsem "viděla" sama

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:58:27
  12. avatar
    [160] werka [*]

    Sandy: A u sebe si pamatuju, jak jsem šla záhy po návratu do práce z RD od metra Letenskou ulicí kolem zaparkovaných aut a přistihal jsem se, jak si polohralsem říkám "Fiat, Škodovka, BMV, For, Ford, Fiat ..." - no měl prostě zrovna autové období a já zcela automaticky určovala - přesto, že byl tou dobou v MŠ

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:57:11
  13. avatar
    [159] Hanela [*]

    werka: když máme palačinky, tak si vždycky vzpomene, jak jsem mu je pomazala, zabalila a rozkrájela...všem jedním vrzem

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:48:21
  14. avatar
    [157] Andula [*]

    Sandy: ono kdyz se nekdo v jedne vete oznaci za tolerantniho a zaroven ponekud jedovate nekomu napise, ze si nechava uklizet byt...
    A pausalni nazor na ucitele, no comment...

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:44:54
  15. avatar
    [156] Libča [*]

    Sandy: ja te nedam... stoupnu si pred tebe ja zadny brejle nemam mam je nosit ale jsem nervozni v nich.... tak te budu chranit

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:44:40
  16. avatar
    [155] werka [*]

    Sandy: Mně vyprávěla známá, jak její kamarádka usoudila, že je nejvyšší čas jít do práce ve chvíli, kdy nabízela kamarádkám bonbón a automaticky jim ho vybalila z papírku

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:43:35
  17. avatar
    [151] Jeremi [*]

    Sandy: Sorry, ale nepovažuju za debatu na úrovni, když někdo odsoudí jedním vrzem určitou skupinu lidí jen proto, že jsou nositeli určitého znaku. A je jedno, jestli tím znakem je barva kůže, vyznání, blond vlasy nebo povolání. Co takhle postřílet všechny brýlaté, protože to jsou nebezpeční intelektuálové?

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:35:40
  18. avatar
    [150] Andula [*]

    werka: tak nějak, diskuse, v níž každý slušně háí svůj názor bez zbytečných invektiv bývá někdy i vcelku příjemnou záležitostí.
    Ad sunnynka - mě by třeba v životě nenapadlo psát, že její volba je fakt divná, jen mě napadlo, že mě by to nevyhovovalo, kvůli mojí povaze, že prostě potřebuju mít širší záběr, než "jen" rodinu.
    A mezi mými přáteli jsou jak lidi, kteří žijí jako sunnynka, tak ti, kteří žijí víceméně naopak.

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:35:30
  19. avatar
    [149] Libča [*]

    werka pritakavat si nemusime to neni diskuze.. to je o.k. ale vis forma toho vyjadreni se tu dost casto odsiluje od normalu.
    Vis ja jse msi taky v zivote casto rikala co kdyby kdyby ale dneska u zse snazim na to kaslat.. cernyma predstavama se nezabyvam... rikam si zij tim co ti prijde a ranem ktere vstanes a taky si obcas rikam vecer "Bingo holka ten den jsi dobre zvladla.. tak uvidime co bude zitra...." zivot me taky naucil a snad i nauci byt v tomhle katastrofickem uvazovani stridmejsi.... clovek se nici...

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:35:07
  20. avatar
    [148] werka [*]

    Libča: Libi, neblázni, pochybuju, že by někdo něco takového Sunynce přál, ale prostě to jsou otázky, které někoho v téhle souvislosti můžou napadnout - už třeba proto, že podobný příapd zažil z vlastní zkušenosti vlastní nebo někho známého.
    Diskuse není podle mne o tom, že si budeme přitakávat, v diskusi přece můžou zaznít i odlišné názory, spíš jde o to, abychom je dokázaly říci slušně

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:29:50
  21. avatar
    [147] Libča [*]

    a jeste neco bych dodala.. jsem jedna z matek ktere sly do prace kdyz decku byl pul roku.. a prohlasuji tu svatosvate ze takovou pitomost uz NIKDY neudelam prisla jsem o hodne.... fakt o hodne..
    Druhe miminko se nam nevede a tak clovek nabyva pocitu ze skutecne by si to mel uzit a tak ja jen rikam neradim nedoporuciji nekritizuji.... ale uzijte si ty tri roky ktere vam zatim stat plati i kdyz malo ale uzijte si je jsou to nejkrasnejsi tri leta v zivote.. me muj syn vyrostl primo pred ocima a nekdy je mi moc smutno ze jsem s nim neprozila to krasne byt doma.... ale na tohle je uz pozde. Ted si ho uzivam tak jak je.. a je to krasny... a kazdou volnou chvili s nim prozivam plnymi dousky...

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:25:04
  22. avatar
    [146] Libča [*]

    Sandy souhlasim a fakt me mrzi mila devcata ze se tu do sebe navazite, kdyz to tu zacalo tak to melo uroven a ted??? clovek rekne svuj nazor a vy uz prudite a kopete kolem sebe... patrne jste nepochopily jak to tady chodi.... my si taky rekneme (my starsi zeny-in myslim tim ty ktere sem chodi snad od zacatku , ja ne ale treti rok uz tu jsem) a fakt rekly jsem si toho tady vic nez dost a nikdy takove narazky a napadani... to nema uz pomalu uroven... fakt.
    Nevim proc tu uvazujete o tom ze by mohl manzel sunnynku opustit ci ne.. vzdyt proc myslet na takove zle veci?? Nekdy mi prijde ze z toho cisi zavist.... fakt... zlo a neprejicnost. Patrne normalni lidske vlastnosti v dnesni dobe.. nemyslite??? skoda...
    Copak vy taky jdete rano ven do prace a rikate si teda... co kdyz me dneska chytne emoblie, nebo prejde auto, nebo srdecni zachvat nebo zarazene prdy a ja nevim co jeste.. fakt jestli takhle nekdo z vas premysli tak je mi vas lito.. protoze ten zivot se zije... a ne opacne...
    je mi z nekterych z vas smutno a myslim ze dnesni zena-in neutoci a neurazi.. naopak MYSLI!

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:20:27
  23. avatar
    [145] werka [*]

    Lenkalara: No comment
    Sandy: Nemám pocit, že s urážkama jsem začala já. Jen nemám ráda paušalizování ...

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:16:42
  24. avatar
    [144] sunnynka [*]

    áluš. k tomu režimu. Já jsem žádný režim právě nezaváděla. Od narození si Josífek spal kdy potřeboval, kdy chtěl a řídilo se všechno podle něho. On si začal jakýs takýs režim tvořit asi v jedenácti měsících. Sám.


    maja2 tys mě pobavila Nejsem teda ani submisivní a vůbec ne totálně závislá na manžílkovi. Vydělávám si své peníze, které kdybych do domácnosti nevkládala a byla závislá jen na svém muži, tak si asi nežijeme tak jak žijeme. Nemohli bychom postavit a splácet domeček, nemohli bychom si dovolit, abych byla doma a musela bych šupajdit do práce. Takže s tebou nemůžu vůbec souhlasit
    PS: a přijdu si vzdělaná dost

    Lenkalara: díky za povzbuzující slova Doufám, že mi to naši skvělí poslanci a jiní tajtrdlíci nepřekazí a že opravdu budu mít možnost Josífka doma učit

    Andula: souhlasím s tebou. Kdyby škola v naší vesnici byla dobrá, tak o domácím vzdělávání snad ani nepřemýšlím Ale dobrá není a jak už jsem psala, od první třídy ho posílat do města, to nechci

    Mánička: Toníček má naštěstí velice dobře placenou (a přitom nijak extra časově náročnou) práci. Ovšem pouze duševní, ne fyzickou. A protože on RÁD dělá ručičkama , tak je rád, že si přes léto s mým tatínkem postaví nějaký ten domeček nebo udělá nějakou tu střechu A to je docela dost dobrá finanční injekce. A jak říkám, vydělávám taky Tady a taky tvořením

    ještě k učitelkám. Já si třeba nemyslím, že všechny jsou blbé. Myslím, že je hodně, hodně dobrých učitelů/učitelek. Jenže vidím a vycházím právě z toho, do čeho by měl jít Josífek.

    Fiona: O domácí škole jsem hodně četla. Názory psychologů, rodičů, kteří učí doma, učitelů. Mám na tohle téma rozpracovaný článek, možná jich bude více. Myslím si, že domácí škola má více pozitiv než negativ Hodně z vás vychází z toho, že když se bude učit doma, tak že bude automaticky vytržené z kolektivu. Ale není to pravda. Souhlasím v tomhle případě s názorem, který byl napsaný právě v Květech, na které upozorňovala Sama. Proč by měl být pro dítě důležitý nějaký kolektiv třeba dvaceti dětí, kteří se sešli v jedné třídě. Důležitější jsou vztahy, které mám se svými přáteli, se kterými je ve volném čase, se kterými sdílí stejné zájmy, se kterými chodí do různých kroužků To mi přijde hodně logické

    A HOLKY nehádejte se

    superkarma: 0 21.02.2004, 21:13:37
  25. avatar
    [142] sunnynka [*]

    Sandy tak naše skladba činností pokud je Pepíno vzhůru odpovídá zhruba té vaší Taky pořád něco čteme, stavíme a hrajeme si. Pořád dokola leporela, Pepík ukazuje na obrázky a říká "toto" "to" a "tam" a já musím říkat co to je. Stejné je to, když jsme venku. Tak to ukazuje na všechno kolem sebe a já jen: "strom, sloup, strom, strom, domeček, auto, kočka, strom, sloup, sloup, dráty, sloup". Sloupy jsou nejoblíbenější

    superkarma: 0 21.02.2004, 20:53:20
  26. avatar
    [141] Andula [*]

    Jeremi: o čistících prostředcích asi sáhodlouhou debatu nepovedeme :o)))

    superkarma: 0 21.02.2004, 20:47:40
  27. avatar
    [140] Vivian [*]

    Sandy: taky mám ten pocit

    superkarma: 0 21.02.2004, 20:46:07
  28. avatar
    [139] Vivian [*]

    co řešíte?

    superkarma: 0 21.02.2004, 20:45:11
  29. avatar
    [137] Jeremi [*]

    Andula: Tak to mám štěstí, protože jinak bys s takovou šmudlou jako jsem já asi přestala kamarádit.

    superkarma: 0 21.02.2004, 20:38:53
  30. avatar
    [136] Andula [*]

    Jeremi: já navíc prostě nějak neumím ocenit člověka podle toho, jak moc toho umí uklidit

    superkarma: 0 21.02.2004, 20:22:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme