Zdraví

Pryč s kily !!

Dlouho jsem přemýšlela, jak na to. Po jablečné či bramborové dietě jsem sice nějaké to kilíčko shodila, ale za pár dní to šlo pomalu zase nahoru. A tak jsem zkusila jinou dietu.
Záhy se však dostavil ten samý známý „JOJO EFEKT“.

A pak jsem si vzpomněla na knihu, kterou jsem si kdysi koupila. Bylo to asi tak dva roky předtím, než jsem se pustila do boje s kily. Hned jsem se do ní začetla.
Popisovalo se v ní co, jak a kdy jíst, jak jíst zdravě a hlavně, a to je důležité, proč jsem se pro toto rozhodla, se v ní psalo o počítání kalorií.
Dlouho jsem nad tím přemýšlela. Zdálo se to být složité, při pomyšlení, že si každé jídlo budu muset vážit, že si budu muset počítat kalorie. Ze začátku to sice trochu těžké bylo, ale postupem času, když jsem se do toho dostala, jsem už váhu ani nepotřebovala, jelikož jsem to měla tzv. „ve voku“.

Nyní vás určitě zajímá, jak na to. Jak dosáhnout toho kýženého výsledku. Jak být štíhlá, na dlouho. Ono to není pouze v počítání kalorií. Je to také především o pohybu a o pevné vůli.

1. Stanovte si nějaké datum, od kterého začnete hubnout. Nejlépe začátek měsíce. To    se začíná nejlépe.
2. V den, kdy začnete s hubnutím, se ráno probuďte s myšlenkou, že ode dneška začínáte jinak žít. A to zdravě!
3. Pro následujících pár měsíců budete potřebovat jak kuchyňskou, tak i osobní váhu, tužku a sešit, do kterého si budete pravidelně zapisovat veškeré údaje. Veškeré potraviny, které jste za ten den snědla. Poctivě si musíte vše zapisovat. Od bonbonu počínaje po pečenou kachnu konče. :-) Ale kachna je pro příštích pár měsíců vyloučena. A nejen kachna, ale i další takovéto potraviny.
Prioritou je zdravý styl. To znamená, že pro následujících pár měsíců bude vaším jídelníčkem zelenina, ovoce, celozrnné výrobky (müsli, cornflakes, celozrnné pečivo), mléčné výrobky pouze light, atd.
Žádné tuky, sladkosti, slané pochoutky, jako jsou chipsy, tyčinky, to je naprosto vyloučené. Vařit pouze bez tuku nebo s minimálním množstvím, ale pouze z rostlinných tuků.
Přísun kalorií by neměl překročit více než 1 200kcal/den.
Zní to sice hrozně, ale pokud stojíte o změnu, musíte se s tím na nějakou dobu smířit.

Toto je první část mého návodu na zhubnutí.
Pokračování příště…  

        
   
23.01.2004 - Zdraví - autor: Kristina

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [66] Eva_CZ [*]

    Suzanne: asi tak! Ja mam jen hranici, kterou proste nechci prekrocit. Takze kdyz se k ni blizim, zabrzdim. Zacnu si psat - a vetsinou na to prijdu. Easy!

    superkarma: 0 25.01.2004, 11:40:27
  2. avatar
    [65] Suzanne [*]

    Tak to je hustý. Já mám jídlo ráda, je to pro mě i rituálek. Kdybych si měla hlídat ideální váhu, musela bych tomu podřídit celý svůj život. Mám volbu. Zvolila jsem si lehkou nadváhu. Jím zdravě, hýbu se a líbím se nejen svému

    superkarma: 0 24.01.2004, 13:29:16
  3. avatar
    [64] Eva_CZ [*]

    Psat si je dobre. Pisu si vzdycky, kdyz se moje vaha hne smerem nahoru. Az je zase v pohode, tak toho necham.
    Mam znamou, uplne ztraceny pripad... Ona vuuuuuuuuuubec neji! Vazi 120 kg pri 165 cm...... Jednou jsem ji neco opravovala na PC, za tu dobu snedla vic, nez nase rodina za tyden. Porad me prosila, at ji pomuzu zhubnout. Ale napsat si ( mi ), co ji, to neeeeeee, to je blbost, jit si se mnou aspon zachodit, to uz vubec ne, protoze ja chodim moc brzo a ona spi do deseti, jit si se mnou zaplavat, tak to uz vubec ne, protoze by se citila blbe, jelikoz ,,se spravila", jak rika.... No, spravila. Rekla jsem ji, ze ma nadvahu 60 kg, ale to ona nema a kdyby zhubla vic, nez 20 kg, bude vypadat stare....
    Ted vypada jako tluste nalicene , tak nevim, co by tak asi mohla jeste ztratit, krome tech kil. Komu neni rady......

    superkarma: 0 23.01.2004, 19:23:42
  4. avatar
    [63] Andula [*]

    Ono na jedno kilo váhy navíc je třeba 25000 až 30000 KJ navíc, takže to, že to člověk občas přešvihne prostě není na věšení se. :o)

    superkarma: 0 23.01.2004, 16:44:01
  5. avatar
    [62] werka [*]

    šája: Já počítám a fakt mne to nestresuje (stejně jako to, že ráno po probuzení pravidleně lezu na váhu). Zrovna jsme dojedla jogurt Čokoládové mámení od Yoplaitu, který tedy light není ani omylem. Teď jdu na squash, takže vím, že si to můžu dovolit (ostatně cestou ještě možná zbodnu musli tyčinku). Některé light jogurty jím, protože mi chutnají, jiné ne (Vitalineu obcházím obloukem). Klidně si dám k večeři někdy škvarky s chlebem, ale vím, že to nemůže být každý týden, a druhý den obědvám třeba zeleninový salát s trochou kuřecího masa. Když mi denní příjem jeden den přeleze 10000 kJ, tak se z toho nehroutím, holt vím, že pak další pár dní musím zas být spíš kolem 6000 než k 7500. Já tu od začátku tvrdím, že si člověk musí najít cestu, kterou je schopen a ochoten jít už pořád (byť třeba s malými odbočkami). A to se s počítáním nijak nevylučuje. Dlouhodobě to není určitě recept pro každého ale tak měsíc by to měl zkusit každý kdo chce zhubnout, protože si fakt udělá přehled, co a kolik toho sní (a dost často zjistí, že není pravda, že "tloustne ze vzduchu" )

    superkarma: 0 23.01.2004, 15:50:58
  6. avatar
    [61] Andula [*]

    šája: já se nestresuju, jen jsem se potrebovala naucit nad jidlem vic premyslet a jist prubezne, ne obri porci vyhladovela vecer, pripadne taky zahanet stres jidlem :)

    superkarma: 0 23.01.2004, 14:27:15
  7. avatar
    [60] šája [*]

    Andula: No to je fakt, člověk si většinou může vybrat.
    Já chtěla jen říct, že se spousta lisí stresuje - musím zhubnout, tohle můžu, tohle ne, ale když já mám chuť apod. To je pak lepší dát si kolečko kolem baráku nebo 20 min na rotopedu a dopřát si, na co mám chuť.

    superkarma: 0 23.01.2004, 14:02:16
  8. avatar
    [59] Andula [*]

    šája: měn light jogurty nechutnají, takže je ani nejím, jím Hollandiu, protože mi chutná, že je to opravdový jogurt. Jen si zároveň nedám k tomu půl hrnku musli.
    A pokud jde o ten salát na návštěvě, po malé porci kilo nepřibereš, takže bych si ho asi dala. A le podívej, co když bdueš někde, kde ti budou dávat něco, co fakt nerada tak to přece odmítneš a není to nic špatného.

    superkarma: 0 23.01.2004, 13:56:52
  9. avatar
    [58] šája [*]

    Andula: Hm, ale bylo by mi líto nedat si smetanový jogurt, protože nemůžu a místo toho se krmit lightama, protože to můžu, třebas mi to nechutná. Nebo někde na návštěvě myslet na to, jestli je v salátu jogurt nebo majonéza, jestli je jídlo vařené na rostlinném tuku... To si pak člověk musí vařit sám a nikde jinde nejíst. Pak platí to, co jsem psala - pro takový styl se musím rozhodnout s tím, že je to napořád.

    superkarma: 0 23.01.2004, 13:50:22
  10. avatar
    [56] Andula [*]

    šája: to jistě, já také nemíním počítat kalorie do soeldní desetinné čárky na pořád, ale jinak mě to vážně moc nezatěžuje, on to člověk jaksi dostane do "oka", což je přesně to, co jsem potřebovala. A s tím, co můžz nebo nemůžu se nestresuju - tlusté maso třeba mi nechutná tak jako tak, čokoládu si klidně dám, ale jen kousek.

    superkarma: 0 23.01.2004, 13:40:34
  11. avatar
    [55] šája [*]

    Po přečtení článku mě napadá jediná věc: Věčné počítání kalorií a stres z toho, co můžu nebo nemůžu, je pro organismus mnohem horší než pár kilo navíc. Navíc - pokud někdo nechce tento stravovací program vzít za svůj a řídit se jím do konce života, je lepší vůbec nezačinat. Krátkodobá změna stravovacího stylu je na nic.

    superkarma: 0 23.01.2004, 13:30:30
  12. avatar
    [54] werka [*]

    Capelucita: Krabí tyčinky jsou semletá treska + trochu škorbu a něajké ochucující přísady - osatně stačí se kouknout na obal - složení tam musí být.

    superkarma: 0 23.01.2004, 13:06:59
  13. avatar
    [53] Andula [*]

    Capelucita: ktabi maso tam neni vubec :o) ale kalorii moc nemaji

    superkarma: 0 23.01.2004, 13:05:18
  14. avatar
    [51] Andula [*]

    werka: přesně, me to pomáhá v tom, uvědomit si, kolik čeho v čem je a že je třeba vážně dost veliký rozdíl kydnout si na salát lžíci majolky nebo ne a podobně.

    superkarma: 0 23.01.2004, 12:40:14
  15. avatar
    [50] werka [*]

    pohodarka: Proč by mělo být na nic, když si zapisování jídla vynecháš? Já ty zápisky používám jako orientaci, kolik už jsem toho snědla - když v poledne zjistím, že jsme na 4000 kJ, tak si naplánuji odlehčenou večeři. Navíc teď hlavně sleduji složení jídelníčku - zjistila jsem, že ač se mi to nezdá, baším dost tučně ... Jasně, že za tebe žádný zápisky nezhubnou, ale pomůžou člověku určit, kde může být "zakopaný " - kde nejspíš může ubrat nebo přidat.
    Jinak souhlasím, že pohyb je nutně třeba taky - podle mého to musí jít ruku v ruce. Ony nejen špeky, ale ani ty povolené svaly nejsou na pohled nic moc

    superkarma: 0 23.01.2004, 12:36:20
  16. avatar
    [49] Palita [*]

    pohodarka: to co popisuješ dělám i já a že by šly kila dolů to tedy v žádném případě. Záleží hodně na metabolismu a dědičné zátěži.

    superkarma: 0 23.01.2004, 12:33:37
  17. avatar
    [48] Andula [*]

    werka: vid, ja mam dva divochy, praci, ale zapsat si to taky stihnu, protoze to na me funguje

    superkarma: 0 23.01.2004, 12:10:25
  18. [47] Evinka [*]

    K té poradě u odborníků-jedla jsem téměř 3 měsíce 1000kcal za den-zeleninu mám ráda i celozrnné výrobky, denně jezdím do práce na kole 5+5 km,1krát v týdnu aerobic a dle možností 2-3krát v týdnu plavat-ani kilo dole.Pan doktor mi "poradil", že prý bych tedy hubnout začala až při 800!kcal denně.Takže si dál jezdím na kole, chodím s pejskem a až my tlustý budeme hubený, tak už ty hubený budou studený (168 cm/70 kg)

    superkarma: 0 23.01.2004, 12:00:28
  19. avatar
    [46] pohodarka [*]

    kdybyste se místo počítání hýbaly, tak můžete sníst i 9000kJ a je to úplně jedno, když to pak dostanete dolů během přes překážky a nejlépe do schodů
    souhlasím, že počítání je na nic, protože to dlouho nikdo nevydrží a pakliže jednou vynecháš, tak se v tom vezeš. já jím, na co mám chuť, ale nežeru, jím a chodím cvičit, hoďku týdně a plavat, tak půl až kilometr týdně + nějaké ty aktivity mimo, procházky, běh na autobus, víkendové hýbání, žehlení a pomalu a jistě se mi zpevňuje postava a kila zatím stojí (svaky jsou těžší), ale vlezu se do své oblíbené sukýnky :o)
    a to je to hlavní! jo a ještě to, že můj chlap miluje (aspoň to tak vypadá) každý kousíček mého těla

    superkarma: 0 23.01.2004, 11:58:57
  20. avatar
    [44] Eva_CZ [*]

    Ťapina: vis, Tapi, u tohodle extremu by ta strava mela byt taky hodne vyvazena a mela bys telu dat, co potrebuje.
    Samozrejme ze do sebe muzu nacpat 4000 kJ v susenkach ( nebo zmrzlince, ci co ja vim ), ale CO tim telu dam? Takze kdyz jis tak, jak jis a vyhovuje ti to a hubnes ( ja myslim, ze jen ZATIM, ale uvidime ), davej bacha taky na to, co jis. Protoze vitaminy a mineraly a stopove prvky atd.atd.atd. se syntetikou nikdy nedozenou.

    superkarma: 0 23.01.2004, 11:07:22
  21. avatar
    [43] Palita [*]

    Jezte několikrát denně v malých dávkách, když vám to zaměstnání nedovoluje. Kdyby byl člověk doma, tak si to pěkně rozloží, malé dávky i 7x denně.

    superkarma: 0 23.01.2004, 10:50:46
  22. avatar
    [42] Ťapina [*]

    Pavluska: Já taky neujídám nic v chůzi, to jsem dělala předtím. Já jsem se naopak musela naučit, že se nejí za pochodu celý den, že si na jídlo musím udělat čas a věnovat se jenom jídlu.

    superkarma: 0 23.01.2004, 10:31:36
  23. avatar
    [39] Ťapina [*]

    werka: Tak třeba tady, to bylo jak jsem řešila ty krabí tyčinky. Ráno hlad ani chuť nemám, tak do sebe násilím nic necpu (to je základ mojí strategie), takže až kolem poledne jsem si udělala salát z 200 g tyčinek s bílým jogurtem. V poledne jsem snědla půlku s jedním rohlíkem, odpoledne druhou půlku s druhým rohlíkem. Večer jsem dělala k večeři květák na mozeček s bramborama, tak jsem si naložila tak poloviční porci a to už pro ten den stačilo. No a třeba včera jsem byla celý den najezená z jednoho jídla, to je teda extrém, ale jak říkám, 5x denně u mně nehrozí, to na to pořád myslím a pořád cítím hlad.

    superkarma: 0 23.01.2004, 10:21:39
  24. avatar
    [38] Kelly [*]

    skolacka: to je šílené, takhle počítat. Tohle tedy já neee ...

    superkarma: 0 23.01.2004, 10:21:03

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [37] werka [*]

    Ťapina: Hele Ťapi, napiš mi ten svůj 4500 kJ jídleníček ... Já se včera projedla k 7000 kJ a nebyla jsem nijak přejedená (pravda, byly v tom i 4 višně v čokoládě a 3 sněhové pusinky). Když jsem hubla se STOBem, jedla jsem kolem 5000 kJ a že bych se cítila pořád najezená, to teda ne. Teď když chci shodit, tak se spíš držím kolem těch 6000 kJ, přijde mi to příjmenější (byť zdlouhavěší)

    superkarma: 0 23.01.2004, 10:14:35
  2. avatar
    [33] skolacka [*]

    pokud se rozhodnete počítat, tak doporučuju e-kalkulačku http://www.flora.cz/ekalk.php nemusíte zapisovat a složitě počítat na papíře

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:52:47
  3. avatar
    [32] kakina [*]

    nejlepsi recept na dietu je pohyb ja naco mam chut to snim chodim do bazenu cvicim jezdim na kole no a za par mesicu mate nejaky kila dole.Chce to pohyb a ne jenom porad drzet dietu stejanak to pak zas spatky naberete.

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:49:55
  4. avatar
    [30] Ťapina [*]

    Eva_Fl: Ono asi vážně existuje víc stravovacích typů. Já jsem si dělala zásoby, když jsem jedla pětkrát denně, protože to bylo takové zobání napůl a vlastně jsem furt měla hlad (a taky jsem pořád přemýšlela, co si teda dám příště a kdy to bude). A váha šla nahoru, ne dolů. Teď prostě jím tak, jak si tělo řekne a pořád se cítím najezená, zbytek dne na jídlo ani nepomyslím.

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:42:34
  5. avatar
    [29] danca79 [*]

    Hm, na mě teda zabírá jíst míň ale častěji a HEJBAT SE. Přece jen abych řešila co má kolik kalorií, na to nějak nejsem.

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:35:03
  6. [28] Pavla_b [*]

    Právě jsenm zbodla půl krabičky rumových prailnek, čímž mám téměř polovinu denního limitu 1200kcal vyčerpaný.:-))Na diety kašlu a je mi fááájn:)))

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:31:15
  7. avatar
    [27] Palita [*]

    Kelly: v neděli budu péct krkovičku, bramb. knedlík a zelí k tomu, můžu se vykašlat na nějakou dietu.
    kosmokosmo: já už mám čokoládku, studentskou pečeť papám

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:13:41
  8. avatar
    [25] Ladia [*]

    Tohle všechno už tady 100x zaznělo Já pořád čekám na emmy článeček o Glykemickým indexu to je alespoň zajímavý počteníčko

    superkarma: 0 23.01.2004, 09:05:32
  9. avatar
    [23] kosmokosmo [*]

    Ja mam hlad...........na cokoladu...no jo, ale jsou skoro dve... , kam si ji mam jit koupit?

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:58:49
  10. avatar
    [22] Kelly [*]

    Cha, a přijďte si popovídat po víkendu, kolik "džaulů" jste zblajzly přes víkend, když pečete svým miláčkům krkovičku, husičku s knedlíčkem atd., všichni baští a že vy by jste odolaly?
    To je potom psina, a na dietu by člověk nejraději zapomněl.

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:55:37
  11. avatar
    [21] werka [*]

    aninas: Teda jestli mne něco štve, tak je to tvrzení, že matky od rodin nemají čas na zapisování. Mám doma jednoho manžela a jedno dítko školou povinné a zapisuji, co zbaštím asi rok a půl (víceméně pravidelně - jen o dovolených většinou vypouštím). Ťeď když používám e-denínček na Floře, tak to zabere tak dvakrát deset minut denně ..., když jsem psala do sešitu, tak možná o kousek víc, protože sčítat jsem musela sama
    Netvrdím, že tahle metoda je samospasitelná a vyhovuje každému, ale její problém není v tom, že zabere moc času. Spíš že to člověka nebaví nebo se mu do toho nechce.

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:53:20
  12. avatar
    [20] Palita [*]

    Dašenka: taky jsem chtěla něco takového napsat. O hubnutí už nemůžu ani slyšet, vyzkoušela jsem několik diet, ale zhubnuté kila jsou zase zpátky a já mám pocit, že už jenom, když se podívám na jídlo, mám kilo navíc. Jediná dieta je nejíst, potvrdilo se mi to, když jsem nemohla pozříct skoro nic z psychických důvodů a zhubla jsem 6 kilo. Dnes je mi fajn na dušičce, ale 6 kilo je zpět.

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:51:46
  13. avatar
    [19] Dašenka [*]

    Aja: díky

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:46:26
  14. avatar
    [18] werka [*]

    ¨Více méně souhlasím s Vivian
    - když si člověk řekne "od 1. zhubnu", svádí to k tomu, že si chce do 1. ještě trochu "užít" toho, co nebude moci (takže si obvykle do začátku pořídí ještě nějaké pár deka navíc )
    - pokud člověk bere hubnutí a dietu jako dočasnou záležitost, s níž se prostě musí smířit, a pak se zase vrátí ke starému jídelníčku a jídelním zvyklostem, tak se mu ty kila zas nejspíš vrátí

    Fakt je, že ten "hubnoucí příjem" kolem 5000 kJ doporučují v podstatě všude, ale já jsme spíš příznivcem toho, o něco víc jíst (a o něco více se hýbat) a třeba i hubnout pomaleji.

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:36:19
  15. avatar
    [17] Luciš [*]

    Ale smetanový jogurt je smetanový jogut , žádná umělotina .
    Na neděli jsem vymyslela křenovou omáčku s uzeným a jak to jde jinak než ze smetany s knedlííkeem

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:31:25
  16. avatar
    [16] Aja [*]

    Dašenka, jsi můj člověk!

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:23:35
  17. avatar
    [15] Kájina [*]

    jenom k tomu müsli a müsli tycinkam....tohle je hrozen vysokoenergeticke jidlo,cili kdyz ho jite,meli byste i cvicit...protoze kdyz budete cvicit tak se vam ty müsli budou lepe spalovat,ale jakmile se budete cpat müsli,ale nehybat se,tak abyste se pak nedivili ze nehubnete....po müsli jako takovim se nehubne musite k tomu pridat i pohyb

    superkarma: 0 23.01.2004, 08:14:05
  18. avatar
    [14] Dašenka [*]

    Už mě tady ty články o hubnutí nějak neberou, jej to pořád do kolečka.Myslím,že je to hlavně o pevné vůli a změně režimu.Teoreticky to máme zmáknuté všechny, ale praxe jej pak jiná. Jinak je moc hezký článek v poslední Marianne o hubnutí.Jsou tam popsány různé typy problému a jejich příčiny. Doporučuji.

    superkarma: 0 23.01.2004, 07:59:38
  19. avatar
    [12] jankucharo [*]

    Jako Meryl jsem si řekla, uděláš to pr sebe, hceš přece vypadat stále k světu...chodím cvičit 3x týdně, jídlo menší porce...po 3 týdnech se ručička váhy ani nehnula.... možná bych se měla zkusit za tři týdny místo vážení změřit ...

    superkarma: 0 23.01.2004, 07:49:22
  20. avatar
    [11] aninas [*]

    No, matky od rodin, maji tak zrovna cas na peclive zapisovani do zapisnicku
    100x uz se tady omlelo, ze presne takovahle dieta ma jojo efekt, neni vubec dobra ale zase s tim nekdo prileze.
    LOGICKY - se zhubne omezenim prisunu kalorictejsich potravin, ale tento styl stravovani se neda drzet dlouhodobeji A jakmile se prida jakakoli predtim odeprena potravina, kilecka jsou zpatky

    superkarma: 0 23.01.2004, 06:28:48
  21. avatar
    [10] Eva_CZ [*]

    Ťapina: jo, Tapi, jenze ty mas ty kJ v jednom nebo dvema jidlech, coz je taky naprd. Nemam to vyzkousene osobne, protoze jsem takhle nikdy nejedla, ale rikaji ( odbornici ), ze telo si pak ze strachy pred dalsim hladovenim ( ne, ze by telo melo mozek, at me tady zase nekdo nezperuje ) zacne delat zasoby.
    No vsak uvidis.
    Moje hubena kamoska je v tom pripade ale zazrak prirody, ji jednou denne - a tu jeji porci bych ja jedla 3 dny....
    Mila Kristyno, zpocatku to vypadalo, ze KONECNE po vsech sunynkovanich prisel nekdo s normalnim stravovanim a tim, jak se k nemu vratit.
    Bohuzel jsem si precetla : na kachnu zapomen.
    Takze tvuj serial jde okolo me....
    P.S.Jestli nekdo ted vylouci kachny a husy a bucky a co ja vim, co ma rad, pravdepodobne zhubne. Ale jednou : odpiraneho chleba nejvetsi kus.
    Proc by si nekdo nemohl dat COKOLIV - vyjimecne a rozumne mire?

    Jedno male doporuceni : pokud mate nekdo vazny problem s nadvahou, sverte se do rukou odborniku.

    superkarma: 0 23.01.2004, 02:39:39
  22. avatar
    [9] Vivian [*]

    1 kalorie = 4.1868 joule

    Ono to navíc není jen o kaloriích. I skladba potravin je důležitá. A pohyb, samozřejmě.
    Navíc, jak říkám, žádná dieta se nedá držet věčně. Jediným řešením je podle mě trvalá změna životosprávy.

    superkarma: 0 23.01.2004, 00:58:45
  23. avatar
    [8] Andula [*]

    Ťapina: přesně, já v okmažiku, kdybych si řekla "tohle nemůžu" budu na o myslet celý den a nakonec třeba zbodnu tabulku čokolády. Když vím, že bych neměla, ale že se ji můžu dát, tu a tam zobnu čtvereček.

    superkarma: 0 23.01.2004, 00:58:13
  24. avatar
    [7] Ťapina [*]

    Andula: No, dneska, to byla spíš výjimka. Měla jsem zkoušku, takže ráno nervy, stres, na jídlo ani pomyšlení. Prvně jsem měla až ten oběd v restauraci a ten mohl mít tak 3000. Pak jsem to celé odpoledne pomalu trávila a znovu jsem dostala hlad až večer. V normálních dnech si to rozložím do menších a častějších porcí, ale taky se to dá. Včera se mi do toho povedlo nacpat i kousek čokolády Pro mně je důležité, abych si neříkala "tohle nemůžu", musím si dávat všechno, ale vhodně to zkombinovat.

    superkarma: 0 23.01.2004, 00:56:52
  25. avatar
    [6] Andula [*]

    Ťapina: přesně, 5000 kj je doporučené denní dávka, když chceš zhubnout, může to bý až 6000, podle toho, jak se hýbeš a jaký máš metabolismus.
    Vážně jsi nepřesáhla 4500 i s jídlem v restauraci?
    Ono člověk při těch 5000 nemusí nijak trpět hladya, zvláště když si to dobře sestaví, ale zase je to méně než běžně, to přece jen jo.

    superkarma: 0 23.01.2004, 00:52:52
  26. avatar
    [5] Ťapina [*]

    Andula: Takže nějakých 5000 kJ? To mi nepřijde jako moc omezování, já jsem už týden nepřesáhla 4500 (spíš jsem kolem těch 4000) a rozhodně nehladovím. Dopřávám si i sladkosti, dneska jsem byla na obědě v restauraci, jenom to chce nejíst z nudy, ale opravdu z hladu.

    superkarma: 0 23.01.2004, 00:46:57
  27. avatar
    [4] Andula [*]

    a myslím, že je velikou chybou chápat dietu jako nějaké dočasné omezování potravin, jako že kachnu několik měsíců ne a pak zase ano, jak se tu naznačuje - lepší je zvyknout si prostě jíst méně a zdravější jídla s tím, že to nemá být mučení a tak si člověk má s klidem dát třeba i kousek čokolády a nevyčítat si to.

    superkarma: 0 23.01.2004, 00:43:19
  28. avatar
    [3] Andula [*]

    Ťapina: je to asi 4,2 tolik tuším

    superkarma: 0 23.01.2004, 00:41:43
  29. avatar
    [2] Ťapina [*]

    A kolik to vlastně je, 1200 kilokalorií? Pokud vím, tak se dneska počítá v kilojoulech a přepočítat to neumím.

    superkarma: 0 23.01.2004, 00:30:28
  30. avatar
    [1] Vivian [*]

    Taková dieta se nedá vydržet dlouho A nakonec to dopadne jako po každé takovéhle dietě - až skončí, začne "dietář" jíst "normálně" a kila budou zpátky.
    I ty zde vyloučené tuky mají pro zdravé fungování organismu svůj význam.
    Pokud člověk opravdu chce začít žít zdravě, neměl by to odkládat (až od prvního, až od pondělka, až od úplňku... a podobné). Nejlepší ze všeho je začít hned.
    A pak - žádná krátkodobá dieta nemá žádný smysl. Na dvanácti stech kalorií to nikdo dlouho nevydrží
    Jedině trvalá úprava životosprávy má smysl, chceme-li zhubnout.

    Navíc - Nejhůř se shazováním váhy jsou na tom ti, keří hubnou pořád dokola. Proč? Protože výsledkem opakovaných pokusů, při nichž člověk kila ztrácí a znovu nabírá, je zpomalený bazální metabolismus. Svaly postupně nahrazuje tuková hmota, jež potřebuje méně energie.

    Čili jak jsem si jednou přečetla - Velké holky diety nedrží! (časopis Marianne)

    superkarma: 0 23.01.2004, 00:24:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme