Bulvár

Redakční blog: Britka Freya je doma – pomohly mi čtenářky

 

20. 8. 2008 - 10:30 hod - Vyrostla jsem mezi zvířaty (včetně sourozenců) a v tomto trendu jsem i pokračovala v dospělosti. Kromě dětí jsem v pražském bytě vlastnila chvílemi i několik koček najednou, psa (hnedle několik), a protože genetika je neúprosná, později mimo svou vůli rovněž hady, křečky, morčata i potkana. Mezi želvou a kanárem jsme měli žábu a různé jiné zástupce naší i světové fauny. O zvířatech u nás by se daly psát romány. Naštěstí si děti nepřinesly nikdy do bytu nic jedovatého. I když to tak jednou vypadalo. Ale o tom zítra. Rovněž jsem si pořídila ptáka, který byl šílenec, a také na to chudák umřel. Ale o tom třeba pozítří.

Dnes bych ráda poděkovala čtenářkám, které mi pomohly, když jsem si do nového příbytku, daleko od původního domova, rozhodla pořídit čistokrevnou  Britskou kočku v černé verzi. Mohla bych se spokojit s kočkami varnsdorfskými, které venku krmím, nebo několika psíky, kteří občas zavítají i v noci sem do kanceláře ve chvíli, kdy sepisuji horoskopy a vyděsí mě k smrti. Chtěla jsem ale nějakého kočičího miláčka domů, jak jsem zvyklá. Na toulavou kočičku „collor point Varnsdorf“ se Radek ale moc přívětivě netvářil. Nutno říci, že z mého nápadu kočku si koupit také nelezl blahem po zdi, ale svolil. Trochu jsem ho vydírala různě zmuchlanými formami svého obličeje.

 

Netušila jsem ale, že chovem této barevné varianty se u nás zabývá minimum chovatelů. Když jsem obvolala ty, které jsem našla na netu, bylo mi buď řečeno, že chovají jiné barevné varianty, nebo právě neměli koťátka. V duchu úsloví „holá huba líný neštěstí“ jsem se svěřila pod článkem. Velmi mě překvapilo, s jakou ochotou mi čtenářky posílaly odkazy na chovné stanice. Ještě jednou děkuji. Mám díky vám malou, kouzelnou Freyu. Dovezli mi ji chovatelé až ze Sedlčan.

Celkem drahý bubák

Chuděrka byla tak vyděšená cestou, protože kočky opravdu jen velmi nerady cestují, že se uhnízdila pod kuchyňskou linkou, kde vytrvale seděla skoro dva dny. Z té tmy jí koukaly pouze ty veliké, krásné oči, což bylo působivé. Radek se nechal slyšet, že je to „celkem drahý bubák“.

Jakoby nic včera vypochodovala z úkrytu a od té doby se od nás nehne na krok. Pouze když pořádá trestné výpravy po bytě, tak se od nás chvíli vzdálí. Je to doslova ukecaná kočka. Neustále si pomňoukává nebo vykřikuje. Už stihla viset na kabelu od antény, spadnout do kýblu s vodou (když se pokusila o akrobatický kousek na mopu), sežrat vosu a zamotat se do připravené koudele pod dřezem. Radkova původní nelibost vůči kočce je ta tam. Když si myslí, že se nedívám, chodí a šišlá pod stůl: „Kde ses ty malá celná divosko?“ J

   
20.08.2008 - Společnost - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [290] cicinka [*]

    Tak teď mě napadá holky,že byste měly kastrovat i Vaše psí chlapáky.Nedávno jsem se dozvěděla jak pes po styku trpí.Podle mého.A být vámi,tak tohle bych nedopustila.Ono se to totiž stalo jednomu toulavému psíkovi ráno na naší ulici,ted yvlastně na silnici.A šíleně tu řval,že jsem po noční tehdy nemohla usnout.A říkala jsem si bože kdo tu trápí pejsky.A on to byl následek sexu.No toto.....to bych zakázala.

    superkarma: 0 21.08.2008, 15:01:37
  2. avatar
    [289] Lilinka [*]

    No ty vole!

    superkarma: 0 21.08.2008, 14:58:28

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [288] Lukáš Čejka [*]

    Simba: dik a mej se fajn

    superkarma: 0 21.08.2008, 14:19:20
  2. avatar
    [287] Simba [*]

    lukas.cejka: a i tobě hodně radosti s Chuckym .. dík za diskuzi, jdu vydělávat na granule

    superkarma: 0 21.08.2008, 14:16:53
  3. avatar
    [286] Simba [*]

    lukas.cejka: jo, to prý bosíci dělají taky, vše se jim musí říct 1000x :) ..ale minimálně od dvou let už jsou prý v pohodě. Tak vyhlížím k světlým zítřkům. :)

    superkarma: 0 21.08.2008, 14:08:13
  4. avatar
    [285] Lukáš Čejka [*]

    Simba: nas byl taky takovej - jak jsou mlady tak porad jen koukaj jak te oblafnout - takze kdyz jsem ho volal na louce tak se nejdriv zacal rozhlizet, pak nadskakovat jako klokan, aby videl pres travu, jestli ho nechci osidit o nejakou srandu
    ale jak pises, v naproste vetsine jsou strasne laskavy a hravy, ale prijit stejne musi, psa nedobehnes

    superkarma: 0 21.08.2008, 14:05:01
  5. avatar
    [284] Simba [*]

    lukas.cejka: labradorku tu máme v sousedství jednu, rok a půl starou, krémovou ... viděla moje štěndo, utrhla pánovi karabinku na voditku, doskákala k nám a já jsem jen slyšela, jak její páníček pokrčil rameny a napůl odevzdaně, napůl nešťastně řekl "Tak a teď už nepříjde, už ji nechytnu" ... a fakt, absolutně na volání nereaguje, asi jí vodí jen na vodítku. Sousedce se stalo to samé, viděla její děti, zase se mu urvala (asi má vodítka druhou jakost :)) a pán navrhl, ať mu jí chvíli pohlídá, že jí stejně on nechytne, že fenka je moc chytrá a na zavolání nepříjde. Ale že on si dojde pro auto a přijede a ona jak uvidí auto, tak k autu příjde. No pochopíš to? Ještě, že je to labrador, přívětivé plemeno :)

    superkarma: 0 21.08.2008, 14:00:48
  6. avatar
    [283] Lukáš Čejka [*]

    Simba: to je dobre, tak at je zdravej a mas z nej jenom radost

    superkarma: 0 21.08.2008, 13:58:01
  7. avatar
    [282] Simba [*]

    lukas.cejka: dík Jinak k dnešnímu tématu, kastrovat ho nebudu, naopak doufám, že mu holky budou rády platit

    superkarma: 0 21.08.2008, 13:54:45
  8. avatar
    [281] Lukáš Čejka [*]

    Simba: uz vim, davala si sem ty fotky, vypada krasne

    superkarma: 0 21.08.2008, 13:49:01
  9. avatar
    [280] Simba [*]

    lukas.cejka: harlekýna beaucerona, s PP (ale to nebylo podstatné, chtěla jsem prostě jeho )

    superkarma: 0 21.08.2008, 13:46:53
  10. avatar
    [279] Lukáš Čejka [*]

    Simba: a co mas za stene ty?

    superkarma: 0 21.08.2008, 13:28:43
  11. avatar
    [278] Lukáš Čejka [*]

    Simba: cernyho labradora bez PP, 10 let, jmenuje se Chucky (ale po te panence ma jen jmeno )

    superkarma: 0 21.08.2008, 13:19:56
  12. avatar
    [277] Simba [*]

    lukas.cejka: co máš za hafana?

    superkarma: 0 21.08.2008, 13:17:29
  13. avatar
    [276] Lukáš Čejka [*]

    Simba: asi se nic neda delat
    Tereza se jmenovala jedna fila , co s ni chodil pan na louku kam chodime s nasim psem .

    superkarma: 0 21.08.2008, 13:11:04
  14. avatar
    [275] Simba [*]

    lukas.cejka: já vím, ty víš, ona nepochopí ... Takže budu muset to své prtě před její Terezou (zajímavé pro psa, že ) hlídat. A už vůbec nepochopím, že jí pouští navolno, když jí vůbec nezvládá.

    superkarma: 0 21.08.2008, 13:05:35
  15. avatar
    [274] Lukáš Čejka [*]

    Simba: ale udelat by to mela, jinak ma zadelano na problemy, protze se muze stat, ze jednou ji neuhlida ...

    superkarma: 0 21.08.2008, 13:01:07
  16. avatar
    [273] shb [*]

    lukas.cejka: 260, 269

    superkarma: 0 21.08.2008, 12:59:58
  17. avatar
    [272] Simba [*]

    lukas.cejka: ano, doporučovala jsem jí kontaktovat Desenského, ale nechápala o čem mluvím ..psycholog psů pro ní bylo víc neuvěřitelné jako život na Měsíci

    superkarma: 0 21.08.2008, 12:57:36
  18. avatar
    [271] Lukáš Čejka [*]

    Simba: ale ja prece nejsem odpurce kastrovani - vsak jsem to psal nekolikrat, ze osobne je mi to jedno, jen muj osobni pristup ke zvyratum je jiny - proste si to zvire neporidim pokud se nedokazu postarat o takove jake je
    proto nemam kone, dravce, vlka, hady, prestoze se mi libi, mam je rad, ale proste je mimo me moznosti se o ne radne postarat

    s tou pani to jen potvrzuje to co rikam - jeji syn si proste poridil psa a je zrejme, ze ho nikdy mit nemel, protoze ho absolutne nezvladl
    ta pani mu mela ,jako spravna matka,dat ihned pres hubu, bez ohledu na jeho vek

    jinak ta pani ma jeste sanci, jsou lide kteri se specializuji na "prevychovu" takovych nezvladatlenych psu, tak zkusit kontaktovat je

    superkarma: 0 21.08.2008, 12:52:31
  19. avatar
    [270] Simba [*]

    lukas.cejka: no zrovna dnes jsem totiž na procházce s mým štěndou potkala paní s kastrovanou fenou RR ... ta paní k ní přišla jak slepý k houslím, dovezl jí ji syn, už kastrovanou, fena nesnáší děti, vrčí i na dospělé a cizí psy.
    Tohle fakt není jen o pohodlí, vezmi si třeba kastrování hřebců, prostě nekastrovaní jsou někteří nezvládnutelní, nepoužitelní k práci, dostihům, vyjížďkám atd. Takže vykastrovat nebo utratit?

    superkarma: 0 21.08.2008, 12:42:19
  20. avatar
    [269] Lukáš Čejka [*]

    Simba: nekdo je kastruje - to taky nechapu, casto je duvodem i to ze se pak "uklidni"
    Na co ma mit takovej clovek psa nevim, proc si neporidi pakobylky, nebo neco jineho, co neni tak narocne

    superkarma: 0 21.08.2008, 12:34:59
  21. avatar
    [268] Simba [*]

    lukas.cejka: Psi se nekastrují?

    superkarma: 0 21.08.2008, 12:32:03
  22. avatar
    [267] Lukáš Čejka [*]

    Simba: vsak ja ti tvuj nazor nevyvracim, mam proste jen jiny a to co jsem navrhoval by se neprojevilo hned,ale az za nekolik let, stejne jako u psu a vim ze to neni 100% reseni (pohozena stenata jsou stale), ale ke zlepseni doslo

    Proc je odhazuji - protoze to jsou lemplove, kteri si poridili kocku jako hracku a nedomysleli vsechny potreby jejiho chovu

    Ostatne proti chovatelum kocek nemuzete z podstaty veci namitat nic, protoze byste pak sami nemeli co kastrovat

    superkarma: 0 21.08.2008, 12:26:50
  23. avatar
    [266] Simba [*]

    lukas.cejka: Kočky si hrají i mezi sebou :) Ach jo, tohle není jen o pohodlí člověka. Pro mne osobně je zodpovědnější přístup nechat kočku vykastrovat než aby 2x ročně měla vrh koťat, atd. Kdyby byla tak obrovská poptávka po koťátkách, existovaly by přeplněné útulky? Proč teda ti majitelé koček, nikoliv kastrátů, odhazují nechtěná koťata do popelnic, kanálů apod.? Hele, já vím, že chlapi prostě nesou kastraci čehokoliv strašně špatně
    Jo a k útokům na Míšu, máš pravdu, jsou to podpásovky a směšné. Pokud je rozhodnuta se o koťata i 2x ročně postarat, najít jim páníčky, i přes SOS tady :), pokud jí nebudou vadit případné zdravotní komplikace u toužící a nenakryté kočky, je to její věc. Byla jsem jednou z těch, kdo jí odkaz na možné kotě posílal. Pouze si stojím za tím, že kastrace není čistě pro pohodlí majitele a zdejší majitelky kastrátů mi v přístupu příjdou zodpovědnější.

    superkarma: 0 21.08.2008, 12:21:35
  24. avatar
    [265] Lukáš Čejka [*]

    gentiana: ja respektuju vas nazor, stejne jako repektuju nazor tech, kteri kocky proste berou se vsim a porizuji si je uz s tim ze budou mit kotata i jakej pro ne budou mit odbyt.Muj postoj k vlastnictvi zvirat je takovy, ze si ho clovek ma poridit jedine tehdy, kdyz se o nej dokaze postarat a mezi to nepocitam, ze si ho upravi.
    Trocha demagogie - proc kastrovat kocoura, kolik bude mit ten kotat?

    superkarma: 0 21.08.2008, 12:19:45
  25. [264] gentiana [*]

    lukas.cejka: No, hele, siamky jsou statisticky nejplodnější kočky, mají průměr tuším šest koťat na vrh, ale jedenáct malých hýzlíků není problém. No, takže šest průměrných, třikrát do roka.... a je tu osumnáct sladkých koťátek, z nichž některé jsou ve věku, kdy můžou mít vlastní potomčata. A za tři roky jsem po pás v kočkách.

    Nicméně, představte si, že by vaše žena (nemáte-li, tak třeba maminka) měla jedno děcko za druhým od puberty do předčasného úmrtí vyčerpáním s tím, že se bude živit tím, co si někde uloví nebo najde v popelnici a že jí občas někdo to děcko dekapituje a hodí na hnůj. Jestli si myslíte, že zviřátka jsou jenom biologické strojky, tak si poslužte. Můžete tento názor doložit citáty klasiků od Aristotela po Descarta, což o to. Pak si pořiďte cokoli a zamyslete se znova.

    superkarma: 0 21.08.2008, 12:09:07
  26. avatar
    [263] Lukáš Čejka [*]

    Simba: Lítání ptáků - kdyz mu pristrihnes kridla tak si nemusis delat starosti s tim jestli ti uleti, jestli ti bude litat po cleem byte a podela ho ..., je to proste o pohodli cloveka, ptak pak sedi na bydylku, prozpevuje a clovek co si ho poridil ma klid - to bylo to co jsem chtel naznacit

    superkarma: 0 21.08.2008, 12:01:18
  27. avatar
    [262] Lukáš Čejka [*]

    Simba: po kastraci je to kastrat - nemuze se rozmnozovat - schopnost reprodukce je jedna z vlastnosti, ktere maji spolecne vsechni zivi tvorove.
    Hrani si s clovekem, mazleni atd. jsou socialni navyky.

    superkarma: 0 21.08.2008, 11:57:10
  28. avatar
    [261] Simba [*]

    lukas.cejka: Nejen ke kočkám, řekla bych, že to patří k všem savcům tak nějak vůbec :) Lítání ptáků není tak nějak to samé, nebo jo? :) Myslíš, že po kastraci už kočka není kočka? Nemňouká, není hravá, nepřede, neškrábe nábytek, atd.

    superkarma: 0 21.08.2008, 11:51:43
  29. avatar
    [260] Lukáš Čejka [*]

    Simba: je jedno proc to delaji - proste to ke kockam patri
    ptakum taky nebudes zastrihavat kridla, protoze jinak ty previti litaj - ja proste jen tvrdim ze cely humbuk kolem kocek je zbytecny, kdyby k jejich chovu lidi pristupovaly jako pristupuji k jinym zviratum - kazde ma svoje
    jinak pokud je nemocna a kastrace pomuze tak to je celkem pochipitelny duvod a neni v rozporu s tim co jsem psal

    Ale ja nijak nemoralizuju, klidne vykastrujte vsechny kocky, jen me nastvalo, ze tu nektere ctenarky celkem hrube napadaj Misu, ktera pritom nic neudelala - proste se rozhodla, ze bude chovat kocku. Problem je zrejme v tom, ze se odmitla pripojit do kastracni ligy a rozhodla se ze bude chovat skutecne kocku a ne kastrata

    superkarma: 0 21.08.2008, 11:30:23
  30. [259] Danina1 [*]

    shb: Chtěla jsem říct něco podobnýho..moc sem nepřispívám, vetšinou to buď udělá někdo za mě, nebo mě přejde chuť. Ono - většinou odsuzují druhé pro odlišný názor ti, kdo si potřebují sami před sebou obhájit ten svůj. Je to z nejistoty a potřeby se schovat za dav a tím povyrůst. Souhlasím s Vámi, Michaelou i Lukášem. Připustit něco, je složitější, než to negovat. Říct o někom, že je debil, může prakticky jen debil sám. Mýlí se ale, pokud má pocit, že tím, jím být přestane.

    superkarma: 0 21.08.2008, 11:24:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme