Bulvár

Reportáž ze srbsko-chorvatských hranic - očima normálního Čecha

Přečtěte si, jak to reálně vypadá na hranicích, kudy proudí běženci do Evropy. Pohled člověka, jež nepracuje pro neziskové organizace, ale který pomáhá...

Tak jsem opět absolvoval zážitkovou „dovolenou“ v Bapské na srbsko-chorvatských hranicích. Na četné žádosti se zase pokusím napsat pár řádek, i když se mi do toho původně moc nechtělo. Ono je to totiž strašně težké popisovat něco, co člověk, který tam nebyl, dost dobře nemůže pochopit. Ale to není nějaké povyšování. Prostě se mi to strašně špatně píše, no:)

Důvody mých cest „za uprchlíky“ jsem už stokrát opakoval. Nemám z migrační krize kdovíjakou radost. Dalo by se říci, že mě i trochu zneklidňuje, na druhou stranu mě opravdu nedělá dobře vědomí, že pár kiláků od našich teplých obýváků dost brutálně trpí tisíce lidí jenom díky absolutní neschopnosti EU a místních vlád.

/users/1/galerie/files/img/Radekutecenci/middle_12017695_10154267281419829_4195901019614563748_o.jpg
Naprosto běžný obrázek z Bapské

Od minule se dost změnilo. K lepšímu. Nutno podotknout, že jenom a pouze díky neuvěřitelnému osobnímu nasazení českých dobrovolníků. Do Bapské vozí Srbové v autobusech tisíce lidí denně. Naberou je na makedonských hranicích, a pak s nimi deset hodin jedou k hranicím chorvatským. Tam je vyklopí a sbohem a šáteček. Bez jediné informace. Prostě čau. Co na tom, že ti lidé nemají ani ponožky, ti šťastnější mají boty nebo sandály. Co na tom, že drtivá většina z nich ani netuší, kde je.

Čeští dobrovolníci se jim snaží zajistit alespoň to nejzákladnější. Ponožky, boty, pár kusů teplého oblečení, čaj, banán, müsli tyčinku. Rozhodí si je do skupin po padesáti a odvedou asi 200m k hranicím chorvatským. Tenhle systém perfektně zabraňuje vytváření velkých několik set až tisíci hlavých davů, zabraňuje konfliktům a jenom díky tomu tam za poslední dva týdny nikdo neošetřoval polámané děti.

System down

I tento systém ovšem narazil na svoje limity. Kombinace příšerného počasí (liják, teplota mezi pěti a deseti stupni), naschválů ze strany Srbů (Chorvati nestíhají přistavovat autobusy, takže tam dovalíme ještě tisíc lidí z vlaku), naschválů ze strany techniky (vypadl generátor a po něm i ten náhradní) a lidského faktoru, měla za následek to, že jeden večer/noc vznikla velká skupina lidí a po několika hodinách čekání vše eskalovalo ve velmi vyhrocenou situaci. Ve tmě se tlačilo několik stovek lidí, přes dětský pláč nebylo slyšet vlastního slova a všechny nás smáčel liják v pěti stupňové kose. Ale i to nakonec, někdy mezi druhou a čtvrtou ráno, čeští dobrovolníci za přispění dobrovolníků z řad uprchlíků, zvládli.

Nebudu popisovat den za dnem. Ono je to stále stejné a nepopsatelné. Promrzlé a hladové děti, klopýtající ženy na pokraji sil. Frustrovaní muži. Všichni do jednoho ale děkují, děkují a zase děkují. Když není zrovna „krizovka“, vyprávějí svoje příběhy, ptají se na práci na západě, ptají se, kde jsou, jak se máme, pomáhají uklízet a zase děkují. Další info u fotek.

/users/1/galerie/files/img/Radekutecenci/middle_11116321_10154267281439829_6183020149107487727_o.jpg
Byla mu zima, už mu není zima.

Co z hlavy nevymažu

Promrzlé děti. Ano, opakuji se stále dokola, ale sám mám děti tři a pohled na dvouleté tříleté caparty (a je mi fakt u prdele, jestli to jsou muslimské děti nebo děti slušných Čechů), kterak bosky cupitají po rozbahněné cestě, v ruce žmoulají banán a zabláceného plyšáka, je prostě síla. Nevymažu z hlavy tu obrovskou frustraci, ale zároveň vůli jít dál. Nevymažu některé příběhy syrských rodin, které mluví o zdevastované zemi, rozbombardovaných domech a mrtvých příbuzných. Nevymažu naprosto nepochopitelné chování srbských úřadů. Jednu noc, prostě odklonili asi 9 autobusů (500 lidí) a odvezli je mezi hranice, kde je vysadili do pole (k tomu proslavenému hřbitovu). Prostě tak. Pět set lidí v noci, v zimě, bez ničeho na rozbahněném poli.

Nebudu vás nudit dál, je toho hodně...

Pár poznámek pro televizí zblblého Čecha

Dělají nepořádek.
Ano. Na fotkách je spousta bordelu. I když už je přistaveno pár košů, stále je to jen kapka v moři. Oni mají třeba jen dvě igelitky „z Lidlu“, ve které si nesou celej svůj život. A v situaci, kdy je policie nahání do autobusů, se po koši nikdo neshání. Ano i já jsem často odhodil papírek na zem. Ale když je klid, když se třeba čekalo na další busy, uklízeli. Někdy sami od sebe. Prostě přišli a řekli si o pytel na odpadky. To je realita.

Perou se mezi sebou.
Ano. Ovšem překvapilo mě, jak málo! Za tři dny jsem tam zažil dvě potyčky, jedné se účastnil. (Dav rozdělil od sebe rodinu. Na jedné straně žena a s dítětem v náručí, dva metry od ní manžel. A dav je tlačil od sebe.) Udělejme sociální pokus. Naženeme na jednu českou poštu padesát fanoušků Sparty, padesát fanoušků Slavie, padesát fanoušků Baníku a padesát Bohemky. Dvě stě lidí na jednu okresní poštu. Těsno? Ale jistě. A necháme je tam stát třeba pět hodin. A pak otevřeme jedno okýnko. Co myslíte, že se stane? Nechám na každém...

/users/1/galerie/files/img/Radekutecenci/middle_11225417_10154267281934829_2205727157499651817_o.jpg
no comment

Neváží si jídla a oblečení.
Jak kdo. Zažijete lidi, kteří si vybírají, pokřikují, že by chtěli to či ono. Ale VĚTŠINA je neskutečně vděčná za každou ponožku, bundu nebo botu, kterou jim dáte. Většina. A za teplý čaj a jablko jsou vděčni všichni do jednoho.

Serou všude kolem sebe.
Ano. Protože není kam jinam. Dokonce i dobrovolníci chodili za stan do pole. A ten prostor tam není dělaný na desetitisíce lidí. „Naštěstí“ pršelo:)

Kontex
To je to, co média neskutečně prasácky vynechávají. Kontext je asi nejdůležitější věc, která chybí každému, kdo tam nebyl a jen tupě absorbuje informace ze sociálních sítí a televize. Projděte se po Žižkově, podívejte se, jak to vypadá po průměrným fesťáku, najděte si obrázky, jak dopadne ulice, když se po ní projde dvě stě fanoušků nějakého fotbalového týmu. Vynásobte stem. Přidejte frustraci.

Uvědomil jsem si jednu věc. Soudíme je, aniž bychom je vůbec znali. Soudíme jen na základě zkreslených a mnohdy vymyšlených zpráv (každý hoax má desítky tisíc sdílení), chceme po nich, aby se v té situaci, ve které jsou, a kterou si prakticky NIKDO nedokáže ani představit, aby se chovali MNOHEM lépe, než se chováme my doma. U televize a lahváče.

/users/1/galerie/files/img/Radekutecenci/middle_12065490_10154267281909829_4050935311783484026_n.jpg
Liják, vichr a zima. Předzvěst krizové situace.

A jedno zamyšlení na závěr

Budu se opakovat, ale ztrácíme soudnost a lidskost. Schvalujeme potápění lodí, reagujeme slovy „tak proč sem lezou,“ bojíme se. Strach. Strach je jistě přirozená reakce, ale zároveň obrovský byznys. Nedovolme strachu, aby nás srážel na úroveň zvířat. Bojujme se strachem, stačí jen použít mozek.

V Evropě žije přes třicet milionů muslimů. Až do letoška se nad tím nikdo nepozastavil. Nikdo neřešil, že nám chce někdo „řezat hlavy a znásilňovat naše ženy“ (naše ženy si přeci budeme znásilňovat sami, no ne?:)
A jak praví klasik: Nejhorší smrt je smrt z vyděšení“. To se totiž těsně před tím poserete. Neposerme se. Díky.

Díky všem za podporu. Díky všem na místě za to, že nespali desítky hodin a byli tam. Díky všem, kteří mi narvali auto až po střechu. Díky všem, díky kterým jsme mohli na místě nakoupit tisíce balení vod, čaje, ponožky, banány, jablka, müsli tyčinky... Díky za to, že se každé ráno podíváte do zrcadla a zůstáváte lidmi...

Jo a rozhodně jsem tam nebyl naposledy.:)

/users/1/galerie/files/img/Radekutecenci/middle_12144934_10154267281649829_3170488953443152993_n.jpg
Skupiny po padesáti. Klíčové bylo zabránit vytvoření velkého davu. Čekají na HR busy..
/users/1/galerie/files/img/Radekutecenci/middle_12139955_10154267281229829_4923977673785173813_o.jpg
“Nejsme tu proto, abychom si s nimi povídali a říkali jim, jak je máme rádi. Jsme tu proto, aby děti nespaly na betonu, nemrzly a neměly hlad!”
/users/1/galerie/files/img/Radekutecenci/middle_12094951_10154267281449829_7792886918916763104_o.jpg
Takhle vystoupil z autobusu. Evropa ho přivítala nevlídným počasím a vlídnými českými dobrovolníky
/users/1/galerie/files/img/Radekutecenci/middle_12079230_10154267281904829_5555980233362416525_n.jpg
TWO LINES!
/users/1/galerie/files/img/Radekutecenci/middle_12065490_10154267281909829_4050935311783484026_n.jpg
Liják, vichr a zima. Předzvěst krizové situace.
/users/1/galerie/files/img/Radekutecenci/middle_12017695_10154267281419829_4195901019614563748_o.jpg
Naprosto běžný obrázek z Bapské
/users/1/galerie/files/img/Radekutecenci/middle_11225417_10154267281934829_2205727157499651817_o.jpg
no comment
/users/1/galerie/files/img/Radekutecenci/middle_11116321_10154267281439829_6183020149107487727_o.jpg
Byla mu zima, už mu není zima.
 

 

   
15.10.2015 - Společnost - autor: Lubor Ripley Vokrouhlicky

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [57] Linde [*]

    vkládla jsem svůj příspěvek před chvílí i pod článek s uprchlíky v chalupě, vložím i sem: Léthé se tam zmínila,

    že by do bezpečí poslali nejprve děti a ženy.... Já jsem se teď dodívala na film Slzy Konga (2009). V tom filmu se říká, kolik žen je denně znásilněno při práci na poli a v džungli - pracují tam jen ženy a znásilněné jsou neustále. Ptali se mužů, proč je vždy s hanbou vyženou z vesnice i s dětmi(!) a nechají je napospas osudu a najdou si novou ženu, pannu. Cituji jednoho z nich: "znásilněných je mi líto, ale lidé by si mysleli, že už nejsem muž, kdybych si svoji znásilněnou ženu nechal u sebe. Ukazovali by si na mě, že moje žena spala s jinými muži a Bible to říká jasně - žena má spát jen s jedním mužem. A že si svůj úděl nevybrala? To nikoho nezajímá, že se nenechala dobrovolně znásilnit a větvemi a samopaly si nechala rozervat vagínu. Je to teď rozbitá věc, kterou nikdo nechce a která musí jít pryč z vesnice."

    Takový náhled a takový názor mají na znásilnění vlastní manželky! A co víc -nejen že k ní nechovají žádné city, protože bezcitně ji vyženou, bez bolesti v srdci či trochy soucitu. Oni s ní vyženou i své vlastní děti, ani po nich se jim nestýská! Vám by to neurvalo srdce, vyhnat partnera a děti do záhuby a nebezpečí, kdyby jste hájili nějakou čest rodiny??!! Takovíto lidé k nám jdou! Takové mírumilovné nátury! Dokument říká, že jen v místní spádové nemocnici, kde se to natáčelo, končí 300 nejvíce postižených žen denně(!), tedy ty, co mají mnohačetná vnitřní zranění, roztrhané genitálie zbraněni a větvemi. Ostatní to musejí nějak doma vyléčit samy, lélařská péče je tu hodně luxus. A na nemocnici kdesi na kraji džungle kdesi v Kongu je číslo 300 žen denně alarmující! Znovu se podívejte, jací muži jsou ve zprávách, jak si vynucují cestu přes ploty, jak jsou agresivní a pak se podívejte na ten dokument Slzy Konga. Najednou zjistíte, že jsou to titéž lidé, jen se mění názvy afrických zemí, odkud přicházejí, ale vesměs je to pořád to stejné...bezcitní, násilní, ženou opovrhující, na ženách se poze ukájející...v tomto případě se už ale nejdená pouze o muslimy, ale už i o křesťany, takže tímto chci ukázat, že celkově africké zvyklosti jsou dost proti našim zvyklostem. Obřízka je strašná, ale co ukazuje v plné surovosti Slzy Konga, to už je fakt silné kafe...nezavírejte oči před přílivem imigrantů prosím Sml15

    superkarma: 0 30.10.2015, 23:19:41
  2. avatar
    [56] Linde [*]

    zase jeden účelově smutný článek.....Sml15 Realita TAM musí být hrozná, ale štve mě, jak jsou nám dramatizovány události, které oni mají jako běžné. V TV uváděli, jak chudáci běženci nemají pitnou vodu, nemají se kde opláchnout a jejich děti si nemají po cestě s čím hrát. A v táborech vznikají pranice, protože je nikdo neumí a nechce zabavit, tak vzniká napětí. Nedostatek vody a materiální pomoci způsobuje nepořádek a špínu. ALE! Vezmeme-li si realitu jejich domova, mnoho autobiografických knih muslimských žen to popisuje zcela reálně, jak to u nich doma chodí. Nikdo se tam nemyje, muži smrdí, ženy smrdí. Ruce se tam nemyjí. Na ulicích a ve slumech je běžně bordel, špína, odpad, lejna..nikdo to neřeší, neuklízí. Muži přes den leží, nebo kouří ve stínu s přáteli, nebo odpočívají. Ženy vaří, šijí, hlídají děti nebo klábosí. V chudších oblastech nosí vodu a dřevo domů. Večer drží manželovi, aby ji nezabil....Takže jejich chlapi nejsou zvyklí rozdělat ani blbý oheň. Ženy nosí náklad, muž nikoliv. A teď z imigranstských cest- proudí sem desetitisíce mužů. Co je to za odporné povahy, že jsou samotní muži -prý utíkají před válkou..tak muži utíkají, a ženy a děti tam těch hrůzám, které sami popisují klidně nechávají? Znásilňuje se tam běžně, zabíjejí děti a jdou sem do bezpečí pouze muži? tak kdo to tam sakra má bránit? Snad ti shnilí, muži ne? Mají se snad bránit ženy samy? Tady vidíte, co je to za povahu, ty jejich manželky jsou pro ně jen otvor na večerní úlevu, protože mají zakázanou masturbaci, testosteron jim leze i ušima a ženu vnímají pouze jako legální prostředek, jak si pro dnešní večer užít a uvolnit sexuální napětí. Navíc tím, že nic nedělají a nejsou fyzicky ani duševně unaveni (kolik z nich v domovině od šesti trčí u soustruhu a drží normu? Sml3), tak jsou sexuálně nevybití a tak ženu klidně nechají doma, klidně i děti- ty jsou akorát vedlejší produkt sexu a jdou sem, tady nějaké samice na ukojení naleznou též. Však ony jak uvidí nůž, se svléknou i samy...Švédsko by vám prý povykládalo Sml15 Jdou sem pouze muži, to mají v jejich zemi hodnotu, ti se sem jdou schovat a napakovat, ženy nejsou potřeba zachránit. Nedávno byla reportáž z Německa, za strýcem-muslimem, žijícím v Německu přicestoval synovec se svými syny. Strýcovy vlastní dcery a sestra zůstaly doma a on vyřídil doklady pro synovce a jeho mužské potomky. Ženy odepsali. Tohle je do nebe volající, jaký mají vztah k ženám a lepší to nebude.

    A jak článek píše, že bordel trochu zůstává, tak to je tedy něco....internetem kolují fota, videa, jaký bordel po nich zůstává. Reportéři natočil, jak pálí imigranti pet lahve, hračky a spacáky, aby měli ohýnek, u kterého mohou posedět. Stany i spacáky dále nevláčejí, o kus dále dostanou nové. A autor zmiňuje a zastává se jich, že když je nahánějí do autobusu, na nějaký úklid není čas - co to je za obhajobu? Oni se tam do tábora snad naskladnili ráno a do hodiny je odvezli??? Ne, oni tam bivakují hodiny, dny, týdny a na úklid mají hodiny času - a to ani nejsou zaneprázdněni vařením či nošením dřeva! Prostě leží ve spacáku, pokuřují, klábosí a čekají, kdo se o ně postará! A to jim zůstane i u nás! Akorát budou v hotelu, dvakrát denně teplé jídlo, topení zadarmo (kdeže by český člověk měl dřevo či plyn gratis a bez omezení-hezky v zimě utahujeme kohoutky radiátorů)Sml15), dávky budou a i nějaká ta herna či hřiště pro fůru dětí. Tohle nás čeká. A po večerech se budou ulicemi trousit nadržení mladíci, potřebují sex, potřebují ukojení a každá žena je něčím láká a dráždí-ať už parfémem, krátkou sukní, kabátem, který obepíná postavu, líčením, pěknými vlasy....tohle doma nemají a je to pro mě magnet, kterému jejich zvířecí pudy nemohou odolat a ani nechtějí, oni nechápou, že dělají něco úplně špatného...Pro ně jsme my ženy jenom věc, kterou použijí, když mají chuť. Nechápou, že znásilněnou ženu tu bereme jako oběť, jako někoho, komu bylo ublíženo. Z jejich pohledu je to jako procházka sadem, kde jsou lákavá jablka k dispozici - úplně volně, bez plotu, bez ošklivého obalu, prostě úplně volně vystavená šťavnatá jablíčka a nikdo je nehlídá. A on má chuť. A je jich tam přece tolik.... Utrhne si, protože má chuť, použije a odhodí...nechápe, proč je okolo toho tolik povyku, pro jedno jablko, pro jednu ženu-byla na dosah a nehlídaná...chápete, co chci říct?

    A že do letoška se nikdo nad množstvím muslimů nikdo nepozastavoval? KECY!!!! Holandsko trpí muslimy již přes deset let, o Švédsku je to známé také již dlouho, jaké tam jsou s nimi problémy, jen se to sem nesmělo dostat, je opět cenzura a jen občas proklouzne informace, ale bylo jich za ty roky tak málo, že je člověk bral s nadhledem a rezervou. Takže není pravda, že tam žijí v poklidu a my šílíme strachem až teď. Ne, až teď se to týká i nás.

    Čtěte Rebelku od Ayaan Hirsí Alí.

    superkarma: 4 17.10.2015, 22:13:35
  3. avatar
    [55] lenka.ms [*]

    Tip pro sluníčkáře - jak mohou také pomoci:

    http://pravyprostor.cz/paradoxy-migrace-osmilety-madarsky-chlapec-sbira-pro-rodinu-jidlo-po-uprchlicich/

    superkarma: 0 17.10.2015, 15:19:16
  4. avatar
    [54] Eva_CZ [*]

    Léthé — #52 Sml67 jo. A cela ta posrana EU by sla do prdele. Sml67

    superkarma: 6 16.10.2015, 13:29:39
  5. avatar
    [53] kobližka [*]

    Léthé — #37 Nevěřím svým očím...Sml6Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68Sml68

    superkarma: 0 16.10.2015, 11:20:45
  6. avatar
    [52] Léthé [*]

    Konečně další politik kromě Orbána, který používá rozum a nebojí se poukázat na pravé viníky celé této nejspíš naplánované migrační vlně bubáků a zničení Evropy.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #54
    superkarma: 1 16.10.2015, 10:06:54
  7. avatar
    [51] gerda [*]

    kobližka — #46přesně tak, ženská do toho nemá co mluvit, ta může jedině držet.

    superkarma: 1 16.10.2015, 05:53:47
  8. avatar
    [50] Eva_CZ [*]

    Léthé — #25 a je velice smutne, ze clovek nesmi na plnou hubu vyjadrit svuj nazor, protoze by ho hnedle nekdo nazval fasistou, vyloucil ho z z-in a nebo ho rovnou popotahoval po soudech. To je demokracie jak hovno.

    superkarma: 8 15.10.2015, 21:38:33
  9. avatar
    [49] Eva_CZ [*]

    A mejte si me klidne za svini, ale temhle pomahat JA nebudu. Stejne jako jsem nepomohla Hajtanum, jelikoz jsem mela tu cest jich osobne poznat vic, nez dost. Je to blby jak stoudve a liny jak ves.

    superkarma: 5 15.10.2015, 21:36:25
  10. avatar
    [48] Eva_CZ [*]

    teufel — #47 s temi 30ti miliony jsou po celou dobu ohromny problemy. Jen tak mimochodem.Sml31Sml15

    superkarma: 2 15.10.2015, 21:34:55
  11. [47] teufel [*]

    Jasně, že se do dneška nikdo nepozastavoval nad tím, že v Evropě žije přes třicet milionů muslimů, seděli totiž doma na prdeli. Ale jakmile se po statisících začnou rozlejzat po Evropě, tak si toho všimne i slepej.

    Ať se z nich autor článku třeba posere, ale já taky tvrdím, proč sem lezou, nikdo na ně není zvědavej a já je ve svý zemi nechci!

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #48
    superkarma: 5 15.10.2015, 20:17:25
  12. avatar
    [46] kobližka [*]

    ax — #43 Otázka je,jestli se těch žen vůbec někdo ptá,chtějí-li být těhotné Sml80 Zřejmě nemají žádné právo o tom rozhodnout.

    1. na komentář reaguje gerda — #51
    superkarma: 0 15.10.2015, 20:09:30
  13. avatar
    [45] bivena [*]

    Tak schválně Sml16 jeden testík

    http://www.qizy.cz/quizzes/jsi-rasista/46?fb_action_ids=1012096138811392&fb_action_types=og.comments

    superkarma: 0 15.10.2015, 19:53:54
  14. [44] Draco [*]

    Tahle propaganda se mi vážně hnusí a trpící děti? Nejvíc jim ubližují jejich rodiče!!! Četla jsem článek s migrantem, tuším, že z Libye. Redaktorka se ho ptala na ty utopené děti při plavbě přes moře, proč je rodiče vystavují takovému riziku a jak se cítí. Odpověděl, že z 5 dětí mu cestou zemřely 2, ale až dorazí do cíle "uděláme si další a vy je budete živit". Dětí je mi líto, bohužel přivedli je na svět muslimští bezcitní bezmozci a vychovají z nich stejné jedince. Cikáni jsou sice verbež, ale aspoň mají své děti rádi.

    Jinak zde je velmi zajímavý článek o řízení této migrace. Není to nic náhodného, je to svinstvo.

    http://leva-net.webnode.cz/products/migracni-krize-evropy-je-plne-rizena/

    superkarma: 2 15.10.2015, 19:13:05
  15. [43] ax [*]

    Eva_Fl — #17 Sml67 přesně můj názor. Hlava mě nebere, jak může ženská ze země, kde nemají co do huby a kde je už několik let válka, přijet s miminem nebo těhotná.

    To jako zastáncům migrace opravdu připadá normální, že se sem denně valí tisíce lidí, o nichž absolutně nic nevíme a kteří automaticky čekají, že se o ně postaráme? Protože tvrdit, že se sem valí pracovat, že fakt demagogie.Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #46
    superkarma: 3 15.10.2015, 18:53:47
  16. avatar
    [42] Dudlajlama [*]

    dadma — #41 Sml67

    superkarma: 0 15.10.2015, 18:39:40
  17. [41] dadma [*]

    „Rád bych v tomto bodě pohovořil o každodenní bezmocnosti, když vidíte, jak do supermarketu vejde nějaký člověk, vezme si z regálu zboží, projde kolem pokladny bez placení a dá pokladní jasně najevo, co se jí stane, když zavolá policii. To samé na ulici; když po ní prochází skupina pěti těchto individuí po chodníku, ostatní jim musí jít z cesty. Když čekáte na zelenou, je nutné se dívat přímo před sebe. Když se totiž náhodou na někoho z nich podíváte, riskujete, že k vám přistoupí a zeptá se: „Hele, máš nějaký problém? Pokud jo, tak ho můžeme hned teď vyřešit!“ píše Buschkowsky.

    Zneužívání a zastrašování nejsou podle Buschkowského ušetřeny ani malé děti. „Místní přistěhovalecká mládež od malých dětí vybírá vstupné, pokud si chtějí hrát na prolézačkách v parku. Mladé dívky jsou otevřeně dotazovány, jestli chtějí podstoupit proces oplodnění. Řidič autobusu, který po nich požaduje lístek, se obvykle se zlou potáže. Na hlavu mu prostě vylejou coca-colu. V lepším případě. Všechno výše zmíněné dokáže člověka dostat do mizerné nálady. Bohužel, taková je realita.

    Buschkowsky konstatuje, že německé úřady prostřednictvím politiky tolerance a odpuštění daly těmto lidem signál, že nemají zájem současný neutěšený stav věcí měnit. „Vlastně jsme jim vzkázali, že kašleme na morálku, a nedodržování jakýchkoli pravidel je součástí naší kulturní identity a otevřenosti vůči světu. Z hlediska prosazování úspěšné politiky integrace tím však nic nezískáme,“ konstatuje Buschkowsky, který v Neuköllnu působí jako starosta již od roku 2001. „Neutěšenými podmínkami v přistěhovaleckých čtvrtích trpí starší obyvatelé, stejně jako ti nejmladší, kterým je denně ukazováno, kdo je tam šéf,“ dodává.

    1. na komentář reaguje Dudlajlama — #42
    superkarma: 5 15.10.2015, 16:41:33
  18. avatar
    [40] gerda [*]

    kobližka — #18ano, i tak se vytváří veřejné mínění.Sml15

    superkarma: 2 15.10.2015, 16:34:24
  19. avatar
    [39] bivena [*]

    Rikina — #38 Ano, je to realita - sluníčková. Mateřské blogerky a červené nehty mají úplně jiné zájmy a starosti.

    superkarma: 3 15.10.2015, 16:30:17
  20. [38] Rikina [*]

    Tohle opravdu není "sluníčkový" článek. To jsou ty blogy mamin na mateřské, nebo nehty na červeno. Sml80 Tenhle článek je o realitě. O celkem drsné realitě. A jestli nastane boj? Inu, proč by měl. Některé lidi je lepší nechat umřít hloupé, než plýtvat energií na marné diskuze s nima... Sml57

    1. na komentář reaguje bivena — #39
    superkarma: 0 15.10.2015, 16:17:47
  21. avatar
    [37] Léthé [*]

    A už se "těším" na podobné besídky ve školkách....opravdu ty dětičky mají nádherné oči jako to tu někdo napsalSml15.

    1. na komentář reaguje kobližka — #53
    superkarma: 3 15.10.2015, 16:10:38
  22. avatar
    [36] Léthé [*]

    Eva_Fl — #34 proč sem ten článek dali ? Protože málo klikáme. Jen se koukni na ty ostatní články. U tady tohoto tématu je záruka že se tady setkají sluníčkáři a realisti a nastane bojSml30.

    superkarma: 5 15.10.2015, 15:44:52
  23. [35] Maryene [*]

    Eva_Fl — #34 Tak ať si je vezme domů. To je stejná kapka pomoci jako to, že hrstku islamistů u nás necháme žít (ale trpících jsou na světě miliony). Ale těch pát tisíc co tu bude s námi nás "převálcuje".

    superkarma: 5 15.10.2015, 15:44:34
  24. avatar
    [34] Eva_CZ [*]

    Jinak nechapu, proc sem ten clanek dali a proc ten pan o tom vubec pise. Byl nekde pomoct. OK. No a? Sml80 Cekal potlesk za chrabrost? Nebo dokonce medaili? Sml80

    1. na komentář reaguje Maryene — #35
    2. na komentář reaguje Léthé — #36
    superkarma: 4 15.10.2015, 15:38:47
  25. avatar
    [33] bivena [*]

    Nezapomínejme na to, že od 1.11.2015 mají cizinci žijíci v ČR déle než 5 let volební právo. ZATÍM jen do komunálních voleb.

    superkarma: 1 15.10.2015, 15:31:45
  26. avatar
    [32] ladouch [*]

    Maryene — #26Moje slova, naprostý souhlas.Sml59Sml59

    superkarma: 1 15.10.2015, 15:27:27
  27. [31] Maryene [*]

    Mickey Mouse — #6 Ńevím, jakou stopu tu zanechá ten dav, co se k nám hrne. Pokud přinese kulturu, tak tu jejich se všemi zákony, zákazy, terorem. Vrátíme s do nevolnictví a otroctví pod vládou islámu.

    superkarma: 8 15.10.2015, 15:09:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] bivena [*]

    Byla jsem zvědavá kdy Ž-I s nějakým tím "sluníčkovým" článkem vyrukuje. Super, jde s dobou. A teď ještě něco málo o demonstracích.

    superkarma: 6 15.10.2015, 14:48:43
  2. avatar
    [29] monyk [*]

    lenka.ms — #22 Proc by deti nepouzivali jako stit nebo je nevlaceli pres celou Evropu do vybrane, ekonomicky zajimave zeme. Dle slov nekterych imigrantu:Dej se vule Allahova, kdyz mi decko umre, tak si udelam jine Sml31! Ale hlavne at uz mam vyrizeny ten azyl..

    superkarma: 4 15.10.2015, 14:38:06
  3. avatar
    [28] Gloria [*]

    Mickey Mouse — #6 Pane, probudte se, nezijeme v dobach temna, jiste mate deti, myslete na jejich budoucnost!

    superkarma: 6 15.10.2015, 14:31:46
  4. avatar
    [27] Gloria [*]

    Valka je priserna vec a lide trpi, tak to bohuzel je! Clovek se ale musi na vec divat take z jine stranky. Je mi lidi lito, hlavne krestanu ze Syrie, ti lide utikaji protoze je vrazdi. Vsem lidem kteri se snazi bezencum pomoci a jsou jim vstricni chci rict jenom jednu vec. Az se usadi ve vasi zemi a zacnou vam menit zakony, ve skolach prestanou detem varit veprove maso, zacnou vam ve vasem okoli stavet mesity, zeny budou chodit zahalene a budou vyzadovat "sva prava" a budou soudit vladu tak bude kazdy mluvit jinak, to mi verte! V obchodech budete mit Halal potraviny tak se budete kazdy divit. Kazda rodina ma 7-8 deti a to je opravdu na povazenou! Angela Merkel je opravdu nezodpovedna zena, mela by okamzite resignovat! Mame zde pripady muslimskych zen ktere pri slavnostni prilezitosti ziskani kanadskeho obcanstvi odmitly sundat satek z obliceje a mely tu drzost soudit kan. vladu a bohuzel vyhraly!!! Takova je dnes realita! Tak tohle ceka Evropu!

    superkarma: 10 15.10.2015, 14:28:57
  5. [26] Maryene [*]

    Proč? Proč by měla Evropa brát další uprchlíky? Proč příslušníky islámu? Opravdu mám strach, ale o své děti!!!

    Samozřejmě je mi líto všech trpících a dětí především, ale nemáme na to zachránit celý svět!

    Včera jsem slyšela ve zprávách například, že děti uprchlíků ubytovaných u nás nemají odpovídající matrace. Zajímá se někdo, kolik našich dětí nemá odpovídající matrace? Kolik rodin žije na hranic životního minima?

    Zajímá se někdo o to, že našim důchodcům se přidává k jejich almužně nějakých 40,- Kč za rok, ale uprchlíci mají dostávat mnohem více???

    A nejdůležitější je hrozba islámu. Když naši lidé vycestují do jejich krajin, co se s nimi stane?

    Popravy, vraždy, právo šaría. Dobrovolně a s pomocí EU a všech pseudohumanistů si připravujeme živnou půdu nejenom pro zánik naší kultury, ale i nás samotných.

    1. na komentář reaguje ladouch — #32
    superkarma: 11 15.10.2015, 14:28:03
  6. avatar
    [25] Léthé [*]

    Sml32...článek jsem nemohla ani dočíst. Zvedá se mi krevní tlak a otvírá kudla v kapse. Můj názor by byl rovnou na kriminál, takže raději mlčím.

    Ať žije OrbánSml67 a pár jemu podobných politiků. Nebýt jeho, již dávno máme ty šváby volně se pohybující rozlezlé i v našich končinách, tak jak je to v Německu.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #50
    superkarma: 10 15.10.2015, 14:12:46
  7. avatar
    [24] lenka.ms [*]

    monyk — #20 Nejen v Belgii a nejen v menších městech.

    superkarma: 0 15.10.2015, 14:06:13
  8. avatar
    [23] Eliana [*]

    Toto je spíše invaze a ekonomická migrace. Když mladí muži prchají ze své země a čekají, že to za ně v jejich zemi někdo vyřeší se mi nelíbí. Naši předci také bojovali za ušlechtilé cíle a máme svou bohatou historii než se to utřepalo k tomu, co je dnes. Měli by tak sebrat odvahu a něco pro svou zemi udělat a pokud je tam vícero separatistických skupin, mohou to zkusit rozdělit a založit si Syrskou unii spojených národů či kmenů nebo vyznání - konečně se vzájemně přizpůsobit. Dále není pravda, že by Syřané lezli po stromech, mají dobrou infrastrukturu, přírodní zdroje, dobré lékařství... a jak vidno ani s technikou za světem nezůstávají. Navíc to nedodržování zákonů zemí kudy se hrnou je špatný příklad pro kohokoliv. A důležitá věc, je mi velmi líto těch dětí, ale i u nás jsou za děti zodpovědní rodiče, poručníci...proč je vláčejí tisíce kilometrů do Německa procházejíce bezpečnými zeměmi a vystavují je tak těmto podmínkám, když v Evropě by to bylo hodnoceno jako zanedbání péči a dalších tisíc věcí...

    superkarma: 6 15.10.2015, 14:05:07
  9. avatar
    [22] lenka.ms [*]

    S tím nepořádkem je to pravda, před cca 10 lety jsem projela s přítelem Balkán, a přesně jsme věděli, kde jsou křesťané a kde muslimové. Ještě než jsme uviděli kostel či minaret! V tom druhém případě nás všude "vítaly" hromady odpadků. Přítel - necestoval poprvé jako já - se jen smál a povídal, že tam uklízí Alláh...

    Tento článek je vymýváním mozků pomocí malých dětí a utrápených žen. Je mi jich líto, ale jako matka 3 dětí si neumím představit, že bych s nimi vyrazila na cestu, aniž bych bych se snažila především děti zaopatřit. Aspoň oblečení. Oni vážně čekají, že se o ně někdo postará. Proč se nezastaví tam, kde už jim nic nehrozí, v první bezpečné zemi, jstliže utíkají do bezpečí?

    Sami uprchlíci děti používají jako štít, viděli jsme asi všichni video z maďarských hranic. Btw...ze stránek autora: "...víš jistě, že ten slzák byl od chorvatské policie? já o tom pochybuju. kluk (uprchlík), který si tam vymýval oči vodou, mi říkal, že to dostal od někoho z davu, který se snažil držet. má to logiku, policajti přece nevytáhnou slzák, aniž by si sami nasadili masky." Kde je pravda?

    Jinak jsem pro pomoc, ale v jejich vlasti, případně tam, kde jim je prostředí kulturně bližší, klidně se obejdu bez obohacení.

    1. na komentář reaguje monyk — #29
    superkarma: 8 15.10.2015, 14:02:49
  10. avatar
    [21] kobližka [*]

    amphora — #19 Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 15.10.2015, 14:02:46
  11. avatar
    [20] monyk [*]

    amphora — #13 To co je v tomto videu se pomalicku pokousi prosazovat v nekterych ctvrtich v Bruselu. Tam kde je jich vetsina se nehodi ani pres den projit po ulici, natozpak v noci Sml23. Bohuzel take v mensich mestech vznikaji ¨jejich¨ctvrti a tam si prosazuji svoje pravidla a ¨zakony¨. Vetsina z nich samozrejme nepracuje ( prece se nebudou ucit jazyk), porizuji si deti jak bezicim pasu a ziji ze socialnich davek. Opravdovy prinos pro kazdou zemi Sml57 a ekonomiku Sml24. Lide se jich tu boji a skoro kazdy tyden se tu protestuje proti dalsimu umistovani jich a jim podobnych. To se ovsem nikde v mediich neprezentuje, jak by to vypadalo, Belgie, kde se nachazi Brusel proti chudackum imigrantum Sml58

    1. na komentář reaguje lenka.ms — #24
    superkarma: 4 15.10.2015, 14:02:21
  12. avatar
    [19] amphora [*]

    Mickey Mouse — #6 všem, co vedou tyhle řeči,říkám:vem si je domů, ubytuj, starej se a pak si povíme !!! Jsem pro pomoci každému potřebnému, ale na jejich území, v jejich zemi přes humanitární organizace.Nehledě na to, že toto v podstatě nejsou, aspoň většina z nich, běženci, ale ekonomičtí uprchlíci.Ti skutečně zasažení válkou, chudí, nemají na cestu kamkoliv "běžet" a zůstavají doma, nebo nejvíce v nejbližších sousedních zemích a v naději, že se vrátí někdy domů.Navíc u nás je velká spousta vlastních lidí, kteří potřebují naši pomoc a pomoc naší vlady, která je již dlouho přehlíží !! Tam bych začala s pomocí !!

    1. na komentář reaguje kobližka — #21
    superkarma: 13 15.10.2015, 13:56:12
  13. avatar
    [18] kobližka [*]

    kobližka — #16

    1. na komentář reaguje gerda — #40
    superkarma: 11 15.10.2015, 13:43:23
  14. avatar
    [17] Eva_CZ [*]

    A proc si nekdo, kdo je totalne v riti, poridi 20 deti a pak ceka, ze se o ne vsechny nekdo postara? Ztracime lidskost? Kolik je jen v Cesku lidi, kteri potrebuji pomoc? Mraky! Tam bych asi zacala, nez pujdu zachranovat svet.

    1. na komentář reaguje ax — #43
    superkarma: 13 15.10.2015, 13:34:23
  15. avatar
    [16] kobližka [*]

    amphora — #13 Jde z toho vážně strach a já nechápu všechny ty pseudohumanisty,kteří hlásají lásku k bližnímu,pochopení a pomoc.Mnoho článků a fotek je vytrženo z kontextu nebo upraveno.Jeden den jsem viděla fotku policisty,jak bije jakéhosi imigranta a druhý den tutéž fotku,ovšem neoříznutou a ten policista jen bránil svého kolegu,kterému ten utečenec klečel na krku...a takhle se k nám dostává spousta falešných informací.

    Jsem pro to pomáhat potřebným a lidem zasaženým v jejich zemi válkou,ale kdo v tom davu tisíců pozná,kdo je kdo Sml80

    Je to cílená okupace Evropy,zatím beze zbraní,ale jen do doby,než jim nědo dá do ruky kalašnikov...

    1. na komentář reaguje kobližka — #18
    superkarma: 15 15.10.2015, 13:28:29
  16. [15] Rikina [*]

    Tak jsem si našla na netu ten první článek téhož autora, který tady na ž-in není, což je škoda, protože je to opravdu zajímavé čtení, a taky fotky k němu. Dost dobrý, a mělo by se to sem taky dát, ať je to komplet. A navíc má ten chlap pravdu. Sml67

    superkarma: 1 15.10.2015, 12:46:05
  17. [14] dadma [*]

    amphora — #13 Toto video jsem již viděla i další z Německa.Oni to říkají a myslí úplně vážně. To jenom naši politici a politici z EU mají nějaké růžové brýle. Nebo jsou tak neschopní a nevědí si rady. To spíš. Já to prostě nechápu?

    Muslimové ,ať udělají cokoliv ,tak si to zdůvodní svojí vírou.

    superkarma: 3 15.10.2015, 12:31:48
  18. avatar
    [13] amphora [*]

    Sml16 pro všechny, kteří si chtějí udělat tak trochu jasno v tom,co pro nás přestavuje Islám:

    [color=#003399]https://www.youtube.com/embed/JeGqpGpjEas?feature=player_embedded[/color]

    a zastávají se běženců.Nevím, ale tahle budoucnost mě děsí !!Sml80Sml80

    1. na komentář reaguje dadma — #14
    2. na komentář reaguje kobližka — #16
    3. na komentář reaguje monyk — #20
    superkarma: 4 15.10.2015, 12:14:09
  19. [12] dadma [*]

    A ještě pan Holeček ze Strakonic

    A jak se změní jejich běžné dny, když mají ramadán?

    To jsme jim dělali balíčky s jídlem, protože mohou jíst až po západu slunce, ale i tak ty ženy kradly jídlo. Snažily se ho vzít a stejně ho tam někde pojídaly. Zavřou okna a řeknou, že Aláh sem nevidí, a je to vyřešené.

    Mají nějak přizpůsobený jídelníček?

    Především tím, že nevaříme z vepřového. Zpracovává se kuřecí, mleté maso hovězí, hovězí vcelku. O ramadánu se do balíčků dávaly jen sýry, ryby a voda. Oni řeknou, že vodu nechtějí, že chtějí džus, tak Němci běží a koupí džusy. Když chtějí mléko, tak se objednají půllitrová mléka s brčkem.

    Kdo tohle všechno platí?

    Město Freyung. Bavorsko je hodně bohatá země, ale vlastní lidi se kolikrát tak dobře jako utečenci.

    Kdo uklízí:

    Vždycky tak šest až osm lidí z těch pěti set uklidí a ti potom přijdou k okýnku a řeknou, že hodinu pracovali, tak vyžadují víc masa nebo větší porci. Tak jim z legrace říkám, že já už dělám čtyřicet let. Musím říct, že vděční za pomoc rozhodně nejsou. Když to vidím, tak mě někdy bere takový vztek, že si říkám, že si seženu práci v normální hospodě. Když vidím, jak děláme sbírky na naše nemocné děti a rodiče pak za to děkují, a pak máte srovnání s chováním azylantů, tak je to skutečně k zlosti. Nechci, aby to takhle dopadlo i u nás.

    Myslíte, že by se neměli míchat mezi naše obyvatele?

    Po této zkušenosti si myslím, že rozhodně ne. Pomoct se dá i jinak a v jejich zemi. Nejsem proti pomoci, ale tahle invaze nám nepřinese nic dobrého. Navíc je jich tolik, že jim tím stejně nepomůžeme, jejich celkovou situaci doma to nevyřeší.

    superkarma: 12 15.10.2015, 11:49:33
  20. [11] dadma [*]

    Trochu jiný pohled Čecha Miloče Holečka ,kuchaře ,který vaří v Německu pro uprchlíky.

    Odkud tito přistěhovalci jsou?

    Hlavně ze Sýrie, Afganistánu. Teď jsou tam i Kosovci a Albánci. Afričané tam nejsou, ti jsou ubytovaní někde zvlášť.

    Oni po sobě neuklízeli?

    Nejsou na to zvyklí. Neuklízeli po sobě nic. Tam byl šílený nepořádek. Až teď je začali nahánět, aby uklízeli

    Kradou, protože mají nedostatek?

    Tak to asi ne. Vím, že dostávají kapesné a nedostatkem by trpět neměli. Slyšel jsem, že dostávají přes tři sta eur na dospělého a asi dvě stě padesát na dítě, ale podložené to opravdu nemám. Jídlo mají zajištěné, ubytování také. I děti od malička kradou. Dítě jde už poněkolikáté pro chleba, tak je pošleme pryč, že už nemají nárok, tak alespoň ukradne kelímek, míchátko na čaj. A dospělé ženy, které chodí s dětmi pro oběd, spustí řev, počítají děti a využijí zmatku, aby ukradly jeden oběd navíc. Prostě pořád se snaží něco obejít. Nebo za sebe vysílají děti, protože těm se těžko něco odepírá. Udělají kukuč a myslí si, že jim všechno musíš dát. Ženské sedí v šátkách a koukají, jestli to vyjde. Já myslím, že by měli být doma, pomáhat tam a dělat. Můj příbuzný byl služebně delší dobu v Togu a popisoval, že je tam tak úrodná půda, že zasadíte proutek a za týden je z toho strom. Ale oni pořád tancují, zpívají, budou sloužit, ale ne samostatně pracovat.

    To se trochu neshoduje s představou, že jsou chudí a tudíž by si měli těchto věcí považovat. Naopak se říká se, že tito azylanti jsou velmi dobře technicky vybaveni drahými telefony a podobně. Je to pravda?

    To je pravda. Mají zlato, obrovské zlaté prsteny, několik zlatých řetězů a i malé děti mají iPhony. To vidíme, jak chodí po nádvoří a hodinu drží aparát a telefonují. Vybavení jsou velmi dobře, to nejsou chudáci. Někteří možná ano, ale většina z nich chudá není. Jdou si pro jídlo a telefonují nebo poslouchají muziku. Ale čekal jsem, že je uvidím modlit se, a to jsem tedy nikdy neviděl.

    superkarma: 12 15.10.2015, 11:40:26
  21. avatar
    [10] SandraAbigail [*]

    Taky bych jim pomohla - odplevelit Evropu a vrátit se zpátky domů. Držet si je v Evropě je cesta do pekel, protože jich bude chodit stále víc a už teď si diktují podmínky, nebude trvat dlouho a zavládne tu to jejich zrůdné "právo" šaríja a další středověká zvěrstva nehodná 21. století.

    superkarma: 16 15.10.2015, 11:10:45
  22. avatar
    [9] kobližka [*]

    ToraToraTora — #5 100% souhlas Sml22 dala jsem ti top.

    superkarma: 0 15.10.2015, 10:59:48
  23. [8] bobani [*]

    není k tomu co dodat

    superkarma: 0 15.10.2015, 10:54:19
  24. [7] knihovna [*]

    Češi umí v krizi pomáhat! Sml67 v každé krizové situaci se našli hrdinové, kteří zachránili spoustu lidí. Sml59Obdivuji a dojímá mě to!

    superkarma: 0 15.10.2015, 10:44:00
  25. avatar
    [6] Mickey Mouse [*]

    gerda — #2 Zapomínáte, že i my jsme tady "cizí" kultura. Před námi tu žili Keltové. A co si budeme povídat - nebýt romantických obrozenců v 19.století, byli bychom dodnes součástí buď rakouského nebo německého státu.

    Cizí není špatné, je to jen nové. Dokonce i tatarští nebo turečtí nájezdníci u nás zanechali významnou kulturní stopu, ze které čerpá např. česká architektura, literatura, kuchyně...

    1. na komentář reaguje amphora — #19
    2. na komentář reaguje Gloria — #28
    3. na komentář reaguje Maryene — #31
    superkarma: 1 15.10.2015, 10:07:58
  26. avatar
    [5] ToraToraTora [*]

    Samozřejmě, že přijde větší zima, mokro, sníh. I proto sílí hlasy, které volají po tom, aby byly dodržovány pravidla a zákony. Uprchlíci se měli registrovat v první zemi schengenského prostoru. Z nějakého divného důvodu je jejich ilegální pohyb po EU samotnou EU schvalován a podporován. Bohužel podporován tak zvláštně, že jsou na tom mnohdy hůř než ve své zemi. Kdyby uprchlíci zůstali v první bezpečné zemi, určitě by se dařilo jim pomáhat lépe a koordinovaněji, než když podnikají tažení napříč kontinentem navzdory faktu, že sebou mají malé děti, pro které tato cesta rozhodně není.

    1. na komentář reaguje kobližka — #9
    superkarma: 16 15.10.2015, 10:05:38
  27. [4] Jasmína [*]

    No přijde ještě větší zima... a co dělá EU? Zmatek nad zmatek..te´d má ukázat svojí sílu a možnosti to řešit.

    superkarma: 0 15.10.2015, 09:09:21
  28. avatar
    [3] renda4141 [*]

    Sml59Sml59Sml59 Velice si vážím lidí jako jste vy a děkuji za to, že ještě takoví lidé jako jste vy existují. Sml59Sml59Sml59

    superkarma: 0 15.10.2015, 07:51:59
  29. avatar
    [2] gerda [*]

    Je vidět, že zážitky byly velmi silné a asi by se nenašel nikdo, koho by se nedotklo vidět lid na pokraji sil v takových podmínkách. Chyba není v tom, že na uprchlíky nepřívětivě koukáme a že nesouhlasíme s jejich záplavou. Chyba je od prvopočátku, že chybí systém k jejich zvládnutí. Řeší se až následky, jako vždy.Sml15 A že z nich máme strach? To snad je přirozené. Vpád cizích kultur k nám nikdy nic dobrého nepřinesl, to je prostá historická zkušenost, nic víc. Ale to už se tu probíralo. Když tomu nešlo jinak zabránit, pak měly hlavy pomazané nastavit pravidla - a dodržovat je. Ne až hasit požár jen kvůli tomu, že někdo netušil, co způsobí sirky.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #6
    superkarma: 9 15.10.2015, 05:54:25
  30. avatar
    [1] vladka321 [*]

    Nevím co nám tato situace a migrační vlna lidí jiných národností, kultur a vyznání přinese, ale ty děti mluví za vše. A hlavně za nic nemohou a oči mají nádherné....

    superkarma: 0 15.10.2015, 00:24:05

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme