Zdraví

Rakovinu děložního čípku lze léčit. Nesmí se však podcenit

Rakovina děložního čípku je vážné onemocnění, které může ohrožovat život. Je-li žena nakažena určitými typy lidského papillomaviru (HPV), mohou se ve sliznici děložního čípku vyvinout abnormální buňky. Nezjistí-li se včas a nezačne-li se žena léčit, mohou se buňky stát předrakovinnými a později rakovinnými. To může trvat několik let, i když v některých případech k tomu může dojít během jednoho roku.

Můj příběh se stal před deseti lety. Bylo mi čtyřicet, měla jsem dvě malé děti a byla na ně sama. U gynekologa jsem nebyla řadu let, pořád jsem to odkládala, prostě jsem neměla čas. Když jsem se tam konečně vypravila, čekal mě šok. Vyšetření odhalilo nález na děložním čípku. Zhroutila jsem se. Nikdo mi nic pořádně neřekl, lékaři nebyli tak vstřícní jako dnes. O nemoci jsem se téměř nic nedozvěděla. Musela jsem do nemocnice na operaci. Byla jsem přesvědčená, že mám rakovinu a mé dvě dcery na světě zůstanou na všechno samy.

rakovinaPodstoupila jsem konizaci, za pár dnů šla domů. Abnormální buňky na děložním čípku se podařilo odstranit, všechno dopadlo dobře. Od té doby chodím ke gynekologovi pravidelně, protože můj problém by se mohl opakovat. To se zatím naštěstí nestalo.

Když jsem před rokem zjistila, že se dá proti rakovině děložního čípku očkovat, vůbec jsem nezaváhala... Koupila jsem ho dceři, která zrovna měla patnáct.

S dětmi žiji stále sama, protože dcery studují, nemáme peněz nazbyt. Na jejich zdraví ale šetřit nechci. Mohla jsem, pravda, mít třeba nový koberec. Mám ale něco lepšího: Téměř stoprocentní jistotu, že moje holka v budoucnu nezažije to, co jsem zažila já.

Dá se rakovina léčit? Je to možné

Základním způsobem při zjišťování rakoviny děložního čípku je odběr onkologické cytologie, tedy stěr z čípku. Bývá součástí gynekologického vyšetření a pomáhá zjistit abnormální buňky ve sliznici děložního čípku, ještě než se stanou předrakovinnými nebo rakovinnými buňkami. Výsledky testu mohou pomoci lékařům při rozhodování, zda je nezbytné další testování (například pomocí biopsie nebo HPV DNA test) nebo léčba. Více se dozvíte na www.vsecomuzu.cz

Věděli jste, že…

  • rakovinu děložního čípku způsobují viry,
  • je druhým nejčastějším typem rakoviny u žen,
  • původce choroby (virus HPV) ve svém těle nosí asi 25 procent žen mezi 18 až 25 lety (alternativa: HPV infekce je považována za nejrozšířenější pohlavně přenosnou chorobu. Některé studie odhadují, že většina sexuálně aktivní dospělé populace (75-80 %) je v průběhu života vystavena jednomu nebo více typům HPV virů,
  • smutnou diagnózu se každoročně dozví 500 000 žen na celém světě a 300 000 jich rakovině podlehne,
  • rakovina děložního čípku je nejvíce rozšířena v zemích rozvojového světa, kde neexistuje účinná prevence a dostatečná gynekologická péče,
  • rozpoznání nemoci v časném stádiu mohou bránit sociální a rodinné důvody i náboženské přesvědčení,
  • v Evropě na rakovinu děložního čípku každý den umře 60 žen vesměs v produktivním věku, tedy mezi třicítkou a padesátkou. Celkem v Evropě ročně onemocní 48 tisíc žen a 22 tisíc jich zemře,
  • výskyt rakoviny děložního hrdla je v České republice dvakrát až třikrát vyšší než v rozvinutých zemích Evropské unie,
  • u nás v České republice každý rok objeví lékaři nádor u tisícovky žen, nemoc nepřežije 400 žen,
  • ženy nad 35 let jsou až dvěstěnásobně více ohrožené, že rakovinou onemocní.

Nepodceňujete zbytečně tuto hrozbu?

   
20.04.2009 - Prevence rakoviny - autor: Komerční článek

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [55] Bubuhlubla [*]

    rambo — #32 to by teda měli prosadit to očkování zdarma.Narkomany taky léčí zadarmo a co oni dělají pro společnost?Kradou a nepracujou.A když se drogama zhuntujou,tak dostanou invalidku.Alkoholici to samý.Je to smutný.

    Já byla na konizaci asi před 15 lety,teď chodím pravidelně na kontroly.Minule se jim něco nelíbilo,tak mě poslali na kyretáž,zítra si jdu pro výsledky histologie.Držte mi pěsti.

    superkarma: 0 07.09.2009, 00:14:42
  2. [54] FAXÍK [*]

    nepodceňuji to v žádném případě

    superkarma: 0 01.07.2009, 10:33:54
  3. avatar
    [53] izis.80 [*]

    mospika — #51 nojo, neblahý to je, ale jako dospělá můžu trochu ovlivnit svůj přístup ke svýmu tělu, nějak se starat, ale třeba ten pneumokok, jak ubráníš 100% čestvý miminko aby to nechytlo. A ty následky nejsou rozhodně polehčující. A mít kvůli tomu, dementní, nebo hluchý dítě, že chytilo ňákou breberu v nemocnici či kde? Přežili jsme horší věci a nemůžem to zas brát 100% přírodně, nežijem v jeskyni.

    superkarma: 0 06.05.2009, 18:01:29
  4. avatar
    [52] Boubel [*]

    Taky jsem podstoupila konizaci čípku. Ovšem za minutu 12... Přitom jsem chodila pravidelně na kontroly, jenomže paní doktor byla trochu laxní. Tak jsem změnila lékaře a jen díky němu, se na rakovinu přišlo.

    Momentálně mám klid, ale doktor mi narovinu řekl, že když bude jednou výsledek špatný, tak mi vezmou dělohu.

    Takže očkování ano- dokonce jsem někde četla, že jej chce v budoucnu pojišťovna hradit-

    superkarma: 0 28.04.2009, 12:17:57
  5. [51] mospika [*]

    izis.80 — #49 každé očkování, věnuju se už pár let alternativní medicíně a s očkováním nesouhlasím, mrzí mě, že jsem ty vědomosti neměla dřív....nenechala bych se očkovat proti ničemu, antikoncepci jsem nikdy nebrala, to je další takový "zázrak" jako očkování.....a věř tomu, že nic takového tvému tělu neprospěje

    1. na komentář reaguje izis.80 — #53
    superkarma: 0 26.04.2009, 19:17:28
  6. avatar
    [50] izis.80 [*]

    Tak vám teda řeknu taky příspěvek.Že se neví, co to udělá za pár let, je jedna věc. Ale co jsme se dozvěděli 30 let po hormonální antikoncepci ..taky to neni sláva.Vakcína začala pro sexuálně nežijící, ale pak se přidal další výzkum pro jiné ročníky a vznikly další typy vakcín. Není to žádný tahání peněz ale ochrana.Navíc co se nezveřejňuje jsou pozitivní předpoklady do budoucna,žádných 5 let fungování ale pozitivní vliv na spoustu dalších ženských problémů včetně malého procenta přímo léčby napadeným virem. Tedy ne v kombinaci s horm. antikoncepcí. Taky nechrání před každým typem viru, ale zatím před těmi nejhoršími. Není to jako bezcenná vakcína na chřipku. A že kdo je se stálým partnerem nemusí se bát? No ono člověk může věřit jen sám sobě......a někdy je to málo.

    superkarma: 0 26.04.2009, 11:23:33
  7. avatar
    [49] izis.80 [*]

    mospika — #46 sorry,ale v dnešní době...to jsou kecy jak z hospody.Myslíš že třeba očkování na pneumokoka je taky tahání peněz z lidí.?

    1. na komentář reaguje mospika — #51
    superkarma: 0 26.04.2009, 11:15:38
  8. avatar
    [48] Myškomedvídek [*]

    každé očkování je dobréSml75

    superkarma: 0 26.04.2009, 10:07:16
  9. avatar
    [47] Avilo [*]

    je to určitě dobrá věc, ale svůj účinek plní u mladých dívek ...

    superkarma: 0 25.04.2009, 19:19:58
  10. [46] mospika [*]

    .....probuďte se, je to jen tahání peněz z kapes, nikdo neví jak ty holky nebo ženy budou na tom zdravotně po očkování za deset, dvacet let....zajímavý je, že nejdřív to bylo podle reklamy vhodné jen pro ty co nezačaly pohlavně žít, postupně přidali ty co jim je do 25, a ted už jsem dokonce slyšela, že i pro nás čtyřicátnice je to hrozně prospěšné....jestli to nebude tím, že těch zájemců není tolik co mysleli, když si to musí platit....

    1. na komentář reaguje izis.80 — #49
    superkarma: 2 24.04.2009, 11:24:24
  11. avatar
    [45] jinka9 [*]

    Je mi líto,že mých dcer se toto už netýká.Já sama nebyla léta na kontrole,ale právě díky dcerám,jsem se tam vydala a nyní mohu být v klidu.Veškerá vyšetření dopadla dobře.

    superkarma: 0 23.04.2009, 12:26:59
  12. [44] FAXÍK [*]

    já to nepodceňuji, já se hlavně toho bojím

    superkarma: 0 22.04.2009, 11:33:15
  13. avatar
    [43] lumpici [*]

    Dceru jsem také nechala očkovat, očkování dostala jako hlavní dárek k 16. narozeninám. Jsem ráda, že s touto variantou dárku souhlasila.

    superkarma: 0 22.04.2009, 05:43:10
  14. avatar
    [42] Mischela [*]

    chodím pravidelně na prohlídku,člověk nikdy neví

    superkarma: 0 21.04.2009, 22:20:02
  15. [41] curdibilka [*]

    000444 — #37  Vyjde to na nevelých 10 000, jedna dávka stojí 3 300 a co vím, tak třeba RBP proplácí právě jednu dávku.

    superkarma: 0 21.04.2009, 20:59:04
  16. [40] roque [*]

    Hodně jsem o tom četala a asi před měsícem jsem byla na první injekci. Takovýhle věci je třeba nepodceňovat. Tch peněz za to vůbec nelituju, zdraví je přednější. Jediný čeho jsem se bála je případná alergická reakce, ale naštěstí jsem ji neměla. Všem toto očkování doporučuji.

    superkarma: 1 21.04.2009, 16:11:20
  17. [39] Alena123 [*]

    Také jsem byla na konizaci děložního čípku. Byla jsem upozorněna, že se to může vrátit, že tak po 10 letech se operace opakuje. Musím zaklepat, je to 20 let a zatím bez problému. Ale na kontroly chodím pořád pravidelně, 2x do roka. Jeden nikdy neví...

    superkarma: 1 21.04.2009, 13:35:47
  18. [38] magic11 [*]

    Důležitáje hlavně prevence. Pro mnohé z nás je vakcína k ničemu, musí se brát hodně brzy a nám co už 20 dřív, tak pomůže jen pravidelná preventivní prohlídka, která může ledacos odhalit. Ale souhlasím, je to poměrně drahá "sranda" a ne každý si tuto vakcínu může dovolit, i když by určitě dopřál své dceři to nejlepší.

    superkarma: 2 21.04.2009, 13:25:11
  19. [37] 000444 [*]

    ráda bych toto očkování podstoupila,ale je velmi nákladné,někde jsem se doslechla,že stojí kolem 10 000kč,což nemám a pojištovny toho moc neproplácí...

    1. na tento komentář reaguje curdibilka — #41
    superkarma: 1 21.04.2009, 10:20:23
  20. avatar
    [36] kwiny [*]

    Už jsem byla na prevenci.

    superkarma: 0 21.04.2009, 07:55:38
  21. avatar
    [35] Petramala [*]

    Josephine — #29 Tak to je tvá gynekoložka zázrak, protože v Anglii, kde dělají studie, ještě nemůžou vydat žádné závěry až za deset let.Pouze není jasná, zda bude třeba jednou přeočkovat či nikoli.

    superkarma: 0 21.04.2009, 07:18:19
  22. avatar
    [34] honuska [*]

     Chystám se na komtrolní prohlídku tento týden a jsem také nervozní /proto jdu o měsíc dříve/ , protože na posledním stěru byl nějaký problém, ale jak jsem si četla, nejsem sama, podobné problémy má tady více žen.

    superkarma: 0 20.04.2009, 22:53:17
  23. [33] curdibilka [*]

    Já jsem teď na gynekologii pečená vařená, jelikož jsem těhotná, ale jinak některé pojišťovny na očkování přispívají alespoň třetinou, ale měli by to zaplatit úplně, když je to účinné.

    superkarma: 1 20.04.2009, 21:21:13
  24. [32] rambo [*]

    Já jsem taky byla kdysi na konizaci děložního čípku a jsem moc ráda ýe to dopadlo tak jak to je . Jen nemůžu pochopit jednání našich zíkonodárců a vedení zdravotních pojišťoven vždyt již už existuje lék ve formě injekce tak proč se brání proč neudělájí jenu normální věc a nepřiznají právo pro každou holčičku na očkování zdarma. Vždyt ne každá rodina si to může dovolit v dnešní době a je to právo na budoucí zdravý život každé budoucí ženy. Následná léčba bude drahá a výsledek nejistý. Jak zatlačit na vysoce postavené lidi ???

    1. na komentář reaguje Bubuhlubla — #55
    superkarma: 0 20.04.2009, 20:17:44
  25. [31] rambo [*]

    Já jsem taky byla kdysi na konizaci děložního čípku a jsem moc ráda ýe to dopadlo tak jak to je . Jen nemůžu pochopit jednání našich zíkonodárců a vedení zdravotních pojišťoven vždyt již už existuje lék ve formě injekce tak proč se brání proč neudělájí jenu normální věc a nepřiznají právo pro každou holčičku na očkování zdarma. Vždyt ne každá rodina si to může dovolit v dnešní době a je to právo na budoucí zdravý život každé budoucí ženy. Následná léčba bude drahá a výsledek nejistý. Jak zatlačit na vysoce postavené lidi ???

    superkarma: 0 20.04.2009, 20:17:43

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] esterka820 [*]

    raději chodím dvakrát do roka na prohlídku a stěry,i když nikdo v rodině neměl tento problém,ale jsem pro prevenci-proto ty prohlídky jsou.

    každá žena by měla chodit na prohlídky!!!!!!!

    superkarma: 0 20.04.2009, 16:30:02
  2. [29] Josephine [*]

    Mně říkala gyn., že ta vakcína působí v ideálním případě jen zhruba 5 let, tudíž, že prý u 14letých očkovaných teoreticky může vypršet právě v době, kdy třeba teprve začnou sexovat... A taky mě upozorňovala na to, že masovka není nej, neboť se fakt neví, jak bude ta vakcína působit v těle právě za 5 let od očkování. Mně už je pár let po 20., takže mi říkala, že když mám stálého partnera - snoubence, tak očkování hrotit nemusím, ale na prohlídky chodím, to je samozřejmostí.

    1. na tento komentář reaguje Petramala — #35
    superkarma: 0 20.04.2009, 16:28:04
  3. [28] mospika [*]

    Sama1 — #8 souhlasím, já bych do toho tedy určitě nešla....

    superkarma: 0 20.04.2009, 14:55:56
  4. [27] jana1977 [*]

    Taky chodím pravidelně na gyn. kontroly od 16let.A nedávno u mě také objevili nález na čípku.Chodím na pravidelné kontroly dál, zatím je to prý na hlídání, ale pravda je červíček hlodá...

    superkarma: 0 20.04.2009, 14:41:09
  5. [26] Monina [*]

    Petramala — #22 jenže to málokdo ocení, nikdo si nechce připustit, že se to může týkat právě jeho. Pak stačí mít někoho s rakovinou ve svém okolí...

    superkarma: 0 20.04.2009, 14:24:14
  6. avatar
    [25] *modrá [*]

    Petramala — #22 no právě..kdyby tak bylo proti všem typům...

    superkarma: 0 20.04.2009, 14:21:43
  7. avatar
    [24] Petramala [*]

    Dante Alighieri — #19 Obávám se, že nemáš moc dobrou gynekoložku :-/

    superkarma: 0 20.04.2009, 14:16:08
  8. [23] Monina [*]

    Dante: Myslíš, že jsou ty viry vidět jo???

    superkarma: 0 20.04.2009, 14:15:16
  9. avatar
    [22] Petramala [*]

    *modrá — #20 myslím, že kdyby bylo očkování proti všem typům rakoviny, že by lidé byli schopni prodat baráky a dát se očkovat, protože zdraví máš jenom jedno

    1. na tento komentář reaguje *modrá — #25
    2. na tento komentář reaguje Monina — #26
    superkarma: 0 20.04.2009, 14:03:37
  10. avatar
    [21] *modrá [*]

    Dante Alighieri — #19 to tě pěkně ukolíbala, nevěř

    superkarma: 0 20.04.2009, 14:01:31
  11. avatar
    [20] *modrá [*]

    Petramala — #18 klidně budeš spát jen do té doby než přijdou s nějakým dalším strašákem

    1. na tento komentář reaguje Petramala — #22
    superkarma: 0 20.04.2009, 14:01:08
  12. avatar
    [19] Dante Alighieri [*]

    Moje gynekoložka mi pověděla, že mám čípek jak podle učebnice a je velmi nepravděpodobné, že by ho nějaký vir napadl.

    1. na tento komentář reaguje *modrá — #21
    2. na tento komentář reaguje Petramala — #24
    superkarma: 0 20.04.2009, 13:54:55
  13. avatar
    [18] Petramala [*]

    Reklama nereklama, koňským rozumem, i když není očkování ještě prověřeno 1 generací (to není žádné jaksi, že, když je první), tak si myslím, že i když je to ochrana ze 70%, tak je to lepší, než si jednou rvát vlasy a říkat si, kdybych.... Mám skoro 14 letou dceru a má už první vakcínu za sebou, a já budu klidněji spát.

    1. na tento komentář reaguje *modrá — #20
    superkarma: 0 20.04.2009, 13:49:00
  14. avatar
    [17] *modrá [*]

    Milala — #15 a nejhorší smrt je z vystrašení

    superkarma: 0 20.04.2009, 13:38:34
  15. avatar
    [16] *modrá [*]

    fixka — #5 zdravá žena se z virem HPV vyrovná během 2 let, mít virus HPV ještě neznamená mít rakovinu

     

    na jednu stranu je dobře že ta nenažraná farmaceutická společnost dělá alespoň něco pro osvětu...na druhou stranu kdyby tu vakcínu o kousek slevnili a zpřístupnili tak více lidem taky by to nebylo na škodu..ale nejsou charita..vydělávat se musí žejo

    superkarma: 0 20.04.2009, 13:38:05
  16. avatar
    [15] Milala [*]

    Konizaci jsem taky podstoupila,před dvěma lety.Právě proto,že chodím pravidelně na kontroly,tak se odhalilo včas.Jenom se bojím,aby se to nevrátilo.Jak vás tady čtu,je to docela možné!

    1. na tento komentář reaguje *modrá — #17
    superkarma: 0 20.04.2009, 12:53:53
  17. [14] Monina [*]

    Amálie — #11 To je přece nesmysl.

    superkarma: 0 20.04.2009, 12:28:18
  18. [13] Sahi [*]

    Chodím na kontroly pravidleně.Obdivuju všechny,které zvítězily nad touto strašnou nemocí.

    superkarma: 0 20.04.2009, 12:02:40
  19. avatar
    [12] Májík [*]

    Konizaci jsem podstoupila před necelými třemi lety a doufala, že bude klid, no nebyl,před měsícem mi sebrali dělohu,ještě mi zbývají vaječníky,tak doufám,že ty už mi nechají, ještě se necítím na to,abych podstoupila umělý přechod. Naštěstí mám syna,takže tyhle starosti řešit nemusím.

    superkarma: 0 20.04.2009, 11:59:33
  20. avatar
    [11] Amálie [*]

    Dejte už pokoj! Spousta žen ji dostane jen proto, že neslyší ze všech stran nic jiného  Jak známo, psychika je jedním z velkých spouštěčů rakoviny.

    1. na tento komentář reaguje Monina — #14
    superkarma: 1 20.04.2009, 11:45:13
  21. avatar
    [10] krokodylice [*]

    "Když jsem před rokem zjistila, že se dá proti rakovině děložního čípku očkovat, vůbec jsem nezaváhala... " tahle část textu mi silně připomíná jednu "očkovací" reklamu z televize ..

    superkarma: 1 20.04.2009, 11:25:58
  22. [9] ATEP2 [*]

    Ahoj, také jsem podstoupila konizaci děložního čípku a naštěstí odstranili vše špatné, co tam bylo. Nyní pro jistotu docházím na očkování vakcinou Silgard, tak doufám že se nemoc nevrátí.

    superkarma: 0 20.04.2009, 11:22:08
  23. avatar
    [8] Sama1 [*]

    Žádný očkování. Pozitivní HPV mám již 12 let. 3 kónizace za sebou. přesto bych nikdy nenechala svoji dceru očkovat. Naučím ji nebát se gynekologa, chodit na pravidelné kontroly .... Očkování totiž ještě není prověřené celou generací holčiček. Konzultovala jsme to se svým lékařem, mmch odborníkem na HPV a ten mne varoval. 1) Očkování zabírá jen na pár druhů virů, které tuto rakovinu způsobují. 2) Očkované ještě nezkoušeli otěhotnět ... co když to nepůjde? Budu jí vysvětlovat, že jsem ji chtěla chránit a nechtíc způsobila něco jiného? To si na triko nevezmu. Že se nikde nepíše, že by se měli očkovat chlapci, protože oni jsou nosiči?

    1. na tento komentář reaguje mospika — #28
    superkarma: 1 20.04.2009, 11:21:46
  24. avatar
    [7] irus [*]

    fixka — #5 Neboj, jestli jsem to dobře pochopila, našli Ti pozitivní HPV, což ještě není rakovina, jen se to musí hlídat. I bez léčby u většiny mladých žen pozitivita na HPV časem zmizí, organismus se s tím vypořádá sám. Ale očkování bych tím nezavrhovala, dceru chci dát.Držím palce!!

    superkarma: 1 20.04.2009, 11:14:54
  25. avatar
    [6] Zázvorka [*]

    fixka — #5 Držím moc moc palce!!!

    superkarma: 0 20.04.2009, 11:04:03
  26. avatar
    [5] fixka [*]

    Mě ten virus našli před čtrnácti dny:-( Dostala jsem prášky a zítra jdu na kontrolu tak doufám že snad zabrali a bude to dobrý a včas se to podchytí.Bude mi 24,tak jsem si zakázala myslet na nejhorší.

    1. na tento komentář reaguje Zázvorka — #6
    2. na tento komentář reaguje irus — #7
    3. na tento komentář reaguje *modrá — #16
    superkarma: 0 20.04.2009, 10:37:45
  27. [4] FAXÍK [*]

    rakovina jakákoliv je strašná nemoc, nepodcenuju ji v žádném případě

    superkarma: 0 20.04.2009, 10:18:23
  28. [3] Monina [*]

    Hanule — #2 Chodím na prevence, tenhle fialovej hnus dostat nechci. A když, tak s ním rychle dopryč.

    superkarma: 0 20.04.2009, 10:12:25
  29. [2] Hanule [*]

    Reklama/nereklama - dceru očkovat rozhodně nechám.

    1. na tento komentář reaguje Monina — #3
    superkarma: 0 20.04.2009, 10:04:33
  30. avatar
    [1] *modrá [*]

    Škoda že za pěkným článkem je studená a vykalkulovaná reklama na Silgard.

    superkarma: 0 20.04.2009, 09:10:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Akce pro čtenářky: Velikonoční pečení a vaření s Globusem
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme