Bulvár

Ptejte se Džamily Stehlíkové


Ministryně vlády ČR pro lidská práva a otázky národnostních menšin Džamila Stehlíková (SZ) svým návrhům musí skálopevně věřit nebo musím mít mimořádně hroší kůži. Některé její návrhy a postoje totiž vyvolávají bouřlivé reakce.

 

Vysloví-li se k problematice, která se týká Romů, okamžitě následuje řada ostrých protireakcí i urážek. S nepochopením se také setkal její nápad sankcí za fyzické trestání, aniž by jej měla šanci více osvětlit. Média jej hned populisticky rozcupovala, takže se lidé nikdy skutečně ani podstatu záměru neměli šanci dozvědět. Na nepochopení narazila, když navrhovala zavést kartičky pro těhotné ženy, které by jimi mohly například prokazovat své právo na sezení v prostředcích městské hromadné dopravy.

 

Snad jediné, v čem je většina české společnosti liberálnější než ministryně, je eutanázie. Zatímco stále více lidí si její legalizaci dovedlo představit, Stehlíková ji odmítá, protože: „…podle svědectví lékařů žádný pacient, kterému je poskytnuta kvalitní péče o tělo a duši, o eutanázii nikdy nepožádal.“

 

V nejbližších dnech přivítá ministryně Džamila Stehlíková ve své pracovně redaktora magazínu Žena-in, který s ní udělá interview o zmíněných tématech. Máte další otázky, které byste jí chtěly položit? Sem s nimi! Pokud nebudou urážlivé, vulgární, rasistické apod., redaktor ty nejzajímavější ministryni položí. A ta slíbila, že je všechny zodpoví. Své dotazy či náměty k rozhovoru napište do diskuse pod tímto článkem nebo na e-mailovou adresu autora, k níž se dostanete, kliknete-li na jeho jméno pod článkem.

   
23.09.2008 - Společnost - autor: Jan Exner

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [297] haluška [*]

    tak som odoslala pánu redaktorovi svoj mail s otázkami pre pani Dž.Som veľmi zvedavá, či sa aspoň okrajovo dotknú témy, ktorú som nastolila

    superkarma: 0 27.09.2008, 00:46:26
  2. avatar
    [296] idiska [*]

    shb: víš co, kašli na to...to se fakt nedá

    superkarma: 0 26.09.2008, 20:37:19
  3. avatar
    [295] shb [*]

    idiska: nemám nad čím, můj názor a pohled na věc je jasný a že se s vaším neshoduje to nic neznamená...nicméně jsem se snažila (i když teď vidím že asi zase marně) poukázat na fakt, že pokud-li chceme někomu porozumět, musíme vždy alespoň poznat životní dráhu toho dotyčného či dotyčných a jejich prožité zkušenosti, jelikož poznání, epistémé, každého jedince- potažmo jedinců prostupuje jejich dalším vývojem a zakládá oboustrannou vazbu mezi tím, jak vnímají a reagují na podněty s nimiž se setkávají. Samozřejmě se to pak odráží i ve způsobu jak pojímají a získávají další poznání, přičemž jeden krok navazuje na druhý a vytváří vědomí i zpětnou vazbu, tudíž pokud-li tito lidé za tu dlouhou dobu jsou jaksi okolím vpasovávání do jakéhosi okleštění od svých práv atd., jsou neustále vně společnosti, tak logicky - i očividně (dle toho všeho co o nich píšete) to má zásadní vliv na zdecimování toho člověka- těch lidí.....nevím už jak víc to objasnit...
    samozřejmě neobhajuju žádné z těch vámi zmiňovaných vyvrhelů či kriminálníků, jen chci poukázat na nelehkost a nejednoduchost a nejednoznačnost toho problému a na jistá fakta, díky kterým je stav věcí jaký je (opět připopmínám účast na utvoření tohoto problému oboustrannou- tedy jejich, ale i všech společenství, které je po celou dobu někam a nějak vpasovávaly....) a proto volám po individuálním přístupu a vůbec přístupu zcela novém s nadhledem a samozřejmě s oboustrannou snahou.

    superkarma: 0 26.09.2008, 10:27:54
  4. avatar
    [294] idiska [*]

    shb: je zajímavé, že každý to pochopil, jen ty ne ...zkus se nad tím zamyslet

    superkarma: 0 25.09.2008, 21:34:38
  5. avatar
    [293] shb [*]

    iljanka: vůbec jsi nepochopila...ani ťuk...no nic škoda času..já asi nedokážu formulovat tak abyste chápali co chci vyjádřit a vy jednoduše nechcete chápat, tak to pak těžký- jak mluvit do zdi...nehledě k tomu, že jsi "vypíchla" nějakou krávu z před 20 lety a už všechny nenávidíš.... , četla jsi všechno vy krávo? (když už se takhle oslovujem

    superkarma: 0 25.09.2008, 16:21:18
  6. avatar
    [292] iljanka [*]

    shb: když tě tak čtu, tak mě napadají jenom oblíbené výroky doktora Strosmajera z Nemocnice - "Kdyby blbost nadnášela..... " a ještě i ten druhý - "Vy kráááááááááááávo nebeská". Jdi už do někam s tou historií, každý národ měl ve své historii nějaké zlé časy, kterými si musel projít, ale z žádného se nestalo synonymum pro lež a krádež, v současnosti k tomu ještě přibylo vyhýbání se práci a vychcanost v nejvyšší míře. Pomáhá se jim horem dolem a oni co? Kašlou na to a chechtají se, jak ty dyliny gadže zase oblafli. O neustále opravovaných a vybydlovaných bytech se tu už psalo, o mladých "invalidních" důchodcích snad taky.
    Ještě za komančů jsem měla v práci asi třicetiletou Romku, která byla schopna si vymyslet neuvěřitelné historky, jen aby se ulila. Dokonce šla jednou na pohotovost, že krvácí, ačkoli měla normální menzes, jen aby nemusela na noční. Taky to veřejně přiznala, že ona má za noc jinde mnohem víc, než v práci, tak co by tam dělala. Od revoluce snad ještě nedělala ani jeden den, vídala jsem ji chodit si pro podporu.
    Dokud toto budeme trpět a budeme je podporovat, aniž by za to museli něco udělat, nic se nezlepší. A omlouvat je jejich historií taky nepomůže, jim ani nám.

    superkarma: 0 25.09.2008, 12:46:56
  7. avatar
    [291] shb [*]

    a tady ještě jedno:http://romove.radio.cz/cz/clanek/18652
    (oba články jsou o historii, která ale není jednoznačná, já osobně, jak jsem již níže zmínila, se přikláním k verzi původu z Egypta, mám k tomu osobní důvody a oči ale zase připomínám- rozmanitost je dána taky tím historickým vývojem....jak je v těch článcích)

    superkarma: 0 25.09.2008, 10:29:41
  8. avatar
    [290] shb [*]

    trocha historie:
    http://romove.radio.cz/cz/clanek/18530

    superkarma: 0 25.09.2008, 10:19:01
  9. avatar
    [289] shb [*]

    idiska: psala jsi: dostat byt... ne že čekáš na pronájem bytu od města...no nic...takže dostat chápu že ho dostaneš, ne že si ho koupíš nebo pronajmeš...no nic to je slovíčkaření...chápu to (ano tohle jelito dokáže pochopit primitivní větu: město mi byt pronajme....ale to jsi v tom příspěvku-otázkách neřekla)
    Julianna: jsi hodná, to je správný přístup- nedělat rozdíly a vím že spousta lidí (i jak píše Kerridaenn) má špatné zkušenosti, ale snažila jsem se celou dobu trochu vám osvítit jejich nejen historické souvislosti, ale (nevím jak to říct) nějaký jejich psychologický profil, ne takhle to říct nemůžu (nejsem žádný psycholog) spíš jako jejich mentalitu?(ne to taky nejde říct) prostě zkusila jsem popsat ten rozdíl mezi stylem myšlení jejich (je dán tím historickým- ne vývojem ale zánikem- ve smyslu psychologického rozkladu těchto lidí, které už si za tu dobu nesou v sobě- jakési stigma- neviditelné, ale díky kterému se chovají jak se chovají a díky kterému se také k nim nějak lidé chovají) no prostě neumím to říct, a nebudu obhajovat žádný nekalý živly ale opakuju, prostě to newní tak přímočaré jak se na první pohled zdá, a myslím, že každý kdo přišel do styku s nimi- třeba jak píše Julianna- do styku tohoto charakteru (že vidí takové i takové) tak to musel cítit a ví co se pokouším naznačit nebo říct. No tak to byla hodně rozplizlá formulace, ale často mi chybí slova na to co potřebuju vyjádřit...tak snad se někdo dovtípí....
    jinak chápu Juliannu a Kerridaenn- přistupovat tedy obezřetně-jako k ostatním cizím lidem- ale s respektem a pak sami uvidíte zda je to lotr nebo slušnej člověk...ale prosím! neházet všechny do jednoho pytle a vymazat ze slovníků jejich charakteristiku pouze ve nadávkách a hanlivém označování...
    a k té historii- ještě něco najdfu a šoupnu sem a až si to přečtete tak zkuste popřemýšlet, jak byste se sami chovali a kam by to třeba po těch 500 letech vedlo, klidně, bez emocí jen si logicky představit kam ta "šikana" vede (podle mně člověk zbavený svých základních práv a po léta zatracovanej se prostě tím časem může stát zvířetem....opět schválně trochu přehnaný příklad pro demonstraci...)

    superkarma: 0 25.09.2008, 10:17:41
  10. avatar
    [288] Kerridaenn [*]

    shb: ty jsi fakt magor. Porad se tu ohanis, ze chudacci romove jsou vykoreneni a nemuzou za to. Jsou tu uz 500 let (to tvrdis ty, ja nevim, jak dlouho, ale klidne to tak muze byt). Nemyslis, ze 500 let je dostatecne na to, aby se stali Cechy? Jen tak na okraj, vis o tom, ze USA nema ani 500 let? A presto tam jsou lidi, kteri o sobe tvrdi, ze jsou Americani? Jak je to mozne, kdyz nekterym nestaci 500 let? A kdyz chces tvrdit, ze to nemeli tak tezke, jak ubozi cikani tady, tak co cernosi? Ti byli otroky, vykoreneni byli nasilim, rozhodne se dobrovolne nezvedli a nesli hledat stesti jinam. A taky se povazuji za americany. U nas byli cikani kocovnici, takze meli mnohem vetsi miru svobody nez nevolnici. Tak jak je mozne, ze porad, po tech staletich, se mame snazit my? Co mame delat vic, nez jim zajistit bezplatne vzdelani? Proc dostavaji penize, ackoliv nedelaji vubec nic? A osobni pristup? Promin, znam jen jednu slusnou romskou rodinu. Za to mou kamaradku prepadl nejaky jiste velice mily, rodinne zalozeny a milujici, rom. Nekolikrat se me snazil okrast jeden rom cestou ze skoly, asi okradal tolik lidi, ze si nepamatoval, ze se me pokusil okrast dva dny po sobe pred tim a pokazde jsem si toho vsimla (taky kdyz si blbec vybral na vykradeni opravdu tezky batoh, tak se mu to proste nemohlo podarit). A kdyz jsem se teda potreti rozzurila a velice nahlas, aby to cela tramvaj slysela, jsem mu vysvetlila, ze jeho ruka nema v mem batohu co delat, jsem se bala vystoupit, protoze mi sproste vyhrozoval? Ale on urcite chudak obracel posledni desetikorunu v ruce a musel nasytit rodinu...
    Je mi lito, ale vzdycky budu ke vsem romum pristupovat vic nez obezretne. Radsi budu prijemne prekvapena, nez bez penezenky.

    superkarma: 0 24.09.2008, 23:55:01
  11. avatar
    [287] idiska [*]

    shb: ty jsi fakt kus jelita...já žádný byt nedostávám...jem mi ho město pronajme...můj nebude, to bych si musela byt koupit...kapiš?...ne, že ...ale to je jedno, jen tu dál plácej ...ale mohla by si ty slohovky krátit, ke konci už spím

    superkarma: 0 24.09.2008, 20:19:47
  12. avatar
    [286] Julianna [*]

    shb: neházím všechny do jednoho pytle, jsou to jen letité zkušenosti. Když jsem učila, byl ve vesnici dětský domov, 80 procent dětí byly cigánci, měla jsem je ráda, nemohli za to, že je rodiče nechtěli, nechali je několik dní o hladu, ve vybydleném bytě...někteří byli fajn, někteří cigánské manýry dospělých prostě nezapřeli, z jednoho šel strach byl to rváč, další kradla jako straka, kamarádkám, kantorům, bylo jí to jedno, léčila se v 7. třídě s kleptománií, další už v třetí byla koketa a tvrdila, že jednou bude jako mamka - šlapka z Teplic. Ale jak říkám, ne všichni byli takoví, nedělala jsem mezi nimi rozdíly, některé jsem si brala na víkendy nebo Vánoce domů, kupovala jsem jim dárky, nikdo to nevěděl, byla domluva jen mezi mnou a domovem, že dětem i mně vyšli vstříc. Teď občas některé potkám, z některých mám radost, jedna studuje vysokou, její bratr je snad v krimu, další studoval střední, dal se ale na pašování drog a taky sedí, byl to moc fajn kluk. Další si pořídil byt, pracuje, je slušný, má přítelkyni a psa, vždycky se ke mně hlásí. Ale přesto všechno mých negativních zkušeností je víc, tudíž si taky pevněji držím tašku, když kolem mě projdou. Z poslední doby, mou známou, která má cukrárničku přepadl cigán, nejdřív si šel jako koupit zákusky, ale neměl peníze, tak "čekal" na matku, uprostřed onoho čekání se rozhodl, že paní, jak zjistil byla tam sama, přepadne, skočil jí za krk a chtěl po ní prachy, paní, přestože jí je už dost přes 50, se mu ubránila, sebrala mu čepici a vytlačila ho ze dveří, třepala se z toho ještě týden. Jak mám vědět, komu z nich mám věřit????????

    superkarma: 0 24.09.2008, 12:41:37
  13. avatar
    [285] shb [*]

    idiska: nedá mi to: kdybych měla čekat 15 let na byt za 3 půl mega (v praze tak 1+1) tak si s radostí počkám!!

    superkarma: 0 24.09.2008, 09:54:45
  14. avatar
    [284] shb [*]

    Tak jsem si zase početla od včera, samozřejmě jsem zase pro některé z vás blbá- asi proto, že nemám nenávist k romům, ale to jedno, je to váš projev a ostatní taky umí číst.....
    Idiska: tak jak ty tu řveš kvůli romům tak já klidně můžu řvát kvůli tobě- ty tady brečíš že čekací doba na byt je 10 let!! a co ti co žádnou čekací dobu nemají?? co žádný byt nikdy od nikoho nedostanou?? (třeba já) jestli chci žít ne v pronájmu tak si ho jednoduše musím koupit, nikdo mi nic nedá!!! a ty tu pláčeš že musíš čekat, no to mně podrž!
    átéčko: no jak jsem psala, nevím jak ti poradit, mně taky nikdo nezbaví mých debilních sousedů, kteří mně obtěžují věčným otravováním se zamykáním (přitom já zamykám) a kteří si na mně stěžovali, když jsme vzali úklid domu na sebe a teď kvůli nim celý barák platí 2x tolik a úklid- no každodenní louže, který schnou do dalšího dne...no nic, to je slabý kafe proti tvým sousedům, ale určitě bych být tebou stále otravovala tu policii nebo posílala sociálku nebo tak něco a jak jsi psala že jim máte byt koupit, no tak to je vrchol!
    mindulinka262: no tak už se tak nerozčiluj, zklidni se a přečti si to znova - vietnamci mi nevadí- byl to zase jen názorný příklad- ale asi nepochopeno, no nevadí, nech to plavat..
    jinak rozhodně netvrdím, že problém romů se jich netýká atd., já říkám, že problém je velký, je tu a jeho řešení vidím v silném působení na děti a v tlaku na jejich vzdělanost, o příčině nepolemizuju- nikdo z nás nemá právo to hodnotit, protože to trvá minimálně 500 let a je to jen a jen výsledek tohoto 500letého martýria, jsem pouze alergická na hromadné odsuzování a přehnanou nenávist -a tím házení všech do jednoho pytle...problém jako takový se musí vyřešit do 30 let, tomu věřím, pak už tyhle problémy nebudou- ať chceme nebo ne žijeme v pravěku moderních dějin a nebýt vymožeností techniky tak jsme tam kde celejch 2000 let- ne-li dýl, nic se nezměnilo a lidi jsou pořád stejný
    a tvrdím že snaha je samozřejmě potřeba oboustranná - to je bez debaty, jen to vidím prostě jiným úhlem než vy- asi jsem teda měla štěstí ale znám samý dobrý a nemůžu si stěžovat a taky jsem měla příležitost vidět to zevnitř.
    já jsem taky měla jednu dobu problémy s židama, jlikož s touto mentalitou vyjít je občas taky problém, ale nikdy jsem na ně nezanevřela stylem fuj židi a bla bla, nelze všechny šmahem házet do jednoho pytle ať takové nebo takové- tudíž je snad logické, že řešení taky nemůže být "plošné" takže proto volám po individuálním přístupu a hodnocení- jak se dostává bílým (např. na pracáku) tak i ostatním ne? a nedělala bych rozdíly v dávkách pro ty a pro ty, to je taky nesmysl a nic to neřeší.
    ještě je tu otázka: já to vidím z pohledu toho, že je třeba řešit a pomoci, protože sami neudělají nic(to je snad jasný ne?)si nepomůžou, nezařadí se (jak se s oblibou říká) neodstěhují se, nezmění se ze dne na den a budou pro vás problémem stále pokud vy něco neuděláte...řešení jak to vidím já jsem už naznačila a s těmi z vás co byste je nejradši zlikvidovali se patrně neshodnu, nicméně nezapomínejte, že mluvíte o lidech, kteří nemají svou zem, jsou staletí vykořenění, a jejich psychické pochody jsou diametrálně rozlišné od těch vašich (našich), takže to prostě není tak jednoduché jak se zdá....tak to vidím já, a když si myslíte že jsem blbá tak si to myslete dál, ale nezapomeňte, že třebao vás taky jednou bude někdo rozhodovat...
    olgamarie264: dobrá otázka, taky se připojuju a ještě - i jak psala mindulinka- ty stravenky by mně zajímaly- je to bych řekla dobrý nástroj..

    superkarma: 0 24.09.2008, 09:53:10
  15. avatar
    [282] idiska [*]

    jinak otázky na p. Stehlíkovou:
    1) Bydlím ve městě, kde je velký problém dostat byt. Čekací doba je (v našem případě) 10 let. V centru města stojí bývalý hotelový komplex, který byl vinou romských spoluobčanu, kterým zde byly přiděleny byty, kompletně zdevastován (vytrhané parkety, topení, kable ze zdí...atd. Před pár lety byl komplex vyklizen a za drahé peníze znovu opraven. Otevírá se letos koncem podzimu. Ale... Opět se zde mají stěhovat Romové. Jak je to možné? Nikdo po nich nepožadoval žádnou náhradu za zdevastování, ale jen jim to komplet znovu opravili. Myslíte si, že na to mají nárok, ač nedosahujou potřebného bodového ohodnocení a za to, v jakých podmínkách žijou, si vlastně mohou sami, protože nedostali byty 2. kategorie, ale opět krásné byty, které stačili znovu zdevastovat a z kdysi klidné čtvrti udělat tu nejnebezpečnější ve městě? Pokud ano, chtěla bych vědět, z jakého důvodu.

    2) Vztehuje se to k 1. otázce. Ve městě je bytů plno, ale bohužel jsou "s dluhem". Znamená to, že bývalý nájemník neplatil např. elektřinu, plyn, vodu či nájem. Tento dluh mu byl zřejmě odpuštěn, protože zůstává "na bytu". Tudíž pokud chce člověk byt, musí nejdříve uhradit onen dluh a poté se může za pár měsíců stěhovat. Bez ohledu na pořadník. Příjde mi to jako vydírání platících lidí stylem: "Chceš byt? KLidně. Máme, ale zaplať. Nebo si čekej 10 let v pořádníku, možná se na tebe někdy dostane. Chtěla bych na tohle znát váš názor.

    superkarma: 0 23.09.2008, 22:34:01

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [281] idiska [*]

    Jupíí: 227 když byl mrtvý ...co se dívíš ...jinak nám taky vypli telefon, protože se nám na poště záhadně ztratila platba (to se ještě dávaly razítka) ...a nikdo nás na nic neupozornil, prostě se nám nikdo nemohl dovola...což jsme zjístili po asi týdnu, kdy se nás lidi ptali, jestli jsme odhlásili telefon

    superkarma: 0 23.09.2008, 22:19:18
  2. avatar
    [280] Eva_CZ [*]

    Galadriel: http://www.accessmylibrary.com/coms2/summary_0286-29021147_ITM

    Ja tu babu taky neznam a uz i kvuli ni ( a samozrejme cigosum ) jsem rada, kde jsem.

    superkarma: 0 23.09.2008, 21:41:14
  3. avatar
    [279] idiska [*]

    a ještě kdyby tu NĚKDO nevěděl, tak když příjde morena do obchodu, nakopí si hadry (a to za dost vysokou cenu), tak si vyžádá paragon a na sociálce jí to proplatí...tohle je FAKT

    superkarma: 0 23.09.2008, 21:22:52
  4. avatar
    [278] idiska [*]

    a práce je dost, jenže by po nich chtěli pracovat, to je jak horor

    superkarma: 0 23.09.2008, 20:55:06
  5. avatar
    [277] idiska [*]

    sakra...se mi zvedl tlak ...se to pokusím dočíst

    superkarma: 0 23.09.2008, 20:52:26
  6. avatar
    [276] idiska [*]

    shb: sorry...dočetla jsem tě do poloviny a mám dost...jsi totál blbá ....prý že namají co do huby, jít to ohlásit na policii...než žačneš žvatlat podobný kraviny, zjísti si FAKT...ale práci ti usnadním, abys nemusela zavařit google...cigáni kradou, takže mají všeho dost...já mám hovno, protože mi to čarnou...ještě k tomu ohrožujou ty, co do práce chodí, když pokradou kabely za země, které vedou na šachty elektřinu nebo ukradou ventilační jednoptku, ketrá ovzdušnuje šachtu...a\y víš co se stane, když člověk nemá vzduch...umře, sakra...tak než začneš kvákat podobný pytloviny, jako že jim závidím nebo co, tak si jdi tady žít...budeš mít strach se jen ozvat, aby ti nevypálili barát, neztloukli tě, nepodřezali (at už tebe nebo psa)...prostě vůbec mezi nima přežít

    superkarma: 0 23.09.2008, 20:51:12
  7. avatar
    [275] OlgaMarie [*]

    mindulinka: iljanka: Žádost o úvěr jsem jim pomohla vypnit, ale podpis ? To bylo prošení, ať to podepíšu nebo že si to jdou dát podepsat na lepší světlo... Někdo opravdu měl podpis docela fuj, ale u některých to byl i úmysl. Nejvíc je naštvalo, že na některých úvěrech je několik listů a každý vyžadoval originální podpis. A jak si kupovali od vlastních spoluobčanů za 2000Kč IČO zaměstnavatele, jako že jsou zaměstnaní, jsem zde už psala. A málem mě vynadali, když jsem jim řekla, že za pár korun by ho dostali na ČSÚ.

    superkarma: 0 23.09.2008, 20:32:04
  8. avatar
    [274] Dudlajlama [*]

    Neziju v CR, takze uz trochu ztracim souvislosti, muze mi ale nekdo rici, jak se tato pani Dzamila dostala ke svemu postu? Kdo ji volil? Co ma za kvalifikaci a jakou zasluznou praci ma za sebou? Copak lidi, kdyz tedy vetsina neco nechce, uz nemohou ovlivnit ve state vubec nic?

    superkarma: 0 23.09.2008, 20:28:29
  9. avatar
    [273] Vivian [*]

    acht jo...

    superkarma: 0 23.09.2008, 19:57:29
  10. avatar
    [272] Vlastka [*]

    Já bych se paní Džamily zeptala,proč se nejde sama přesvědčit,jací jsou cikáni.Ať si pronajme inkognito byt v jejich komunitě(domnívam se že by tam zapadla),a potom se může vyjádřit.Čunek snima má zkušenosti,ten ví o čem mluví.

    superkarma: 0 23.09.2008, 19:49:18
  11. avatar
    [271] átéčko [*]

    shb: Cikáni že by dělai slouhy? Ty ses pomátla. Je tam jen pár jedinců ochotných pracovat. Jinak aby nad každým stál někdo s bičem a hlídal si kapsy

    superkarma: 0 23.09.2008, 19:45:09
  12. avatar
    [270] Mánička [*]

    Suzanne: největší průser je, že ještě nikdo nic produktivního (opak kontraproduktivního) nevymyslel.

    superkarma: 0 23.09.2008, 18:18:01
  13. avatar
    [269] átéčko [*]

    iljanka:
    souhlasím s tebou. není to rasismus, je to nenávist, za kterou si skutečně můžou sami!

    shbů proč se mám kvůji grázlů stěhovat? Bydlím zde už skoro 30let. Byl tu klid, mír a pořádek.
    Teď nám mají byty prodávat. Rom řekl, že nemá peníze. Klasicky. poradili nám, abychom mu byt koupili....

    superkarma: 0 23.09.2008, 17:53:20
  14. avatar
    [268] Suzanne [*]

    shb: to není o problémových jedincích To je o většinovém chování. Ano, je hezké snažit se s tím něco dělat. Ale pokusy s naléváním milionů na úkor druhých jsou kontraproduktivní. A na tom musím trvat.

    superkarma: 0 23.09.2008, 17:38:05
  15. avatar
    [267] iljanka [*]

    OlgaMarie: hrůzný neni jen jejich písemný, ale i jejich projev mluvený. Stačí, když otevřou ústa ... a už to lítá.
    Oni se rozčilují, že jsou ve Zvláštních školách - dnes se tomu říká snad Speciální šk., ale nic neudělají proto, aby tam nemuseli, naopak, někdy si to přímo vyžadují. Tak nevím, někdy mi to připadá, jako kdybychom se měli úrovní vzdělanosti přizpůsobit všichni těm o mnoho nižším nárokům, které by vyhovovaly úrovni zvláštních škol.

    shb: ty jsi neskutečná, ty se mi snad jen zdáš . Nejsi ty nastrčená, aby se tu zvedla diskuse? Kdybych byla na úrovni těch, co tu obhajuješ, tak bych tě poslala do pryč (možná i trochu drsněji), ale takto ti jen řeknu, že máš pomýlené názory.

    superkarma: 0 23.09.2008, 17:33:39
  16. [266] mindulinka [*]

    a stravenky na ně.

    superkarma: 0 23.09.2008, 17:27:00
  17. [265] mindulinka [*]

    OlgaMarie: Ale, aby jim neunikla ani koruna z dávek - na to jsou sečtělí dost.
    Jinak souhlasím, proč je povinná školní docházka - když pro romy povinná není a ještě bez postihů - kdo neposílá děti do školy by neměl mít nárok na sociální dávky - už jsem to tu jednou psala - to je můj názor.

    superkarma: 0 23.09.2008, 17:26:46
  18. avatar
    [264] OlgaMarie [*]

    Otázku bych měla: Jak jsou postihováni rodiče dětí školou povinných, když nedbají, aby děti chodily řádně do školy? Opravdu je hrůzný písemný projev i mladých romských spoluobčanů. To není pouze semtam hrubka, to jsou i potíže s jednotlivými písmeny nebo podpisem.

    superkarma: 0 23.09.2008, 17:21:44
  19. [263] mindulinka [*]

    shb: a zrovna já mám typ manžela - sice je to čech jako poleno - ale tak trochu o snědší pleti s havraními vlasy. Na dovolené ve Španělsku si ho pletli s místním domorodcem a mluvili na něj španělsky - nerozumněl ani slovo a oni to nějak nemohli pochopit. A maká jako šroub od rána do večera.

    superkarma: 0 23.09.2008, 17:14:09
  20. [262] mindulinka [*]

    To si snad opravdu děláš srandu, že problém romů - se vlastně romů netýká, ale těch ostatních??? To se jako opravdu musí snažit celá normální společnost a romové ne??? Já se pořád opakuju, ale zamysli se, opravdu si myslíš, že na straně romů není chyba??? - v jejich nepřizpůsobivosti a vyčůranosti??? Proč by měla být chyba v systému, který pro normální pracující občany (ať už bílé nebo černé nebo žluté pleti) funguje???
    A proč ti vyadí vietnamci??? Ty nežijí z našich soc. dávek, ale pracují - a jestli si u nich někdo něco koupí - tak je to jen jeho věc, zda bude u nich utrácet svoje peníze.

    superkarma: 0 23.09.2008, 17:12:20
  21. avatar
    [261] Solei [*]

    shb: nejde o to odkud přišli ani jak dlouho jsou zde, je doloženo, že několik staletí jsou na našem území a stále se nepřizpůsobili.

    superkarma: 0 23.09.2008, 17:09:06
  22. avatar
    [260] shb [*]

    Solei: a k tý historii- to by nám mohla popsat wich....ale není to jen těch 500 let a neví se přesně odkud, jsou 2 teorie- dle znaků jazyka z tý indie, ale druhá teorie- a k tý se (dle znaků) přikláním já- je z egypta zhruba ve stejné době, kdy byli vyhnáni židé- byli skoro odjakživa asi na stejné lodi- ale v tom egyptě byli za nějaký úplný slouhy- horší než ti židé....ale o tom bych opravdu nechtěla psát já, to by měl nějaký fundovanější historik....no a cesty k nám jsou taky 2 -jedna přes španělsko, francii..a druhá přes balkán...také sami romové mezi sebou rozeznávají několik typů- jako olaští romové (zpravidla opravdu zloději a šejdíři z východu, zrzavější vlasy, často modré oči-a co se týká prahy tak právě ti zlodějský)...dále třeba sinti- němečtí romové atd....ale to už bych opravdu nechala na jiných...

    superkarma: 0 23.09.2008, 16:57:44
  23. avatar
    [259] shb [*]

    tady
    http://www.reflex.cz/Clanek32961.html

    superkarma: 0 23.09.2008, 16:50:37
  24. avatar
    [258] shb [*]

    Julianna, Suzanne: obě máte v leččems pravdu, ale pořád je to o problémových jedincích, to samý átéčko (promiň nějak mi tam unikla skoro celá tvá příspěvková část, ale te´d jsem si to četla) máte špatný zkušenosti s konkrétními kretény a je jedno jakou maj barvu, lidi co se takhle tady chovaj tak jsou bohužel mezi námi a není lehké čelit těm problémům, o kterých píšete. Já jsem sice polemizovala o vykořenění a represi těchto lidí, ale bohužel je to v příčinné souvislosti a už se jim to dostalo pod kůži, takže se chovají jak se chovají, ani slušní romové je nemají rádi, ale i tak prostě nelze je házet do jednoho pytle, prostě to nejde, jde o ty vaše konkrétní jedince v okolí, co jsou z těch "špatných"....já jen nechci aby se to tak slučovalo, házeli se do jednoho pytle a pak se prohlašovalo jací jsou to hajzlíci, já taky nenadávám vietnamců do šikmookejch žluťáků co nám berou práci....i když když jsem chtěla otevřít krám, tak za ty dnešní ceny pronájmu když jsem spočítala náklady a výnosy tak jsem zjistila, že ho jednoduše otevřít při dnešních cenách nemůžu, jelikož by mně neuživil- maximálně jako přilepšení...ale v tý ulici už je dnes vietnamský bistro, cukrárna, nehty a další 2 krámky se chystají na otevření....takže tady je taky dost velký nepoměr....jak to že našinec se má hůř než cizinec a nemůže si prostě jednoduše otevřít obchod??....to by taky zajímalo...ale zpět k věci, nesmíme prostě házet lidi do pytlů podle národností barev a nevím čeho, proklamuji stále individuální přístup...
    Solei:...s tou historií romů nemáš tak úplně pravdu...
    jo a chtěla jsem vám sem dát link na jeden článek o romech v itálii- o obrovskejch getech a tom jak je tento problém evropským problémem- ne jen na našem písečku a je z něj i patrno jak je opravdu ta vina kolektivní dlouhodobá a nejednoznačná (směrem od nich k nám) a není jednoduché řešení, opět na tom budou biti jednotlivci (jako asi při každém rozvoji) ale nějaká cesta by se už brzo měla najít, protože na to že jsme v 21 století tak ty problémy a stav těchto lidí- jsou zcela tristní a jsou ostudou celé evropy v její neschopnosti sníst co si sama navařila (opět opakuji- proces trvající staletí).... k tomu by se paní ministryně vyjádřit mohla- nejen jak vidí řešení do budoucnoti, zda bude spolupracovat i s evropu a co si ona myslí -jako psychiatrička- o stavu těchto lidí dnes....

    jdu najít ten článek

    superkarma: 0 23.09.2008, 16:46:57
  25. avatar
    [257] Tanzi [*]

    Jsem roky doma na sociálce (postiž.děcko).
    Na všech rozhodnutích o jakékoliv přidělené dávce je dodatek, že veškeré změny hlásit do 8 dní.
    Zřejmě, aby dávka byla odňata.
    Jak se to ovšem slučuje "s výlety" např do Kanady a zpětnému vyplácení příspěvků oněch diskriminovaných fakt nevím.
    Ale možná ví paní Džamila.

    superkarma: 0 23.09.2008, 16:32:18
  26. avatar
    [256] Tanzi [*]

    šája: ty jsi nevěděla, že je chomutovačka? Měla (má ) ordinaci u tebe za rohem baráku.

    superkarma: 0 23.09.2008, 16:24:32
  27. avatar
    [255] Solei [*]

    Narovinu, češi jsou jeden z nejtolerantnějších národů světa. Američani nás sice můžou kárat za to, že snad utiskujeme menšiny, ale sami do vlastních řad se nedívají - tam to totiž opravdu rasismus je. Ve francii žijí romové v karavanech na oplocených pozemcích. A tak by se dalo pokračovat.
    Tady jde o takzvanou pozitivní diskriminaci. Ve správném americkém filmu musí být černoch (randí dycky s černoškou), homosexuál a rozvedená žena. V čechách se tato diskriminace projevuje tím, že "potřebným" je umožněna péče, kterou zbytek národa musí zaplatit (a platí na ty potřebné i ten vietnamec na tržnici).
    Proč se zakládají nadace pro hudební výchovu romských dětí (stejně se tím živit nebudou, a dětskou kriminalitu to taky nesníží) proč místo nich není hudební výchova pro talentované děti (a tam ať si chodí všechny).
    Romové tady jsou již nějakých 500 let z indie je vyhnali, asi věděli proč. Není možné jim říct to co arabům "když chcete právo šaríja tak se odstěhujte tam kde je to možné" ale také není důvod jim ustupovat měli dost času nato přizpůsobit se společnosti, která je v těchto šířkách a výškách dominantní.
    Jsme národ svatého Václava, stejně jako on ustupujeme, chceme klid, nechceme se handrkovat, chceme s každým vyjít. Ale jak by to s námi dopadlo kdyby ho Boleslav nenechal zabít?

    superkarma: 0 23.09.2008, 16:05:34
  28. avatar
    [254] Julianna [*]

    Lenice: taky souhlasím, můžu klukovi vykládat, že jsou lidé stejní, na barvě kůže nezáleží, ale co mu mám říct, když nám Cigáni vykradou na chalupě kdeco, kromě železné vany, s kterou bohudík nepohli, co mu mám vykládat, když ve školce mají vši - nosí je bohužel cigánské děti a ti ostatní - čistotnější, kteří těch 10,- Kč raději utratí za šampon či mýdlo, ne za pivo, je nemají. Poradí mi někdo co? Kamarádce 2x ukradli výplatu, děcka od sousedů - polocigáni - otec Rom, matka Češka dělali - dnes už tam naštěstí nebydlí, šli likvidovat jiný dům, neskutečný binec - snople a plivance a taky žvýkačky - již použité, se nám kývali nad hlavou ve výtahu, naštěstí nezvraceli a nekáleli, "jen" zlikvidovali, co se dalo, o řevu, nahlas puštěné hudbě, sprostých výrazech, když jsme je i jejich matku upozornili, že teda takhle ne. Znám i pár slušně žijících - kteří pracují a děcka chodí do školy, ale je jich jen PÁR, většina sedí s pivkem a cigaretkou před obchody v okolí, jsou tam v devět ráno, v poledne i v 17, když jdu z práce. Není to o individuálním přístupu, ale o chtění jednotlivce něco dělat pro zlepšení svého života, ale bohužel jim to vyhovuje sedět doma a brát nekřesťansky velké dávky a ještě řvát, že je to málo, jak tady dnes padaly ty částky, to nemám jako výplatu!!!

    superkarma: 0 23.09.2008, 15:57:51
  29. avatar
    [253] Suzanne [*]

    shb: píšeš nesmysly. Česká společnost není rasistická, česká společnost je alergická na vychcánky. Že ti vychcánkové mají shodou okolností tmavší barvu pleti, je evidentní. Tady černoši, tady žijí tělesně postižení, lidé různě odlišní, žijí tady cizinci, přesto se tu v okolí nadává pouze na cikány. A mně nic nemusíš vykládat - máme rodinnou firmu, zaměstnáváme cca 25 lidí. O kopáčské cikánské firmy by byl zájem, jenže ty firmy se neosvědčily. Prostě ti hoši nechodili do práce a nemakali, pokud nad nimi někdo nestál. Proč bych toho "NĚKOHO" měla platit já nebo ty ze svých peněz? Postupně jsme zaměstnávali několik romských pracovníků. Vydržel jeden. Shodou okolností ale vždycky když prošel, něco se ztratilo, pak si jeho bratr "půjčil" firemní auto a rozflákal ho... Mám na tebe dotaz: žiješ mezi Romy? Pracuješ s nimi? Na základě jakých znalostí tu argumentuješ?
    Jen douška - mám jednoho kolegu (z jiného oboru), který je cikán. Mimochodem to o sobě říká. Pracuje, nebere podporu, studuje VŠ. Říká, že je každého věc, jak žije. Taky tvrdí, že nikdy nebyl diskriminován.

    superkarma: 0 23.09.2008, 15:40:25
  30. avatar
    [252] Julianna [*]

    shb: 207 můj syn je taky Nikolas , Mikuláš se mi tak nelíbí.

    superkarma: 0 23.09.2008, 15:38:11

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme