Rodina

Reakce na článek Když láska k miminku nepřichází

 
Do redakce přišel dlouhý dopis jako reakce na
tento článek. Nechť si udělá obrázek každý sám.

Že bulvár píše nesmysly, dobře mu tak, to jeho čtenáři tak trochu tuší a počítají s tím. A v bulváru k obvyklé nehoráznosti přidají alespoň co největší fotky. Nebo že by dnes už prakticky všechno byl bulvár?
I seriózně se tvářící ženská internetová stránka www.zena-in.cz?

Nedávno tahle Žena-in vybídla k diskusi na téma „když láska k miminku nepřichází“. Použila dopis jedné čtenářky, která napsala: „…ten maličký uzlíček, který jsem držela poprvé v náručí, mi nic neříkal. Pečovala jsem o svou dceru, kojila ji, ale spíše automaticky. Neuronila jsem jedinou slzu na každým tím modrým pohledem, připadala jsem si jako robot. Nezanedbávala jsem ji, ale ani jsem nebyla štěstím bez sebe…“

„Odbornice“, psycholožka Alena Zapská, si asi již roky nepřečetla žádnou práci z oboru prenatální psychologie, protože by jinak nenapsala: „Často bývá pouto mezi matkou a dítětem idealizováno, a rodiče, kteří je nepociťují nebo je nenavázali hned v prvních minutách po narození dítěte, mají strach, že jde o něco nenormálního…,“  radí také oběť obětí medicínských porodů, a pak nesmyslně a vlastně pro současný vrchnostensky autoritativní způsob současného porodnictví typicky dodává: „…ale to není nic nenormálního. Zaplaví vás vlna lásky, to ano, ale velmi rychle ji vystřídá vztek a zuřivost vůči jeho pláči,“ píše dále, asi z vlastní zkušenosti, a svou „radu“ končí neuvěřitelným konstatováním, že „…je to normální, není to žádná civilizační ani jiná choroba.“

Uf. Tohle je naprostý nesmysl a rádoby odborné (omluvné?,  alibistické?) povyšování negativních důsledků nesmyslně medikalizovaných a odcizených dnes bohužel běžných porodů na normu.

Je to právě přítomnost lékařů, rutinní odcizené prostředí porodnic, a jsou to právě následné (a z hlediska jen asistentkou nebo dulou vedeného přirozeného porodu zbytečné) lékařské zásahy, např. používání silných opiátů jako utišujících léků, anestezie, nástřihy hráze, epidurální analgezie, dodnes stále jako nadstandard nabízený císařský řez a další, které přeruší obvyklý sled hormonálních procesů v těle rodičky. Když totiž porod probíhá v tichu, intimitě a šeru přátelského, nejraději domácího prostředí, první pohled do očí novorozence probudí v matčině těle erupci hormonů (především oxytocinu) a ten zajistí právě onu tak legendární, dříve obvyklou, hory přenášející mateřskou lásku.

Je-li ovšem porod přerušován nebo je-li rodička omámena, či dokonce uspána (a dítě za ni porodí porodník), ony miliony let evolucí cizelované procesy v těle ženy rodičky jsou narušeny, nebo k nim vůbec nedojde: důsledkem jsou stále běžnější psychické problémy v šestinedělí, tzv. poporodní blues, laktační a další psychózy. V té nejběžnější formě pak ženy pečují o své dítě, tak jako zmíněná čtenářka, „automaticky“, tedy nejsou „štěstím bez sebe“.

A místo, aby měly možnost se dovědět, v čem byla chyba, aby se jí při příštím porodu vyhnuly, dočtou se jen, že „je to normální“.

Je nejvyšší čas, aby různí ti málo či vůbec neinformovaní žurnalisté a „odborníci“ přestali lakovat náš svět růžovou barvou normality, kterou jen zakrývají vlastní nekompetenci a zastaralost svých informací.

Tak znovu a ještě jednou: normální je prožít orgasmický, energii na celý život přinášející nádherný přirozený porod, a v okamžiku prvního pohledu do očí děťátka tak nastartovat jak zrod dívky v Ženu, tak celoživotní hluboce citový a štěstí trvale přinášející vztah k dítěti.

Teprve po takovémto porodu je žena skutečně Ženou „in“. Ženou, která díky porodu vešla do jiné, vyšší dimenze vztahů, citů, pocitů a prožívání. Která díky porodu objevila své potenciály, hodnoty, možnosti.

 

P. S.: Pokud už za vás ovšem, milé ženy, porodili porodníci, pokud byl váš porod problémový (a i děti jsou pak, logicky, problémové), nezoufejte, vždycky se s tím dá něco dělat. Pozitivní úmysl je začátkem všeho. Proč ale opakovat stále stejné chyby v dalších generacích?

 

P. P. S.: A pokud se místo diskuse o tom, jak to zařídit, aby se situace v našem porodnictví změnila, znovu objeví komentáře „že ten Marek píše pořád o tom samém“, jsou zbytečné. Neodradí mě. Píšu to sice stále dokola, ale protože to většina čtenářů a čtenářek zatím nepochopila, a odborníci stále zaujímají pozici mrtvých brouků, a čtou to i noví čtenáři, musím to psát zas a znovu.

Marek

   
06.04.2006 - Těhotenství a porod - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [117] zuzhar [*]

    *Kotě*: máš pravdu, naprosto souhlasím

    superkarma: 0 19.04.2006, 20:11:57
  2. avatar
    [114] Linde [*]

    nebezpečný psychopat .
    To jsem zvědavá, kdy tady začne prodávat prášek na neposkvrněné početí

    superkarma: 0 07.04.2006, 06:13:27
  3. avatar
    [113] medved [*]

    *Kotě*:

    superkarma: 0 06.04.2006, 23:54:26
  4. avatar
    [112] Tanzi [*]

    *Kotě*:

    superkarma: 0 06.04.2006, 22:25:32
  5. avatar
    [111] *Kotě* [*]

    Nesnáším muže, kteří mi radí, jak mám být ženou.

    Tedy i pana Marka

    superkarma: 0 06.04.2006, 22:13:21
  6. avatar
    [110] Tanzi [*]

    Meander: dívala jsem se na ty jeho stránky a na seznam toho co napsal.
    On má asi nějakou úchylku co se týče porodů...má tam toho požehnaně.

    superkarma: 0 06.04.2006, 20:38:53
  7. avatar
    [109] femme [*]

    energii na celý život přinášející nádherný přirozený porod???????? na vlastní kůži jsem zažila porody tři a ani jeden mezi ně nepatřil a ani žádná z mých kámošek, známých a příbuzných

    superkarma: 0 06.04.2006, 20:35:02
  8. avatar
    [108] Meander [*]

    Tanzánie: Povídám, že je to mimozemšťan na studijním pobytu

    superkarma: 0 06.04.2006, 20:16:58
  9. avatar
    [107] Meander [*]

    eleonora.k: Dej si vlažnou, heřmánkovou lázeň

    superkarma: 0 06.04.2006, 20:15:58
  10. avatar
    [106] Tanzi [*]

    Holky on fakt perlí
    citace z jeho článku ZBYTEČNÉ UTRPENÍ SEXU

    Nechci paušalizovat, ale mám dojem, že většina českých žen, narozených před rokem 1960, má, díky společenské prudérii a pokrytectví, ale také díky éře trubadurů a Hollywoodu, zbytečné celoživotní problémy se svým sexuálním životem. Jistě, nakonec se občas muž a žena stejně (i když třeba až na třetí či desátý pokus) nějak setkají a nějak si své tělesné tekutiny a geny naučí vyměňovat ke spokojenosti obou zainteresovaných.

    JSEM ROČNÍK 1955

    superkarma: 0 06.04.2006, 19:08:12
  11. avatar
    [105] svetluszka [*]

    Majkii: ..to, tak to je jasný... .
    Našla jsem tam zrovna článek "• Gynekolog a systém vítězem" ...z OL. porodnice, určitě o tom četl každý...při porodu utrhli miminku hlavičku... . Ale on tam všechno převrací, kdyby to doktoři nechali na "přírodě" , zemřela by i matka... .
    Magoer..

    superkarma: 0 06.04.2006, 18:33:39
  12. avatar
    [103] Meander [*]

    Majkii: Proboha! Ja se tam koukla!
    Díky za ten link, to vysvětluje mnohé

    superkarma: 0 06.04.2006, 17:35:05
  13. [102] Majkii [*]

    Vlasta Marek je uz dobre znama firma . Mrknite na stranky www.baraka.cz a hned vam bude jasne co je zac. To mu nerobim reklamu, bozechran , jeho nazory uz velmi dobre znam z Rodiny kam RAD prispieva

    superkarma: 0 06.04.2006, 17:32:46
  14. avatar
    [101] pajda [*]

    Šmarjá kde jste TOHLE vyhrabali? To se nemohlo narodit přirozenou cestou, to museli vyrobit...

    superkarma: 0 06.04.2006, 16:56:37
  15. avatar
    [100] svetluszka [*]

    ..jo, a ještě něco...i když budu za pár měsíců rodit po třetí a oba předchozí porody jsem zvádla na jedničku, a to zajisté právě díky sestrám a doktorům... ... doma bych si třetí ani náhodou neriskla... ...a toho kdo mi to bude doporučovat s kliden pošlu do ele...
    Myslím, že vědí, co dělají....aspoň většina.

    superkarma: 0 06.04.2006, 16:53:26
  16. avatar
    [99] Velvet [*]

    Markův styl mi něco nápadně připomíná. Není on Marek synáček paní Marie?

    superkarma: 0 06.04.2006, 16:50:07
  17. avatar
    [96] svetluszka [*]

    tohle snad ani nemá smysl komentovat...snad leda..Marku ty jseš ale neskutečnej vůl...

    superkarma: 0 06.04.2006, 16:30:02
  18. avatar
    [95] Meander [*]

    Kdo viděl Sexuální praktiky pozemšťanů? "Po útrapách orgasmu nastupuje rozkoš z porodu." Marek je mimozemšťan

    superkarma: 0 06.04.2006, 16:28:14
  19. avatar
    [90] bednaroi [*]

    no me taky vzdycky nejvic dostanou rady od chlapa,jak ma zenska rodit a pod.jako by to zazili,magori.
    a mimo jine,az budu tehotna,tak se musim donutit takovehle prispevky necist,jinak bych sla asi ze strachu radeji na potrat

    superkarma: 0 06.04.2006, 15:45:24
  20. avatar
    [88] Meander [*]

    Teprve teď jsem měla odvahu přečíst i ten poslední odstavec
    Na uzavřeném oddělení PL mají přístup k internetu?

    superkarma: 0 06.04.2006, 15:29:09
  21. [86] Majkii [*]

    Tak Vlasta Marek strasi uz aj tu??

    superkarma: 0 06.04.2006, 15:16:28
  22. avatar
    [85] Tanzi [*]

    apina: nemůžu..právě mizím s klukem ven budu později

    superkarma: 0 06.04.2006, 15:13:30
  23. avatar
    [84] Tanzi [*]

    ivusad.: nevyšiluj ..není tady na 100% ani jediná, která by ti něco špatného přála.
    A být tebou nečtu takové články či diskuze..zbytečně si potom něco připouštíš. (to ted myslím v dobrém)
    A mch obě moje dvě těhotenství si byly podobné jako vejce vejci. Obě pohodové naprosto !! bezproblémové . Chtěné a užívané.
    V čem se nakonec lišily - jsem už dnes napsala.

    superkarma: 0 06.04.2006, 15:13:01
  24. [83] apina [*]

    Tanzánie: jo to jsem taky slyšela, ale jak je vidět vrátil se. jsem na chatu nechceš tam přijít

    superkarma: 0 06.04.2006, 15:11:38
  25. avatar
    [82] Tanzi [*]

    apina: už je to fakt moc let (17) a říkalo se, že z Chebu (či Mariánek) ho vyrazili, že měl nějakej průser s úmrtím rodičky.

    superkarma: 0 06.04.2006, 15:10:05

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [81] apina [*]

    Tanzánie: no já rodila před 7 lety. A mě jako mimino rodil taky - mojí mámě. Ale je to děsnej hulvát měl snad nějaký čas zákaz činnosti, ale ted se asi snaží . Tak jestli ho zase nevyrazili pro nějakej průser tak je asi stále v Chebu. Kamarádka bude každým dnem rodit tak se dozvim jestli tam ještě Milota je.

    superkarma: 0 06.04.2006, 15:08:24
  2. avatar
    [79] Tanzi [*]

    apina: ano to bude on..o Chebu vím a také snad byl v Mariánkách.

    superkarma: 0 06.04.2006, 15:05:35
  3. [78] apina [*]

    je to už starší chlap a je primář! Ale řval třeba na ženský u porodu, proč řvou!! že když to šlo dovnitř tak u toho určitě tak neřvali apod. Na mě teda ne, ale taky jsem musela rodit kleštěma. Jediné štěstí že to muj syn přežil a bez úrazu.

    superkarma: 0 06.04.2006, 15:03:43
  4. [77] apina [*]

    Tanzánie: Tanzi já ho znám!!!! Dr. Milota rodil i v Chebu a rodil mého syna i mě! Je to debil to je pravda. Jestli teda mluvíme o jednom a tom samém!!!!

    superkarma: 0 06.04.2006, 15:01:38
  5. avatar
    [76] Meander [*]

    Žábina: Vzhledem k tomu, jak jsem stará a samorostlá, bych na to moc nesázela

    superkarma: 0 06.04.2006, 14:48:52
  6. avatar
    [74] Žábina [*]

    Kadla:
    já to četla jako špatný vtip....

    superkarma: 0 06.04.2006, 14:47:01
  7. avatar
    [73] Žábina [*]

    Meander:
    odříkanýho chleba...

    superkarma: 0 06.04.2006, 14:46:21
  8. avatar
    [71] Kadla [*]

    Pane Marku, ač je na vašich slovek jistě cosi pravdy, váš příspěvek působí ještě více dogmaticky než původní článek, který kritizujete. Z toho vašeho totiž vyplývá, že ženy, které rodily dříve doma, neměly laktační psychózu (to by mě zajímalo, kde jste vyčetl, že laktační psychóza přišla až s nástupem porodnic...). Dále z toho vyplývá, že žena, která si připlatí za "bezbolestný porod" má narušené hormonální procesy a má dopad na její vnímání dítěte. Znám několik žen, které takto rodily a žádný problém s přílivem mateřské lásky ihned po porodu neměly. Takže nezbývá než konstatovat, že to, co popisujete, může k situaci přispět, není to však jediný viník... Příště prosím méně dogmatismu a kritiky. Téma není tak jednoduché, jak je popisujete.

    superkarma: 0 06.04.2006, 14:34:50
  9. avatar
    [70] Meander [*]

    Bridgetj: Já teda nic nikudy protlačovat nehodlám

    superkarma: 0 06.04.2006, 14:34:28
  10. avatar
    [68] Tanzi [*]

    Nyotaimori: v té porodnici, když se to stalo jsem brečela a vymáhala na manželovi slib, že už NIKDY
    Po propuštění mě bylo doporučeno asi rok počkat, než dojde k úplnému zhojení.
    Už po 1/4 roce jsem přesvědčovala dr že jsem v naprostém pořádku a chtěla jejich "požehnání".

    Já jsem toužila po tom dítěti..strašně mě chybělo. Trápila jsem se tím.

    superkarma: 0 06.04.2006, 14:29:35
  11. avatar
    [66] Petique [*]

    Co je to za člověka ??? To mám rodit do potoka???

    superkarma: 0 06.04.2006, 14:24:54
  12. avatar
    [64] Meander [*]

    gerda: Když už, tak jedině s nechutí

    superkarma: 0 06.04.2006, 14:19:40
  13. avatar
    [63] gerda [*]

    Meander: no tak s chutí do toho!

    superkarma: 0 06.04.2006, 14:12:29
  14. avatar
    [62] Meander [*]

    gerda: Jizev mám dost, další by to nevytrhla
    Ostatně, radši jizvu na břiše, se kterým se toho tak moc neděje, než v rozkroku, který je přece jen frekventovanější

    superkarma: 0 06.04.2006, 14:04:29
  15. avatar
    [61] gerda [*]

    kareta: júú, tak proto se toho modelky nebojí!

    superkarma: 0 06.04.2006, 14:03:05
  16. avatar
    [60] kareta [*]

    gerda: Tu mám problém najít i já, je skoro neviditelná, asi jak od žiletky, tělové barvy, 5-7cm v"bikini zoně"

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:56:38
  17. avatar
    [59] gerda [*]

    kareta: no jo, ale co ta jizva?

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:52:24
  18. avatar
    [58] gerda [*]

    jitusha: šmarjá, není on to ten Karas???

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:51:35
  19. avatar
    [57] Meander [*]

    Bridgetj: I ty dva cenťáky by bylo na pinďoura moc.
    kareta: No právě, takhle nějak na to pohlížím

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:48:43
  20. avatar
    [56] kareta [*]

    Náhodou, plánovaný císař je bezva, proti přirozenému porodu brnkačka - srovnala to takto- 3 dny Vás někdo kope okovanou botou mezi nohy x máte 2dny lehce namožené břicho. Co si vyberete?

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:47:28
  21. avatar
    [55] Tanzi [*]

    Bridgetj: no nevím jestli by se ti poděkoval

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:46:19
  22. [53] bejby [*]

    Neco na tom pravdy bude

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:46:03
  23. avatar
    [51] Tanzi [*]

    Meander: je to 17 let

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:43:48
  24. avatar
    [50] Tanzi [*]

    Bridgetj: klokan dobrý
    JInak u druhého porodu jsem povinně musela ležet dvě hodiny na sále (to každá) a další hodinu na to, už jsem si šla po svých pod sprchu a k telefonu.
    (mob ještě nebyly)
    Ale to byl opravdu dobrý porod...rychlý a lehký

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:42:56
  25. avatar
    [49] Meander [*]

    Tanzánie: Možná už ho světská spravedlnost nestihla

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:42:12
  26. avatar
    [48] Meander [*]

    Bridgetj: Jsem trombofilik
    Malý klokan se taky narodí normálně, ale má nějaké dva cenťáky a do té kapsy si vleze sám

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:41:20
  27. avatar
    [47] gerda [*]

    Anchelita: svatý Marek?

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:40:45
  28. avatar
    [46] Tanzi [*]

    Meander:

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:40:10
  29. avatar
    [45] Tanzi [*]

    Meander: netuším kde skončil. Už tenkrát před lety byl šedivej (roky netuším) u nás v CV moc dlouho nebyl.
    A klidně tady napíšu jeho jméno, ač to asi moc korektní nebude..ten dáreček se jmenoval MILOTA křestní nevím.

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:38:52
  30. avatar
    [43] Meander [*]

    Tanzánie: Sorry, že jsem Tě tak blbě ponoukla

    superkarma: 0 06.04.2006, 13:38:27

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme