Bulvár

Rada Evropy chce zákaz tělesných trestů dětí, premiér Nečas to nepovažuje za správné

„Takový zákaz si dovedu velmi obtížně představit. Evropa požaduje hromadu věcí, to neznamená, že jsou automaticky rozumné a správné,“ řekl premiér Nečas. Domnívá se ale, že by nepřiměřené trestání dětí měly ohlídat úřady.

Podle mého názoru se to ohlídat nedá.

Pokud své dítě plácnete výchovně přes zadek, a někdo vás uvidí, mohl by vám hrozit postih. Ale mnohem nebezpečnější je skryté týrání, o kterém nikdo neví, nebo vědět nechce. Takové případy se dějí, a přesto rodiče unikají trestu. Často o fyzickém týrání vědí třeba sousedé, ale málokdo si bude chtít pálit prsty tím, že na takovou rodinu poukáže.

Spíš si týrání dětí všimnou učitelé a případ ohlásí.

Průzkum agentury Median mě opravdu překvapil. Podle něj používá fyzické tresty (od naplácání až po výprask rákoskou) 88 procent rodičů. Co na to psychologové?

Část psychologů připouští výjimečné plácnutí přes zadek, ale pohlavky si podle nich mají rodiče odpustit vždy.

Zdroj: idnes

Jste pro úplný zákaz tělesných trestů dětí?

Možnost%
Ano11,5
Ne88,5

 

 

   
06.03.2012 - Společnost - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [51] dwolfova [*]

    A taky souhlas s "maqic" - doslova vyrůstají zmetci, kteří přerůstají rodičům přes hlavu, sama mám již dvě dospělé děti, pokud něco provedli, dostali na zadek - pokud jsou děti temperamentní a hyperaktivní, musíte je trošku brzdit, samozřejmě nesouhlasím s týráním

    superkarma: 0 14.03.2012, 10:57:09
  2. [50] dwolfova [*]

    Souhlas s "wich" - demokracie se u nás zvrtla, že si každý dělá co chce a podle toho to tak v dnešní době vypadá - bohužel za nějaký čas budou děti tlouci rodiče, babičky, což se děje už nyní a dotyční budou za to ještě děkovat ..

    superkarma: 0 14.03.2012, 10:53:17
  3. [49] kathrina17 [*]

    Něco takového se prostě ohlídat nedá! Já pro úplný zákaz jsem, ať se dávají poznámky a napomenutí či rovnou zatelefonovat rodičům, aby o tom rodiče věděli a oni už si to s dětmi vyřídí sami doma, než nějaký učitel ve škole!

    superkarma: 0 10.03.2012, 13:20:48
  4. [48] babočka12 [*]

    Nejsem pro úplný zákaz.Svým dětem,když je třeba dám výchovnou na zadek.A když mě jako někdo uvidí,tak já za to budu potrestaná? To pak tu za chvíli budeme žít,že necháme děti být,ať si rostou,jelikož domluva kolikrát nefunguje,a je účinější jednu dát na zadnici.

    Nejsem pro volnou výchovu,když vidím děti kolem,jak jim některé maminky snaží domluvit,a dítě si dál dělá co chce.Ale přeci mu nedá jednu na zadek.Tak nevím nevím....za pár let dostane maminka asi pár facek od toho "cápka".

    Chápu,že tím chtějí zabránit týrání,ale tomu stejně nezabrání,jelikož dotyčné osoby většinou nešikanují a netýrají děti veřejněSml15

    superkarma: 0 08.03.2012, 08:31:56
  5. avatar
    [47] arminka [*]

    tajnostii — #44 souhlasím s tebouSml22 a moje maminka vždycky říkávala škoda rány která padne vedleSml30,zlomila o mne několik vařeček a ve své podstatě jsem jí za to vděčná,dnes se tomu při vzpomínkách zasmějeme.

    superkarma: 0 07.03.2012, 10:51:22
  6. avatar
    [46] wich [*]

    Jala — #36 Ono spíš jde o to, že po revoluci tu demokracii prostě lidé špatně pochopili. Automaticky se najelo na režim "je demokracie a můžu si dělat, co chci". Ale právě aby demokracie fungovala, je nutno dodržovat principy slušného chování a nezasahovat svým chováním za hranice druhého člověka. A to se odrazilo i ve výchově.

    superkarma: 0 07.03.2012, 08:07:19
  7. [45] Trefa [*]

    Trefa:deti se mohou trochu pres zadecek placnout,nikdy bych je nebila pre hlavu.

    superkarma: 0 06.03.2012, 22:51:21
  8. avatar
    [44] tajnostii [*]

    Nakonec aby jste ti děcka jen prosili,nás řezali i ve škole a jakou měli u nás ty učitelé a rodiče autoritu a vůbec nám to neuškodilo s týráním to nemělo nic společného,nic to na mě nezanechalo,jen jsem si nikdy nedovolila nafackovat svým rodičům,jako se to stává v dnešní doběSml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje arminka — #47
    superkarma: 0 06.03.2012, 21:09:23
  9. [43] Vendááá [*]

    určitě pár po plácnutí po zadečku je efektivnějí než nějaká domluva, vlastní děti ještě nemám, ale pokud si vzpomenu na své dětství, popř. na bratrovo, který je mladší, tak rozhodně plácnutí bylo nejlepší řešení, dítě hned pochopí, že udělalo něco špatně... nedokážu si bez toho představit výchovu... samozřejmě nic se nemá přehánět a ti rodiče, kteří týrají své děti- těm bych zavedla trest smrti a nebo oko za oko, zub za zub, ať si zkusí jaké to je

    superkarma: 0 06.03.2012, 21:03:37
  10. [42] Reni [*]

    Přidávám se k tomu, že plácnutí přes zadek je výchovný. Ne nějaký závažný trest.

    superkarma: 0 06.03.2012, 21:01:21
  11. avatar
    [41] saruz [*]

    Občas jsem jako dítko nějaký ten výchovný plácanec dostala a žádné trauma to na mě nezanechalo.Vlastní děti si taky někdy plácnutí "vykoledovali" a dnes na to vzpomínají s úsměvem,jak dokázali své rodiče pozlobit. Takže plácanec ano, bití a týrání a to včetně psychického rozhodně ne.

    superkarma: 0 06.03.2012, 20:22:10
  12. [40] free [*]

    Není trest jako trest....

    To naši nejstarší rozčilovalo, když dostala od muže pohlavek a zasloužený, že se jí po půlhodině šel omluvit.  Tedy stalo se to dvakrát.

    superkarma: 0 06.03.2012, 19:48:42
  13. avatar
    [39] Dudlajlama [*]

    DCOlga — #22 Nikde nectu, ze nam tohle chteji zavest AmericaniSml34.

    superkarma: 0 06.03.2012, 19:39:28
  14. avatar
    [38] ekleinovka [*]

    Děti jsem netreatala - sama jsem dostávala dost - jsem pro zákaz

    superkarma: 0 06.03.2012, 19:37:35
  15. avatar
    [37] LudPa [*]

    Lepší ryclé plácnutí přes ruku, než ruka popálená a lepší dát jednu na zadek, než vběhnout pod auto.A je toho víc.

    superkarma: 0 06.03.2012, 16:58:00
  16. [36] Jala [*]

    Sama jsem bita nebyla, stačil pásek na stole (to abych jedla), ale jsem - ostatně jako téměř vy všechny ostatní - pro občasné plácnutí.

    Je neskutečné, jak se mnohé děti dnes chovají. Začíná se na tom podepisovat liberální výchova podle západních vzorů a vliv médií, neustálé připomínání osobních práv a svobod. Děti to umí setsakramentsky zneužívat.

    Ale Igora Hnízda bych do škol nezaváděla.

    1. na komentář reaguje wich — #46
    superkarma: 0 06.03.2012, 16:36:27
  17. avatar
    [35] wich [*]

    Ti už toho po nás chtěli Sml30

    superkarma: 0 06.03.2012, 15:06:42
  18. [34] jija [*]

    plácnutí přes zadek je výchovná pomůcka a ne tělesný trest Sml22

    superkarma: 0 06.03.2012, 14:35:29
  19. [33] jithule [*]

    jsem pro plácnutí přes zadek

    superkarma: 0 06.03.2012, 14:08:43
  20. [32] Blanďuleta [*]

    Nejsem pro řezání dětí hlava-nehlava za každou prkotinu, ale když je potřeba a domluva či úmluva a slíbené nepomáhá a není dodržováno, dostanou. Já také dostávala na  zadek a v určitém věku jsem uznala, že mě mohli rodiče "řezat" častěji.  Chce to trochu praxe a rozumu, než něco zakážou...

    superkarma: 0 06.03.2012, 13:36:56
  21. avatar
    [31] kebulkaevulka [*]

    Něco jiného je,dítě týrat úmysleně a něco jiného je mu dát jednou za čas na prdel,moje maminka vždycky říká,škoda facky,která padne vedle.Jo svatá pravda mami,taky svoje děti řežuSml32

    superkarma: 0 06.03.2012, 13:23:32

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] datura [*]

    Další kravina, přivátá ze Západu. Ach jo, ještě že jsou  moje děti dospělé. Sice jsem je bít nemusela, ale stejně nevím, proč by nezvládnutelné dítě nemohlo dostat na zadek. Sml22

    superkarma: 0 06.03.2012, 13:14:58
  2. avatar
    [29] carmi [*]

    Dcera žije v zahraničí. Vyprávěla mi, jak se tam nedávno v televizi propíral případ, kdy matka byla se synem (asi 14) na nákupu a on tam ukrad nějakou maličkost (jak se pak ukázalo, byl to velmi problematický kluk). Matka mu vlepila pohlavek. No, měla z toho soud, dostala se z toho jen díky tomu, že ještě pečovala o další dvě děti a svou nemohoucí matku. Jinak by šla sedět natvrdo. Děs!

    superkarma: 0 06.03.2012, 13:03:40
  3. [28] MaVy [*]

    lépe v dětském věku,trochu plácnout občas přes zadek,je-li třeba,než domlouvat,často bezvýsledně,nevychovanci v pubertě

    superkarma: 0 06.03.2012, 12:56:23
  4. [27] Klára Křížová [*]

    Učitele Igora Hnízda do našich škol! To by jim opravdu prospělo...jakmile ti parchanti zjistí, že tresty jsou zakázané, začnou na rodiče bonzovat sami...

    superkarma: 4 06.03.2012, 12:51:56
  5. [26] magic11 [*]

    Není nad výchovné plácnutí přes zadek. Moje sestra si pořídila druhé dítě v 38 letech a teď to nějak doma nezvládají. Na vše nakoupila knihy, nastudovala, vysvětluje a ten malý zmetek na ně se... hodně z vysoka. Prostě zjistil, že má větší výdrž než rodiče, kteří nejsou absolutně důslední, a dělá si co chce. Roztomilý klučík, ale zmetek první třídySml68Sml68

    superkarma: 0 06.03.2012, 12:08:15
  6. avatar
    [25] řinka [*]

    DCOlga — #22 Dante Alighieri — #23 Je to tak

    superkarma: 0 06.03.2012, 11:54:06
  7. avatar
    [24] Lukáš Čejka [*]

    enka1 — #21 taky mam ten pocit Sml22

    superkarma: 0 06.03.2012, 11:53:24
  8. avatar
    [23] Dante Alighieri [*]

    Tyrani to stejně dodržovat nebudou a odserou to lidi, který dají na zahradě výchovný plácnutí a náhodou budou viděni nějakým práskačem. Sml80 To je úplně stejný jako zavádění povinnýho úklidu ulic pro lidi evidovaný na ÚP a pobírající podporu. Těch, kvůli kterým to bylo vymyšleno (všichni víme, o které se jedná), se to stejně nedotkne. Vyžere si to moje kamarádka - která jako absolventka VŠ nemůže najít práci - a jí podobní.

    1. na komentář reaguje řinka — #25
    superkarma: 2 06.03.2012, 11:50:47
  9. [22] DCOlga [*]

    Proč tento národ nemůže být normální a svůj?! Dříve všechno co bylo směrem na východ bylo naším vzorem, dnes máme málem za "svatý obrázek" Američany. To necháme děti růst jak dříví v lese a za pár let se budeme klepat, zda nějaký nezvedený fracek, když se špatně vyspí, postřílí půl třídy? Anebo vezmeme rozum  do hrsti, nebudeme své děti tlouct hlava nehlava, ale občasné mírné plácnutí dítěte přes zadek nebo přes ruku, když něco provede, bude bráno jako normální a odpovídající způsob trestu.

    1. na komentář reaguje řinka — #25
    2. na komentář reaguje Dudlajlama — #39
    superkarma: 1 06.03.2012, 11:49:50
  10. avatar
    [21] enka1 [*]

    Lukáš Čejka — #17 To je v plánu až na další desetiletkuSml15

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #24
    superkarma: 0 06.03.2012, 11:49:43
  11. avatar
    [20] řinka [*]

    dadma — #16 Já kluka seřezala takovou umělohmotnou hračkou.V noci jsem ho prohlížela jestli nemá jelita,a že by z toho měl nějakou újmu?Nic o tom nevím.Naopak se tomu směje jaký byl průšvihář.

    superkarma: 0 06.03.2012, 11:41:18
  12. [19] Stendy [*]

    Zasloužených pár na zadek ještě nikoho nezabilo.

    superkarma: 0 06.03.2012, 11:41:02
  13. avatar
    [18] hubajda [*]

    ja kdyz jsem byla mala tez me rodice nejakou vychovnou jsem dostala aj ucitele ve skolach obcas nejakou tu vychovnou ustedrily a nikomu se nic nestalo decka si tak netroufaly na ucitele tak jako je tomu dnes ,je spousta rodin kde deti si delaj co chcou rodice neposlouchaji vlastne rodice jsou otroci svych vlastnich deti je to hruza co se dnes deje a kdyz uplne zakazi telesny trest tak teda nevim jak to bude vypadat spousta deti bude nezvladnutelna uz ted jsou nektere na hranici zvladnutelnosti ,nikdo ale neudela poradne zakon  na tyrane deti tyto pripady jsou vice a vice caste a mnoha rodicum to stale prochazi obcasne placnuti pres zadek neni totez jako tyrani ditete

    superkarma: 0 06.03.2012, 11:37:00
  14. avatar
    [17] Lukáš Čejka [*]

    Hned pak jako dalsi krok muze ta Rada zacit resit, co s nevychovanejma smradama, kterych se boji i ucitele, kteri napadaj kde koho od spoluzaku az po starsi sousedy ... Sml80

    1. na komentář reaguje enka1 — #21
    superkarma: 5 06.03.2012, 11:36:06
  15. [16] dadma [*]

    Jak tak koukám na  %,tak jsme úplný macechy.Ale kolikrát jedna přes zadek nebo přes ruce je lepší než sáhodlouhé vysvětlování.Tak rákosku či pásek bych na  dítě nevzala i když si vzpomínám ,že dcera jednou také dostala vařečkou a nemá žádnou újmu.

    1. na komentář reaguje řinka — #20
    superkarma: 0 06.03.2012, 11:33:14
  16. [15] lidicka [*]

    Malé plácnutí přes zadek není týrání, a rodiče , kteří týrají děti to dělají stejně doma, kde je nikdo nevidíSml80

    superkarma: 1 06.03.2012, 11:31:26
  17. avatar
    [14] řinka [*]

    Jindriska8 — #10 Věrulinka — #12 Proutek se musí ohýbat dokud je mladý.Já si vzpomínám,jak dostal spolužák facku(dost zaslouženou) od chemikáře,až chytil druhou o stupínek.No a co dobrýSml30

    superkarma: 1 06.03.2012, 11:25:20
  18. avatar
    [13] Francaise [*]

    Zákaz tělesných trestů praktikují v Británii a na vlastní oči jsem viděla výsledek. Matky po dětech ŘVOU (křičí je slabý výraz, který plně nevystihuje skutečnost.) Matka nemůže děcko plácnout, tak křičí, posleze si děti vybudují odolnost vůči zvýšenému hlasu, tak po nich řve tak, až se třepou tabulky v oknech. Kolikrát jsem šla po ulici a z baráku se ozýval takový řev, že jsem děti litovala. Není lepší děcko plácnou přes zadek? Je to rychlejší a účinnější. Já osobně jsem lehké tělesné tresty párkrát užila, když byly děti malé a bylo potřeba je usměrnit. Od školního věku už to nebylo potřeba.

    superkarma: 4 06.03.2012, 11:20:47
  19. avatar
    [12] Věrulinka [*]

    řinka — #4 každopádně se z EU za chvíli poserinkujeme Sml31, samý nesmylsly a blbosti.Ona taky ta generace porevoluční vypadá už nyní, vraždí děti, kradou, děsný, přepadávají.

    Ne, řezat a řezat Sml67, je pravda, že ne všechny, chyba je ve výchově.Rodiče na ně nemají čas pro práci, taky to podle toho vypadáSml15

    Viděla jsem to v Praze, když ve dne, děti šly ze školy, partička z prvího stupně a dej nám cigáro krávo a atd., děs a hrůzaSml68

    Šikana bývala mezi dětmi, ale se dneska děje, jak jsou dětičky zlý, no děsný.Sml15

    Když jsem narazila na slušný děti, byla jsem v úžasu.

    1. na komentář reaguje řinka — #14
    superkarma: 1 06.03.2012, 11:14:32
  20. avatar
    [11] OlgaMarie [*]

    Nedělejte paniku. Plácnutí na zadek není časté bití, tedy ani týrání. Horší je ponižování, vyčítání a podsouvání dítěti, jaká/-á je jeho otec/matka hrozně špatný člověk. Kdo tomu zabrání?

    superkarma: 1 06.03.2012, 11:12:08
  21. avatar
    [10] Jindriska8 [*]

    Malá facka na zadeček neuškodí,jinak by se mohlo stát,že nás budou mlátit dětičky.My měli ve škole super učitele a dával nám vybrat mezi poznámkou a fackou,většinou si každý vybral facku,protože za ponámku by od rodičů dostal daleko větší trest.Sml22

    1. na komentář reaguje řinka — #14
    superkarma: 0 06.03.2012, 11:10:18
  22. [9] Saritka [*]

    Teď si už dělají co chtějí, ve škole si s nimi nikdo neporadí. Sml31

    superkarma: 0 06.03.2012, 11:06:28
  23. avatar
    [8] ToraToraTora [*]

    Řezat, řezat, řezat....politiky

    superkarma: 4 06.03.2012, 11:03:35
  24. [7] Danulka K. [*]

    Děti jsem nikdy nebila, ale přes zadek dostaly. Myslím si,že nás ta EU úplně zblbne. Když vidím např. v restauraci německé děti, uvřískané, ukřičené, zlobivé, mám chuť jim na ten zadek dát sama. Ale jejich rodiče to zanechává v klidu. Nevím, kam to s tou výchovou dospěje. Moje rodiče byli zásady, že škoda rány,která padne vedle - a je na tom hodně pravdy. Naši pSml24Sml24Sml24olitici už neví coby - můžete krást, stejně na zadek nesmíte dostat, protože děti by si mohyl stěžovat, no kam to vedeme?

    superkarma: 0 06.03.2012, 10:57:59
  25. avatar
    [6] RosaGloriaDei [*]

    pěkná blbost...dcerka mě tahá za vlasy, je malá, jak jí mám jinak ukázat, že mě to bolí, než že ji také TROŠKU potahám?

    superkarma: 1 06.03.2012, 10:53:00
  26. avatar
    [5] vmarta [*]

    na zadek jsem dávala taky...nic na tom zlé nevidím Sml80

    superkarma: 0 06.03.2012, 10:51:22
  27. avatar
    [4] řinka [*]

    To je zase zhovadilost.Kdyby se rada Evropy starala o důležitější věci.

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #12
    superkarma: 0 06.03.2012, 10:50:42
  28. [3] czempkova [*]

    taky jsem toho názoru,dát sem tam na zadek

    superkarma: 0 06.03.2012, 10:50:24
  29. [2] FAXÍK [*]

    někdy to bez plácnutí na zadek prostě nejde, dítě si dělá co chce!

    superkarma: 1 06.03.2012, 10:48:47
  30. avatar
    [1] ladouch [*]

    Lepší pár na zadek než hodinové kázání.Sml22

    superkarma: 0 06.03.2012, 10:48:30

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme