Bulvár

Reforma z druhé strany


Chtěla bych reagovat na článek „Co nám přinese reforma". Každý má obavy z poplatků u doktora, které nás čekají po Novém roce. Já zatím nemám děti, nebývám moc nemocná, takže mám obavy z úplně jiné věci, co se týče reformy ve zdravotnictví.
Jsem zdravotní sestra pracující na operačním sále, takže se mně vybírání ambulantních poplatků vyhne, ale sloužím na našem oddělení pohotovostní služby a jsem zvědavá, jak celá reforma bude fungovat. Za každé ošetření mám vybírat 90 Kč, mi řekněte, kdo tuhle cenu vymyslel. Vidím to tak, že budu do práce chodit s pytlíčkem desetikorun. Ne každý člověk návštěvu lékaře plánuje, nemusí mít u sebe drobné, a když přijde třeba s tisícikorunou, kde já ji třeba v noci budu rozměňovat? To už mi náš ministr asi neporadí.

A co takový bezdomovec, ošetřit ho musíme, ale 90 Kč zaplatíme za něj? On se nám může na nějaký dlužní úpis vykašlat. No myslím si, že celá reforma stojí za dvě věci, ať jsme v pozici pacienta nebo zdravotníka. Výhodné je to snad jen pro našeho ministra zdravotnictví.
Katka1984
Milá zdravě rozhořčená Katko1984,
uvidíme, kolik podobně postižených" pracovníků ze zdravotnictví se ozve.
A vám posílám 500 bodů do VVS.
   
27.11.2007 - Společnost - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [63] Bébina [*]

    Vsak se neboj. Pocitam s tim, ze nejpozdeji do 5ti let nam ty platby pekne zaokrouhli. U doktora 50Kc, v nemocnici 100Kc a za pohotovost 150Kc a jeste nam reknou, ze je to pro nas ulehceni, abychom nemuseli hledat drobne.

    superkarma: 0 28.11.2007, 09:39:16
  2. [62] A.linka [*]

    nějak bylo,nějak bude

    superkarma: 0 27.11.2007, 23:45:23
  3. [61] ulmanka [*]

    Ahoj KAČKO,jsem taky sestra ,mám stejnou obavu.Alkoholici,fetáci,naše menšina atd si zas najdou cestu,jak se placení vyhnout.Myslím že to bude hodně veselé.Vždyt se ještě pořádně neví,jak se to bude realizovat.Stejně na to doplatí jen Ti slušní.

    superkarma: 0 27.11.2007, 22:48:40
  4. avatar
    [60] kalča [*]

    Pardon - minimum

    superkarma: 0 27.11.2007, 22:09:35
  5. avatar
    [59] kalča [*]

    elenkas: Akorát, že smát se bude minumum lidí.

    superkarma: 0 27.11.2007, 21:56:00
  6. avatar
    [58] Kassy [*]

    gentiana (41): No já nevím, ale myslíš, že soukromý specialista má nějakou účtárnu?

    superkarma: 0 27.11.2007, 21:46:44
  7. avatar
    [57] paji [*]

    elenkas: taky si myslím!

    superkarma: 0 27.11.2007, 20:54:48
  8. [56] elenkas [*]

    reforma ještě bude legrace....

    superkarma: 0 27.11.2007, 20:53:40
  9. [55] Reni [*]

    Myslím si, že s lušní lidé nic zneužívali. Co alkoholici a z drogované. Na ty zase budeme doplácet?

    superkarma: 0 27.11.2007, 20:36:40
  10. avatar
    [54] Lesana [*]

    Jj, jak psala Ťapina - když jdu se psem na veterinu, tak si taky beru peníze a zatím se mi nestalo, že by mi veterinář nedokázal vrátit. Ostatně, i u svých lékařů (zubař, děckař, gyndař) občas něco platím hotově a zatím se mi nikdy nestalo, že by doktor nebyl na hotovostní platbu připraven. Jednou se mi stalo, že mi manžel nečekaně vybral peněženku, já na účtě ani korunu a na ráno jsem byla i se všemi třemi haranty objednaná k zubaři. No, ošetřila nás, všechny. S omluvou jsem si od ní vzala číslo jejího účtu a peníze jí poslala asi s týdenním zpožděním, když mi na účet dorazil rodičák. Přijala to s pochopením, nebyla jsem první.

    MMCH nedávno jsem se omylem dostala do diskuze současných těhulí, kde jedna popisovala svoji zkušenost od svého gyndr: přijde, nakluše k nějakému automatu, hodí do něj desetikačku, z automatu vyjede lísteček s váhou a tlakem, a teprve pak může do ordinace

    superkarma: 0 27.11.2007, 20:35:48
  11. avatar
    [53] Ťapina [*]

    alušenka: Protože paní doktorka nebyla na platby připravená. Ten, kdo přijímá platby od klientů pravidelně, se postará o to, aby měl drobné

    superkarma: 0 27.11.2007, 19:59:26
  12. avatar
    [52] alušenka [*]

    gentiana: no pozor, bylo mi strašně zle, manžel mě vezl na pohotovost, zvracela jsem celou noc, z nervů, paní doktorka mě vyšetřila a povídá, mám tady zrovna prášek, co vám hned uleví, ale stojí 90 kč, tak hurá, sem s ním, jenže my měli u sebe jen 1000Kč, no, paní doktorka mi prášek nedala a já musela čekat další 4 hodiny, než se otevře lékárna , takže obavy o dorbáky jsou bohužel namístě

    superkarma: 0 27.11.2007, 19:56:02
  13. [51] gentiana [*]

    Samík97: Tohle je běžná bolest špitálů. Nejen problém 'jednoho umolousance po revoluci'.....
    Ale buďto jsme civilizovaní nebo ty, kdo u sebe nemají doklad o pojištění budeme házet do řeky rovnou - co se ti líbí víc?
    martinik: Jo. Pěkně prosím nastavit systém tak,aby si pojišťovny mohly doopravdy konkurovat a aby mohly nabízet různé pojistné plány.

    superkarma: 0 27.11.2007, 18:58:14
  14. [50] Samík97 [*]

    Po revoluci ošetřovali na pohotovosti v Praze umolousaného ,asi pod vlivem alkoholu či drog zraněného člověka.S napětím pak sledovali když se probíral, jakým jazykem promluví- tedy jestli jim jejich péči pojišťovna zaplatí...

    superkarma: 0 27.11.2007, 18:19:43
  15. [49] martinik [*]

    Však oni to budou brzo novelizovat, ono to totiž stejně nebude fungovat.

    superkarma: 0 27.11.2007, 17:58:50
  16. avatar
    [48] Dášule [*]

    Moc by mě zajímalo, na kolik vyšla ta pitomost s názvem Návod na použití českého zdravotnictví s rádoby vtipným úvodem a přiblblými obrázky a kolk těch třicetikorun dostal její autor. A automaty - kolik lidí bude muset přijít k lékaři než se zaplatí.

    superkarma: 0 27.11.2007, 17:53:58
  17. avatar
    [45] LudPa [*]

    Vždyť se to zachvíli zase změní,tak nezoufejte,bude hůř.

    superkarma: 0 27.11.2007, 17:24:44
  18. avatar
    [44] Láska [*]

    Myslím,že hodně věcí je nedořešených

    superkarma: 0 27.11.2007, 17:19:15
  19. avatar
    [43] Ťapina [*]

    aiša: Už bys ho podle všeho dávno měla mít Přesně takhle se vzdychalo, když začaly kovové dvacky a padesátikoruny, že se budeme muset vrátit k měšcům. Tak jak to, že se vzdychá zas? Lidstvo má být vybaveno

    superkarma: 0 27.11.2007, 17:00:44
  20. avatar
    [42] aiša [*]

    pořídíme si sáčky na drobný,

    superkarma: 0 27.11.2007, 16:33:09
  21. [41] gentiana [*]

    Ach běda, běda, nebohý personál v ordinacích, jak si s tím poradí? Co je tak komplikovaného na tom, že ráno zajdu do účtárny a nechám si rozměnit tisícovku na desetikoruny?
    Neznám doktora, kde by se za něco neplatilo tak jako tak, z čehož vyplývá, že v každé ordinaci je kasička a blok stvrzenek. Jistě někdo vymyslí předtištěné, aby nebohý k smrti udřený a týraný personál nemusel pokaždé vypisovat Ošetření - 30. Nebo se na to dá udělat štempl.

    Prostě někdo nutně musí skučet, aby skučel. A kvůli blbinám.

    superkarma: 0 27.11.2007, 16:24:53
  22. avatar
    [40] ZP [*]

    jestli má někdo zájem o víc informaci ať si otevře www.idnes.cz
    mělo dy to tam byt.

    superkarma: 0 27.11.2007, 16:18:24
  23. avatar
    [38] Ťapina [*]

    tortora: Dneska už existují i automaty, co berou bankovky nebo karty Když je můžou mít v parkovacích domech, tak v nemocnicích taky.

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:48:06
  24. [37] kaataa [*]

    Nebo si to bude mozne predplatit

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:38:32
  25. [36] hajt [*]

    pěkný článek, úplně s autorkou souhlasím, je to pěkná pitomost, vybírat za každou pitomost

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:38:03
  26. [35] kaataa [*]

    tortora: Jo, jo . Porad u sebe budeme muset mit drobne neco jako KPZ, ale bude to na drobne

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:37:20
  27. avatar
    [34] Katka1984 [*]

    My bychom potřebovali spíše hlídače trezoru, protože každá ordinace bude od nového roku nacpaná pěnězi. Máme na chodbě v práci automat na kafe, který co chvilku někdo vykrade, jednou nám málem ukradli počítač z kartotéky na pohotovosti a co až tam bude trezor plný peněz.

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:36:04
  28. avatar
    [33] emkop [*]

    Hlásím se na brigágu do zdravotnictví.Nová funkce:U POKLADNY STAL.

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:33:40
  29. avatar
    [32] tortora [*]

    že prý budou v nemocnicích automaty člověk vhodí 30,- nebo na pohotovosti 90,- vyjede mu kontrolní ústřižek ve dvojích provedení,jeden si schová,druhý odevzdá sestře a pak může být teprve ošetřen,to aby člověk tahal prasátko s sebou kdo má mít furt drobný a když někde spadnu o víkendu a budu muset na pohotovost a nebudu mít drobný,tak mě nechají scípnout???

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:33:35

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] Ťapina [*]

    Simba: A že by většina doktorů už teď neměla počítačový program, který umí zpracovat i přímé platby v ordinaci? Jenom se naučit používat i tuhle funkci, to je celé

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:27:40
  2. avatar
    [30] Simba [*]

    Aloren: No, tak strašně je to nezatíží, já bych jim zase nevěřila všechny ty stesky ... Určité poplatky inkasuje sestřička v ordinaci stejně už nyní, tak jich bude víc. Papírování? To dělá každý podnikatel, taky se to musí stihnout.

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:25:40
  3. avatar
    [29] gwen [*]

    Ťapina: Hezčí a také lepší vybavení než pro lidi. Můj pes má lepší zdravotní péči než já a to včetně úsměvu.
    Ne jak posledně ta hnusná sestra na retgenu. Jo, kdyby byla živa z mých peněz, které by dostala ihned na ruku po vyšetření, tak by si to asi nedovolila, že.

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:23:38
  4. [28] kaataa [*]

    Mozna by se dalo platit kartama pak bychom nemuseli nosit drobny.

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:22:57
  5. [27] petravoj [*]

    Mě na tom nejvíc štve, že ty peníze spolkne celá ta mašinerie nebo pojišťovny. A mám strach, někteří zdravotníci budou ještě méně příjemní než dosud.P

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:19:50
  6. avatar
    [26] Ťapina [*]

    Aloren: Pokladnička stojí něco kolem 200 Kč

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:17:34
  7. [25] anetka [*]

    pěkně zdvojit kapsy aby ten nápor drobnejch vydržely

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:16:08
  8. avatar
    [24] Ťapina [*]

    gerda: Počítám, že lékařská komora zařídí nějakou možnost vymáhat pohledávky hromadně, aby se to vyplatilo. Není to nejmenší problém.

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:15:47
  9. avatar
    [23] Ťapina [*]

    Hmmm. Já nemusím účtovat klientům 90 Kč, ale někdy třeba 214,-. Hodně lidí chodí s tisícovkama a kde já to mám pořád rozměňovat? Ne vždy se návštěva veterináře plánuje, kolikrát člověk u sebe nemá peníze, když se jeho zvířeti něco stane. Ošetřit ho musím a asi to zaplatím za něj? Kolikrát se mi můžou na nějaký dlužní úpis vykašlat. Ale jelikož to stav veterinární takhle praktikuje odnepaměti, tak to asi zas takové drama nebude, že? Možná po reformě už nebudou moji klienti říkat "téda, vy to tu máte hezčí než v ordinacích pro lidi"

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:13:59
  10. avatar
    [22] Aloren [*]

    Ano, reforma ve zdravotnictví opět zatíží doktory papírováním, vyučtováním, budou si muset pořídit pokladny , nebo snad do každé ordinace trezorky ???Kolik času jim pak zbyde na léčbu samotnou...???

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:13:25
  11. [21] klarka66 [*]

    odedneška budu nosit sebou v kapse drobných 90 Kč. Co kdyby...

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:10:25
  12. avatar
    [20] jochova [*]

    Kačí

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:09:07
  13. [19] menhet [*]

    Ačkoliv nepracuji ve zdravotnictví, také už jsem se nad tím zamýšlela, jak to vlastně bude vypadat z té druhé strany. Docela jsem se trefila.

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:06:18
  14. avatar
    [18] grapa [*]

    kominice: Trefila jsi hřebíček na hlavičku

    superkarma: 0 27.11.2007, 15:04:47
  15. avatar
    [17] kominice [*]

    Bude to veselé!!!! Za chvíli zpoplatní školní docházku a budem národ magorů.Jak říkám bič na ty pacholky co si válí kou.e ve sněmovně.A senát to samé.Pusťe mě na ně!!!!!!!

    superkarma: 0 27.11.2007, 14:54:30
  16. avatar
    [16] Ctverajda [*]

    Manžel pracuje jako řidič záchranky a tam na nějaký vybírání 90 Kč nezbývá čas, takže to myslím bude fungovat tak, že peníze bude po dotyčném pacientovi vymáhat zpětně pojišťovna. To znamená další papírování navíc.

    superkarma: 0 27.11.2007, 14:50:33
  17. [15] kominíček [*]

    Se zavedením poplatků souhlasím, reforma zdravotnictví je důležitá, jenom to řešení mi připadá nešťastné.

    superkarma: 0 27.11.2007, 14:43:44
  18. [14] standa1 [*]

    Katka 1984: Jo a je pravda, že dost lidí nad tou 10 kačkou mávnou rukou, tím myslím ti majetnější, a ty budeš mít konečně i vedlejší příjem ... :o))))

    superkarma: 0 27.11.2007, 14:37:21
  19. avatar
    [13] reditelka [*]

    Je to pitomost chtít tohle od zaměstnanců ve zdravotnictví, dobře se to vládě rozhoduje, když jí se nic z těch pitomostí nedotkne.

    superkarma: 0 27.11.2007, 14:36:16
  20. [12] standa1 [*]

    KOminíček: Správná otázka, nechá mě bez ošetření nebo dokonce i umřít, když nezaplatím?

    superkarma: 0 27.11.2007, 14:36:01
  21. avatar
    [11] gerda [*]

    kominíček: když nebudeš mít na zaplacení, dáš to příště. Když nebudeš chtít zaplatit z principu, ošetřit tě musí, ale na příště tě už asi neobjedná. Soudně to po tobě vymáhat asi nebude, to by se dost nevyplatilo

    superkarma: 0 27.11.2007, 14:02:29
  22. [10] kominíček [*]

    Napadá mě otázka: Co se stane, když nezaplatím? Je povinností lékaře i přesto mě ošetřit? Nechtěla bych být od ledna v kůži lékařů.

    superkarma: 0 27.11.2007, 14:00:21
  23. avatar
    [9] gerda [*]

    oalison: myslím, že i to je důvod zavedení poplatků, regulace nežádoucích. Opravdu bylo hodně nepříjemné být s takovým špinavým páchnoucím a bůhvíčím zamořeným člověkem v jedné čekárně.Ostatně, bezdomovci budou mít svou vlastní ambulanci s lékařem, tam to určitě nějak vyřeší.

    superkarma: 0 27.11.2007, 13:55:21
  24. avatar
    [8] oalison [*]

    Myslím že není problém zavést malou pokladnu aby bylo na vracení zpátky a s těmi bezdomovci? No to bude těžký ale třeba nebudou chodit když budou vědět že mají platit.

    superkarma: 0 27.11.2007, 13:53:09
  25. [7] gabra11 [*]

    S tímhle souhlasím

    superkarma: 0 27.11.2007, 13:48:28
  26. avatar
    [6] gerda [*]

    Nějak jsem si vzpomněla na Vávrovu husitskou trilogii, jak v Janu Husovi kazatel plamenně káže proti odpustkům: "chceš pokřtít dítě? Zaplať! Chceš pohřbít matku? Zaplať!" - nevím, jestli cituji přesně, ale v tom duchu to je. No, a tak nějak mi připadá to navrhované zdravotnictví - na ničem nezáleží, ale na penězích všecko. S husity máme společného už pramálo, takže žádná revoluce nehrozí a budeme jen disciplinovaně cálovat

    superkarma: 0 27.11.2007, 13:47:31
  27. avatar
    [5] Wanda [*]

    Každá reforma má rub i líc. Třeba ubyde front u lékařů a přestanou tam chodit symulanti, ale na druhou stranu pro lidi, kteří jsou nemocní a chodí pravidelně k lékaři je to pěkně sprosté.

    superkarma: 0 27.11.2007, 13:46:12
  28. avatar
    [4] blesksoft [*]

    já lituju ty doktory - každej se na ně bude rozčilovat a oni za to nemůžou a ještě dostanou pokutu když nebudou peníze vybírat

    superkarma: 0 27.11.2007, 13:45:38
  29. avatar
    [3] evadolezalova [*]

    jo jo Katko1984, od ledna budeš dostávat tringelty jako třeba v hospodě

    superkarma: 0 27.11.2007, 13:43:54
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    já si myslím, že je to nastavené velice správně. Spousta pacientů bude v situaci, ze bude toužit po jediném - zbavit se bolesti, a nad desetikačkou mávne rukou s tím, že "to je dobrý". Od lidí v bezvědomí stejně nelze peníze chtít, tak jaké starosti?

    superkarma: 0 27.11.2007, 13:38:17

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme