Rodina

Rodina ještě nevečeřela aneb Útrapy dovolenkového stravování

Máme tu léto, čas vysněných dovolených. Voda, slunce, azurová obloha, svěží vzduch, ticho lesa nebo naopak charakteristický hluk přímořských letovisek, jenž slibuje zábavu nonstop. Každý si může vybrat, co mu je po libosti. Ale bohužel všude je třeba rodinu také nakrmit... A tento nelehký úkol, tak moc zavánějící všedními dny, leží po většinou na bedrech nás, žen.

Zajišťování pravidelného stravování může v některých případech značně otrávit celou dovolenou. Kdo jezdí do hotelu alespoň s polopenzí, má vystaráno. Bohatá hotelová snídaně zajistí postačující přísun kalorií na celé dopoledne, dospělákům mnohdy i na celý den (zvlášť pokud se jednalo o švédský stůl) a vyhlídka časné a chutné večeře většinou zažene veškerou velkou potřebu se více věnovat obědu.

jídlo

  • U malých dětí se pak v mezičasech zavděčíme pizzou, porcí hranolek, hamburgerem či jinou oblíbenou dětskou potravou, kterou v běhu všedních dní svým potomkům svědomitě odpíráme.

O dovolené si opravdu dovolujeme ve všech směrech, takže i nějaké to provinění proti zdravému jídelníčku až na výjimky neřešíme. I odborníci na výživu často tvrdí, že o dovolené není třeba až tak dodržovat režim a že s radostí spořádaný talíř místních pochoutek prospěje tělu více než „zdravý talíř“ snězený víceméně z povinnosti.

Zdá se, že vše je tedy v pohodě? Ale jak jsou na tom ty ženy, které se svou rodinou tráví čas v kempech, chatičkách, penzionech bez stravování, případně v pronájmu v soukromí?

Tady už jde někdy poněkud do tuhého.

Ilona (35 let)

Pravidelně jezdíme na dovolenou bez jídla a já už dva týdny před tím nemyslím na nic jiného, než jak nakrmím svou početnou rodinu. Nechci děti odbývat nějakými fast foody a ani si to nemůžeme v zahraničí extra dovolit, takže před dovolenou zavařuji do sklenic guláše, svíčkové, rajské, atd.

Na dovolené to pak už stačí jen ohřát, uvařit kolínka nebo přikousnout místní pečivo, ale věřte, že to odjezdové peklo, kdy trávím nad sporákem mnoho nocí, si vybírá svou daň. Připadám si jako papiňák před výbuchem...

Petra (39 let)

Loňská dovolená kvůli jídlu skončila totálním fiaskem a následně málem rozchodem s mým partnerem, takže letos ani nemám chuť ve stejném složení jet. Přítel totiž natěšeně přizval na společnou dovolenou dceru ze svého předchozího vztahu, která vyžadovala samé speciality. Ne kvůli zdraví, ale protože je zkrátka blázen, který zkouší všechny možné i nemožné výživové styly.

Jednou nejí lepek, pak skoro žádné sacharidy, atd. Opravdu jsem se snažila, protože jsem si přála, aby přítel byl šťastný a dovolenou si užil, ale už po pár dnech jsem dostávala hysterické záchvaty, když mi jeho dcera stála za zády a diktovala, co jíst nebude...

Lenka (28 let)

Vařím ráda a nevadí mi vařit ani o dovolené. Vozíme si svůj gril a pak už jen nakupujeme ryby a jiná masíčka, která si hezky připravujeme na terase. Provoníme celé okolí a ještě si za celkem přijatelné peníze pochutnáme, protože ryby se dají u moře koupit za mnohem lepší cenu než u nás. K tomu nějaká místní zelenina, pečivo.

Vlastně se na ty společné chvíle u vaření a následné posezení těším víc než na koupání, protože tohle zkrátka ve všední dny doma nejde. Bydlíme v malém bytě v paneláku a balkon jen mým celoživotním snem.

Zvláštní kapitolu pak tvoří případy, kde někdo z rodiny potřebuje speciální režim, například kvůli cukrovce, celiakii, nebo fenylketonurii, atd. Ale to už je zase jiné povídání

Jak se stravujte nejčastěji na dovolené vy?

Možnost%
Služby hotelu All inclusive16,9
Polopenze v hotelu a k obědu jen něco lehkého, co nám padne do oka30,5
Velká snídaně v hotelu či penzionu a pak tak různě a zlehka – bagety atd.5,1
Většinou místní restaurace a občerstvení během dne z obchodu či fastfoodu3,4
Kombinujeme návštěvy restaurací a vaření z vlastních zdrojů17,8
Vaříme si sami, restaurace jen zcela výjimečně10,2
Ani nevím, pokaždé asi jinak6,8
Nejezdím na dovolenou9,3

Přečtěte si také:

   
14.07.2016 - Příběhy - autor: Marcela Macáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [53] chanahd [*]

    Mě vyhovovalo all inclusive. Měli jsme hotel od pláže kousek. A výběr byl veliký. K obědu třeba jen ovoce, zelenina... A na výlety nám dávali balíčky jídel. Kdo měl polopenzi, tak hodně utratil za pití a zmrzliny, co platili zvlášť. A ono to pití je často dost drahé... ono když se to za celý pobyt nasčítá, kolikrát to all inclusive vyjde výhodněji.

    superkarma: 0 18.07.2016, 17:29:09
  2. avatar
    [52] chanahd [*]

    Eva_CZ — #42 Tak proti stanu jsem neměla nic tak do 28 let. Dneska bych z toho měla tak bolavá záda. Ale to bylo většinou někde v ČR u řeky a ani tam jsem tedy netahala jídlo. Na oběd jsme si vždy někam zašli. A když jedu tedy do ciziny a dobu na to škudlím, tak chci taky ochutnat nějaká místní jídla... a hlavně chci mít sprchu a postel:-) Čím jsem starší, tím je pro mě to pohodlí nějak důležitější. Pokud by mě někdo lákal na dovolenou, kde se bude vařit, tak fajn, pokud hodlá kuchtit navrhovatel a já se budu zatím chodit koupat a podobně a dorazím až k jídlu:-)

    superkarma: 0 18.07.2016, 17:25:02
  3. avatar
    [51] Matinea [*]

    Eva_CZ — #50 Máš pravdu, s dětmi je to jiné Sml67, ti jsou ještě ve vývinu Sml30.

    superkarma: 0 16.07.2016, 17:24:54
  4. avatar
    [50] Eva_CZ [*]

    Matinea — #49 kdybychom jeli sami 2, rozhodne polopenzi. Jenze bereme vnoucka. Tak holt all inclusive. Ale hotel s restauraci mame primo na plazi, nebudeme si nikam zachazet a klido si muzeme nabrat jen salaty a tak.

    1. na komentář reaguje Matinea — #51
    superkarma: 0 16.07.2016, 07:20:46
  5. avatar
    [49] Matinea [*]

    Lisa11 — #48 Mně se zdá polopenze naproso dostačující, ve vedru stejně nemám přes den hlad a stačí mi jen ovoce apod. Takže také žádné nádobí nehrozí Sml80

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #50
    superkarma: 0 15.07.2016, 20:52:55
  6. [48] Lisa11 [*]

    Pentlička — #10 Přesně tak. Jednou jsme měli polopenzi a nikdy víc. Chci si na dovolené dokonale odpočinout. To pro mě znamená, vybrat si něco dobrého k jídlu a nemuset se starat o nádobí. Jen letos nevím, kam jet. Po tom, co se stalo zase ve Francii, má člověk strach vytáhnout paty z domu.

    1. na komentář reaguje Matinea — #49
    superkarma: 0 15.07.2016, 20:17:04
  7. avatar
    [47] Motty [*]

    Dudlajlama — #46 Díky. S těma kočičkama bohužel myslím, že tam nepřežívají ani jednu sezónu, krmí je výhradně turisti, místní na ně dlabou Sml15

    superkarma: 0 14.07.2016, 18:43:24
  8. avatar
    [46] Dudlajlama [*]

    Motty — #44Jeee, tak si to uzijte. Treba tam bude jeste nektera z tvych venkovnich kocekSml58.

    1. na komentář reaguje Motty — #47
    superkarma: 0 14.07.2016, 18:12:57
  9. avatar
    [45] Matinea [*]

    chanahd — #41Tuny konzerv a pytel brambor, kilo cukru, mouku na knedlíky Sml52

    Před časem v Řecku jedna rodinka vezla 6 velkých PET lahví s vodou. Měli je v kufru, který však cestu letadlem z Prahy na Rhodos nepřežil v celku a obsah pak sbírali po příletu na Rhodos z pásu, jezdily jim tam ty láhve + další obsah kufru, minimálně 2 salámy Sml52

    Jinak sama dávám přednost polopenzi nebo zajdu do restaurací

    superkarma: 0 14.07.2016, 17:45:37
  10. avatar
    [44] Motty [*]

    Na dovolený mi stačí polopenze, all inc. jsme měli jen jednou a přišlo mi to jako nepřetržitá žranice. Letos máme jen snídani, právě proto, abysme nemuseli večeřet jen v hotelu, ale jít si někam do restaurace anebo si dát jen něco malýho a dorazit se zmrzlinovým pohárem Sml30 Jé, já už se těším. Letíme na Kypr, do stejný destinace, kde už jsme byli několikrát. Miluju to tam. Naposled jsme si tam pod kamínek u jednoho kostela uložili minci, jsem zvědavá, jestli tam pořád bude, po pěti letech.

    1. na komentář reaguje Dudlajlama — #46
    superkarma: 0 14.07.2016, 16:49:25
  11. avatar
    [43] diblice [*]

    na dovolenou sice nejezdím, ale rodinné večeře neřeším, stačí , že uvařím oběd a o večeři se stará každý sám, dětičky už od svých 7 let

    superkarma: 2 14.07.2016, 16:14:04
  12. avatar
    [42] Eva_CZ [*]

    chanahd — #41 Sml67

    Muj bracha jezdival k mori s rodinou autobusem, spali ve stanech a celou dobu jedli, co si privezli - a jeste si to pochvaloval, ze je u more a ma veproknedlozelo... No tak ja jsem v zivote nic nezavarila, na dovce jim mistni jidlo, abych VEDELA a pod stanem jsem byla kdysi na tabore. Sml54 Ted me starsi syn porad zve na chatu - a ja tam nejedu, ja uz chci komfort. Sml24

    1. na komentář reaguje chanahd — #52
    superkarma: 0 14.07.2016, 16:01:53
  13. avatar
    [41] chanahd [*]

    Šmarjá, na dovolenou ještě zavařovat jídlo, tahat s sebou tuny sklenic... to bych raději byla doma. To není pak žádná dovolená.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #42
    2. na komentář reaguje Matinea — #45
    superkarma: 1 14.07.2016, 14:56:22
  14. avatar
    [40] sanvean [*]

    Rádi zajdeme do restaurace, beru to jako součást dovolené. Vaříme taky, ale z místních zdrojů a jen když se nám chce. Zavařovat do sklenic, to by mě mohli milovat.

    superkarma: 3 14.07.2016, 13:58:52
  15. avatar
    [39] kobližka [*]

    gerda — #27 Nu,každý máme jinou představu,jak trávit dovolenou Sml16

    Rikina — #26 Udělala bych to samé,jen s tím rozílem,že bych ani ty pitomý knedle nedělala.Taky mám na to jednu vzpomínku - bratr mojí tchýně jí i mě s manželem pozval na svojí chatu.Pak řekl: "ségra,já mám chuť na borůvkový knedlíky,jděte na procházku a něco nasbíráš,tady jich roste". A tak šla,v krimplenovém kostýmku...borůvky donesla a ještě musela ty pitomý knedlíky uvařit...bezva návštěva Sml57

    superkarma: 0 14.07.2016, 13:56:30
  16. avatar
    [38] Suzanne [*]

    Jsem lenoch, sobec a luxusář. Sml24 Na dovolené jsem nevařila ani jako chudá matka samoživitelka. A teď už vůbec ne. Ovšem neodsuzuji to, pokud to někoho baví. Sml22

    superkarma: 2 14.07.2016, 13:43:41
  17. avatar
    [37] medulka [*]

    Dovolená bez jídla, kdy se musí jídlo připravovat a vařit - to není ta pravá a odpočinková dovolená. Většinou volíme polopenzi, jídlo ráno a večer stačí, přes den se sní jen něco menšího, ve vedrech stejně není takový hlad.

    superkarma: 1 14.07.2016, 13:34:50
  18. avatar
    [36] Pentlička [*]

    Já vařím nerada, nebaví mě to, ani mi to nijak extra nejde, jsem nešikovná, nemám na to fantazii. A chodit na dovolené do hospod se za prvé prodraží a za druhé tam není takový výběr, jako když mám v hotelu švédské stoly a můžu si vybrat, co chci.

    superkarma: 1 14.07.2016, 12:53:12
  19. avatar
    [35] catcat [*]

    Bébina — #25byli jsme v Řecku jako personál ozdravného pobytu a tam to bylo taky tak - český kuchař a české suroviny. Knedlovepřozelo ve všech podobách, nejčastěji z bůčku. No, děti byly hladovci a snědly všechno a my jsme si občas odskočili na večeři do místní taverničky na rybičky a tak. Ale už bych to nec htěla zažítSml23

    superkarma: 1 14.07.2016, 12:43:03
  20. avatar
    [34] cherinka [*]

    Rapunzela — #30 All je super právě s dětmi, když je hotel přímo na pláži. Ale i jinak je to fajn. Já ho zas miluju. Sml30

    superkarma: 2 14.07.2016, 12:39:15
  21. avatar
    [33] cherinka [*]

    Rikina — #26 Tak takovou tetičku bych nerozdýchala a na borůvky nešla - stávkovala bych a šla se koupat s dětmi. Sml57

    superkarma: 2 14.07.2016, 12:38:22
  22. avatar
    [32] cherinka [*]

    Eva_CZ — #22 Užij si to - míváme to stejně! Sml67

    superkarma: 0 14.07.2016, 12:36:01
  23. [31] Rapunzela [*]

    Rikina — #26Já bych ty knedlíky ochotně uvařla, kdyby je nasbírali muži, zatímco bych já měla volný program.

    superkarma: 1 14.07.2016, 12:23:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Rapunzela [*]

    Zamlada jsme jezdili s dětmi různě, kde to bylo bez jídla, měla jsem z domu zavařené maso, během jednoho dne jsem navařila osvědčené pokrmy a pak je za 2 dny 2x pozavařovala, nepřipadlo mi to nijak extra náročné. Na místě jsem ohřála, k tomu buď předvařená rýže, těstoviny nebo místní pečivo nebo brambory. Někdy se místo toho opekly buřty nebo v horku jsme zůstali u ovoce a zeleniny. Restauracím jsme se nevyhýbali, ale peněz nebylo, radši jsme to utratili třeba za zmrzlinu. Dnes když jedeme k moři, kupujeme si jenom snídani, v poledne já jenom ovoce nebo zmrzlinu, manžel, když chce, tak si na něco zajde, kolem pláže je vždycky něco k snědku. A večer si při procházce vybereme, kde se nám líbí nebo na co máme chuť. All inclusive bych nechtěla, člověk je uvázaný k jedné restauraci po celou dobu, musí se vracet na oběd. Nebo to nechat propadnout, což spořivé dušičce nedělá dobře.

    1. na komentář reaguje cherinka — #34
    superkarma: 0 14.07.2016, 12:19:37
  2. [29] Rikina [*]

    gerda — #20 Starou bačkoru dobrodružství, to si já představuju jinak. Mě vaření nebaví ani v plně vybavené kuchyni, kde teče teplá i studená voda, a stojí nepočítaně spotřebičů, které odvádějí práci za mě. Sml80 Natož kutit kolem jídla někde u stanu, kde nemám pořádně ani šanci si umýt ruce, není co kde kam položit, vařič s jedním hořákem, ešusy, a vratký kempový stoleček, a lítaj do jídla vosy. Půl dne strávit vařením, když bych mohla být v lese/u vody/na vejletě? Tss, ani náhodou. Opéct na ohni buřta, to ještě tak jsem ochotná, jednou za čas, víc už nic. Sml24

    superkarma: 1 14.07.2016, 12:11:11
  3. avatar
    [28] gerda [*]

    Rikina — #26Tak borůvky bych určitě nesbírala. A když, tak leda do mrazáku zamrazit na místě, případně okamžitě s cukrem sníst. Horší otročinu neznám. Sbírat leda hříbky.

    superkarma: 0 14.07.2016, 12:08:52
  4. avatar
    [27] gerda [*]

    kobližka — #21dyť je to chvilka...

    1. na komentář reaguje kobližka — #39
    superkarma: 0 14.07.2016, 12:06:31
  5. [26] Rikina [*]

    kobližka — #17 Borůvkové knedlíky - to byl důvod, proč jsem se definitivně rozhádala s příbuznými ze strany exmanžela. Sml57 Když jsme byli společně na dovolené v kempu, a tetička nekompromisně trvala na tom, že ženy a děti jdou do lesa sbírat borůvky, zatímco muži mají volný program, pak jsme teda přišli z lesa zpocení a ohryzaní komáry a jiným hmyzem, vedro jako v peci, a tetička pravila, že teď z těch nasbíraných borůvek uděláme knedlíky. Jo, poslala jsem synky koupat se a udělala jsem spolu s tetičkou knedlíky, a pak jsem drahému choti oznámila, že toto byl poslední exces, který jsem přetrpěla a napříště kategoricky odmítám jet s těmito příbuznými kamkoliv. A že s vařením v kempu pod stanem končím a nebudu to dělat nikdy více. Což jsem dodržela. Sml24

    1. na komentář reaguje gerda — #28
    2. na komentář reaguje Rapunzela — #31
    3. na komentář reaguje cherinka — #33
    4. na komentář reaguje kobližka — #39
    superkarma: 3 14.07.2016, 12:04:43
  6. [25] Bébina [*]

    Já to mám rozdělené. Když jedeme v ČR, tak si ráda uvařím, ovšem ne polotovary z pytlíku. Českou kuchyni příliš nemusím a žít celý týden o předražených nezdravých hospodských blafech, to pak mám chuť na obyčejné brambory na loupačku nebo míchaná vajíčka. Na Slovensko bez jídla, miluju brynzové halušky a pirohy a nic jiného tam nejím. Do oblíbené Itálie půl na půl, večer pěkně do hospůdky na večeři a k obědu uvařím z místních surovin. Přeci si tam nebudu tahat guláš, když mají báječné těstoviny a permezán, vše levnější než u nás. Málem jsem šla do mdlob, když jsem potkala na pláži českého turistu-důchodce a ten mi vyprávěl, že je to dobré, že jako zájezd mají s sebou i kuchaře a ten jim vaří česká jídla. No ládovat se knedlíky v Itálii, místo abych si dala lasagne nebo ryby, neochutnat jejich báječnou pannacotu, to by byla moje smrt. Kvůli malému dítěti zatím jezdíme jen do apartmánu s možností vlastního vaření, ale kdybych jela do hotelu, beru minimálně polopenzi.

    1. na komentář reaguje catcat — #35
    superkarma: 0 14.07.2016, 11:33:15
  7. avatar
    [24] kobližka [*]

    Boros — #23 A dobře jsi udělala Sml59

    Eva_CZ — #22 Tak si to hezky užijte Sml16

    superkarma: 0 14.07.2016, 11:29:38
  8. [23] Boros [*]

    kobližka — #19 no právě, proto jsem stávkovala

    1. na komentář reaguje kobližka — #24
    superkarma: 0 14.07.2016, 11:25:13
  9. avatar
    [22] Eva_CZ [*]

    kobližka — #21 velky souhlas!Sml67Sml22

    Budeme mit all incl., presto se tesime na prochazky po veceri, ze si dame nekde nejakou mistni dobrotu, gyros apod. Sml16

    1. na komentář reaguje kobližka — #24
    2. na komentář reaguje cherinka — #32
    superkarma: 0 14.07.2016, 11:24:07
  10. avatar
    [21] kobližka [*]

    gerda — #20 Mě tohle nelákalo nikdy,ani v mládí a natož teď Sml32 Dovču si prostě představuju jinak.Netoužím po zahraničních destinacích ani po plné penzi,ale dovolená je pro mě,od slova "dovolit",ale hlavně odpočínout,něco nového objevovat,cestovat,poznat jiný kraj,něco vidět,sejít se s přáteli,kteří jsou daleko,chodit do lesa,na koupák...jenom ne vařit a mýt špinavé hrnce.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #22
    2. na komentář reaguje gerda — #27
    superkarma: 2 14.07.2016, 11:15:45
  11. avatar
    [20] gerda [*]

    kobližka — #17Ale zas, víš, jaké je to dobrodružství? Mně zrovna tohle bavilo. Nestanovali jsme, byli jsme v chatce, ale ta měla malá kamínka na šišky, to mě bavilo, koukat na živý oheň, na čaj to stačilo.. No, a pb vařič byl na verandičce a tam se vařily brambory, dělalo lečo a tak...

    1. na komentář reaguje kobližka — #21
    2. na komentář reaguje Rikina — #29
    superkarma: 0 14.07.2016, 10:50:18
  12. avatar
    [19] kobližka [*]

    Boros — #9 Až tak,jo? Ty brďo...s rejží a konzervama na Šumavu a vyhledávat restaurace,abych si mohla dojt na WC,to by by pro mě katastrofickej scénář Sml16

    1. na komentář reaguje Boros — #23
    superkarma: 2 14.07.2016, 10:48:34
  13. avatar
    [18] Hanula [*]

    Sml16nejradši si užíváme místních hospůdek a kiosků, ale nakupujeme i v supermárketechSml22

    superkarma: 1 14.07.2016, 10:47:29
  14. avatar
    [17] kobližka [*]

    Na dovolené jsme moc nejezdili,nebyl čas,ani finance při stavbách domů Sml30 ale dovolenou si nepředstavuju tak,že jí strávím u plotny a budu vyvařovat.Znám rodinu,která jezdila leta na jedno místo k řece pod stan a ona klidně na vařiči byla schopná dělat borůvkové knedlíky.To teda "obdivuju",ale než tohle,to radši budu v pohodlí svého domova.

    1. na komentář reaguje gerda — #20
    2. na komentář reaguje Rikina — #26
    superkarma: 3 14.07.2016, 10:19:22
  15. [16] Andreadornova [*]

    Na dovolený vařím jen v nutném případě

    superkarma: 1 14.07.2016, 09:43:22
  16. [15] Andreadornova [*]

    Na dovolený vařím jen v nutném případě

    superkarma: 0 14.07.2016, 09:41:51
  17. avatar
    [14] Eva_CZ [*]

    pajda — #13ale ja taky varim rada. Sml22 Jen na dovce uvitam, kdyz to za me udela nekdo uplne jinej. Sml54

    superkarma: 3 14.07.2016, 09:24:40
  18. avatar
    [13] pajda [*]

    Eva_CZ — #7vidím, že se řadě věcí shodneme. Taky bych se na vaření mohla...i když doma vařím ráda a dost experimentuji.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #14
    superkarma: 2 14.07.2016, 09:00:30
  19. avatar
    [12] kareta [*]

    Když už někam jedu, tak do apartmánu s kuchyňkou, abych si mohla kdykoliv cokoliv uvařit, kdyby se mi nechtělo do restaurace. Vaření mne neotravuje, baví mne. Ale já na dovolené stejně nemám hladSml80. Naposledy v řecku děti byly schopné žít 10 dní na gyrosu 5x denně. Od té doby mne to nutí doma dělat a škemraly o mašinu na gyros.Sml30

    superkarma: 1 14.07.2016, 08:41:08
  20. [11] bobani [*]

    dovolenou , kde musím vařit ,absolutně neuznávám - alespoň jednou za rok si chci opravdu odpočinout .

    superkarma: 2 14.07.2016, 08:33:49
  21. avatar
    [10] Pentlička [*]

    Na dovolené s vlastním vařením jsem párkrát v mládí byla - nikdy více! Připadala jsem si jak otrok, furt myslet na žrádlo, nákupy, příprava, nádobí, to není dovolená.

    V posledních letech jezdím zásadně s all inclusive, je to naprosto úžasné. Nejen, že nemusím nic řešit, ještě je to dobré, různorodé a je toho hodně. Nikdy více jinak!

    1. na komentář reaguje Lisa11 — #48
    superkarma: 4 14.07.2016, 08:06:57
  22. [9] Boros [*]

    Byli jsme po dlouhé době bez dovolené letos na Šumavě- tatínek pravil, že máme nabalit kozervy, rýži a pod. Jeli jsme sami 2 a spali v autě- spací úprava, i když jsme s sebou měli stan. Dopadlo to tak, že jsme vařili jen čaj k snídani- odmítám se pinožit s ešusy a vařičem, když můj drahý hledá hospody, aby tam mohl jít v klidu na WC- buď bude chodit do přírody a budu v přírodě i vařit a nebo budeme v restauraci obědvat a při té příležitosti, nechť si tam posedí i v jiné místnosti.

    1. na komentář reaguje kobližka — #19
    superkarma: 0 14.07.2016, 07:41:02
  23. [8] Maria28 [*]

    Letos jedu do Řecka, bez jídla, snídaně bude pečivo, máslo, jogurt, zelenina, k obědu ovoce a k večeři si zajdeme do nějaké taverny, pokaždé někam jinam. Vždy jsem měla all inclusive nebo PP, ale byla jsem zklamaná z ovoce broskve nedozrálé, jablka nějaká padančata, tak se těším, že si letos užiju...

    superkarma: 0 14.07.2016, 07:19:56
  24. avatar
    [7] Eva_CZ [*]

    Nejsem otrok, ani kucharka, ani nici sluzebna - a dovolenou si predstavuji s veskerym komfortem. Sml24

    1. na komentář reaguje pajda — #13
    superkarma: 6 14.07.2016, 07:08:20
  25. avatar
    [6] gerda [*]

    Teď už nejezdíme, ale naše dovolené byly se zajištěným teplým jídlem - večeře po návratu. Jinak jsme vystačili s běžným nákupem na cyklotrase a proviantem z tašky na nosiči. Pivo jsme si taky vozívali v chladicí tašce, takže jsme jedli, kdykoliv a kdekoliv se nám zachtělo. S dětmi jsme jezdívali do autocampingu nebo nachatu a nebylo mi zatěžko vařit rychlá jídla z toho, co dům a les dal. Těstoviny, rýže, houby, konzervy...

    superkarma: 1 14.07.2016, 06:52:48
  26. [5] hapehape [*]

    s polopenzí, doma vařím celý rok, tak na dovolené se o nás stará někdo jiný

    superkarma: 0 14.07.2016, 06:42:47
  27. avatar
    [4] cherinka [*]

    Zásadně na dovolených nevařím. Dělala jsem to jen na chalupě, když byly děti malé. Teď podle destinace, kam jedeme - all, polo nebo i jen snídaně. A do Bulharska i bez jídla, ta se dá najíst kdekoliv a skoro kdykoliv za pár korun.

    superkarma: 0 14.07.2016, 06:30:32
  28. [3] Rikina [*]

    Tak já rozhodně minimálně s polopenzí. Vařit na dovolené odmítám. Toho jsem si užila dost v minulosti, kdy jsme jezdili s potomky kempovat pod stan. Což znamenalo vařič na propan-butan a sadu kempového nádobí, vařit v doslova polních podmínkách a navíc tím ztrácet čas, zatímco zbytek rodiny měl zajímavější věci na práci. Sml15 O tom, že se v kempu ani nedalo pořádně umýt to nádobí, ani nemluvím, a že pod stanem není lednička a tudíž není kde uchovávat potraviny v aspoň trochu použitelném stavu... Už bych to nechtěla zažít. Jedině v obytném autě nebo přívěsu, kde má člověk přece jen nějakou tu "civilizaci" s sebou, ale ani tam bych nevařila dnes a denně, pořád a všechno. Nejsem otrok. Sml24 Navíc je třeba podporovat místní obyvatelstvo, proto si tam ten turismus přece pěstujou. Sml57

    superkarma: 4 14.07.2016, 06:24:35
  29. avatar
    [2] glady [*]

    už jsem asi pohodlní jezdíváme na dovolené all inclusive Sml30Sml30

    superkarma: 0 14.07.2016, 05:42:13
  30. avatar
    [1] Davidek [*]

    Adéla ještě nevečeřela Sml52

    superkarma: 2 14.07.2016, 00:30:21

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme