Vztahy

Půjč mi mé dítě, prosím...

Sobotní ráno. Honza už má všechno pro svého pětiletého syna připravené - oběd je uvařený, bábovka upečená, v dětském pokojíku odpočívá na svém místě plyšový medvěd. Honza přijíždí k domu, kde jeho syn Patrik žije už čtyři roky se svou mámou. Je sobota a podle rozsudku okresního soudu by měl být celý den se svým dítětem.

Jenže v praxi to vypadá jinak. Jeho bývalá žena rozhodnutí nerespektuje a dělá si, co chce. Skoro v polovině případů odchází Honza s nepořízenou. Je vydaný na milost a nemilost ženě, která se rozhodla od něj odejít a žít sama s jejich dítětem. Honza zvoní u dveří a doufá... Ve dveřích se objeví Patrikova střapatá blonďatá hlava: "Ahoj, já s Tebou dnes nikam nejdu, jdeme s babičkou na výlet... Pak k nám přijde Nikolka a budeme malovat ozdoby." A odeběhne zpátky do bytu.
Dveře cvaknou a rozhostí se zoufalé ticho. Honza stojí na chodbě a není schopen odejít. Doufá, že se dveře znovu otevřou, Patrik se rozesměje na celé kolo a řekne: "Táto, já si dělal legraci, já s Tebou půjdu, musíme nakrmit kachny dole u jezírka a pak pojedeme na kole jako minule, víš, tam po té cestě dolů, jak jsme potkali toho pejska s bílýma ušima..."

Honza stojí na chodbě jako žebrák, čeká na své dítě a čeká zbytečně. Tak jako skoro v poslední době pokaždé. Po chvíli se dveře přeci jen na škvírku otevřou, za nimi se zkrabatí Patrikův obličejík: "Já nemůžu, tati, mám hodně práce... Tak ahoj..."

Není to ani zdaleka poprvé, kdy Honzova touha být se synem, poslouchat jeho štěbetání a zažívat s ním obyčejná klukovská dobrodružství, která jsou pro něj kořením ve dnech, kdy nemohou být spolu, zůstává nenaplněná.
Proč to tak je, neví. Své exmanželky se zeptat nemůže. Když už má Honza to štěstí, že přeci jen může být s Patrikem, jeho bývalá žena se jenom mihne ve dveřích, vrazí mu do ruky tašku s oblečením a práskne dveřmi. To vše před dítětem, které tuší, že něco není v pořádku. Možná si Patrik říká: bude mě mít maminka pořád ráda, když já mám rád tatínka? Nebude se na mě za to zlobit? Možná se tyhle věty honí Patrikovi v hlavě, možná ne, ale on o tom nikdy nemluví. Alespoň ne s tátou. Těžko říci, co se odehrává v jeho duši...

Honza bohužel nemá prostor pro to, aby se své bývalé ženy na cokoli zeptal, třeba i na to, jak se malému daří ve školce, jak se mu líbí na kurzu plavání a jestli už dělá nějaké pokroky. O svém dítěti vlastně nic neví. Nemá se koho zeptat, na Patrikovi vyzvídat nechce. Přitom dal svému synovi život zrovna tak jako jeho matka...
Sobot, kdy se Honza vrací do svého bytu sám, přibývá. Jak je možné, že pětileté dítě rozhoduje o tom, že půjde raději s babičkou na výlet, ačkoli má být s otcem? Je to snad důkaz, že matka nezvládá jeho výchovu? Nebo je to úplně jinak? Co když dítě chce být s tátou, ale máma dělá vše pro to, aby zmařila jejich společné víkendy? I za tu cenu, že do hry zapojí babičku a vyrukuje s atraktivním programem pro syna chvíli předtím, než jeho otec zazvoní u dveří, takže dítě neodolá a otce odmítne? Otázek je moc, odpověď žádná.

Dejme ale slovo Honzovi, ať svůj příběh dopoví sám...

"Žena mi pár týdnů po narození syna řekla, že se ode mne stejně jednou odstěhuje, ani jsme nestačili dva naše byty vyměnit za jeden větší tak, jak jsme plánovali před svatbou," vzpomíná Honza. "Vůbec nevím, co se stalo, proč odešla. Ještě v porodnici se těšila, jak k Patrikovi do dvou let přibude sestřička, a pak nastal pro mě nepochopitelný zlom v jejím myšlení a chování.
Krátce po jejím návratu jsem si doma začal připadat nepotřebný. Cokoli jsem udělal, všechno bylo špatně. Sunar byl moc hustý, plíny špatně vyžehlené, nákup také nebyl v pořádku, buď něco přebývalo nebo chybělo.
Jediný, na koho manželka začala stoprocentně spoléhat, byla její matka. Zdálo se mi, že dítě naplnilo jejich životy. Měly se o koho starat, koho konejšit a obskakovat, jezdily s kočárkem, měly si pořád co říci. Já byl najednou mimo. Nechtěl jsem své ženě nic říkat a vyčítat, chtěl jsem, aby byla šťastná. Přeci jí nebudu zakazovat kontakt s matkou? Jenže tady se možná stala chyba. Možná...
Než jsem se nadál, tak utekl rok a manželka se odstěhovala. I s dítětem, které jsem si tolik přál. Které jsme si oba moc přáli, ale mně přitom nebylo dopřáno usínat s ním, číst mu pohádky, chodit s ním na procházky a objevovat svět...
Nejvíc mne mrzí, jak se ke mně bývalá žena před synem chová. Bojím se, abych nepřišel o jeho náklonnost. A co víc, mám takový pocit, že matka ho manipuluje, že syn se mnou ve skutečnosti chce být tak jako dřív, ale nechá se ovlivnit tím, co doma slyší. Nechci ho zbytečně traumatizovat, abych se ho vyptával, jestli o mně maminka něco ošklivého neříká a jestli mu soboty se mnou nezakazuje. A tak to nechávám plynout a doufám, že Patrik o mé lásce nepochybuje.
A tak nevím, co mám dělat. Je tu sice soud, který může upravit náš styk tak, abychom spolu byli třeba celý víkend, což by byla změna k lepšímu, ale nikdy nikdo mi nezaručí, že to tak skutečně bude. Bývalá manželka řekne, jako už mockrát, že Patrik je nemocný, ačkoli chodí do školky, nebo že s ním jede na zaplacenou dovolenou, takže zase přijdu zkrátka.
Uvažoval jsem dokonce o tom, že bych zažádal o přidělení syna do vlastní péče, ale na to je asi ještě příliš malý. A tak jsem sám, sám se svými myšlenkami..."

Podle Honzova příběhu zpracovala

Ještě důležitý dovětek: tento příběh je pravdivý, ovšem vzhledem k okolnostem byla změněna křestní jména, takže případná podobnost je čistě náhodná.
Druhý, neméně důležitý dovětek: pokud nastane v Honzově případu jakákoli výrazná změna, pokud jde o jeho kontakt se synem, dozvíte se to.
Už zítra se ale můžete dočíst o tom, jak se na tento příběh dívají psychologové.  

   
15.04.2004 - Láska a vztahy - autor: Annamarie

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [134] Alousek [*]

    Znam podobny pribeh.Muj znamy se sveho ditete vzdal protoze jeho byvala manzelka mu hazela klacky pod nohy podobne jako ta z clanku.
    Klukovi byly 3 roky kdyz se jeho rodice rozvedli a on se s mamou odstehoval.Tata ho pravidelne navstevoval ale casto se vracel bez ditete-syn "nebyl"doma.Kdyz uz ho pustila na vikend k otci tak mu oblikla bily kylhoty aby si mohla hned v pondeli stezovat u advokata, ze se dite vratilo strasne spinavy.Otec se vzdal ditete aby kluk nebyl vlacenej z kouta do kouta (mama ho proti tatovi hecovala).
    Oba rodice zalozili nove rodiny a muj znamy je dobrym tatou svym detem s jeho nynejsi zenou.

    superkarma: 0 19.04.2004, 13:39:28
  2. avatar
    [133] Dudlajlama [*]

    Treba to byla jen mo-mentalni indispozice , v prispevku 120 a 126 to snad pisu dost srozumitelne, nic jsem ten vecer nepila, marenku nekourila....

    superkarma: 0 16.04.2004, 22:47:26
  3. avatar
    [132] Fifinka [*]

    Galadriel: že bych nakonec špatně viděla? Nebo mi to jako nemyslí?

    superkarma: 0 16.04.2004, 22:29:23
  4. avatar
    [131] Dudlajlama [*]

    Muj prvni prispevek dole jsem napsala bezprostredne po precteni clanku, bylo mi toho pana proste lito, druhy den, po druhem precteni jsem zmenila nazor, protoze to v podstate odnasi to decko. Za zmenu nazoru se nestydim, jeden moudry pan dokonce rekl, ze nazory nemeni jenom blbec .

    superkarma: 0 16.04.2004, 19:27:17
  5. avatar
    [130] Dudlajlama [*]

    Fifinka, ty mas zrejme oci zastrene nejakou blanou, co se tyce mych prispevku. Ja pisu v podstate uplne to stejne, ze nevidim cestu v tom, kdyz bude Honza tvrdosijne na navstevach trvat, protoze synek je zmasirovany jinym smerem, ja prece proboha nerikam, ze je v moci toho ditete neco zmenit, casem mozna, rozhodne ne u petileteho prcka, ktery nevi, ktera bije! Pokud ctes, co skutecne pisu, tak vidis, ze bych videla reseni v tom, ze Honza, byt mu srdce krvaci, by se mel trochu stahnout, protoze do duse toho ditete vnasi jeste vetsi zmatek. Skutecne by me zajimal pohled druhe strany, takova nevrazivost se nerodi jen tak, pripada mi, jako by Honza neco udelal, manzelka mu prisla na neco, co nemohla rozchodit atd. Tezko rici, jsou to same dohady a nic konkretniho. Lilly, myslim, ze nemas pravdu, nas otec se nas po rozvodu vzdal velice snadno a presto jsme si si o dost let pozdeji k nemu cestu nasly(deti). Dnes mame ty nejlepsi mozne vztahy.

    superkarma: 0 16.04.2004, 19:22:21
  6. avatar
    [127] Fifinka [*]

    Galadriel:podívej nevidíme dovnitř. Nevíme, např. co Patrikovi jeho matka říká o jeho otci. Je to pětileté dítě, ani zřejmě neví, co by s otcem měl podnikat a v hlavě má možná zmatek...nevím jak by jsi si představovala, jak by měl mít zájem o svého otce, o člověka kterého nezná? Je to dítě, to by si na něj měl pokaždé (obrazně)vrhnout a padnout mu do náruče, že ho vidí? Vždyť je to pro něj zřejmě CIZÍ člověk..má určitě ostych a možná, že maminka ho ještě proti otci popichuje..

    superkarma: 0 16.04.2004, 08:18:48
  7. avatar
    [126] Dudlajlama [*]

    Fifinka, no prave, pripada mi, ze ten chlapecek zajem nema, v tom pripade by asi mel Honza hodit zpatecku, protoze s city chlapecka nic nezmuze. Muze dosahnout nejake zmeny legalni cestou, jenze komu tim prospeje? Snad az bude chlapec starsi, projevi zajem sam. Vzdyt i deti adoptovane ve vetsine pripadech touzi poznat biologicke rodice. Mozna bychom vedeli vic, kdyby mela moznost vyjadreni i druha strana, proc byl Honza tak brzy a definitivne odstaven.

    superkarma: 0 16.04.2004, 04:59:03
  8. avatar
    [125] Fifinka [*]

    werka: to je to, co jsme tu psaly ráno s Dančou..oni ty tátové, kteří o děti mají zájem i po rozvodu a manželky třeba založí nové rodiny vlastně teď nevěděj, co je pro ty děti lepší, zda jim umožnit žít ve vlastně funkční rodině ( v našem případě i v jiné zemi a zřejmě v lepších podmínkách atd..)a ztratit se dětem z dohledu (děti mají vlastně nového tatínka a nemají žádné komplikované vztahy). Nebo ti tatínkové nevěděj, zda se do té rodinu nutit vlastně jako cizí element..a dělat tak dítěti v hlavě chaos. (stále mluvím o těch párech, kdy je dohoda téměř nemožná).

    superkarma: 0 15.04.2004, 23:00:18
  9. avatar
    [124] Fifinka [*]

    Galadriel: tomu dítěti je 5 let..zřejmě svýho otce ani moc nezná...proč by si vlastně měl vynucovat, vydupávat to, aby byl s člověkem, kterého nezná ? Radši půjde někam se svou babičkou, to je jasný. Jestli čtu spávně, bylo Patrikovi rok, když od Honzy odešli a pak už se vídávali (či spíše nevídávali) jen o těch sobotách - a z prvního roku života si samozřejmě nic nepamatuje, to byl mimino. Nepamatuje si již na dobu, kdy s nima Honza tvořil společnou domácnost, víš?

    superkarma: 0 15.04.2004, 22:47:26
  10. avatar
    [123] Suzanne [*]

    Jedna věc je, že otec má právo stýkat se se svým dítětem a dítě má právo na otce. Ale...Klidně mě sežerte: 90% otců, kteří žádají dítě (děti) po rozvodu do své péče tak činí kvůli pomstě. Nejde jim ani tak o děti, jako o to, aby své už bývalé manželce ukázali, že si dovolila moc, když už o manžela nestojí (a to i v případě, že odešel on). Je to zkušenost z okolí, z OPD i ze sociálního odboru. Dost často se děti vrací k mámě, jelikož tatínek už nemůže, nemá zájem, má novou partnerku apod.

    superkarma: 0 15.04.2004, 22:18:11
  11. avatar
    [122] werka [*]

    Já se obávám, že tam kde se nedohodnou dva dospělí lidé, tak jsou všechny mocenské zásahy stejně špatným řešením. On se totiž v podstatě každý způsob vymáhání neblaze podepíše i na tom dítěti

    superkarma: 0 15.04.2004, 21:58:48
  12. avatar
    [121] risina [*]

    mam-ča 119: Snad jsou ti jeho synové o málo MLADŠÍ, než jeho druhá žena? Protože kdyby byli starší, tak by snad pro ně nemusela vařit a oni by neměli prázdniny a tak...

    superkarma: 0 15.04.2004, 21:36:17
  13. avatar
    [120] Dudlajlama [*]

    Essence, ja nerekla, ze Honza je podpantoflak, ale ze to tak na me pusobi. Babovka, zehleni, nakupovani, delani sunaru, je nejak moc tech "kladu" najednou. To je ale muj osobni nazor. Taky to, ze Honza za celych 5 let nebyl schopen vzit svuj zivot pevne do rukou a zacit ho zit, treba i s jinou zenou a novym mimcem. Proste se totalne uplnul na svoji puvodni rodinu a nemyslim si, ze se nesnazil o rozhovor se svoji byvalou zenou, spis ona naprosto odmita s nim komunikovat, z nejakeho duvodu. V zadnem pripade bych neublizovala diteti, jelikoz synek uz je asi zmasirovan maminkou a babickou, navstevy otce mu momentalne nepridaji. Pokud sveho syna tak moc miluje a vidi, ze syn nema zajem s nim jit, asi bych se o ty navstevy prestala snazit. Souhlasim s temi, kteri psali, ze dite si casto samo najde cestu k zapuzenemu rodici (mne se to stalo v podstate az kdyz jsem byla teenager, pred tim jsem sveho otce leta temer nevidela). Taky verim, ze kdyby chlapec k otci chtel, tak si to vydupe, placem, prosbou atd., to, jak reagoval na otce za dvermi ale o tom moc nevypovida.

    superkarma: 0 15.04.2004, 19:53:30
  14. avatar
    [119] mam-ča [*]

    Tohle sice není k Honzovu případu, ale k některým komentářům ano.
    Znám rodinu s malou holčičkou. Její otec má z prvního manželství dva kluky, jen o málo starší, než je jeho druhá žena. Svou první ženu opustil kvůli té druhé, když byla vážně nemocná. Své syny má rád a tráví s nimi každý druhý víkend a polovinu prázdnin. Kluci ke své malé nevlastní sestřičce mají hezký vztah.
    Kdo je v tomto vztahu nespokojen až k zuřivosti, je druhá manželka. Nedávno si mi stěžovala, (to si fakt vybrala tu pravou) že ta „jeho bejvalka“ si užívá každý druhý víkend, tatíček zahání špatné svědomí a věnuje se synům a ona stojí u plotny slouží „těm nenažrancům“.
    A o prázdninách, místo aby jela k moři, jako jeho bývalá, zase stojí u plotny na chalupě a tatíček chodí na ryby s klukama.
    Tak jsem jí řekla, že přece když si ho brala, tak věděla, že má dva syny ?!
    Vrhla po mně předkremační pohled a s nosem nahoru odkráčela…

    superkarma: 0 15.04.2004, 19:36:07
  15. avatar
    [115] femme [*]

    Nic není jen černé nebo bílé , chtělo by to vyslechnout ještě druhou stranu

    superkarma: 0 15.04.2004, 17:47:15
  16. avatar
    [106] danca79 [*]

    gryzli: ale na rovinu - to říkám teď - až mi bude 35, budu svobodná a budu mít pocit že mi ujíždí vlak, třeba názor změním, kdo ví??? teď si to nemyslím, ale nikdy neříkej nikdy...ale nerada bych - fakt bych měla strach že mně ten dotyčnej pak taky zdrhne za pár let za jinou...udělal to jednou, udělá to znova...

    superkarma: 0 15.04.2004, 16:03:46
  17. avatar
    [102] Toniniella [*]

    gryzli: Asi to nestačí říct, protože ten zájem má!
    Naopak to bylo s tim vydíráním, ty mě nemáš ráda, ablebleble, akorát že teda nebrečel. Tyhle scénky mi dělal furt a přitom mi za zády chodil s jinou ženckou. Takže tak.

    superkarma: 0 15.04.2004, 15:53:58
  18. avatar
    [100] danca79 [*]

    gryzli: Proč není tabu? protože málokterej chlap odolá lákadlu ženský, kterou ještě nevyzkoušel...a pak nestačí zírat, že je lapenej v pasti...
    Pro mě tabu je, zvlášť pokud jsou tam děti, protože bych si říkala že jednou mi udělá to samý. Leda bych na tom byla extra zle a šlo mi jen o to jedno a to je taky spíš záležitostí chlapů vícnež ženskejch.

    superkarma: 0 15.04.2004, 15:50:53
  19. avatar
    [97] Toniniella [*]

    gryzli: No, u nás to byla ausgerechnet naopak.

    superkarma: 0 15.04.2004, 15:45:57
  20. avatar
    [96] Toniniella [*]

    Ty chyby sou tam záměrně, já vim že ti chlapi jsou chudáci ulovení

    superkarma: 0 15.04.2004, 15:44:56
  21. avatar
    [94] Toniniella [*]

    gryzli: To se směju silným hlasem Eště že ty chlapy sou takový chudáci ulovený

    superkarma: 0 15.04.2004, 15:43:59
  22. avatar
    [93] danca79 [*]

    gryzli: jenže ke každému přebírání jsou potřeba dva, víš...

    superkarma: 0 15.04.2004, 15:43:08

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [91] Toniniella [*]

    gryzli: Co je to za chlapa, když se nechá takhle vydírat? Kdyby měl své děti OPRAVDU rád, tak si na ně šáhnout nenechá, ani kdyby ji jeho nová měla zlatou.
    Fakt je, že ty ženský z Tvého pohledu sou na tom dost špatně, je celkem div, že jsi ženatý

    superkarma: 0 15.04.2004, 15:40:03
  2. avatar
    [88] danca79 [*]

    gryzli: to bys na ženském serveru vůbec neměl říkat ono totiž záleží na úhlu pohledu....rozhodně je víc chlapů co utečou od rodiny za jinou než ženským co by zdrhaly za jiným...a ženský si to pak holt někdy vynahrazujou na tom že nechtěj půjčovat děti - šel jsi za jinou, tak nás neotravuj...

    superkarma: 0 15.04.2004, 15:28:07
  3. avatar
    [85] Vicki [*]

    Aniž bych četla příspěvky radím Honzovi: nechat si upravit styk s dítětem soudně a poté - pokud ho nebude bývalá žena dodržovat, může na ni podat tr. oznámení pro maření výkonu úředního rozhodnutí dle §171/3 tr. zákona. Možná si pak žena rozmyslí, zda jí to stojí za to být odsouzena a mít záznam v rejstříku - tolik pokud jde o úřední řešení. Vzájemné city syna a otce - toť věc jiná, a případné škody půjdou mnohem obtížněji napravovat

    superkarma: 0 15.04.2004, 15:17:13
  4. avatar
    [84] sarobrouk [*]

    Co mu brání v tom vymyslet stejně atraktivní program? Ono je to taky o rozmazlených dětech od rozvedených rodičů. O tom bych taky mohla mluvit.
    Ony ty děti si to řídí samy i v tomhle věku, byla jsem přítomna. Jsou prodejné. Mluvím ovšem jen o dvou přípůadech, kterých jsem byla účastníkem.
    Ale je to hrozné, tak jak tak.

    superkarma: 0 15.04.2004, 14:55:23
  5. avatar
    [82] Dašenka [*]

    JitkaMalkova: neboj, pokud není uveden v RL dítěte a neplatil alimenty, nemá podle našeho právního řádu nárok. Totéž se stalo bývalé kolegyni v práci se synem. Ten lítal od čerta k ďáblu, dokonce na kluka i platil, ale u soudu nepochodil. Jak jednou má v kolonce otec neznámý - šmidra.I kdyby dokazoval 100x DNA. Jedině bych se bála únosu - i to se totiž stává. Jinak, kde byl celou tu dobu, že se na dítě rozpomenul až nyní a tak zoufale ho miluje?

    superkarma: 0 15.04.2004, 14:14:37
  6. avatar
    [80] Luciš [*]

    Fifinka: Můj přítel má taky rozvedeného otce, napůl nevlastní sestru starou jako je moje máma. Jeho maminka se prý vždycky zamkla v koupelně na celé dopoledne, když bývalá přijela pro peníze navíc k výživnému, samozřejmě bez dcery.
    Maminka to ale jinak celkem snášela dobře, protože sama měla v péči dceru z prvního manželství. Bohužel se nedožila ani 60 let, možná taky kvůli těm dvěma čarodejnicím, z dcery vyrostla kopie bývalé manželky. Pomlouvá mého přítele, že on si mohl vystudovat VŠ, ale ona ne, i když je tak chytrá .

    superkarma: 0 15.04.2004, 13:56:37
  7. avatar
    [79] Fifinka [*]

    Luciš: no a to si vezm, že když přijela tátova EX, tak se vždycky u našich ohlásila a zastavila, mrskla na stůl fotky, libovala si, jak se ONI tam mají, moje mamka vařila slavnostní večeři apod..jen proto, aby sebou někdy, přivezla tátovýho syna... jí pukalo, když viděla, jak táta hltá každý slovo EX o synovi..nepřivezla ho nikdy k**** jedna nebeská asi 3x nebo 4x rozvedená

    superkarma: 0 15.04.2004, 13:47:00
  8. avatar
    [78] danca79 [*]

    gryzli: hele nechci se do tebe navážet, ale vim o chlapech, který byli podstatně horší než mstivý ženský....třeba můj strejc - alkoholik - ještě než byl rozvod v plnym proudu, ukradl sestřenici večkerý věci, i dárky ode mě, od babičky a tak...i trapný desky se Šmoulama! a pak chodil brečet k ředitelce ZŠ kam ona chodila...to že teta kvůli němu pravidelně chodila zmodřená a s monoklama bylo samozřejmě v pořádku...On přišel s holým zadkem a sebral všechno kromě jednoho lustru, kterej jsme my holt odšroubovali dřív než on, než jsme tetu odstěhovali do bezpečí. Takže prosím neházej všechny do jednoho pytle!!!!

    superkarma: 0 15.04.2004, 13:43:04
  9. avatar
    [77] Fifinka [*]

    Hm..tady je to pěkný..musím Vám sem tedy něco napsat..dopoledne mi volala moje brečící mamka..včera dostala dopis od tátovi první ženy..něco jako kondolenci..ovšem vevnitř bylo napsáno, že můj nevlastní bratr obdržel dopis od notáře...a PROČ se ona dozvídá až od notáře či jak se to osoba jmenuje že můj táta zemřel? A proč by jí to jako moje mamka měla říkat jí asi nedošlo!


    petruška2: budeš se divit, můj táta platit chtěl, a platil..to, že mu to komunisti neumožnili a JAKSI ty alimenty neměl KAM posílat a vracely se mu, tak za to táta vážně nemohl.

    Možná to tu celé vidím z úplně jinýho úhlu než všichni ostatní..ale i tohle se prostě stává.

    superkarma: 0 15.04.2004, 13:41:41
  10. avatar
    [76] Luciš [*]

    Já bych zase chtěla vidět ženu, která v pohodě snáší to, že si manžel našel novou ženu a neházela jim klacky pod nohy a nemstila se, třeba tím dítětem. Bývalou sem v životě neviděla a nikdy nechci, nic sem jí neudělala, tak proč nemůže přítel vidět svého syna?

    superkarma: 0 15.04.2004, 13:37:15
  11. avatar
    [74] Ijka [*]

    Taky bych chtěla vidět žiého muže,co se stará po rozvodu a dítě.Většinou se stará jen do doby,než si najde jinou,má jiné děti.Připadá mi to,že muži většinou chodí po světě a plodí děti. A vychovávat,starat se o ně musí žena.A aby to tak nevypadalo blbě,tak poplákávají,že oni se starat chtějí,ale ty hrozné exmanželky jim to nedovolí.Místo aby se o své děti zajímali,tak to radši při sebemenším problému vzdají,rádoby ve prospěch dítěte,prý aby mu nemotali hlavu.Muže,kteří se o své děti po rozvodu starají,pomáhají je vychovávat až do dospělosti,jsou jak vzácná zvěř a nechala bych je hájit.

    superkarma: 0 15.04.2004, 13:22:11
  12. avatar
    [70] Luciš [*]

    Jupií: To neznáš žádnou mstivou ženskou? Já jich znám celkem dost včetně mé vlastní starší sestry. Všichni se k nim chovají úplně normálně a ony jsou urážlivé a mstí se kvůli každé sprominutím kravině, že se na ně někdo dle jejich názoru zle podívá atd. Proč by třeba nemohla být uražená třeba z toho, jak rozhodl soud o vyrovnání majetku atd. Při rozpadu manželství máš takových věcí milion. Proto se rozvádí, že se nedokáží domluvit, ne.

    superkarma: 0 15.04.2004, 13:15:55
  13. avatar
    [69] Jupíí [*]

    gryzli: připadá mi, že Honza ani neví proč od něho žena odešla( ona to asi taky neví), opravdu by měl zkusit se s ní začít bavit. On rozhodně hledá chybu na její straně, u něho je přece všechno v pořádku..bábovka medvěd, výlet. Asi už je na komunikaci pozdě, když za ně musí rozhodovat soudy. Ale určitě je mezi nimi spousta nevyřčeného, utajených křivd,uraženého mlčení. Záleží taky na tom jestli oba jsou komunikace schopní. Jestli Honzovi záleží na synovi měl by začít budovat důvěru jeho matky k sobě. ...ale když odchází v polovině případů sám, tak v druhé polovině případů odchází se synem , takže situace se možná začíná normalizovat

    superkarma: 0 15.04.2004, 12:53:49
  14. avatar
    [68] Petra K [*]

    Jupíí: Dohodnout se ovšem asi moc liddi nedokáží a odnáší to hlavně děti. Naši nejlepší přátelé se začli rozvádět před rokem. Nyní proběhlo teprve stání o děti. Ona má holčičku a on kluka. Ona boj o syna vzdala, když k ní den před soudem přišel ařekl jí, že s ní stejně nebude. Proč také, tatínek mu koupil počítač, nové kolo. Kluk ví, že táta odjede ráno do práce a vrátí se až večer. Ona je bezradna, ví, že kluk kouří a je dítětem ulice, marně chodí na sociálku, do školy a hledá pomoc. Jinak soud také rozhodl, že syn zůstává u otce.

    superkarma: 0 15.04.2004, 12:18:04
  15. avatar
    [65] Jupíí [*]

    gryzli: jsi nějaký kategorický, neházej na všechny tchyně kolektivní vinu. Vždycky záleží především na lidech jak se spolu dohodnou....
    Když má matka pocit, že klukovi bude líp s ní než s Honzou asi proto má svoje důvody. Možná i neblahé zkušenosti. Asi by ti 2 měli zkusit rozchodit svoji zamrzlou komunikaci.

    superkarma: 0 15.04.2004, 11:36:32
  16. [64] Anai [*]

    Lilly: ano, přišla. Soud nechal staršího syna rozhodnout, ten byl zmanipulovaný od otce a mladší byl dost v šoku a chtěl zůstat se starším, i když byl na mě citově více vázán, než ten starší... no smutná záležitost, už deset let stará, snad jsem se z toho dostala, ale nebylo to jednoduché...

    superkarma: 0 15.04.2004, 11:35:39
  17. avatar
    [63] Toniniella [*]

    JitkaMalkova: Souhlasím s Gryzlim v tom, že může jít o pomstu. Možná mu něco nevyšlo a když vidí, že Tobě se daří dobře, jsi spokojená a šťastná, může trpět závistí a vztekem. Evidentně mu na dítěti nezáleží, choval by se určitě jinak.
    Mám podobnou zkušenost; můj "inseminátor" se o děti nestará ani náhodou, ale když už se s nima potká (průměrně 4-5x ročně), nikdy si neodpustí mluvit o mně nejhůř, jak jen to jde. Nad některýma lidma holt zůstává rozum ležet a ne stát!

    superkarma: 0 15.04.2004, 11:34:50
  18. avatar
    [62] Kocicka [*]

    není to vždy tak jednoduché já to často vidím z druhé strany, kdy kamarádka čeká až jsi ho jeho otec vyzvedne a nic a telefonicky mu slibuje a on si pak mysli že mamka mu to kazi....ale nelíbí se mi ani jedno. Melo by jít především o dítě, bojovala bych o něj třeba i soudně! Jednou už mu nebude 5 a bude vidět s výma očima tak se honzo snaž at tam vždy vidí tátu který má o něj zájem, i když už mu těch 5 není. držim palce a snad i moje motlitba za tebe ti trochu ulehčí!

    superkarma: 0 15.04.2004, 11:30:51
  19. avatar
    [60] lightblue [*]

    medved: máš pravdu. Třeba zrovna jsou super lidi z rozvrácených rodin jak po stránce vlastností, tak i třeba jiné oblasti. Napsala jsem to blbě.

    superkarma: 0 15.04.2004, 11:09:57
  20. avatar
    [59] danca79 [*]

    JitkaMalkova: jestli si třeba nenašel partnerku, která děti mít nemůže.....nebo jestli neměl úraz a je neplodný on sám...???? nic jiného mě jako důvod vzpomenout si po tolika letech fakt nenapadá

    superkarma: 0 15.04.2004, 11:02:04
  21. avatar
    [58] medved [*]

    JitkaMalkova: drzim palce nedej se !!!!

    superkarma: 0 15.04.2004, 10:59:07
  22. avatar
    [56] medved [*]

    Suntel: ja proste jen chtela rict, ze skatulkovat lidi na "ty z rozvedenych rodin" a ty "normalni" je pofiderni natoz jakekoliv z techto dvou skupin prisuzovat predem nejake vlastnosti

    superkarma: 0 15.04.2004, 10:45:03
  23. avatar
    [55] lightblue [*]

    medved: jo a ještě, víš já jen kohokoli znám, to je z rozvedeného manželství a nedá se říct, že by to byla rozvrácená "spokojená" rodina, ale určitě takový existujou.

    superkarma: 0 15.04.2004, 10:37:46
  24. avatar
    [54] lightblue [*]

    medved: no tak to je pochopitelné, ale zrovna můj přítel je z rodiny, kdy táta je bohužel fakt pracovitej, takže byl hodně pryč, dělal i 16 hodin denně kdysi na Poldovce v Kladně a máma měla radši psa než dítě i manžela, takže o ní dodneška ríká, že je nenormální a v tom bohužel souhlasím.

    superkarma: 0 15.04.2004, 10:36:14
  25. avatar
    [52] danca79 [*]

    JitkaMalkova: rozhodně se od toho tvého bývalého nenech nijak zastrašit - když hajzlík zmizel a nechal tě těhotnou osudu, nechápu kde vůbec bere tu strašnou drzost najednou dítko chtít! takové bych fakt prohodila dveřmi taková drzost, to je fakt neskutečný!

    superkarma: 0 15.04.2004, 10:23:19
  26. avatar
    [50] danca79 [*]

    medved: no, to rozhodně, ale to evidentně není tenhle případ...ale mimochodem, kde je jeden rodič alkoholik a dítě to nějakou dobu zažilo, tak buď je to něco čeho se totálně děsí nebo k tomu pak má taky sklony (a někdy obojí - zároveň ho to děsí a přitom do toho spadne).

    superkarma: 0 15.04.2004, 10:17:08
  27. avatar
    [47] Aja [*]

    A proč ho vlastně vyhodila? Nemluvil jste někdo i s ní...?

    superkarma: 0 15.04.2004, 10:11:49
  28. avatar
    [46] medved [*]

    Suntel: tak tyhle reci o tom, jak jsou deti z rozvracenych rodin labilni a nedokazou si utvorit vztah, me fakt toci
    myslim, ze je daleko lepsi byt z rozvracene lec spokojene rodiny nez z rodiny, kde je otec alkoholik a denne vsechny triska ale jsou uplna rodina

    superkarma: 0 15.04.2004, 10:10:11
  29. avatar
    [45] Žábina [*]

    medved: ono asi záleží taky na tom,jestli ten otec má zájem si děti brát a nebo si je bere jenom proto,že mu to nařídil soud, aby to před lidma vypadalo ..
    tady mi to přijde spíš že syn se má u tatínka dobře, má svůj pokoj,hračky,napečeno,tráví s ním čas venku.....

    superkarma: 0 15.04.2004, 10:10:06
  30. avatar
    [43] Deja [*]

    Já zase znám spíš ty příběhy, kdy otec nemá o své vlastní děti zájem, jsou mu naprosto lhostejné a raději se stará o cizí než o vlastní. I když mám své velké syny, tak mi táta chybí i dnes.

    superkarma: 0 15.04.2004, 10:01:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme