Reklama


Milé ženy-in,

při tomto tématu jsem si trochu zavzpomínala na mou docházku do školy. Po krásných čtyřech letech na prvním stupni základní školy jsem musela přejít do jiné školy, mezi jiné spolužáky. Nikoho jsem neznala a nikdo neznal mě. V předchozí škole, pokud si pamatuji, nebyl žádný výchovný problém se žádným z mých spolužáků, ani se mnou.

O to víc jsem se zděsila ve škole nové. Všechny výpady proti učitelům "řídil" jeden kluk, říkejme mu třeba Radek. Radek byl organizátorem "šikany" proti "slabým" učitelům i spolužákům. Při hodině hudební nebo výtvarné výchovy lítala po třídě namočená houba, při hodině fyziky házel po učitelce křídy, při matematice chodil klidně po třídě a bral spolužákům věci.

Co na to učitelky? Nic. Maximálně ho vyvolaly před tabuli, kde dostal skoro vždy pětku, ale jemu to nevadilo. Dobře, dokud byl před tabulí, měli jsme my ostatní alespoň klid a mohli počítat, ale co dál? Když už to s ním učitelky opravdu nemohly vydržet a potřebovaly alespoň něco probrat, poslaly ho do ředitelny (kam mnohdy ani nedošel).

A co s ním udělala ředitelka? Zavolala jeho rodičům. A druhý den se pokračovalo úplně stejně. Jednou angličtinářce při suplování ruply nervy a vlepila Radkovi pohlavek. Radek jí okamžitě začal vyhrožovat, že zařídí, aby ji ze školy vyhodili, má totiž svědky (třídu), jak ho zmlátila, že napíše na inspektorát a jeho rodiče to dají do novin a já už nevím, čím všim jí vyhrožoval.

A druhý den opravdu přišla jeho maminka do školy, že jejího syna nikdo mlátit nebude. Nevím, jestli z toho opravdu udělali tak velkou aféru, ale vím, že do měsíce tato učitelka opustila školu!

Radek se učil velice špatně, v pololetí měl na vysvědčení několik pětek. Tak se nedivte, že jsem si říkala, že jeden rok to vydržím, do dalšího ročníku přeci nemůže postoupit. Omyl, z milosti mu všichni dali na vysvědčení čtyřky, přece se s ním nebudou trápit o rok déle.

Samozřejmě, že jakmile Radek zjistil, že mu všechno projde, začal si víc a víc dovolovat. Jen jedna stará učitelka ho na svých hodinách uměla zkrotit tak, že se ani nepohnul. Jak to dokázala? Ona mu nevyhrožovala známkama nebo zavoláním rodičů, její zbraní byla jeho ješitnost. Pro její slova chvály psal dokonce i úkoly! Ta ženská v sobě měla úžasnou autoritu, stačilo, aby prošla po chodbě a ve třídě byl klid. Když se totiž "bál" největší grázl na škole, dali pokoj i ti ostatní.

Sama.osobně


Co dodat? Je to tak. Učitel si musí umět udělat pořádek bez pěstí. Musí dát najevo, že se dají problémy a drzé děti zvládnout i jinak.

Dnešní téma jsou tělesné tresty:


Souvisí tělesné tresty s násilím ve společnosti?

K čemu vychováváte děti?

Trestají učitelé v dnešní škole?

Znáte jinou výchovu než domluva/facka?
Pochubte se!

Proč nemáme tělesné tresty také ve věznicích,
když je máme v rodinách?
Co se má a nemá?


Napište nám, odměníme Vás!
redakce@zena-in.cz