Zdraví

Řekněte jo-jo efektu jednou provždy sbohem!

Že už máte zase všechna těžce shozená kila zpátky? Nebo jste letos byli zodpovědní a začali s dietou včas, ale teď nevíte, jak si váhu udržet? Nejste sami.

h

Právě v době dovolených, cestování, kempování a posezení u grilu v kruhu přátel na vás číhá největší nebezpečí a sabotér jménem jo-jo efekt. Jenže jak to udělat, aby vaše dosavadní úsilí nepřišlo vniveč a mohli jste se v létě hrdě předvést v plavkách? Připravili jsme pro vás 5 snadných tipů, jak zabránit tomu, aby vaše úsilí nepřišlo vniveč.

1. Plánujte dopředu

„Mnoho z mých klientů vlastně vůbec netuší, co má jíst, když na ně přijde hlad,“ říká výživová specialistka Martina Dvořáková z KetoDiet, redukčního programu, který stojí na omezení sacharidů a příjmu stravy s vyšším obsahem bílkovin. Ketodieta je hubnoucím sestavena na míru, během hubnutí si tak nemusí lámat hlavu nad tím, jak a co jíst. „Už během diety by ale lidé měli plánovat, jak se budou stravovat dál a co změní, až s programem skončí. My je mimo jiné učíme také to, jak mají do svého jídelníčku postupně zařazovat sacharidy a další potraviny.
Náš tip: Zahrajte si na výživovou poradkyni a sestavte si na každý týden vlastní jídelníček tak, abyste denně nepřesáhli povolený přísun kalorií. Přínos je jasný, naučíte se lépe plánovat a nebudete během dne tápat, čím zahnat hlad.

2. Předběhněte chutě na sladké
Pokud patříte k lidem, kteří ve dne bojují s nezvladatelnými chutěmi na sladké, vyřešte to už výběrem snídaně. Přestože i sladké ovoce obsahuje mnoho cukru, stále platí, že přírodní cukr je lepší variantou, nežli mléčná čokoláda či koblihy. Snažte se proto nadopovat ovocem již dopoledne nebo do dvou hodin odpoledne, kdy ještě tělo dobře spaluje.
Náš tip:  K snídani si nakrájejte 2 banány a kiwi. Posypejte na suché pánvi opraženými mandlemi a na závěr přidejte lžičku medu a skořice. Odpoledne si dejte třeba kvalitní proteinovou tyčinku, která vás zároveň zasytí a hodí se i jako vzpruha před fyzickou aktivitou.

3. Namíchejte si šejk
Přísloví „hlad je nejlepší kuchař,“ známe všichni, bohužel právě ve chvíli vlčího hladu jíme ty nejméně vhodná jídla – fastfoody, čokoládové tyčinky, sladké pečivo nebo hutné omáčky. Výživová expertka Martina Dvořáková, která je sama jako proutek, na to má ověřený trik. „Všude si nosím předem namíchaný šejk. Jezdím často na služební cesty mimo domov, takže vím, že musím mít po ruce něco, co mě rychle zasytí, než budu mít možnost se někde najíst,“ říká.

Náš tip: Chcete-li ušetřit čas, kupte si praktický šejkr a proteinové nápoje v prášku s vyváženým obsahem minerálů a vitamínů, které si snadno namícháte i během dne v práci nebo při delším cestování. Hned v několika příchutích si je můžete objednat například na stránkách www.ketodiet.cz.

f

4. Prochoďte se k lepší fyzičce
Ať se vám to líbí nebo ne, fyzická aktivita je základem úspěchu každé pěkně formované postavy. Nemusíte zrovna běhat maratony ani skákat na aerobiku, stačí, když začnete po práci chodit na procházky nebo se zapíšete na kurzy jógy či pilates. Pro ty, kteří dávají přednost čerstvému vzduchu, je ideální chůze. Ta od nepaměti patří k nejpřirozenějšímu a efektivnímu pohybu, nic vás nestojí a zaručí vám slušný příjem endorfinů.
Náš tip: Stáhněte si na mobil krokoměr. 10 tisíc kroků denně, které dělají asi 7 km, vám zaručí nejen dobrou fyzičku, ale i nenásilnou formu pravidelného pohybového režimu.  Postupně můžete přidat klus neboli jogging, popř. obojí kombinovat.

5. Naučte se říkat DOST
„Divili byste se, kolik mých klientů má v hlavě od malička pořád zafixováno, že všechno, co je na talíři se musí dojíst, protože nechávat zbytky je zkrátka neslušné,“ říká Martina Dvořáková ze společnosti KetoDiet. Podle ní není žádná ostuda nebo arogance, když si v restauraci vyžádáme zdravější verzi nebo před příjezdem na služební cestu do hotelu nahlásíme, jaký druh stravování si přejeme po dobu pobytu mít. A co teprve při pracovních večeřích nebo obědech? „Nestyďte se říct, že tohle či ono zkrátka nejíte. Vůbec tím neztratíte respekt, naopak, budete působit jako člověk, který má disciplínu a stojí si za svým.“ 

 
K jo-jo efektu dochází tehdy, když naše tělo po prodělané redukci váhy zaznamená, že „chudé období“ skončilo a přejde na úsporný režim. Začne si tak tvořit tukové zásoby na horší časy. Následkem zpravidla bývá to, že jsme po pár týdnech od ukončení diety zralí na další a ocitáme se v bludném kruhu.
   
24.08.2016 - Hubněte - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. avatar
    [3] metro84 [*]

    tyčinka vypadá lákavě Sml16

    superkarma: 0 24.08.2016, 13:46:10
  2. [2] bobani [*]

    Sml30Sml52Sml30

    superkarma: 0 24.08.2016, 09:33:28
  3. [1] Andreadornova [*]

    Sml67

    superkarma: 0 24.08.2016, 08:06:05

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme