Reklama

Grilování. Zahradní party. Dovolená „all inclusive“ a místní speciality. Také jste si během prázdnin dopřávali světských radovánek se vším všudy – včetně vynikající kuchyně? Blažené vzpomínky vám může zkazit dojem, že jste přes léto přibrali, a rozhodně víc, než je vám milo. Ale co teď s nechtěnými kilogramy?

 

Určitě se spolehněte na pohyb. Nyní, když ještě doznívá léto, si klidně můžete vyjet na kole nebo absolvovat dlouhou procházku. Také není od věci si připnout brusle nebo vyrazit ráno před či odpoledne po pracovní době na plovárnu.

Pokud jste pracovně vytížení, také mnoho fitnesscenter nabízí kvalitní aktivity, většinou s letní slevou, které můžete využít večer.

 

Další velmi důležitou podmínkou pro korekci nadváhy je dodržování pitného režimu a další „pilíř štíhlé linie“ – vyvážená strava.

 

Ovšem ne každému se daří shazovat nadbytečné kilogramy stejně. To, co pro vás bylo „zamlada“ hračkou, se s narůstajícím věkem stává pořádným oříškem.

Jedním z důvodů této skutečnosti je fakt, že po třicítce se zpomaluje klidový metabolismus, a to jak u žen, tak u mužů. To znamená, že buňky přeměňují živiny v energii mnohem pomaleji. Pokud tedy budete jíst stejné množství stravy jako před třicátým rokem věku a nezvýšíte svoji fyzickou aktivitu, začne si vaše tělo s nejvyšší pravděpodobností ukládat přebytek živin do tukových zásob.

 

Pokud navíc žena vstupuje do období klimakteria, které v organizmu vyvolává spoustu hormonálních změn, bývá redukce tělesné váhy bez pravidelného cvičení a různých podpůrných prostředků opravdu husarským kouskem. Mnohé ovšem závisí na vrozených dispozicích...

 

S věkem ovšem přicházejí i nemoci, kde různé redukční diety mohou i uškodit. Proto je nutné hubnout pod dohledem odborníka. Například při cukrovce – kdy je nutné jíst pravidelně – je nutné upravit složení stravy. Vzhledem k tomu, že starší člověk má potřebu jídla mnohem nižší než mladý člověk ve vývinu, je možné množství jídla, které denně zkonzumujeme, snížit jen na přípustné minimum. Důležité je přitom hodně pít a dostatek pohybu.

Ideální by bylo docílit takové tělesné hmotnosti, při níž bychom se cítili v maximální tělesné i duševní pohodě, kdy nás netrápí žádné zdravotní potíže, a jsme tudíž spokojení a vyrovnaní.

 

Určitým pomocným vodítkem při tom může být „index tělesné hmotnosti“ BMI (Body–Mass–Index). Při jeho stanovení se bere v úvahu přesný poměr mezi naším věkem, výškou a tělesnou váhou.

 

Kdy je třeba hubnout?

Abychom mohli určit správnou optimální váhu pro náš věk, postupujeme takto:

Tělesnou váhu v kilogramech dělíme druhou mocninou tělesné výšky v metrech. Tak získáme hodnotu BMI. S vyšším věkem stoupají příslušné hodnoty indexu. Avšak bez ohledu na věk jsou pro určení optimální váhy rozhodující následující hodnoty BMI:

♦ u hodnoty BMI nižší než 20 hrozí podváha

♦ normální váhu představuje hodnota BMI v rozmezí 20–24,9

♦ u hodnot 25–29,9 se už jedná o mírnou nadváhu

♦ hodnoty od 30 do 40 jsou znakem výrazné nadváhy

♦ hodnoty BMI vyšší než 40 představují extrémní nadváhu

 

Optimální BMI:

•19–24 let = 19–22 BMI
•25–34 let = 20–25 BMI
•35–44 let = 21–26 BMI
•45–54 let = 22–27 BMI
•55–64 let = 23–28 BMI
•od 65 let = 24–29 BMI

 

Máme ale pro vás dobrý tip!

 

Supradyn WeightSmart je kompletní multivitamin s přírodním výtažkem ze zeleného čaje, který podporuje metabolismus. Společně s pohybem a vyváženou stravou podpoří vaši snahu o kontrolu zdravé tělesné váhy. Více o vývoji klidového metabolismu najdete na www.supradynws.cz

 

Doporučené dávkování: 1 tableta denně, možné užívat každý den po celý rok.

Doporučujeme dbát na vyváženou stravu a zdravý životní styl.

Při užívání během těhotenství a v době kojení se poraďte s odborníkem.

Žádejte o informaci ve své lékárně. Nabídka na dárkové balení s tričkem platí do vyčerpání zásob. Celkový počet balení 10 000 ks. Více informací o této nabídce na www.supradynws.cz

Doplněk stravy.

 

Supradyn WeightSmart. Dobrý pro Váš metabolismus. Dobrý pro Váš šatník.