Bulvár

Půjde rovnou do pekla!

„Půjde ale rovnou do pekla a taky si to zaslouží,“ řekla matka jedné z jejích obětí, Keitha Bennetta, když Myra Hindleyová v šedesáti letech zemřela na zápal plic po srdečním infarktu. Tato žena, která se podílela na sexuálně motivovaných vraždách pěti dětí, se pro Brity stala symbolem zla.

Z dělnické rodiny
Narodila se 23. července 1942 Hettie a Bobovi Hindleyovým v Manchesteru. Hettie pracovala v továrně na textil a Bob v leteckém průmyslu. Válka ho na první tři roky dívčina života prakticky odvedla od rodiny. Jeho návrat však Hettie ani Myře žádné štěstí nepřinesl – Bob byl alkoholik a surovec, který svou ženu i dcerku bil. Když se pak roku 1946 narodila Myře sestřička Maureen, poslala Hettie starší dceru k babičce – původně jen do té doby, než se zotaví z porodu.

Babiččina holčička
U Ellen Mayburyové však nakonec Myra zůstala téměř do dospělosti. A byla to právě její babička, která mohla za to, že jinak chytrá a učenlivá dívka ve škole neprospívala – Ellen si totiž Myru ráda nechávala doma, aby jí dělala společnost. A tak Myra nakonec nešla na střední školu, a dokonce musela přestoupit na školu druhého stupně v Ryder Brow. Měla však značné tvůrčí nadání a vynikala v plavání a v atletice. Přivydělávala si hlídáním dětí, které jí prý také šlo – děti ji měly rády.

Osudový zlom
Zlomovým okamžikem v Myřině životě byla smrt jejího přítele, o dva roky mladšího Michaela Higginse, křehkého chlapce, o kterého se Myra v podstatě starala. Dívce bylo patnáct, když se Michael nešťastnou náhodou utopil ve vodní nádrži. Myra si dlouho vyčítala, že tenkrát nešla plavat s ním a nezachránila ho. Nakonec nedokončila školu a odešla pracovat jako úřednice.

Muž jejích snů
Myře ovšem klidný život nevyhovoval – měla větší ambice. Odbarvovala si vlasy, výrazně se líčila a ráda si užívala v nočních podnicích. Zasnoubení s Ronnie Sinclairem brzy zrušila a často střídala zaměstnání. Svého životního partnera pak potkala v Ianu Bradym, skladovém účetním, ke kterému nastoupila v roce 1960 jako sekretářka.

Výrostek z Glasgow
Ian Brady se narodil v roce 1938 v chudinské čtvrti v Glasgow svobodné Margaret Stewartové. Vychovávali ho adoptivní rodiče a už od mládí měl potíže se zákonem. V sedmnácti se ocitl ve vězení pro mladistvé za spoluvinu na loupeži. Nakonec si ale našel poctivou práci. Fascinoval ho nacismus, existencialismus a nejrůznější sexuální úchylky. Hodně četl – Mein Kampf, de Sadeho… Chodil oblečený v černé barvě a působil prý jako okouzlující, trochu tajemný muž.

Láska na první pohled
Myra se do Iana zamilovala na první pohled. Stali se nerozlučnou dvojicí. Jedinkrát se od něj pokusila odtrhnout, a to když ji při jakémsi experimentu omámil drogami, ale nakonec, částečně i na naléhání příbuzenstva, svůj úmysl vzdala. Když Ian začal mluvit o vraždě, nedokázala Myra, kterou fascinoval on i všechno, co říkal, couvnout.

První oběť
Roku 1963 nalákala Myra šestnáctiletou Pauline Readeovou k sobě do auta tvrzením, že potřebuje pomoct najít ztracenou rukavici v Saddleworthských bažinách. Dívka, která Myru znala, se nakonec nechala přesvědčit. V bažinách na ni už čekal Ian, který Pauline znásilnil a nakonec podřízl. Tělo poté dvojice zakopala do mělkého hrobu.

Mrtvoly v bažinách
Druhou obětí byl dvanáctiletý John Kilbride, kterého dvojice přesvědčila, aby k nim nastoupil do auta. I tohoto chlapce Ian znásilnil, uškrtil a opět za spolupráce Myry pohřbil v bažinách. Stejně skončil téhož roku dvanáctiletý Keith Bennett. Desetiletou Lesly Ann Doweneyovou Myra s Ianem unesli k sobě domů, a tam ji nejprve přinutili pózovat při pornografických fotografiích, a pak ji Ian znásilnil a podřezal. Přitom si dvojice celou scénu nahrávala na magnetofon. I Ann skončila zakopána v Saddleworthu.

Poslední…
Poslední obětí se stal sedmnáctiletý Edward Evans. Ian ho pozval domů na skleničku a Myra zatím došla pro manžela své sestry, Davida Smítne, který Iana bezmezně obdivoval. Prakticky před jeho očima ubil Brady chlapce sekerou. Smith sice zpanikařil a pomohl dvojici následky zločinu zahladit, svěřil se však své ženě a hned druhého dne volali na policii.

O vlásek
Nejprve byl v uzamčeném příborníku nalezen Edward, pátrání však přivedlo policii i na stopu vražd Lesley Ann a Kilbridea. Byly nalezeny pornografické fotografie, magnetofonová nahrávka a nakonec i těla. 6. května 1966 byl Ian Brady odsouzen ke trojitému trestu doživotí za tři vraždy a Myra Hindleyová ke dvěma doživotím a sedmi letům, protože v případě vraždy Kilbridea jí bylo přisouzeno pouze napomáhání. Trestu smrti unikli o vlásek – byl zrušen pouhé čtyři dny před jejich zatčením.

Snaha o propuštění
Ian se vyjádřil v tom smyslu, že nehodlá nikdy žádat o propuštění. V posledních letech se několikrát pokusil o sebevraždu, ale stále ještě žije. Myra naopak většinu doby usilovala o propuštění – i proto se rozhodla spolupracovat s policií a doznala se ke zbylým dvěma vraždám. Její úsilí však bylo neúspěšné – zemřela v roce 2002 na následky infarktu. Tělo Pauline bylo s její spoluprací nalezeno, tělo Bennetta však policie nikdy nenašla.

Co si myslíte o ženách – vražedkyních? Může studium filosofické literatury přivést někoho ke spáchání vraždy? Je kruté dětství polehčující okolností? A mají být takovíto lidé trestáni smrtí, uvězněni na doživotí či po nějaké době propuštěni?

   
22.03.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [42] SARI [*]

    Z cluster: Ale věznicím taky, je přeplněno .....

    superkarma: 0 25.03.2007, 22:22:19
  2. avatar
    [41] SARI [*]

    Nyotaimori: Děkuji ti za duchaúlný rozbor, jistě hodný vysokoškolského vzdělání psychologického charakteru, beru si ponaučení, vážně jsi mi dala lekci, úplně se stydím a připadám si jako jedno obrovské nic.....Bože, jak jsem jen mohla ve svých chlípných myšlenkách tak hluboko klesnout, ó jak se stydím. Doufám, že naleznu odpuštění a už nikdy se nebudu takto chovat, to slibuji a taky slibuji, že už se nikdy neodvážím rozhodovat, byť jen v názorech o bytí a nebytí .....

    superkarma: 0 25.03.2007, 22:21:21
  3. avatar
    [40] Z cluster [*]

    SARI: tím trestem smrti bys to zločincům hodně ulehčila

    superkarma: 0 24.03.2007, 12:16:02

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [38] SARI [*]

    A ještě bych dodala, že nadpis článku je špatně - oni nepůjdou do pekla, ale do nebe a tam se potkají s Nyotaimori a Meander a můžou to tam spolu rozebírat ....

    superkarma: 0 23.03.2007, 15:43:45
  2. avatar
    [37] SARI [*]

    Nyotaimori: Já jsem ale žádné násilí nespáchala, to ty se zastáváš lidí -hyen a to chceš polemizovat o tom, kdo je a není normální?Tak to si asi děláš opravdu srandu, ty spravedlivá!Koukám, že jsi se svýma názorama pěkně mimo mísu, co?Ještě se zastávej lidské spodiny, co vraždí děti.....tak tohle jde vážně mimo mě, na tohle se dá jen odpovědět - jdi k čertu i s těma úchylákama o kterých se tu píše a s těma svýma debilníma názorama, z toho je naprosto patrné, že jsi v životě zažila tak akorát velký kulový.

    superkarma: 0 23.03.2007, 15:32:05
  3. avatar
    [36] SARI [*]

    Meander: Také ty tvé děti-narodí-li se někomu takovému jako jsi-upřímně lituji již teď, neboť budou mít matku, které vůbec nebude vadit případná vražda vlastních dětí a snad i půjde a vrahy ještě polituje.Bravo!

    superkarma: 0 23.03.2007, 15:27:24
  4. avatar
    [34] Meander [*]

    SARI: Upřímně doufám, že budu-li mít někdy nejaké děti, nepotkají nikdy někoho, jako jsi ty.

    superkarma: 0 23.03.2007, 10:54:38
  5. avatar
    [33] SARI [*]

    Meander: Nyotaimori: Vážené dámy, chtěla bych vidět, jak byste obě mluvily, kdyby vašim dětem tohle někdo udělal. Já trvám na tom: smrt za smrt a je mi srdečně jedno, co si o tom myslíte.A nevím, z jakého důvodu by měl mít kdokoliv slitování nad člověkem, který ublíží dětem. Pak ani jedna nejste normální.....

    superkarma: 0 23.03.2007, 09:16:07
  6. avatar
    [32] Vivian [*]

    Tak Ilse už se nám inkarnovala...
    Ale která je ta druhá?

    superkarma: 0 22.03.2007, 19:59:26
  7. avatar
    [30] Z cluster [*]

    cherinka: ano ano .. já vím, a už mě s tím nemučte. Už jsem se přesvědčil i na vlastní oči a uši
    http://www.youtube.com/watch?v=P21piLAu7Y8

    superkarma: 0 22.03.2007, 13:42:34
  8. avatar
    [29] cherinka [*]

    Z cluster: ... až na to, že neposlušné tenisky zpívala Lucie Bílá...

    superkarma: 0 22.03.2007, 13:36:12
  9. avatar
    [28] Z cluster [*]

    saxi:SARI: dělejte si "ztvůrami" co chcete .. ale proboha s tvrdým "Y" na konci .

    superkarma: 0 22.03.2007, 13:34:59
  10. avatar
    [26] ivana.kuglerova [*]

    Meander: A to by bylo řešení! Potřeba našich sexuálně nevhodně orientovaných spoluobčanů by se saturovala popravami jiných nevhodně orientovaných spoluobčanů a počet sexuálně motivovaných vražd by poklesl!

    superkarma: 0 22.03.2007, 13:02:23
  11. avatar
    [25] Amálie [*]

    Nyotaimori 23: Taky si myslim.

    superkarma: 0 22.03.2007, 12:43:02
  12. avatar
    [24] Meander [*]

    SARI: Udělala by ses u toho?

    superkarma: 0 22.03.2007, 12:42:17
  13. avatar
    [21] Vivian [*]

    SARI: ty jsi teda pěkně krvelačná

    superkarma: 0 22.03.2007, 12:29:51
  14. avatar
    [20] SARI [*]

    Smrt za smrt.A zvlášť pokud se jedná o vraždu dítěte.Takovej člověk nemá na světě co dělat ať už měl pohnutky jaký chtěl!FUJ!Ale oběšeníčko ani elektrický křesílko nee - pěkně umírat pomaloučku, polehoučku a taky si při tom vytrpět jako ty oběti, ba co dím, ještě víc si vytrpět!

    superkarma: 0 22.03.2007, 12:01:03
  15. avatar
    [19] Z cluster [*]

    Meander: proto jsem rád, že tak málo lidí čte filosofickou litereturu. Děsím se toho, že by ještě začali "přemýšlet"

    superkarma: 0 22.03.2007, 11:49:25
  16. avatar
    [18] Amálie [*]

    * Totéž, co o mužích.
    * Za jistých okolností - proč by ne?
    * Ne. Pouze poskytne do určité míry vysvětlení.
    * V případě, že by neexistovaly justiční omyly, bych byla pro smrt. Jednoduché, rychlé, levné a efektivní do budoucna.

    superkarma: 0 22.03.2007, 11:48:39
  17. avatar
    [17] Z cluster [*]

    Nyotaimori: tak proč tu punčochu neobmotal kolem hrdla s. Jakeše když už byl na tom s tou rozlišovací schopností tak špatně ? Stal by se z něho třeba národní hrdina

    superkarma: 0 22.03.2007, 11:45:28
  18. avatar
    [16] Meander [*]

    Studium filosofické literatury může vyústit prakticky v cokoliv, pokud jedinec není mimořádně odolný nebo studuje některé filozofy.

    superkarma: 0 22.03.2007, 11:22:05
  19. avatar
    [14] ivana.kuglerova [*]

    pajda: Jsem nedávno u jedné osoby dumala, jestli by se zas měly začít pálit knihy, nebo jestli by stačilo postavit na hranici onu osobu Filosofická literatura v rukou "soli země" je někdy mor

    superkarma: 0 22.03.2007, 11:07:51
  20. avatar
    [13] ivana.kuglerova [*]

    Z cluster: Jo, tak tahle představa stojí za to

    superkarma: 0 22.03.2007, 11:05:35
  21. avatar
    [12] Gabi [*]

    Nyotaimori (1):

    superkarma: 0 22.03.2007, 10:43:55
  22. avatar
    [11] závislá na čokoládě [*]

    Vrah je vrah nebo vražedkyně a nic je neomlouvá. Ve vyjímečných případech jsem pro trest smrti, ale nejdříve si odpracujte tak 25 let v kamenolomu.

    superkarma: 0 22.03.2007, 10:37:08
  23. avatar
    [10] Z cluster [*]

    Rybulka: sakra..máš pravdu.

    superkarma: 0 22.03.2007, 10:15:24
  24. avatar
    [9] Rybulka [*]

    Z cluster: Neposlušné tenisky snad Lucie Bílá, ne?

    superkarma: 0 22.03.2007, 10:10:41
  25. avatar
    [8] Z cluster [*]

    Nyotaimori: add spartakiádní mordýř Straka: no právě, začíná to v mládí fixací na legendární "céčka", jimiž se dá IMHO provést docela solidní bondáž malých zlobivých Jiskřiček (Michal David - "cééčka, já sbírám cééčka, v tom je ta lééčka"), v období dospívání tu máme pronásledování "hárajících" mladých pionýrek (Iveta Bartošová - "neposlušné tenisky já máám ..") a ve Svazarmu už naplno "vyzraje" charakter masového vraha (E.Toman - "přes spáleniště, přes krvavé řeky...")
    Zkoumaný subjekt Straka se "zasekl" zatím jen u těch pionýrek a nedošel až k těm "spáleništím a krvavým řekám" . Tak co mi na to povíš, vedoucí LPVNUIMUDZZ (Ligy pro vyvracení nařčení uměleckých i méně uměleckých děl ze zločinů)? :D
    add Sartre - Panna a netvor

    superkarma: 0 22.03.2007, 10:08:18
  26. avatar
    [6] Z cluster [*]

    Nyotaimori: ovšem to spojení "nacismu, existencialismu a zvláštních sexuálních úchylek" zní zajímavě. Představil jsem si hajlujícího Sartra v uniformě SS

    superkarma: 0 22.03.2007, 07:52:45
  27. avatar
    [5] Z cluster [*]

    Nyotaimori: zcela zásadně nesouhlasím s Tvým názorem v bodu 2. Naopak si myslím že "pití zeleného čaje, koukání na včelku Máju a poslech Karla Gotta" mají na mysl jistých nevyrovnaných jedinců zcela destruktivní účinek.

    superkarma: 0 22.03.2007, 07:48:03
  28. avatar
    [4] pajda [*]

    je to jedno
    může způsobit chuť zabít autora zmíněné literatury
    ne
    ano - přinejmenším nepropouštět. Co když si zase koupí nějakou knížku????

    superkarma: 0 22.03.2007, 07:47:31
  29. avatar
    [3] kareta [*]

    -je to jedno
    -to myslíte vážně?
    -nemyslím
    -já bych je eliminovala

    superkarma: 0 22.03.2007, 07:28:22
  30. avatar
    [2] Evikus [*]

    * podle mě je jedno jestli vraždí muž nebo žena, život obětem to stejně nevrátí. U žen je to možná víc překvapivé, protože většinou znásilňují a zabíjejí chlapy.
    * to si nemyslím
    * kruté dětství je sice hrozné ale rozhodně to neomlouvá budoucí chování vrahů
    * smrt by pro ně byla vysvobozením, takže lepší je doživotí

    superkarma: 0 22.03.2007, 07:25:13

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme