Bulvár

Registrované partnerství - podle církve podpora pedofilů

České křesťanské církve vytáhly do boje proti zákonu o registrovaném partnerství homosexuálů. Zákon byl v prosinci schválen Poslaneckou sněmovnou, nyní se o něm bude jednat v Senátu. V Ekumenické radě je sdruženo 13 křesťanských církví, 10 z nich se obrací na senátory a prezidenta, aby zákon nepodpořili a vrátili zpět poslancům.

Církevní představitelé se obávají zmatku v hodnotách, především u dětí. Ohánějí se nízkou porodností v České republice, kterou by nová norma nezvýšila. Současná atmosféra v naší společnosti nepodporuje prý soudržnost rodiny. Proto by soužití homosexuálů nemělo být preferováno. Možná si církve vzaly příklad z papeže Benedikta XVI., který vyzval italské politiky, aby zabránili homosexuálním svazkům.

Katolická církev sice vyzývá k úctě a jemnocitu v chování k homosexuálům, je proti jejich diskriminaci. Jedním dechem však uvádí, že je bezdůvodné přiznávat jim přednostní práva. Stejnopohlavní partneři prý ohrožují stabilitu rodiny. Českobratrští evangelíci chápou vznik zákona, rozumí jeho poslání. Nicméně zdůrazňují nutnost zachování tradičního modelu rodiny, které je pro dítě nejlepším zázemím.

Mnohem ostřeji vystoupily menší církve. Apoštolská církev se ohání „demontáží“ morálních hodnot společnosti a následným masovým šířením homosexuality. Církev bratrská ještě přitvrdila. Pokud bude zákon schválen, dojde k povzbuzení pedofilů a dalších, jinak sexuálně orientovaných menšin. Adventisté sedmého dne berou homosexualitu jako znehodnocení a porušení lidských sklonů a vztahů, a je pro ně dokonce hříchem.

Církev bratrská navíc uvádí, že svým negativním postojem vůči zákonu vyjadřuje mínění většiny křesťanů v ČR. Ale mezi křesťany jsou i homosexuálové. Mají potlačovat svou vrozenou sexuální orientaci jen proto, že církev je jiného názoru? Asi by se měli zařadit do věřícího davu a žít doporučeným způsobem života, který káže církev. Být pokrytci. Pokud by se otevřeně hlásili ke své „jinakosti“, vyloučí se ze středu církve.

Musíme jen doufat, že mnoho věřících se neřídí církevními dogmaty a přijímá homosexuály mezi sebe jako rovnoprávné lidi. Neposuzuje je z pohledu sexuální orientace, ale jako křesťany, kteří mají svou víru jako všichni kolem. A chápou jejich přání žít se svým partnerem v otevřeném vztahu, bez skrývání a utajování.

Myslím, že by církev, především její představitelé měli spíš otevřít dialog s homosexuály. Najít odvahu postavit se přežitým dogmatům. Otevřeně změnit své hlásání homosexuality jako hříchu, neb to se v bibli nepíše. V bibli jsou odsouzeny perverzní sexuální praktiky. Jenže církev zatím homosexuály staví na roveň s lidmi s perverzními úchylkami a pedofily. V zemích, kde tyto zákony vešly v platnost, s registrovaným partnerstvím lidí jednoho pohlaví problém nemají. To spíše církev neví, jak se postavit k těmto lidem ve vlastních řadách, a uměle vytváří problém zvaný „homosexualita“ a schovává se za pojem „společnost“.

   
16.01.2006 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [228] Tomíška [*]

    vivian příspěvek 220: naprosto souhlasím, znám z našeho města párek homosexuálů a narozdíl od mnohých manželství je prý snad nikdo neslyšel že by se hádali či si zahýbali,možná jsou výjjimka tohle je i mezi 4procent. ale jsou to slušní lidi.jenom trouba tohle odsoudí jedna naše známá má taky syna homosexuála a druhýho ,,normálního,, a co má dělat?ten první je slušný kluk ten normální,,,, je no ... raději pomlčím a že by byl ten homosexuál na děti? to jsem si nevšimla ale možná si někteří lidé pletou pojmy s dojmy.....

    superkarma: 0 18.01.2006, 20:01:15
  2. avatar
    [227] Vivian [*]

    Exupery: já nevím, jak pedofilie vzniká, nejsem vědec... ale vím, že zatímco pedofil se uspokojuje zneužíváním dětiček, tak homosexuál nikomu neubližuje... a to je hlavní. Myslím, že soudného člověka ani nemůže napadnout, že by u nás zneužívání dětí někdy přestalo být trestné...

    superkarma: 0 18.01.2006, 19:21:51

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [226] Meander [*]

    Samuel: Co to meleš za voloviny, člověče?

    superkarma: 0 18.01.2006, 15:11:09
  2. avatar
    [224] Meander [*]

    Samuel: Koukám, ty jsi přímo historik s diplomem

    superkarma: 0 18.01.2006, 13:03:05
  3. avatar
    [223] Šupitopresto [*]

    Samuel: Já sice na ufouny věřím ale jinak souhlas, tohle mě právě také štve

    superkarma: 0 18.01.2006, 12:43:07
  4. avatar
    [221] Exupery [*]

    Vivian: jasně, já s tebou souhlasím skoro ve všem, nejde porovnávat pedofilii s homosexualito, teda z hlediska společenský nebezpečnosti a hlavně všechny ty výše uvedený argumenty nemají vůbec logiku a jsou naprosto zcestný. Akorát nevím, kde bereš jistotu, že pedofilie není sexuální orientace. Tady jde jenom o slovíčkaření, o pojmy. Člověk se s tím rodí a nic s tím nenadělá. Nikdo neprokázal, že by to vznikalo týráním v dětství nebo něčím podobným Tím pedofily, kteří se neudrží, nechci nijak omlouvat, holt s tím mají jít k doktorovi a něco s tím dělat, páč že je to docela nebezpečný, by měli vědět, pokud nejsou současně psychicky retardovaný. Je mi jich docela líto.

    superkarma: 0 18.01.2006, 01:25:54
  5. avatar
    [220] Vivian [*]

    Exupery: pedofilie opravdu není sexuální orientace... Stejně jako NENÍ sexuální orientace třeba nekrofilie, zoofilie a podobné deviace. Nechápu, proč se to vůbec tahá do diskuse o registrovaném partnerství Jasně že samy o sobě nejsou trestné, trestné je pouze pohlavní zneužívání dětí, hanobení mrtvol nebo týrání zvířat (a věří snad někdo soudný, že po přijetí registrovaného partnerství dostanou posléze šanci i lidé obcující s dětičkami, zvířátky či mrtvolkami? Opravdu tohle někdo myslí vážně???). Jenže: homosexuálně orientovaný člověk svým sexuálním životem nikoho neohrožuje, nepoškozuje, neomezuje, nikomu neubližuje... (přinejmenším o NIC více než heterosexuál). Proto absolutně nechápu ten boj proti nim A že se proti tomu staví zrovna církve, které tak vehementně hlásají lásku... Bohužel podle nich asi právo na lásku mají jen vyvolení, jen ti "správní" lidé. Můžeš milovat, o.k., ale jen toho, koho je správné milovat. Tohle je přece šílený přístup, ne? Proč by homosexuál měl mít méně práv než heterosexuál. Jsou to lidé jako my, platí daně jako my... tak proč by nemohli uzavřít zákonný svazek s člověkem, kterého milují? No proč? Protože by pak někdo mohl chtít pojmout za ženu pětiletou holčičku? Bože, to je argument hodný myslící bytosti...

    superkarma: 0 17.01.2006, 21:49:47
  6. avatar
    [219] Meander [*]

    Samuel: "Vždy jen směrem do zadu, nikdy směrem do předu." Aha, takže písmo do našich barbarských krajů přinesli nejspíš ufoni...

    superkarma: 0 17.01.2006, 15:52:18
  7. [217] Tobbi [*]

    david.lister: proc cirkev neni zajmovy spolek ? z meho pohledu je to klub lidi kteri v neco veri. ja znam klub lidi kteri veri, ze postavi auto na vodu s minimalni spotrebou ...

    No, a křesťani jsou zase klub lidí, kteří věří na člověka, co tu vodu uměl měnit ve víno


    superkarma: 0 16.01.2006, 23:08:21
  8. avatar
    [216] Exupery [*]

    Vivian: No já si teda osobně myslím, že pedofil se se svou sexuální orientací rodí stejně jako homosexuál, jenom bohužel není možný mu to povolit, vzhledem k tomu, že jde právě o děti. Trestně postižitelná snad není samotná pedofilie, ale zneužívání dětí, ne? Pokud se pokusím vžít do kůže pedofila, tak mu teda fakt nezávidím, kdyby mě někdo tvrdil, že nesmím souložit s mužskejma a dokonce mě za to zavírat, tak bych z toho byla dost špatná. Pro mě třeba ne, ale pro někoho, kdo má ten svůj druh sexuální orientace víc vyvinutej, jako že je náruživější, by to bylo na sebevraždu. To samý sadisti, taky jim těžko někdy dovolíme, aby si svý potřeby v pohodě ukájeli, i když tam už je to o něco jednodušší, páč existuje i dospělý masochisti, který to s nima třeba budou dobrovolně dělat, a to je pak podle mě v pořádku.
    Nicméně taky nevidím logiku v těch církevních tvrzeních o důsledcích přijetí toho zákona

    superkarma: 0 16.01.2006, 22:47:42
  9. avatar
    [215] mutina [*]

    *Kotě*: Katolická církev sice životy většiny lidí neovlivňuje, ale zcela evidentně by ráda ovlivňovala. Proč? Církev je záruka hodnot? Jejich, ne našich.

    superkarma: 0 16.01.2006, 22:33:14
  10. avatar
    [213] Šupitopresto [*]

    NiKina: Viď?! Ani bych nevěděla o jaké literární klenoty přicházím, a to ani nemusím na příslušné čtecí auditko

    superkarma: 0 16.01.2006, 17:00:09
  11. avatar
    [212] Šupitopresto [*]

    Suzanne: k politice jsem se ještě nedostala(kromě těch komunistů, tedy), takže tenhle názor sdílím mimo jiné taky!

    superkarma: 0 16.01.2006, 16:50:27
  12. avatar
    [211] RenataP [*]

    Šupitopresto: No vidíš, dnešní diskuze ti ještě rozšíří obzory o novou četbu

    Jo nevím, jestli to už tady padlo, mám stejně dojem, že církev je ve skutečnosti strašně SOBECKÁ Nebo ne ?

    superkarma: 0 16.01.2006, 16:50:23
  13. avatar
    [210] Suzanne [*]

    Vivian:

    superkarma: 0 16.01.2006, 16:37:20
  14. avatar
    [209] Suzanne [*]

    Nemám ráda žádnou politickou stranu, která příliš kecá lidem do života. Tudíž ani církev

    superkarma: 0 16.01.2006, 16:36:25
  15. avatar
    [208] Šupitopresto [*]

    Tak jsem zpátky z knihovny. Mika Waltariho o inkvizici mám zamluveného

    superkarma: 0 16.01.2006, 16:32:46
  16. avatar
    [207] Vivian [*]

    V argumentech těch církví nevidím žádnou logiku, nedávají mi smysl...

    Proč tak strašně bojují proti tomu, aby homosexuálové měli stejná práva jako všichni ostatní lidé? Jsou to snad podlidé? A jak vůbec přišli na to, že narodit se jako homosexuál je hřích? A jak přišli na to, že ta nová zákonná úprava je špatná proto, že nezvyšuje porodnost (logika?)? A jak přišli na to, že to bude mít za následek úpdaek morálních hodnot (logika)?
    A jak přišli na to, že nahrává "pedofilům a jiným sexuálně orientovaným menšinám"? Copak pedofilie je taky jen přirozená sexuální orientace?? Už to není trestně postižitelná deviace? A od kdy? Copak oni opravdu věří, že když dáme homosexuálům stejná práva jako heterosexuálům, dáme pak časem taky pedofilům právo uzavírat manželství s malými dětmi? Tady asi někdo spadl na hlavičku...
    Bůh nás chraň před takovými zkostnatělými tmáři, jejichž názory se od středověku nezměnily... Jak mohou mít plná ústa "boží lásky" a zároveň šířit takové nenávistné bludy?

    superkarma: 0 16.01.2006, 16:32:24
  17. avatar
    [205] Bába Bára [*]

    Anouk: Myslím, že tenhle systém platí ve Francii a v Rakousku, ale nechci to tvrdit (možná je to v jiném evropském státě). Ale právě o tomhle systému se mluvilo u nás v souvilosti s odlukou církve od státu.

    superkarma: 0 16.01.2006, 16:28:16
  18. avatar
    [204] Anouk [*]

    a....: Ale to ja prece vubec nezpochybnuju Reagovala jsem na placeni cirkve vericimi v jinych zemich

    superkarma: 0 16.01.2006, 16:26:31
  19. avatar
    [203] Bába Bára [*]

    damanka: Bacha, spousta spolků, tvářících se jako církve, jsou prostě více či méně nebezpečné sekty. A i když vzývají téhož boha, s klasickou církví (ať už katolickou, nebo protestantskou) nemají moc společného (i když to navenek tvrdí)

    superkarma: 0 16.01.2006, 16:26:10
  20. [202] a.... [*]

    Anouk: tam ovšem církvi nikdo nevyvlastnil majetek

    superkarma: 0 16.01.2006, 16:24:23
  21. avatar
    [200] Anouk [*]

    Bába Bára: Nevim jak jinde, ale v Nemecku to neni tak, ze ti stat strhne dan tak jako tak Verici proste plati dan navic Jen nevim, jestli to je fixni castka nebo urcita cast platu.

    superkarma: 0 16.01.2006, 16:22:03
  22. avatar
    [199] Bába Bára [*]

    david.lister: Jasně, to je opravdu věv názoru. Ale Rath nebo Paroubek můžou v současné době napáchat na mé osobní svobodě neskonale víc škody než celá církev.

    superkarma: 0 16.01.2006, 16:03:27
  23. avatar
    [197] Bába Bára [*]

    david.lister: Předpokládám, že ač ateista, desatero aspoň povšechně znáš. A právě na něm jsou už 2 tisíce let založeny principy naší kultury. Bez něj by naše společnost byla dost odlišná. A kořeny vlastní kultury jsou něco, co by lidé měli považovat za víc, než nějaký koníček (třeba zahrádkáře)

    superkarma: 0 16.01.2006, 15:57:41
  24. avatar
    [196] Bába Bára [*]

    Jo a ještě k tomu placení církve věřícími, jak to funguje v jiných zemích. To znamená, že o části daní, které mi zaměstnavatel tak jako tak strhne, se já osobně rozhodnu, že půjdou na konto té které církve. Opravdu si myslíte, že když tahle část daní půjde církvi, bude to o tolik horší, než když se z ních zaplatí třeba poslanecké výhody nebo inzeráty ministra Ratha? Já bych teda byla radši, kdyby šly na ty kostely. Myslím, že to je jeden z důvodů, proč si tenhle způsob financování církví stát nepřeje.

    superkarma: 0 16.01.2006, 15:53:40
  25. avatar
    [195] Odemětobě [*]

    Meander: použila jsi výstižné označení.Tak překroucené dějiny se asi nikde jinde nevyučovaly.Bohužel moje děti se zase učí zoufale málo novodobé české dějiny,prezident Novotný je pro mě mimozemšťan.

    superkarma: 0 16.01.2006, 15:52:05
  26. avatar
    [194] Meander [*]

    david.lister: Na ztracenou generaci jsme moc mladí http://en.wikipedia.org/wiki/Lost_Generation
    Cimrmana nemám najetého

    superkarma: 0 16.01.2006, 15:49:26
  27. avatar
    [190] Bába Bára [*]

    Kelly: No od toho snad město je, aby z daní, která od nás vybere, "dotovalo" různé skupiny lidí. Někdo ocení zimní stadion, jiný radši kostel. Je snad něčí zájem "hodnotnější" než jiný?

    superkarma: 0 16.01.2006, 15:46:44
  28. avatar
    [189] Meander [*]

    Koukám, že odpustky je to jediné, co si naše zmršená generace z dějepisu pamatuje

    superkarma: 0 16.01.2006, 15:44:14
  29. avatar
    [187] Kelly [*]

    Kocicka 161: ... nedotuje? A jak teda nazvat to, že naše město ze svého rozpočtu - tedy z daní všech občanů - přispělo značnou částkou!!! ke stavbě úplně nového kostela v jednom z našich obvodů.
    Darem? Asi jo. Asi si tak naši představitelé města asi zaplatili odpustek z daní nás všech, jako by nebylo něco potřebnější do čeho ty prachy vrazit. To je to, co nás tady žere, víš?

    superkarma: 0 16.01.2006, 15:41:51
  30. avatar
    [184] Suzanne [*]

    Věřím v Boha. Nejsem v žádné církvi. Cítím to stejně jako zonan v č.71.

    To mi připomíná, jak jedna "věřící" spolužačka na VŠ při přednášce z historie teatrálně povstala a křičela - já protestuji! Když se udivená přednášející zeptala proti čemu, spolužačka začala povídat, že je nám církev předkládána jako zlá instituce, která se snažila ovládnout svět. Přednášející na to, že ale ona nemluví o církvi, prostě nám shrnuje dějepisná fakta.
    Názory níže mi připadají stejně přecitlivělé jako ona spolužačka. Jako kdyby v dějinách neexistovala snaha církve vše ovládnout, odpustky. Jako kdyby v církvích neexistovali lidé, kteří se chovali velmi světsky s plnou hubou filozofie. Církev funguje v podstatě stejně jako každá jiná organizace, horší je jen to, že se ohání tím, že je "lepší". Ohání se tím, co se nedá prokázat, takovým - co kdyby. Je to politické těleso opředené aureolou filozofie.

    ad diskuse - Na každou větu druhých je nejlepší křičet - kolik jsi toho četl, že si máš tu drzost mít tento názor

    superkarma: 0 16.01.2006, 15:36:51

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme