Domácnost

Reklamace s. r. o.

Mám pocit, že poslední dobou co koupíme, to za krátký čas reklamujeme. Pořád se s někým přetahujeme o to, na co máme či nemáme nárok. A už jsou z nás celkem odborníci na reklamace. Je překvapivé, jak většina prodejců ani neví, co všechno po nich může zákazník požadovat. A když ví, tak se tváří, že to není pravda. Ale když se nedáte...

Celá smůla začala s jednou leasingovou společností, u které jsme měli spotřebitelský úvěr na ojetý automobil. Při uzavírání smlouvy v autobazaru nás prodejce ujistil, že právě u této společnosti je minimální poplatek za předčasné splacení okolo dvou tisíc korun. Naše chyba byla, že jsme si tuto informaci neověřili přímo u úvěrové společnosti.

Po několika splátkách jsme chtěli úvěr doplatit celý. Zbývalo nám 58 tisíc korun dlužné částky. Požádali jsme si o kalkulaci předčasného splacení, a jaké bylo naše překvapení, když celková částka, kterou bychom měli doplatit, byla necelých 83 tisíc korun! Kromě administrativního poplatku za předčasné ukončení - 7140 Kč zde byly také náklady na předčasné ukončení - 15180 Kč. Administrativní poplatek jsme následně našli v ceníku úvěrové společnosti (kde jsou zaručené „necelé dva tisíce" od prodejce?), ale částky přes 15 tisíc jsme se nemohli dopátrat. Ze všeho nejdříve jsme celou věc řešili přes autobazar, kde se prodejce spojil s obchodním zástupcem úvěrové společnosti, a ten mu řekl, že nějak si ušlé úroky nahradit musí". Toto samozřejmě později společnost popřela. 

Dále jsme proto volali pracovnici, která pro nás kalkulaci sestavovala. Jde údajně o náklady, které společnost v souvislosti s uzavřením naší smlouvy a dále po dobu jejího trvání prokazatelně nesla. Za co konkrétně tyto peníze vynaložili, neuvedli.
Když jsme kontaktovali jejího nadřízeného, začaly se dít zajímavé ústupky. Za naše bezproblémové splácení nám snížili administrativní poplatek na polovinu. Náklady ve výši 15 tisíc zůstaly. Pokud si někdo myslel, že nám touto slevou zavře ústa", mýlil se.

Celou věc jsem konzultovala s linkou na ochranu spotřebitele (www.spotrebitel.cz), kde mi poradili kontaktovat vedení společnosti. A konečně se začaly věci dostávat do pohybu. Ozvala se mi ředitelka úvěrové společnosti, která slíbila brzké řešení.
A jak to dopadlo? Náklady se snížily na minimum, takže jsme nakonec přece jen za předčasné splacení zaplatili pouze 7 tisíc korun, které má společnost v ceníku. Nic více.

Za zmínku v celé věci stojí také to, že když jako nic nevědoucí zákazník zavoláte na bezplatnou linku této úvěrové společnosti a ptáte se na podmínky předčasného splacení úvěru na ojetý vůz, odpoví vám operátor: Zaplatíte asi sedm tisíc korun, administrativní poplatek a NIC VÍCE." Jak se potom na informace od samotné společnosti můžete spolehnout?

Co na to zákon?
Nejsem právník, ale informace, které jsem si zjistila pochází od odborníků a z internetu.

Zákon o spotřebitelském úvěru (č. 321/2001 Sb.) se vztahuje na spotřebitelské úvěry poskytnuté po 1. 1. 2002.
Podle tohoto zákona máte nárok splatit spotřebitelský úvěr předčasně. Ten, kdo vám úvěr poskytl, nesmí díky předčasnému splacení získat žádný nepřiměřený prospěch. Může si za předčasné splacení naúčtovat poplatky, ty však musí být vymezeny ve veřejně přístupném ceníku nebo v úvěrové smlouvě.
Čtěte proto pozorně podmínky, za kterých úvěr uzavíráte!
Zákon o spotřebitelském úvěru najdete TADY.

Naše další patálie s reklamací jste si mohli přečíst v článku o nefungujícím parním čistícím stroji - TADY.

Příště vám napíšu něco o tom, jestli a jak můžete uplatnit náklady na dopravu, poštovné... atd.

Reklamovali jste někdy něco? S jakým přístupem prodejců jste se setkali?

   
29.10.2007 - Dům a byt - autor: elly

Komentáře:

  1. [36] michaelabr [*]

    Navštivte autobazar a budete spokojeni.

    superkarma: 0 31.10.2013, 20:27:12
  2. [35] R.Buděj [*]

    tak reklamace jsou na denním pořádku třeba pro autobazar Esa, mají tam

    superkarma: 0 20.12.2010, 16:00:06
  3. avatar
    [34] Tanzi [*]

    http://www.zena-in.cz/auditoria/auditorium_osobni.asp?stranka=1&id=1417
    na reklamace tu je auditko

    superkarma: 0 29.10.2007, 21:25:14
  4. avatar
    [33] Kassy [*]

    gerda: Moje řeč. S Vietnamci obecně mám lepší zkušenosti než s kamenými (i značkovými) obchody. Když jsem u Vietnamců reklamovala boty, nebyl žádný problém, Vietnamka koukla, konstatovala, že v tom se asi opravdu nedá chodit, řekla, že to spraví a jestli chci přijít zítra nebo stačí pozítří. Za dva dny jsem dostala boty spravené. Zato když jsem teď nedávno reklamovala boty z HervisSportu, nebyla jsem spokojená ani trochu. Prodavačka, která ode mě reklamaci přijímala mi řekla, že na to mají 30 dní, ale že je to jasná vada, takže to asi bude rychleji. Vzala si telefonní číslo s tím, že mi zavolají. Když se ani po měsíci neozvali, šla jsem tam a bylo mi řečeno, že reklamace byla vyřízena formou dobropisu - prý dostanu poukázku na odběr zboží v hodnotě těch reklamovaných bot. To jsem striktně odmítla, že nestojím o jiné zboží, chtěla jsem buď opravu, nebo jiný kus nebo hotovost. Jiný kus ve správné velikosti už neměli, takže jim nezbylo nic jiného než mi vrátit peníze. Problémy sice nedělali, ale čekala jsem tam na vyřízení asi půl hodiny a tvářili se na mě jak na zločince.

    superkarma: 0 29.10.2007, 19:23:50
  5. [32] Kari-nka [*]

    Já mám špatnou zkušenost se City sportem, asi před 2 lety jsem si u nich koupila batůžek, po 2 měsíčním nošení ( né každý den a jen pár drobností jako peněženka, monil a klíče ) mi popraskal okolo popruhů ( koženka, nebo něco podobného ). Když jsem ho šla reklamovat, tak po 30 dnech mi řekli, že je to nesprávným nošením....chápete to?

    superkarma: 0 29.10.2007, 14:05:43
  6. avatar
    [31] Meander [*]

    gerda: Já bych nešáhla spíš na jejich zboží. Mám vyrážku, jenom projdu kolem a cítím tu "vůni". Věci ze sekáče vyperu a jsou čisté, věci od Vietnamců bych musela asi přetransformovat v něco jiného a stejně by páchly.

    superkarma: 0 29.10.2007, 12:40:07
  7. avatar
    [30] gwen [*]

    Minule jsem si kupovala u vietnamky džíny a ona se při rozhovoru se mnou šťárala v nose. Tfuj. Naštěstí pak mě začala obsluhovat jiná. Sice jsem chtěla zdrhnout, ale já nerada chodím po obchodech a byly hezký, tak jsem si je koupila.

    superkarma: 0 29.10.2007, 12:32:38
  8. avatar
    [28] sunnynka [*]

    kominice: bych se v tom drahém obchodě hádala Pokud se jim nelíbí že by to měli řešit, klidně se obrať na odborníka, který vadu posoudí a to co za něj zaplatíš, tak pak musí uhradit oni, pokud odborník uzná, že tvá reklamace je oprávněná.

    superkarma: 0 29.10.2007, 11:51:20
  9. avatar
    [27] sunnynka [*]

    Já mám zkušenosti s Vietamskými obchodníky taky dobré, taky nemám problém s paragony, ani s reklamací, ba ani s výměnou zboží, když přijdu třeba za týden s tím, že ten, pro koho jsem kupovala, tak mu daná věc není

    K těm botám, mám asi dvoje od Vietnamců, déle než dva roky, na které je záruka. Boty od Bati či z Deichmannu každé druhé kvůli něčemu reklamuju. Stejně tak lidi v mém okolí. Na druhou stranu, reklamace u Bati probíhají Přineseš vadnou botu, vrátí peníze a ani nemrknou...asi jsou zvyklí

    superkarma: 0 29.10.2007, 11:13:45
  10. avatar
    [26] sunnynka [*]

    ad.astra: možná jsem se špatně vyjádřila. ŘEkli nám, že právě tato společnost má poplatky za předčasné ukončení minimální, nejmenší ze všech které u nich úvěry na auta nabízí. Okolo dvou tisíc korun. A i když to nebyla pravda, místo "okolo dvou" to bylo sedm tisíc, tak proti téhle ceně jsme neremcali. Ale proti dalším 15 tisícům, které nikde nebyly uvedené...Ani v ceníku, ani ve smlouvě...nikde

    superkarma: 0 29.10.2007, 11:11:32
  11. avatar
    [25] gerda [*]

    Na Vietnamce nešahat! Po zkušenostech s prodavačkami v kamenných obchodech je pro mě oázou cítit se jako vážený zákazník, kvůli kterému prohrabou všecky krabice od shora dolů a prolítají celé tržiště jen kvůli tomu, aby mi vyhověli. Paragony na požádání vystavují bez mrknutí oka a sami pobízejí, abych přišla vyměnit, kdyby něco.

    superkarma: 0 29.10.2007, 11:07:22
  12. [24] Lisa11 [*]

    kominice: Mám syna s nohou 46. Je mu 16 a tak 3 roky už mu nohy nerostou. Taky jsem myslela, že mu budou růst pořád, ale naštěstí se to zastavilo. Už teď máme kolikrát problémy sehnat tak veliké boty.

    superkarma: 0 29.10.2007, 11:00:15
  13. [23] Lisa11 [*]

    Já jsem reklamovala boty, u kterých se za necelé 2 měsíce prošlapala prodrážka a vylezla mřížka. Měla jsem strach, že se celé propadnou, tak jsem je jela reklamovat. Ale spadla mi čelist, když mi odpověděli, že je to normální opotřebení. U Vietnamců dám za boty třetinu a miň taky nevydrží.Takže mi nezbývá, než je podporovat kupováním zboží u nich.

    superkarma: 0 29.10.2007, 10:52:54
  14. avatar
    [22] liva99 [*]

    Fakt třetí reklamace znamená výměnu zboží? Mám necelý rok pračku a už 2x byla porucha. Z toho jednou mi měnili i plechy bo prý je v naší koupelně příliš vlhko /okál s oknem v koupelně/. Teď je opět porouchaná. To mám jako chtít vrátit peníze? Nikdy jsem nic nereklamovala.

    superkarma: 0 29.10.2007, 10:47:20
  15. avatar
    [19] kominice [*]

    Majucha: 2x do roka? Vtipálku. v květnu měl 44 po měsíci ho tlačily boty,tak potřeboval 45 přez prázdniny lítal v pantoflích a já si v srpnu všimla že má palce o cenťák před podrážkou...
    Je v 7 třídě a v šatně jeho boty vedle "capáků" spolužáků vypadají jako boty školníka-a i ten má hňápy určitě menší. Doktor dělá testy na vše možné ale Nožičky našeho synka rostou dál.

    superkarma: 0 29.10.2007, 10:37:47
  16. avatar
    [16] kominice [*]

    Majucha: máš pravdu ale když se párkrát spálíš i v drahých botách nebo jiném zboží tak co dělat? Synovi je 13 a má nohu 47.Roste mu závratnou rychlostí,tak ani nečekám že boty z tržnice by nosil nějak dlouho.Za 450 fakt nečekám zázrak ale na jedno nošení si boty nekupuju.Nejsem milionář.

    superkarma: 0 29.10.2007, 10:18:51
  17. avatar
    [13] kominice [*]

    Majucha: to se pleteš.Kluk si koupil boty ve značkové prodejně sportu.Botasky do tělocvičny se světlou podrážkou prodávané jako vhodné na "sálové sporty".Po dvou trénincích praskla podrážka a obchod záruku neuznal ,protože obuv není dělaná na velkou zátěž kterou sport je. 2399kč v háji a prodejna je neoblomná.Nikdo s nima nehne.Snad pomůže ČOI.Dneska je jedno jak drahé věci koupíš .

    superkarma: 0 29.10.2007, 10:00:19
  18. avatar
    [12] kominice [*]

    Juana: i na ten levnej šmejd jak píšeš má zákazník právo na paragon.Tady u nás je s vietnamcema celkem potíž. Kvůli vadě budu klidně "buzerovat" kdekoliv. Já si musím peníze tvrdě vydělat a hodně si rozmyslím než je vyhodím oknem. Nebo myslíš že boty za 450kč jsou zadarmo? Proč mám kupovat klukovy značkové boty když vydrží stejný kulový jako od vietnamců.Nemluvě o tom že mu závratnou rychlostí rostou nohy a kam pak s botama za 1500?

    superkarma: 0 29.10.2007, 09:53:51
  19. avatar
    [11] arjev [*]

    Juana: ani drahé boty ti dlouho nevydrží. Dcera si koupila kozačky. Stály 3500,-Kč a rozpadly se po jedné sezóně. Na řadu přišla reklamace. Víš co mi vedoucí řekla? Že zimní kožené kozačky,nejsou vhodné na nošení v zimě. V příbalovém letáku, který si vždy přečtu a to jsem naučila i dceru nic takového nebylo. Byla napálená, že musela vrátit prachy.
    Věrulinka: u nás Vietnamci spraví nebo vymění vadné zboží. Jsou slušní, protože vědí, že se k nim zase vrátíme

    superkarma: 0 29.10.2007, 09:53:32
  20. avatar
    [8] ad.astra [*]

    nevím, nad čím se sunnynka pozastavila, ale pokud někde je psáno MINIMÁLNĚ tak musím automaticky počítat s tím, že nejmenší částku, co zaplatím jsou 2000 , ale může to být klidně víc - asi podle toho, kdy předčasně leasing zaplatila. Je jasné, že čím dřív zaplatí, tím víc přijde firma o peníze, které mohla díky tomu, že bylo pořízeno na splátky přijít. Něco jiného by bylo, kdyby bylo psáno MAXIMÁLNĚ - tzn. že maximálnězaplatí 2000 a víc ani tuk

    superkarma: 0 29.10.2007, 09:48:35
  21. avatar
    [7] Věrulinka [*]

    dasadasula: věř mi i Vietnamci mi vyměnili vadné zboží.Je pravdou jsou tu u nás strašná léta na tržišti,dokonce si s nimi i tykám,někteří jsou velice slušní a ochotní,takže spíše byla reklamace vyřízena a to asi 3 krát bezproblému,na rozdíl třeba od Makra píši ze své zkušenosti.

    superkarma: 0 29.10.2007, 09:39:34
  22. [6] dasadasula [*]

    Já jsem reklamovala varnou konvici a bylo to v pohodě, vyměnili mi ji hned za novou, po druhé nebo třetí jsem se naštvala, připlatila si a koupila jinou, tak zatím funguje
    Ségra dostala na Vánoce rádio, po pár týdnech se pokazilo, bez řečí ji vrátili peníze. A tiskárnu jsme měnili 3x, ale taky to nakonec dopadlo dobře. Boty nebo oblečení od Vietnamců ani nezkouším reklamovat páč to nemá stejně cenu a člověk to opravdu kupuje s tím, že cena odpovídá kvalitě ...

    superkarma: 0 29.10.2007, 09:24:09
  23. avatar
    [5] Juana [*]

    Asi jsem vadná nebo co, ale když si kupuju levnej šmejd - viz kominice - boty u Vietnamců - tak jsem si toho vědoma a je mi jasný, že to nic nevydrží. A prodavače pak nechodím buzerovat, že mi prodali levnej šmejd. Něco jiného je, když koupím dítěti boty za tisícovku, v tom případě bych předpokládala, že by měly vydržet. Ovšem je mi jasné, že při každodenním nošení ani takové ty dva roky nevydrží. Nemluvě o tom, že některé děti a puboši dokáží za dva měsíce totálně zrušit i značkovou obuv, nechápu, jak to dělají, ale znám to od bráchy, od syna a zrovna včera mi jeden kámoš říkal, že mu dřív vydržely boty tak dva měsíce, ať to byly od Vietnamců nebo adidas.

    superkarma: 0 29.10.2007, 08:57:41
  24. [4] mindulinka [*]

    A zrovna v sobotu jsme v restauraci reklamovali s mužem jídlo. Manžel dostal na stůl syrové kuřecí. Udělali jiné maso, omluvili se, byli ochotní. To náhradní jídlo stálo také za starou belu. Víme, že tam chodit na večeři nebudeme. Proč chodit někam, kde kuchař neumí vařit. K tomu ani žádná reklamace nepomůže.

    superkarma: 0 29.10.2007, 08:07:54
  25. [3] mindulinka [*]

    Já takhle reklamovala boty v klasické obuvi. 2x byla oprava a po třetí jsem chtěla vrátit peníze (kdo by v zimě nosil páskové boty a záruka byla ještě půl roku). Nejdřív, že tam není vedoucí, že nemůže vydat peníze. Vedoucí, že bude v sobotu. Přišla jsem v sobotu za doprovodu svého 2metrového otce. Nejdřív jsem jednala já. Vedoucí nebyla, peníze nemůže dát. Pak se do toho vložil táta, že jsme to měli domluvený. Vedoucí asi za 10 vteřin přišla, chvíli se zkoušela hádat, a když viděla, že trváme na svém, tak vydala peníze. Celkem jsem tam byla asi 3x a trvalo to 14 dní.

    superkarma: 0 29.10.2007, 08:05:48
  26. avatar
    [2] kominice [*]

    Koupila jsem synovi boty v kameném obchodě který ale vede vietnamka.O lístek jsem se dohadovala asi 10minut a nakonec jsem dostala jakýsi cár "účtenky" To že boty nevydržely ani měsíc snad nemusím psát.Reklamaci neuznala. Po čase jsem se připletla ke kontrole z ČOI která probíhala ve vedlejší krámku. Počkala jsem až dojdou i do toho "mého" a vešla tam s nimi.koupila si botasky pro sebe,řekla si o paragon,který mi byl okamžitě vydám i s razítkem a zářivým úsměvem a po dotazu u inspektorů zda mohu reklamovat vady i v tomto obchůdku mi sama vietnamka odpovídala že "jo jo kdyby problem ty dojdi já vyměním to né problém".Vzala jsem si od inspokce tel.číslo ,potřásla si snima rukou a o vietnamku se pokoušely mrákoty.Samozřejmě po pár týdnech boty v háji.Vzala jsem tedy paragon a šla reklamovat.Vietnamka byla na mrtvici ale boty vyměnila.Za další měsíc znova a teď po půl roce můžu říct že má deváté boty a jsem spokojená.Jenom vietnamka mě nerada vidí........

    superkarma: 0 29.10.2007, 07:35:17
  27. avatar
    [1] Evikus [*]

    Společnosti zneužívají toho, že tomu lidé nerozumí a že se s nimi nebudou chtít dohadovat a nebo soudit .

    superkarma: 0 29.10.2007, 07:15:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme