Zdraví

Reportáž na ostří nože: Jak je to s „placenou něhou“?

V Pražském Radotíně žije a podniká muž, jehož terapeutická metoda je, podle jeho vlastních slov, hlavně o osobním přístupu ke klientce a o hloubkovém zmapování jejích vnitřních a zasunutých strašáků. Vedle onoho lidského přístupu volí jako léčebný prostředek něhu. Funguje to?

Koho by nezajímalo, jestli je možné něžným dotekem, hlubokým pohledem a nenásilnou konverzací zbavit ženu obavy z okolí, nebo jí navrátit pocit hodnoty či jí vlastně suplovat cituplný přístup, který by jí měl nabídnout předně partner?

A jde vůbec zaplnit v duši ženy pocit prázdna, pokud tato ví, že je to za peníze?

Pana Inženýra Havelku jsem navštívila osobně na základě několika poněkud sporných informací, které se k nám dostaly.

S sebou jsem vzala Moniku, která pro vás pořídila fotografie. Protože jsem avizovala panu Havelkovi, že přijdu jako novinářka a že se jedná o stížnost, požádal pan Havelka jednu ze svých klientek, která právě terapií prochází, aby byla přítomna i ona pro větší objektivitu a případný osobně sdělený dojem.

Byla jsem ráda. Není nad osobní kontakt s někým, kdo již rukama „něhoterapeuta“ téměř prošel.

V panelákovém bytě v nejvyšším patře se nám dostalo opatrného uvítání a černého čaje. Pan Havelka paří k lidem, kteří se velice neradi fotí, takže se mu tímto ještě jednou omlouvám za to, že musel podstoupit proceduru, která na něho působila: „Jako by kolem lítala vosa... jsem z toho hrozně nervózní.“ Nechtěly jsme pana terapeuta více trápit, a proto je fotografie jen jedna.

p

Jak probíhá terapie něhou?

„Přiznám se, že terapii něhou už dělám míň. Ovšem obě moje terapie, tedy terapie něhou a terapie transformační, kterou na mých stránkách také najdete, mají prakticky stejnou strukturu. Dohodneme se s klientkou na pěti dvouhodinových sezeních,“ sděluje terapeut.

Kolik to stojí?

„…to máte přece všechno na stránkách popsané. Můžete to odtamtud klidně opsat.“

I činím tak.

5800 Kč pět dvouhodinových sezení

600 Kč konzultace přes skype

30 000 Kč Terapie v Egyptě.

Podrobnosti a bonusy jsou V CENÍKU ZDE

Více pak na stránkách Pana Havelky TADY a TADY

Kolik máte řekněme za sebou klientek?
Asi tři sta a nutno říci, že veliké procento z nich má z toho trvalý zisk. Terapie něhou je historicky starší. Já jsem si po několika letech výcviku na několika místech a také po té, co jsem sám prošel několika terapiemi jako klient, uvědomil, že přesně vím, co jsem nikde nedostal a co lidem, kteří mají trápení, vlastně chybí. Udělal jsem si představu o tom, jak by to bylo úplně dokonale ideální. Na základě těchto svých postřehů jsem si podkládal ucelený model, jak by to mělo vypadat. Nemám žádného učitele, jen řadu inspirátorů. Ze začátku byla terapie striktně jen a jen pro ženy",dodává Ing. Havelka.

Jak to vlastně probíhá, když přijde klientka, kterou upoutá nabídka natolik, že se rozhodně řekněme vrazit poměrně větší peníze do něčeho, jako je placená něha? Co ji fyzicky čeká? (Tady by možná nebylo od věci využít přítomnosti slečny Petry, která byla tak hodná, že přijela pohovořit o celé věci z pohledu klientky až z Poděbrad. Petra skutečně působí mile, inteligentně a vyrovnaně.)

„Před tím, než jsem navštívila pana Havelku, jsem prošla terapií u klasické psycholožky, kde nemohu říci, že by mi přímo nepomohla, ale nepřineslo mi to to, co jsem očekávala, řekněme. Později jsem našla pana Havelku a domluvili jsme se na transformační terapii, kterou jsem už vlastně prošla. Myslím, že mi pomohla. Teď mám ještě před sebou ještě terapii regresní, také u pana Havelky, protože jsme u mě společně našli ještě nějaké bloky, kterých se musím zbavit. Vlastně jsem dostávala i takové drobné úkoly domů, na kterých pracovala, a podobně. Mám dobrou zkušenost, prozatím. Věděla jsem, že potřebuji transformovat programy v mé duši, které překážejí. Po pravdě řečeno jsem také prvotně sáhla po terapii něhou. Ta mě upoutala jako první. Cítila jsem, že mám problém přijímat něhu jako takovou, a to už od mala. Nechápala jsem, proč když mám vlastně spokojený život a dobrou práci, proč mi najednou vstoupí do života moment, když pojmu pocit, že je všechno špatně a mám tendenci všechno zbourat. Když jsem si přečetla stránky pana Havelky, došlo mi, že se toho mohu možná zbavit. Sama soukromě jsem ten stav nazvala jako emoční propad,“ sdělila Petra.

Vlastně bych měla se slečnou Petrou na tomto místě souhlasit. Prostředí je příjemné, čaj je dobrý a Petra nemluví jako oběť, spíše jako spokojená mladá dívka.

Jak je potom možné, že existují lidé, kteří díky nepříjemnému pocitu na terapii ztratili chuť? Respektive právě potenciální klientka, jejíž písemná konverzace s panem Havelkou byla důvodem, že ztratila zájem a hlavně byla kořenem pro vznik celé této reportáže.

K celému případu s paní Matoušovou, jejíž vyjádření a e-mailovou korespondenci máte s jejím souhlasem k dispozici níže, pan Havelka řekl:

„Předně to bylo nedorozumění. Paní Matoušová neřekla, o jakou terapii má zájem, a já jsem se domníval, že má zájem o transformační. Tady došlo k omylu. Kdyby paní Matoušová rovnou napsala, že mi nedůvěřuje, zálohu bych vrátil.“

A vrátíte ji teď?
Ne, protože naposledy mi napsala, že si mám peníze nechat. (pozn. red.: Pan Havelka později opravdu předmět spravedlivého hněvu paní Matoušové s průvodníme-mailem vrátil).


Na tomto místě se sluší nahlédnout do pocitů tolik diskutované potenciální klientky paní Matoušové s panem Ing. Havelkou.

„Pana Havelku jsem kontaktovala telefonicky. Zaujala mě terapie něhou. Napřed jsem měla v úmyslu zkusit to přes Skype, což pan Havelka na svých stránkách také nabízí za 600 Kč.
On mě ale přesvědčil, že to pro mě není vhodné, abych zaplatila zálohu 800 Kč a přijela jsem osobně. Půl hodiny spolu pohovoříme a já se potom rozhodnu, zda bych chtěla k němu opakovaně přijít. Pokud usoudím, že ne, vrátí mi zálohu, a pokud že ano, tak abych měla s sebou 5000 Kč v hotovosti.

Jaké mám problémy, ho v celku nezajímalo, ale neustále řešil, abych měla sebou 5000 Kč.

V dohodnutý termín jsem se dozvěděla termín operace, kterou musím podstoupit, a usoudila jsem, že pokud se pro terapii rozhodnu, termíny by mi kolidovaly.
Proto jsem se panu Havelkovi omluvila a požádala ho o vrácení zálohy zpět na můj účet. Říkala jsem si, že celou akci nechám až po zákroku a rekonvalescenci.
Jaké bylo moje překvapení, když mi pan Havelka napsal jakýsi rozbor o útěku před terapií... nic o mně nevěděl, ale byl zcela přesvědčen. Nedalo mi to a jala jsem se více prozkoumat jeho oranžové stránky, na kterých je plno oslavných reakcí, psaných stejným slohem... jako by se po terapii písemný projev klientů zcela sjednotil. To byl první moment, který mě zarazil.
Další a pro mě velmi zásadní moment v mém rozhodnutí, že toto není pro mě cesta, byl okamžik, kdy jsem si přečetla reakci pana Havelky na článek ve Vlastě. Ten článek mi přišel v zásadě normální a objektivní, ale ta reakce mě naprosto utvrdila v tom, že pan Havelka nepatří mezi osoby, které bych chtěla ve svém životě potkat. (pozn. red.:článek z Vlasty i vyjádření paní redaktorky Schneidewid, která jej psala, najdete níže.)
Rozhodla jsem se, že dohadováním o peníze se nebudu vyčerpávat, a v duchu hesla „Za blbost se platí“ jsem panu Havelkovi napsala, že pokud má pocit, že ho moje finance spasí, tak že mně to za tu zkušenost stálo.
Moudrý člověk ví, že pokud udělá něco nesprávného, obratem se mu to vrátí. A já tady nejsem od toho, abych někoho trestala či soudila.
Tím jsem pro sebe celou kauzu uzavřela a svěřila se kamarádce. Jako terapeuta pana Havelku hodnotit nemohu, neboť nemám z čeho vyjít. Zkrátka pan Havelka se mnou není kompatibilní a jsem ráda, že k našemu setkání nedošlo. Ale upřímně věřím, že jiné lidi dokáže oslovit a snad jim i pomoci...

Svou e-mailovou komunikaci s panem Ing. Havelkou dávám redakci Ženy-in k dispozici.“
V. Matoušová

s

s

l

s

 


Vám, čtenářkám, a možná i těm, které hledají způsob, jak zpracovat některé negativní věci, které vás provázejí, vám, které se třeba rozhodujete, jestli zvolit klasickou terapii u renomovaného psychologa, nebo metodu alternativní, nezůstanu dlužna nic. Požádala jsem slečnu Petru, aby stručně popsala své pocity a dojmy. V nezměněné formě jsou tady.

Petra napsala:

Cestou sebepoznání se zabývám již několik let. Byla jsem dlouho přesvědčena o tom, že člověk je sám sobě tím nejlepším terapeutem a dokáže si se vším poradit sám, pokud chce, ale toto přesvědčení se v praxi bohužel nepotvrdilo :-(. Během transformační terapie jsem uviděla, že některé věci si člověk sám nahlédnout nemůže, že je někdy výhodné nechat se vést zkušeným průvodcem, s nímž se dosahuje hlubších vhledů a podstatnějších změn. Terapeut Ing. Jan Havelka na mě od prvního okamžiku působil jako důvěryhodný a přátelský člověk. Po seznamovací půlhodince jsme se dohodli na pěti dvouhodinových sezeních. V terapii jsem dostala několik nástrojů ke každodenní práci na sobě. Terapie mi pomohla zorientovat se v sobě, ve svých emocích a náladách. Už v jejím průběhu jsem pocítila změny k lepšímu, přestala jsem se točit v kruhu a sama sobě jsem se postupně stala nejlepší přítelkyní, která ví, jak se dokázat zase cítit dobře. Získala jsem pokoru, jistotu a důvěru k sobě samé. Tyto základní pilíře jsem si v terapii vybudovala a odnesla s sebou. Dnes vím, že byly, jsou a budou nezbytně nutné k tomu, abych byla v harmonii se světem i se sebou, mohla žít šťastný a plnohodnotný život, po kterém jsem přirozeně vždycky toužila.

S výsledkem terapie jsem maximálně spokojená a budu ji určitě doporučovat lidem ve svém okolí. Více o mé zkušenosti s transformační terapií jsem popsala v článku „Nekontrolovatelné emoční propady“ na www.transformacni-terapie.cz/zk-225-terapie.php
Petra


Požádala jsem rovněž paní redaktorku Schneidewid, která pana Havelku před časem též jako novinář navštívila, o její pohled.

Autorka článku ve Vlastě s názvem „Něha za peníze“, který najdete pod čísly stránek dole na stránkách pana Havelky, nám napsala:

„Můj zcela soukromý pocit z tohoto muže je asi následující. Využívá žen (jak nám s fotografem řekl, muže nedělá), které po jím slibované pomoci sahají v zoufalých životních situacích. To usuzuji z až fanatických e-mailů, jež jsem hned v den otištění článku obdržela. Zajímavé na těchto reakcích bylo, že mi všechny přišly snad během jedné hodiny. Zřejmě jsou klientky radotínského něhoterapeuta dokonale mimosmyslově propojeny, protože jinak si tu náhodu vysvětlit nedovedu. :) 

Ženám, které e-mailem reagovaly na můj článek, nelze nic zazlívat, nebo se jim za to snad vysmívat. Obecně stále platí, že odbornou pomoc psychologa moc lidí nevyhledává a nejprve se poohlédne po něčem alternativním. Měli by ale všichni vědět, že v případě pana inženýra Havelky se obracejí na muže, který absolvoval pár kurzů a teď si v teple svého panelového bytu hraje na psychologa lidské duše – za což navíc od svých klientek inkasuje nemalé peníze. U psychicky zlomených lidí považuji takovou formu terapie za nebezpečnou. Jinak na něze samozřejmě nic špatného nevidím. Proč ne, když se obě strany dohodnou a udělá jim to dobře. I to je do jisté míry terapie. “ 
Zuzana Schneidewind


...a prostor dostává spravedlivě i pan Ing. Havelka:

„V případě paní Matoušové jde o nedorozumění. Stěžuje si, že místo vrácení zálohy jsem jí nabídl náhradní termín, a to formou, která se jí dotkla. Reagoval jsem (v souladu s obchodními podmínkami, které jsou transparentně uvedené na www.terapie-nehou.cz/cena-terapie.php), na zdůvodnění, že má naléhavé zdravotní obtíže. Jejím skutečným důvodem bylo ale varování od její kamarádky paní redaktorky Kudláčkové (autorky tohoto článku :-)), která je „jasnovidná“ a rovnou jí sdělila, že jsem podezřelý člověk a moje terapie škodí (aniž tehdy o mně a o terapii cokoliv věděla). Kdyby mi paní to Matoušová napsala rovnou, žádnými výklady bych ji neobtěžoval a zálohu bych vrátil, protože by ztratila smysl. Tyto souvislosti mi došly až po osobním rozhovoru s paní redaktorkou, načež jsem zálohu se zdvořilou omluvou vrátil.

Vyjádření paní Schneidewind už není nedorozumění, ale cílená manipulace. Svoje výhrady s jejími způsoby jsem popsal před třemi lety na www.terapie-nehou.cz/cl-vlasta1.php. Je to profesionálka a její manipulace proto prohlédne asi pouze ten, kdo o věci něco ví. Fakt, že se tehdy na moji podporu spontánně ozvala řada klientek, paní Schneidewind v tomto článku shazuje s jízlivým despektem („dokonalé mimosmyslové propojení“, „fanatické e-maily“, „nelze jim (rozuměj: chuděrám zmanipulovaným) nic zazlívat“). Nechápu, kde bere tu troufalost.

O to víc oceňuji přístup paní redaktorky Kudláčkové, která se nakonec (přes mé oprávněné počáteční obavy :-)) zachovala korektně, své výhrady mi sdělovala do očí a na argumenty opravdu reagovala.

Pokud vás to zaujalo, počtěte si na www.transformacni-terapie.cz/zk.php a zkuste tam kontaktovat někoho z těch, kdo nejlépe vědí, o co tady doopravdy jde, neboť oni to zažili na vlastní kůži.
Jan Havelka


Za sebe se zříkám osobních pocitů z návštěvy v rámci objektivity. V tomto případě se redakce ženy-in domnívá, že by bylo dobře ponechat věc otevřenou a dát maximální prostor pro pocity vám…

(pozn. autora: Několikrát jsem předesílala, že se paní Matoušová na mě obrátila až po e-mailové korespondenci s panem Havelkou. Z logiky věci k tomu předtím neměla nejmenší důvod. Je pravdou, že jsem jí následně sdělila názor, že „je to nějaký divný“. Míša)


Pozn. red.: 17. 2. 2011 OMLOUVÁME SE, ale jak jsme na četná upozornění čtenářů zjistili, stránky, na které se odkazuje v článku, a které byly v době jeho vzniku plně funkční, jsou v současné době autorem stránek přesměrovány. Ceník úkonů v „něhoterapii“ a také dalších původně poskytovaných služeb již tedy není k nahlédnutí v jeho předešlé formě.

Jde o odkazy: V CENÍKU ZDE
www.terapie-nehou.cz/cena-terapie.php
www.terapie-nehou.cz/cl-vlasta1.php

   
15.02.2011 - Alternativně - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [553] kamilka321 [*]

    Aktualita Sml58

    Pan Havelka teď natáčí instruktážní videa a zveřejňuje je na youtube. Diskutovat se s ním sice nedá (maže a blokuje jiné než obdivné komentáře,) ale komentáře a diskuzi k videím kdosi založil zde: http://cestazdepresediskuze.blogspot.cz/

    superkarma: 0 20.07.2016, 08:26:37
  2. avatar
    [552] blesksoft [*]

    jak se nás každý snaží napálit je hrozný

    superkarma: 0 04.11.2012, 09:17:49
  3. avatar
    [551] átéčko [*]

    kobližka — #550 U nás může dělat kdekdo kdeco.Sml22Sml68

    regresi po netu za 1000.-, na to jsem naletěla jáSml22Sml30

    superkarma: 0 29.08.2011, 08:45:51
  4. avatar
    [550] kobližka [*]

    Nevím,jestli jsem četla dost pozorně,ale je někde psáno,jaký titul má pan Havelka? Je to lékař? Domnívala jsem se,že regresní terapii může dělat pouze osoba s nějakým vzděláním zdravotnického směru....Sml80

    1. na komentář reaguje átéčko — #551
    superkarma: 0 28.08.2011, 13:52:52
  5. avatar
    [549] Suzanne [*]

    Lidi se nechají za peníze dobrovolně seřezat, trápit a různě valchovat a třeba jim to i pomáhá. Tak nevidím nic špatného na tom, když se někdo nechá za peníze objímat. V nabízení této služby též nevidím rozdílu. Důležité je, aby obě strany měly jasné postavení a věděly, co dělají.

    superkarma: 0 26.08.2011, 11:52:53
  6. avatar
    [548] átéčko [*]

    lantanata — #547 a falešná lantanata

    superkarma: 1 23.08.2011, 21:34:51
  7. [547] lantanata [*]

    Falešný článek od falešné redaktorky. Michaelu Kudláčkovou znám osobně a nevěřím jí nos mezi očima. Však už za to taky byla mezi tím z ženy-in vyhozena, viz 

    http://zena-in.cz/clanek/chybi-mi-tajemno-s-misou/kategorie/nase-ctenarky/rubrika/bulvar (viz oranžové vyjádření šédredaktora) nebo

    http://zena-in.cz/clanek/misa-bylo-slusne-pockat

    Pan Havelka čajíčky neprodává, dělá psychoterapii.

    1. na komentář reaguje átéčko — #548
    superkarma: 0 17.08.2011, 10:56:39
  8. avatar
    [546] Kaylie [*]

    Alka1 — #543 Skoro zadarmo, přečti si ceník, ta slečna tedy byla spokojená, ale to  je jediný případ, o  kterém jsem slyšela, pokud vím, pan Havelka se věnuje všemu možnému, býval často v médiích.

    O výsledcích nějak nic nevím a prvně se stará, jak je zákazník solventní.

    Já se totiž o léčitele a podobné věci dost zajímám. Osobně jsem znala p. Erbena, ale dodnes nevím co si mám myslet, no, třeba se někdy svěřím, byla jsem tam s dcerou. Dohodil mi ho náš společný známý, dnes je p. Erben léta  po smrti.

    superkarma: 0 19.02.2011, 22:58:34
  9. avatar
    [545] Kaylie [*]

    Moje už zmíněná kamarádka z Prahy k němu chodí nejméně 10 let. Stále si stěžuje, že nemá peníze, ale obejde o kom uslyší. Nechtěla bych tu částku ani znát, co probendila, protože je jí stále stejně.....

    Pan Havelka jí prvně prodával čajíčky nebo co, taky pěkně mastné a návštěvy u něho tedy...no kdo chce kam...

    Sama ho neznám, nemohu mu tedy projevit nedůvěru, ale nemohu pochopit, co tam ta moje známá po více než 10ti letech neúspěchu a prázdné peněženky očekává, já bych tam šla jednou.

    superkarma: 0 19.02.2011, 22:53:52
  10. avatar
    [544] haluška [*]

    Osubkajedna — #542 Sml47Sml47Sml47Sml47Sml47

    Nehy mám dosť, na rozdávanie a zadarmo. Láskyplne sa starám o svoje duševno a aj telesno a rozdelím sa aj s tebou.A aby bol spokojný aj môj žalúdok o to sa starám láskyplne na troch smenách vo fabrike.

    Moja antipatia voči tomu pánovi je čisto z materiálneho a morálneho hľadiska.

    Každý človek dostane od Boha pri narodení dar a je len na tom človeku, či ho odhalí a začne ho využívať. Som toho názoru, že aj ten pán odhalil v sebe ten dar, ale on ho nevyužíva, ale zneužíva a to mu bude raz prirátané.Ani jeden liečiteľ, pokiaľ sa rozhodne pomáhať ľuďom nemá presne stanovenú taxu a svoje liečenie nepovažuje za kupčenie, ale poslanie.

    superkarma: 3 19.02.2011, 19:42:52
  11. avatar
    [543] Alka1 [*]

    Osubkajedna — #542 A pan Havelka to snad dělá zadarmo? Sml24

    1. na komentář reaguje Kaylie — #546
    superkarma: 0 19.02.2011, 18:49:18
  12. [542] Osubkajedna [*]

    Eliana — #541 Vždyť ceník a podmínky jsou na jeho stránkách vyvěšené (www.transformacni-terapie.cz/cena-terapie.php), tak nevím, co furt řešíte.

    Ať si osmimetrová anakonda klidně namaže na ksicht hovno, já sama jsem za terapii, kterou jsem prošla, moc ráda a vděčná.Naučila jsem se díky ní, jak se láskyplně starat sama o sebe.

    Taky obdivuju, že někdo nabízí terapii něhou, nikomu tím neubližuje, naopak pomáhá. Je jasné, že je to kontroverzní, proto má můj obdiv za tu odvahu. Nejvíc kritizovat budou samozřejmě ti, kteří si netroufnou svou touhu následovat. Něha v dnešním světě hodně chybí. Četla jsem o studii, ve které byli pacienti v nemocnicích každý den hlazeni a laskáni ošetřujícím personálem a zotavovali se mnohem rychleji než kontrolní skupina..Nemocným jistě něha chybí, taky v hospicích.. A ten personál taky musí být placenýSml16 Ada 

    p.s. Všem, kteří si furt myslí, že pan Havelka je nějaký vykuk a šarlatán znova říkám, že tomu tak není. Je to fajn člověk, který využívá své životní zkušenosti, aby ostatním pomohl, proč by taky měl někomu škodit, když ví, že co člověk zaseje, to sklidí...

    1. na komentář reaguje Alka1 — #543
    2. na komentář reaguje haluška — #544
    superkarma: 0 19.02.2011, 18:32:48
  13. avatar
    [541] Eliana [*]

    bizon13 — #540 to je všechno jak přes kopírák...Sml79Sml79

    ...doufejme, že pan Havelka má v pořádku,alespoň účto a daně  a živnosťák (když tak rychle stáhl ceník a styl platby) a smazal si tam prezentaci cizí práceSml57

    1. na komentář reaguje Osubkajedna — #542
    superkarma: 0 19.02.2011, 15:47:50

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [540] bizon13 [*]

    Dobrý den.Už dlouho se žádných podobných diskuzí nezůčastňuji,ale tentokrát se pokusím reagovat.Myslím,že je zbytečné obhajovat nějak terapeuty,nebo úana Havelku.Za ty ,kteří to umí hovoří výsledky a spokojení klienti(a tam já musím jednoznačně pana Havelku a jeho metody zařadit) a ti kteří to neumí a nemají co dát klientům se prostě zlikvidují sami.Diskuze jasně ukázala ten marasmus v části naší společnosti a otřesný vliv matrixového školství na obecnou vzdělanost národa.Je tragické,když se zde někdo odvolává na vysokoškolská studia lékařské fakulty jako na záruku léčby.Pokud bude zdravotnictví takový kšeft jakýnm se stalo,tak rozhodně toto pro mě není zárukou ničeho.Moje zkušenost naopak říká,že 90% nemocí jsme si schiopni vyléčit sami a všechny mají psychosomatický základ.Což mimochodem také vymysleli lékaři,ale ti osvícení.Na většině naší planety je stále rozšířena tradiční mnohatisíciletími odzkoušená medicína a nemám pocit,že by to bylo na škodu zdraví obyvatel.Jen se méně vydělává na lécích a lěkaři si tam neberou obyvatele jako rukojmí svých mzdových požadavků.Takže pokud někdo na těchto ženských stránkách doporučuje ženám návštěvu jen u lékaře s VŠ,tak ho čeká ještě dlouhá cesta za poznáním a doporučuji rozšířit poněkud vzdělání právě v alternativních metodách léčby.U psychických problémů pak naopak já nemohu vůbec doporučit tradičního lékaře,protože cpaní se různými prášky Vás z problému nedostane.Za daleko účinnější považiji psychoterapii u doporučeného a osvědčeného terapeuta(většinou člověka na nějaké duchovní cestě),který se pokusí odstranit příčinu problému a ne následek.A mezi takovéto terapeuty já řadím i pana Havelku.Přeji Vám všem krásný a pokojný den.      Petr (52 let,VŠ)

    1. na komentář reaguje Eliana — #541
    superkarma: 0 19.02.2011, 12:53:03
  2. [539] xPablos [*]

    davidvla — #538 V tom "pribehu" pises, ze cituji: "U mě tím hlavním důvodem je to, že dlouhodobě nemůžu najít vhodnou partnerku."

    At se ti to libi nebo ne, ty nekoho nadchnout musis - tu zenskou.

    Uprimne receno pochybuju, ze to udelas tim, ze budes behat po pochybnych seminarich a terapiich. To kdyz na nejakou vybalis, tak ji spis (pravem) vydesis.

    Seber se, zapomen na kecy, kteryma te p.Havelka nakrmil. Vsechny ty Aleny, princezny, ministry a spol.

    Umej se, ohol se, najdi si nejaky normalni zajmy a verim, ze si zenskou najdes.

    superkarma: 2 19.02.2011, 12:19:24
  3. [538] davidvla [*]

    xPablos — #435 Ty zkušenosti jsou mé, takže pan Havelka si nic vymýšlet nemusí.

    1. na komentář reaguje xPablos — #539
    superkarma: 0 18.02.2011, 22:52:12
  4. [537] davidvla [*]

    átéčko — #433 Nemám potřebu někoho nadchnout.Pouze jsem popsal své zkušenosti z terapie.

    superkarma: 0 18.02.2011, 22:44:01
  5. [536] Osmimetrová anakonda visící na větvi [*]

    V dnešním světě je to tak, že kdo vymyslí větší kokotinu, tak ten uspěje. Tento maník je to zářným příkladem. Já budu poskytovat terapii, že někomu rozmažu hovno (pro citlivky třeba lejno) na hubu. Budu pak říkat, že to je extra hyper bio výživná maska a kdo ji nevyzkouší, ten jak by nebyl. Určitě se najde dost zájemců. Jen nevím, jestli budu mít dostatek toho "bio krému". Kdo má zájem?

    superkarma: 3 18.02.2011, 21:56:12
  6. avatar
    [535] peetrax [*]

    Já se opravdu divím, že se vám všem zúčastněným chce ještě diskutovat. Sml14

    superkarma: 0 18.02.2011, 21:19:13
  7. avatar
    [534] Michaela Kudláčková [*]

    OlgaMarie — #529 " a má pravdu předsedo" Sml22Sml22

    superkarma: 3 18.02.2011, 15:42:12
  8. avatar
    [533] Michaela Kudláčková [*]

    Petra Milova — #527 Sml16Sml79

    superkarma: 0 18.02.2011, 15:39:15
  9. avatar
    [532] haluška [*]

    Petra Milova — #498 táto diskusia je k článku uvedenom vyššie. Založte , prosím diskusiu a môžeme tam diskutovať, radiť si, odovzdávať skúsenosti s jemnohmotným svetom a jeho bytosťami.To by bolo možno zaujímavejšie než obhajoba p. Havelky.

    ad. Aura. Farby aury poznám, nie je potrebné mi ich vysvetľovať. A aura sa naozaj skladá zo spoektra farieb, ale niektoré v nej prevládajú. Aura, nie je len farebný obal, ktorý všetko obklopuje a vypovedá tak o stave organizmu. Aura vypovedá aj o mentálnej výške duše a potom majú tie farby trochu iný význam.

    superkarma: 0 18.02.2011, 15:34:39
  10. [531] rak177 [*]

    No jo,on asi NĚKDO na studium na UK nemá buňky,že...,tak to tady bude snižovat,dutá hlava.

    superkarma: 0 18.02.2011, 15:18:03
  11. [530] rak177 [*]

    berta03 — #517 To jsou takové hovadiny,co tu píšeš,že fakt zůstává rozum státSml52. Vždyť si klidně choď k tomu svému Čáryfukovi,je to tvoje věc,ale neplácej tu o neodbornosti studia na UK.

    superkarma: 1 18.02.2011, 15:13:53
  12. avatar
    [529] OlgaMarie [*]

    Michaela Kudláčková — #522 Na přijímačkách na psychologii bývaly hodně těžké přijímačky z matiky a je tam z matiky také pěkná nakládačka. Když jsem se mého muže (matematik a ještě nyní občas na vysočce externě matiku učí)ptala proč, vykulil na mě nechápavě oči, jak já mohu položit tak hloupou otázku. Matematika učí logice!

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #534
    superkarma: 0 18.02.2011, 15:10:30
  13. [528] Petra Milova [*]

    Tak mám pocit, že už jsem předala, co jsem měla a přeji všem, aby si každý zvolil tu správnou cestu duchovního růstu, která je pro něho nejvhodnější. Sml16

    Chtěla jsem vám sem dát ještě vtip, který mi přišel mailem, ale nepustilo mě to, že to má více než 5000 znaků. Tak to se nedá nic dělat.

    Mějte se krásně !!!

    superkarma: 0 18.02.2011, 15:03:46
  14. [527] Petra Milova [*]

    Michaela Kudláčková — #526 to jsem rádaSml16...už to tam nehledám. Jako bych nic nenapsalaSml16

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #533
    superkarma: 0 18.02.2011, 14:50:08
  15. avatar
    [526] Michaela Kudláčková [*]

    Petra Milova — #524 ...to jsem čekala....Sml58

    ...paní to zobecnila na souvětí, že nechápe, proč by se mělo upozorňovat na fakt, že někde možná není něco v pořádku....taktéž jsem odpověděla obecně. Nehledejte, co není, to je tendeční překrucování Sml58

    1. na komentář reaguje Petra Milova — #527
    superkarma: 3 18.02.2011, 14:47:56
  16. [525] Petra Milova [*]

    OlgaMarie — #521 No tak možná se tím pan Havelka inspiroval. Ale s tím rozdílem, že na tom nic nevydělá, jen mu klientka zaplatí pobyt. Pokud takhle více lidí zaplatí pobyt na osobu 30.000,- Kč, vyjde z toho nakonec celkem slušný zisk. Záleží ale na tom, o čem ty semináře jsou a jakou mají hodnotu, samozřejmě. Nevím o tom nic bližšího. To ať každý sám posoudí, pokud to má pro něho takovou cenu, či nikoliv.

    superkarma: 0 18.02.2011, 14:45:02
  17. [524] Petra Milova [*]

    Michaela Kudláčková — #522 aha...to znamená, že pan Havelka je nebezpečný??

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #526
    superkarma: -1 18.02.2011, 14:42:14
  18. [523] Petra Milova [*]

    rak177 — #519 ...copak vás tak rozesmálo...???

    superkarma: 0 18.02.2011, 14:39:41
  19. avatar
    [522] Michaela Kudláčková [*]

    berta03 — #517 "Fundované studium na UK, zakončené diplomem z psychologie, ani zdaleka nevypovídá o odborných ani lidských kvalitách absolventa" ...

    Nezlobte se, ale s tím nemohu souhlasit. Ještě tak lidsky nemusí být na činnost disponován, ale odborně jistě ano. Proto studoval. Proto studují chirurgové, internisté, psychologové, ale i třeba jaderní fyzici či kominíci.

    "Nerozumím, proč je potřeba někoho varovat před návštěvou např. pana Havelky, nebo kteréhokoli jiného pána či kmána, když vždycky je to jen a jen každého svobodná volba". To, co říkáte, zní velice sobecky. Na zemi je díra z nezakrytého kanálu. Tedy proč tam dávat ceduli, měli se dívat pod nohy, ať si nabijí?

    Uvědomujete si, že pokud někoho neupozorníte na nebezpečí, jste bezohledný člověk?

    Vy jste klientkou pana Havelky?

    1. na komentář reaguje Petra Milova — #524
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #529
    superkarma: 1 18.02.2011, 14:39:32
  20. avatar
    [521] OlgaMarie [*]

    Petra Milova — #518 Kdysi pořádala PhDr Eva Velechovská skupinové semináře v jednom klášteře v Thajsku za 30000,-Kč na osobu, ale bylo to na víc dnů.

    1. na komentář reaguje Petra Milova — #525
    superkarma: 0 18.02.2011, 14:38:19
  21. avatar
    [520] OlgaMarie [*]

    Petra Milova — #518 Kdysi pořádala PhDr Eva Velechovská skupinové semináře v jednom klášteře v Thajsku za 30000,-Kč na osobu, ale bylo to na víc dnů.

    superkarma: 0 18.02.2011, 14:38:19
  22. [519] rak177 [*]

    Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Tak ty dva poslední příspěvky jsou na mě mocSml52

    1. na komentář reaguje Petra Milova — #523
    superkarma: 1 18.02.2011, 14:36:00
  23. [518] Petra Milova [*]

    Loreleine — #516 To je proto, že pan Havelka je prostě kreativní a jeho fantazie nemá mezi. Hodně lidí s předsudky to odsoudí. Vím na 100%, že neudělá nic, co by bylo proti vůli člověka. Respektuje vesmírné zákony a tím i zákon "nevměšování". Těch 30000,- Kč je za pobyt 2 osob myslím na týden v Egyptě. Klientka mu zaplatí pobyt a on jí tam neomezně poskytuje konzulace a terapie, co hrdlo ráčíSml16....má to hluboký smysl v tom, že pokud jsou spolu konstantně mimo běžný zajetý svět, nějak se otevřou staré rány a bloky, které se do té doby neukázaly a za týden tak lze třeba vyřešit něco, na co by se přicházelo třeba 1 rok, či 2 roky při běžné terapii. No a oblaží tak tělo i ducha Sml16

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #520
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #521
    superkarma: 0 18.02.2011, 14:24:00
  24. [517] berta03 [*]

    Michaela Kudláčková — #508 Ano, souhlasím. Přesto je to jen jedna strana mince. Fundované studium na UK, zakončené diplomem z psychologie, ani zdaleka nevypovídá o odborných ani lidských kvalitách absolventaSml23. Existují případy, kdy absolvent je osobnostně nevyrovnaný jedinec, s vlastní zavedenou, úspěšnou a výnosnou poradenskou praxí ... a životem mírně řečeno na hadry. Diplom ještě z nikoho specialistu neudělal. A ti, kteří jsou jako psychoterapeuti výborní (a hluboce si jich cením) ušli k tomu obvykle dlouhou cestu. ... Je to celé asi taky trochu o tom, komu co vyhovuje, v tom se jistě shodneme, a komu vyhovuje jakákoli terapie či cesta, ať už canis, nebo lupus Sml58, nechť ji vyhledá. Mimochodem, terapie nerovná se psychoterapie. Každý nechť jde svou cestou. Nerozumím, proč je potřeba někoho varovat před návštěvou např. pana Havelky, nebo kteréhokoli jiného pána či kmána, když vždycky je to jen a jen každého svobodná volba. A koneckonců, ty "rozumné", co by k takovému "šarlatánovi" nešli, přece není potřeba ochraňovat a varovat, ty mají jasno, jak se zde jednoznačně vyslovili, ty by se jen váleli smíchy, kdyby se k něhoterapeutickým stránkám "náhodou" proklikali. No a ty "naivní" a "zoufalé" od jejich "zběsilých" kroků přece rady "moudrých" neodradí - až potud mi tedy uniká smysl článku a celé diskuseSml16. A kdo na této planetě má právo rozhodnout za druhého, že to a to je pro něj špatné nebo dobré? Toho gurua ráda poznám Sml16. Stejně jako jsem ráda poznala i toto diskusní prostředí. Sml30 Děkuji.

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #522
    2. na komentář reaguje rak177 — #530
    superkarma: 1 18.02.2011, 14:18:20
  25. [516] Loreleine [*]

    Petra Milova — #514 Děkuji za odpověď.

    Já když jsem četla jeho stránky poprvé, tak jsem se také lekla, že "tahá" ženy do Egypta, tam se s nimi vyspí a ještě za to dostane zaplaceno. Nemůžu si pomoct, ale i ve mě to vyvolávalo vzdor a odpor.

    Není to o tom, že bych byla "studená". Jenom si do svého obalu pouštím jen určitý typ lidí a nemám furt ty vstupní dveře do kořán. Taky by mi tam mohl někdo vstoupit a udělat pěkný binec. A uklízet to budu muset po něm já. Sml58

    1. na komentář reaguje Petra Milova — #518
    superkarma: 0 18.02.2011, 14:13:27
  26. [515] Petra Milova [*]

    OlgaMarie — #510 S tím souhlasím, a je to právě o volbě terapeuta a jestli je jeho zájem dotyčnému pomoci upřímný a láskyplnný.

    superkarma: 0 18.02.2011, 14:06:55
  27. [514] Petra Milova [*]

    Loreleine — #512 Tady se jedná o něhu v tom smyslu, že jde o doteky vesmírné energie. Je to jedna z metod, které pan Havelka absolvoval " esoterní léčení"...je to energie vysokých vibrací, která harmonizuje energetické tělo. Dělá se to tak, jak je to na prvním obrázku než přímo vstoupíte do článku pod odkazem "alternativně". Žena sedí zády a pan Havelka se velmi zlehounka dotýká ramen klientky pro lepší kontakt. Já nejsem "dotykoplachá" a jsem z různých duchovních seminářů se s lidmi objímat a tak mi to vůbec nevadilo. Je to vždy o dohodě. Pokud si někdo vyloženě žádný dotyk nepřeje, jde to dělat i bez dotyku, jen přiložením rukou k zádům a ramenům třeba 10 cm od těla. Ruce předávají láčivou, harmonizující energii, jako je to např. u energie reiky. To že pan Havelka vypracoval vlastní metodu o kontaktu s vnitřním dítětem atp. To už je jeho vlastní přístup. Dostat se kontaktu se svým vnitřním dítětem a být mu oporou je jedním z předpokladů pro plnohodnotný život.

    1. na komentář reaguje Loreleine — #516
    superkarma: 0 18.02.2011, 14:05:02
  28. [513] Petra Milova [*]

    Michaela Kudláčková — #508 Máte pravdu. Ono otevírání duševních problémů udělá zmatek v mysli. Protože city a mysl spolu úzce souvisí. Krásně je o tom napsáno v knížce: "Vnímej srdcem a potkáš svůj život" od Barbel a Manfred Mohr. Jde o tom, že myšlenky produkují pocity a pocity produkují myšlenky. Život je neustálý koloběh těchto dvou věcí: pocítů a myšlenek. Pokud jsou pocity i myšlenky pozitivní, cítíme se skvěle. Pokud je to přesně naopak, jde to s námi "do kopru". Duši je ale také třeba léčit a je to velmi ošemetné. Proto se nedoporučuje dělat nic "na křeč". Jde o to nechat se vést vlastní intuicí. Pokud mě něco láká a zatoužím po tom: "tzn. moje srdce povyskočí radostí a zatouží po tom", je to pro mě to pravé. Hodně lidí dělá chybu, že vstupuje do regresí, minulých životů atp. v momentě, kdy ještě nejsou připraveni a také ještě třeba nedokážou vycítit vhodného a správného terapeuta. Je i dost neláskyplnných lidí, kteří takové terapie poskytují a zde je ten kámen úrazu. U pana Havelky tohle nelze tvrdit. Právě naopak. Dělá to s láskou a upřímným zájmem pomoci. A mimoto si všechny terapie vyzkoušel na vlastní kůži, takže ví, co dělá. A že si za to nechá zaplatit? A proč ne, když tu metodu hledal 40 let a platil za všechny kurzy, kterými prošel?

    superkarma: 1 18.02.2011, 13:55:17
  29. [512] Loreleine [*]

    Petra Milova — #511 A teď se Vás zeptám na to, co tady někteří probírali. Sahal na Vás nějak nepříjemně pan Havelka? Nebo - bylo to intimní?

    Nemusíte odpovídat. Ale je to komentář k článku. Tak ať to stojí za to, ne? Sml57

    1. na komentář reaguje Petra Milova — #514
    superkarma: 0 18.02.2011, 13:50:04
  30. [511] Petra Milova [*]

    Loreleine — #507 Sml16 Transformační terapie je celkem nová. Já jsem absolvovala terapii něhou před dvěma roky zhruba. Myslím, že mi pomohl otevřít svět vnitřního dítěte a stát se dospělou. Byla jsem až do té doby stále ta ukřivděná malá holka, které vlastní matka velmi ublížila svým chladným a odmítavým způsobem. Tohle se mi ale spíše projevovalo v partnerských vztazích, kdy jsem nedokázala konstruktivně řešit citové problémy.

    1. na komentář reaguje Loreleine — #512
    superkarma: 0 18.02.2011, 13:44:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme