Bulvár

Raději průměrného rošťáka nežli mrzáka!


„...na samotném vysvědčení nakonec zase tolik nezáleží. Tato listina se stejně brzy ohmatá, nehledě k tomu, že správně vylitá hutná omáčka hravě překryje známky, které pokládáme za nespravedlivé.“
Jiří Grossmann (Maturitní večírek).

 

Někteří studující doopravdy přistupují ke studiu se zbytečným stresem. Nemyslím, že by se měli celý rok flákat a následně být zaskočeni, že jejich vizitkou není vyznamenání a stipendium, ale hroutit se nebo se drápat po střechách za asistence policejního vyjednavače také není nutné. Navíc, a to je smutné, mnoho takovýchto zoufalých činů mají na svědomí vlastní rodiče.

 

Jezdil po peróně s ještěrkou

Takový rodič, jenž měl se svým životem plány, které nenabyly uskutečnění, a místo medicíny se zabývá úklidem prostor nádražní haly, se mnohdy snaží naprojektovat své nesplněné představy do svého potomka. Ten často ve snaze nezklamat očekávání dotlačí svou psýchu až pokraj zhroucení nebo střechy kostela.

Měli bychom si včas uvědomit, že pokud má naše dítko problém si představit krychli, těžko z něho bude projektant. Ovšem zná-li všechny druhy hub, nedělá mu problém rozeznat olši od jasanu a tráví dlouhé hodiny bloumáním po lukách, byl by z něho možná dobrý student botaniky. Než se dívat na „vyklepaného“ absolventa ČVUT, to raději šťastného zahradníka.

 

Jestli přineseš jedinou trojku, zmaluju tě jako psa!

Jsou notoričtí nicnedělači, kteří „na to mají“, ale potřebují dohled, a také děti, které i při největší snaze nevyplodí to, co někteří nadaní spolužáci. Na každý pád - strach z tělesného trestu, případně slziček uroněných milovanou maminkou (citové vydírání je rovněž prima), mívá každoročně na svědomí alarmující množství tragédií. V tomto případě, je „jenom“ útěk z domova tou lepší variantou.

 

Tvůj bratr je premiant, tak proč ty jsi blbec?

Poukazováním na kvality jednoho dítěte a shazováním vlastností toho méně úspěšného mu vyšší výkon nezajistíme. Maximálně vyprodukujeme zakomplexovaného jedince s problémem s vlastní hodnotou, který by ještě navíc nejraději viděl studeného vlastního sourozence.

A přitom třeba dokáže věci, o kterých se onomu premiantovi ani nesní. Holt ale nejsou o prospěchu. Navíc prvotřídní paměť a schopnost odcitovat odstavec z učebnice ještě nemluví o přirozené inteligenci, a o lidských kvalitách už teprve ne.

 

Važme slova

Než zanedlouho odešleme své dítě s průhlednými deskami v ruce a slušivým kostýmkem pro ortel na kusu papíru, zvažme, s jakými slovy ho vyprovázíme. Rovněž není od věci se poctivě zamyslet, jestli jsme problém známek řešili celý školní rok.

Dítko zaměstnaných rodičů, vracejících se z práce navečer, tráví většinu času v družině, a pak je rádo, když se naučí básničku nebo procvičí anglická slovíčka. Rdousit žáčka do noci je kontraproduktivní.

Dítě nemusí patřit mezi nadané žáky, kteří jsou schopni samostatně pojmout obsah učebních osnov. Chceme-li tedy od průměrného dítěte vyšší výkon, musíme mu dát velký díl svého času. Jestliže mu tedy dáváme průměrnou (a mnohdy jedinou možnou) část svého času, nechtějme od něho víc než průměrné známky. Nebylo by to fér.

 

 

 

 

„Děti jsou nastaveny jednat impulzivně a jejich rozpoznávací schopnosti i přirozený pud sebezáchovy bývají ve stresových situacích značně snížené. Strach z následků předešlého tady překryje racionální hodnocení následků současného. Dítě reaguje na pocit selhání ještě větším selháním. Je nutné nevyvolat afektivní reakci. To lze pouze podsunutím vědomí, že doma,rovná se v bezpečí. Apeluji na citlivý a rozumný přístup. Každoročně řeší lékaři mnoho dětských pokusů o sebevraždu a letos tomu patrně nebude jinak. Věková hranice se při tom smutně snižuje,“ uvádí lékařka Morávková z psychologické poradny - krizového centra v pražských Bohnicích.

 

Řešíte vysvědčení? S jakými slovy pošlete dítě poslední den do školy?

 

 

   
19.06.2008 - Společnost - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [86] micinka.juli [*]

    vůbec si nevybavuju, co jsem měla z těláku, hudebku jsem vždycky zvládala s přehledem, dokonce mě na druhém stupni nesnášela hudebkářka, že jsem hrála na housle líp než ona a zpívala moc pěkně. talent bez píle ale k ničemu nebyl, na AMU bych bývala neměla, tak jsem šla na peďák (nedostudovala), chtěla jsem češtinu-hudebku, vzali mě na ruštinu. byla bych ale Igor Hnízdo v sukních, mlátila bych zpupné haranty smyčcem...pěkně to bolí.
    nikdy mi nevadily jazyk, biologie, chemie, matiku a fyziku jsem bytostně nesnášela, takže jsem byla ráda za trojky.
    mladej na školu dost peče, vím, že je chytrej, ale co můžu chtít po pubertálním výrostkovi, že? tak budu ráda, když gympl proleze a uvidíme, co dál.
    taky zpíval než se z něj stal "mutant", škoda, měl krásný hlásek, chodili jsme na něj do Rudolfina na koncerty, když vystupoval s Khüňaty

    superkarma: 0 20.06.2008, 20:04:21
  2. avatar
    [85] jednapani [*]

    Taky jsem měla nějaký stříbrný odznak a na vysvědčení dvojky... Jednou nás nutila tělocvikářka na bradlech dělat přešvih přes horní tyč. Zůstala jsem tam viset a trvala na tom, že se prostě nepřehoupnu, že vím, že bych se o to dolní břevno zabila. Tak mě nechala slézt a neřešila to, prostě každý se něčeho může bát. Musím říct, že tělocvikářka sama předcvičila přešvih perfektně, to učitel, kterého měli kluci, řval povely a pískal do tempa a nehnul svalem.

    superkarma: 0 19.06.2008, 22:01:52
  3. avatar
    [84] Ch.Z. Kochanská [*]

    Jejda, já jsem v tělocviku zpravidla všechny disciplíny vyhrávala, na střední jako jediná ulovila stříbrný odznak zdatnosti /prosím neplést s brozovým diplomem za plavání A.J. Rimmera/. A na ZDŠ mi kráva tělocvikářka klidně samý jedničky dvojkou z těláku kazila. Do té doby než jí bylo ředitelem domluveno...

    superkarma: 0 19.06.2008, 21:35:50
  4. avatar
    [83] Petunie [*]

    Hlásím se k početné řadě dvojkařů z tělocviku . Já jsem tak ráda, že jsou tyhle časy za mnou...

    superkarma: 0 19.06.2008, 18:40:26
  5. avatar
    [82] Meander [*]

    Ťapina: Tak! Ve školní posilovně jsem samozřejmě posilovala to, co mě bolelo nejmíň - nohy. Mám na nich ovšem takovou muskulaturu, že z mého pravého lýtka by se najedla celá rodina kanibalů a ještě by zbylo pro návštěvy

    superkarma: 0 19.06.2008, 18:23:31
  6. avatar
    [81] Ťapina [*]

    monacha: Nebo školní posilovna. Začalo se tím, že každý zabral nějaké náčiní, odcvičili jsme na tom určitý počet cviků a pak jsme se posunuli po směru hodinových ručiček. Žádná teorie, jak by měly ty cviky vypadat, natož pak něco jako že se něčím začíná, něčím končí a k tomu nějak protahuje. Divím se, že mám jenom lehkou skoliózu.

    superkarma: 0 19.06.2008, 17:41:52
  7. [80] ovenka [*]

    Můj syn měl v 1.třídě jednu dvojku-z tv. Kamarádčin také, ale z pv.Nyní oba studují Vš.

    superkarma: 0 19.06.2008, 17:41:35
  8. avatar
    [79] monacha [*]

    Ťapina: To je fakt. Skakani pres kozu a litani kolem stadionu jak blbec. Uz by se to konecne melo prehodnotit. Ve tretaku nas nechala ucitelka cvicit skoro kazdou hodinu aerobik (samy jsme si vymyslely sestavy), kdyz si vzpomenu, ze jsme tomu vubec nerozumely, delaly spatne naslapy, obracene dychaly pri posilovani, na protahovani kaslaly a ona byla rada, ze nemusi nic vymyslet, je mi spatne. A pritom by stacilo tak malo.

    superkarma: 0 19.06.2008, 17:14:13
  9. avatar
    [78] Lilinka [*]

    Meander 71: Tys mi to úplně sebrala z klávesnice, do puntíku souhlas Dokonce třída mého bratra byla na základce zkoušena ze sólového zpěvu na známky Dodnes jsem nepochopila, jak ta dotyčná mohla učit hudební výchovu, když o hudbě neměla evidentně šajnu. Já jsem to naštěstí nezažila, známkovaní jsme byli za noty a za teorii. Ale rozhodně nikdo nedostával zhoršené známky za to, že zpíval falešně.

    superkarma: 0 19.06.2008, 17:12:19
  10. avatar
    [77] Ťapina [*]

    monacha: Zajímavé, že za celý tělocvik až do vysoké školy jsme se právě tyhle zmiňované věci nenaučila. A vůbec fakt, že tělocvik může sloužit k nějakému vylepšování postavy. Jenom výkony, tabulky, splnil-nesplnil.

    superkarma: 0 19.06.2008, 17:05:52
  11. avatar
    [76] monacha [*]

    Bellana: na to ti staci matika ze zakladky. Ja si myslim, ze by ani deti, ktere jsou vyborne treba v dejepisu nemely byt vyhozene ze skoly kvuli tomu, ze nevypocitaji objem rotacniho telesa pomoci integralniho poctu (to je taky pomerne jednoduche a da se naucit, dle meho). Nekdo treba nerizne krychli, ani kdyz se postavi na hlavu, protoze to tam nevidi. A zaklady TV jsou dulezite treba proto, aby se clovek umel protahnout, kdyz dlouho sedi, nebo aby si nenicil pater pri spatnem posilovani za ucelem vylepseni postavy. Spis si myslim, ze se u nas porad nedava takovy duraz na to, co komu jde. Znamky nic moc neresi.

    superkarma: 0 19.06.2008, 17:03:57
  12. [75] Bellana [*]

    monacha: Myslím si, že výchovy by se neměly známkovat vůbec. Cílem TV by mělo být, aby se člověk rád hýbal, ne aby měl mindrák z toho, že neuběhne stovku v limitu či neudělá výmyk. Obdobně v HV a VV. Známkování to znechutí i těm nadaným, natož nemehlům a lidem bez talentu. Bez matematiky se neobejdeš ani v běžném životě, tedy nemyslím bez limit, derivací, integrálů, grupoidů atd, ale každý by si měl umět spočítat, kolik zaplatí na úrocích, kolik ho bude stát nákup, jak vyjde s platem, když si koupí čtvrté rozkošné tričenko v měsíci,....

    superkarma: 0 19.06.2008, 16:49:45
  13. avatar
    [74] monacha [*]

    Ťapina: ja si myslim, ze i ty texty by byly zajimave. Proste predmet neomezovat jen jednim smerem, ale klidne to propojit i s necim jinym. A nebo to neznamkovat vubec. Do dneska si vzpominam, jak mi bylo spatne, kdyz jsem mela zpivat pred celou tridou svym strasnym hlasem. Hudebku jsme nenavidela stejne jako mi mutujici spoluzaci.

    superkarma: 0 19.06.2008, 16:30:25
  14. avatar
    [73] Ťapina [*]

    monacha: No u nás to vypadalo tak, že pí.uč. mi vyhrožovala trojkou z hudebky a pak slevila, že mě přezkouší na životopisy skladatelů. Já jsem se je biflovala jak blbá, ale ona pak usudila, že než tu nudu poslouchat, tak mi tu dvojku radši dá rovnou Ale ani referáty o hudbě od někoho, kdo v hudbě vnímá převážně text, mi nepřijdou moc přínosné.

    superkarma: 0 19.06.2008, 16:24:56
  15. avatar
    [72] monacha [*]

    Ťapina: Muzes udelat hezky referat s prezentaci na vyvoj hudby v 20. stoleti. Otazka je, co si pi.uc. predstavuje pod pojmem hudebni vychova.

    superkarma: 0 19.06.2008, 16:22:30
  16. avatar
    [71] Meander [*]

    Mně přijde jako naprostá kravina známkovat hudebku, tělocvik, výtvarku, pracovky a podobné věci. Z dějepisu jsem propadala zaslouženě, ten jsem nenáviděla, nenávidím a nikdy jsem se v tom neorientovala, ale proč jsem kua měla mít pětky z vytrvalostního běhu a gymnastiky, když jsem stavbou sprinter?

    superkarma: 0 19.06.2008, 16:20:47
  17. avatar
    [70] Ťapina [*]

    monacha: Nevylepšíš z pětky na jedničku, nespočítáš nejtěžší rovnice, ale ty středně těžké třeba jo. Ale když máš takový hudební hluch, že nezazpíváš ani Pec nám spadla, tak prostě nezazpíváš

    superkarma: 0 19.06.2008, 16:17:00
  18. avatar
    [69] monacha [*]

    Ťapina: ja myslim, ze matiku snahou taky nevylepsis. Od nas ze tridy vyletelo osm lidi, museli prejit na jinou skolu, a to i presto, ze meli doucovani a opravdu se snazili. Spis by to chtelo, aby se cely system vyuky nejak predelal (vic volitelnych predmetu apod.) Muj spoluzak si ted fotbalem vydelava nehorazne prachy a docela me tesi, ze jsme meli z TV stejnou znamku

    superkarma: 0 19.06.2008, 16:12:13
  19. avatar
    [68] Ťapina [*]

    monacha: Kdyby se tyhle předměty známkovaly spravedlivě, tak bych musela každoročně propadat z hudebky. Jenže matiku se lze naučit, když se nedostatek talentu nahradí snahou. Člověk bez hudebního sluchu se zpívat nenaučí, poznávat skladby taky ne a natož pak nejhorší noční můra, co v hudebce existovala, poznat nástroje, které skladbu hrají. Já rozeznám nástroj, který vydává táhlé tony od nástroje, který vydává krátké údery a tím končím.

    superkarma: 0 19.06.2008, 16:02:29
  20. avatar
    [67] monacha [*]

    stasha: Taky premyslim nad tim, proc by mela byt z TV automaticky jednicka, jinak jsou ucitelky mrchy. Myslim, ze je to docela dulezity predmet, zvlast dneska, kdyz jiny pohyb vetsina deti nema. Spousta lidi nema nadani na matiku a taky jednicku automaticky nedostane. Mne osobne je stredoskolska matika a maturita z ni vic na nic nez TV. A nebo by bylo reseni TV, HV a VV neznamkovat. Kdyby znamkovala telocvikarka spravedlive, mela bych tak trojku.

    superkarma: 0 19.06.2008, 15:59:36
  21. avatar
    [66] punh [*]

    Díky dvojce z Tv nebo HV jsem musela dělat přijímačky na SŠ. Je to docela sranda. Můj spolužák měl samý a dvojku z chování (někdy i 3) a teď úspěšnej. Ale je fakt, že na něj moc v dobrým nevzpomínám, protože dělal hrozný průsery a nemazal se ani se spolužákama. Bála jsem se ho, protože byl nevyzpytatelnej a dlouho jsem si myslela, že to byl jen můj problém. Když jsem teď po letech mluvila s jiným spolužákem, tak jsem zjistila, že z něj taky neměl dobrej pocit, moc kamarádskej teda nebyl.

    superkarma: 0 19.06.2008, 14:22:56
  22. avatar
    [65] punh [*]

    Ťapina: já jsem hodila 14 metrů a učitelka z toho byla běsná Asi to je taky vizitka učitelů, jak známkují TV, HV a VV. Dneska se tomu směju a když to někomu řeknu, tak nevěří, protože jinak kopyto nejsem ani nejsem tlouštík. Ale hod ani skok mi nešel.

    superkarma: 0 19.06.2008, 14:11:25

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [64] stasha [*]

    Taky jsem případ samého jedničkáře totálně levého na tělocvik. Přišlo mi samozřejmé, když jsem mívala z tv 1, aby mi to nezkazilo vysvědčení. Zpětně ale nevím. Spíše se přikláním k tomu, že to bylo nespravedlivé. Všechny jedničky jsem měla bez vlastního přičinění. Prostě jsem učivo hned chápala. Doma jsem se na základce nikdy neučila, úkoly jsem psala ve škole o přestávce. A moje spolužačka, která se snažila, ale holt nebylo jí zhůry dáno, měla věčně 2-3 ze všech přemětů. V tv byla nejlepší a měla za 1 jako já Myslím, že ji mrzelo. Pokud je tv známkovaná, tak ať je to spravedlivé. Jinak v tom nevidím smysl známkovat a pak dát stejně 1 jen kvůli tomu, aby to byly samé.

    superkarma: 0 19.06.2008, 14:01:17
  2. avatar
    [63] Meander [*]

    Hodila jsem granátem 5,5 metru. Školní mínusový rekord Učitelka mi sdělila, že být to vostrej, mám po starostech Nenáviděla jsem gymnastiku, míčové hry a vytrvalostní běh. Vše bez rozdílu za 5. Ale běhala jsem za školu sprint a skákala do dálky, tak mě propadnout nenechali

    superkarma: 0 19.06.2008, 13:20:18
  3. avatar
    [62] OlgaMarie [*]

    Simoušek: Ha,ha. To mně kluci ve třídě nevěřili, že kilák běhám běžně pod 4 minuty. Šli jsme na stadion na dráhu a měla jsem to v 17 letech 3,14. Průser byl ten, že jiná třída tam měla tělák a jejich profesor to viděl a votravoval mi život lanováním chodit běhat na přeborech za školu. Tůdle. Přebory nebyly "voco". Ti, co se vsadili, platili mi lístky do kina, do divadla. A škola by mi dala leda diplom, že na počest x-tého výročí VŘSR apod.

    superkarma: 0 19.06.2008, 12:52:46
  4. avatar
    [61] Simoušek [*]

    Z těláku jsem taky nosila trojku na SŠ. Neuměla jsem vyšplhat po tyči a nebavil mě běh. Patnáctistovku jsem spíš ušla než uběhla, ale do 10 minut jsem se vešla

    superkarma: 0 19.06.2008, 12:22:19
  5. avatar
    [60] ToraToraTora [*]

    Evikus: manžel říká: sportem k trvalé invaliditě...a taky, že lupy jsou parohy v prášku, ale to už nesouvisí

    superkarma: 0 19.06.2008, 12:06:25
  6. avatar
    [59] Evikus [*]

    Koukám, že jsem ve správném klubu
    Míčové hry přímo nenávidím
    Volejbal, košíková, vybíjená,...
    Prostě veškeré kolektivní sporty jsou ZLO

    superkarma: 0 19.06.2008, 11:33:55
  7. avatar
    [58] ToraToraTora [*]

    Manžel maturoval na druhý pokus, já s vyznamenáním....myslím, že nároky na děti budou vyvážené

    superkarma: 0 19.06.2008, 11:32:36
  8. avatar
    [57] Kayty [*]

    Já jsem se taky nemusela moc učit. Šlo to docela samo. Na SŠ si rodiče zvykli, že se objevila sem tam 3.
    Na základce jsme v osmé třídě brali jako strašlivou potupu, kdy spolužák, který byl na TV levý (ale totálně), dostal 1, aby mu nepokazili vysvědčení se samýma. Já vyfásla 2 za to, že jsem se při 1500m běhu nevlezla do tabulek a bylo to mezi 3-4, což mi průměr pokazilo. No co, na běh jsem levá, nebaví mě.

    superkarma: 0 19.06.2008, 11:20:59
  9. [56] Čírina [*]

    Míčové hry... o tom mi ani nemluvte. Dostávám hysterák, když na mě letí míč. Pokud se vám snaží spoluhráč přihrát a vy se místo toho kryjete, není to úplně vhodná dispozice pro míčové sporty.
    Díky tomu jsem v druháku na gymplu slízla trojku z tělocviku (plus dvě dvojky a samé, zkazilo mi to vyznamenání...).

    superkarma: 0 19.06.2008, 11:19:07
  10. avatar
    [55] Ťapina [*]

    a....: Od nás s gymplu jedna spolužačka, která prolejzala se čtyřkama, je doktorka. Ale ona prostě fakt gympl překlepala a na vysoké pak dřela, měla hotové všechny zkoušky v předtermínu a tak.

    superkarma: 0 19.06.2008, 11:11:02
  11. [54] a.... [*]

    Manx34: Ještě jsem si vzpomněla, že největší blb z gymplu, který byl v prvním ročníku na vyhození, ale byl pilný, nicméně třeba z angličtiny prolejzal jen tak tak, je teď zřejmě dost úspěšným prokurátorem.

    superkarma: 0 19.06.2008, 11:03:19
  12. avatar
    [53] kačinka [*]

    a....: jsem na tom stejně. Míčový hry nesnáším doteď.

    superkarma: 0 19.06.2008, 10:55:11
  13. avatar
    [52] Jeremi [*]

    Evikus: Potupná je ta dvojka z těláku (je-li jediná na vysvědčení) zejména proto, že takový učitel zjevně chtěl dítě potupit, chtěl mu ublížit. Podle mě je to ovšem jen jeho ostuda, že je zamindrákovanej hopsolog.

    superkarma: 0 19.06.2008, 10:48:39
  14. avatar
    [51] Žábina [*]

    Ťapina:
    já po letech na základce už nenávidím jen slovo vybíjená

    superkarma: 0 19.06.2008, 10:44:05
  15. avatar
    [50] gwen [*]

    a....: Taky tak.
    Jak já jsem na základce nesnášela baseball. Ten jsem nikdy nepochopila. Však když se pak konal turnaj, tak jsem holkám řekla ať hrajou i za mě a vypařila jsem se pryč. Na táboře v pátý třídě jsem udělala to samé. Hrála jsem si u potoka, zatímco ostatní se vybíjeli balónem.

    superkarma: 0 19.06.2008, 10:42:20
  16. [49] a.... [*]

    Ťapina: Míčový hry jsou děsnej vopruz, že? Nenávidím volejbal. Vlastně vůbec všechno, co je zahrnuto mezi kolektivní sporty, to čemu se říká "hry". Můžu dělat jen takové sporty, u kterých jsem sama za sebe, lyžování, plavání, cyklistika, eventuelně turistika.

    superkarma: 0 19.06.2008, 10:31:23
  17. avatar
    [48] Ťapina [*]

    Já jsem vlastně nebyla na tělocvik až tak levá. Kromě strachu z výšek, který mě jímal jen na hrazdě, ale ne na žebřinách nebo při šplhu (šplhat jsem napřed neuměla, ale fakt jsem to natrénovala), jsem neuměla už jen dvě věci - házet a chytat. Bohužel, výuka se podřídila zájmům většiny a postupem času byla gymnastika nahrazena takřka výhradně míčovými hrami

    superkarma: 0 19.06.2008, 10:26:44
  18. avatar
    [47] kačinka [*]

    Ani nevíte, jak jednoho potěší, že v tom nebyl sám. Za mlada jsem nálem měla mindráky z toho, že nedám nohy vejš než hlavu (= neudělám stojku, hvězdu, výmyk,... Teď je to v pohodě, k životu nic z toho nepotřebuju, jednou se mi dokonce na svou "neschopnost" povedlo vyhrát lahev, když se se mnou známý, absolvent FTVS, vsadil, že mě za týden naučí stojku. Nenaučil, ač jsem se snažila, prohrál.

    superkarma: 0 19.06.2008, 10:04:04
  19. avatar
    [46] Michaela Kudláčková [*]

    Evikus: Tělocvik pro mě zkončil nástupem výuky košíkové. Stěží třicet kilo a 150cm. S tím se pracuje velice špatně. Vlastně jsem se bála, aby mi nikdo náhodou nepřihrál, neb by mě zabil. Následně jsem vyfasovala trojku z TV. Dokud se šplhalo, měla jsem jedničku.

    superkarma: 0 19.06.2008, 10:03:27
  20. [45] mindulinka [*]

    Tak naštěstí jsem byla ve volejbalově zaměřený třídě, tak u nás byla gymnastika a podobné cviky velmi velmi okrajové. U nás se kladl důraz na kondici a míčové hry. Jednou za pololetí jsme si něčím hodily, zaběhli 100 nebo 1500 m a měli jsme klid. Naštěstí.

    superkarma: 0 19.06.2008, 10:02:00
  21. [44] Zaffira [*]

    kačinka: kareta: Ťapina: já nesnášela v TV tzv. sestavy, kdy jsme si měli připravit nějaký cvičení, který se pak známkovalo - kotouly, hvězdy a jiný pakárny . Nářadí mě bavilo a dost jsme hrávaly volejbal
    A ještě mě mrzela 3 v prvním pololetí v prváku - já se tak snažila, ale začátky prostě byly těžký

    superkarma: 0 19.06.2008, 09:58:44
  22. avatar
    [43] Evikus [*]

    kareta: Dvojka z tělocviku ti připadá potupná? Já na střední měla i trojku
    Tělocvik jsem nesnášela a taky to dávala patřičně najevo. A hlavně jsem neuměla hvězdu, vyhoupnout se bez pomoci na hrazdu ani na bradla a velký problém mi dělalo vyskočit ladně na kladinu

    superkarma: 0 19.06.2008, 09:57:33
  23. [42] Bellana [*]

    a....: Jo, není jich málo, co považují za nejlepší dobře se vdát a být v domácnosti. Pokud to není "dobře se vdát" za tyrana, děvkaře, ale s dobrým příjmem, tak proč ne, že jo.

    superkarma: 0 19.06.2008, 09:57:26
  24. avatar
    [41] kareta [*]

    Ťapina: Manx: výmyk jsem se naučila jako děcko v gymnastice a tamtéž jsem hnusně přelítla přes kozu a měla zábrany dalších 10 let Ale vcelku jsme měli tělocvikáře dobré a brali to sportovně.

    superkarma: 0 19.06.2008, 09:52:27
  25. [40] a.... [*]

    Bellana: Co považovat za úspěch je opravdu diskutabilní. Pokud jsou ty mý spolužačky spokojený v domácnosti, mohou být považovány též za úspěšné.Někdo třeba považuje za svůj životní úspěch, když se dobře vdá

    superkarma: 0 19.06.2008, 09:51:11
  26. [39] mindulinka [*]

    Vždycky jsem několik dvojek měla a byla tam vždy hudební výchova - brala jsem to tehdy jako křivdu - přeci nemůžu zato, že neumím zpívat. Jednou na mě řval přes celou třídu matikář, jak je to možný, že nedoučuji staršího bráchu matiku, když mám jedničku - dodneška ho vydím, rudýho řevem . Školama jsem proplouvala celkem v pohodě, naši mi max. podepsali úkol nebo žákajdu, ale s bráchou to bylo horší, ne že by byl tupej, ale byl strašnej lajdák, tak na něj naši dohlíželi víc.

    superkarma: 0 19.06.2008, 09:46:33
  27. avatar
    [36] Ťapina [*]

    kareta: Taky jsem vždycky měla z tělocviku dvojku, klidně i k samým jedničkám. Hodila jsem 15 metrů, neudělala výmyk a když mě na hrazdu vysadili, dostala jsem na ní hysterický záchvat. To mi řekni, jak se tohle dá natrénovat

    superkarma: 0 19.06.2008, 09:37:39
  28. avatar
    [35] Mickey Mouse [*]

    Zea: Nemyslím si, že by dítě, které má všechno zadarmo muselo nutně být neprůbojné. Celou základku jsem nemusel otevřít učebnice a jsem přesvědčený, že jsem se prosadil dobře.

    superkarma: 0 19.06.2008, 09:37:36
  29. avatar
    [33] kareta [*]

    Jaštěrička: Zaffira: a....: v pololetí 3 gymplu jsem byla taky poctěna 2, protože jsem přestala tancovat a přibrala jsem jako ...fyzička šla dolů a měla jsem co dělat, abych ji s nadváhou dostala zpět..skákání mi taky nešlo

    superkarma: 0 19.06.2008, 09:33:58
  30. avatar
    [32] kačinka [*]

    Taky jsem mívala dvojku z těláku, páč ač jsem závodně lyžovala, byla jsem extrémně tupá na gymnastiku. A do se týče výtvarky, bylo to to samý.

    superkarma: 0 19.06.2008, 09:23:43

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme