My z Hnutí za dobrou snídani jsme na vás nezapomněli ani v letních měsících a opět vám přinášíme tipy na zdravou a vyváženou snídani. Paní doktorka Cajthamlová se zabývala vašimi dotazy a zaměřila se na otázky, které vás nejčastěji trápí. Právě na ty se tento měsíc zaměříme, abychom vám pomohli lépe snídat.

 

Na naši anketu „Kolikrát týdně snídáte?“ 64 % z vás odpovědělo „každý den“ a pouhých 8 % nesnídá vůbec. Přesto máme ještě co zlepšovat, výsledky výzkumu GfK – Eating Habits 2005 totiž ukázaly, že každý den snídá celých 69 % dotázaných. Paní doktorka Cajthamlová nám vysvětlila, proč je snídaně důležitá: „Po dlouhé noční pauze, kdy se trávicí systém a ledviny zbaví zplodin a tělo se budí do nového dne, je nutné dát mu dobrý základ ve formě sacharidů s nižším glykemickým indexem, např. celozrnné pečivo či BeBe sušenky. Pokud tělo živiny z těchto potravin nedostane, udělá si zásoby ve formě podkožního tuku, aby mělo sílu na dopolední shon.“ A právě proto jsou tady sušenky BeBe Dobré ráno, které vám dodají potřebnou energii na celé dopoledne.

 

Pro všechny z vás, ať již snídáte či se k této změně stravovacích návyků teprve chystáte, máme připraveny rady, které z vaší snídaně učiní skvělý start do nového dne. Často se ptáte, zda je vhodnější snídaně slaná či sladká - na váš dotaz odpovídá: „Je nutné konzumovat potraviny, které nás „protáhnou“ celým dopolednem – tady musíme odlišit duševně a fyzicky pracující osoby: Mozek potřebuje cukr, takže u školáků, studentů či duševně pracujících je sladká snídaně v pořádku. U fyzicky pracujících či sportovců je možné si občas dopřát vejce, kvalitní šunku, protože svaly a srdce potřebují cholesterol. Samozřejmě i pro ně jsou vhodné i cereálie.“ Ideální snídaní je pak kombinace obou variant v přiměřeném množství.

 

Mnoho z vás také často trápí neodolatelná chuť na sladké, která může být výsledkem ranního pití kávy. Káva nám po ránu žaludek překyselí a nastartuje naše chutě na sladké. Ideální je ráno pít čerstvé džusy či slabé čaje, které nám žaludek nepřekyselí. Pokud se i přesto chuti na sladké nezbavíte, volte variantu pomalejších cukrů – vhodnou snídaní či svačinou jsou sušenky BeBe Dobré ráno.

 

Pamatujte tedy, že snídat je nutné každý den. Ve správné snídani by měly být zastoupeny cereálie, ovoce nebo zelenina, mléčný výrobek a tekutina. A pokud se chcete o snídani a zdravém životním stylu dozvědět víc, navštivte internetové stránky www.hnutizadobrousnidani.cz.

Reklama