Vztahy

Pusťte ho k vodě!

Existuje mnoho příležitostí, jak zjistit, že ten, s kým trávíte mnoho času, je či není ten pravý. Moje kamarádka jezdí v období, kdy si není svým partnerem jistá, na východ. Vezme s přítelem batoh a jedou třeba do Pákistánu. Po jednom takovémto výletě se rozhodla vdát se. Zjistila, že si nemá vůbec na co stěžovat, a tak se provdala. Extremní podmínky dokáží člověka výborně otestovat a „skryté vady“ partnerů vylezou vždy na povrch.

Já za tímto účelem ale nehodlám vyprázdnit svůj peněžní Fond pro volný čas, našla jsem si tedy méně náročnou variantu – vodu. Ano, pojedu s kamarádem na vodu a uvidíme. Neznám lepší místo, kde člověka opravdu dobře poznat. Někdy se nestačím divit. Český fenomén vodáctví není totiž pro pohodlné a komfort vyžadující lidičky. Můžeme začít hned u cesty. Vlak… „To pojedeme jako 4 hodiny až do Vyšáku, a vlakem?“ Autor této věty u  mě ztrácí podstatnou část kreditu, který během roku stihl nashromáždit. Cesta je dlouhá, to je pravda, ale když si po cestě v kupé společně uvaříte třeba polívku, hned to rychleji ubíhá.

Dalším testovacím krokem jsou zavazadla. Základem je unést to, co si každý zabalil. Protože vláčím kromě svých pěti švestek i věci prospěšné všem, třeba stan a další drobnosti pro udržení správného pitného režimu, mám bágl podstatně těžší. Než však stihnu bradou brousit podlahu právě rekonstruované haly Hlavního nádrží, najde se pozorný divák. No vida, tak od toho bych to nečekala…

Někteří zdatní však zavazadla příliš neřeší. Třeba kamarád Bohém. V modrém igelitovém pytli táhne vojenskou plachtu, pod kterou hodlá nocovat, a z jeho výrazu je jasné, že tuší, že lichý počet zúčastněných osob pro něj není zrovna dobré znamení. A tuší správně, nakonec má loď jen pro sebe a našeho čtyřnohého maskota, který se rozhodl nezapojovat se do našich vodáckých hrátek. Na nic si ale ani přinejmenším nestěžuje a s chutí noří pádlo do vody. No co, vloni už měl jako singl kanoe premiéru. Přestože tato loď postrádá háčka, má to jeden háček. Tenhle chlap je vám ochoten odnést narvaný barel kamkoliv, skočit po ránu bos do města pro čerstvé rohlíky a nosit vás na rukou, jenže… má přítele.

Jsme na místě, cesta byla opravdu dlouhá, polívku už jsme strávili a je tma. Někteří z nás by se hnali hned do hospody, ale stavět stan někdy zrána není ta nejlepší varianta a pod Bohémovu plachtu se nás devatenáct v obvyklých polohách na spaní nevejde. Míříme do kempu, každý staví svůj domeček a těší se do oblíbeného vyšebrodského podniku. Chlapi začínají mít hlad, jejich úsměv na tváři začíná tuhnout. Nic mě ale v tomto případě nepřekvapí, můj otec není v této situaci schopen jediného (slušného) slova.

Další den nás čekají náročné dny plavby, průprava musí být tedy důkladná, tekutá strava je tady ta nejdostupnější.

Čekají nás chvilky, kdy testování dosáhne svého vrcholu – veselé a neveselé situace nad a pod jezem, chytání pádel, barelů a ostatních spoluplavících se, kříšení opilého kamaráda, rozdělávání ohně, které, doufám, neskončí na mně, chvilky ticha, kdy by každý nejraději něco řekl a nechá si to (někdy) pro sebe…

Hodně dalších chvil, kdy poznáš, že ti lidé, co s nimi jedeš, stojí za to!

Někdy to zkuste a třeba zjistíte, že s někým ztrácíte čas, a nebo naopak, jako slečna S., provdáte se za zkušeného kormidelníka.

Už jste byli někdy na vodě? Máte podobné zkušenosti? V jakých situacích máte dojem, že dokážete lidi nejvíce poznat?

07.08.2008 - Láska a vztahy - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

1. avatar
    [32] Dante Alighieri [*]

OOOO bože, když jela naše třída tenkráte v prváku SŠ na vodu, já věděla od první vteřiny, že tam nejedu. A udělala jsem dobře, protože jsem se vyhnula 50-kilometrovému výletu na kole (tuším z Bechyně na Hlubokou), průjmu (tři kadibudky na 60 lidí - při průjmu!), provádění hygieny v ledovém potoce atd.

superkarma: 0 07.08.2008, 22:00:02

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

1. avatar
    [31] kemy [*]

na vodu sem s našima jezdila odmala a bylo to dycky super. naposled sem byla v 16ti se spolužákama. už je to pět let. zopákla bych si to.. je to pecka

superkarma: 0 07.08.2008, 15:27:13
  2. avatar
    [30] fialinka [*]

No, my jsme trávili většinu společných dovolených s báglem na horách, takže jsme se už celkem "prověřili", i když to nebylo cílem :-), dokonce i na vaření ve vlaku došlo (byť v rumunském, ten tehdy vypadal, že mu ani menší požár nemůže uškodit...). A jet na vodu taky nezaškodí, když jsme poslední dva dny na Hronu nejdřív pořád dokola lepili díru jak kráva na půjčené lodi a ke konci jsme byli schopni jet jen tak, že já jsem coby háček místo pádlování foukala loď pumpou za jízdy, o zážitky nouze nebyla :-)

superkarma: 0 07.08.2008, 15:03:47
  3. avatar
    [29] Radka27 [*]

Na vodě, vandru pod širákem nebo ve stanu se dá poznat oprvadu dost. Kolem 20ti k nám domů přijel kamarád s báglem a prý že jedeme na vandr. Jeli jsme trochu vlakem, trochu jsme šli pěšky, naprosto pohodové 4 dny s legrací, bez jakéhokoliv problému, ve vší slušnosti. Dan byl hezký, urostlý a fajn. A proč jsem ho já blbá nechtěla? Byl o 2 roky mladší. V naivním mládí člověk holt neumí ocenit některé věci, které jsou opravdu důležité. Nakonec jsem si stejně vzala o dva roku mladšího kluka. Dokonce je stejný typ. A testovala jsem ho na lyžařském pobytu.

superkarma: 0 07.08.2008, 14:53:13
  4. avatar
    [28] Hanela [*]

Rikina: ano, takhle jezdila máma v 50. letech - taky vlakem. A pak čekali na loď na Soumarském mostě třeba týden Tak to doufám, že teď už je to lepší

superkarma: 0 07.08.2008, 14:41:36
  5. [27] gentiana [*]

Lindaa: Tož až pojedeš do jeseníků, dej vědět. My tam taky máme nějaké latifundie a občas tam jezdím.

Na vodě jsem byla, mockrát, dávno tomu nazad, ale jela bych zas. S někám, kdo to umí, protože já umím akorát pádlovat.

superkarma: 0 07.08.2008, 14:20:26
  6. [26] Rikina [*]

Chameleonka: no jo, no. My holt byli vodáci, co nemají ani zahradu, kde by lodě skladovali, ani to vozidlo, kterým by to dovezli... a to tenkrát zdaleka nebylo tolik půjčoven s takovými službami, jako dnes. O to větší to byla legrace.

superkarma: 0 07.08.2008, 13:06:48
  7. [25] qvak [*]

Voda je náhodou dobrá sranda, nemyslím, že je to nějaká extrémní záležitost

superkarma: 0 07.08.2008, 12:57:44
  8. avatar
    [24] kačinka [*]

Testování v extrémních situacích někdy není na škodu. Takhle u mne před lety skončil jeden po zážitku s povodní v Julských Alpách, kdy jsem kromě sebe a svých věcí zachraňovala ještě dotyčného, hlavně po psychické stránce.

superkarma: 0 07.08.2008, 11:17:24
  9. avatar
    [23] Chameleonka [*]

Lindaa: tomu přívěsu se říká karavan a plachto-stanu stanový přístřešek Ale lepší je mít vlastní I když vandry na kole, kdy všechny věci vezeš s sebou ve vaku (včetně stanu), jsem úspěšně zvládla i s relativně malejma dětma (které si taky vezly všechny věci samy), karavan shledávám jako výrazně pohodlnější Zejména při průtrži mračen nebo šumavských ranních mrazících se dost vyplatí

superkarma: 0 07.08.2008, 10:54:10
  10. avatar
    [22] Kassy [*]

My jsme spolu po dvou měsících chození byli nejdřív na skautském táboře a pak na přechodu Pirinu. A řekla bych, že na obou těchto akcích jsme se poznali dost dobře a po návratu spolu prakticky začali bydlet. Myslím, že společná dovolená je opravdu jeden z nejlepších způsobů, jak se poznat. Hlavně proto, že na dovolené spolu trávíte 24 hodin denně v nejrůznějších situacích a rychle odhalíte i to, co by vám v "normálním" životě trvalo třeba rok.

Léthé: Ono nejde o tu vodu jako takovou, spíš jde o to zjistit, jestli jsou partneři vzájemně kompatibilní, schopní se sobě přizpůsobit. U mě by si třeba neškrtnul chlap, který by si dovolenou představoval jako dva týdny válení na pláži u moře a vysedávání po barech a nebyl ochoten vzít na záda batoh. U někoho jiného by zase neměl šanci čundrák, který by odmítal jet do pětihvězdičkového hotelu s all inclusive.

superkarma: 0 07.08.2008, 10:51:36
  11. avatar
    [21] kareta [*]

Ťapina: tak hovada a ovádi mě baví víc chodit než sedět a pádlovat

superkarma: 0 07.08.2008, 10:46:52
  12. avatar
    [20] Ťapina [*]

kareta: Já ti nevím, u řeky jsem komára nepotkala. Ti jsou u stojaté vody, ne?

My jezdíme na vodu pravidelně a vůbec na podobné náročnější akce a je fakt, že několik párů už se krátce po dovolené s námi rozešlo

superkarma: 0 07.08.2008, 10:33:44
  13. [19] Lindaa [*]

Já jsem kdysi dávno jezdívala na cundry s batohem a k nemu privázaný dole pidi stan a nahore spacák. Vzala jsem si civilizací rozmazleného chlapa, který se 14 dní vzpamatovával z kontaktu se suchým WC (taky jsem si ho chtela vyzkouset a pozvala ho na cundrácký tábor, vydrzel tam celý víkend k vuli me). 14 roku se mnou odmítá jezdit na chatu do Jeseníku kde tece teplá voda, varí se na plynové bombe, tv signál je vyjímecne a samozrejme bez internetu. Ale uz asi 5 let me premlouvá na kempování, jak je to romantický. Tak jsem ho letos konecne nechala kempovat a to co mi predvedl bylo vsechno mozný jenom ne romantický a uz vubec ne kempování. Pujcil príves 2,5x6,5m technicky vybavenejsí nez je nase domácnost, pred nej postavil plachto-stan (je to z jedný strany pridelaný k prívesu a zbytek na tycích - kdo ví jak se to jmenuje cesky) a tam dokonce natáhl elektriku k lampicce nad stolem a ríkal tomu kempování.

superkarma: 0 07.08.2008, 10:23:58
  14. [18] a.... [*]

My se teď testujem navzájem dělají se nám v bytě nový podlahy, takže už týden žijem v neskutečným bordelu a večery trávíme tak, že přetahujem nábytek z místnosti do místnosti.K tomu ještě adrenalin z fušersky odvedený práce řemeslníků. Fakt dobrej test

superkarma: 0 07.08.2008, 10:15:49
  15. avatar
    [17] Zdendula [*]

U některých by jako test stačilo zalepení duše u kočárku . pro spoustu chlapů je to neskutečný problém.

superkarma: 0 07.08.2008, 10:12:02
  16. avatar
    [16] Solei [*]

Aja: ne autorka četla blesk kde se dověděla, že Bartošová vzala Pomeje na předmaželský test na vodě

superkarma: 0 07.08.2008, 09:44:31
  17. avatar
    [15] Pentlička [*]

Já jsem zhýčkanaá civilizací natolik, že by mě do Pákistánu ani na vodu či kamkoli jinam pod stan nikdo nedostal. Takže bych asi zůstala svobodná do smrti.

superkarma: 0 07.08.2008, 09:35:57
  18. avatar
    [14] kareta [*]

Na vodu nejezdím a jezdit se nechystám, je to nudné a okomárované. Chlapa bych vzala do Roháčů a vidělo by se . Kdo by mě nutil pod stan do kempu, ten by se ani nemusel obtěžovat

superkarma: 0 07.08.2008, 09:29:48
  19. avatar
    [13] Aja [*]

To je volný přepis Svatební cesty do Jiljí?

superkarma: 0 07.08.2008, 09:04:19
  20. avatar
    [11] Kelly [*]

Silně pochybuji o tom, že životního partnera poznáte během jednoho týdne někde na horách a pod stanem, kam vyrazíte tak 1x za rok.
    Pro společný život je podle mne lepší test partnera, jak se chová při nakupování, které je skoro denní potřebou, provází nás celý život a bývá mnohokrát opravdu velkou zkouškou na nervy i sebevětšího flegmatika.

superkarma: 0 07.08.2008, 08:58:29
  21. avatar
    [10] Solei [*]

K vodě ho teda nevezmu. Musela bych tam jet s ním a já si rozhodně na vodáka hrát nehodlám. Znám jiné lepší a účinnější metody jak prověřit použitelnost chlapa. A taky znám několik vodáků a vím, že tenhle typ prověrky je silně nejistý.

superkarma: 0 07.08.2008, 08:54:50
  22. [9] Anai [*]

OlgaMarie: Ano, potvrdil mi to kdysi i jeden psycholog.
    Na "klasické vodě", tedy na řece (nepočítám-li výlety v kánoii po sečské přehradě se spaním v penzionu) jsem byla poprvé a zatím naposled po svých 50. narozeninách - stejně tak poprvé a naposled jsem tehdy spala ve stanu . Bylo hezké počasí, samí milí mladí od 20 do 30 se mnou, jo, líbilo se mi to, brala jsem to jako adrenalin, jako "bobříka odvahy", jako když si někdo v tomto věku skočí padákem, nebo z mostu .

superkarma: 0 07.08.2008, 08:33:53
  23. avatar
    [8] Chameleonka [*]

Rikina: já vím, jak to funguje Ale pisatelka - ač podrobně popisuje, co vše s sebou vláčí - tento bod jaksi opomněla zmínit
    Každopádně já znám jen samý mastňácký vodáky - lodě skladujou na zahradě své či přátel a k řece je přesouvaj výhradně vlastním vozidlem - tam je výhoda, že pro vaření polívky stačí zastavit a plynovej vařič zapnout na louce

superkarma: 0 07.08.2008, 08:33:50
  24. avatar
    [7] Dudlajlama [*]

Na vodu jsem jezdivala pravidelne a byla to pokazde nadhera. Sranda takova, ze brisni svaly nestihaly. Je ale fakt, ze jednou jedinkrat jsem tam jela ne jako samostatna bojova jednotka ale se svym tehdejsim pritelem a hned po vode jsme sli od valu .

superkarma: 0 07.08.2008, 08:21:48
  25. avatar
    [6] paníliška [*]

Vařit ve vlaku, mně to teda úplně normální nepřipadá. A na vodu by mě nedostali ani heverem.

superkarma: 0 07.08.2008, 07:44:29
  26. [5] Rikina [*]

Chameleonka: vařit polívku ve vlaku mi připadá divné. Osobně bych tak nečinila. Ale už jsem viděla ve vlaku věcí... A skalní vodáci, kteří bydlí v paneláku, jaksi nemají, kde by lodě a pádla skladovali. Od toho jsou půjčovny, příhodně umístěné blíže té řeky, nebo tam ty lodě i dovezou a v cíli putování si je opět vyzvednou a odvezou zpět. Druhá možnost je, že České dráhy přepraví lodě vlakem, úplně stejně jako kola, kočárky, automobily, a další podobné.

superkarma: 0 07.08.2008, 07:41:42
  27. avatar
    [4] Chameleonka [*]

Vařit polívku ve vlaku (předpokládám, že na kartušovým vařiči) připadá někomu normální?
    A skalní vodáci mimo jiné disponují vlastními loděmi či pádly - nějak mi uniklo, jakým způsobem cestovalo do VYŠÁKU toto vybavení

superkarma: 0 07.08.2008, 07:27:17
  28. [3] Rikina [*]

Náhodou... na všechny akce na vodě mám jen ty nejlepší vzpomínky. Nicméně s manželem jsme jeli na vodu až dlouho po svatbě.

superkarma: 0 07.08.2008, 00:39:36
  29. avatar
    [2] Léthé [*]

Tohle je podobná pičovina, jako ta rakovina...mě vzít na vodu, tak se nikdy nevdám. No a vida . Můj manžel by mě nikdy neopustil, tvrdí že jsem ta nejlepší ....ozdoba přístřeší .

superkarma: 0 07.08.2008, 00:12:13
  30. avatar
    [1] OlgaMarie [*]

Hodně se lidé projeví, jsou-li opilí.

superkarma: 0 07.08.2008, 00:06:09

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy