Zdraví

Rakovina prsu je v mnoha případech léčitelná

 

 

 

Dne 27. 7. 2005 proběhla tisková konference na téma - nádorové onemocnění prsu.
Přítomny byly osoby nejzasvěcenější. Prim. MUDr. Katarína Petráková z kliniky onkologické péče Masarykova onkologického ústavu v Brně, dále paní Hana Jírovcová, která vede MAMMA HELP CENTRUM  v Praze, pacientka paní Jana Střelková, MUDr. Karel Nevrtal, který promluvil o léčbě bisfosfonáty, a v neposlední řadě MUDr. Jiří Pešina, který celé sezení, uspořádané za účelem větší informovanosti veřejnosti, moderoval.
 

 

 

 

***Pouze informovanost a včasná prevence je v boji s rakovinou účinná***

 

 

 

Nádorové onemocnění prsu je velice aktuální téma.
I přes to, že na něj ročně u nás umírá přibližně 1 900 žen, je v různých oblastech považováno za ostudné a mnoho žen podezření na toto onemocnění popírá sama sobě a vytlačuje ho ze svého vědomí. Na vyšetření přicházejí pozdě, a tímto se samovolně zařadí do jedné třetiny z diagnostikovaných, které tomuto druhu rakoviny podlehnou.

 

Nejnovější metodou je screening

Prim. MUDr. Katarína Petráková z kliniky onkologické péče Masarykova onkologického ústavu v Brně, na otázku, jaké jsou nejmodernější a nejúspěšnější metody léčby nádorového onemocnění prsu, odpověděla jednoznačně. Screening a s ním úzce spojená preventivní léčba je nejfunkčnější léčbou této nemoci. Pojišťovny hradí jedno vyšetření za období dvou let. Toto je dle paní primářky dostačující, jiná věc jsou rizikové skupiny pacientek.

 

Rizikové skupiny

Do nejohroženější skupiny žen patří ty, jejichž věk se pohybuje mezi 45–69 lety. Dále je třeba přihlédnout k dědičným dispozicím, mezi geneticky závislá onemocnění tohoto druhu spadá zhruba 10–15 % pacientek. Neznamená to však, že pokud se v rodině rakovina prsu v minulosti objevila, například u matky, musí být nutně její dcera také chorobou postižena. Je však nutné projít vyšetřeními a včas zachytit případný gen, který signalizuje větší riziko. Prevence je totiž jedinou účinnou zbraní.

 

Jak se s chorobou vyrovnat

Na konferenci bylo řečeno, že rakovina je nemoc, které se každý bojí. Lidé se o ní bojí i mluvit a v případě podezření s návštěvou lékaře váhají. Právě toto je obrovský problém, začínají se informovat, až když je tento problém bezprostředně aktuální. Malá informovanost vede v některých případěch k zavržení ostatními lidmi. Zvláště na vesnicích přežívají předsudky jasné smrti v případě rakoviny, a dle slov přítomných lékařů je výskyt takových případů velice častý. Žena se obává jít k lékaři, váhá a svůj problém ze svého života vytěsňuje. Na prohlídku jde až ve chvíli, kdy je příliš pozdě, velice často tak díky předsudkům umírá zbytečně.

 

MAMMA HELP CENTRUM

Je dnes početně největším sdružením žen s nádorovým onemocněním prsu, jako jediné v ČR  provozuje síť denních komunitních center, kam přicházejí ženy poté, co jim lékař sdělí tuto onkologickou diagnozu. Zde potkají bývalé pacientky, které jim poskytnou bezplatné služby a především jim sdělí svou vlastní zkušenost. Pro psychickou pomoc je právě toto velice účinné, pacientky to povzbudí a dále mají možnost otevřeně diskutovat o svých pocitech. Často je přítomen lékař nebo jiný odborník, který jim poradí například s problémy s vlasy nebo rekonstrukcí prsu.
Rovněž jsou zde pořádány ozdravné rekondiční pobyty a sdružení vydává svůj informační časopis.

 

Síť MAMMA HELP  center je od dubna 2005 rozšířena o poradnu v Přerově a od května o třetí MAMMA HELP  centrum, v Hradci Králové.

 

Paní Hana Jírovcová, která vede pražské centrum, na tiskové konferenci velmi působivě zdůvodnila svou práci. Sdělila nám, že se často její okolí podivuje, proč vůbec něco takového dělá. Cítí jako svou povinnost, teď když je v pořádku, pomáhat ostatním ženám. Podle paní Jírovcové je velice důležité se s nemocí naučit žít a ve společenstvu centra je také pro ni velmi užitečné o nemoci mluvit. Často jí její okolí říká, že už to je pryč, ať na rakovinu zapomene. Pacitentky v MAMMA HELP CENTRU vědí, že to ale nikdy zcela nejde.  Tímto onemocněním se něco  v životě těchto žen změní navždy.

 

Právě tato slova potvrdila přítomná pacientka paní Jana Střelková. Tato příjemná a optimistická dáma pohovořila o svém onemocnění, se kterým bojuje šestým rokem. Před ním byla stále ve stresu a "lítala od jednoho k druhému". Dnes si užívá každého nového dne a raduje se z maličkostí.
Také ona první příznaky kvůli každodenním starostem zanedbala, neuvědomila si v té chvíli, že zdraví je vždy největší prioritou. Sama o kritické době uvádí následující slova:

 

"Na letní zahraniční dovolené jsem se slunila do půl těla a při používání ochranného krému jsem zjistila, že mám jeden prs zatuhlý. Trochu jsem znervózněla, ale vůbec jsem si nepřipustila, že by mohlo jít o vážnou věc. Do toho mi umírala matka a stěhovali jsme se do nového, a ještě ne úplně dokončeného domu. Z těchto důvodů jsem problém lehkomyslně časově odsunula, protože jinak jsem se zdravím žádné problémy neměla. Do té doby jsem také nevěděla spoustu věcí, které vím až dnes."

 

 

Fakta na závěr

 

  • Procento vyléčených je těžké přesně vyjádřit. Dle všeho se vyléčí 90 % diagnostikovaných, pokud přijdou včas na vyšetření. Dále číselné údaje prudce klesají, ve stadiu pokročilejším je to kupříkladu pouze 50 %...

 

  • Ve vyspělých státech je díky životnímu prostředí výskyt rakoviny prsu vyšší, v České republice počet onemocněných stále mírně stoupá.

 

  • Nejúčinější metodu léčby je screening!!!

 

 

 

***www.mammahelp.cz***

 

 

 

 

   
29.07.2005 - Zdraví - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [60] Barbucháč [*]

    Najáda: Děkujeme. Vyčerpávající.

    superkarma: 0 02.08.2005, 23:35:17
  2. [59] Najáda [*]

    Ahoj Holky, jsem z mammahelpu a chci vám všem říct, jak to je s těmi preventivními prohlídkami. Kdo má na ně nárok od pojišťovny, tj. věk 45 - 70, musí si pro doporučení na gyndu nebo k praktickému (protože ten tam musí napsat kód na prevenci, podle toho se to pak proplácí). Na to vyšetření je nárok jednou za dva roky. Další možnost je, že jdete jako samoplátce a to pak nepotřebujete žádný doporučení, jen se musíte někde objednat. Za ultrazvuk (sono) zaplatíte 200 - 300, za mamograf od 500 do 650, jak kde. Mamograf vám ale neudělají, když jste mladé, protože to jednak není kvůli zážení vhodné, jednak na tom snímku nic nevidí, když máte ještě "plná" prsa - lepší je v tom případě sono. Nad 40, kdyý prsa !řídnou", je zas lepší mamograf. Měkdy je to nutní kombinovat, podle toho, jaký typ žlázy máte (to musí poznat doktor). Vyšetření pohmatem u gynekologa je sice jeho dobrá vůle, ale v podstatě přežitek - když se něco dá nahmatat, je to už dost velké...Přístroj to vidí i mrňavé, když to ještě nahmatat nejde! Jo a ještě když chcete někam chodit, tak jen na diagnostická centra, která mají tzv. akreditaci, jejich seznam je na www.mamo.cz (tu akreditaci mají, že ručí za kvalitu vyšetření). A pak je třeba už chodit jen na to samaé místo, aby mohli vždycky porovnat nový snímek s tím předchozím, to zvyšuje šanci, že si něčeho můžou všimnout, i když je to úplně nenápadné... Nebojte se a na prohlídky chodťe a hlavně řekněte svým mamkám, ať využijou toho, že jim to pojišťivny platí. A vy si můžete k nám do mammahelpu zavolat pro poukaz na 200 Kč, kterým si můžete zčásti vyšetření letos zaplatit - je to bezplatná linka 800180880, jsme tam denně od 9 do 19.

    superkarma: 0 02.08.2005, 20:18:06
  3. avatar
    [58] Barbucháč [*]

    rasosa: Jdi za svým gynekologem.

    superkarma: 0 01.08.2005, 13:08:24
  4. avatar
    [55] Barbucháč [*]

    Gedžitka: Nechci Tě strašit, ale já jsem měla také nezhoubný nádor - štítné žlázy a měla jsem přijít až přestanu kojit, aby se to nezvrhlo.... Přišla jsem po půl roce na kontrolu a do deseti dnů jsem byla na operaci, kojení nekojení. Pak jsem šest týdnů čekala na výsledky. Někde se cestou ztratily . A ta samá paní doktorka, která mě s klidným srdcem nechala odejít domů a počkat až po kojení, mi pak s úsměvem sdělila "No ta chemo Vás minula o desetinu bodu!! Přijít o měsíc později, tak teda nevím!" Nechci házet všechny doktora do jednoho pytle, mám mezi nimi i přátele, ale když udělá chybu účetní nebo pošťák, tak to málokdy bývá fatální.......

    superkarma: 0 31.07.2005, 00:18:12
  5. avatar
    [54] Gedžitka [*]

    Jo tak já teď bohužel zjistila, že ještě ke všemu mám v prsu nádory, sice zatím nezhoubný, ale... Momentálně kojím a ještě nějakou dobu budu, ale bylo mi řečeno, že jak přestanu, mám hend přijít na odstranění, aby se to nezvrhlo, snad to do té doby vydrží v klidu.

    superkarma: 0 30.07.2005, 21:52:04
  6. avatar
    [50] kubikm [*]

    a taky je mi líto, když vidím, že pod takhle závažným článkem skoro žádná diskuse, ale pod orálním sexem, holením pipin a pod. ... co dodat

    superkarma: 0 29.07.2005, 23:44:24
  7. avatar
    [49] kubikm [*]

    Nyotaimori: přesně tak...
    když moje máma byla na operaci prsu...byl to dávnověk...1966...tak ji nejdříve jen vyndali tu bulku, potom týden trvalo, než se zjistilo, že je to zhoubné, potom další operace....
    když jsem za ni chodila po ozařování, tak mi říkala, že tam jsou po amputaci i mladá děvčata...17,,18....a taky mladí kluci s rakovinou prostaty...nejmladší 17 let....

    superkarma: 0 29.07.2005, 23:42:36
  8. avatar
    [47] kubikm [*]

    japa: prima, že jsi zdravá...je to dobrý příklad pro ty, co si říkají...nejdu k dr, protože když to nebudu vědět, tak budu zdravá....
    mám známou, pracuje na onkologii a říkala, že dost žen dojde až v posledním stadiu....třeba o bulce vědí až 2 roky....

    superkarma: 0 29.07.2005, 22:57:19
  9. [46] japa [*]

    taky jsem po operaci prsu,už od 87 roku,od té doby musím každý půlrok do poradny a každý rok na mamograf,ale to se dá zvládnout ,ale prožila jsem si svoje,už jsem se loučila

    superkarma: 0 29.07.2005, 17:33:45
  10. avatar
    [45] kubikm [*]

    jatunka: tos měla kliku, že to nebylo zhoubné...švagrová teď měla 2 boule...museli ji udělat plastiku, měla tam přímo krátery

    superkarma: 0 29.07.2005, 14:31:22
  11. [44] jatunka [*]

    Já jsem si bulku našla pár týdnů po matuře, bylo mi osmnáct a do týdne jsem byla po operaci, bulka měla rozměr menšího vejce...Naštěstí to ale nebylo zhoubné.Od té doby chodím pořád na kontroly, na uzv a mamograf tak po dvou třech letech.Měla jsem pak docela strach, jak to bude s kojením,kojila jsem obě děti, jen jsem čtyřikrát prodělala zánět, ale to spolu nejspíš vůbec nesouviselo.

    superkarma: 0 29.07.2005, 14:21:35
  12. avatar
    [43] kubikm [*]

    Bobša: a pojišťovny zase mají v hrsti doktory...sice se mu říká soukromý...ale kdo by mohla chodit k nesmluvnímu lékaři a platit si vš za hotové? tak má smlouvu
    takže cenu své práce nemůže sám určovat
    veškteré platby jsou za tržní ceny a s DPH....asi tak

    superkarma: 0 29.07.2005, 14:00:31
  13. avatar
    [42] kubikm [*]

    ratonito: přesně...proto to tehdy zveřejnila i lucie bilá, jak ji potom zdrbali, že chce soucit a tak...ale chápu, že tím chtěla na toto onemocnění upozornit...je fakt, že my ženy jsme na sebe dost lajdák....
    kolikrát tak čtu, jak některá maminka s každou odřeninkou dítěte letí k dr, ale sama na kontrolu nejde....asi tak
    možná ji nedochází, že by jednou to dítě mohlo být bez matky...

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:58:40
  14. avatar
    [41] ratonito [*]

    kubikm: Já na konizaci byla před 5 lety a užila si dost nervů, které ani nestály za to. Ale nechodit na pravidelné kontroly, kde jsem mohla být

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:36:27
  15. avatar
    [40] Bobša [*]

    kubikm: no jo, ale kde je potom lékařská etika? A bohužel nás mají v hrsti

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:35:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [39] kubikm [*]

    ratonito: ano...ale jak říkám, úplně se na to nespolehni a jdi na vyšetřní, budeš pravděpodobně potom chodit po 2 letech...pro sichr
    myslím to dělá mastopatie, či jak se to správně jmenuje, mně ty cizí slova moc nejdou
    já měla jednu takovou blbou, bolela dost, tak mi ji vzali, to ještě na sále si udělají histologii, ale obvykle už podle vzhledu je jasné, co to je

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:35:29
  2. avatar
    [38] kubikm [*]

    Bobša: je to tak, jak říkáš
    taky má muž kolegu, který byl na kanárech a v USA za peníze firmy, jejíž léky předepisuje přednostně...na něco takového prostě můj muž kývnout nemůže
    naopak tedy potom má dost pacientů s drahými léky a za práci mu místo odměny VZP strhává...dělá to obvykle kolem 5000,-

    ale právě si myslím, že není dobře ženám vysvětleno to vyšetření...mají v hlavě tu mammo, ale ta je jen pro neaktivní ročníky...pro ostatní je UZ...a nejméně 1x ročně gynda, kde naberou cytologii a pokud se něco nezdá, tak znovu a nebo se jde na konizaci čípku a tak...zdánlivá prkotina, ale může stát život

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:32:11
  3. avatar
    [37] ratonito [*]

    kubikm: Tak co píšeš, to je přesně co mám na mysli, jakoby hrášek a bolí Nic jiného jsem nenahmatala.

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:30:31
  4. avatar
    [36] kubikm [*]

    ratonito: jinak avon právě sponzoroval takové vesty...jsou na nic prsa a v nich jsou bulky a nádory...vezmeš si to na sebe a sestra ti ukazuje co a kde prohmátnout...a vidíš, co nacházíš...ale mají to jen velká centra, mělo by to být na každé gyndě...je to ale drahé a dovezlo se to z USA

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:27:39
  5. avatar
    [35] Bobša [*]

    kubikm: já netvrdím, že jsou všichni stejní a chápu, že není ani možné zavést nějaké měřítko a je to o přístupu lékařů ke své práci. Bohužel, někteří si ze zdravotnictví udělali business a projevuje se to čím dál tím víc. Ona Praha je v tomto dost specifická, protože je to takový kolos, lidi se neznají. Na měnších městečkách už není takový výběr možností zdravotnických zařízení a lékařů a i těch peněz ve zdravotnictví se vzdáleností silně ubývá A navíc si myslím, že i odmítnutí je určitě opodstatněné, ale s náležitým zdůvodněním a výkladem Problém je v tom, že nikdy nebudu lékaři partnerem, studovala jsem něco jiného a určitě bych musela jednat jinak, protože jsem od toho finančně závislá. Lékaři dostanou zaplaceno (tedy když mají pojišťovny zrovna peníze) nebo aspoň příslib vždycky .

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:26:52
  6. avatar
    [34] kubikm [*]

    ratonito: rakovina je taková jako rozplizlá...pokud je to takový jako volně pohyblivý hrášek a obvykle i bolí, tak to na 99,99% rakovina není
    proto ti doporučuju, zajdi na UZ, tam se to přesně pozná, budeš mít klid
    pokud by se jim něco nezdálo, tak tě objednají dál...ale to se neděs, to ještě nic nemusí znamenat...hlavně nečekej a na to vyšetření se vyprav

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:25:35
  7. avatar
    [33] kubikm [*]

    Bobša: já právě mám taky tu smutnou skušenost, máma mi umřela na rakovinu prsu v necelých 50 letech...proto se snažím něco proti tomu udělat, burcuju holky a moje zákaznice, aby chodily na prohlídky a taky aby trochu přispěly nákupem určitých produktů
    letos jsme předali 5 milionů korun
    2,8 alianci českých organizací a žen s rakovinou prsu
    850 tios. na mamma help na provoz bezplatné linky
    a 1,35 asociaci mamodiagnostiků na odborné programy

    www.brantese.cz
    všem doporučuju

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:22:46
  8. avatar
    [32] ratonito [*]

    kubikm: Myslíš jako, že když zatlačím na nějakou tu bouličku prstem a ona pod nim tak nějak uteče tak to je v pořádku a kdyby to byl nádor tak se nehne? Já bych to asi fakt nepoznala.

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:18:54
  9. avatar
    [31] kubikm [*]

    Bobša: já se tady s takovými reakcemi nesetkala, naopak na Bulovce jsem nezažila milejší personál a dr, než právě na onkologii...a že chodby jsou narvané k prasknutí....

    asi záleží fakt na lidech...
    odbývat lidi s pochybnostmi je podle mého trestné a nenechala bych si to líbit

    na druhou stranu - muž je praktický lékař - jestli pošle nebo nepošle někoho na vyšetření - z toho nic nemá, ani výhodu, ani platbu ani postih....
    ale výše předepsaných léků se ostře sleduje a pokud předepíše víc, tak má od pojišťovny postih, dostane méně peněz
    má to sice vést k hospodárnosti, ale někteří dr potom odmítají pacienty, kterým se píší drahé léky....
    ale nevím, jak je to u odborníků nebo špitálu, s těmi platbami myslím

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:18:38
  10. avatar
    [30] kubikm [*]

    phoebe24: to není povolenými prsy, to bys viděla, jak někdy vypadají mladá děvčata , to je hormonální aktivitou...
    já naopak byla na mammo - jsem ten vhodný ročník - ale protože mám prsa taky samé bulky, musela jsem navíc na UZ
    ptala jsem se dr. a ta mi to takhle vysvětlila...zjišťovala jsem, kam má dcera po skončení kojení dorazit...na UZ..
    proto všude udávají od 45 let nejdříve to mammo

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:13:09
  11. avatar
    [29] Bobša [*]

    Tak vidím, že jsme na tom všechny stejně v řadě případů kdy máme zájem o své zdraví a hlásíme se při potížích o nějaké vyšetření (které si musíme diagnostikovat samy), tak si připadáme jako žebráci, kteří chtějí něco nepatřičného. A když se potom něco provalí, tak je to naše chyba. Mám poznatky takové, že když jsme říkala, jaký mám problém, přitom mám v anamnéze, že mi matka ještě mladá umřela na rakovinu, tak jsem byla v přechodu jen tak od stolu a má to každý. Problémy trvaly pořád dál, až jsem to vzala do svých rukou a zašla si k odborníkům sama a některé jsem prostě vyměnila. Doufám, že jsem to udělala ještě včas. No uvidíme jak se to vyvine, v každém případě musím na operaci Proto říkám, nenechte se odradit odmítavým postojem doktorů! Platíme si a ne málo a proto vyžadujme takovou péči jaká nám patří. Peněz je ve zdravotnictví víc než dost, ale jenom pro někoho a na něco. Vyhýbejme se doktorům, kteří šetří pro sebe na úkor pacientů .

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:09:43
  12. avatar
    [28] kubikm [*]

    ta rakovina, abyste si to uměly představit...laicky vysvětleno
    buňka se musí dělit, množit, stará odumírá...je řízeno, že kolik buněk odumře, tolik se jich namnoží (neplatí potom pro stárnutí nebo mozkové....), pokud organismus narazí na nějaký karcinogen, buňka nedostane povel stop...a jede dál
    takže se stále množí...a jak už nemá místo...prorůstá dál...to jsou metastázy...protože zachovávají složení svého původu, tak se obvykle dá zjistit odkud jsou...
    doufám, že nějaký dr teď neomdlel...ale myslím pro představu to bude stačit

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:09:02
  13. avatar
    [27] kubikm [*]

    vlcice: u toho zamovyšetření...jiný nádor nebo ty hormonové záležitosti jsou jakoby přesně ohraničené...nádor ne, ten jakoby prorůstá a nejde s ním hýbat...jestli víte, co myslím
    určitě byste ale měly zajít tak 1x za dva roky na UZ...u mladších ročníků je mammografie na nic, ta se dává až při odumírání hormonů na přechodu...

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:04:38
  14. avatar
    [26] kubikm [*]

    děvčata...avon sponzoruje bezplatnou linku, kde v pracovní době je lékař...pokud budete mít nějaké pochybnosti či problémy, pokud vás někde třeba i nehodně odmítnou...zavolejte a poraďte se...vůbec nemusíte být zákaznicí firmy...je to pro všechny ženy bezrozdílu
    800 180 880

    je škoda umírat předčasně, myslete na to
    třeba u rakoviny prsu nebo čípku děložního, když se přijde včas máte 99% naději na dlouhý život...nečekejte zbytečně

    superkarma: 0 29.07.2005, 12:59:43
  15. avatar
    [25] ratonito [*]

    vlcice: S tím samovyšetřením máš pravdu. Taky to nepoznám. Muselo by to být asi dost velké a evidentní abych to poznala.

    superkarma: 0 29.07.2005, 12:40:15
  16. avatar
    [24] vlcice [*]

    Já si dělám pravidelně samovyšetření, ale je to na nic, mám všude samé hrbolky a nepoznám co je bulka a co ne. I když náš pes zemřel na rakovinu mléčné žlázy a moc dobře vím, jaký je nádor na pohmat. Ale přesto mám obavu, že to nepoznám. Nechávám si tedy ještě prohmatat prsa od doktorky na gynekologii. Loni mi takto objevila bulku, která mi musela narůst během měsíce, protože byla velká a já jsem si ji před tím nenahmatala. Nakonec to byla jen cysta a zjistila jsem, že mám hodně dalších malých cyst. Díky tomu mám pravidelné vyšetření ultrazvukem zdarma. Ale jinak toto vyšetření stojí 600,- Kč. Přijde mi docela nefér, že si jej mladší ženy musí platit. A když taková 30 letá žena má malé dítě, je svobodná matka a musí jej z malého platu živit sama (nebo je v podobné finančně tíživé situaci), tak kde má na to vyšetření brát? Má snad krást?

    superkarma: 0 29.07.2005, 12:30:07
  17. avatar
    [21] Danuna [*]

    Xym:a budeme musime.Takove prace jeste mame zvladnout.Chci videt vyrustat deti i kdyz to uz nejsou moc male deti ale taky chci byt babicka.Jednou ne ted

    superkarma: 0 29.07.2005, 10:26:45
  18. avatar
    [18] Danuna [*]

    Xym: ahoj

    superkarma: 0 29.07.2005, 10:11:55
  19. [17] bobik2 [*]

    Mne to doktorka vysvetlila tak, ze kdyz jeste nemam narok na mamograf, tak mi jednou za 2 roky plati sono VZP. Radeji tam chodim jendou rocne a radeji si to zaplatim i ja smama. Chodim do Mamma centra v Praze a cena je 300 CZK.

    superkarma: 0 29.07.2005, 09:53:47
  20. avatar
    [16] phoebe24 [*]

    janato: taky u nás se dělá pro mladší ultrazvuk a ne mamograf, máš pravdu Starší ženy mají povolenější prsa a mamograf je musí tak nějak splácnout. Ale myslím, že přesnější je mamograf.

    superkarma: 0 29.07.2005, 09:21:36
  21. avatar
    [13] janato [*]

    Bridgetj:Nevím, jak je to u vás, ale mám zkušenost, že mladší ženy(tak do 40 let) chodí spíše na ultrazvuk, prý je to kvůli stavu prsní žlázy v tomto věku na něm lépe přehledné a vyšetření si můžeš objednat a zaplatit sama(do cca 500,-Kč).Vím, že to není zrovna levné, ale to už je na každém, jestli mu to stojí za to. Já to mám každý rok bezplatně(mám 36 let),protože mě na UV posílají z mamologické poradny, kam jsem začala chodit po porodech kvůli bolestem prsů.

    superkarma: 0 29.07.2005, 08:57:41
  22. avatar
    [12] ratonito [*]

    Bridgetj: Tak měla tvrdit, že ji tam něco bolí třeba když na to zatlačí rukou. To by ji tam taky nepustili?

    superkarma: 0 29.07.2005, 08:52:26
  23. avatar
    [11] Danuna [*]

    Bridgetj:jenze tohle uz se neda vratit.Mam nekdy strasnej vztek na doktory,ze mi to takhle zanedbali.A tu zalobu jak chtel manzel co kdyby jsme to nevyhrali?Znate doktory jak se krejou.A hlavne by se na me pak vyradili az bych sla na kontrolu.A,ze budu chodit celej zivot.Lecba je nakladna.Jedna chemoterapie je prej/pred 5lety/30.000kc ja jich mela 8 a kazdy rok vysetreni mamograf,scintigrafie,tomograf a jine drahe pristroje a ozarovani a ted jim leky.Budu je jist 10let a mam za sebou teprve 5let.To taky neco stoji a dve operace a narkoza taky prej neni levna.Takze jsem to spocitala na asi tak min.500tisic.A nemuselo to byt kdyby mi tu bulku vyndali hned a ne,ze si doktorka nevi rady ale,ze to nic neni prijdte za rok.

    superkarma: 0 29.07.2005, 08:37:39
  24. [8] louže [*]

    Naprosto souhlasím s názory, že po pětačtyřicítce 1. mamograf. vyšetření je pozdě!! Nechala jsem si od OZP poslat roční výpis výkonů a bylo to méně než za tři tisíce - a kolik odvedeme na zdravotním pojištění??? Berou nás prostě u huby!! Vůbec se mi to nelíbí, čekat až se něco stane a pak to za velké tisíce léčit, vždycky je přeci lepší prevence.

    superkarma: 0 29.07.2005, 08:22:44
  25. avatar
    [7] Milala [*]

    Taky jsem tento měsíc poprvé absolvovala mamograf.I když jsem si ničeho nebyla vědoma,že bych něco nahmatala,měla jsem pořádný strach.Ale personál byl velmi příjemný a naštěstí bylo vše v pořádku.Doporučuju všem,pro klid v duši to za to stojí...

    superkarma: 0 29.07.2005, 07:47:47
  26. avatar
    [6] Danuna [*]

    Jsem po operaci rakoviny prsu.Prso mi zustalo zachovano.Mam jen dve poradne jizvy a za sebou chemoterapii,ozarovani a hormonalni lecbu.Jsem v inv.duchodu plnem a je mi pouze 36let.Tuto nemoc mi nasli ve 30letech.Mile pritelkyne chodte a otravujte a zadejte o vysetreni i kdyz budete odmitany z duvodu veku.Kamoska chtela jit ve 33letech na mamograf a rekli ji,ze ne ani kdyz si to zaplati a jeji maminka pritom umrela na rakovinu.Sice spodku ale prsa a spodek je uzce provazane uzemi.Prej se mi ta rakovina udelala z toho jak probiha hormonalni cyklus a z toho co je telu prirody dano a ted beru antiestrogen,ze ten ma nejvetsi podil.Jinak jsem prisla vcas a rekli mi,ze to nic neniúnalez byl jako fazole/a dal prej prijdte po roce a prisla jsem za rok a bylo uz pozde.Manzel chtel podat trestni oznameni za zanedbani pece ale ja mela pred sebou dlouhe leceni a nervy nadranc.Dodnes dochazim na psychiatrii.A s nadorem prsu jsou uzce provazany lymfaticke uzliny a jejich operaci se asi nevyhne zadna zena pri teto diagnoze a mam dalsi jizvu v podpazi.Rameno mi nedali zpatky jak meli takze jsem do smrti mrzak a bojim se aby mi neotekla ruka.Nesmim skoro nic.Lymf.uzliny jsou pro telo dulezite a kdyz vam je vezmou v podpazi vsechny je zle.Ruka stale boli a bolet bude,oteka a rameno nenapravitelne v cudu.Nechci vas strasit ale jen rict,ze by jste mely mit sve telo rady a pecovat o nej.Kdo vam poda sklenicku s pitim az nebudete moci?Vase telo,ktere potrebuje peci a prsa obzvlast.Dnes ziju uplne jiny zivot nez pred tim ale oci mi otevrela az ta moje nemoc.Na jednu stranu jsem rada,ze jsem prokoukla ale za jakou cenu.

    superkarma: 0 29.07.2005, 07:34:36
  27. avatar
    [4] janato [*]

    Každý rok chodím na ultrazvuk, ale jistotu člověk nemá stejně nikdy.Taky bojím.

    superkarma: 0 29.07.2005, 07:19:39
  28. avatar
    [3] LBU [*]

    Zrovna se v rodině s tímto problémem potýkáme. Švagrová před dvěma lety objevila bulku. Hned následovala oprace, chemoterapie. Vloni metastázy v plicích, chemoterapie. Metastázy v mozku. Bohužel UMÍRÁ. Je jí 33 a má dcery 12 a 6.

    superkarma: 0 29.07.2005, 07:09:13
  29. avatar
    [2] Julča [*]

    linde: taky bojím,bojím

    superkarma: 0 29.07.2005, 06:17:31
  30. avatar
    [1] Linde [*]

    tak holky, tohle se týká každé z nás...
    bojím bojím. Když občas narazím na článek o tomto problému, bývá tam psáno, že až se dá něco nahmatat, bývá už dost pozdě

    Buďme tedy zdravé a hlavu vzhůru! Hezkou dovču všem
    (já jedu příští týden

    superkarma: 0 29.07.2005, 06:10:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme