.

Radana (34): „Zemřel a s ním i moje vyhlídky do budoucna, nechci dítě s nikým jiným!“

Vztahy

Radana (34): „Zemřel a s ním i moje vyhlídky do budoucna, nechci dítě s nikým jiným!“

Smrt mladého člověka je velkou ránou a tragédií. Zvláště pak, když se jedná o osobu vašemu srdci nejbližší. Radaně odešel z minuty na minutu manžel. Ten, kterého tolik milovala, s nímž se snažila o potomka. Hra osudu je nevyzpytatelná.

motorka

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Byli spolu od druhého stupně střední školy. On měl vždy slabost pro motorky. Jeho vášeň se mu ale stala osudnou. Když Radaně oznámili smrt milovaného manžela, byla to rána z čistého nebe. Za pár dní měli vyrážet na vysněnou dovolenou a pokračovat ve snažení se o miminko. Osud tomu bohužel tak nechtěl. Po několika těžkých měsících se Radana opět „zamilovala“. Ty uvozovky jsou proto, že podle jejích slov už nikdy nikoho nebude tolik milovat jako svého muže. „Tohle jsem novému partnerovi samozřejmě řekla. Chtěla jsem být upřímná, proto jsem rozložila karty na stůl. Akceptoval to. Je moc milý, netlačí na mě a vím, že mě miluje. Jsem ráda, že ho mám. Ovšem nyní začal na mého mrtvého manžela žárlit.“   

Co je smrt? Konec nebo přechod?
Seneca

Zdroj: www.citaty.net

Zásnubní a snubní prstýnek Radana z ruky ještě nesundala. Ovšem toto jejímu novému partnerovi nevadí. Vytáčí ho, že téměř obden chodí za svým mužem na hřbitov. „Je to pravda. Jsem u jeho hrobu velmi často. Je to pro ně takový relax. Vždy si k němu sednu, buď jen sedím, nebo mu povídám. Příteli se to nelíbí. Prý bych s tím extrémním truchlením měla už přestat. Je vidět, že mu to opravdu nedělá dobře. Je mi to líto. Nechci ho tímto ztratit. Je mou oporou, mým kamarádem, vím, že se na něj mohu spolehnout, ale zároveň si nedokážu představit, že by za svým manželem už nechodila. Přeci jen byl tou nejdůležitější součástí mého života.“ Radana si začala uvědomovat, že do nového vztahu se pustila nejspíše příliš brzo. Doufala, že jí nový muž z toho pomůže dostat. „Došlo mi, že jediný, kdo mi může pomoci, jsem já sama a čas. Musím začít opět žít. Jediné, co pevně vím, že dítě nechci. Ne s nikým jiným než byl on – láska mého života, kterou už nepotkám.“

Jak dlouho by podle vás měl člověk truchlit za svého nejbližšího?

Možnost%
Tak tři měsíce4,8
Minimálně půl roku13,3
Cca rok38,8
Celý život18,2
Jiná odpověď (napište do diskuze)24,8

Čtěte také:

   
13.06.2016 - Láska a vztahy - autor: Markéta Škaldová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [45] peetrax [*]

    kobližka — #30 proč by to nebylo na místě? Ten nový "partner" dělá jen obyčejného převozníka a ztrácí život mezi prsty s někým, kdo s ním ani být nechce. Aspoň podle informací z článku.

    superkarma: 0 14.06.2016, 18:08:39
  2. avatar
    [44] Matinea [*]

    risina — #14 Anebo chodila na 8-letý gympl, kde se rozlišuje něco jako 1. a 2. stupeň

    superkarma: 0 13.06.2016, 22:50:16
  3. avatar
    [43] SNÍŽEK [*]

    verar — #33 hezky jste to napsala,souhlasím.Manžel mi umřel před 15 měsíci,je mi smutno a nikoho jiného nehledám Sml15

    superkarma: 0 13.06.2016, 21:50:16
  4. [42] lamija [*]

    Přece na to nemohou být žádné tabulky,každý je jedinečný,každý cítí jinak. Někdo se zamilovává lehce a často,jiný hůře a jen jednou za život a od toho se odvíjí míra truchlení.

    superkarma: 0 13.06.2016, 21:44:24
  5. [41] janavys [*]

    Tady to chce asi čas. Těžko radit. Sml22

    superkarma: 2 13.06.2016, 20:36:29
  6. avatar
    [40] bezinka [*]

    To nejde takto určit, každý to má jinak

    superkarma: 0 13.06.2016, 20:00:05
  7. avatar
    [39] helmar [*]

    kdo to nezažije, nemůže posoudit! A je to každého věc, nemusí se to dávat na odiv celému světu. Co máš v srdíčku, to ti nikdo nevezme!!

    superkarma: 1 13.06.2016, 18:05:45
  8. avatar
    [38] jarmil22 [*]

    Ono je to složíte za kym se truchlí , za dítětem , sourozencem , rodicem nebo drahou polovičkou . Mam dojem ze se to nedá takhle měřit vím o čem písi něco nevydychate ani za 7 let proste pokud to člověk nezažije tak se to nedá měřit .

    superkarma: 0 13.06.2016, 17:38:40
  9. avatar
    [37] jarmil22 [*]

    Ono je to složíte za kym se truchlí , za dítětem , sourozencem , rodicem nebo drahou polovičkou . Mam dojem ze se to nedá takhle měřit vím o čem písi něco nevydychate ani za 7 let proste pokud to člověk nezažije tak se to nedá měřit .

    superkarma: 0 13.06.2016, 17:38:07
  10. avatar
    [36] OlgaMarie [*]

    Ono nemusí dojít přímo k tragedii, aby si žena/muž nezavzpomínali s lítostí na "bejvalou/bejvalého" a nové partnerce/partnerovi ho jí/jemu občas nepředhodili.

    Ale neustále někoho s někým porovnávat je zbytečné, každý jsme na světě originálem.

    superkarma: 0 13.06.2016, 14:24:59
  11. avatar
    [35] kamarád [*]

    átéčko — #32 Promiňte,ale to je hloupost,co jste napsala o těch motorkách.Copak lidé neumírají při nehodách v autech,letadlech,při sportu,v manželství...a taky je to třeba jejich vášeň.To by jste musela říci i o nich,že všichni kolem nich musí počítat s tím,že se při tom zmrzačí,nebo zabijí.Se smrtí,nebo úrazem se musí počítat vždycky,ale takhle bagatelizovat jízdu na motorce je podle mě trochu dětinské.I když nepopírám,že mnozí motorkáři jezdí divoce,ovšem nedivit se tomu,že se jim může přihodit tragická nehoda je trochu cynické.

    superkarma: 2 13.06.2016, 13:31:16
  12. avatar
    [34] řeřicha [*]

    Tohle nejde určit....postupně to přebolívá, ale zapomenout nejde....Sml79

    superkarma: 0 13.06.2016, 13:21:36
  13. [33] verar [*]

    Truchlit můžeme stále,ale nesmí to mít vliv na naše blízké,vím o čem píši,manžel mi zemřel před sedmi lety,myslím na něj pořád,nezáleží na tom zda rok,anebo celý život,jen s tím nezatěžovat okolí a žít pro ty druhé.Sml79

    1. na komentář reaguje SNÍŽEK — #43
    superkarma: 3 13.06.2016, 12:35:22
  14. avatar
    [32] átéčko [*]

    Když má někdo vášeň pro motorky, tak všichni kolem musí počítat s tím, že se může zmrzačit, nebo zabít. Je to tvrdé, ale je to tak.

    Truchlení má každý jinak nastavené. Ale určitě nejméně rok to trvá.

    Já bohužel znám osobně mladou ženu, která pět let po smrti manžela má psychické problémy a jejího prvního manžela, se kterým se znala od svých 16 let, plnohodnotně nenahradí nikdo. Ano, má nový vztah. Jenže po zamilovanosti přišlo rozčarování, že ten druhý není jako její manžel.

    Stejný je jen ve vášni k motorkám....

    1. na komentář reaguje kamarád — #35
    superkarma: 0 13.06.2016, 12:09:33
  15. [31] IVECO [*]

    myslím, že se to vymezit nedá....jak dlouho??

    superkarma: 0 13.06.2016, 11:26:17

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] kobližka [*]

    Tak je vidět,že Radana ještě není připravená na jiný,plnohodnotný vztah.Její dosavadní přítel je pouze takovou berličkou,o kterou se v době smutku opírá.Není to špatné,ale musí se potkat dva lidé,kteří si takto chtějí pomoci. Dostat se z nejhoršího a nic víc od toho vztahu neočekávat.Myslím,že hned na začátku to Radana řekla,takže asi nebude na místě,že nový partner žárlí na zemřelého manžela.A že ona chodí často na hřbitov? No a proč ne Sml80když jí to pomáhá se s tím vším vyrovnat,je to pořád lepší než propadnout depresi a brát nějaké prášky.Však čas to všechno spraví - u někoho to netrvá tak dlouho,někdo potřebude ten čas delší.

    1. na komentář reaguje peetrax — #45
    superkarma: 5 13.06.2016, 10:20:22
  2. avatar
    [29] morgan [*]

    carola — #26 přesně tak, je to různé podle daných situací

    superkarma: 0 13.06.2016, 10:20:05
  3. avatar
    [28] vodilulu [*]

    kazdy to ma jinak nekdo se smiri rychle se ztratou a nekdo se utapi po zbytek zivota. zivot je ale jen jeden a ma se zit a ne se utapet v beznadeji

    superkarma: 0 13.06.2016, 09:54:44
  4. [27] marcia82 [*]

    určitě celý život ho to bude provázet, celý život bude smutný, že se něco podebného stalo jemu, že přišel o blízkého člověka ...měl by si najít podporu v okolí, dle mého i jiného partnera, ale to v tom případě, že se rozhodně už se nadtím povznést,tzn. každodenní návštěva hřibova mi příjde v danou chvíli přehnaná

    superkarma: 0 13.06.2016, 09:41:25
  5. [26] carola [*]

    nedá se to určit. Každý je jiný

    1. na komentář reaguje morgan — #29
    superkarma: 0 13.06.2016, 09:39:52
  6. avatar
    [25] Hanice [*]

    To se určit nedá.

    superkarma: 0 13.06.2016, 09:27:24
  7. [24] patricia077 [*]

    Souhlasím s ostatními, že tohle se nedá časově odhadnout, každý je jiný a každý to cítí jinak a má právo truchlit jak dlouho chce...

    superkarma: 0 13.06.2016, 09:26:16
  8. [23] prababka [*]

    Se ztrátou se každý vyrovnává po svém , tady matematika nepomůže.

    superkarma: 0 13.06.2016, 09:03:54
  9. [22] bouzina [*]

    Kazdy to ma jinak

    superkarma: 0 13.06.2016, 08:53:12
  10. avatar
    [21] marianaant [*]

    Každý člověk se zachová jinak a také ten smutek z odchodu bližního každý projevuje jinak a zrovna tak je to s truchlením.

    superkarma: 0 13.06.2016, 08:48:35
  11. [20] Cahoun [*]

    Záleží na každém, jak rychle se s tím vyrovná...

    superkarma: 0 13.06.2016, 08:38:53
  12. avatar
    [19] *modrá [*]

    každý to cítí jinak Sml80

    superkarma: 0 13.06.2016, 08:34:26
  13. [18] bobani [*]

    ona není normální - " zamiluje " se po pár měsících , ještě řekne , že ho nebude nikdy tak milovat jako manžela a nesundá si prstýnky - měla by vyhledat odborníka . a divím se , že s ní ještě ten muž je .

    superkarma: 2 13.06.2016, 08:32:28
  14. [17] crazycross [*]

    Nelze stanovit lhůtu pro truchlení po blízké osobě. Chce to čas a každý jsme jiný. Někomu to trvá déle se s tím vyrovnat a jinému zas kratší dobu. Takže těžko říct jak dlouho, jestli roky či měsíce.

    superkarma: 0 13.06.2016, 08:30:27
  15. [16] Bucík [*]

    To je individuelní, každý to prožívá jinak. Ale nechápu, že paní mohla navázat hned další vztah.

    superkarma: 1 13.06.2016, 08:30:00
  16. avatar
    [15] Pentlička [*]

    Každý člověk to má jinak, někdo se otřepe brzy a někdo nikdy. Někde jsem četla, že člověk se úplně vzpamatuje ze ztráty blízkého za 1/3 doby, co byli spolu. Ale podle mě ani to neplatí. Je to zkrátka individuální.

    superkarma: 0 13.06.2016, 08:22:20
  17. avatar
    [14] risina [*]

    Hanuša — #1Second grade - je to zrejme prelozene z anglictiny Sml58. Pokud ano, tak je to plagiatorstvi a za to se u nas davaji petky, trdni dutky a dokonce i odchazi ze skoly...

    1. na komentář reaguje Matinea — #44
    superkarma: 7 13.06.2016, 07:53:48
  18. avatar
    [13] datura [*]

    Moje dcera truchlila 3 roky, takže někdo se oklepe hned, někomu to halt trvá déle. Asi záleží na tom, jak se k sobě vzájemně chovali.

    superkarma: 1 13.06.2016, 07:47:37
  19. [12] hapehape [*]

    každý to má nastavené jinak

    superkarma: 0 13.06.2016, 07:41:11
  20. [11] telelot [*]

    to se přeci nedá měřit...Sml80

    superkarma: 1 13.06.2016, 07:09:48
  21. [10] Andreadornova [*]

    Určitě to musí každý cítit sám jestli je už čas jít dál nebo ještě dál truchlit a vzpomínat...

    superkarma: 0 13.06.2016, 07:04:09
  22. [9] Darmovzalova [*]

    hellerovka — #6taky si myslím

    superkarma: 0 13.06.2016, 07:00:00
  23. [8] pramati [*]

    to má přece každý jinak...

    superkarma: 0 13.06.2016, 06:57:44
  24. [7] alenabl [*]

    každý se se smrtí svých nejbližších vyrovnává jinak, takže určovat dobu truchlení je nesmysl.

    superkarma: 0 13.06.2016, 06:43:42
  25. [6] hellerovka [*]

    pokud truchlím, nezakládám nový vztah...........

    1. na komentář reaguje Darmovzalova — #9
    superkarma: 6 13.06.2016, 06:32:14
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    Hanuša — #1No coco...od druhého járu, néé?Sml30

    superkarma: 0 13.06.2016, 06:15:14
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    Rok je obecně uznávaná doba, kdy se člověk vyrovnává se smrtí nejbližších. Doba smutku, dřív se chodilo v černém nebo aspoň nosila černá páska na rukávě. Aby byl "v hájení". Někdy rok nestačí a je líp se vším počkat. Přesně to je dnešní případ. Nový partner jí slouží jenom jako posila v jejím smutnění. Není to plnohodnotný vztah dvou lidí a pán po jejím boku v podstatě taky ztrácí život. Minimálně jeho kus.

    superkarma: 7 13.06.2016, 06:14:15
  28. [3] Boros [*]

    Truchlení je zcela individuální- dávat nějaké časové hranice je nesmymsl.

    superkarma: 7 13.06.2016, 06:10:47
  29. avatar
    [2] jazuzinka [*]

    no jo, došly sexem posedlé kamarádky, tak se jede na tragických událostech

    superkarma: 3 13.06.2016, 05:23:53
  30. [1] Hanuša [*]

    Byli spolu od druhého stupně střední školy... To má být co, slečno Škaldová?

    1. na komentář reaguje gerda — #5
    2. na komentář reaguje risina — #14
    superkarma: 7 13.06.2016, 05:17:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme